Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

    Alle oppegående folk ser hva som er i ferd med å skje: vårt trenerteam er i ferd med å ødelegge vårt største talent.

    På samme måte som vår dyre landslagsspiller Brenne fikk sin karriere spolert av venstrekanten, så er det samme i ferd med å skje med Nosa. Han spiller dårlig, og virker frustrert og uinteressert. Laget lider, og Nosa lider.

    Hvordan kan det ha seg at krøkka Søgård foretrekkes sentralt foran Nosa?

    Hvorfor skal alltid, alltid, alltid feil spiller plasseres på venstrekant?

    Hva er det med trenere i LSK?

    Dette er en skandale på tre plan:
    * LSK presterer dårligere enn de kunne gjort med Nosa sentralt
    * Nosa får sin personlige utvikling spolert
    * Vårt andre supertalent, Ringen, får ikke spille

    De som er trege i toppen er herved advart: husk skjebnen til Simen Brenne!
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Det er ikke ofte jeg er 100% dønn enig med folk på forumet. Men denne gangen er jeg det. Og til tross for en målgivende pasning synes jeg ikke skandalen be mindre da Knudtzon erstattet Nosa.
    Knurr...

    Kommentar

    • MedlemNR35
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 905

      #3
      Handler om ballanse og hva som er lagets beste som helhet. At Nosa skal bli ødelagt av noen kamper ute på venstrekanten har jeg ingen som helst tro på i det hele tatt.

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #4
        Hvor mange poeng har vi i snitt de kampene Nosa har startet på venstre?
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13244

          #5
          Opprinnelig skrevet av Leif A
          Det er ikke ofte jeg er 100% dønn enig med folk på forumet. Men denne gangen er jeg det. Og til tross for en målgivende pasning synes jeg ikke skandalen be mindre da Knudtzon erstattet Nosa.
          Skandale?

          Berg bygger LSK for fremtiden. Forumr*** lever i nuet.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            #6
            Opprinnelig skrevet av reka
            Skandale?

            Berg bygger LSK for fremtiden. Forumr*** lever i nuet.
            Et eksempel på det, fikk vi da Berg begrunnet byttet av Bergmann mot Sandefjord med at han tenkte på denne kampen. Berg tenker litt mer enn neste trekk.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av reka
              Skandale?

              Berg bygger LSK for fremtiden. Forumr*** lever i nuet.
              Her må du frem med en argumentasjon.

              Du mener fremtiden til Nosa er som venstrekant og fremtiden til Ringen er på benken?
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • norskpoker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 399

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Du mener fremtiden til Nosa er som venstrekant og fremtiden til Ringen er på benken?
                Fremtiden til LSK bygges best ved at vi vinner kamper og gir unggutta anledning til å prøve seg i medgang, ikke når alt går til helvete som det gjorde i fjor.

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Her må du frem med en argumentasjon.

                  Du mener fremtiden til Nosa er som venstrekant og fremtiden til Ringen er på benken?
                  Mener vel bare at du griner om det meste.... Finner du ingenting konstruerer du noe.

                  Nosa som alle andre fotballspillere må og kan finne seg i spille en annen posisjon. Dette gjøres til og med i de stor ligaene. Og Berg er trener for LSK, ikke et par gutter.. Han er lønnet for å tenke helhet.
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    #10
                    For en gangs skyld er jeg uenig med deg Benny. Greit nok at Nosa ikke har tatt ut sitt potensial i år, men etter min mening har han ikke vært noe dårligere på venstresiden enn sentralt på midten. Nosa har nå nesten en fri rolle, og da kan man ikke klage. Jeg er overbevist om at han kommer til å bli bedre utover sesongen, uavhengig om det blir på venstrekanten eller ikke.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #11
                      Klage klage klage, akk og ve, negativ energi og blablablabla.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Klage klage klage, akk og ve, negativ energi og blablablabla.
                        LSK-supporter, vøtt. Ligger i blodet
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • runarM
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 565

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Alle oppegående folk ser hva som er i ferd med å skje: vårt trenerteam er i ferd med å ødelegge vårt største talent.

                          På samme måte som vår dyre landslagsspiller Brenne fikk sin karriere spolert av venstrekanten, så er det samme i ferd med å skje med Nosa. Han spiller dårlig, og virker frustrert og uinteressert. Laget lider, og Nosa lider.

                          Hvordan kan det ha seg at krøkka Søgård foretrekkes sentralt foran Nosa?

                          Hvorfor skal alltid, alltid, alltid feil spiller plasseres på venstrekant?

                          Hva er det med trenere i LSK?

                          Dette er en skandale på tre plan:
                          * LSK presterer dårligere enn de kunne gjort med Nosa sentralt
                          * Nosa får sin personlige utvikling spolert
                          * Vårt andre supertalent, Ringen, får ikke spille

                          De som er trege i toppen er herved advart: husk skjebnen til Simen Brenne!
                          Det slår deg aldri at du er en av de ikke-oppegående når det gjelder taktiske disposisjoner? Er så sinnsykt lei av forståsegpåere hvis ENESTE taktiske preferanse er at kantspillerene skal være venstrebeint og legge innlegg. Hvordan stiller det seg ift den totale balansen i laget?

                          > LSK presterer dårligere enn de kunne gjort med Nosa sentralt

                          I poeng eller i din verden hvor det eneste reelle alternativet er kantspillere som løper fort (med unntak av Påsan da...) og kan legge innlegg?

                          > Nosa får sin personlige utvikling spolert

                          Vi snakker om et ekstremt skjørt talent som faktisk blir ødelagt av å måtte prestere i flere posisjoner. Håper han blir solgt før han blir ødelagt da.

                          > Vårt andre supertalent, Ringen, får ikke spille

                          Håper at Henning som ser gutten hver dag er bedre egnet enn en som ikke - nå råtipper jeg - ikke har sett Ringstad live i 2010?
                          Last edited by runarM; 06.05.2010, 21:29. Begrunnelse: glemte å nevene venstrebeint
                          runarM

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Klage klage klage, akk og ve, negativ energi og blablablabla.
                            Jeg har i det minste vett nok til å fokusere på fotballen fremfor å uffe og akke meg over noe som skrives på det som er et debattforum. Solid argumentasjon du viser forøvrig, men det er ikke annet å forvente av 99,9%.

                            Opprinnelig skrevet av runarM
                            Det slår deg aldri at du er en av de ikke-oppegående når det gjelder taktiske disposisjoner? Er så sinnsykt lei av forståsegpåere hvis ENESTE taktiske preferanse er at kantspillerene skal være venstrebeint og legge innlegg. Hvordan stiller det seg ift den totale balansen i laget?
                            Ahh. Igjen en av disse 99,9% som kun angriper og ikke har noen egen argumentasjon.

                            Brenne, Kiko, Søgård, Bjørkøy ---> Nosa.

                            Fin balanse? Gode resultater? God utvikling? Tenk litt.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Ahh. Igjen en av disse 99,9% som kun angriper og ikke har noen egen argumentasjon.

                              Brenne, Kiko, Søgård, Bjørkøy ---> Nosa.

                              Fin balanse? Gode resultater? God utvikling? Tenk litt.
                              Uten at jeg gidder å bruke veldig mye tid på denne diskusjonen så må jeg påpeke at selv om Kiko ikke er i nærheten av å være vensktrekant så har vi faktisk hatt bra balanse i laget når han har spillt der og frigjort plass for Esset (som trådstarter mente var dråpen som fikk begeret til å renne over i fjor da Berg plaserte han på back) kommer seg frem på kanten og legger inn, mens Kiko passer rommet bak han. For meg spiller det ingen rolle om backen eller kanten legger innlegget.

                              Hva som skjedde under Nordlie syns jeg har fint lite å gjøre for dagens situasjon.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Jeg skriver meg også inn i rekken av de som ønsker Nosa inn sentralt i banen igjen, og jeg håper virkelig at han får ristet av seg skaden sin til søndag!

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 888

                                  #17
                                  Tja..

                                  En morsom episode under kampen i dag var da kommentatoren og "eksperten" Lars Bohinen først konstaterte at Start slet på høyresiden i forsvar (med andre ord slet de med vår venstreside), og cirka et minutt etterpå mener Bohinen at Nosa må flyttes inn på banen (med andre ord vekk fra venstresiden som de minuttet før påpekte at ga Start store problemer defensivt).

                                  Godt mulig at Nosa ville spilt bedre individuelt sentralt, men hvis å bruke han på venstrekanten gir LSK et spillemessig overtak der så er det vel bra taktikk å bruke han der.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    * LSK presterer dårligere enn de kunne gjort med Nosa sentralt
                                    Tvert i mot. LSK har vunnet begge sine kamper etter at man starta med Nosa sentralt. Som kjent klarte vi ikke vinne en kamp under en lengre periode för byttet.

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    * Nosa får sin personlige utvikling spolert
                                    Nosa herjer og gjör som han vil også på venstrekant. Klassespillere av hans kaliber kan bekle flere posisjoner. Fyren trekker masse innover i banen, og kommer oftere i avslutningsposisjoner og i en mot en situasjoner.

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    * Vårt andre supertalent, Ringen, får ikke spille
                                    Ringen får spille når Berg anser at tiden er rett, og Ringstad er klar for å starte matcher igjen. Tror vi alle kan stole på at trenerteamet gjör de rette disponeringene utifra treningene og kampene.


                                    Jeg ser også helst Nosa sentralt, men når vi har litt usikker dekning på kantene, synes jeg det er fornuftig å bruke Nosa der. Särlig med tanke på at Sögård og Tam gjör det rimelig bra om dagen.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Hva som skjedde under Nordlie syns jeg har fint lite å gjøre for dagens situasjon.
                                      Vi snakker ikke kun om Uday her.

                                      Benny er en "equal opportunities employer". Dvs. at alle har lik rettighet til solide doser kjeft. Jeg driter i om det er E. Johnsen, Uwe, Uday, Erlandsen, Pellerud eller Berg. Det er disposisjonene jeg kritiserer, selvsagt ispedd personkarakteristikker.

                                      Erlandsen var den siste som tidvis forsøkte å spille korrekt LSK-fotball. Med korrekt LSK-fotball mener jeg:
                                      1. Riktig spiller på rett plass
                                      2. Innlegg fra kant til hodesterke spisser
                                      3. Fullt trøkk hele matchen
                                      4. Ikke safing eller feiging (tenk Uwe og cornerflagget hans)
                                      5. Ingen korte cornere (aaaargggghhh)
                                      6. Hurtige angrep i lengderetning

                                      osv...

                                      Mye rart å si om Erlandsen også, men han er den minst dårlige siden den halve sesongen til Brogeland.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13244

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                                        LSK-supporter, vøtt. Ligger i blodet
                                        Det ligger i blodet å ta nederlag med stoisk ro, seiere med avmålt glede og gi beng i lagoppstillinger og spillerutvikling. Alle mann etter ballen, 4-4-2 og kula skal trøkkes inn i mål i en dusj av gammelmanssvette og blod. Hadde noen snakket om at en eller annen gauder måtte spille for å utvikle seg for 10 år siden hadde jeg sett rart på vedkommende. Enten leverte du eller så kunne du pakke deg himat, hvor det hølet enn måtte være. Nå er plutselig alle supportere rektorer på sitt eget fotballakademi og kan skrive lange avhandlinger basert på FM-kunnskapene sine og drilloterminologien.

                                        Stopp teoritrådene, jeg vil av.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎