Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Isåfall har det ingenting med hva gruppa står for politisk. Forøvrig har mange av klubbene i Italia ultrasgrupper som enten er ekstreme den ene eller andre veien.

    Hvis man sympatiserer med feks Lazio, betyr det da at man er ytterste høyre selv? Fordi man beundrer koreoene eller deres sanger?

    Hva da med de som holder med Roma? Roma har ultrasgrupper med politisk ståsted både til høyre og til venstre.
    Du svarte ikke på spørsmålet mitt, men jeg tror du besvarte det likevel.

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      Beklager hvis jeg ikke tilfredsstilte din nysgjerrighet Torolf. Du får spørre på PM om det var noe mer du ønsket å vite om meg.
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
        Beklager hvis jeg ikke tilfredsstilte din nysgjerrighet Torolf. Du får spørre på PM om det var noe mer du ønsket å vite om meg.
        Jeg tenkte det kunne være av allmenn interesse å få avklart ditt forhold til Lazios Irriducibili, men siden du synes det er vanskelig å svare direkte på, kan vi la det ligge.

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          Han har da svart har han ikke det? Han sa jo at'n liker sangene, trøkket og koreone til irriducibili. Eller er ikke det lov?
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            Opprinnelig skrevet av mr.sandass
            Han har da svart har han ikke det? Han sa jo at'n liker sangene, trøkket og koreone til irriducibili. Eller er ikke det lov?
            Det var sikkert mange som likte sangene, trøkket og koreografien til Hitler-jugend også. Jeg synes det er interessant å vite om det er høyreekstremister i UFC. Det vil påvirke min oppfatning av gruppa. Og nei, jeg synes ikke jeg fikk noe fullgodt svar på spørsmålene mine, bare en oppfordring om å fortsette diskusjonen på PM. Dette handler ikke om min nysgjerrighet, men hva UFC består av og hvilke forbilder dere har.

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              Du fikk da til svar at hvis jeg likte gruppa så hadde det ingenting med hva de står for politisk.

              Hva hvis jeg svarer at jeg sympatiserer med Roma? En klubb som har 4-5 ultrasgrupper langt ute på ytterste høyre. Eller Inter? eller Juve?

              Som jeg tidligere har svart i denne tråden så er UFC en upolitisk gruppe!
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Mener å huske at du har sett Roma live tidligere Torolf. Betyr det at du er høyreekstrem?
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • Roma
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Aug 2006
                  • 15

                  Roma er tradisjonelt sett venstreorientert, selv om klubben tok en hard dreining mot høyre etter Manfredonia-skandalen i 1987. Bare sånn for å ha sagt det...

                  Kommentar

                  • mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

                    Jeg bryr meg like mye om politikk som jeg bryr meg åssen det går med det kjente laget rollon i tredje div utpå nordvestlandet. Så der veit du det torolf
                    www.ultrasfeltc.net

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      Utad, men de skiller seg ikke mye fra Laziale lenger i forhold til hvordan det var tidligere.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • mr.sandass
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2005
                        • 972

                        Og en annen ting. Vi snakker ikke om hitler- jugend her nå. Vi snakker om supporterne til et fotball lag og disse supporterne er jævlig bra på tribunen. Men dem er vel veldig tvilsomme andre steder
                        www.ultrasfeltc.net

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Mener å huske at du har sett Roma live tidligere Torolf. Betyr det at du er høyreekstrem?
                          Du husker godt. Jeg har bare sett Roma tre ganger: Borte mot Fiorentina, borte mot Real Madrid og i lokaloppgjør mot Lazio. I lokaloppgjøret klarte jeg kunststykket å havne i Lazio-svingen. Det var den eneste billetten jeg fikk tak i på svartebørsen. Nei, jeg er ikke høyreekstrem. Jeg befinner meg et sted på aksen mellom SV og Høyre.

                          Det er forskjell på å sympatisere med Lazio og Irriducibili. Hvis du ikke er høyreekstrem, kunne du kanskje bare skrevet at du tar avstand fra høyreekstremisme. Men det vil du av en eller annen grunn ikke si rett ut. Du sier egentlig bare at du ikke nødvendigvis er det.
                          Last edited by Torolf; 26.08.2006, 11:43.

                          Kommentar

                          • Roma
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Aug 2006
                            • 15

                            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                            Utad, men de skiller seg ikke mye fra Laziale lenger i forhold til hvordan det var tidligere.
                            Jo. Helt klart. Hvis man er på et Roma-derby merker man fort forskjellen mellom de to. I Laziali laget f.eks apelyder mot mørkhudete Roma-spillere, som førte til ENORMT sinne i Curva Sud. Ironisk nok hadde Lazio spillere som Liverani og Manfredini på banen, kanskje også Dabo. Så vidt jeg er klar over, noe jeg nesten er helt sikker på, har det aldri vært en unison rasisme fra Roma ultras, noe det definitivt har vært på motsatt side, fra Lazio Ultras. Det nærmeste er Paolo Zappavignas gruppering innenfor Boys Roma som har vist frem diverse bannere som ikke egner seg for fotballkamp, blant annet hakekors og jernkors. Ultras Romani har vel også gjort noe slikt, men mest for å provosere Livornos ultras.

                            Kommentar

                            • Roma
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Aug 2006
                              • 15

                              Opprinnelig skrevet av Torolf
                              Det er forskjell på å sympatisere med Lazio og Irriducibili. .
                              Ja, selv som Romanista har jeg problemer med å støtte grupper som Boys Roma. Det er ikke så mye å la seg fascinere av der, selv om de skulle gjøre en aldri så god jobb på tribunen.

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Det har vel vært skrevet nok ganger tidligere at jeg ikke er høyreekstrem.

                                Jasså, så du har stått i samme sving som Irriducibili?
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Det har vel vært skrevet nok ganger tidligere at jeg ikke er høyreekstrem.

                                  Jasså, så du har stått i samme sving som Irriducibili?
                                  Ja, men det frister ikke til gjentakelse.

                                  Kommentar

                                  • Thomas fugl
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Nov 2003
                                    • 137

                                    Vil bare gi all mulig creds til UFC!!

                                    herlig med en undergruppe som engasjerer seg både med tifo og tribuneliv!
                                    - Venter på en ny storhetstid

                                    Kommentar

                                    • Harald_88
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 550

                                      Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
                                      Vil bare gi all mulig creds til UFC!!

                                      herlig med en undergruppe som engasjerer seg både med tifo og tribuneliv!
                                      Nemlig, her Thomas funnet fram til nøkkelordet. Engasjement er så utrolig viktig. Det bør være et felles mål for kanarifansen, et brennende engasjement for fugla på tribunen i hver eneste kamp
                                      Alt For Fugla

                                      Gå Av Grønlund

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                        Nemlig, her Thomas funnet fram til nøkkelordet. Engasjement er så utrolig viktig. Det bør være et felles mål for kanarifansen, et brennende engasjement for fugla på tribunen i hver eneste kamp
                                        Så man må bli en Ultras for å vise engasjement på tribunen da? Hadde egentlig ikke lyst til å svare på den tråden her, men blir bittelitt provosert. Ultras er og blir et negativt ladet ord, bare å se på svensk tv med tanke på gårsdagen. kanarifansen byttet tross alt navn fra Bøffelberget til Kanarifansen, nettopp for å slippe å bli assosiert med fotballpøbler etter et par kjipe episoder.

                                        Og jeg sier ikke at Ultras'ene til kanaris er gale gærninger med lacost klær og caps som vil slåss med alt og alle, men veldig mange assosierer Ultras med akkurat det! Så DERFOR ser ikke jeg noen grunn til å kalle meg Ultras. Nettopp på grunn av assosiasjonen, og assosiasjonen var der før samtlige Ultras her rundt LSK oppstod.

                                        Mener ønsker ellers ikke å provosere folk som vil vise at de støtter LSK ekstra mye, men vær så snill å unngå Ultras ordet da...

                                        Og som alltid, alt i beste hensikt for Lillestrøm SK&Kanarifansen
                                        Last edited by holmiz; 29.08.2006, 21:19. Begrunnelse: litt skriveleif
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          de vil hete Ultras for å få cred utenlands hos de store gutta.....
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎