Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    #81
    Forstår Berg i at spillerne skal gjøre seg fortjent til plassene, men hvis Ringstad er et mulig alternativ til å ta over plassen når Tarik forsvinner, hva med å gi han 20min i slutten av kampen? Det viser Ringstad at Berg ser på han som en mulig førstelagsspiller, og det må jo være utrolig motiverende på treningene uka etter?

    P.S: Hvor jobber du Yellow-not-jella? Siden du alltid skriver om nettene
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • lobolars
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2010
      • 64

      #82
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Nå følger jeg ikke disse nevnte klubbene, men jeg antar at i de fleste lag sørger man for rotering av spillere, ikke minst når man leder med tre mål.

      At annet argument for å kjøre innpå spillere som Ringen og Tokstad er å tiltrekke seg det lokale publikum. Hvis lokale unggutter gis sjansen, så kan det være positivt for oppmøtet. Og tro meg, vi trenger all den drahjelpen vi kan på tilskuerfronten.

      Oppsummert så finnes en rekke gode argumenter for å bruke hele innbytterkvota med solid ledelse hjemme mot svake Godset.
      Tror jeg må få klarhet i en par ting.Det er visst noen som har vanskelig for å skjønne.
      Helt legalt at treneren tar ut laget,det er uomtvistelig.Mitt poeng er at når HB visste hva som var planene,skulle de ikke tatt inn lokale talenter.Ungdomslinja hans er jo ikke tilstede.I fjor var det det,men han hadde jo ikke noe valg.I Lyn var det akkurat det samme.De solgte jo spillere hele tiden,så det var kun unggutter igjen. Ergo han hadde ikke noe valg.Det forplikter å ta inn talenter.Men det kommer jo inn frustrerte utenlandsproffer hvert år og de leier inn folk i hytt og pine. Da får LSK heller innrømme det og slippe unggutta eller leie de ut til klubber som veit å ta vare på dem.Til han som ikke tror at Ringen og Tokstad drar flere fra Romerike enn f.k.s Tam gjør må jo få gjenget av skylappene nå.Dette er jo innlysende.Jeg er i en kameratgjeng på 10 stk som har vært på alle kamper siden HB kom.Men vi har avsluttet det nå.Strømsgodset var første kamp vi sto over.Og vi har ikke planer om flere.Jeg håper Ringen og Tokstad en dag blir tatt vare på.Det fortjener de.Deres talent er uomtvistelig.Må også til slutt ta med en ting til.En i forumet mente at de trente med en av norges beste lag.Hmmm.Når det er mye spilling på trening og det drilles en
      første 11,så er jo unggutta på det andre laget.Og de spiller i....Riktig.3 div.
      Mange blir bedre av å spille med de beste.Men det får jo ikke tlentene lov til.Ringen har 15 min i år,og Tokstad 5.Cup.Det er talentutvikling det.HURRA

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        #83
        Opprinnelig skrevet av lobolars
        Til han som ikke tror at Ringen og Tokstad drar flere fra Romerike enn f.k.s Tam gjør må jo få gjenget av skylappene nå.Dette er jo innlysende.Jeg er i en kameratgjeng på 10 stk som har vært på alle kamper siden HB kom.Men vi har avsluttet det nå.Strømsgodset var første kamp vi sto over.Og vi har ikke planer om flere.
        Ja, dette er jo innlysende, du og din antatt imaginære kameratgjeng er det fellende beviset. Send Tarik og Tam hjem nå. Få folk tilbake på tribunen.

        Når jeg leser så gode argumenter, understøttet av blytung evidens, tar jeg din oppfatning av at talenter bare utvikler seg i eliteseriekampenes 90 minutter med den største alvorlighet. Akkurat i det de entrer banen kan du formelig SE utviklingen begynne. Dette haster noe jævlig, de har snart gått i tre måneder uten å spille eliteseriekamp, beina er vel i ferd med å visne og råtne bort.
        Last edited by reka; 15.05.2010, 07:11.

        Kommentar

        • *46*

          #84
          lobolars - nå synes jeg du virkelig lever opp til navnet ditt. Anbefaller deg å ikke skrive innlegg etter at puben på Haga har stengt

          Spøk til side - det er ikke juniorer som drar folk til Åråsen. Det er godt spill, at LSK scorer mål og vinner kamper. Slik er det nok for de aller fleste. Man kan sikkert begynne å analysere i det vide og det brede, men jeg er relativt sikker på at faktorene for publikumssvikten ikke er at juniorene har blitt benyttet mer. Tror man i stede lander på nytt system for telling av tilskuere (mer korrekt enn tidligere), resultatene i 2008 og 2009, tidlig sesong start og ingen av de største kampene enda (Søpla, RævBK og Brann). Fortsetter derimot laget spillet dem bedriver nå om dagen, så kommer puplikum. Garantert!

          Derimot vil jeg si en ting lobolars, du skal være forsiktig med å trekke raske konklusjoner som at du og dine påståtte ti venner dropper å reise på kamp pga Ringstad og Tokstad benyttes for lite - gjelder andre. Det er den størst og først fallgruven man går i når man skal vurdere trender.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #85
            Opprinnelig skrevet av reka
            Ja, dette er jo innlysende, du og din antatt imaginære kameratgjeng er det fellende beviset. Send Tarik og Tam hjem nå. Få folk tilbake på tribunen.
            Nå får du kutte ut denne sarkasmen. Se på Skeid! Et mønsterbruk med unge lokale talenter som får spilletid fra ung alder. Laget ligger i hovedstaden og høster popularitet og et lojalt publikum som størrelsesmessig ikke likner mange andre tidligere tippeligalag i landet.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #86
              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Nå får du kutte ut denne sarkasmen. Se på Skeid! Et mønsterbruk med unge lokale talenter som får spilletid fra ung alder. Laget ligger i hovedstaden og høster popularitet og et lojalt publikum som størrelsesmessig ikke likner mange andre tidligere tippeligalag i landet.
              .... og spiller to divisjoner under LSK, samt sliter med store økonomiske utfordringer....
              Knurr...

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #87
                Opprinnelig skrevet av Leif A
                .... og spiller to divisjoner under LSK, samt sliter med store økonomiske utfordringer....
                Jeg tror det er dette som kalles "woosh" på verdensveven
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • lobolars
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Mar 2010
                  • 64

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Ja, dette er jo innlysende, du og din antatt imaginære kameratgjeng er det fellende beviset. Send Tarik og Tam hjem nå. Få folk tilbake på tribunen.

                  Når jeg leser så gode argumenter, understøttet av blytung evidens, tar jeg din oppfatning av at talenter bare utvikler seg i eliteseriekampenes 90 minutter med den største alvorlighet. Akkurat i det de entrer banen kan du formelig SE utviklingen begynne. Dette haster noe jævlig, de har snart gått i tre måneder uten å spille eliteseriekamp, beina er vel i ferd med å visne og råtne bort.
                  Prøver en gang til.Skal ikke ta ut den eller den.Det beste laget skal spille til enhver tid.Ingen tvil om det.Men våre talenter bør leies ut eller få gå til andre klubber for bedre matctrening.Se på Mini Bukken.Perfekt gjort av LSK.Det kan komme en dag at kort,sykdom eller skader gjør at de må spille.Bedre å komme fra f,k.s Adecco da enn å komme fra 3.div.Det er poenget.Stallen er så stor nå at utleie ikke skulle være noe problem.Det er det jeg synes at er helt på tryne av ledelsen.Håper du skjønner poenget nå.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av lobolars
                    Stallen er så stor nå at utleie ikke skulle være noe problem.
                    Det er lett å få det inntrykket siden vi, mot normalt, knapt har hatt skader i sesonginnledningen (topp GK!). Med en vanlig (høy) skadefrekvens hadde jeg ikke vært overrasket om klagemuren vært tagget ned med manglende dybde i stallen og at ungguttene mistet selvtillit ved å spille før de var klare.

                    Minibukken er et glimrende utlån mye fordi vi er drøyt forspent på spissplass. En skade på enten venstre- eller høyreback hadde trolig sett Ringstad i laget for lenge siden, men dette har ikke skjedd. Jeg ser ingen grunn til å sette han inn på trass slik backene våre spiller om dagen. En ung spiller må finne seg i å være nummer to. Det er ikke langt frem da. Om det er noe annet som gjør at han ikke er "inne i varmen" jf. rapporter fra de siste kampene, vet jeg ikke, men da regner jeg (inntil jeg hører noe annet) faktisk med at han er skyld i det selv.

                    At folk klarer å fremstille Henning Berg som en som ikke satser på unge spillere er forbi min fatteevne.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      #90
                      1. lag:
                      Logi – Essediri, Pedersen, Kippe, Eriksen – Nosa, Kiko, Søgård, Elyounoussi – Sundgot - Sigurdarson.

                      2. lag:
                      Hansen – Gabrielsen, PSA, Johnsen, Ringstad – Tokstad, Tamandani, ?, Bolly – Occean – Edwin.

                      Som vi ser ut av det vi har stallen for øyeblikket, så er det Ruben og MJ som er regnet som backupback i tillegg til Ringstad, men MJ tror jeg i hovedsak vurderes som midtstopper. I tillegg er, sånn jeg ser det, Tokstad både backup på høyrekanten og som sentral midtbane. Med tanke på hullet han ville etterlatt i begge posisjoner dersom han ble lånt ut, er jeg ikke for et eventuelt utlån. Føler meg også trygg på at han får spilletid denne sesongen.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #91
                        Det var ufint av meg å dra freml den styggeste sarkasmen. Beklager! Det forandrer imidertid ikke min mening: Ringen og andre juniorer får pent vente til de faktisk fortjener plassen. Pr i dag har vi en tilnærmet ideell stall med nesten dobbelt dekning av meget gode spillere i alle posisjoner, mange av disse er unge spillere i den absolutte norgestoppen. Dermed kan man endelig få litt temperatur og konkurranse på treningene, noe Berg bør dra maksimal nytte av. Lobolars og Bennys krav er urimelige, ulogiske og skadelige for laget og klubben. Og hvorfor skulle vi være den eneste klubben som gir en unik fortrinnsrett til juniorer fremfor etablerte? RBK og godset gjør akkurat det samme som oss, lar de beste spille.

                        Et annet poeng folk bør få øynene opp for er viktigheten av poengfangsten: Etter mange katastrofale år for klubben trenger vi desperat noen resultater. Dette er avgjørende for både sponsorer, publikum og nåværende og fremtidige spillere. Respekten for LSK må gjenreises, og det må attpåtil skje for knappenåler og glansbilder. Flere ræva sesonger nå og et fremtidig nedrykk blir nærmest uunngåelig. I lys av dette scenarioet blekner viktigheten av juniorsatsingen i forhold. Vi må prestere bedre enn forventa, og det bør skje i år. En 6. plass som annonsert er i så måte skuffende, laget bør og skal kunne kjempe om medaljer. Dermed spiller vi med Tarik og Tam til fløyta går. Om Ringstad og gutta surner og ikke skjønner dette, så synes jeg ærlig talt at de mangler en del sentrale holdninger fremtidige fotballproffer bør ha i orden.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Pr i dag har vi en tilnærmet ideell stall med nesten dobbelt dekning av meget gode spillere i alle posisjoner, mange av disse er unge spillere i den absolutte norgestoppen.
                          Det er dette med såkalt dobbeltdekning som er poenget mitt. At man i teorien burde ha to spillere på hver plass, og drille systemet deretter. Dette for å finne en rytme, spesielt i angrepsspillet.

                          Med dobbeltdekning kunne det for eksempel tenkes at de som konkurrerte om høyrekant var Tarik og Elling, og tilsvarende på venstre var Ringen og Bolly. Defensivt på midten var det enten Søgård eller Tam.

                          Problemet er at det er absolutt ikke dette som skjer. Vi praktiserer ikke dobbeltdekning. Spillere blir pælmet rundt, og på midten sentralt har vi spilt med to defensive spillere samtidig. Kantfarsen er også velkjent.

                          Det blir spesielt flaut i cupen når vi stiller med fire sentrale midtbanespillere. Flauest av alt er bruken av Kiko på kant. Det gleder ingen fotballhjerter, og trekker garantert ikke folk til Åråsen.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Det er dette med såkalt dobbeltdekning som er poenget mitt. At man i teorien burde ha to spillere på hver plass, og drille systemet deretter. Dette for å finne en rytme, spesielt i angrepsspillet.

                            Med dobbeltdekning kunne det for eksempel tenkes at de som konkurrerte om høyrekant var Tarik og Elling, og tilsvarende på venstre var Ringen og Bolly. Defensivt på midten var det enten Søgård eller Tam.

                            Problemet er at det er absolutt ikke dette som skjer. Vi praktiserer ikke dobbeltdekning. Spillere blir pælmet rundt, og på midten sentralt har vi spilt med to defensive spillere samtidig. Kantfarsen er også velkjent.

                            Det blir spesielt flaut i cupen når vi stiller med fire sentrale midtbanespillere. Flauest av alt er bruken av Kiko på kant. Det gleder ingen fotballhjerter, og trekker garantert ikke folk til Åråsen.
                            Resultater trekker folk til Åråsen. Når det nærmer seg høsten og folk begynner å få trua på LSK skal du ikke se bort ifra at det kan bli trangere på Åråsen en det som har vært tilfellet hittil. Henning sin måte å bruke stallen på leverer resultater. Jeg gir flyvende faen om vi bruker 4 sentrale midtbansepillere så lenge de fire og resten av laget leverer til 3 poeng. Så lenge vi spiller med så offensive backer som vi gjør så ser jeg det som positivt at vi har solide og defensive spillere på midten.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Resultater trekker folk til Åråsen. Når det nærmer seg høsten og folk begynner å få trua på LSK skal du ikke se bort ifra at det kan bli trangere på Åråsen en det som har vært tilfellet hittil. Henning sin måte å bruke stallen på leverer resultater. Jeg gir flyvende faen om vi bruker 4 sentrale midtbansepillere så lenge de fire og resten av laget leverer til 3 poeng. Så lenge vi spiller med så offensive backer som vi gjør så ser jeg det som positivt at vi har solide og defensive spillere på midten.
                              Word. Jeg ser det ikke at det er noe problem at vi bruker to defensive spillere sentralt, og Nosa i en fri rolle til venstre. Dette er så vidt jeg kan forstå den beste måten å bruke laget på. Verken Søgård, Tam eller Kiko er i stand til å balansere og rydde opp på midtbanen alene, og dermed er det best at det er to av dem. Samtidig gjør dette at Nosa kan konsentrere seg mer om det offensive spillet.

                              Kippe og Pedersen får mye av æren for at vi ikke slipper inn mål i år, men det er vel så avgjørende at den sentrale midtbanen defensivt fungerer bedre enn på mange år.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • kemkers
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2007
                                • 63

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Spillere blir pælmet rundt, og på midten sentralt har vi spilt med to defensive spillere samtidig.
                                Dette er da helt normalt i et system som LSK spiller om dagen.
                                Eksempler er Bayern Munchen, Manchester Utd og Sevilla. Ja, selv Barcelona spiller slik til tider.
                                Det offensive ansvaret legges i svært stor grad over på kantspillere og spisser.

                                Kommentar

                                • sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

                                  #96
                                  Så lenge vi spiller med offensive backer er det vel ikke noe problem å spille med sentrale midtbanespillere på kant? Rosenborg gjør det jo med suksess og. De hiver innpå Trond Olsen innimellom, men det er vel det?

                                  Det er vel kanskje ikke meningen at vi ikke bruker vinger, men setter våre offensive midtbanespillere der, så har man to sittende midtbanespillere sentralt. Jeg synes ihvertfall Nosa har kommet mer til sin rett etter han i startposisjon spiller på venstrekant. Han er mer med offensivt, i motsetning til den defensive rollen han fikk som sentral midtbanemann.

                                  Det finnes heldigvis mange måter å spille ball på.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #97
                                    Og med å sette Nosa på vingen, kommer han oftere i 1mot1 situasjoner, noe vi alle vet han er ganske så flink til å håndtere.
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Og med å sette Nosa på vingen, kommer han oftere i 1mot1 situasjoner, noe vi alle vet han er ganske så flink til å håndtere.
                                      Det gjør han, men en ting synes jeg han mangler: alt for mange ganger ser det ut som om han venter på noen å drible. I stede for å komme seg oppover, venter han på en motstander kommer opp i han og legger press/takler han. Det synes jeg er en mangel ved han, men mye mulig min forståelse av hva som foregår er for lav.....

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av sniper
                                        Det finnes heldigvis mange måter å spille ball på.
                                        Spørs om ikke trådstarter er uenig med deg der. Spillestilen du beskriver er visstnok ikke ekte LSK-fotball. For min del synes jeg det du beskriver er veldig fornuftig, spillerstallen tatt i betraktning. Antakeligvis er det den mest effektive måten å skape trykk og dominere på midtbanen. Når man har såpass offensivt sterke backer bør man utnytte dette, og da er krittslikkervinger feil prioritet. Som Reka var inne på; målet står på midten. Og det er foran mål vi skal ha mange spillere. Brede vinger kommer best til sin rett om man har mye hodestyrke i sentrallinja, og der har vi stort sett bare Arild med spisskompetanse. Steinar og Frode er som kjent lite med i angrep, bortsett fra dødball selvfølgelig. I år har vi ofte hatt et overtak i banespillet, særlig på hjemmebane, og da står motstander ofte lavt med mange spillere. Da må vi flytte opp mange spillere, deriblandt vingene, for at inlegg i boks skal ha noen hensikt. Å spille med brede kanter som slår inn i en boks der vi er i kraftig undertall er bare feil. I bortekamper der man presses bakover og motstander står høyt kommer det klassiske vingkonseptet bedre til sin rett. Dog mener jeg at vi under normale omstendigheter bør ha nok kvalitet i laget til å dominere banespillet på de fleste bortebaner.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          Må komme med en presisering om dette med sentrale midtbanespillere brukt på kant i midtbanefirer. Type spillere som Nosa klarer dette bra, mens Kiko og Søgård ikke klarer rollen like bra, dette har selvsagt sammenheng med at de ikke er like gode til å utfordre en mot en som det Tarik og Nosa er.

                                          Man kan vitterlig ikke sammenligne Brennes venstrekantplassering under Nordlie og Johnsen med måten Berg bruker midtbanen sin pr i dag.
                                          Jeg er rimelig sikker på at også Brenne hadde gjort det skarpt i den rollen Nosa ligger i i dag.

                                          Selv om det ikke er LSKs tradiasjonelle måte å spille 4-4-2 på, liker jeg den, vi blir trygge bakover, samtidig som vi kommer med tyngde fremover. Det hadde vært enda bedre om vi fikk en bedre spiller i venstreback-rollen, men vi får ta tiden til hjelp, alt kan ikke løses omgående, det er det ikke økonomi til.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎