Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • supermike
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2006
    • 45

    #41
    Sammenligning

    La meg gi deg(Vestfold) en sammenligning, så vil det kanskje bli lettere å forstå hva dine motdebattanter mener: Jeg mener i utgangspunktet det ikke er noe galt i å kalle fargede mennesker fra Afrika for negre. Ettersom mange oppfatter dette ordet annerledes, velger jeg allikevel å ikke bruke denne betegnelsen. Jeg har min egen oppfatning av noe, men ser altså verdien av å legge bånd på meg selv fordi det i dette tilfellet er det mest hensiktsmessige å gjøre. Det samme burde du og dine ultra - venner også gjøre. Tok du han?

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #42
      Formålet med UFC er selvsagt å framheve oss selv mest mulig. Vi prøver også å skaffe Sportsklubben så mye negativ omtale som overhodet mulig.

      Neste år, etter at samtlige medlemmer i UFC har tatt et par kurer skal vi også begynne med oppbanking av andre lags supportere.

      (Ironi azzz)
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #43
        Jeg er selv meget aktiv på mange forum, både i Norge og europa. Så mye skryt som LSKs supportere har fått rundtomkring på diverse forum har vi aldri vært i nærheten av før. (Nei, jeg sa ikke at det var pga UFC)

        Andre lags supportere skryter av LSKs fans i år, negativ omtale finnes ikke i forhold.

        Ola Nordmann kan forøvrig sitte på landskamp på Ullevaal stadion med rosa caps, klappere og gratis vg uten at jeg bryr med det døyt om hva han mener.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          #44
          Okay så du er ikke istand til å gi noe klart svar på det alle lurer på?

          Kommentar

          • krisruds
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 839

            #45
            Ennå ingen svar Det er hvorfor Ultras vi lurer på, ikke noe annet egentlig.

            Hvorfor kalle seg Ultras når du jeg og alle andre veit hva det sammenlignes med.
            krisruds medlem av KFL siden 1996


            OI OI OI nå har vi det morro :)

            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #46
              Nå er det tydeligvis to-tre her som du kaller alle. Foreslår at dere slår opp i noen av de gamle trådene med samme tema eller besøker hjemmesiden vår.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                #47
                Du og jeg har neppe samme kjennskap til Ultraskulturen, den saken er helt grei

                Samme som at noen tror at alle Ultrasgrupper i Italia er høyrevridde det.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • krisruds
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 839

                  #48
                  Takk for meg, dette er bare og gi opp...

                  PS: Skjønner fortsatt ikke hvorfor man må bruke navnet Ultras..
                  krisruds medlem av KFL siden 1996


                  OI OI OI nå har vi det morro :)

                  BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #49
                    Hva med å se på noen av de positive sidene ved at enkelte velger å gruppere seg?

                    UFC var omtrent 25 stk i Stavanger. Hadde det ikke vært for UFC, hadde kanskje 7-8 stk av disse dratt.

                    Situasjonen er den samme for f.eks. KGG. Mange husker sikkert hvor mange KGG var i København (30-40?), hadde det ikke vært for KGG, hadde kanskje 10 stykker dratt.

                    I tillegg kan jeg ikke få rost "gulost" for jobben han har gjort med Råholt Kanaris. Dette har det stått så mye i avisen om at jeg ikke trenger å utdype.

                    Undergruppene velger sin stil etter egne interesser. KGG har sin feste-og-ha-det-gøy-greie, i tillegg til at de elsker å synge og lage sanger. UFCs greie er å lage flagg og bannere og gi absolutt alt på tribunen (derav navnet ultras, som står for noe HELT annet enn vold etc.)

                    Greit nok, det finnes helt sikkert negative sider ved grupperinger, men de positive sidene er så utrolig mye større. F.eks. flere flagg og bannere, flere folk på hjemme- og bortekamper og ikke minst et mye større kontaktnett. Om det bare skulle vært et styre og 5000 medlemmer, hadde det vært vanskeligere med mobilisering og organisering. Nå er det sikkert 200-300 "grupperte personer", noe som gjør at hver enkelt gruppe kan mobilisere, organisere og selge billetter i sin egen gruppering.

                    Lista er sikkert mye lengre, men jeg har hatt denne diskusjonen så mange ganger at jeg ikke er spesielt motivert.

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      #50
                      OMG....

                      Lars det er ikke grupperingene, det er navnet, navnet navnet.
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        #51
                        Det er vel ikke her undergrupperinger det stilles spørsmålstegn ved; det er vel strengt tatt navnet Ultras man lurer på hvorfor blir brukt. I hvert fall er det det spørsmålet jeg sitter med. Uansett hvor mye jeg leser på www.ultrasfeltc.com, blir jeg ikke klokere. Kanskje det bare er jeg som er treig i nøtta?

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #52
                          OMG....

                          krisruds les hva jeg skriver, les hva jeg skriver, skriver skriver.

                          "UFCs greie er å lage flagg og bannere og gi absolutt alt på tribunen (derav navnet ultras, som står for noe HELT annet enn vold etc.)"

                          Kort fortalt er det nøyaktig det ultras står for.

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #53
                            Men hvorfor, hvorfor???? Navnet, navnet, hvorfor??? :lol:
                            ..................

                            Kommentar

                            • Scorpio
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 411

                              #54
                              Fordi vel..... :lol: :lol: :lol:

                              :lsk:

                              Kommentar

                              • Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

                                #55
                                Kanskje det burde vært en tråd som forklarer hva de forskjellige undergruppene står for? Selv er jeg i alle fall nysgjerrig på det...

                                Og som sagt: Jeg er positiv til undergrupperinger, selv om også jeg synes ordet Ultras i utgangspunktet klinger negativt, selv om ordet i seg selv ikke er det...

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #56
                                  Har du fått svaret svaret svaret, du ville ha ville ha ville ha nå?
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • Nr.10
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 597

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av krisruds
                                    Så det er VG og Dagbladet vi har her i norge?
                                    Les på andre lags forum, hør på folk her på forumet, folk rundt på Åråsen.
                                    Så vidt jeg veit, så er det ingen som har sagt dere har gjort noe galt ennå, men som jeg sier igjen, det er Navnet.. Ultras er et navn som Ola Nordmann kjenner til som bråkmakere, samme om du vil eller ikke. IGJEN, dere er ikke bråkmakere, men navnet assosieres til bråkmakere.
                                    Jeg tror ikke Ola Nordmann veit hva Ultras er for noe. Ultras er "ekstreme" supportere som gir litt ekstra PÅ TRIBUNEN, ikke bråkmakere. Det du/dere tenker på, er Casuals/Hools som ikke har noe med Ultras å gjøre i det hele tatt. Når dere engasjerer dere så mye som dere gjør, hvorfor skal dere kun fokusere på det negative? Selvfølgelig finnes det unntak i Ultrasmiljøet også, men det gjør det jo i alle supportermiljøer.

                                    Nå er ikke jeg noen Ultras selv, men når det gjelder det med bannere og tifoer, så er det som UFC-folka påpeker, det er kun et fåtall av bannerne/tifoene som fremhever navnet Ultras fremfor Fugla/Lillestrøm/LSK/KANARIS osv.. Man kaller seg Ultras fordi man støtter Ultrasmentaliteten. Og Ultrasmentaliteten er som nevnt ovenfor, engasjerende supportere. Og det er positivt, ikke negativt, selv om det finnes unntak.
                                    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                                    RÅGG 19116

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #58
                                      Hvorfor skal denne diskusjonen dukke opp hver gang?

                                      KGG: Sånn jeg har forstått så er det en stor gruppe som er samlet på hver kamp, selger billetter, er med i sanggruppa og det er en venners venners gruppe. Vår kjære forsanger er også med her. KGG er også bra representert på borteturer

                                      Team Scooter: Er en kameratgjeng på 20-30 stk som ble dannet etter RBK turen ifjor. Er mange på turer og er aktive i de forskjellige aktivitetene KFL har med tanke på tifo, sanggruppe, nettverkssalg osv.

                                      UFC: Er en gruppe som skal være litt mer engasjert med tanke på flagging, hopping og synging. De sier selv at de skal være først på stadion og de siste som drar. Er veldig aktive på å lage flagg, bannere og tifo, og det er også flere personer med i tifogruppa. i tillegg som de 2 andre nevnt over også aktive med nettverkssalg og sanggruppe.
                                      Last edited by Tony; 21.08.2006, 10:37.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #59
                                        Tråden åpent igjen.

                                        Ingen skal si at moderatorene på dette forumet ikke evner å endre standpunkt. Etter et kort møte i eldrerådet har vi funnet ut at tråden bør åpnes igjen.

                                        Bare sørg for at dere holder diskusjonene på et saklig nivå.
                                        Last edited by Rønnern; 21.08.2006, 12:29.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Woia
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Sep 2005
                                          • 108

                                          #60
                                          ja til ultras :lsk:
                                          slap that ho like a domino

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎