Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK N/B
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 830

    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Ja, det er jo opplest og vedtatt i KFL at Sundgot er en fenomenal spiss, utrolig at han ikke har blitt kjøpt opp av en storklubb i en av de største ligaene.

    Må være en total mangel på fotballkunnskaper hos disse klubbene som ikke evner å se hvor god han egentlig er...

    Fra spøk til alvor, Sundgot og Occean er etter min mening ikke norges beste spisspar, skal LSK noensinne vinne seriegull igjen trengs det TL's beste spisser. Det har vi ikke etter min mening i dag.
    Jeg er enig at han ikke er en fenomenal spiss med ferdigheter som lattligjør motstanderen. Tror også de største Sundgot elskerne river seg i håret når han er ute av form, for da holder han knapt 2 div nivå. MEN om man heller fokuserer på det han er god på, duellkraft, posisjonering, og overblikk er han blant de beste i TL pr dd. Det er like viktig for en spiss som fart, teknikk og skuddstyrke.

    Sitter med toppskårer lista foran meg nå, og han er på 5 plass på den med 10 mål. Foran spillere som Mota som Molde betalte mange mill for, foran Nannskog som er opphøyet til Skåringsgud i Norge, dobbelt så mange mål som Moa som VIF sa nei til å selge for 25 ? mill. Han ligger faktisk bare 4 mål på Prica som spiller fast spiss på norges desidert beste lag. RBK betalte vel ca 10 mill for han. Og hvor lojal kommer han til å være om det tikker inn bud fra større klubber?

    Håper du ser verdien av å ha en Sundgot i stallen, ja han har 4-5 kamper i året hvor han er ubegripelig dårlig, men synes han er verdt de kampene med STOR margin.
    Last edited by LSK N/B; 14.09.2009, 00:34. Begrunnelse: fikk med noe tull
    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

    Nei til NFF!

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      Opprinnelig skrevet av LSK N/B

      Sitter med toppskårer lista foran meg nå, og han er på 5 plass på den med 10 mål. Foran spillere som Mota som Molde betalte mange mill for, foran Nannskog som er opphøyet til Skåringsgud i Norge, dobbelt så mange mål som Moa som VIF sa nei til å selge for 25 ? mill. Han ligger faktisk bare 4 mål på Prica som spiller fast spiss på norges desidert beste lag. RBK betalte vel ca 10 mill for han. Og hvor lojal kommer han til å være om det tikker inn bud fra større klubber?
      .
      Arild har vel 9 mål på 17 kamper.
      Følg med på LIVE resultater for dine favorittlag og ligaer i hele verden og Eliteserien, Toppserien, Obos-ligaen og resten av norsk toppfotball.

      Kommentar

      • LSK N/B
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 830

        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        Arild har vel 9 mål på 17 kamper.
        http://www.altomfotball.no/element.d...1&seasonId=331
        Sto 10 på aftenposten i går, ser de har satt han til 9 mål nå, så da er nok det rett. Føler dog at poenget mitt står ennå.
        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

        Nei til NFF!

        Kommentar

        • tippen
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jul 2009
          • 25

          Skjønner ikke helt hva det blir diskutert om her.
          Sundgot har da vært en av våre mest effektive spillere gjennom de siste fire årene.Han scorer gjennomsnitt 10 mål pr sesong.Og hvor mange passninger er det egentlig snakk om at han har hatt i år bare? Han og edwin utgjør ett meget godt spiss par.Er mer enig i at sundgot og olli ikke er no god kombinasjon.Men.......Det har noe med sist nevnte å gjøre. Han er ikke god nok.Desverre..
          Men Sundgot bør vi holde på og bruke i par med edwin..Der er han veldig god.

          eLSKer.....

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            Opprinnelig skrevet av KrisB
            Ikke startet forhandlinger
            Åråsen: Selv om LSK-ledelsen har signalisert at Espen Søgård vil få forlenget kontrakten, har ikke midtbanespilleren hørt noe fra dem ennå.
            -Ballen er hos ledelsen, og det har den vært hele tiden. Jeg har ikke hørt noe fra dem. Jeg vet ikke når de har tenkt å ta kontakt, sier Søgård.
            Hva er det ledelsen venter på?

            Kjønner at det kanskje at det har vært andre ting å tenke på, med posisjonen på tabellen i år. Men det er grenser.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av KrisB
              Hva er det ledelsen venter på?

              Kjønner at det kanskje at det har vært andre ting å tenke på, med posisjonen på tabellen i år. Men det er grenser.
              Som kjent er det kjøpers marked i tippeligaen om dagen. Det er også en rekke brikker som må falle på plass i klubben, som:
              * oversikt over økonomi
              * hvilke spillere returnerer fra utlån?
              * berger vi plassen?

              Tror klubben gjør klokt i å avvente samtlige forhandlinger/kjøp. Selvsagt litt ekkelt for Søgård, men slik er denne bransjen her.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Som kjent er det kjøpers marked i tippeligaen om dagen. Det er også en rekke brikker som må falle på plass i klubben, som:
                * oversikt over økonomi
                * hvilke spillere returnerer fra utlån?
                * berger vi plassen?

                Tror klubben gjør klokt i å avvente samtlige forhandlinger/kjøp. Selvsagt litt ekkelt for Søgård, men slik er denne bransjen her.
                *André Hansen kommer tilbake, Logi blir og Otto blir solgt.

                *Tore A. Gundersen kan Nybergsund beholde. Ingen tippeligaspiss.

                *Eirik Bertheussen er ræva. Bli i Tromsdalen Eirik.

                *Vidar Riseth legger opp. Flott!

                *Ifølge Jooooon selv så vil Sogndal beholde han. Men det er jo langt i fra sikkert.

                Bare å signere Søgård!!

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Jeg liker ikke å engang tenke tanken overfor meg selv, men objektivt sett: er virkelig Søgård en kritisk brikke i femtidens LSK?

                  Personlig synes jeg han har stagnert noe i år. De siste par tre årene har han vist tegn på å forbedring teknisk, mens det i år har vært mer tilbake til den den gamle rollen som jaktbikkje på midtbanen.

                  Jeg har enormt sans for Søgård, og jeg håper å få se han i LSK-drakt frem til han legger opp. Men jeg er like fullt redd for at svaret på spørsmålet over bikker mot nei. Og da står vi igjen med vektingen av at han er "local lad."
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    *André Hansen kommer tilbake, Logi blir og Otto blir solgt.

                    *Tore A. Gundersen kan Nybergsund beholde. Ingen tippeligaspiss.

                    *Eirik Bertheussen er ræva. Bli i Tromsdalen Eirik.

                    *Vidar Riseth legger opp. Flott!

                    *Ifølge Jooooon selv så vil Sogndal beholde han. Men det er jo langt i fra sikkert.

                    Bare å signere Søgård!!
                    Konklusjonen din er alt for enkel i forhold til de poengene jeg påpeker. Hverken økonomi, spillerstall eller hvilken liga vi spiller i er avklart. Av de spillerene du nevner er det kun Riseth vi vet forsvinner. Hva som skjer med Joooon, Biffen og TAG har vi ikke full kontroll over. Vi kan selvsagt smøre andre klubber med penger, slik vi har gjort med SP, Moldskred og Joooooon.

                    Men, inntil noe annet er avklart, så må vi gå ut fra at stallen må slankes betydelig. Det gjelder alle klubber i TL. Det var en relevant artikkel i Finansavisen (papir) i går, om at tiden med dobbeltdekning på alle plasser var over. Det gjelder store klubber som Viking og Brann (og underforstått oss). I fremtiden vil vi se mer nøkterne budsjetter, hvor det kun er plass til 20 etablerte spillere, og de fire-fem siste plassene fylles opp med juniorer.

                    Det er i et slikt lys vi trenger å se en re-signering av Søgård. Som Eksil-kanari spør: "Er virkelig Søgård en kritisk brikke i fremtidens LSK?"

                    Det hjelper han selvsagt at vi har solgt Bjørkøy, men vi har fortsatt Kiko, Nosa, Dosse og Tokstad (hospitant). Som kjent trenger vi også å hente inn en skikkelig playmaker sentralt (hvis vi klarer). Det har vi savnet siden Koren. For å få plass til det ryker Søgård, Dosso, eller kanskje begge to.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                      Jeg liker ikke å engang tenke tanken overfor meg selv, men objektivt sett: er virkelig Søgård en kritisk brikke i femtidens LSK?
                      Ingen spillere er vel større enn klubben, så rent objektivt sett; nei.
                      Ikke er han ligaens beste midtbanespiller heller, så rent sportslig sett kan han nok erstattes.

                      Men nå kan det jo hende LSK ser litt på andre verdier også, som faktisk er viktige for klubben; lokal tilørlighet (les: helt), bidrag både og utenfor banen/treningsfeltet...er jo stort sett bare kamp én dag i uka, mens man er ansatt 7 dager i uka. Kanskje lojalitet overfor klubben blir noe vektlagt også. Når så du f.eks Søgård klage på noe i klubben i media? Blir benka av hver eneste trener som kommer til klubben, men har en egen evne til å jobbe seg inn på laget hver jævla gang. Det burde jo tyde på litt kvalitet

                      I tillegg kommer jo dette med økonomi da...selvsagt kan Søgård erstattes, men det koster penger.

                      Etter min mening, er Søgård en viktig mann for klubben, og det er ikke meg imot, om LSK velger å signere en kontrakt som varer helt til han legger opp.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Man tilbyr jo ikke en ny kontrakt før det er "aktuelt". Så lenge interessen fra andre klubber er laber (slik jeg har forstått det) har man ingenting å tjene på å signere tidlig. For å sette det litt på spissen - om Espen signerer i morra og høyrebeinet hans detter av om 14 dager (noe som medfører et kapasitetsfall på 10-15 %) har LSK skutt seg i foten. Klubben har signalisert at det skal signeres ny kontrakt, dermed bør alle ha litt is i magan.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          kanari spør: "Er virkelig Søgård en kritisk brikke i fremtidens LSK?"

                          Det hjelper han selvsagt at vi har solgt Bjørkøy, men vi har fortsatt Kiko, Nosa, Dosse og Tokstad (hospitant). Som kjent trenger vi også å hente inn en skikkelig playmaker sentralt (hvis vi klarer). Det har vi savnet siden Koren. For å få plass til det ryker Søgård, Dosso, eller kanskje begge to.
                          Jeg tror at det kan blir Kiko som må dra. Mye pga. lønn, men også veldig varierende prestasjoner. Jeg mener LSK som lag tjener mest på at han spiller sentralt med Nosa, men Berg ser ikke ut til å være enig. Dosso som unggutt satses det på videre og har et større potensial enn det Kiko har fått ut her, han er en større trussel fremover på banen. Kiko har dessverre for store begrensninger offensivt.

                          Søgård blir nok også og får ny kontrakt, men må tåle en nokså stor lønnsreduksjon. Det er ingen TL-klubb som er interessert i ham.

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            Søgård, Myklebust og Essediri (samt "denne" Reid).

                            Jeg mener det er disse fire det er relevant å diskutere her fra nå.. om dere er enige i det da.
                            Arildaõ (eller er det Arildão) og Steffi går seff på en ny sesong.

                            Tipper El Søgg blir med litt til pga lokalargumentet, og at han er stabil bak på midten der. Kan evt gjøre innhopp for å sikre resultat.

                            Esset har imponert som hyperoverlappende back, noe av det verste jeg har sett faktisk . Skrekkregimet dreit seg ut ved å kvitte seg med folk som funka, til dømes Wehrman og Stefanutto.
                            Esset har god poengfangst for oss som back, ca 16/17 poeng på 12/13 kamper. Tilby ettårskontrakt er min "innstilling".

                            Bust ligger svært tynt an. Ferdig på venstrekant, bør få en siste sjans på høyre. Kan gjøre en god jobb som bakromsspiss. Er med oss helt til Knudtzon kommer fra Lyn tipper jeg.

                            "Denne" Reid må jo overbevise, vi har jo Kjepp, Steff, Johns, Månen og også kanskje jr.Gabriel å spille på som stoppere.
                            Last edited by Yellow-not-jella; 08.10.2009, 02:06. Begrunnelse: Esset's back-fangst

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              I dagens RB-papir kan vi lese at Søgård vil bli tilbudt ny kontrakt til uka.

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                Opprinnelig skrevet av KrisB
                                I dagens RB-papir kan vi lese at Søgård vil bli tilbudt ny kontrakt til uka.
                                Greit nok. Viktig for unggutta å ha en slik figur i laget. Men at Essediri ikke er blitt tilbudt kontrakt, kan vurderes som snålt.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Greit nok. Viktig for unggutta å ha en slik figur i laget. Men at Essediri ikke er blitt tilbudt kontrakt, kan vurderes som snålt.
                                  Personlig synes jeg Rånern mangler for mye ferdigheter i sporten, det eneste han har er en jævla bra instilling og hjerte i klubben, men det i seg selv skal ikke være nok til å få spilletid. Det er en grunn til at vi liger der vi ligger på tabellen i år, jeg vil ikke oppleve dette igjen neste år! Så her er jeg usikker på om å gi han kontrakt\spilletid er det riktige for klubben.
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    Søgård er ikke alene om å stinke denne sesongen. Svært mange spillere er milevis unna noe som kan minne om en toppform. Dagens stall er et bånnlag som attpåtil har prestert å sette en del negative rekorder i LSK-historien. Enkelte kamper har vært skandaløst dårlige.

                                    Alle spillerne har åpenbart mer å gå på og det er Bergs ansvar å realisere noe av dette potensialet i vinter. Det er vel derfor grunn til å håpe at Rånern (og en del andre) nok en gang kan heve seg opp mot sitt beste. Han leverte tross alt noen kamper i fjor (eller forifjor?) hvor han viste anstendig ballbehandling og pasningssikkerhet.

                                    Kommentar

                                    • El Caco
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2009
                                      • 2286

                                      Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                      Personlig synes jeg Rånern mangler for mye ferdigheter i sporten, det eneste han har er en jævla bra instilling og hjerte i klubben, men det i seg selv skal ikke være nok til å få spilletid. Det er en grunn til at vi liger der vi ligger på tabellen i år, jeg vil ikke oppleve dette igjen neste år! Så her er jeg usikker på om å gi han kontrakt\spilletid er det riktige for klubben.
                                      Mest sannsynlig har han fått en dårligere kontrakt enn det han har nå, noe han sikkert har godtatt med tanke på prestasjonene, alderen sin og andre spillere som når nye høyder. Men Søgård vil alltid være en fighter og gi alt på trening, noe som reflekterer på de spillerne rundt ham. Han kommer ikke til å få mye spilletid neste sesong, det vet han og alle. Men en med så mye hjerte for klubben kan ikke slippes. Søgård ER lillestrøm sk spør du meg.
                                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                      Kommentar

                                      • sholen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2009
                                        • 381

                                        Opprinnelig skrevet av El Caco
                                        Greit nok. Viktig for unggutta å ha en slik figur i laget. Men at Essediri ikke er blitt tilbudt kontrakt, kan vurderes som snålt.
                                        spørs hva slags planer HB har med tanke på Magne Simonsen da.

                                        Kommentar

                                        • El Caco
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2009
                                          • 2286

                                          Greit nok, Essediri er kanskje litt gammel. Skal heller ikke si at jeg har sett Simonsen så mye men, etter min mening er Essediri et klart førstevalg mellom de to på backen.
                                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎