Dommertråd 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Dommertråd 2010

    Apropos seriemesterskapranet i 2001, kan noen finne ut hvem det var som dømte? Den gangen ble det nemlig også lagt til altfor mye tid, og Odd scoret da fordømt vitterlig også på overtid.

    Kom forøvrig over denne da jeg lette etter dette, en kommentar fra en kamp i 2005 vi tapte 3-2:

    47 Lillestrøm går hardt ut, men sliter fortsatt med frustrasjon over dommer Skjervens avgjørelser.

    50 Det meste dreier seg om dommer Skjervens avgjørelser på Åråsen. Alle andre enn Odd-spillerne og de tilreisende bortesupporterne er sterkt uenige med kamplederen.

    56 Jarstein skjærer av et gjennomspill til Riise, men mister ballen og river ned Riise samtidig. Skjerven vinker situasjonen videre.

    70 LSK-trener Rösler viser også sin frustrasjon over dommer Skjerven, etter at flere dommeravgjørelser har gått mot Lillestrøm. Får tilsnakk av kamplederen.

    86 Hoff blir liggende nede etter et sammenstøt med Winsnes. Blir hjulpet opp av dommer Skjerven.

    90 Publikum lar sin vrede gå ut over dommer Skjerven.

    Neste gang denne jævla idioten dukker opp på Åråsen tror jeg det er på tide å markere en gang for alle hva vi synes om dette gjennomgående partiske kreket.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • *46*

    #2
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Neste gang denne jævla idioten dukker opp på Åråsen tror jeg det er på tide å markere en gang for alle hva vi synes om dette gjennomgående partiske kreket.
    Og det tror du vil bidra positivt for LSK på banen?

    Kommentar

    • mrognan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 845

      #3
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Apropos seriemesterskapranet i 2001, kan noen finne ut hvem det var som dømte? Den gangen ble det nemlig også lagt til altfor mye tid, og Odd scoret da fordømt vitterlig også på overtid.
      Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.


      Per Ivar Staberg dømte den kampen.
      Morten

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Og det tror du vil bidra positivt for LSK på banen?
        Noe må jo gjøres! Om vi og klubben skaper et fiendebilde av en dommer kan jo ikke NFF sette ham opp til å dømme oss lenger! Tommy Skjerven har over en periode på 13(!) år vist at han ikke kan dømme oss objektivt, hvem husker vel ikke skandalekampen mot Molde i 97(ikke sant?) da han forærte dem kampen og måtte snikes ut bakveien ettersom 400 kanarifans ventet på ham utenfor stadion? Tommy Skjerven får Tom Henning Øvrebø til å se ut som en noe overvektig versjon av Pierluigi Collina, og er den dommeren som åpenbart har mest i mot Lillestrøm Sportsklubb. Mannen er ikke en dårlig dommer, og han er heller ikke inkompetent, og da gjenstår kun den åpenbare konklusjonen at han rett og slett har oss i vrangstrupen. Jeg gidder forøvrig ikke å høre på innvendinger som at jeg er barnslig eller teit, ettersom jeg har rett og dermed gir blankt faen i slike synspunkter.

        Brage Sandemoen er helt ok.
        Last edited by Grusom B; 19.05.2010, 10:54. Begrunnelse: grusom orddelingsfeil. Rød av skam.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Noe må jo gjøres! Om vi og klubben skaper et fiendebilde av en dommer kan jo ikke NFF sette ham opp til å dømme oss lenger! Tommy Skjerven har over en periode på 13(!) år vist at han ikke kan dømme oss objektivt, hvem husker vel ikke skandalekampen mot Molde i 97(ikke sant?) da han forærte dem kampen og måtte snikes ut bakveien ettersom 400 kanarifans ventet på ham utenfor stadion? Tommy Skjerven får Tom Henning Øvrebø til å se ut som en noe overvektig versjon av Pierluigi Collina, og er den dommeren som åpenbart har mest i mot Lillestrøm Sportsklubb. Mannen er ikke en dårlig dommer, og han er heller ikke inkompetent, og da gjenstår kun den åpenbare konklusjonen at han rett og slett har oss i vrangstrupen. Jeg gidder forøvrig ikke å høre på innvendinger som at jeg er barnslig eller teit, ettersom jeg har rett og dermed gir blankt faen i slike synspunkter.

          Brage Sandemoen er helt ok.
          Tommel er ikke nok. Du har så rett som du kan få. Skulle ønske man kunen fått til en utvekslings avtale med noen av nabolandene våre slik det var for noen år tilbake. Men det synes som en fjern drøm slik som Hauge og øvrebø har markedsført den norske dommerstanden ute i europa.

          Nesten sånn at jeg savner hockyedvardsen. Synes han trass i at han er elendig fremstår som upartisk.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Noe må jo gjøres! Om vi og klubben skaper et fiendebilde av en dommer kan jo ikke NFF sette ham opp til å dømme oss lenger! Tommy Skjerven har over en periode på 13(!) år vist at han ikke kan dømme oss objektivt, hvem husker vel ikke skandalekampen mot Molde i 97(ikke sant?) da han forærte dem kampen og måtte snikes ut bakveien ettersom 400 kanarifans ventet på ham utenfor stadion? Tommy Skjerven får Tom Henning Øvrebø til å se ut som en noe overvektig versjon av Pierluigi Collina, og er den dommeren som åpenbart har mest i mot Lillestrøm Sportsklubb. Mannen er ikke en dårlig dommer, og han er heller ikke inkompetent, og da gjenstår kun den åpenbare konklusjonen at han rett og slett har oss i vrangstrupen. Jeg gidder forøvrig ikke å høre på innvendinger som at jeg er barnslig eller teit, ettersom jeg har rett og dermed gir blankt faen i slike synspunkter.
            Har man lyst på å fremstå som en gjeng sutrehuer, er det jo helt greit. Vi kan godt syte her inne på vårt "eget kammers", men å gå ut kollektivt å syte hjelper ikke. Da fremstår man sutrete, dårlige tapere og lite gjennomtenkte.

            Jeg ønsker ikke å fremstille noen som verken barnslig eller teite. Er selv like drittleie dommere som ikke klarer å forholde seg til sin jobb objektivt og dømme kampene rettferdig. Det er bare at jeg mener klubb og suportere ikke har noe å vinne på å gå ut i media eller på stadioen mot enkelte dommere.... Vil aldri, noen sinne tjene på det!

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Har man lyst på å fremstå som en gjeng sutrehuer, er det jo helt greit. Vi kan godt syte her inne på vårt "eget kammers", men å gå ut kollektivt å syte hjelper ikke. Da fremstår man sutrete, dårlige tapere og lite gjennomtenkte.

              Jeg ønsker ikke å fremstille noen som verken barnslig eller teite. Er selv like drittleie dommere som ikke klarer å forholde seg til sin jobb objektivt og dømme kampene rettferdig. Det er bare at jeg mener klubb og suportere ikke har noe å vinne på å gå ut i media eller på stadioen mot enkelte dommere.... Vil aldri, noen sinne tjene på det!
              Sutring? Da er jo løsningen å gå hardt ut FØR kampen er i gang. Et eller annet sted her inne har noen postet et innlegg hvor poengfangsten med Skjerven ble sammenlignet med poengfangsten med andre dommere. Om jeg ikke husker feil var det en slående, signifikant, åpenbar og svært latterlig forskjell. Vi tar knapt poeng med den klovnen på banen. Bedre grunnlag for en kjempeschvær dommerhetstifo finnes knapt, om ikke da noen skulle finne Øvrebrøds medlemsnummer i klanen.

              Barnslige, vi? Pøh! Dommerhets nå!!!!
              .

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Sutring? Da er jo løsningen å gå hardt ut FØR kampen er i gang. Et eller annet sted her inne har noen postet et innlegg hvor poengfangsten med Skjerven ble sammenlignet med poengfangsten med andre dommere. Om jeg ikke husker feil var det en slående, signifikant, åpenbar og svært latterlig forskjell. Vi tar knapt poeng med den klovnen på banen. Bedre grunnlag for en kjempeschvær dommerhetstifo finnes knapt, om ikke da noen skulle finne Øvrebrøds medlemsnummer i klanen.

                Barnslige, vi? Pøh! Dommerhets nå!!!!
                .
                Jeg husker også den sammenligningen. Denne burde tas frem og sendes rundt til norges medier saken kommer frem i lyset. Statistikken var over så lang tid, og med så stor differanse at den ikke kunne missforstås husker jeg.

                Dette må ta slutt!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Tommy Skjerven har over en periode på 13(!) år vist at han ikke kan dømme oss objektivt, hvem husker vel ikke skandalekampen mot Molde i 97(ikke sant?) da han forærte dem kampen...
                  Og sett i den store sammenhengen utgjorde den kampen poeng-, og plassforskjellen mellom Molde og LSK da sesongen var slutt. Molde ble nr 2 i serien og året etter spilte de kvalik til Champions League.....
                  Skjerven har kostet LSK dyrt, også bokstavelig talt.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1452

                    #10
                    Det var i 1999: http://tux1.aftenposten.no/nyheter/sport/d87708.htm
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • tilt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 813

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Artig lag vi hadde da, men ikke minst en artig blazer på vår uvenn Skjerven der. Han burde vært med her :
                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        #12
                        Er vel ikke værre enn å sette standarden fra Dommeren kryper ut på gressmatta. Få han til å forstå at vi forstår at han hater LSK. Ved så mye fokus på seg så tør han vel ikke annet enn å dømme skikkelig.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanariz
                          Er vel ikke værre enn å sette standarden fra Dommeren kryper ut på gressmatta. Få han til å forstå at vi forstår at han hater LSK. Ved så mye fokus på seg så tør han vel ikke annet enn å dømme skikkelig.
                          Er nettopp det jeg prøvde å få frem. Gi ham helvete fra han blir utnevt til kampleder neste gang. Når han kommer ut på banen: MASSIV pipekonsert.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kanariz
                            Er vel ikke værre enn å sette standarden fra Dommeren kryper ut på gressmatta. Få han til å forstå at vi forstår at han hater LSK. Ved så mye fokus på seg så tør han vel ikke annet enn å dømme skikkelig.
                            Kan vi ikke bare låse han inn på do og kle ut en fra fansen til å steppe inn for han gjøken der....

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Husker noen hvor statistikken på Skjerven ble postet? Hadde vært hyggelig å sett på den og oppdatert den.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2748

                                #16
                                Det eneste jeg fant da jeg lette her om dagen var en referanse til en statistikk som sa at LSK hadde tapt 60% av kampene våre som Skjerven hadde dømt. Jeg fant ikke den opprinnelige statistikken.
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Er nettopp det jeg prøvde å få frem. Gi ham helvete fra han blir utnevt til kampleder neste gang. Når han kommer ut på banen: MASSIV pipekonsert.
                                  Dersom statistikken hans er så ille som det blir sagt synes jeg ikke det er noe i veien for å gjøre noe sånt, men da må det gjøres smart.

                                  Trekke frem statistikken på bannere og vise at det ikke er ubegrunnet hat basert på ett enkelt tilfelle. Det er nok av folk her inne som kan kikke statistikken litt i sømmene og passe på å unngå de mest åpenbare feilene. Dersom vi går etter en enkeltperson bør vi passe på at vi har en sak.

                                  Vidar Evje bør naturligvis også være forberedt på spørsmål fra media og ha sitt på det tørre og pressemelding burde kunne følge med. Da kan det faktisk fungere.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • McGuffy
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 5096

                                    #18
                                    Offtopic, jeg vet, men når en mod har lagt opp til Skjerven-debatt, så tør jeg nevne at jeg synes det er interessant at Tommy Skjerven fra Kaupanger i Sogndal kommune, dømte Førde-Sogndal i dag.

                                    Anyways, mot Odd må vi ha 3 poeng. Vi må ha trepoengere hjemme for å henge med.

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                      Offtopic, jeg vet, men når en mod har lagt opp til Skjerven-debatt, så tør jeg nevne at jeg synes det er interessant at Tommy Skjerven fra Kaupanger i Sogndal kommune, dømte Førde-Sogndal i dag.

                                      Anyways, mot Odd må vi ha 3 poeng. Vi må ha trepoengere hjemme for å henge med.
                                      Kommunetilhørighet spiller ingen rolle, kun klubbtilhørighet, når to lag fra samme krets møtes.

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2506

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Husker noen hvor statistikken på Skjerven ble postet?
                                        Fra innlegg #14 i tråden Karakterbok nr. 19/07: Stabæk-LSK 3-1, 23.9.07

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎