Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • supermike
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2006
    • 45

    #21
    flott

    Flott at flere nå stiller et spørsmålstegn til denne, etter egne ord, stuereine gjengen meg "morsomme" guttunger. Tviler ikke på at de i utgangspunktet er en forholdsvis harmløs gjeng, men nå må ufc snart se signaleffekten denne flørten med tvilsom supportermentalitet gir. Etter min mening setter denne grupperingen sportsklubben i et dårlig lys, ikke fordi de er uakseptable i sin oppførsel, men derimot pga assosiasjoner navnet og noen av virkemidlene deres gir folk flest i fotballnorge.
    Kanskje på tide å tenke på klubben i vårt hjerte, ikke bare på ønske om profilering av seg selv? Tror faktisk dere trenger klubben mer enn den trenger dere. Jeg tror det kan være lurt at ufc velger klubbens beste foran seg selv. Dette bør skje snart - det kan fort oppstå en betent situasjon da det ikke vil bli lett å bli en del av kfl igjen.

    Kommentar

    • eLSKe
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2003
      • 136

      #22
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      eLSKe:

      Begrunn det du sier om at Ultras er det samme som casuals og hools!

      Det som skjer av bråk i forbindelse med kamper i Danmark/Sverige er det klubbenes casuals som står for.

      Ultras støtter laget sitt 100% vokalt og visuelt!
      SITAT

      I starten var ikke ultrasene voldelige. Det var først i 1974 tribunebråket startet. Forskjellig ultrasgrupper sloss på tribunen. Politiet tok i bruk tåregass, men gruppene fortsatte å sloss utenfor tribunene. Det ble gateopptøyer og busser ble satt fyr på, biler veltet og annet hærverk ble gjort. Denne slossingen oppstod spesielt i byer der det var to lag. Til slutt gikk det så lagt at de forskjellig gruppene ikke kunne gå sammen og støtte sitt landslag.

      SITAT SLUTT

      Dette kan man vel kanskje kalle en begrunnelse.
      Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #23
        Vet ikke helt hva du snakker om, men UFC har så og si daglig kontakt med KFL angående neste kamp/tur/sangmøter/arrangementer/møter/billettsalg osv osv. KFL og UFC har et meget godt samarbeid!
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #24
          Opprinnelig skrevet av supermike
          Flott at flere nå stiller et spørsmålstegn til denne, etter egne ord, stuereine gjengen meg "morsomme" guttunger. Tviler ikke på at de i utgangspunktet er en forholdsvis harmløs gjeng, men nå må ufc snart se signaleffekten denne flørten med tvilsom supportermentalitet gir. Etter min mening setter denne grupperingen sportsklubben i et dårlig lys, ikke fordi de er uakseptable i sin oppførsel, men derimot pga assosiasjoner navnet og noen av virkemidlene deres gir folk flest i fotballnorge.
          Kanskje på tide å tenke på klubben i vårt hjerte, ikke bare på ønske om profilering av seg selv? Tror faktisk dere trenger klubben mer enn den trenger dere. Jeg tror det kan være lurt at ufc velger klubbens beste foran seg selv. Dette bør skje snart - det kan fort oppstå en betent situasjon da det ikke vil bli lett å bli en del av kfl igjen.
          WORD



          Poenget mitt er at HVORFOR kalle seg Ultras? Spes når man veit hvor negativt rykte man fort får.
          Som jeg også sa har jeg verken hørt eller sett noe negativt UFC har gjort, men det er navnet, hva er vits med å bruke Ultras navnet?
          Jeg ser ingen logisk eller naturlig grunn til og bruke det navnet.

          Hadde vært morsomt og høre hvorfor man må bruke det navnet

          Det med at tifo gruppa ikke hadde med flagg osv har jo ikke noe og si på at det er oversvømt med navnet Ultras på tribunen, det er de som synes for folket. Det er det som blir lagt merke til og sett på som negativt.

          Jeg bryr meg egentlig lite så lenge det faktisk ikke skjer noe som kan minnes om det vi kjenner som Ultras ellers i verden.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            #25
            Hahahaa... Har du klipt ut av leksikonet ditt i bokhylla nå?

            At enkelte Ultrasgrupper nedover i Europa ikke akkurat trekker seg når det bys opp er ikke noe nytt. Fant du ikke noe nyere enn fra 74?

            Har du kikka litt på den andre siden? Ikke-voldelige Ultras, som du finner flere av enn det motsatte. Hvis du leiter litt så finner du det nok.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #26
              Som Lars har sagt minst en gang: Av ca 300 flagg/tostangs er det kun en håndfull som bærer teksten ULTRAS. Hvis du kaller 3-4-5 flagg med Ultras å oversvømme en tribune så begynner jeg å lure litt på deg

              Og hvorfor trekke fram mindretallet av Ultrasgrupper? Du finner mange vanlige supporterklubber som også har havna i bråk. Flertallet av Ultrasgrupper er ikke-voldelige.
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                #27
                Er vel like greit å stenge denne tråden.

                Kommer ikke noe ut av denne debatten likevel. Ta av skylappene og ikke kun fokusere på den negative delen av mentaliteten er et godt råd.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • eLSKe
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2003
                  • 136

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                  Hahahaa... Har du klipt ut av leksikonet ditt i bokhylla nå?

                  At enkelte Ultrasgrupper nedover i Europa ikke akkurat trekker seg når det bys opp er ikke noe nytt. Fant du ikke noe nyere enn fra 74?

                  Har du kikka litt på den andre siden? Ikke-voldelige Ultras, som du finner flere av enn det motsatte. Hvis du leiter litt så finner du det nok.
                  Dette er ikke fra 1974 nei. Dette er tekst funnet på nettet. Men det er vel tungt for deg å se at jeg kunne finne noe.
                  Har aldri sagt at dere i UFC er voldelige, men Ultras forbindes med vold, sammen med Casuals og Hooligans. Det står jeg fortsatt på.
                  Merkelig at du også har en link i din signatur som linker en side som har videoer fra voldelige Ultras. Samt at de selger såkalte Ultras klær.
                  Denne siden som du har link til fremmer voldelige Ultras.

                  Som sagt tror jeg ikke UFC er voldelige, men finner det litt merkelig da at en av deres mest fremstående medlemmer skal linke en side som fremmer den voldelige delen av Ultras.
                  Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #29
                    Så lenge nivået blir holdt saklig, så ser jeg ingen grunn til å stenge tråden. Selv om diskusjonen har blitt tatt før, så er det tydelig at det engasjerer.

                    Bare hold dere saklige, så er alt bare bra.

                    Petter

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      Herre min hatt da gitt... Har du i det hele tatt forsøkt å finne ut om det er Ultrasgrupper som ikke er voldelige? Eller har du tatt det første og beste du fant og konkludert med at sånn er alle Ultrasgrupper gitt...?

                      Hvilken link tenker du på pus?
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #31
                        Debatten har vel vært oppe snart et tosifra antall ganger ja. Alltid med de samme beskyldningene, og alltid med de samme svara..
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Scages: Hva slags styr er det du egentlig tenker på?

                          Er det veldig mye pes med dedikerte fans som bruker flagg/tostangs gjennom hele kampen?

                          Vil du ha mindre farger på tribunen?
                          Styr: ultras, ultras, ultras, ufc ufc ufc, vi er best, vi synger høyest, vi er mest dedikert bla bla bla....zzz zzz...

                          Jeg har ingen ting imot UFC. Men jeg forstår ærligtalt ikke vitsen. Hvorfor holder det ikke bare med KFL? Hadde det ennå vært en ironisk undergruppe....

                          Men for alldel, bra med engasjement.

                          Kommentar

                          • krisruds
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 839

                            #33
                            Vestfold Kanari:

                            Problemet er at det blir negativ omtale uansett hvor snille og gode gutter/jenter Ultras i KFL er.
                            Poenget er navnet, navnet tiltrekker seg dårlig omtale, hva er vitsen og tiltrekke seg dårlig omtale når man ikke må?
                            Angånde det med flagg osv er at det er de med Ultras på seg som synes, dere kan ha 15 med Ultras og 100 gule og svarte andre, men det er Ultras som synes. De som trekker negativ omtale.
                            krisruds medlem av KFL siden 1996


                            OI OI OI nå har vi det morro :)

                            BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                            Kommentar

                            • eLSKe
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Dec 2003
                              • 136

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                              Hvilken link tenker du på pus?
                              Linken jeg tenker på er linken til Ultras Spirit.
                              Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                #35
                                Hvilken negativ omtale snakker vi om? Kan ikke huske å ha sett for mange av forsidene i vg og Dagblah med noe negativt om UFC på.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #36
                                  At du har fjerna deler av adressa til den morsomme saken jeg hadde link til får stå for din egen regning. Den er nå fjerna så ikke flere sarte sjeler tar skade.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • scages
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 1292

                                    #37
                                    Vestfold:

                                    Flere her lurer på hva formålet med UFC er.
                                    Igjen, hva er det man prøver å oppnå, som man f.eks. ikke kunne klart gjennom KFL?
                                    Er det umulig å være like engasjert/dedikert selv om man bare er medlem av KFL? Eller hvordan er det funker?

                                    Kommentar

                                    • eLSKe
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2003
                                      • 136

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                      At du har fjerna deler av adressa til den morsomme saken jeg har link til får stå for din egen regning.
                                      Greit at jeg har sett på hovedsia til den linken du hadde. Men du fjerna den også etter at jeg nevnte det da.....
                                      Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!

                                      Kommentar

                                      • Sem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2005
                                        • 1626

                                        #39
                                        Jeg er i grunn positiv til undergrupperinger som skaper "konkurranse" innad i KFL. Det tror jeg bidrar til utvikling. Men jeg lurer også på hvorfor ordet Ultras benyttes. Personlig liker jeg bedre navn som Råholt Kanaris, Team Scooter o.l. Jeg lurer som nevnt kun på hvorfor Ultras-navnet brukes? Hva betyr det å være en Ultras-gruppering framfor en annen undergruppering?

                                        Sem - nysgjerrig, ikke fiendtlig.

                                        Kommentar

                                        • krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

                                          #40
                                          Så det er VG og Dagbladet vi har her i norge?
                                          Les på andre lags forum, hør på folk her på forumet, folk rundt på Åråsen.
                                          Så vidt jeg veit, så er det ingen som har sagt dere har gjort noe galt ennå, men som jeg sier igjen, det er Navnet.. Ultras er et navn som Ola Nordmann kjenner til som bråkmakere, samme om du vil eller ikke. IGJEN, dere er ikke bråkmakere, men navnet assosieres til bråkmakere.

                                          Så mitt spm er igjen, hvorfor kalle seg Ultras? hvorfor velge et navn som dere og andre veit har et dårlig rykte på seg.
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎