Dommertråd 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    #81
    Opprinnelig skrevet av skotten
    Utrolig vurdering av NFF å ikke ha Ken Henry i karantene etter hønefosseskapadene...
    Han har "fri" igjen til helga..... Står heller ikke oppført i Adecco til helga så vidt jeg kan se.

    Stabæk-LSK fikk Kristoffer Helgerud.

    Kommentar

    • *46*

      #82
      Ken Henry fortsetter å få lovord for sin flotte dømming: http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...d-3287659.html

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2886

        #83


        Dette kan bli stygt! Moen ute i Europa. Jeg forventer store overskrifter dagen etter denne kampen. I tillegg er Ken Henry fjerdedommer. Hva er det som egentlig skjer når Fifa skal hente dommere? Nå klarer vel ikke Ken Henry å gjøre så mye skade som fjerdedommer, men man skal aldri si aldri
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • *46*

          #84
          Opprinnelig skrevet av bjarmann
          http://www.dagbladet.no/2010/09/13/s...moen/13380269/

          Dette kan bli stygt! Moen ute i Europa. Jeg forventer store overskrifter dagen etter denne kampen. I tillegg er Ken Henry fjerdedommer. Hva er det som egentlig skjer når Fifa skal hente dommere? Nå klarer vel ikke Ken Henry å gjøre så mye skade som fjerdedommer, men man skal aldri si aldri
          Tenk deg Moen for en stygg strekk og må ut etter 15-20 minutter - han klarer ikke å fullføre. Ken Henry må finne frem kortstokken og ta av seg treningsdressen. Ut på banen og dømme resten av kampen.

          Moen er ikke så værst. Han er faktisk en av de beste dommerene vi har her hjemme nå om dagen og han blir stadig bedre og bedre!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #85
            Terje Hauge med en helt horribel kort-linje i dagens kamp. Gud hjelpe meg. Thioune blir utvist etter å ha snubla i beina til Riddez. Helt tåpelig. 15 minutter senere går en av godsets gutter inn med en hodelös takling som ville gjort Roy Keane blank i öynene og slipper unna med gult. Grisetakling.

            Forövrig imponerende at Molde klarer seg såpass bra på tross av elendig dömming i mot.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #86
              Opprinnelig skrevet av andersmm
              Terje Hauge med en helt horribel kort-linje i dagens kamp. Gud hjelpe meg. Thioune blir utvist etter å ha snubla i beina til Riddez. Helt tåpelig. 15 minutter senere går en av godsets gutter inn med en hodelös takling som ville gjort Roy Keane blank i öynene og slipper unna med gult. Grisetakling.

              Forövrig imponerende at Molde klarer seg såpass bra på tross av elendig dömming i mot.
              Er vi heldige, får Thione to kampers karantene.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #87
                Opprinnelig skrevet av KFL41
                Er vi heldige, får Thione to kampers karantene.
                Litt delt her. Unner ikke Thioune noe mer tull etter denne duste-episoden, men jeg ser helt klart poenget ditt. Cred til Thioune for å ta utvisningen med såpass mye ro. Jeg hadde blitt rabiat om det hadde värt meg.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Litt delt her. Unner ikke Thioune noe mer tull etter denne duste-episoden, men jeg ser helt klart poenget ditt. Cred til Thioune for å ta utvisningen med såpass mye ro. Jeg hadde blitt rabiat om det hadde värt meg.
                  Synes også Thioune viste stor sportsånd til tross for den idiotiske dommeravgjørelsen han ble offer for. Å ta dommeren i hånda og jage vekk Hoset(?) fra linjedommeren var utrolig voksent gjort.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #89
                    Rune Pedersen,
                    Dommeransvarlig NFF

                    Kanarifansen Lillestrøm ber med dette om at dommer Tommy Skjerven heretter ikke blir satt opp som dommer i våre kamper. Vi fornekter ikke at Skjerven er en dyktig dommer, men etter over ti år med kontroversielle avgjørelser som nesten uansett omstendighet har gått i vår disfavør og har påført oss ikke bare tunge stunder og dyp frustrasjon men også svekkede resultater, føler vi nå at begeret er fullt. Skjerven har i inneværende sesong direkte og ubestridelig fradømt oss fem poeng, som ville gitt klubben vår ikke bare større inntekter og en høyere tabellposisjon, men også større stabilitet og ro innad i klubben. Det er også verdt å merke seg at disse fem poengene ville gitt oss Europacupdeltagelse neste år. Det har faktisk gått så langt at de fleste blant oss konstaterer at det ikke blir poeng, og i alle fall ikke seier når Skjerven settes opp som dommer. Vi vil ikke begi oss ut på spekulasjoner på hvorfor dette skjer da det er totalt irrellevant; og velger istedet å forholde oss til det rent faktiske. Dette er en statistikk over våre kamper med Skjerven som dommer i forhold til alle andre dommere i samme tidsperiode:
                    1996-2010

                    Tommy Skjerven (35 kamper):

                    Seire uavgjorte tap
                    8 7 20
                    22,9% 20,0% 57,1%

                    Poeng per kamp: 31/35 = 0,89


                    Andre dommere (335 kamper):

                    Seire uavgjorte tap
                    143 93 99
                    42,7% 27,8% 29,6%

                    Poeng per kamp: 522/335 = 1,56


                    Det er også verdt å merke seg at den første store kontorversen fant sted helt tilbake i 1999, da Lillestrøm tapte på hjemmebane mot Molde etter en rekke spektakulært feilaktige avgjørelser, og at det etter denne kampen ble fremsatt trusler mot dommeren samt at flere hundre av våre medlemmer stod igjen etter kampen for å ”ta” dommeren, som måtte ha politieskorte til Gardermoen. Vi forsvarer selvsagt ikke denne oppførselen, men kan heller ikke garantere at det samme ikke vil skje igjen om Skjerven skulle bli satt opp på Åråsen i overskuelig fremtid. Så intenst er nemlig antipatien mot denne dommeren blant våre supportere, og etter gårsdagens skandaløse opptreden, som i praksis ruinerte den viktigste kampen for året, vil denne antipatien ha fått enda større nedslagskraft.
                    Til slutt vil vi gjerne ha respons på hvordan du som dommeransvarlig reagerer på statistikken over. Tallene viser at vi tar nesten halvparten så mange poeng og har en halvert seiersprosent med Skjerven som dommer i forhold til andre dommere. Er dette virkelig noe NFF og dommeransvarlig kan være bekjent av?
                    Vi ber ikke om mye. Det finnes mange dommere i dette landet, og det kan umulig være behagelig å bli utsatt for intenst hat og sinne fra flere tusen mennesker for enkeltdommeren selv heller. Vi ber derfor innstendig om at, av hensyn til både oss supportere og dommeren selv, Tommy Skjerven ikke lenger vurderes som kandidat til å dømme våre kamper.


                    Frustrert hilsen


                    Erlend Belle,


                    Lillestrømsupporter




                    Som varslet, brevet til Pedersen. Nå har dette en veldig offisiell ordlyd, som jeg selvsagt endrer umiddelbart om dere i styret ikke vil vedkjenne dere innholdet. Jeg forsvinner i noen timer nå, men uansett. Si fra om dere vil ha navnet på undertegnede sammen med mitt. Jo flere jo bedre.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Rune Pedersen,
                      Dommeransvarlig NFF

                      Kanarifansen Lillestrøm ber med dette om at dommer Tommy Skjerven heretter ikke blir satt opp som dommer i våre kamper. Vi fornekter ikke at Skjerven er en dyktig dommer, men etter over ti år med kontroversielle avgjørelser som nesten uansett omstendighet har gått i vår disfavør og har påført oss ikke bare tunge stunder og dyp frustrasjon men også svekkede resultater, føler vi nå at begeret er fullt. Skjerven har i inneværende sesong direkte og ubestridelig fradømt oss fem poeng, som ville gitt klubben vår ikke bare større inntekter og en høyere tabellposisjon, men også større stabilitet og ro innad i klubben. Det er også verdt å merke seg at disse fem poengene ville gitt oss Europacupdeltagelse neste år. Det har faktisk gått så langt at de fleste blant oss konstaterer at det ikke blir poeng, og i alle fall ikke seier når Skjerven settes opp som dommer. Vi vil ikke begi oss ut på spekulasjoner på hvorfor dette skjer da det er totalt irrellevant; og velger istedet å forholde oss til det rent faktiske. Dette er en statistikk over våre kamper med Skjerven som dommer i forhold til alle andre dommere i samme tidsperiode:
                      1996-2010

                      Tommy Skjerven (35 kamper):

                      Seire uavgjorte tap
                      8 7 20
                      22,9% 20,0% 57,1%

                      Poeng per kamp: 31/35 = 0,89


                      Andre dommere (335 kamper):

                      Seire uavgjorte tap
                      143 93 99
                      42,7% 27,8% 29,6%

                      Poeng per kamp: 522/335 = 1,56


                      Det er også verdt å merke seg at den første store kontorversen fant sted helt tilbake i 1999, da Lillestrøm tapte på hjemmebane mot Molde etter en rekke spektakulært feilaktige avgjørelser, og at det etter denne kampen ble fremsatt trusler mot dommeren samt at flere hundre av våre medlemmer stod igjen etter kampen for å ”ta” dommeren, som måtte ha politieskorte til Gardermoen. Vi forsvarer selvsagt ikke denne oppførselen, men kan heller ikke garantere at det samme ikke vil skje igjen om Skjerven skulle bli satt opp på Åråsen i overskuelig fremtid. Så intenst er nemlig antipatien mot denne dommeren blant våre supportere, og etter gårsdagens skandaløse opptreden, som i praksis ruinerte den viktigste kampen for året, vil denne antipatien ha fått enda større nedslagskraft.
                      Til slutt vil vi gjerne ha respons på hvordan du som dommeransvarlig reagerer på statistikken over. Tallene viser at vi tar nesten halvparten så mange poeng og har en halvert seiersprosent med Skjerven som dommer i forhold til andre dommere. Er dette virkelig noe NFF og dommeransvarlig kan være bekjent av?
                      Vi ber ikke om mye. Det finnes mange dommere i dette landet, og det kan umulig være behagelig å bli utsatt for intenst hat og sinne fra flere tusen mennesker for enkeltdommeren selv heller. Vi ber derfor innstendig om at, av hensyn til både oss supportere og dommeren selv, Tommy Skjerven ikke lenger vurderes som kandidat til å dømme våre kamper.


                      Frustrert hilsen


                      Erlend Belle,


                      Lillestrømsupporter




                      Som varslet, brevet til Pedersen. Nå har dette en veldig offisiell ordlyd, som jeg selvsagt endrer umiddelbart om dere i styret ikke vil vedkjenne dere innholdet. Jeg forsvinner i noen timer nå, men uansett. Si fra om dere vil ha navnet på undertegnede sammen med mitt. Jo flere jo bedre.
                      Du kan jo legge til konsekvensen av Skjerven feildømming i 1999: Molde havnet på 2. plass i serien, og fikk dermed spille kvalik for Champions League. LSK havnet på 4. plass, 2 poeng bak.
                      Med korrekt dømming i den kampen ville det vært LSK som spilte i CL året etter, ikke Molde.

                      Hvilken betydning det har hatt økonomisk kan man jo bare spekulere på.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B

                        Masse bra...
                        Ekstremt bra. Håper så mange som mulig i KFL kan stå inne for dette, og signere. Forsøk også å få med ledelsen i LSK.

                        Tallenes tale er så klare at dette ikke skyldes tilfeldigheter.

                        Foreslår også cc til samtlige sportsredaksjoner. Smi mens jernet er varmt og saken er dagsaktuell.

                        Tror dette er en glimrende sak alle kan stå sammen om, uansett om man tilhører 99,9% eller 0,1%. På tide at den politisk korrekte tantementaliteten legges bort.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #92
                          Alle forslag tas til etteretning, bring it on. Men om vi i det hele tatt skal ha noen respons må det være så fakta som mulig.

                          Flytter dette til LSK-backstage nå, vil ikke ha det på hovedforumet. Journalistene skal nok få sin kopi de også.

                          Edit: rekker ikke flytte det, må på reisefot.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #93
                            Bare sjekk: mitt innspill er fakta. LSK sin plassering i 1999 kan sikkert bekreftes av ivrige quiz-deltakere.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Bare sjekk: mitt innspill er fakta. LSK sin plassering i 1999 kan sikkert bekreftes av ivrige quiz-deltakere.
                              Plasseringsmessig har du rett, men vi mistet ikke en plass i kvalifiseringen til CL. Molde fikk spille CL høsten 99 på bakgrunn av sølvet i 98. I 2000 fikk Norge bare en kvalikplass, som naturligvis tilfalt bartene. Molde måtte ta til takke med UEFA-cup. Vi fikk med vår fjerdeplass i 99 også være med i UEFA-cupen.

                              Skjerven og LSKs idiotiske utlån av Diallo til vår verste fiende, var hver for seg faktorer som ga 4. plass i stedet for sølvmedaljer dette året. Men i forhold til konsekvensen dette fikk for e-cupspill, faller argumentet på steingrunn.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Plasseringsmessig har du rett, men vi mistet ikke en plass i kvalifiseringen til CL. Molde fikk spille CL høsten 99 på bakgrunn av sølvet i 98. I 2000 fikk Norge bare en kvalikplass, som naturligvis tilfalt bartene. Molde måtte ta til takke med UEFA-cup. Vi fikk med vår fjerdeplass i 99 også være med i UEFA-cupen.

                                Skjerven og LSKs idiotiske utlån av Diallo til vår verste fiende, var hver for seg faktorer som ga 4. plass i stedet for sølvmedaljer dette året. Men i forhold til konsekvensen dette fikk for e-cupspill, faller argumentet på steingrunn.
                                Sånn går det når Alzheimeren setter inn og Kanaripedia (og Wikipedia) er ufullstendig.
                                Bra korrigert!
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Rune Pedersen,
                                  Dommeransvarlig NFF

                                  Kanarifansen Lillestrøm ber med dette om at dommer Tommy Skjerven heretter ikke blir satt opp som dommer i våre kamper. Vi fornekter ikke at Skjerven er en dyktig dommer, men etter over ti år med kontroversielle avgjørelser som nesten uansett omstendighet har gått i vår disfavør, og som har påført oss ikke bare tunge stunder og dyp frustrasjon, men også svekkede resultater, føler vi nå at begeret er fullt.

                                  Skjerven har i inneværende sesong direkte og ubestridelig fradømt oss fem poeng, som ville gitt klubben vår ikke bare større inntekter og en høyere tabellposisjon, men også større stabilitet og ro innad i klubben. Det er også verdt å merke seg at disse fem poengene ville gitt oss europacupdeltagelse neste år. Det har faktisk gått så langt at de fleste blant oss konstaterer at det ikke blir tre poeng når Skjerven settes opp som dommer. Vi vil ikke begi oss ut på (i?) spekulasjoner på hvorfor dette skjer da det er totalt irrellevant; og velger istedet å forholde oss til det rent faktiske. Under finner dere en statistikk over våre kamper med Skjerven som dommer i forhold til alle andre dommere i perioden 1996-2010:

                                  Tommy Skjerven (35 kamper):

                                  Seire uavgjorte tap
                                  8 7 20
                                  22,9% 20,0% 57,1%

                                  Poeng per kamp: 31/35 = 0,89


                                  Andre dommere (335 kamper):

                                  Seire uavgjorte tap
                                  143 93 99
                                  42,7% 27,8% 29,6%

                                  Poeng per kamp: 522/335 = 1,56


                                  Det er også verdt å merke seg at den første store kontorversen fant sted helt tilbake i 1999, da Lillestrøm tapte på hjemmebane mot Molde etter en rekke spektakulært feilaktige avgjørelser. Etter denne kampen ble det fremsatt trusler mot dommeren. Flere hundre av våre medlemmer stod også igjen etter kampen for å ”ta” dommeren, som måtte ha politieskorte til Gardermoen. Vi forsvarer selvsagt ikke denne oppførselen, men er bekymret for at det samme vil kunne skje igjen dersom Skjerven skulle bli satt opp på Åråsen i overskuelig fremtid. Så intenst er nemlig antipatien mot denne dommeren blant våre supportere. Etter gårsdagens skandaløse opptreden, som i praksis ruinerte den viktigste kampen for året, vil denne antipatien ha fått enda større nedslagskraft.

                                  Til slutt vil vi gjerne ha respons på hvordan du som dommeransvarlig reagerer på statistikken over. Tallene viser at vi tar nesten halvparten så mange poeng og har en halvert seiersprosent med Skjerven som dommer i forhold til andre dommere. Er dette virkelig noe NFF og dommeransvarlig kan være bekjent av? Kan det være tilfeldig?

                                  Vi ber ikke om mye. Det finnes mange dommere i dette landet, og det kan umulig være behagelig å bli utsatt for intenst hat og sinne fra flere tusen mennesker for enkeltdommeren selv heller. Vi ber derfor innstendig om at, av hensyn til både oss supportere og dommeren selv, Tommy Skjerven ikke lenger vurderes som kandidat til å dømme våre kamper.


                                  Frustrert hilsen


                                  Erlend Belle, Kim Henriksen,


                                  Lillestrømsupportere
                                  Har lagt inn noen forslag, hvor det meste er luft mellom avsnitt og kortere setninger. I tillegg foreslår jeg å endre én setning, slik at brevet ikke kan feiltolkes som en fordekt trussel.

                                  I tillegg lurer jeg på om noen kan sjekke om vi hadde en mer normal poengsanking før episoden i 1999. Det hadde vært interessant å se.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #97
                                    Helt ok, var ikke helt fornøyd med formuleringen med moldekampen selv, men det ble litt travelt for meg. Dere som har tomler opp: Jeg trenger navnene deres om dere skal være med på underskriften. Og det er bør jo helst være en god del for at det skal gjøre noe inntrykk. Ti navn veier ingenting, lizzm.

                                    Vil også gjerne høre hva Vidar og co. synes om ordlyden. Jeg vil sende det så kjapt som mulig, så det er bra om det kommer tilbakemelding snarlig. Kan ikke sende ut noe slikt uten at dere godkjenner det.

                                    PS! Ser at det er blitt borte noen avsnitt fra det innlimte dokumentet fra word. Skal være før til slutt og vi ber ikke om mye. Har utrolig treigt nett(buss), så fikser det når jeg er fremme.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Andersen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 350

                                      #98
                                      Du får mitt navn på et bra skrevet brev.
                                      Ola S. Andersen.

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                        Artig lesning, bl.a mener trigz at Frode Kippes fremtid i klubben bør vurderes, bra ikke sånne supportere bestemmer i klubben.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Noen som forresten husker Kippes dytt på Ruud i Skien, rett ut med rødt kort, Nordlie ut på banen og hudfletter dommeren. I går får Mos kun gult kort og senere involvert i 2-1 målet. Jeg skal banne på at Frode Kippe er en av de spillerene som har størst grunn til å sippe over dommeravgjørelsene, du kan liksom ikke gi Kippe en straffe mot VIF fordi han er midtstopper og ikke skal være der oppe. Hadde det vært motsatt med Kippe i Hæstad rollen, skal du banne på at det hadde blitt staffe. Kippe har skjønt dette og reserverer seg mot sene taklinger, derav kun to gule i år.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎