Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #61
    Vi som er for klump på midten (99,9 %) vil gjerne påpeke at målet står på midten.

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      #62
      Opprinnelig skrevet av JMKANARI
      Nå skal det innrømmes at jeg ikke har lest alle innleggene i den lange tråden, og at det kan komme innspill som både er identiske og ligner på mine. Uansett; jeg er totalt uenig med deg i det meste.

      Henning Berg tar for det første ut det laget han mener er best egnet til å vinne kampen. Såpass tillit har jeg til Berg, at han kan mer fotball enn den Football Manager-strategien vi andre lever etter...

      Nosa er en klassespiller som selvsagt ikke blir ødelagt av å spille mot venstre. På kanten får han større rom til å utfordre en-mot-en, trekke seg inn i banen og enten stikke gjennom eller avslutte. Selv om det foreløpig ikke har gitt uttelling, har jeg allerede sett flere gode forsøk - snart sitter den! Bak seg har han offensivt gode Lasse, som stadig kommer i rommene Nosa etterlater da han trekker inn i banen. Således en svært vellykket taktikk!

      Sentralt i banen har LSK Tam og Søgård, som begge balanserer en ellers særdeles offensiv slagkraft (Tarik og Nosa) fortreffelig. Jeg synes begge har spilt svært godt, og ingen av disse fortjener å havne på benken.

      Ringstad er utvilsomt en god spiller med en stor fremtid foran seg. Vi skal derimot huske på at trenerteamet ser ham hver dag, og da stoler jeg på at deres vurdering er at han pr dags dato ikke er blant de 11 beste. Så snart han er det (f.eks i august, når Tarik forsvinner), er han inne.

      Det virker å være en utbredt misforståelse at kantspillere skal være små og kjappe krittsleikere. For å trekke et eksempel som jeg mener er relevant, nevner jeg Espen Hoff fra tida i Lyn. Ingen kan vel heller si at Hoff er den typiske venstrekant heller, men få hadde så stor suksess med å skjære inn i banen som han. Mye av dette, med større hell og (ekstremt) mye større potensial ser jeg i Nosa. Som venstrekant virker det som at han har tilnærmet fri rolle - ihvertfall offensivt, og det er noe som kler ham godt.

      Så selv om jeg også kan se at Nosa i utgangspunktet er best sentralt, er jeg hellig overbevist om at en spiller av hans kaliber ikke bare kan gjøre (og gjør) en uovertruffen jobb til venstre, men han kan også vokse på det.

      Til sist må jeg bare understreke igjen at det viktigste er at LSK sender et så godt lag som overhodet på banen, og at de 11 bidrar til 3 poeng. Om Henning så mener at Frode Kippe skal spille høyrekant, ja så er vel det best. :-)
      Er ikke helt på g med argumentasjonen din, må jeg elskverdigst få tillate mig at si.

      Du sier: "..utbredt misforståelse at kantspillere skal være små og kjappe krittsleikere." Men hvilke forumskribenter mener egentlig det? Dette er en tilsnikelse du ikke er alene om her, og som du snarest kan slutte med. Leser du ikke innleggene til forumstarter nøye, blir det jo bare å koke opp noe sjæl da.

      Det går an å ha to og opptil flere tanker i hodet samtidig! Ikkeno i veien for at en Ringstad kan gå innover, evt legge tidlig innlegg i rett tid når to-tre av våre dundrer inn i feltet. SELVOM han ikke er ved krittet. Vi ser hvor kjapt en "rettbeint" spiller som Esset bare smikker kula inn, uten alltid å vite hvor løpa kommer. Innløpera får styre det sjøl, Arild på første, de andre følger på. Sentral-midt i skuddrommet. Motsatt er ueffektive Eriksen, som sjøl kanskje trur begge bein er like bra, men etterhvert demrer det vel.

      De får prøve på ting som kan gi skåring, og kutte køddet: -Sinke spillet på kant, hvorfor Nåssa? Kjør på med en gang, vær effektiv. -Korte kornere er jo bare flaut. -Ja takk til ET GODT venstrebein på banen til enhver tid.

      Hr Lem har flere gode poenger i flere tråder han. Hvis du er så totaaalt uenig med han i det meste, da begynner jeg å lure. Det går faktisk an å lytte til dyktige politikere fra andre partier, selv forhatte rivaler. Don Lem sku vært innvandringspolitisk talsmann by the way, hadde blitt en klassiker. Eller lagd Hjernevask II, hehe. Fy f*** å politisk korrekte folk i media skal være hele tida, Dagbla' er jo i særklasse. Pjuuk.

      Opps, spora visst ta her.

      *Tar ikke stilling i selve saken, Nosa gjør det godt i begge roller. Og blir ikke ødelagt, enda.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #63
        Benny har et par poenger.

        Vinger som drar innover er helt greit så lenge back'ene kommer etter. Når back'ene blir stående hjemme bør spissene trekke ut mot sidene ellers blir det fort kaos sentralt. Det var vel teorien. Nå er vel Tarik, Nosa og BBS såpass tekniske at de skaper trøbbel selv på små flater så teorien holder vel ikke helt. Eriksen/Esset kan bruke ganske lang tid på veien opp og fortsatt få kula (dvs. laget er forholdsvis gode til å holde på den i midten der oppe).

        Når det gjelder bruk av Nosa på vingen så driter jeg i om vi bare får ut 70% av Nosa så lenge laget samlet blir sterkere. Noen kompromisser må en bare svelge.

        Tarik drar og Ringen bør få litt spilletid før det skjer. Vi har fra før sett at Kiko ikke er spesielt egnet der og håper inderlig ikke det er løsningen til HB. Kanskje det er Knudtzon og Nosa som er tiltenkt hver sin kant etter Tarik's sorti. Dårlig med alternativer er det uansett.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3188

          #64
          Opprinnelig skrevet av mooph
          Tarik drar og Ringen bør få litt spilletid før det skjer. Vi har fra før sett at Kiko ikke er spesielt egnet der og håper inderlig ikke det er løsningen til HB. Kanskje det er Knudtzon og Nosa som er tiltenkt hver sin kant etter Tarik's sorti. Dårlig med alternativer er det uansett.
          Fra Rønnerns intervju med Henning i går kveld (om Tarik):

          "- Hva med erstatterne? Hvem er aktuelle?

          - Vi har Kiko, Ringstad og Bolly som alle kan bekle en kantrolle.

          - Dersom Ringstad og Bolly er aktuelle, hvorfor har de da ikke fått flere sjanser?

          - Begge jobber godt på treningene, men de er ikke på nivået hvor jeg synes de bør spille bare for å spille. Vi har også en god treningsperiode i VM-pausen hvor de får sjansen til å spille seg inn på laget og er de gode nok, skal de også få spille."

          gilbert

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            #65
            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Fra Rønnerns intervju med Henning i går kveld (om Tarik):

            "- Hva med erstatterne? Hvem er aktuelle?

            - Vi har Kiko, Ringstad og Bolly som alle kan bekle en kantrolle.

            - Dersom Ringstad og Bolly er aktuelle, hvorfor har de da ikke fått flere sjanser?

            - Begge jobber godt på treningene, men de er ikke på nivået hvor jeg synes de bør spille bare for å spille. Vi har også en god treningsperiode i VM-pausen hvor de får sjansen til å spille seg inn på laget og er de gode nok, skal de også få spille."

            gilbert
            At Kiko blir vurdert i det hele tatt sier jo litt spør du meg... Da kan ikke Berg akkurat ha særlig tiltro til Bolly og Ringstad.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #66
              Opprinnelig skrevet av Folke
              At Kiko blir vurdert i det hele tatt sier jo litt spør du meg... Da kan ikke Berg akkurat ha særlig tiltro til Bolly og Ringstad.
              Berg slenger ikke ut kommentarer uten å ha en mening med det. Har en følelse av at det er en skjult beskjed til Bolly & Ringstad i det han sier: "plassen er ikke automatisk ledig. Dere må jobbe for å gjøre dere fortjent til den."
              Knurr...

              Kommentar

              • *46*

                #67
                Opprinnelig skrevet av Folke
                At Kiko blir vurdert i det hele tatt sier jo litt spør du meg... Da kan ikke Berg akkurat ha særlig tiltro til Bolly og Ringstad.
                Ikke enig. Kiko har gjort mye bra og er ikke noen dårlig spiller. De siste kampene har han vært ok etter min mening. Dessuten har han erfaring. Er helt sikker på at Bolly, Ringstad, Tokstad og Gabrielsen for sine sjanser etter hvert. I 09 ble det alt for mye ansvar på de unge skuldrene dems.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Fra Rønnerns intervju med Henning i går kveld (om Tarik):

                  "- Hva med erstatterne? Hvem er aktuelle?

                  - Vi har Kiko, Ringstad og Bolly som alle kan bekle en kantrolle.

                  - Dersom Ringstad og Bolly er aktuelle, hvorfor har de da ikke fått flere sjanser?

                  - Begge jobber godt på treningene, men de er ikke på nivået hvor jeg synes de bør spille bare for å spille. Vi har også en god treningsperiode i VM-pausen hvor de får sjansen til å spille seg inn på laget og er de gode nok, skal de også få spille."

                  gilbert
                  Jeg likte intervjuet der. Meget bra at journalisten tar opp fotballfaglige aspekter, noe vi alt for sjelden ser i "main stream media".

                  Jeg stusser selvsagt over svarene, men jeg antar journalisten graver enda dypere ved neste anledning. Flåsete av Berg å svare at "de er ikke på nivået hvor jeg synes de bør spille bare for å spille".

                  Det var selvsagt flere gode grunner til å bytte inn spillere som Ringen, Tokstad, Bolly eller Marius Johnsen for den saks skyld:
                  * Gi de på benken matchtrening - vi kommer til å trenge de før eller senere. Lettere å komme inn på 3-0 hjemme mot Godset enn 16. mai i Bergen.
                  * Unngå skader på etablerte spillere - det skal ikke mer enn et sleivspark fra Marcus Pedersen til før det ryker en spiller.
                  * Få opp trykket - de siste 15 minuttene mot Godset falt kvaliteten betydelig, og jeg antar spillerne på benken er sultne.
                  * Unngå kort på spillere i faresonen - Nosa eksempelvis.
                  * Hvile slitne spillere - Både Eriksen og Kiko gikk ned med krampe, og det i en kamp man absolutt ikke kan kalle intens i 2. omgang.
                  * Signaleffekten - På 3-0 hjemme bør samtlige bytter benyttes. Punktum. Frustrerende for de som er ute i kulda.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    #69
                    Plenty med gode grunner for ikke å gjøre bytter også. Hvorfor blir ikke Messi og Rooney rutinemessig plukket av banen ved 2 målsledelse og man hiver innpå 2-3 urutinerte som "trenger kamptrening"?

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Plenty med gode grunner for ikke å gjøre bytter også. Hvorfor blir ikke Messi og Rooney rutinemessig plukket av banen ved 2 målsledelse og man hiver innpå 2-3 urutinerte som "trenger kamptrening"?
                      Nå følger jeg ikke disse nevnte klubbene, men jeg antar at i de fleste lag sørger man for rotering av spillere, ikke minst når man leder med tre mål.

                      At annet argument for å kjøre innpå spillere som Ringen og Tokstad er å tiltrekke seg det lokale publikum. Hvis lokale unggutter gis sjansen, så kan det være positivt for oppmøtet. Og tro meg, vi trenger all den drahjelpen vi kan på tilskuerfronten.

                      Oppsummert så finnes en rekke gode argumenter for å bruke hele innbytterkvota med solid ledelse hjemme mot svake Godset.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #71
                        Ærlig talt bør folk prestere for å komme ut på banen i kamp. Jeg betaler ikke i dyre dommer for å se folk helt ute av form løpe rundt de siste 20 minuttene av kampene. Hva de eventuelt skal få ut av 20 minutters innhopp når resten av laget stort sett bare trygger ledelsen er heller ikke godt å si. Ringstad & Tokstad har også vært såpass mye på banen at det nepper er noe poeng i å venne dem til trøkket.

                        Kort sagt: Det å spille for publikum er noe man skal gjøre seg fortjent til, og ikke en rotasjonsgreie som alle får være med på. Spillere som drar på seg den gule drakta for å komme innpå skal ikke skjemme ut laget eller seg selv, spesielt ikke når vi sliter med oppmøte.

                        At Ringstad og Tokstad skulle trekke folk til Åråsen fordi tilskuere vil se lokale talenter høres helt søkt ut - folk vil se god fotball, noe ingen av disse etter sigende kan bidra til i skrivende stund.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7052

                          #72
                          120 % enig med reka. La dem spille når de er gode nok, finito.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Ærlig talt bør folk prestere for å komme ut på banen i kamp. Jeg betaler ikke i dyre dommer for å se folk helt ute av form løpe rundt de siste 20 minuttene av kampene. Hva de eventuelt skal få ut av 20 minutters innhopp når resten av laget stort sett bare trygger ledelsen er heller ikke godt å si. Ringstad & Tokstad har også vært såpass mye på banen at det nepper er noe poeng i å venne dem til trøkket.

                            Kort sagt: Det å spille for publikum er noe man skal gjøre seg fortjent til, og ikke en rotasjonsgreie som alle får være med på. Spillere som drar på seg den gule drakta for å komme innpå skal ikke skjemme ut laget eller seg selv, spesielt ikke når vi sliter med oppmøte.

                            At Ringstad og Tokstad skulle trekke folk til Åråsen fordi tilskuere vil se lokale talenter høres helt søkt ut - folk vil se god fotball, noe ingen av disse etter sigende kan bidra til i skrivende stund.
                            Jeg er helt enig. Tror den beste måten å utvikle spillere på er å gi dem sjanse når de har gjort seg fortjent til det. Er sikker på at Berg gir dem plass på laget hvis de presterer godt nok på trening.

                            Er forøvrig helt sikker på at Ringstad og Tokstad spiller seg inn på laget i løpet av sesong, men de får ikke plassen gratis.

                            Rune
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #74
                              Dersom en spiller ikke har gjort seg fortjent til, eller ikke regnes som bra nok, å spille siste kvarteret når vi leder 3-1 over Godset hjemme lurer jeg på hva denne spilleren har å gjøre på benken i det hele tatt.
                              Særlig siden både Kiko og Eriksen så ut til å lide av kramper.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2600

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Dersom en spiller ikke har gjort seg fortjent til, eller ikke regnes som bra nok, å spille siste kvarteret når vi leder 3-1 over Godset hjemme lurer jeg på hva denne spilleren har å gjøre på benken i det hele tatt.
                                Særlig siden både Kiko og Eriksen så ut til å lide av kramper.
                                Dette er jeg seriøst uenig i. Å sette inn en ung spiller på venstrebacken og sentralt på midtbanen mens ledelsen bare er på to mål er ikke å anbefale. Ett mål til mot og vi hadde alle bitt negler, inkludert Ring- og Tokstad (hihi), som potensielt kunne fått en fæl opplevelse. Krampetendensene regner jeg med at støtteapparatet hadde kontroll på. Dersom det hadde hindret LKE og Kiko nevneverdig ville nok bytter skjedd.

                                Det kan til og med tenkes at HB hadde tenkt å gjøre bytter på 3-0, men bestemte seg for å kjøre på det trygge så fort Godset scoret. Akkurat det synes jeg i tilfelle er klokt. Som vi alle vet, kamper kan endre karakter etter mål. Godset viste seg heldigvis fortsatt å være tannløse.
                                Ferdigskåra

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Dersom en spiller ikke har gjort seg fortjent til, eller ikke regnes som bra nok, å spille siste kvarteret når vi leder 3-1 over Godset hjemme lurer jeg på hva denne spilleren har å gjøre på benken i det hele tatt.
                                  Særlig siden både Kiko og Eriksen så ut til å lide av kramper.
                                  "krampa" til Eriksen er det dummeste jeg har sett. Med en gang dommeren blåser av kampen, spretter han opp som troll fra ekse og løper bort for å takke for kampen. Fikk flashback fra noen Edwin episoder der.

                                  Men dette er en Nosa tråd. Jeg mener Nosa er best på kant i kamper der vi ikke "eier" midtbanen. Men i kamper der hvor vi styrer midten vil jeg se kreativiten til Nosa på midten.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    "krampa" til Eriksen er det dummeste jeg har sett.
                                    Det henger vel igjen fra Lyn-tiden. Husker den grusomme kvarten i 2002(?) der lyn fikk et heldig mål og drøyde seg i 60 minutter til semien. Var kontinuerlig krampe og liggesyke på hele gjengen. Dette var vel før Bergs tid. Husker sure Sørensen gliste etter kampen og sa at de rodde seieren i land ved å være litt Italia anno 80-tallet. Kampen etter tror jeg de ledet i Tromsø og kjørte samme taktikk, da ble krampesjuken latterliggjort og blåst opp i rikspressen. Det var siste gang de forsøkte seg på den.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Det henger vel igjen fra Lyn-tiden. Husker den grusomme kvarten i 2002(?) der lyn fikk et heldig mål og drøyde seg i 60 minutter til semien. Var kontinuerlig krampe og liggesyke på hele gjengen. Dette var vel før Bergs tid. Husker sure Sørensen gliste etter kampen og sa at de rodde seieren i land ved å være litt Italia anno 80-tallet. Kampen etter tror jeg de ledet i Tromsø og kjørte samme taktikk, da ble krampesjuken latterliggjort og blåst opp i rikspressen. Det var siste gang de forsøkte seg på den.
                                      2004, var der, og det var heelt j..g. Mener de var litt sånn hjemme mot oss i sin 1-0 seier i -05 også.

                                      Dere får ha litt mer trua på innbyttera våre syns jeg nok. Veldig bra benk forresten.

                                      Hva om vi bytta 5 til pause? (hehe) Stilt i annen med; André - Esset, Peders, Kippe, Johnsen - Tarik, Tam, Nosa, Ringstad - Arild, Ujah.
                                      Inn med Knutern og Ollie på slutten. Hadde vinni likavæl. Lett!

                                      Tox var ikke på benken engang by the way. Og at de på benken er i dårlig form? Neinei. Men Stian er bare 18 år. Har vel noen eksamener og russetid kanskje. Er i form i juli får vi regne med.

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5096

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                        Hva om vi bytta 5 til pause? (hehe) Stilt i annen med; André - Esset, Peders, Kippe, Johnsen - Tarik, Tam, Nosa, Ringstad - Arild, Ujah.
                                        Inn med Knutern og Ollie på slutten. Hadde vinni likavæl. Lett!
                                        Hadde vi byttet 5 i pausen så hadde vi tapt. Lett!

                                        Kommentar

                                        • Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Hadde vi byttet 5 i pausen så hadde vi tapt. Lett!
                                          ..hehe, vi hadde vel blitt disket. Men 'Godset var svake uten stake, og mangla Berget. Alle på vår benk er gode spillere. Gi dem et kvarter a', ærlig talt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎