Nei til Ultras!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • A.Bilet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 808

    #61
    Bare et spm. Hvor mange er egentlig med i Ultras felt c totalt, sånn ca?
    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

    Twitter-bruker

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #62
      Vi er ca 30 medlemmer i UFC.

      Kommentar

      • Bæng
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2005
        • 146

        #63
        vi i ufc er mer engasjert en folk flest som er med i kfl. det er alltid noen fra ufc på kamp, samme om det er borte eller hjemme. det er noe av det som gjør det til en ultras gruppering. det at noen støtter laget sitt mer en vanlige suportere.

        jeg sier ikke at folk som ikke er med i ufc ikke støtter laget sitt på samme måtte. for det er det flere som gjør. men vi i ufc vil bare gjøre litt mer ut av det.
        Fetsund Kanris...

        Ufc www.ultrasfeltc.com

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #64
          Opprinnelig skrevet av Bæng
          vi i ufc er mer engasjert en folk flest som er med i kfl. det er alltid noen fra ufc på kamp, samme om det er borte eller hjemme.
          Tullball. Det er alltid noen fra KFL på kampene også, der er ikke UFC unike. Og fra top of mind kan jeg ramse opp hauger med folk som er minst like engasjerte som folka fra UFC, i den grad man kan kvantifisere engasjement.

          Tenk hvor mange LSK-supportere som bruker hauger av sin egen fritid på å jobbe frivillig for LSK. Det er også engasjement og ikke minst dedikasjon til Sportsklubben.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • A.Bilet
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2005
            • 808

            #65
            Opprinnelig skrevet av Bæng
            vi i ufc er mer engasjert en folk flest som er med i kfl. det er alltid noen fra ufc på kamp, samme om det er borte eller hjemme. det er noe av det som gjør det til en ultras gruppering. det at noen støtter laget sitt mer en vanlige suportere.

            jeg sier ikke at folk som ikke er med i ufc ikke støtter laget sitt på samme måtte. for det er det flere som gjør. men vi i ufc vil bare gjøre litt mer ut av det.
            Ja, det er det som er min oppfatning også. Synes ultras er positivt, da det faktisk bidrar til at stemningen blir bedre på kanari-feltet. Det er i hvertfall mitt syn på det. Så lenge flere fra ultras felt c deltar i fuglatifo i tillegg er det bra.

            EDIT: Etter å ha lest innlegget til bæng på nytt, mener jeg at min oppfatning er at ultras er vanlige lsk-supportere som er litt mer aktive på tribunen.

            Men skal være ærlig at jeg også, som det sto i åpningsinnlegget, stusset litt når jeg så på tv at de fleste tostangsene vi hadde på Kristiansand Stadion var fra UFC. Men forstår det etter forklaringen Lars kom med.

            Ja til Ultras i KFL, ja!:lsk:
            A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

            Twitter-bruker

            Kommentar

            • Bæng
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2005
              • 146

              #66
              rønnern:
              jeg skrev også:
              jeg sier ikke at folk som ikke er med i ufc ikke støtter laget sitt på samme måtte. for det er det flere som gjør.
              Fetsund Kanris...

              Ufc www.ultrasfeltc.com

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #67
                Tråden her begynte vel ikke med at noen lurte på hvem UFC er, hva UFC gjør osv.. Spørsmålet er vel: Hvorfor kalle seg for Ultras når det er et negativt belasta ord?

                For min egen del mener jeg det er tåpelig å kalle seg Ultras og markedsføre seg så jævlig mye på kamp. Utenom det digger jeg UFC og alle de andre grupperingene. Ingen big deal for meg, men hadde heller likt å sett flere bannere som støtter klubben.

                Hva syntes folk om UltrasArtikkelen til Georg i forrige Humbug?
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • Kølla Riisa
                  Seniormedlem
                  • Jun 2004
                  • 1021

                  #68
                  Spørsmålet er vel: Hvorfor kalle seg for Ultras når det er et negativt belasta ord?
                  Fordi vi ønsker å identifisere oss med den positive delen av Ultras kulturen.

                  For min egen del mener jeg det er tåpelig å kalle seg Ultras og markedsføre seg så jævlig mye på kamp
                  Fordi vi har ett henge-banner med Ultras på og 5-6 to stangs så markedsfører vi oss så jævlig?

                  Samtlige undergrupper i KFL har jo med bannerene sine på kamper, et veldig godt eksempel her:



                  Hvis du tar vekk alle gruppe bannerene der har du, ja ett lite igjen. Og det er jo Råholt Kanaris sitt. Men det er selvfølgelig bedre å ikke ta med bannere på kamp og markedsføre seg selv. ¨
                  Gule farger på tribunen med Ultras er en uting, bedre med ingenting.

                  Kommentar

                  • mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

                    #69
                    Fikk ikke folk med seg den store ohhhhhhhhen vi hadde mot fredrikstad eller? Her driver medlemmer av UFC og lager en hel hævv av LSK og KFL to-stangs også får man slengt i trynet at vi i UFC driver og markedsfører oss selv så jævlig?

                    Grunnen til at det var mye Ultras banner og to stangs i bibelbyen, er at Fugla-tifo ikke ville ødelegge flagga og to stangsa sine. Er det så innmari vanskelig og skjønne?

                    Vi i UFC jobber nesten konstant med og lage slike ting( LSK to stangs, ohhher osv) Vi har vel kansje 6-7 Ultras to stangs og resten er LSK og KFL relatert.

                    Å ja, jeg veit at det er flere enn UFC som engasjerer seg og det syns jeg er jævlig bra.

                    Men kutt nå ut og vær så innmari negativ te alt samma
                    www.ultrasfeltc.net

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                      Fordi vi ønsker å identifisere oss med den positive delen av Ultras kulturen.
                      Etter hva jeg har skjønt blir dere ikke identifisert med den positive, men den negative delen av Ultras kulturen av de aller fleste.
                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                      Gule farger på tribunen med Ultras er en uting, bedre med ingenting.
                      Det har du helt rett i. Løsningen kan være så enkel som at alle oss andre blir flinkere til å ha med kfl/fugla/kanaris/lsk bannere.
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Kølla Riisa
                        Seniormedlem
                        • Jun 2004
                        • 1021

                        #71
                        Etter hva jeg har skjønt blir dere ikke identifisert med den positive, men den negative delen av Ultras kulturen av de aller fleste.
                        Hvorfor blir vi det? Er det mye bråk med oss eller er det bare de fæle to-stangsene med Ultras på som er negativt?

                        Når styret i LSK har godkjent bannerene våre på Åråsen så skjønner jeg ikke hvorfor egne medsupportere skal komme å klage.

                        Det har du helt rett i. Løsningen kan være så enkel som at alle oss andre blir flinkere til å ha med kfl/fugla/kanaris/lsk bannere.
                        Hvis du synes det er så fælt så får du ta med deg noen kompiser og lage et nytt banner om Sportklubben da. Dere får sikkert stoff og maling av FuglaTifo. Eller så skal dere få kvalitetstoff av UFC fra Italia hvis du lager banner.

                        Tar du utfordringen?

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                          Fikk ikke folk med seg den store ohhhhhhhhen vi hadde mot fredrikstad eller? Her driver medlemmer av UFC og lager en hel hævv av LSK og KFL to-stangs også får man slengt i trynet at vi i UFC driver og markedsfører oss selv så jævlig?

                          Grunnen til at det var mye Ultras banner og to stangs i bibelbyen, er at Fugla-tifo ikke ville ødelegge flagga og to stangsa sine. Er det så innmari vanskelig og skjønne?

                          Vi i UFC jobber nesten konstant med og lage slike ting( LSK to stangs, ohhher osv) Vi har vel kansje 6-7 Ultras to stangs og resten er LSK og KFL relatert.

                          Å ja, jeg veit at det er flere enn UFC som engasjerer seg og det syns jeg er jævlig bra.

                          Men kutt nå ut og vær så innmari negativ te alt samma
                          Dere er jævlig flinke og skal ha masse cred for det! Men idiotisk å kalle seg Ultras, leste artikkelen til Georg i siste humbug og syntes ikke dere har så alt for mye til felles med Ultras. Takk for meg
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #73
                            Når de fæle ultras bannera og to-stangsa liksom er det værste, ja da er vi jammen en del av den negative ultras kulturen
                            ..................

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                              Dere er jævlig flinke og skal ha masse cred for det! Men idiotisk å kalle seg Ultras, leste artikkelen til Georg i siste humbug og syntes ikke dere har så alt for mye til felles med Ultras. Takk for meg
                              Nå gav jo ikke akkurat artikkelen til Georg noe helhetlig bilde av ultras-kulturen, da. Om du vil ha et ordentlig innblikk i kulturen må du nok lese mer enn én liten artikkel.

                              Kommentar

                              • RuneK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 861

                                #75
                                Ultras er et beskrivende ord for supportere som gir jernet. Mange av oss er ultras og ordet er egentlig et meget utvannet ord som brukes av alle i alle land.
                                Synes det blir litt mye støy av dette ULTRAS ordet, som om det skulle være noe skummelt og farlig ved å bruke dette på tribunen. Egentlig tror jeg ikke noen bryr seg i det hele tatt heller.

                                Hva med å finne et nytt ord som ingen har brukt før, ville det være bedre?

                                Hvilke ord kunne vi bruke ellers om vi skulle droppet Ultras? Hva med disse.
                                - Ihuga`s
                                - Gjennganger`s
                                - Bløderne eller bløder`s, ( Blø for klubben )
                                - Trofast`s
                                - Di Derre

                                flere....
                                Støtt FuglaTifo
                                Kontonr: 6201 05 41919

                                Kommentar

                                • JhnY
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 975

                                  #76
                                  eller bare bruke Ultras ? =)

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Det er en ting jeg lurer på angående Ultras:

                                    Hvorfor har dere behov for å ha "Ultras" , "Felt C" og lignende bannere? For min del spiller det ingen rolle om folk er med i ditt eller datt undergrupperinger, forsåvidt ikke vesentlig om det er et par Ultras-bannere heller. Men for meg sender det bare ut signalene "se på oss, vi er ultras og vi er tøffe". Ser liksom ikke poenget med at dere skal promotere gruppa deres sånn under LSK-kamper.
                                    Veldig enig med deg.

                                    Synes det er veldig bra at vi har folk som engasjerer seg så mye som UFC og de andre undergruppene gjør, men synes også det blir vel mye egeneksponering.

                                    En annen ting jeg har lagt merke til med spesielt UFC, er at det er flere unge kids der som går kledd bla. med burberry-caper ol. Tydelig at noen som synes footballfactory og hooligan filmene var jævlig kule, da disse effektene neppe er tilfeldige.

                                    Uansett er disse guttene helt sikkert harmløse, men det gir dårlige signaler og da spesielt når mange allerede forbinder Ultras gruppene med bråkmakere.

                                    Men helvete heller, når vi har blitt så mange som vi har blitt er det bare naturlig at det dukker opp undergrupper og så lenge de bidrar stemningsmessig som de gjør nå, får man bare tåle at noen oppfatter dem som noe negativt.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • Speeder
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 951

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Hvorfor blir vi det? Er det mye bråk med oss eller er det bare de fæle to-stangsene med Ultras på som er negativt?
                                      'Problemet' er jo ikke hvordan DERE oppfører dere. Det er heller hvordan Ola Dunk sitt syn på Ultras er. Man i gata er ikke inne i de forkjellige terminologiene innen fotballsupportere, dermed skjærer de alle over en kam. Ultras, Casuals osv. er bråkemakere i øynene på folk som sitter hjemme og ser på forballkamp, der deres bannere med ULTRAS vaier forran øynene dems.
                                      Tore Galgerud

                                      Kommentar

                                      • tHuLu
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 730

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                        Hvilke ord kunne vi bruke ellers om vi skulle droppet Ultras? Hva med disse.
                                        - Ihuga`s
                                        - Gjennganger`s
                                        - Bløderne eller bløder`s, ( Blø for klubben )
                                        - Trofast`s
                                        - Di Derre

                                        flere....

                                        Ihugas var jo et fantastisk bra forslag!! Det likte jeg, norsk som bare juling
                                        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                                        Kommentar

                                        • Kølla Riisa
                                          Seniormedlem
                                          • Jun 2004
                                          • 1021

                                          #80
                                          'Problemet' er jo ikke hvordan DERE oppfører dere. Det er heller hvordan Ola Dunk sitt syn på Ultras er. Man i gata er ikke inne i de forkjellige terminologiene innen fotballsupportere, dermed skjærer de alle over en kam. Ultras, Casuals osv. er bråkemakere i øynene på folk som sitter hjemme og ser på forballkamp, der deres bannere med ULTRAS vaier forran øynene dems.
                                          Hva Ola Dunk synes kan egentlig være det samme. Vi er til for å lage en energisk stemning rundt LSK sine kamper. Alle kan ikke like alt. Hvis det går litt tid så skjønner folk kanskje etterhvert hva det handler om.

                                          Ultras er for fjortiser som heller vil kle seg som mammagutter enn å kle seg med LSKs farger.. Ræva mi ler av dere...Men flinke til å lage liv er dere..
                                          Voksent sagt. Så hvis man kun har på seg skjerf og en pen genser og pene sko, er jeg ikke like god supporter som alle andre da? Siden jeg har vært i Tromsø,Bergen,Trondheim, Stavanger, Kristiansand så teller ikke det siden jeg noen ganger ike hadde på meg noe supporter utstyr og noen ganger hadde jeg bare skjerf? Så da veier det kanskje like tung som en som var på halvparten av stedene med han hadde drakt, skjerf, lue og lsk sokker så da er jo han ne bedre supporter.

                                          I mine øyne er det hvor mye du gir på tribunen, vokalt og visuelt som teller. Ikke hva du har på deg av LSK klær.


                                          Men helvete heller, når vi har blitt så mange som vi har blitt er det bare naturlig at det dukker opp undergrupper og så lenge de bidrar stemningsmessig som de gjør nå, får man bare tåle at noen oppfatter dem som noe negativt.
                                          Der tror jeg du er inne på noe viktig, folk sier kan vi ikke gå tilbake til å være kfl, alt var bedre før..osv

                                          Vi er dobbelt så mange som vi var før, det er naturlig at folk har forskjellige meninger og forskjellige syn på hvordan de ønsker å støtte LSK.
                                          Alt er ikke som før da vi var 2000-2500, vi er 5000 nå.

                                          Det er jo bra at 5000 ikke har samme mening, da tror jeg det hadde blitt kjedelig etterhvert.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎