10 min. stillhet eller ikke? (var: Unnskyldning fra spillerne)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FilipOlander
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 218

    Opprinnelig skrevet av chrissp
    Igjen, det er snakk om hva vi kan gjøre for å få spillerne til å yte maksimalt. Om jeg er fandenivolsk, deprimert, forbanna, eller noe annet har ikke noe med saken å gjøre.
    Ok. Hva kan man gjøre for spillerne? Jo. Støtte. Støtte dem, og vise dem at selv om hele Norge har grafset i dritt om laget, klubben, og ikke minst selve skandalen, så står KFL der last og brast. KFL gir aldri opp. Det er på en måte han kompisen som alltid stiller opp for deg. Psykologisk tror jeg at det viktigste er å vise 100% støtte fra første sekund på Åråsen. Gjerne litt mer enn du har gjort tidligere. Hva med aksjonen: 'Vi synger høyere i de 10 første minuttene av kampen for å vise hvem som virkelig elsker klubben. For å vise at vi virkelig vil være med på å snu den dårlige trenden.'

    Opprinnelig skrevet av chrissp
    Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg. La oss holde diskusjonen på et nivå der du unnlater å komme med beskyldninger om hva jeg tør/tør ikke gjøre.
    Tja. Det var vel mer en oppfordring i stedet for å disse deg som en kylling. Likevel er det mange som ønsker en stillhetsaksjon som ikke tør å gi de personene dette gjelder kritikk. De ønsker heller å gjemme seg bort i en masse med mennesker. Min oppfordring er derfor: Kom deg på Åråsen på lørdag og prat ut. Prat ut om skuffelsen. Prat ut om forventninger. Ikke vent til mandag.
    Filip!

    \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

    Kommentar

    • MariusMJ
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Aug 2007
      • 3

      Jeg støtter det Vestfold Kanaris skrev;

      Sakset:
      "Nå er det jævli viktig at ihvertfall supportera gir 100%. De som elsker Sportsklubben stiller opp mandag og gir 100% støtte til Lillestrøm SK."

      __________________
      Årets mentalitetstur går til stavanger. Meld deg på i dag, få billetter igjen.

      UFC 05 www.Ultrasfeltc.com

      www.Tribunekultur.com




      SYNG SYNG SYNG OG VÆR GLAD....

      Kommentar

      • FilipOlander
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2004
        • 218

        Opprinnelig skrevet av MariusMJ
        Jeg støtter det Vestfold Kanaris skrev;

        Sakset:
        "Nå er det jævli viktig at ihvertfall supportera gir 100%. De som elsker Sportsklubben stiller opp mandag og gir 100% støtte til Lillestrøm SK."
        Sorry Marius, men dette hørtes ikke ut som Vestfold Kanaris.
        Filip!

        \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

        Kommentar

        • MariusMJ
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Aug 2007
          • 3

          Opprinnelig skrevet av FilipOlander
          Sorry Marius, men dette hørtes ikke ut som Vestfold Kanaris.

          .. Sjekk selv:



          Innlegg nr 3.


          Syng syng syng og vær glad..



          Marius

          Kommentar

          • FilipOlander
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 218

            Opprinnelig skrevet av MariusMJ
            Yikes. Jeg tok feil.
            Filip!

            \"Europa är hjärtat i EU!\" - Lägg Din röst på Filip den 13:e!

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              På mandag forventer jeg at alle tar i ett ekstra hakk og synger for fullt uansett hvilken reaksjon tribunegruppa og kfl styret kommer frem til! Denne kampen vil faen jeg ikke se noen turister på feltet som ikke synger!

              Kommentar

              • MariusMJ
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Aug 2007
                • 3

                Opprinnelig skrevet av VK
                På mandag forventer jeg at alle tar i ett ekstra hakk og synger for fullt uansett hvilken reaksjon tribunegruppa og kfl styret kommer frem til! Denne kampen vil faen jeg ikke se noen turister på feltet som ikke synger!


                Det fleste undergrupper i KFL som ser på seg selv som en ressurs for LSK /KFL har i sine vedtekter at de skal støtte LSK uansett hva som måtte skje.
                ufc er kanskje den mest klare av de alle:
                Les bare her:

                "UFC vil gjerne vokse som gruppe, men ikke for enhver pris. Lojalitet til gruppa og 100% støtte til LSK, uansett hva som måtte skje, er viktige kriterier.

                UFC står for en mentalitet der hvert enkelt medlem gir absolutt alt på tribunen. Ønsker du å være medlem i UFC, må du altså gi alt du har når LSK spiller match og støtte gutta uansett hva som skjer ute på banen."


                Så lenge de største gruppen står for det samme, fatter jeg ikke hvorfor man snakker om noen aksjoner.

                Kommentar

                • nob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2007
                  • 137

                  Opprinnelig skrevet av chrissp
                  Jeg er faktisk overrasket over at nærmere 40% ønsker stillhet. Når i tillegg undersøkelsen har klare svakheter, tror jeg at det faktisk er en majoritet som ønsker en form for reaksjon, uten at jeg kan si dette med sikkerhet selvfølgelig.

                  Det er ingen tvil om at demokratiet skal ha mest og si, men tribunegruppa må ta en vurdering av flere alternativer enn kun de to som er nevnt her, og deretter komme til en avgjørelse.

                  Jeg stiller meg bak det som blir avgjørelsen og det bør alle andre også.
                  Blir vel som det ble sagt tidligere i en annen tråd, merkelig for de som ikke veit om diskusjonen og får en lapp i hånda om ti min stillhet. Fortalte om saken til en annen kanarifans, han ble svært overrasket og reagerte med sinne.
                  Er redd det blir svært ampert om aksjonen blir prøvd gjennomført. Når de som da synger for full hals får beskjed om å holde kjeft kan det bli et sant hælvete. Håper ledelsen tar det med i vurderingen sin.
                  "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                  Kommentar

                  • chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

                    Bare et helt annet spørsmål:

                    Er det slik at tribunegruppa vil ta en avgjørelse før mandag eller vil det være åpent møte et par timer før kampen som vanlig og at avgjørelsen blir tatt der?
                    Bølerkanaris

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      Opprinnelig skrevet av chrissp
                      Det er ingen tvil om at demokratiet skal ha mest og si, men tribunegruppa må ta en vurdering av flere alternativer enn kun de to som er nevnt her, og deretter komme til en avgjørelse.
                      Jeg stiller meg bak det som blir avgjørelsen og det bør alle andre også.
                      Men f eks UFC har jo for lengst proklamert at de skal aksjonere uansett hva andre mener. Slik tolker i alle fall jeg følgende utsagn på deres hjemmeside:

                      "I motsetning til Kanarifansen og dets styre som vil fortsette å late som om ingenting har skjedd, mener vi det er riktig og vi vil vise at vi ikke synes det er riktig å dra klubben vår ned i møkka på denne måten".

                      Jeg leser dette som at UFC tar avstand fra KFL og ikke vil bry seg om vedtak i tribunegruppa eller andre fora - dersom de konkluderer med at man ikke skal gjennomføre en aksjon. Arrester meg om jeg tar feil.
                      Samtidig vil sikkert mange andre heller ikke respektere et vedtak for aksjon.
                      Dermed blir dette uansett en kveld med indre motsetninger og splid, dessverre.

                      Jeg oppfordrer derfor alle til nok en gang å tenke gjennom hva som er viktigst; Nemlig å støtte og hjelpe en klubb, et lag og 11 spillere som ligger nede med brukket rygg og som er blitt pissa på av "alle andre" i dagevis.
                      Det vil være en stor skam om vi på tribunen tyr til de samme, enkle virkemidlene!


                      Mvh
                      Gammer`n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Men f eks UFC har jo for lengst proklamert at de skal aksjonere uansett hva andre mener. Slik tolker i alle fall jeg følgende utsagn på deres hjemmeside:

                        "I motsetning til Kanarifansen og dets styre som vil fortsette å late som om ingenting har skjedd, mener vi det er riktig og vi vil vise at vi ikke synes det er riktig å dra klubben vår ned i møkka på denne måten".

                        Jeg leser dette som at UFC tar avstand fra KFL og ikke vil bry seg om vedtak i tribunegruppa eller andre fora - dersom de konkluderer med at man ikke skal gjennomføre en aksjon. Arrester meg om jeg tar feil.
                        Samtidig vil sikkert mange andre heller ikke respektere et vedtak for aksjon.
                        Dermed blir dette uansett en kveld med indre motsetninger og splid, dessverre.
                        Hva UFC mener kan jeg ikke si noe om, all den tid jeg kun er medlem i min egen undergruppe bestående av ett medlem - meg selv.

                        Men jeg har oppfordret til et kompromiss, og står fortsatt inne for det.

                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Jeg oppfordrer derfor alle til nok en gang å tenke gjennom hva som er viktigst; Nemlig å støtte og hjelpe en klubb, et lag og 11 spillere som ligger nede med brukket rygg og som er blitt pissa på av "alle andre" i dagevis.
                        Det vil være en stor skam om vi på tribunen tyr til de samme, enkle virkemidlene!
                        Og igjen må jeg oppfordre alle de som er i mot en aksjon, og forstå at dette handler ikke om at én gruppe støtter/hjelper og en annen ikke gjør det. Det er hvordan dette gjøres best på uenigheten består i.
                        Bølerkanaris

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Jeg er redd dette kommer til å ende galt, frykter at det kommer til å bli ræva stemmning på mandag. Mye dritt slenging mellom folk som mener forskjellige ting.

                          Min bønn er at alle må være klar over at alle ønsker det beste for fugla. Det er bare at man har forskjellig syn på hvilket virkemiddel som er det beste.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Tråden om hvor vi samles på KFL-feltet for å synge på mandag er stengt, men temaet er like aktuelt. Det er viktig å markere avstand til de som velger stillhet, slik at jeg ikke blir forvekslet med dem.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Det er ingen tvil om at demokratiet skal ha mest og si, men tribunegruppa må ta en vurdering av flere alternativer enn kun de to som er nevnt her, og deretter komme til en avgjørelse.

                              Jeg stiller meg bak det som blir avgjørelsen og det bør alle andre også.
                              Jeg har sesongkort på Kanarifeltet. Det har tidligere vært kjent som stedet for stående, syngende supportere. Hva tribunegruppa har å si om den saken er for meg irrelevant. Jeg har ikke kommet til Åråsen for å holde kjeft og protestere mot eget lag.

                              Dere i "stille-gjengen" må forresten gjerne fortsette med argumentene om at dere bare støtter LSK på en annen måte, men det har ingen verdens ting å si. Uansett hvor mye dere kaller det støtte ser jeg på det som å sparke egen klubb når den ligger nede.

                              Protestaksjoner blir ikke til støtteaksjoner selv om man gjentar budskapet gang på gang. Hvis galskapen finner sted håper jeg at dere bruker ideen om å sitte ned. På den måten blir det tydelig at jeg ikke er en av dere.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • Ballkunstneren
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 780

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Når selvtillitten tar skade, er det det man forventer ja. Men er det det man trenger? Eller trenger man støtte og hjelp? Jeg bare spør...
                                Når man har gjort noe galt er det viktig at man blir irrettesatt og rettledet for å å bli støttet og vist kjærlighet.. Dette er måten man må gjøre det på og i den rekkefølgen. Man må skjønne alvoret først for så å være ydmyk nok til å gjøre noe med det.

                                10 minutter stillhet for å få dem ydyke for så å støtte dem og bygge dem opp igjen. Jeg tror de vil sette pris på det og at det vil hjelpe gutta til å prestere bedre over tid.

                                Vi må tenke langsiktig. Kanari-Fansen kan ikke være kjent for å støtte dårlig fotball, vi må si ifra og LSK må ikke få følelsen av at vi ikke bryr oss om resultatene. Det er alt som har noe å si! Hva gutta gjør på banen reflekteres i vår sang.

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Jeg har sesongkort på Kanarifeltet. Det har tidligere vært kjent som stedet for stående, syngende supportere. Hva tribunegruppa har å si om den saken er for meg irrelevant. Jeg har ikke kommet til Åråsen for å holde kjeft og protestere mot eget lag.

                                  Dere i "stille-gjengen" må forresten gjerne fortsette med argumentene om at dere bare støtter LSK på en annen måte, men det har ingen verdens ting å si. Uansett hvor mye dere kaller det støtte ser jeg på det som å sparke egen klubb når den ligger nede.

                                  Protestaksjoner blir ikke til støtteaksjoner selv om man gjentar budskapet gang på gang. Hvis galskapen finner sted håper jeg at dere bruker ideen om å sitte ned. På den måten blir det tydelig at jeg ikke er en av dere.
                                  Og uansett hvor mye du mener at din definisjon av "støtte" er den eneste riktige, er det altså nærmere 40% prosent som mener det motsatte. En god del altså som er opptatt av at en reaksjon er på plass for at spillerne kan prestere bedre. Jeg vet ikke hvor ofte jeg må gjenta dette.

                                  Det virker også på meg som "stillhetsgjengen" er mye mer åpen for å forstå at ulike virkemidler IKKE er en måling av graden av ønske for at LSK skal gjøre det bra eller ei, men heller - og nå gjentar jeg meg selv for n`te gang - hvilke virkemidler som er best.

                                  Jeg har også - gjentar meg selv også her - lagt frem et forslag om kompromiss mellom fraksjonene. Nettopp fordi jeg ikke ønsker et splittet KFL på mandag, men også fordi jeg mener at to sterke fraksjoner med mange tilhengere bør bli hørt.

                                  Så er det også som Mykle skriver på forsiden, at KFL ikke lenger er en klack på 100 personer, men over 1500 mennesker på feltet med ulike meninger. Jeg forsøker ikke å ta definisjonsmakt over hva en bra supporter er, men en del andre forsøker nettopp dette. Og, i arbeide med å få definert ordet supporter der man vil, ender man dessverre opp med den type motsetninger som vi har sett; jeg vil ikke assosieres med deg.

                                  Den type argumentasjon er uheldig, og derfor velger jeg å gjøre det tribunegruppa kommer frem til - uansett hvor uenig jeg ev. vil måtte komme til å være med avgjørelsen.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Juven
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • May 2006
                                    • 212

                                    Var rimelig klar for vær stille aksjon i starten, men etterhvert som dagene går så blir jeg mer og mer usikker på om det er det rette. Synes at det bør markeres at man ikke er fornøyd, det er vel foreslått et kompromiss forumbruker chrissp som ikke virket så dumt.
                                    Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                                    Kommentar

                                    • gj
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3359

                                      JA! til 10 minutters stillhet! (Egentlig burde reaksjonen vært enda tøffere)

                                      Det er på tide å si i fra at vi forventer mer, og ikke bare stå og la oss bli pissa på av egne spillere. De MÅ skjønne at vi FAKTISK forventer noe (mer) av dem.

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Og uansett hvor mye du mener at din definisjon av "støtte" er den eneste riktige, er det altså nærmere 40% prosent som mener det motsatte. En god del altså som er opptatt av at en reaksjon er på plass for at spillerne kan prestere bedre. Jeg vet ikke hvor ofte jeg må gjenta dette.
                                        Her tar du det for gitt at de 40% som ønsker stillhet ønsker det for å støtte LSK. Jeg ser ikke på det som noen selvfølge at det er slik. For meg oppleves det mer som at folk vurderer det som viktigere å uttrykke sin misnøye enn å støtte eget laget.

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Det virker også på meg som "stillhetsgjengen" er mye mer åpen for å forstå at ulike virkemidler IKKE er en måling av graden av ønske for at LSK skal gjøre det bra eller ei, men heller - og nå gjentar jeg meg selv for n`te gang - hvilke virkemidler som er best.
                                        Det virker mer på meg som om dette er et argument man kommer opp med for å legitimere en håpløs handling. I stedet for å innrømme at man protesterer mot eget lag i stedet for å støtte det, redefinerer man hva støtte er til å også gjelde protestaksjoner.

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Jeg har også - gjentar meg selv også her - lagt frem et forslag om kompromiss mellom fraksjonene. Nettopp fordi jeg ikke ønsker et splittet KFL på mandag, men også fordi jeg mener at to sterke fraksjoner med mange tilhengere bør bli hørt.
                                        Hvis man greier å finne et kompromiss som begge parter vil se seg fornøyd med ville det selvfølgelig være det beste, men for meg og mange andre er det helt utenkelig å kompromittere når det gjelder å synge for (det jeg kaller støtte) eget lag. Dessuten har jo UFC allerede bestemt seg for sin protestaksjon.

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Så er det også som Mykle skriver på forsiden, at KFL ikke lenger er en klack på 100 personer, men over 1500 mennesker på feltet med ulike meninger. Jeg forsøker ikke å ta definisjonsmakt over hva en bra supporter er, men en del andre forsøker nettopp dette. Og, i arbeide med å få definert ordet supporter der man vil, ender man dessverre opp med den type motsetninger som vi har sett; jeg vil ikke assosieres med deg.
                                        Selv om jeg ikke har definisjonsmakt har jeg fortsatt anledning til å ha meninger om hva en god supporter er. Og nei, jeg mener ikke at en god supporter aksjonerer på denne måten mot eget lag.

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Den type argumentasjon er uheldig, og derfor velger jeg å gjøre det tribunegruppa kommer frem til - uansett hvor uenig jeg ev. vil måtte komme til å være med avgjørelsen.
                                        Jeg mener at folks illojalitet er tribunegruppas eget ansvar hvis de bestemmer seg for å holde kjeft. Tror de fleste er medlemmer i KFL fordi de er stående, syngende supportere og ikke at folk er stående, syngende supportere fordi de er medlemmer av KFL.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        • e.d
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 688

                                          Fugla har blitt ydmyka og latterliggjort i media.
                                          Fugla har blitt ydmyka og latterligjort av såkalte fotballeksperter og av NFF.
                                          Fugla og Kanari-Fansen har blitt pissa på av supportere av andre lag.
                                          Fugla har blitt ydmyka og har blitt pissa på av alle etter kampen i Luxemburg.

                                          Enten så stiller vi på lag med disse og pisser på Fugla som ligger nede.-

                                          eller så stiller vi opp på Fugla sin side og forsvarer Fuglas ære.
                                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎