Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eirik
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2004
    • 154

    Nå må man slutte og klage over at det er teit å gå i gul trøye på lsk-match, sånn jeg synes det er til å lese mellom linjene på de fleste innleggene til ultrasene. Det hadde sett passe dust ut om alle på åråsen hadde ulike farger... Det er ingen som sier at man må ha gule sokker, bukse, sko osv, men la nå folk få gå på match i lsk-drakta si. Kjenner jeg hisser meg opp over alle disse nye ultras'ene, som er så sinnsykt hippe og kule, og har en sarkastisk tone overfor de som går i lsk-drakt og er fra lillestrøm og omegn, og ikke hopper og flagger HELE kampen! Det må være lov å være en gjennomsnittsmann, og ikke ultras, uten å bli sett på som en dårlig supporter.. Selv synes jeg finskjorte-gutta gjør en bra innsats på stadion, men det er det mange gultrøye-karer som også gjør, forskjellen er at ufc er super-ivrige på forumet, samt å profilere seg på nettet, og drigjennom prøve å skape en gjengs oppfatning av at ufc er det eneste som funker.. Jeg blir sliten av alt detta ufc-maset!

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      Gøy lesning. Min oppfatning er totalt motsatt av det du skriver.

      Hele tråden består jo av folk som klager på folk som ikke går i gul drakt.

      UFC er forøvrig ivrig både på nett og IRL

      Det jeg prøver å få igjennom er jo nettopp det at folk må få lov til å kle seg i akkurat det dem vil. Vi i UFC oppfordrer også folk til å bruke fargene til Sportsklubben mere, men det er da fortsatt lov til å kle seg i hva man vil her i landet? Eller? (Politiske/rasistiske "klær" bør man unngå).
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

        Opprinnelig skrevet av Eirik
        Nå må man slutte og klage over at det er teit å gå i gul trøye på lsk-match, sånn jeg synes det er til å lese mellom linjene på de fleste innleggene til ultrasene. Det hadde sett passe dust ut om alle på åråsen hadde ulike farger... Det er ingen som sier at man må ha gule sokker, bukse, sko osv, men la nå folk få gå på match i lsk-drakta si. Kjenner jeg hisser meg opp over alle disse nye ultras'ene, som er så sinnsykt hippe og kule, og har en sarkastisk tone overfor de som går i lsk-drakt og er fra lillestrøm og omegn, og ikke hopper og flagger HELE kampen! Det må være lov å være en gjennomsnittsmann, og ikke ultras, uten å bli sett på som en dårlig supporter.. Selv synes jeg finskjorte-gutta gjør en bra innsats på stadion, men det er det mange gultrøye-karer som også gjør, forskjellen er at ufc er super-ivrige på forumet, samt å profilere seg på nettet, og drigjennom prøve å skape en gjengs oppfatning av at ufc er det eneste som funker.. Jeg blir sliten av alt detta ufc-maset!
        Blir sliten av dette maset om oss hele tida jeg også. Jeg kler meg i akkurat det jeg vil og kommer til og fortsette med det. Men jeg ser ikke ned på¨folk i drakt skjønner du. Trur du har misforståt et eller annet her
        www.ultrasfeltc.net

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          Big time!

          Sees på match i dag, med eller uten diadora drakt med skikkelig kvalitet
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Roma
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Aug 2006
            • 15

            Jeg synes nesten det er flaut å se på Lillestrøm-kamper for tiden. Ikke flaut for min egen del, for jeg er ikke LSK-supporter, men på vegne av kanarifansen og klubben. Det er snart ikke en eneste norsk sang igjen hvis det fortsetter, det eneste jeg hører er:
            "Forza fuglan, alé, alé"
            "Popopopo" - White Stripes-sangen som Roma Ultras adopterte etter å ha hørt Club Brugge bruke den som scoringsjiggle. Forskjellen er at Roma ultras har en virkelig slagkraftig punchline (Biancoazzurro bastardo) i stedet for å bare nynne, slik som tilfellet er her.

            Det leder meg til neste problem: tilknytningen til ultras. Jeg har vært i Italia 6-7 ganger og sett fotball. Jeg har havnet i konflikter mellom ultras, jeg har blitt truffet av all verdens ting som har blitt kastet og jeg har fått i meg store mengder tåregass pga ultras. Tro meg, kanarafansen har ingenting med ultras å gjøre. Ingenting. Jeg ser overhodet ingen link i det hele tatt. Hvis dere tror at det har noe med å "være veldig glad i laget sitt" så må dere bare legge det fra dere så fort som bare mulig. Dere har vel ikke noe ultras-manifest heller. Nei, jeg tenkte meg nesten det.

            "Frihet for ultras" - et banner som utløste oppgitt latter hos meg. Den visuelle kontrasten mellom en pappagutt i fine klær og det jeg kjenner som en ultra. Det er så komplett ulogisk å stå der å snakke om frihet for ultras når man selv ikke er i nærheten av å være en ultra. Og jeg vet helt ærlig ikke om det er noe dere ønsker å bli forbundet med heller.. Jeg personlig har voldsom respekt for de etter å ha snakket med en del ultras, etter å ha satt meg inn i historien deres og fordi de skaper en sinnsyk atmosfære, men samtidig ser jeg at det ikke er noe man uten videre har lyst til å bli kalt. F.eks fordi jeg sto midt mellom høyreekstreme og venstreradikale i Livorno da Roma var på besøk. Det har i alle fall ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre.

            Kanarifansen har alltid slått meg som en vennlig gruppe supportere som gir laget sitt veldig bra støtte, men plutselig slo disse ultra-greiene mot meg. Dere sier dere ikke skal være voldelige, dere sier dere ikke skal lage bråk, men det dere ikke skjønner er at dere samtidig avstår fra alt som er ultras. Likevel vil dere være ultras.

            1. Dere har ingenting med ultras å gjøre og "fortjener" således ikke å bruke tittelen.
            2. Jeg kan ikke se hvorfor dere har lyst til å bli forbundet med ultras. Det har rett og slett ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre. De står fordi verdier jeg ikke forbinder med kanarifansen, en høyt respektert gruppe i Norge.


            Kan dere ikke bare fortsette å være en av norges dominante supportergrupper uten å kalle dere selv "ultras" og synge italienske sanger. Det fungerer bare ikke.

            Lykke til med sesongavslutningen!

            Kommentar

            • Blakk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1860

              [quote=Roma;110702]

              Det leder meg til neste problem: tilknytningen til ultras. Jeg har vært i Italia 6-7 ganger og sett fotball.



              Har du vært der 6 7 ganger iløpet av en sesong eller..

              Kommentar

              • Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

                Dere sier dere ikke skal være voldelige, dere sier dere ikke skal lage bråk, men det dere ikke skjønner er at dere samtidig avstår fra alt som er ultras.
                Så det du sier er at alt Ultras står for er bråk og vold? SIden vi ikke ønsker det så kan vi ikke kalle oss Ultras?

                F.eks fordi jeg sto midt mellom høyreekstreme og venstreradikale i Livorno da Roma var på besøk. Det har i alle fall ingen verdens ting med kanarifansen å gjøre.
                Livorno er jo en av de mest politiske Ultras-grupperingene som finnes, selvfølgelig har ikke det noe med KFL å gjøre.

                UFC er jo ikke på det samme nivå som Ultras-gruppene i Italia, var det du skulle frem til?

                Kommentar

                • Roma
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Aug 2006
                  • 15

                  [quote=Blakk;110865]
                  Opprinnelig skrevet av Roma

                  Det leder meg til neste problem: tilknytningen til ultras. Jeg har vært i Italia 6-7 ganger og sett fotball.



                  Har du vært der 6 7 ganger iløpet av en sesong eller..
                  Nei, vil heller si i løpet av de siste fem årene samtidig som jeg har fulgt med på italiensk fotball så lenge jeg kan huske. Uansett, hvordan er det relevant egentlig? Hvis jeg bare hadde vært der i løpet av ett eneste år, ville det forandret det faktum at dere ikke er ultras, selv om dere prøver å være det? Mens dere holder på med å utforske det italienske språket, hva med å kalle dere Canarini, som er en langt mer spennende utgave av kanarifuglene.

                  Nei, kanarifansen må bli værende. :!:

                  Kommentar

                  • Kølla Riisa
                    Seniormedlem
                    • Jun 2004
                    • 1021

                    Hvis jeg bare hadde vært der i løpet av ett eneste år, ville det forandret det faktum at dere ikke er ultras, selv om dere prøver å være det?
                    Hvorfor er ikke vi Ultras da, fordi du har vært på kamper i Italia og sett bedre grupper?

                    PS: Kanari-Fansen blir alltid værende

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      Bra innlegg.. "Fordi jeg har sett bedre Ultrasgrupper enn dere så kan ikke dere være det"

                      Du har ihvertfall rett i at vi ikke når opp til verken Livorno(Ekstremt venstre) eller RomaUltras(Roma har et par grupper som er ekstremt høyre) når det gjelder politikk

                      Siden du utgir deg for ikke å være Lillestrømsupporter er jeg spent på hvor ofte du har sett KFL/UFC live, iom at du later som du har så fantastisk god kjennskap til Lillestrøms supportermiljø.

                      Tradizione Distinzione
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 637

                        Kan vi ikke bare kutte ut dette styret om ultras eller ikke. La nå de få være det da. Ikke vie de så mye oppmerksomhet, det er jo det de vil. Igår trur jeg jeg så 2 av 30 i drakter, mange hadde heller ikke skjerf. De mener jo det visuelle er viktig , og bruker derfor flagg. Jeg mener også at det er viktig å kle seg i gult på åråsen. Er ikke det visuelt??? Istedet for å gå i nøytrale klær, betalt av mamma. Det er det som ser kult ut på tv, når hele feltet er gult, gjerne hele stadion. Skjerf burde hvertfall være en selvfølge, i og med at noen av sangene er " opp med skjerfa" Tenk om kun halvparten hadde hatt det, hadde sett ut som vi var rimelig få da. Nei, la oss ikle oss klubbens farger, stå sammen for sportsklubben. Jeg driter i grupperingene, fugla skal støttes til gull. Nå er det for mye "uro" både med dette maset, og i klubben men Koren, Mifsud. Nå må vi få fokus på det som er viktig , og det er at fugla vinner kamper!!!!!
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Fugla- patriot83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2005
                          • 1241

                          Min appell: La grupperingene leve!
                          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                          Kommentar

                          • Blakk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 1860

                            Opprinnelig skrevet av maurakanari
                            Istedet for å gå i nøytrale klær, betalt av mamma.
                            Hva med supporter klær betalt av mamma da er det ok,.eller klær betalt av staten hvis du går på trygd er det greit.Men nøytrale klessplagg betalt av mor er ikke ok eller?
                            Last edited by Rønnern; 24.08.2006, 20:50. Begrunnelse: Fikset quoting

                            Kommentar

                            • Blakk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1860

                              Opprinnelig skrevet av Roma
                              Jeg har vært i Italia 6-7 ganger og sett fotball. Jeg har havnet i konflikter mellom ultras, jeg har blitt truffet av all verdens ting som har blitt kastet og jeg har fått i meg store mengder tåregass pga ultras. Tro meg, kanarafansen har ingenting med ultras å gjøre.
                              Jeg så Liverpool live 7 ganger ifjor og de spillte bedre fotball en Lillestrøm så vi burdte legge ned sportsklubben!
                              Last edited by Rønnern; 24.08.2006, 21:04. Begrunnelse: Fikset vanvittig, håpløs, på grensen til advarsel, dårlig quoting.

                              Kommentar

                              • Blakk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1860

                                Stadion til Barcelona er større enn Åråsen så vi burdte enten utvide eller legge ned hele stadion

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  Dæven heller da maurakanari. Er da lov og kle seg i det man vil? Og nei, er ikke muttern som kjøper klær til meg heller. Men kansje mora di kjøper drakt til deg.Forøvrig så skal jeg kjøpe meg drakt når jeg syns at drakta er fin og se på
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Bæng
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2005
                                    • 146

                                    jeg har drakt å bruker det også på kamper, men vis det er noen som vil gå uten drakt så la dem få lov til det da..
                                    Fetsund Kanris...

                                    Ufc www.ultrasfeltc.com

                                    Kommentar

                                    • Bæng
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2005
                                      • 146

                                      å de som klager på flagg, at vi skal ta dem ned. vær så snill gå ett annet sted
                                      Fetsund Kanris...

                                      Ufc www.ultrasfeltc.com

                                      Kommentar

                                      • Scorpio
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 411

                                        Opprinnelig skrevet av Bæng
                                        å de som klager på flagg, at vi skal ta dem ned. vær så snill gå ett annet sted
                                        Nå har dere jo flytta over på rb, så det er vel ikke akkurat noe problem...


                                        :lsk:

                                        Kommentar

                                        • Bæng
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2005
                                          • 146

                                          Opprinnelig skrevet av Scorpio
                                          Nå har dere jo flytta over på rb, så det er vel ikke akkurat noe problem...


                                          :lsk:

                                          sorry, skulle skrevet at jeg mente i går på lyn kampen..
                                          Fetsund Kanris...

                                          Ufc www.ultrasfeltc.com

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎