Vi trenger 33 poeng for å overleve - hvordan skal vi få dem?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Nå vet ikke jeg hvor mange på forumet som spilte ball lengre enn 8.klasse på ungdomskolen, men hvis du har gjort det så vet du også at innsats og tæl bare gir deg så mye. På et visst nivå stilles kravene høyere. Basisferdigheter som avslutninger, gode pasninger og sikre pasninger, markering m.m er et minstekrav, som må sitte så nært som å det å ta på seg fotballskoa. Så kan vi begynne å telle hvor mange av våre spillere som til enhver tid leverer bedre enn godkjent på de overnevnte områdene.
    Det er på tide å se realiteten i øynene at vi har ikke spillermateriale pdd til noe annet enn å krige oss oppover på banen og holde krigen på motsatt banehalvdel. Da dette feiler, taper vi eller i beste fall slipper inn mindre baklengs enn det vi selv påfører motstanderen.

    Misnøye med HB? Tror dere at Espen hadde spilt en anderledes fotball med en ny trener, at Espen over natta forvandler seg til en spillende sentral. Legenden våkner med superspeed, Mykle og Occean våkner avslutningsteknikk og Kippe våkner med en lyst til å holde roen i stedet for å ruse inn i en hver situasjon..Nei, de er gamle sirkushester som ikke kan læres nye kunstner. Dette er beklagelig nok melodien for ca 50% av stallen.

    Nå er ikke LSK lenger å regne for en toppklubb, vi er en stor klubb, men ingen toppklubb. Da skjønner ikke jeg poenget med å ikke gi HB noen sesonger. Spesielt når klubben skriker etter endringer. Jeg mener også at det ikke finnes alternativer ledige som kan lede LSK tilbake til toppen på en bedre måte enn HB. Jeg mener vi har valgt riktig mann.
    Last edited by general; 20.10.2009, 13:31. Begrunnelse: tyrkkleif
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      Opprinnelig skrevet av chrissp
      Synes det er ganske merkelig at Henning Berg nyter så stor tillit når man ser på de merkverdige avgjørelsene han har tatt. Han lyktes i Lyn, ikke her.

      Det er vel fortsatt så deilig å være kvitt Nordlie, at å føle at man har en spillergruppe som er fornøyd med tingenes tilstand overgår alt. I Norge er dessverre kvaliteten på trenerne så dårlig, at det å lykkes er en rein skjær bingo til tider. Selv Martin Andresen går jo Henning Berg en høy gang om dagen. Gud bedre.
      I Gnore har vi en tradisjon på å hedre trenerne alene for lagets prestasjoner og å sparke dem når laget ikke presterer. En tradisjon som i stor grad er skapt og dyrket fram av hysteriet rundt boblegåsa i nedre nordnorge. Selv om trenerskifter og glorifisering forekommer i utlandet også, er det vel ingen andre steder hvor trenerstanden er så raske til å ta all kreditt for gode prestasjoner og tilsvarende bli sittende med svarteper når tapene kommer.

      Så til trenerstanden her hjemme: Den ekle fysaken i Stabæk er blitt glorifisert, men selv hans stall er etterhvert preget av dyre spillere. Stabæks eminente talentspeider må ta æren for det de har fått frem, og på og utenfor banen er Nanne Nymfo fullstendig sjef.

      Ingen i verden vil finne på å gi Mumle Bolleklipp i Molde all kreditt for sølvplassen - her snakker vi om en afrikanergrunnstamme verdt mer enn stallen til Rosenborg, og hvor laget har hatt to sesonger på seg.

      Mjelde ledet sitt lag til seriegull, men fikk raskt oppleve at svært lite av suksessen rettmessig nok ble kreditert ham selv. Dyr stall og mange år med samme gjengen var fellesnevneren.

      Selv Grandiose Martine opplever betinget suksess om dagen med en kostbar stall fri for skader som har spilt sammen i to sesonger.

      Stort sett mener jeg at treneren i beste fall har en moderat påvirking på resultatene. Unntaket er vel våre 4-3-3 venner: Nordlie går ikke overens med noen, og i Skien har man klokelig basert alt spill på Gulasjen på topp.

      Om vi overlever og kommer i gang med ny sesong er jeg overbevist om at vi vil prestere langt bedre. Gamlingene, som ble demotivert av tapsrekka inneldningsvis, får nok en gang gull i øynene, og laget vil få uttelling for kontinuiteten.

      Kommentar

      • christoffer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2004
        • 326

        Jeg er enig med deg i det meste, men man kan stille spmtegn ved en rekke taktiske valg under kampene, det er jo den viktigste egenskapen en trener har til å påvirke selve kampen, der står Berg til stryk i boka mi.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13271

          Tankewr om skader og form ser ut til å bli helt satt til side når denne kritikken kommer. Ærlig talt - Bergmann fikk en solid hjernerystelse siste kamp og burde etter min mening hatt minst 14 rolige dager. Edwin har vært i beste fall middels god den siste tiden og virker ute av form. De som har sett treningene har sjelden hatt noe å utsette på laguttaket, og innbyttene bør også sees i sammenheng med treningsrapportene.

          Dessuten - hvor mye har bytter å si? Et fåtall ganger skårer riktignok en innbytter, men 95% av byttene har 0 effekt. Av og til kan det sitte en gammel ringrev på benken som kan piske i gang laget, slik som sundgot eller søgård. Det var ingen slike "moralske" innbyttere på benken i Sandefjord. Uansett kan ikke treneren forventes å redde en kamp ved å bytte innpå spillere. De beste er utpå der allerede.
          Last edited by reka; 20.10.2009, 15:54.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Jeg er imponert over hva Henning Berg har fått til med det spillermaterialet han rår over. Hvis noen hadde fortalt meg etter ni serierunder at LSK i verste fall ville få kvalikplass, ville jeg spurt vedkommende om han gikk på Prozac. .
            Imponert? Ikke i det hele tatt. Fornøyd? Absolutt ikke.
            Etter 28 serierunder er det mer berettiget å spørre: Når ble Lillestrøm Sportsklubb en vernet bedrift?

            Kommentar

            • brisbane-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 595

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Dette er feilaktig. LSK la seg riktig nok dypere, men var likevel klart nærmest å punktere kampen før Sandefjord fikk det billige frisparket sitt.SF skapte ikke en dritt før scoringa si, mens LSK hadde flere fete kontringssituasjoner. Myklebust ble snytt for straffe nummer to, og Sundgot brant en enorm sjanse.
              La seg dypere, hadde spillet, styrte kampen med en mann mer på banen, men makter faen meg ikke å få den kula i mål å punktere kampen. Når 1-1, en knepen 2-1 seier eller et knepent 2-1 tap er gjengangeren vitner det om udyktighet. Så lenge vi ikke klarer å score fler mål en motstanderen er det tilnærmet ubetydlig hvor mange målsjanser eller hvor mye av spillet vi har - det gjør bare poengtapet enda surere.

              At Henning Berg sier til media etter kampen at vi egentlig vant 2-0, men det ble 2-2 er tullete. En supporter kunne sagt dette, men ikke treneren. Grunnen til at vi ikke vant er rett å slett at vi er altfor dårlige til å kontrollere en ledelse og punktere kampen. Bare Glimt har sluppet inn flere mål en oss i løpet av det siste kvarteret. Vi har sluppet inn 13 mål i løpet av det siste kvarteret. Og bare Glimt og Lyn har scoret færre mål enn oss det siste kvarteret. Vi har kun 6 nettkjenninger i løpet av det siste kvarteret. Jeg nekter å tro at dette bare er dommeren eller underlaget sin skyld. Det er tross alt andre lag som har tapt poeng på bedritne dommeravgjørelser.
              Det siste kvarteret er det statistisk sett altfor lett å score mål for motstanderen og altfor vanskelig for oss selv å score på motstanderen.

              Er det utholdenheten/kondisjonen det er noe i veien med? Kostholdet? Konsentrasjonen? Noen som vet om gutta får i seg noe annet enn kebab og cola?

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                Opprinnelig skrevet av chrissp
                Synes det er ganske merkelig at Henning Berg nyter så stor tillit når man ser på de merkverdige avgjørelsene han har tatt. Han lyktes i Lyn, ikke her.
                Vær gjerne kritisk mot Berg, men det er lov å være litt seriøs og etterettelig;

                I Henning Bergs første sesong som trener havnet Lyn på 3 plass, 2 poeng unna gullet. I nest siste serierunde (borte mot Aalesund) ble Lyn snytt for et soleklart straffespark på slutten av kampen som, gitt tilsvarende resultater i siste serierunde, ville gitt Lyn gullet. (Jada, jada, bare spekulasjoner, men det vitner om hvor nære de var).

                I de påfølgende årene havnet Lyn på 7, 9 og 7 plass. Dersom man tar i betraktning at klubben i denne perioden stort sett var et katastrofeområde, var dette en kjempeprestasjonav Henning Berg. Du må da huske hvor mange ganger Berg og spillerstallen til Lyn ble berømmet for sin evne til å prestere på banen til tross for alt bråket rundt klubben?

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                  At Henning Berg sier til media etter kampen at vi egentlig vant 2-0, men det ble 2-2 er tullete. En supporter kunne sagt dette, men ikke treneren.
                  Har du hørt Alex Ferguson?

                  Det er viktig at trenerne sette fokus på den elendige subjektive dømmingen som flere av norske dommere bedriver uke etter uke. Det er neppe tilfeldig at populære lag som RBK til stadighet nyter godt av feildømming mens hatlag som LSK opplever det motsatte. Ved å gå ut i media på den måten ser jeg to utfall:

                  1. Dommerne tar dette innover seg og prøver å forbedre seg ift. lag som LSK
                  2. Dommerne fortsetter sin forutinntatte holdning overfor LSK

                  Vi har vel strengt tatt ingen ting å tape på Hennings utsagn.
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • 10.09.50
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1410

                    Opprinnelig skrevet av chrissp
                    Selv Martin Andresen går jo Henning Berg en høy gang om dagen. Gud bedre.
                    Det er ikke et 1:1-forhold mellom lagets resultater og trenerens prestasjoner i fotball, men sett nå at du likevel har rett i at Martin Andresen presterer bedre enn Henning Berg om dagen. Kan det i så fall ha noe å gjøre med at klubben til Martin ikke har lagt seg flate for alle rop om korsfestelse ved det minste tegn til motgang, men i stedet har gitt ham arbeidsro over tid?

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      Minner om at Alex Ferguson tok over United i 1986. Han tok sitt første gull først i 1993. Så kommer spørsmålet: Gjorde styret det rette da de overså de svake resultatene i 86-91 og ga ham tid?

                      Jeg tror det.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                        Kan det i så fall ha noe å gjøre med at klubben til Martin ikke har lagt seg flate for alle rop om korsfestelse ved det minste tegn til motgang, men i stedet har gitt ham arbeidsro over tid?
                        Tja, sett utenfra har det virket som det har vært alt annet enn arbeidsro inne på brakka på Valla, ikke at det bryr meg stort at den ene etter den andre forsvinner ut av lagledelsen/administrasjonen hos Møkka på grunn av samarbeidsproblemer med Martin. Heller tvert imot, jeg drar på smilebåndet.

                        Jeg velger derimot å påstå at Henning Berg er den LSK-treneren på veldig, veldig lang tid som gjennom (nesten) en hel sesong har fått arbeide nærmest uforstyrret og uten å møte nevneverdig kritikk for sine valg og disposisjoner.

                        Forstår ikke helt denne konformiteten som preger mange av "debattantene" her inne på forumet.

                        Hva er så farlig med en frisk diskusjon?

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Tja, noe av faren er å ende opp som Aston Villa under Doug Ellis. Massivt potensiale, men nede i sumpa grunnet alt for hyppige trenerskifter. Vi er ikke en klubb som skal ha fire trenere på under ett tiår, det er simpelthen ikke veien å gå. Kontinuitet er nøkkelen, og Berg har vist hva han får til over tid. Vi må være tålmodige om vi ikke skal løse ut trenere annet hvert år og slite med både de økonomiske og sportslige konsekvensene av det.

                          Nordlie var det derimot riktig å sparke ut av klubben, ettersom han terroriserte deler av spillergruppa og hadde mistet grepet om resten. Det er ingenting som tyder på at det er tilfelle med Henning Berg i dagens stall. Snarere tvert i mot.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Har du hørt Alex Ferguson?

                            Det er viktig at trenerne sette fokus på den elendige subjektive dømmingen som flere av norske dommere bedriver uke etter uke. Det er neppe tilfeldig at populære lag som RBK til stadighet nyter godt av feildømming mens hatlag som LSK opplever det motsatte. Ved å gå ut i media på den måten ser jeg to utfall:

                            1. Dommerne tar dette innover seg og prøver å forbedre seg ift. lag som LSK
                            2. Dommerne fortsetter sin forutinntatte holdning overfor LSK

                            Vi har vel strengt tatt ingen ting å tape på Hennings utsagn.
                            Strengt tatt burde han brukt mye sterkere skyts, om vi rykker ned er det så å si utelukkende dommernes feil. Vi har gjort mer enn nok til å klare plassen, men er frastjålet absurde mengder poeng.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Har du hørt Alex Ferguson?

                              Det er viktig at trenerne sette fokus på den elendige subjektive dømmingen som flere av norske dommere bedriver uke etter uke. Det er neppe tilfeldig at populære lag som RBK til stadighet nyter godt av feildømming mens hatlag som LSK opplever det motsatte. Ved å gå ut i media på den måten ser jeg to utfall:

                              1. Dommerne tar dette innover seg og prøver å forbedre seg ift. lag som LSK
                              2. Dommerne fortsetter sin forutinntatte holdning overfor LSK

                              Vi har vel strengt tatt ingen ting å tape på Hennings utsagn.
                              Jeg har hørt Alex Ferguson ja. Men jeg mener fokus burde ligge på det vi selv kan gjøre noe med for å vinne kampene og ikke noe vi kanskje kan påvirke i liten grad over flere år. Hva er grunnen til at vi slipper inn nest mest mål av alle lagene i løpet av det siste kvarteret, og scoret nest minst i samme periode? Er det fordi dommerene etter 75 spilte minutter bestemmer seg for at "nei, faen, nå skal vi ta Lillestrøm og sørge for at de mister poeng" eller er det fordi at spillerene ikke har konsentrasjonen/evnen/kondisjonen/styrken/arbeidsmoralen som må til?

                              Slik jeg ser det var poengtapet mot Sandefjord på Søndag 35% dommerens feil og 65% vår egen. Med en mann mer og tilsynelatende full kontroll når vi leder 2-1 er det rett å slett for bedritent at vi ikke klarer å sette 3-1 målet som mest sannsynlig ville avgjort kampen i vår favør.

                              Hvorfor fokusere på de 35 prosentene dommeren har skyld i når vi selv har skyld i 65%
                              Last edited by brisbane-kanaris; 21.10.2009, 14:39.

                              Kommentar

                              • Roll75
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2007
                                • 834

                                Som jeg også tidligere har nevnt er jeg skuffet over måten vi gjennomfører kampene på. Vi klarer jo ikke å føre kamper. Med en gang vi har ledelsen skal det drøyes og man skal "ri det inn". Se nå til å drepe kampene! Jobb hardt for mål nr. 2,3 og 4. Hvorfor kan dette aldri lykkes? Vi er vel det laget i år som har minst klare seiere (kun en 2-målsseier) i hele serien.

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  Opprinnelig skrevet av Roll75
                                  Som jeg også tidligere har nevnt er jeg skuffet over måten vi gjennomfører kampene på. Vi klarer jo ikke å føre kamper. Med en gang vi har ledelsen skal det drøyes og man skal "ri det inn". Se nå til å drepe kampene! Jobb hardt for mål nr. 2,3 og 4. Hvorfor kan dette aldri lykkes? Vi er vel det laget i år som har minst klare seiere (kun en 2-målsseier) i hele serien.
                                  her har også spillerene sitt å si.. det er jo ingen hemmelighet at berg liker å kontre, og der har spillerene MYE å gå på.

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                    Forstår ikke helt denne konformiteten som preger mange av "debattantene" her inne på forumet.

                                    Hva er så farlig med en frisk diskusjon?
                                    Men er ikke ett av synspunktene man må kunne gjøre gjeldende i den diskusjonen at Henning Berg har gjort det ålreit hittil, og at han bør få fortsette sitt langsiktige arbeid med Sportsklubben?

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av Roll75
                                      Med en gang vi har ledelsen skal det drøyes og man skal "ri det inn". Se nå til å drepe kampene!
                                      Jeg mener det der er en sannhet med modifikasjoner. I mange kamper der vi har hatt ledelsen, har vi også spilt oss til flere store sjanser uten å få uttelling. Likeså har vi ofte sliti med å få uttelling når vi har pressa på for utlikning eller vinnermål. Vi kommer til sjanser, det er ikke det som er problemet. Om spillerne klarer å holde hodet kaldt foran mål er mye gjort.

                                      Samtidig er det enda viktigere at vi klarer å organisere oss bedre defensivt og at laget er mer fokusert i sitt defensive spill. I år, og särlig i vårsesongen, har vi gitt bort utrolig mange enkle mål. Samtidig er det klinkende klart at vi må få på plass en mer velfungerende midtbane snart. Sentralduoen med Sögård som defensiv arbeidshest har ikke fungert tilfredsstillende. Han har blitt löpende altfor mye mellom og etter, og han sliter med å holde roen når han har ball. Det er helt klart at vi skulle behöve en mer spillende type til den rollen, med bedre overblikk.

                                      Kiko er den eneste som innehar kvalitetene i dagens tropp, men han har spilt mer kant enn sentral. En prioritet for neste år bör väre å hente inn kantspillere, slik at Kiko kan brukes der han skal. Dette forutsetter at RB er på jordet hva hans lönn angår. Om han hever en sånn sjekk, så bör vi gjör vårt ytterste for å bytte ham ut med en ny spiller. For 3,5 millioner forventer jeg meg Makelele.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13271

                                        Ærlig talt! Jeg sitter her og ser på overskriften på tråden, og det som umiddelbart slår meg er: Vi kjøper dem!

                                        Per Berg gjør opp for seg ved å benytte sine økonomiske muskler til å tvinge en eller flere av FFk eller Godsets kreditorer til å fremme en konkurbegjæring. Evnt. kjøper han opp gjeld og begjærer selv klubbene konkurs. Samtidig tilbyr vi Dehila, Kiko eller andre nøkkelpersoner flere millioner for å ta en tåpelig stilling i LSK.

                                        Ingen av forslagene nevnt over er mer umoralske enn /NFF/ålesundsponsorenes redningsaksjon for lyn eller FFK's kjøp av Mattias Andersson.

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                          Men er ikke ett av synspunktene man må kunne gjøre gjeldende i den diskusjonen at Henning Berg har gjort det ålreit hittil, og at han bør få fortsette sitt langsiktige arbeid med Sportsklubben?
                                          Enhver trener i eliteserien blir målt opp mot lagets resultater og prestasjoner, samt den målsettingen (les: forventinger) klubben har til inneværende sesong. Per Mathisen uttalte til TV2 sportstabloid tidlig i sesongen at man var godt fornøyd med en plass midt på tabellen. Så ut i fra de kriteriene har Hennig Berg ikke gjort en ”ålreit jobb".

                                          1. Unngår vi kvalifiseringsspill er denne sesongen noe bedre enn katastrofeåret 2008, men bare marginalt .

                                          2. Må LSK ut i kvalifiseringsspill er dette den dårligste sesongen noensinne siden opprykket i 1974. Sist gang LSK måtte kvalifisere seg, 1990, nådde laget kvartfinalen i cupen. Det gjorde vi ikke i år.

                                          3. Gud forby om det utenkelige skulle skje. Et liv i Adeccoligaen.


                                          Men det er også blitt uttalt som målsetting å bygge et lag for framtida. Arbeidsro og kontinuitet er derfor viktig. Synspunkter det er vanskelig å være uenige i. Bare så synd at LSK har valgt feil mann til å føre arven videre. Det siste er min påstand.

                                          For LSKs del håper jeg faktisk at jeg må bite i meg disse ordene allerede førstkommende søndag.
                                          Last edited by sparwasser; 22.10.2009, 00:53. Begrunnelse: skrivefeil

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎