Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

    #41
    Argh. Den 3.divisjonsproblematikken kan man snart drite i. det laget spiller i 2. div igjen neste aar. 3 kamper, 9 poeng, og 630+maal. det er lugnt. ringstad er det talentet jeg er minst bekymra for. han spiller fast paa venstre naar tarik drar.

    Kommentar

    • kissi_Fjellhamar
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2005
      • 69

      #42
      Benny Lem; her er du på bærtur..

      Du har endel gode argumenter for hvorfor Nosa bør spille sntralt på midten. Jo, han er bedre sentralt. Han trives bedre der, og han bør spille på den plassen for maksimal utvikling.

      Men Lillestrøm er ikke først og fremst en spillerutviklingsklubb for Nosa. Lillestrøm er en stolt eliteserieklubb som mange faktisk er ekstremt glad i.
      Vi supportere ønsker oss medaljer og sportslig fremgang for laget, og KLUBBEN LSK, ikke kun Nosa.

      Jeg mener at laget Lillestrøm blir bedre med Nosa på kant p.t., rett og slett fordi den sentrale midtbanen med Tam og Espen fungerer vedlig bra sammen og alternative på kanten for Nosa ikke per idag holder topp eliteseriestandard (Ringstad er høyst en middelmådighet i tippeligasammenheng Benny).

      Den dagen han holder topp TL standard bør Nosa inn sentralt, kanskje det blir allerede i høst. Nå gjelder det fremover å få bygd opp Ringstad skikkelig, for når Tarek drar må han uansett "steppe" opp.

      En ting til Benny; du viser særs dårlig fotballintelligens ved å stadig påpeke at Rånern må ut. Han har vært blant LSKs jevneste og beste spillere så langt i sesongen (sammen med forsvarsfireren). Han har bevist at han kan mer enn å krige og jeg syns han har tatt klare steg mot å bli en viktig bærebjelke i laget, og da mener jeg ikke bare i garderoben og på treningsfeltet.
      De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1222

        #43
        Nå hadde sikkert Benny funnet gode grunner til at også Ryan Giggs ikke passet på venstrekanten
        Det er jo ikke sånn da Benny at Nosa er satt til å sniffe linja. Ok, best sentralt, men hellt klart en brukbar kant også.

        Kommentar

        • JMKANARI
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2007
          • 170

          #44
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Alle oppegående folk ser hva som er i ferd med å skje: vårt trenerteam er i ferd med å ødelegge vårt største talent.

          På samme måte som vår dyre landslagsspiller Brenne fikk sin karriere spolert av venstrekanten, så er det samme i ferd med å skje med Nosa. Han spiller dårlig, og virker frustrert og uinteressert. Laget lider, og Nosa lider.

          Hvordan kan det ha seg at krøkka Søgård foretrekkes sentralt foran Nosa?

          Hvorfor skal alltid, alltid, alltid feil spiller plasseres på venstrekant?

          Hva er det med trenere i LSK?

          Dette er en skandale på tre plan:
          * LSK presterer dårligere enn de kunne gjort med Nosa sentralt
          * Nosa får sin personlige utvikling spolert
          * Vårt andre supertalent, Ringen, får ikke spille

          De som er trege i toppen er herved advart: husk skjebnen til Simen Brenne!
          Nå skal det innrømmes at jeg ikke har lest alle innleggene i den lange tråden, og at det kan komme innspill som både er identiske og ligner på mine. Uansett; jeg er totalt uenig med deg i det meste.

          Henning Berg tar for det første ut det laget han mener er best egnet til å vinne kampen. Såpass tillit har jeg til Berg, at han kan mer fotball enn den Football Manager-strategien vi andre lever etter...

          Nosa er en klassespiller som selvsagt ikke blir ødelagt av å spille mot venstre. På kanten får han større rom til å utfordre en-mot-en, trekke seg inn i banen og enten stikke gjennom eller avslutte. Selv om det foreløpig ikke har gitt uttelling, har jeg allerede sett flere gode forsøk - snart sitter den! Bak seg har han offensivt gode Lasse, som stadig kommer i rommene Nosa etterlater da han trekker inn i banen. Således en svært vellykket taktikk!

          Sentralt i banen har LSK Tam og Søgård, som begge balanserer en ellers særdeles offensiv slagkraft (Tarik og Nosa) fortreffelig. Jeg synes begge har spilt svært godt, og ingen av disse fortjener å havne på benken.

          Ringstad er utvilsomt en god spiller med en stor fremtid foran seg. Vi skal derimot huske på at trenerteamet ser ham hver dag, og da stoler jeg på at deres vurdering er at han pr dags dato ikke er blant de 11 beste. Så snart han er det (f.eks i august, når Tarik forsvinner), er han inne.

          Det virker å være en utbredt misforståelse at kantspillere skal være små og kjappe krittsleikere. For å trekke et eksempel som jeg mener er relevant, nevner jeg Espen Hoff fra tida i Lyn. Ingen kan vel heller si at Hoff er den typiske venstrekant heller, men få hadde så stor suksess med å skjære inn i banen som han. Mye av dette, med større hell og (ekstremt) mye større potensial ser jeg i Nosa. Som venstrekant virker det som at han har tilnærmet fri rolle - ihvertfall offensivt, og det er noe som kler ham godt.

          Så selv om jeg også kan se at Nosa i utgangspunktet er best sentralt, er jeg hellig overbevist om at en spiller av hans kaliber ikke bare kan gjøre (og gjør) en uovertruffen jobb til venstre, men han kan også vokse på det.

          Til sist må jeg bare understreke igjen at det viktigste er at LSK sender et så godt lag som overhodet på banen, og at de 11 bidrar til 3 poeng. Om Henning så mener at Frode Kippe skal spille høyrekant, ja så er vel det best. :-)
          Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #45
            Som vanlig uttaler BennyLem seg skråsikkert og spissformulert, men denne gangen er jeg dessverre redd for at han har rett (i sak).

            Nosa er en av tippeligaens desidert beste midtbanespillere. Aller best er han når han spiller sentralt og deltar i det offensive spillet høyt i banen. I følge Nosa selv har Berg gitt ham beskjed om å være mer deffensiv i år enn i fjor. Dette har ført til at han (selv i kamper der det ser ut som om vi har stålkontroll på det deffensive, men sliter offensivt) ligger langt tilbake i banen.

            Selv om Berg kan mer foppall enn samtlige forumbrukere synes også jeg at vår desidert beste spiller bør spille der han er best - og det er ikke på venstre kant.
            Last edited by vollafugl; 09.05.2010, 08:41.

            Kommentar

            • norskpoker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 399

              #46
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Laget lider, og Nosa lider.

              Hvordan kan det ha seg at krøkka Søgård foretrekkes sentralt foran Nosa?

              Hvorfor skal alltid, alltid, alltid feil spiller plasseres på venstrekant?

              Hva er det med trenere i LSK?
              Jeg tror det er på tide for Benny og gå litt i seg selv gitt.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #47
                Opprinnelig skrevet av norskpoker
                Jeg tror det er på tide for Benny og gå litt i seg selv gitt.
                Hjemmeseier mot Godset var som forventet:

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Når det er sagt tror jeg vi feier over Godset. Uansett hvem som spiller.
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Her blir jeg veldig skeptisk. Hvorfor skal vi legge opp vårt spill etter seriens tredje dårligste bortelag? De har et poeng borte i år, og frekke 4-12 i målforskjell.

                Nei, la oss klinke til fra start. Stå høyt, kjøre over Godset, og forsøke å utvikle vårt eget spill. Og ikke minst: forsøke å utvikle våre talenter!
                Den underliggende argumentasjonen er selvsagt like gjeldende. Jeg kan ikke fatte at vi skal spille med to defensive sentrale mot et så bedritent lag som Godset.

                Som andre har påpekt i kamptråden, så er det provoserende at ikke Ringen får anledning hjemme mot den sullik-gjengen der. Neida, ikke et fattig minutt en gang.

                Noterer meg at både Kiko og Eriksen går ned med krampe, så det er kanskje tegn på at det er behov for litt mer rotasjon?

                På toppen av dette kommer selvsagt de flaue, flaue korte cornere som følge at vi ikke har venstrebente spillere til å slå inn.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

                  #48
                  Men du står fremdeles på at "laget lider, og Nosa lider" av at mannen for tiden spiller venstrekant og at "krøkka Søgård" burde benkes?

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av norskpoker
                    Men du står fremdeles på at "laget lider, og Nosa lider" av at mannen for tiden spiller venstrekant og at "krøkka Søgård" burde benkes?
                    Jeg mener fortsatt:

                    * at Nosa vil utvikle seg bedre sentralt. Gjennom hele matchen i dag søker han inn i banen, fordi dette er naturlig for han. Han har også gjentatte ganger påpekt i intervjuer at han vil spille sentralt. At han er en så god spiller at han også løser kantjobben greit, betyr ikke at han ikke kan være endre bedre totalt. Jeg håper du og andre kan se det positive i min argumentasjon: det bor enda mer fotball i Nosa enn det han får ut på kant!

                    * at det holder med en defensiv midtbane, spesielt hjemme mot ræva lag som Godset. Espen, Tam og Kiko kjemper strengt tatt om en plass. Den som er ved siden av Nosa sentralt.Undertegnede ser mest fotball i Tam, men ser også at han trenger matchtrening, og at han kun er på utlån.

                    * At Ringen må få sjansen. I det minste 30 minutter. Vi sliter med manglende bredde, og vi sliter med elendige dødballer. Frispark og cornere fra høyresiden er blitt en vits ettersom vi ikke har venstreben på banen.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      * At Ringen må få sjansen. I det minste 30 minutter. Vi sliter med manglende bredde, og vi sliter med elendige dødballer. Frispark og cornere fra høyresiden er blitt en vits ettersom vi ikke har venstreben på banen.
                      Tull. Det er kun i ditt hode at vi sliter med manglende bredde. De spillerne vi har nå er ingen rene vinger og trekker derfor inn i banen, men det betyr ikke at laget hadde vært bedre om vi hadde spilt med to krittslikkere. Akkurat nå har vi to totalt uforutsigbare spillere på kant som motstanderne viser gang på gang at de ikke aner hvordan de skal forsvare seg mot. Men du vil heller at vi skal ha to rene vinger, koste hva det koste vil? At vi har dårlige dødballer er reinspikka tøv - det er bare å se på antall mål på dødballer så langt i år. Essediri varierer i kvalitet, ja, men hvilke andre spillere i Tippeligaen slå dødballer med bedre kvalitet gjennomsnittlig enn det han gjør?

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #51
                        Jeg gidder ikke kaste meg inn i diskusjonen om BennyLem er teit eller ikke, men jeg synes har har et poeng i at Ringstad kunne fått noen minutter i dag. Vi ledet komfortabelt 3-0 til det gjenstod 12 minutter og Kiko deiser i bakken med krampe et par minutter før slutt. I en kamp der vi fullstendig dominerte kunne vi ha sluppet til feks. Ringstad tidligere. Dette sier jeg ikke utelukkende fordi jeg er glad i Ringstad og fordi jeg synes vi må satse på ungguttene, men også fordi vi vil miste Tarik om 3 kamper og må derfor ha løsninger klare som kan være respektable på kort sikt såvel som på lang sikt. Det er i tillegg relativt ufarlig å slippe inn en unggutt som har levert godt i Tippeligaen de siste 20-25 minuttene med den kontrollen vi hadde.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                          Det er kun i ditt hode at vi sliter med manglende bredde.
                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                          De spillerne vi har nå er ingen rene vinger og trekker derfor inn i banen, men det betyr ikke at laget hadde vært bedre om vi hadde spilt med to krittslikkere.
                          Bestem deg nå. Enten så har vi bredde, eller så har vi det ikke. Per dags dato spiller vi uten bredde, men da må du nesten argumentere ut fra det. Kom ikke å si at vi ikke mangler bredde ettersom Tarik og Nosa stort sett søker inn i banen.

                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                          At vi har dårlige dødballer er reinspikka tøv - det er bare å se på antall mål på dødballer så langt i år. Essediri varierer i kvalitet, ja, men hvilke andre spillere i Tippeligaen slå dødballer med bedre kvalitet gjennomsnittlig enn det han gjør?
                          Ikke gjør deg dummere enn du er. Jeg skriver at: "Frispark og cornere fra høyresiden er blitt en vits ettersom vi ikke har venstreben på banen."

                          Du får titte gjennom kampen i dag igjen. Fasit:
                          * Vår scoring kommer fra venstresiden, da det selvsagt lønner seg å slå inn med høyre. Det samme var problemet i hele fjor.
                          * Vi driter oss ut med ikke mindre enn tre korte cornere som surres bort. Flaut. Flaut. Flaut.
                          * Direkte frispark kan ikke anses som sjanse for oss i det hele tatt. Vi får flere gode muligheter, men ingen kan skyte.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            * Direkte frispark kan ikke anses som sjanse for oss i det hele tatt. Vi får flere gode muligheter, men ingen kan skyte.
                            HÆ? Så du ikke forsøket til Karim?
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • norskpoker
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 399

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Bestem deg nå. Enten så har vi bredde, eller så har vi det ikke. Per dags dato spiller vi uten bredde, men da må du nesten argumentere ut fra det. Kom ikke å si at vi ikke mangler bredde ettersom Tarik og Nosa stort sett søker inn i banen.
                              Lær deg å lese før du argumenterer! Jeg sier nettopp at vi ikke har breddeholdere på kantene, men at dette ikke er noe problem for oss sånn som vi spiller nå. Det at du tydeligvis er forelsket i vinger og tror at det ikke er mulig å spille god fotball uten krittslikkere gjør det ikke automatisk sant.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                HÆ? Så du ikke forsøket til Karim?
                                Jo, jeg så forsøket. Med trykk på forsøk.

                                Man skal grave dypt i historiebøkene for å finne en periode hvor vi var like ufarlige på direkte skudd på frispark som vi er nå.

                                Faktisk. Vi er så dårlige til å skyte at selv straffe ikke kan anses som sjanser snart. Kun 1 av 3 i år.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • 10.09.50
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1410

                                  #56
                                  Etter fem strake uavgjorte og én goal på fem matcher flytta idioten Berg selveste Nosa utpå venstrekanten. Fasit: 10 mål og 9 poeng på en uke. På høy tid å få avblåst det prosjektet.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                    Etter fem strake uavgjorte og én goal på fem matcher flytta idioten Berg selveste Nosa utpå venstrekanten. Fasit: 10 mål og 9 poeng på en uke. På høy tid å få avblåst det prosjektet.
                                    Du fikk med deg at vi lå under 2-1 mot Start til Nosa gikk av banen?
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Du fikk med deg at vi lå under 2-1 mot Start til Nosa gikk av banen?
                                      Men hallo? Dominansen starta jo fra 30-35 minutter. För den tid presterte hele laget under par. Det var ikke slik at Knudtzons inntreden endret kampbildet, selv om han la en målgivende. Opphentingen og det gode spillet begynte lenge för den tid. Altså mens Nosa var på banen.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Du fikk med deg at vi lå under 2-1 mot Start til Nosa gikk av banen?
                                        Jada. Og du fikk med deg 3-0-målet i dag?

                                        Vi har tre strake, er oppe på tredjeplass, har Tippeligaens beste målforskjell og spiller til tider feiende flott angrepsfotball. Selv har jeg innvilget meg sutrefri denne uka. Men du kan gjøre som du vil.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Du fikk med deg at vi lå under 2-1 mot Start til Nosa gikk av banen?
                                          Før sesongen var flere som meg veldig bekymra for at vi var for avhengige av Nosa. Men BErg har klart å lage et lag der Nosa bidrar stort, uten at laget blir totalt avhengige av han og faller sammen så fort han forsvinner.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎