Dommertråd 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 898

    #61
    Opprinnelig skrevet av bjarmann
    For meg så virka han som en hyggelig fyr utafor banen selv om han er fulstendig idiot på banen. Synd, fordi det er PÅ banen det gjelder
    I mine yngre år ble jeg sendt av kretsen til Gjøvik for å dømme cup for ungdomslag, og da var jeg i trio med Edvardsen og en fyr til som jeg ikke tror ble til noe (i likhet med meg ).

    Edvardsen er litt quirky/nerdete (og stemmen hans hjelper ikke på imaget), men han er ekstremt opptatt av å gjøre en god jobb og å være profesjonell. Han er relativt trivelig, men litt distansert.

    Jeg har fulgt dømminga hans med litt ekstra interesse, og de største svakhetene hans er vel kanskje litt mangel på spilleforståelse (også kommentert tidligere), en litt for myndig stil på kampledelsen (de litt eldre dommerene i Tippeligaen ser du like ofte spøke og le med spillerene som kjefte på de) og til sist det som også er en av styrkene hans etter min mening: at han faktisk ønsker å ta alt han ser av regelbrudd.

    Det betyr dog at han av og til virker litt overivrig, og resulterer naturlig nok i at han driter seg skikkelig ut innimellom. Samtidig så er det den kvaliteten som gjør at han (i motsetning til de andre dommerene) faktisk følger opp når NFF sier at de skal "ta trøyeholding i år" .(ref Tromsø).

    Det er bare å håpe at han får litt lavere skuldre og litt mer is i magen med erfaring, og da burde han kunne bli en av Norges desidert beste dommere.


    PS: den offside-greia er bare en skikkelig tabbe, som jeg tipper at de fleste har inne også har gjort på jobben på et eller annet tidspunkt. Gudene skal vite at jeg har, ihvertfall

    Kommentar

    • *46*

      #62
      Alle gjør feil en gang i blandt. Kunsten er da å innrømme det, ta lærdom av det og unnskylde sin feilbedømming. Ken Henry bommer i hvertfall på ett par av de punktene.

      Lurer forøvrig på om Ken Henry er ferdig med å se den DVD'en fra HBK-LSK enda? Han skulle bare se den først, før han uttalte seg.... Snakk om voken mann!

      Kommentar

      • LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

        #63
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Lurer forøvrig på om Ken Henry er ferdig med å se den DVD'en fra HBK-LSK enda? Han skulle bare se den først, før han uttalte seg.... Snakk om voken mann!
        Han venter vel på at den skal komme i Braille utgave så han faktisk kan få med seg hva som skjer.
        LasseN

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #64
          Alta får omkamp etter dommertabbe!
          (VG Nett) Mens Alta-spillerne jublet for scoring, satte Nybergsund i gang kampen og scoret. Nå skal kampen spilles på nytt.


          Kampen vår mot Hønefoss inneholdt jo to dommertabber som er mye værre!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #65
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Alta får omkamp etter dommertabbe!
            (VG Nett) Mens Alta-spillerne jublet for scoring, satte Nybergsund i gang kampen og scoret. Nå skal kampen spilles på nytt.


            Kampen vår mot Hønefoss inneholdt jo to dommertabber som er mye værre!
            Det hjelper ikke, så lenge man ikke kan bevise at dommeren har feiltolket reglementet.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #66
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Det hjelper ikke, så lenge man ikke kan bevise at dommeren har feiltolket reglementet.
              Er jo akurat det han har gjort,dømme straffe og rødt kort for ball i brystet er ikke det feiltolking så veit ikke jeg. Her må det protesteres.Når man ser på Alta kampen så spiller Nybergsund ballen bakover før dem slår den forover ,alle Alta spillerne er med andre ord bak ballen før den slås fram.Syns faktisk ikke denne er så grov jeg.Hvis ikke Lsk protesterer nå så skjønner jeg ingen ting.

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2756

                #67
                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Er jo akurat det han har gjort,dømme straffe og rødt kort for ball i brystet er ikke det feiltolking så veit ikke jeg. Her må det protesteres.Når man ser på Alta kampen så spiller Nybergsund ballen bakover før dem slår den forover ,alle Alta spillerne er med andre ord bak ballen før den slås fram.Syns faktisk ikke denne er så grov jeg.Hvis ikke Lsk protesterer nå så skjønner jeg ingen ting.
                Jeg tror at argumentet her er at dommeren så at ikke alle Alta-spillerne var over streken, men likevel lot Nybergsund ta avspark. Han dømte altså feil etter regelboka i forhold til det han hadde observert. I Eriksens tilfelle "så" dommeren at ballen traff armen, og dømte "korrekt" i forhold til det han hadde "sett".
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #68
                  Kommer ingen vei dersom dommeren ikke erkjenner at han tok en beslutning som han ikke visste var i strid med reglene. Hadde Alta-dommeren sagt at han trodde alle Altas spillere var på rett side, hadde ingenting skjedd.

                  Det som er trist, er at denne stakkars dommeren får en mye styggere ripe i lakken enn Ken Henry. Denne dommeren har ihvertfall baller til å si at han var bevisst på Altaspillernes posisjoner, i stedet for å tilpasse dommerrapporten i ettertid. Ken Henrys historisk dårlige innsats ble ikke engang kommentert av Rune Pedersen eller dommer selv.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • *46*

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                    Ken Henrys historisk dårlige innsats ble ikke engang kommentert av Rune Pedersen eller dommer selv.
                    Finnes ord for slikt - kammeraderi.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #70
                      Noe å prøve på Edvartsen?


                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #71
                        Tenker du på:

                        you give me
                        EggRoll
                        me love you
                        long time

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                          Noe å prøve på Edvartsen?



                          Denne også kanskje?


                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #73
                            tråden er iferd med og skli ut, tilbake til tema boyz and girlz!
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • *46*

                              #74
                              I følge en artikkel på Dagbladet.no, gir Terje Hauge seg etter sesongens slutt som TL dommer (og internasjonalt, som man må ved fylte 45 år. Kan dog fortsete til fylte 50 her hjemme).

                              Synd. Han er en av svært få som holder god kvalitet (nei, du havner ikke den kategorien Ken Henry..... Ikke deg heller Skjerven.) av de som dømmer i TL.

                              Kommentar

                              • krsONE
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Mar 2009
                                • 97

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av *46*
                                I følge en artikkel på Dagbladet.no, gir Terje Hauge seg etter sesongens slutt som TL dommer (og internasjonalt, som man må ved fylte 45 år. Kan dog fortsete til fylte 50 her hjemme).

                                Synd. Han er en av svært få som holder god kvalitet (nei, du havner ikke den kategorien Ken Henry..... Ikke deg heller Skjerven.) av de som dømmer i TL.
                                Link til artikkelen: http://www.dagbladet.no/2010/08/13/s...auge/12949542/

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #76
                                  Ken Henry har fått oppgjøret Viking Start. Han måtte altså stå over to runder.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Ken Henry har fått oppgjøret Viking Start. Han måtte altså stå over to runder.
                                    Da vet jeg i det minste hvilken kamp jeg ikke skal ta med på Oddsen!
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Da vet jeg i det minste hvilken kamp jeg ikke skal ta med på Oddsen!
                                      Den kan du trygt flytte over til Lottokupongen.

                                      Kommentar

                                      • LasseN
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 1610

                                        #79
                                        Ser ut som denne superdommeren har driti seg ut igjen..

                                        STAVANGER (VG Nett) (Viking-Start 2-2) Erik Nevland gjorde det han har blitt hentet hjem for: Å sikre Viking poeng.


                                        "To minutter etter pause, på stillingen 1-1 i Stavanger kom Erik Nevland seg fri på høyrekanten til Viking. Foran mål ventet Tommy Høiland som satt ballen i mål. Men dommer Ken Johnsen hadde allerede blåst frispark til Start, etter først å ha vinket for fordel, og scoringen ble annullert."
                                        Last edited by LasseN; 22.08.2010, 21:41.
                                        LasseN

                                        Kommentar

                                        • skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av LasseN
                                          Ser ut som denne superdommeren har driti seg ut igjen
                                          Utrolig vurdering av NFF å ikke ha Ken Henry i karantene etter hønefosseskapadene...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎