Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    Opprinnelig skrevet av iL
    DETTE er bra, men trenger man gruppering for å få til det? Meg og min kompisgjeng trenger da ikke noen gruppering for å pushe hverandre på turer.
    Neppe, men en løst fastsatt kompisgjeng er nok mindre "forpliktende" enn en gruppering med navn og medlemmer.

    I tillegg har nok UFRB, KGG og Råholt Kanaris (tror ikke dette gjelder Team Scooter eller Brasseberget i like stor grad) rekruttert medlemmer langt utover det som i utgangspunktet kunne betegnes kompiser.

    For noen så dreier det seg nok også om å kunne høre til et sted. KFL har utviklet seg langt utover den lille gjengen under TV-bua og da blir man fort bare et lite individ i den store gruppen med medlemmer. Det siste er dog spekulasjoner basert på generell samfunnstrend, men jeg tror de er overførbare til en organisasjon som KFL.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Mannschaft Rösler
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2003
      • 247

      Vi er mest dedikerte, vi synger høyest, vi er mest engasjert, vi hopper mest.
      Alle som mener noe annet tar feil.

      I tillegg har vi en på laget med et øl-konsum, hvor Bøffern er eneste i KFL som muligens henger med. Dere andre blir lett match.
      Vi er kort og godt best!

      Kommentar

      • Bondekanari
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2004
        • 146

        Opprinnelig skrevet av iL
        DETTE er bra, men trenger man gruppering for å få til det? Meg og min kompisgjeng trenger da ikke noen gruppering for å pushe hverandre på turer.
        Jeg er overbevist om at opplegget til Råholt Kanaris, har bidratt sterkt til at flere fra Råholt og omegn drar på flere kamper enn tidligere. Dette på grunn av sosialt samvær før utvalgte hjemmekamper, samt felles transport inn til Lillestrøm og Martins. Det er mer gøy å reise sammen, enn å kjøre hver for seg, og i tillegg er det litt mer trykk for å få med hverandre på kamper.

        Derfor er jeg i utgangspunktet for grupperinger innad i KFL, så lenge dem står på samme side og rivaliseringen kun er med et glimt i øyet og noe man fleiper med.

        Når det gjelder det som i utgangspunktet var topic i denne tråden, er jeg enig med flere her om at ordet Ultras er negativt ladet. Ikke dermed sagt at gruppen UFC er noe negativt. Har stor sans for engasjementet og livet som dem lager på tribunen.

        Det jeg lurer på er hvorfor disse Ultras gruppene (ikke bare i KFL) bruker navnet Ultras. Må man ha det i navnet for å kunne leve etter Ultras mentaliteten? Kan man ikke støtte klubben på en mer engasjert måte enn "vanlige" supportere uten å knytte til seg dette ordet som blant folk flest er belastet? Jeg stiller ikke disse spørsmålene for å irritere/såre/plage UFC, men fordi jeg faktisk ikke forstår det.

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          Man må ikke ha Ultras navnet for og være Ultras gruppe nei.

          Kan jo ta Hammarby som er i vinden om dagen, 4 grupper som jeg vet om:
          Ultra Boys 99, Søderbrøder, Hammarby Ultras og Bare Bajare.

          I Norge er det vel 3 mer eller mindre seriøse grupper, 2 av dem bærer Ultras navnet. Ultras Nidaros og UFC. Den siste gruppen er Unge Enga.

          Brigade er jo et populært navn i utlandet på ultrasgrupper.

          Forøvrig synes jeg det gjør en kjempe jobb i Råholt Kanaris, dere har funnet deres vei og vi våres.
          Sammen er vi sterke for LSK!

          Kommentar

          • Cheeky Boy
            -Rosenborgsupporter-
            Hoffnarr
            • Aug 2006
            • 43

            ultra (av lat. ulter, ultra, på den andre siden; bortenfor, utenfor), forstavelse i fremmedord som betyr mer enn, over, ut over, ytterliggående.
            un99

            Kommentar

            • tHuLu
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 730

              Det var en eller annen som foreslo noen andre ord for en tid tilbake, og må ærlig innrømme at ordet Ihuga hadde passa glimrende på UFC. Ihugas Felt C! Om dere ikke ønsker å bytte navn så skjønner jeg jo det, men dere hadde sluppet det evinnelige maset rundt Ultras samt at dere hadde gitt tilskuere med noe ekstra et nytt navn.
              Snille gutter, fine klær og et helvetes liv på tribunen. Dere hadde blitt reine gründere skal jeg si dere! Jeg tror ikke dette kommer til å være noe steg tilbake for dere. Ihuga er et norrønt ord som betyr ivrig, iherdig samt omtenksom, noe som passer perfekt for UFC slik dere fremstår idag!
              Jeg tror mye av kritikken dere har fått på navnevalget er på grunn av at mange synes dere ser så snille ut og rett og slett ikke klarer å knytte dere opp mot gærne slåsskjemper og myntkastere.
              For det er bedre å værra døv enn vålenga!

              Kommentar

              • JhnY
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 975

                Ultras felt c blir det nok for altid.

                Kommentar

                • Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

                  En definisjon er: ytterliggående, sterkt, hyper.. og det synes jeg at jeg kan stå for...
                  Homer Simpson.



                  www.ultrassarp.no

                  Kommentar

                  • RuneK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 861

                    Opprinnelig skrevet av tHuLu
                    Det var en eller annen som foreslo noen andre ord for en tid tilbake, og må ærlig innrømme at ordet Ihuga hadde passa glimrende på UFC. Ihugas Felt C! .
                    Det var meg, blei stolt av meg selv nå.
                    Så husk det alle sammen at Ihuga`s er mitt hehe.

                    De som bruker ordet skylder meg en kald pils på Martins

                    R
                    Støtt FuglaTifo
                    Kontonr: 6201 05 41919

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                      Det var meg, blei stolt av meg selv nå.
                      Så husk det alle sammen at Ihuga`s er mitt hehe.

                      De som bruker ordet skylder meg en kald pils på Martins

                      R
                      Er det en bestemt kleskode man må følge for å kalle seg for Ihuga?
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • RuneK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 861

                        En takk til Råholt Kanaris!
                        Må bare slenge meg på kommentaren til Kølla Risa, som skryter av Råholt Kanaris. En jævlig bra gjeng som til nå har jobbet i det stille med rekruttering av nye medlemmer ute i de gressglente strøk. De har blandt annet holdt kanari-frokost på den lokale pub`n. Pub`n blir da også kledd for fest med bannere og flagg. Dette er meget bra og fortjener sin oppmerksomhet.

                        Stå på!!

                        R
                        Støtt FuglaTifo
                        Kontonr: 6201 05 41919

                        Kommentar

                        • tHuLu
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 730

                          Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                          Det var meg, blei stolt av meg selv nå.
                          Så husk det alle sammen at Ihuga`s er mitt hehe.

                          De som bruker ordet skylder meg en kald pils på Martins

                          R
                          Glimrende!!

                          Syns det var så glimrende ordvalg at jeg måtte få det frem, Skulle man ikke fått trykt opp noen gensere og fått opp en skikkelig supportertrend med nye assosiasjoner? Gærne supportere med godt gammaldags norsk bondevett, noe mer originalt enn originale nordmenn finnes vel egentlig ikke... Øl og brunost og allsang, det er det vi kan
                          For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            Ultras sier de nesten ikke har Ultras flag, bannere, ser fra Molde kampen nå, ser jo nesten ikke noe annet enn Ultras bannere jo^^
                            Men skryt til at de drar mange oppover da Good job
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              Jeg blir bare mer og mer "pissed" på UFC.

                              Har daglig samtaler med folk som har null interesse av fotball, om hva dette bråket med lillestrøm supportere er for noe; nå nettopp fikk jeg spørsmål over lunchbordet.

                              Dere har virkelig klart det UFC, makan til negativt bildet vi har fått pga av dere skal man lete lenge etter.

                              *applaus*

                              Håper virkelig dere er lei dere for hva dere har gjort.
                              Og at dere ikke luller dere inn i all oppmerksomhet er positiv PR.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                "IL" - hva var poenget ditt med dette innlegget? hvis de du pratet med har 0 interesse for fotball så spiller det vel ikke så stor rolle hvilket bilde de har? Nå har medlemmene i UFc fått en streng straff. Nå er det bedre å prøve å inkludere dem tilbake som vanlige medlemmer i kanarifansen og til å holde seg innenfor rammene til KFL enn å fortsette med å eksludere dem å skyve dem videre ut i kulden slik du gjør.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  Jeg blir bare mer og mer "pissed" på UFC.

                                  Har daglig samtaler med folk som har null interesse av fotball, om hva dette bråket med lillestrøm supportere er for noe; nå nettopp fikk jeg spørsmål over lunchbordet.

                                  Dere har virkelig klart det UFC, makan til negativt bildet vi har fått pga av dere skal man lete lenge etter.

                                  *applaus*

                                  Håper virkelig dere er lei dere for hva dere har gjort.
                                  Og at dere ikke luller dere inn i all oppmerksomhet er positiv PR.
                                  Folk jeg har pratet med, og inntrykket jeg har fra supporter Norge generelt er mer i retning av at UFC har fått dårlig behandling, og hvorvidt dette er lovstridig eller ikke.
                                  Er faktisk bare her inne på forumet jeg har hørt eller sett noen si noe negativt om UFC. Er jo supporterklubber som har diskutert støttebanner for UFC. (kjernen, og visstnok Bastionen selvom jeg ikke har noen sikker kilde på bastionen.)
                                  Mitt inntrykk er at LSK og KFL's håndtering av saken har skapt mer negativt bilde enn selve blussinga.

                                  Så forresten noen som sto på RB igår. Hvem var de? Noen fra UFC, eller andre som vil holde liv i drømmen om 2 syngende og stående tribuner?
                                  Last edited by Totti21; 02.10.2006, 12:33.

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    "IL" - hva var poenget ditt med dette innlegget? hvis de du pratet med har 0 interesse for fotball så spiller det vel ikke så stor rolle hvilket bilde de har? Nå har medlemmene i UFc fått en streng straff. Nå er det bedre å prøve å inkludere dem tilbake som vanlige medlemmer i kanarifansen og til å holde seg innenfor rammene til KFL enn å fortsette med å eksludere dem å skyve dem videre ut i kulden slik du gjør.
                                    Hvor blind er du egentlig?

                                    Når "vanlige" mennesker kommer og spør meg om negative ting ved LSK/KFL så spiller det STOR rolle.

                                    Det er ringvirkningene vi prater om her, som ingen har tatt opp før.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • e.d
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 688

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Hvor blind er du egentlig?

                                      Når "vanlige" mennesker kommer og spør meg om negative ting ved LSK/KFL så spiller det STOR rolle.

                                      Det er ringvirkningene vi prater om her, som ingen har tatt opp før.
                                      ja du har rett i at det er viktig hva vanlige folk sier så jeg tar tilbake den, men det at folk har hørt om UFC er jo pga reaksjonen de har fått. Og folk lurer hva som er skjedd. Ufc får ta ansvar for handlingene sine, men straffeutmålingen må LSK og KFL ta ansvar for. Og det er med utgangspunkt i straffen at folk lurer på hva som er skjedd og hva dette bråket er for noe.
                                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                      Kommentar

                                      • smilefjes
                                        -Engasupporter-
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2006
                                        • 57

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Er jo supporterklubber som har diskutert støttebanner for UFC. (kjernen, og visstnok Bastionen selvom jeg ikke har noen sikker kilde på bastionen.)
                                        I Trondheim dukket visstnok banneret "la tribunekulturen leve, frihet for ufc" opp hos trønderne (vet ikke om det er kjernen, UN eller TT05 som sto for det) og banneret "ja til kultur, nei til sensur" hos lynsupporterne (vet ikke om det er bastionen, BT eller SaC som sto for det)

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          I tillegg hadde Stormen et støttebanner.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎