10 min. stillhet eller ikke? (var: Unnskyldning fra spillerne)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    Det er søren meg mere flaut hvordan endel av Kanarifansen syter og griner når det ikke har gått så bra enn att gutta har spilt en dårlig kamp. 1 min. stillhet forstås godt hvis noen ikke er mer på denne jord men 10 min fordi en haug med folk er missfornøyde??
    Jøsses!

    Det finnes mange av oss som er ekte supportere i hjertet men tydligvis fler som er medgangs supportere og sofa/pub trenere/ledelse.

    Det er faktisk gutta som spiller og eLSKer du laget ditt så er det i medgang og motgang. Noen sa engang: "Elsk meg litt ekstra når jeg fortjener det minst for da trenger jeg det mest"
    For et latterlig innlegg du klarer å skrive her. Det er ikke snakk om en kamp, men et lag som oser av uproffesjonalitet og glød.

    Og si at folk som støtter andre ting enn deg er sofasupportere er det største pisset jeg har hørt.

    Mange folk som runder 23-26 kmaper hvert år vil støtte en aksjon, er de sofasupportere?

    Er i mine øyne er det mer supporter og være engasjert og kritisk enn likegyldig og glad hele jævla tiden.

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      En ting jeg vil legge til: Kom på møter og si deres mening.

      Enten dere er for det ene eller det andre. Det er ingen som blir hengt ut på sånne møter for sine meninger og det er gemyttelig når man er der enn det her inne.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9412

        Det er klart at man skal støtte laget sitt i tykt å tynt.

        Men, LSK har i de siste årene kjøpt inn spillere for flerfoldig millioner av kroner og bytta ut treneren som hadde en for "altfor deffensiv spillestil", og på grunn av dette er det jo klart at forventningene er skrudd opp hos alle (selv om det er neste sesong vi skal ta GULL!)...

        Det virker nesten som alle ordene og pengene vi har sett bli brukt til nå bare har bygd opp et luftslott. Dette er kanskje litt hardt å si etter den fine starten på sesongen, men etter tapet mot Sørumsand 3 så er det et eller annet som virkelig skurrer. For meg så ser det ut til at det er innsatsen. For vi har ingen teknikkere eller målmaskiner (absolutt ingen målmaskiner, for en målmaskin skårer alene mot keeper), så derfor kan vi ikke gjøre annet enn å kjempe andre lag i senk. Og da er det igjen latterlig å se folk som tjener penger på å spille fotball trippe rundt som ballerinaer på banen istedenfor å løpe til det sier stopp. Spillerene bør huske på at de representerer en klubb, og vise at de er stolte av å spille i klubben med 100% innsats og vilje.

        Uansett... Venter i spenning hva Kfl sin instilling blir i saken, for etter tapet i Luxenburg bør det kanskje skje noe.

        Kommentar

        • detvarvondtdet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 398

          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          Sakset fra ultrasfeltc.com:

          Som en følge av dårlige resultater og uoppofrende spillere som ikke har gjort ytterste for å støtte sportsklubben i våre hjerter, med kampen i UEFA cupen mot kearjeng som dråpen som fikk det berømte begeret til å renne over, har Ultras Felt C bestemt seg for å handle.

          Nå er tålmodigheten slutt, grensa er nådd. Etter sommerferien har LSK underprestert i hver eneste kamp, og i går klarte de det kunststykke å tape mot et publag fra luxenburg, det er på tide at dere på banen begynner å prestere igjen. Dere spiller for Lillestrøm Sportsklubb, verdens vakreste klubb, hvor er stoltheten?!?

          Imotsetning til Kanarifansen og dets styre som vil fortsette å late som om ingenting har skjedd, mener vi det er riktig og vi vil vise at vi ikke synes det er riktig å dra klubben vår ned i møkka på denne måten, spillerene har et ansvar ovenfor sportsklubben. Sportsklubben fortjener bedre.

          Ultras Felt c vil:
          - stille opp på treningen på lørdag med et budskap som passer.
          - være stille de første 10 minuttene av neste hjemmekamp, som er Strømsgodset 6 august 2007.
          - Før vi så vil vise at vi fortsatt elsker sportsklubben vår med fullt trøkk fra tribunen. Dvs 80 minutter av synging, hopping og flagging.




          Direkte latterlig. begeret nådd som følge av dårlige resultater? 4 plass og 5 poeng fra gullplass. kvartfinale i cupen.. Er det så jævla dårlig av en klubb som tok sitt siste seriemesterskap i 1989 og siste pokal i 1985?

          "Dra klubben ned i møkka"? syntes nesten den uttalelsen bør stå for seg selv som et eksempel på hvordan noen fullstendig kan miste hue etter et bortetap i uefa kvalik.. Lsk har jo så stolte tradisjoner i europa de siste 20 årene at kampen i luxenbourg er en katastrofe?

          Tida da spellere som Ivar Hansen putta 7 mål aleine i en match er over. Lag, ikke bare i norge men i europa blir jevnere og jevnere år for år. Norge og Lsk er faan ingen international fotballstorhet!
          Lsk sin 4-0 seier over Nikol Tallin i 93 er vel det beste fugla har gjort i europa.

          Jeg på lik linje med alle andre skulle ønske vi kunne ta noen steg vidre og bli et lag som fører an til kvartfinaler i champions league som rbk var igjennom 90tallet, men vi er ikke det enda! Kan ikke huske noen "holdkjeft aksjon" etter 0-7 tapet mot Lokomotiv Leipzig i 84??? men etter 2-2 samenlagt mot karjeng, 1 dårlig omgang mot AAfk og Odd så ramler hele jævla verden sammen?? Husker heller ikke noen aksjon og fullt opprør etter 7 matcher på rad uten seier i 2003....
          "Dere kan sitere meg på dette:
          Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
          Fjøra

          Kommentar

          • KristofferØ
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 587

            Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
            jevnere år for år. Norge og Lsk er faan ingen international fotballstorhet!
            Lsk sin 4-0 seier over Nikol Tallin i 93 er vel det beste fugla har gjort i europa.

            Jeg veit ikke med deg, men jeg vil si at en viss kamp mot Ajax er vesentlig bedre..

            DIREKTE LATTERLIG Å NEVNE EN 4-0 SEIER SOM ET POSITIVT ØYEBLIKK, DET TELLER IKKE FOR DET ER UTKLASSING! VI LATER SOM DET ALDRI HAR SKJEDD!!!!11111en
            I år så tar vi ostepop
            Vi elsker Lillestrøm
            HEI!

            Kommentar

            • detvarvondtdet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 398

              Opprinnelig skrevet av KristofferØ
              Jeg veit ikke med deg, men jeg vil si at en viss kamp mot Ajax er vesentlig bedre..

              DIREKTE LATTERLIG Å NEVNE EN 4-0 SEIER SOM ET POSITIVT ØYEBLIKK, DET TELLER IKKE FOR DET ER UTKLASSING! VI LATER SOM DET ALDRI HAR SKJEDD!!!!11111en

              sett i lys av at ajax var et meget bra lag i 79 så var 2-0 absolutt meget meget bra. Poenget mitt var resultat med antall goaler i europa, ikke motstander.
              "Dere kan sitere meg på dette:
              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
              Fjøra

              Kommentar

              • KristofferØ
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 587

                Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                sett i lys av at ajax var et meget bra lag i 79 så var 2-0 absolutt meget meget bra. Poenget mitt var resultat med antall goaler i europa, ikke motstander.
                Da får du skrive det, det du skriver er det beste vi har prestert.
                I år så tar vi ostepop
                Vi elsker Lillestrøm
                HEI!

                Kommentar

                • detvarvondtdet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 398

                  Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                  Da får du skrive det, det du skriver er det beste vi har prestert.


                  resultatmessig er det det beste vi har prestert. Skjønner egentlig ikke hvorfor du henger deg opp i det. Hele poenget med inlegget var å belyse at folk fullstendig mister gangsynet etter 2 dårlige omganger mot aafk og odd, samt exit fra europa...

                  Fullstendig historieløst
                  "Dere kan sitere meg på dette:
                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                  Fjøra

                  Kommentar

                  • KristofferØ
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 587

                    Historieløst? Jeg tror du bommer litt på våre poeng også. Hvor mange spillertuper er like nå som "den gang histporien bl skrevet"? Ingen, av den enkle grunn at ingen av dem kosta 10 millioner kroner og de hevet heller ikke en paycheck på godt over millionen. Det er de som ikke har følelsene sine planta hos fugla som har spilt ræva.

                    Hvorforskal vi vise vår støtte til de som verken føler eller jobber for fugla? DETTE ER SATT PÅ SPISSEN! Såklart skal vi støtte. Men når man spiller SÅ elendig at man ryker for et AMATØRLAG, noe som er vesentlig at man har med, i sesongens viktigste kamp så langt, da må det være lov å aksjonere bittelitt. Det er faktisk ikke mer enn en liten brøkdel av kampen det er snakk om.
                    I år så tar vi ostepop
                    Vi elsker Lillestrøm
                    HEI!

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      Jeg skjønner ennå ikke motivet til de som vil dra i gang denne aksjonen, og kan utelukkende se negative konsekvenser av den:

                      1) Den kan skape stor splittelse innad KFL. Er det positivt for klubben og laget?
                      2) Den kan få frynsete spillere til å bli enda mer nervøse når de hører at motstandersupporterne har et klart overtak på tribunen. Er det positivt for klubben og laget?
                      3) Den kan føre til dårligere forhold mellom spillere og supportere. Et forhold som kanskje er det beste i landet. Jfr f eks Kanari-kafeen, en "arena" ingen andre klubber er i nærheten av å ha. Er det positivt for klubben og laget om dette forholdet rakner?
                      4) Den kan få media og andre eksterne aktører til å fokusere på "full splittelse i LSK etter sjokk-tap". Er det mer positivt for klubben og laget enn at vi framstår som èn sterk enhet som skal kjempe sammen for å gjenreise Lillestrøm Sportsklubb?
                      Osv, osv...

                      Tydelig flere enn meg som sliter med å finne de velbegrunnende motivene bak aksjonsforslaget. Motiv som kan bidra til at spillerne får tilbake troen på seg selv og laget.
                      De som har dratt i gang dette sirkuset har sikkert tenkt nøye gjennom disse tingene, men en eller annen bør snarest forklare oss andre hvordan aksjonen skal gi en positiv effekt som smitter over på laget.

                      Husk, vi er til for klubben - ikke omvendt...

                      Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • detvarvondtdet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 398

                        Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                        Historieløst? Jeg tror du bommer litt på våre poeng også. Hvor mange spillertuper er like nå som "den gang histporien bl skrevet"? Ingen, av den enkle grunn at ingen av dem kosta 10 millioner kroner og de hevet heller ikke en paycheck på godt over millionen. Det er de som ikke har følelsene sine planta hos fugla som har spilt ræva.

                        Hvorforskal vi vise vår støtte til de som verken føler eller jobber for fugla? DETTE ER SATT PÅ SPISSEN! Såklart skal vi støtte. Men når man spiller SÅ elendig at man ryker for et AMATØRLAG, noe som er vesentlig at man har med, i sesongens viktigste kamp så langt, da må det være lov å aksjonere bittelitt. Det er faktisk ikke mer enn en liten brøkdel av kampen det er snakk om.

                        skjønner godt poenget deres. Dere er skuffet over dårlig innsats og som du sier "så elendig at man ryker for et amatørlag".

                        Som jeg sa, jeg syntes det er historieløst og komme med dette nå. Du/dere må jo ha noe samenligningsgrunnlag siden dere er så jævla skuffa over hva lsk presterer i dag? I dag kontra når da? Er det seier over ajax og 4-0 mot Nikol tallin som er målestokken? Er det 4 plassen vi tok i fjor kontra 4 plassen vi ligger på nå som er grunnlaget til deres skuffelse? Er det 4 plassen i 2005 i forhold til 4 plassen i dag? Er det 7 plassen i 2004?Hvorfor er innsatsen i dag så ræva i forhold til hva den har vært på tilsvarende tidspunkt tidligere? Hvor mange ganger var karjeng over midtbanen mot Lsk? Er det innsatsen det sto på eller udyktighet?

                        Ja ocean kosta 10 mil. Har innsatsen hans vært så dårlig at man skal holde kjeft i 10 minutter? Nei mener jeg, mannen er dårlig, ikke tafatt.

                        Jeg syntes hele denne aksjonen er tuftet på frustrasjoner over forventninger som ikke blir infridd resultatmessig. Forventninger jeg mener er uforholdsmessig høye sett opp mot hva vi har prestert siste sesongene og ja, tro det eller ei i et historisk perspektiv..
                        "Dere kan sitere meg på dette:
                        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                        Fjøra

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          Husk, vi er til for klubben - ikke omvendt...
                          Nettopp, for klubbmerket-ikke spillerne!

                          Spillere som ikke gir 100%, hver jævla gang, har ingenting å gjøre på Åråsen i den gule drakta!

                          Når man har spillere som tjener millioner av kroner som ikke gir alt for Sportsklubben, da er det på tide å gi en ørliten beskjed om hva vi krever av innsats!
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                            Nettopp, for klubbmerket-ikke spillerne!
                            Spillere som ikke gir 100%, hver jævla gang, har ingenting å gjøre på Åråsen i den gule drakta!
                            Tom Nordlie:
                            Nå varsler han terping på det Lillestrøm var gode på tidligere i sesongen. Spillerne skal bygges opp, ikke rives ned.
                            - Disse spillerne har prestert før. Vi vet at de kan. Det var ikke representativt for Lillestrøm og norsk fotball, det vi presterte mot Kärjéng. I tiden framover vil jeg ikke gjøre noe spesielt annerledes på treningsfeltet. Vi vil jobbe med det samme som da vi hadde fem seirer, en uavgjort og null tap på de seks første kampene, poengterer Nordlie.
                            Etter tapet i Luxembourg er Tom Nordlie tydelig på at spillerne skal bygges opp, ikke rives ned ytterligere! Dette bør vi som supportere støtte. Mitt inntrykk er at den svikten vi har sett i det siste ikke skyldes at spillerne ikke yter. Jeg tror årsaken ligger andre steder. Men hvis hvis det er tilfelle at det er spillere i stallen som har for dårlige holdninger, har jeg tillit til at Tom og resten av sportslig ledelse tar nødvendige grep og luker dem ut.

                            Kommentar

                            • Necrite
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Aug 2005
                              • 164

                              Det er i motgang man trenger støtte, jeg tror at en 10 min stillhetsaksjon ikke er riktig veien og "vekke" spillerne til liv.

                              Det dem trenger er massiv støtte fra supportere og alle som holder med LSK.

                              Dem har fått klar beskjed fra hele fotballnorge og Media om at dem har driti skikkelig på draget, derfor er jeg veldig sikker på at dem nå MÅ brette opp armene å slåss for å vise at dem kan.

                              Vi blir stadig skuffet, hvorfor skal vi NÅ plutselig begynne å aksjonere og stoppe å synge?

                              ref låten på den nye skiva: Sånn kan det gå
                              Er du i Kanarifansen og det går litt på tverke
                              Der er noe vi støtt og stadig får merke
                              Med Litt dårlig spell og motgang på banen
                              Og Styret legger skylda på en eller annen
                              Men hva skal en gjørra når snørra renner
                              Og Lillestrøm taper og Åråsen brenner
                              Hele laget er syke og Svake
                              Det eneste trøsten er at keeper'n er tilbake

                              Sånn kan det gå
                              Hva gjør vi nå?
                              Bare smil og trekk på skuldra
                              Om ting går litt på skå
                              Så finnes det en råd
                              For vi støtter fugla SAMME hva som hender
                              og den vi synger på tribunen

                              "VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT!"
                              Last edited by Necrite; 02.08.2007, 20:52.
                              Fugla er RÅ... Forza fugla

                              Kommentar

                              • maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 637

                                Opprinnelig skrevet av ErikB
                                Jeg er så enig med deg at det ikke holder med "tommel opp"!
                                Vi er på vei til å bli en bortskjemt gjeng med selvhøytidelige sutrefanter!

                                -erik
                                Bortskjemt og bortskjemt... Vi har ikke vunnet noe på 18 år, så trur ikke vi er så godt vant. Vi må huske at 4. plass, royal league, og cupfinale ikke var godt nok, og da legges lista høyt. I tillegg har vi brukt fler millioner enn noen gang på spillerkjøp, og forventningene blir deretter. Derfor er ikke en evt 4. plass i år godt nok!!!! Så enkelt er det.
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                Kommentar

                                • Maximus
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2005
                                  • 100

                                  Huff.

                                  Som om vi ikke er blitt pisset på nok i de siste dager så står vi i fare for og miste kanskje det viktigste vi har i kanarifansen. Mentaliteten om at alltid støtter fugla i motgang.

                                  Greit om det sies i fra gjennom sang eller banner, men total stillet er jeg redd bryter ned de som kanskje trenger oss mer enn aldri før.

                                  For ikke snakke om vårt eget rykte! Jeg tåler mye drittslenging fra resten av fotballnorge om hva som helst, men at jeg er en medgangsnisse som snur ryggen til eget lag.

                                  DET vil jeg ikke være bekjent av!!!
                                  ¤Fugl i Oslo¤

                                  Kommentar

                                  • chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Jeg skjønner ennå ikke motivet til de som vil dra i gang denne aksjonen, og kan utelukkende se negative konsekvenser av den:

                                    1) Den kan skape stor splittelse innad KFL. Er det positivt for klubben og laget?
                                    Nei, men nå leser jeg deg som det er kun "de gode" som er for aksjonen og de som ønsker aksjon er "de onde", som ikke bare river ned spillerne, men hele KFL i samme slengen. De som er mot aksjonen bør ha like stor respekt for de som er for, som vice versa.

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    2) Den kan få frynsete spillere til å bli enda mer nervøse når de hører at motstandersupporterne har et klart overtak på tribunen. Er det positivt for klubben og laget?
                                    I så fall står det enda dårlige til med de enn jeg trodde. Tror vel at de har spilt kamper der motstanderlagets supportere er overlegne før. Tror samtidig at du overdriver vår betydning på spillernes innsats.

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    3) Den kan føre til dårligere forhold mellom spillere og supportere. Et forhold som kanskje er det beste i landet. Jfr f eks Kanari-kafeen, en "arena" ingen andre klubber er i nærheten av å ha. Er det positivt for klubben og laget om dette forholdet rakner?
                                    Som jeg har sagt i et annet innlegg: Jeg tror det er en del som er litt vel mye kompis med spillerne.

                                    Men for å svare på spørsmålet ditt. Nei, det er ikke positivt hvis det rakner.

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    4) Den kan få media og andre eksterne aktører til å fokusere på "full splittelse i LSK etter sjokk-tap". Er det mer positivt for klubben og laget enn at vi framstår som èn sterk enhet som skal kjempe sammen for å gjenreise Lillestrøm Sportsklubb?
                                    Kanskje jeg tar feil, men jeg tror ikke det ville blitt medienes vinkling hvis aksjonen hadde blitt gjennomført slik man ønsker. Stillhet, og deretter fullt trøkk.

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Tydelig flere enn meg som sliter med å finne de velbegrunnende motivene bak aksjonsforslaget. Motiv som kan bidra til at spillerne får tilbake troen på seg selv og laget.
                                    De som har dratt i gang dette sirkuset har sikkert tenkt nøye gjennom disse tingene, men en eller annen bør snarest forklare oss andre hvordan aksjonen skal gi en positiv effekt som smitter over på laget.
                                    Akkurat det er diskutert opp og ned i mente, med mange gode innlegg fra begge leire.
                                    Bølerkanaris

                                    Kommentar

                                    • maurakanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 637

                                      Synes ikke dette har noe med å være medgangssupporter i det hele tatt. Man er ikke det når man møter opp på Åråsen kamp etter kamp, år etter år uten å ha vinni en dritt. Det eneste jeg krever av laget er full innsats. Tap tåler je, men det er måten de skjer på som ikke holder!!!
                                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                      Kommentar

                                      • FilipOlander
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 218

                                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        Spillere som ikke gir 100%, hver jævla gang, har ingenting å gjøre på Åråsen i den gule drakta!

                                        Når man har spillere som tjener millioner av kroner som ikke gir alt for Sportsklubben, da er det på tide å gi en ørliten beskjed om hva vi krever av innsats!
                                        Haha. Du er så historieløs. Klubben har 90-årsjubileum i år. Hvorfor skal man plutselig si i fra nå?
                                        Filip!

                                        \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

                                        Kommentar

                                        • MobBoss
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 900

                                          Opprinnelig skrevet av FilipOlander
                                          Haha. Du er så historieløs. Klubben har 90-årsjubileum i år. Hvorfor skal man plutselig si i fra nå?
                                          Hvis man ikke skal si i fra nå. Når skal man si i fra da? Eller aksepterer du bare at gutta ikke gir alt? Det skal ikke være noen selvfølge å spille for sportsklubben. Det er en ære!

                                          Invicta

                                          Ingen er større en klubben

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎