Aksjon: redd Nosa fra venstrekantens dødskyss!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #21
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Vi snakker ikke kun om Uday her.

    Benny er en "equal opportunities employer". Dvs. at alle har lik rettighet til solide doser kjeft. Jeg driter i om det er E. Johnsen, Uwe, Uday, Erlandsen, Pellerud eller Berg. Det er disposisjonene jeg kritiserer, selvsagt ispedd personkarakteristikker.

    Erlandsen var den siste som tidvis forsøkte å spille korrekt LSK-fotball. Med korrekt LSK-fotball mener jeg:
    1. Riktig spiller på rett plass
    2. Innlegg fra kant til hodesterke spisser
    3. Fullt trøkk hele matchen
    4. Ikke safing eller feiging (tenk Uwe og cornerflagget hans)
    5. Ingen korte cornere (aaaargggghhh)
    6. Hurtige angrep i lengderetning

    osv...

    Mye rart å si om Erlandsen også, men han er den minst dårlige siden den halve sesongen til Brogeland.
    Ser fortsatt ikke noe svar på hvorfor på kanten/vingen skal legge innlegg og ikke backen når etter min meneing det blir samme resultatet så lenge balansen opprettholdes.

    Har ikke stort til overs for korte cormere selv, men så lenge vi ikke har noen venstrebent cornerlegger, er det vel bedre å satse på en "smart" variant i blandt en å legge an høy utoverskrudd, forutsigbar pooler hele tiden?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13271

      #22
      La meg legge til at jeg gleder meg over Berg og tror han kan føre laget til uante høyder, men Arne E. vil alltid være urtreneren for meg. Savner den tida.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #23
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Tvert i mot. LSK har vunnet begge sine kamper etter at man starta med Nosa sentralt. Som kjent klarte vi ikke vinne en kamp under en lengre periode för byttet.
        Nice try, men du må stå opp tidligere om morran.

        Start ledet 2-1 da Nosa tuslet slukøret av banen i dag.

        Du har en solid jobb foran deg hvis du skal tilskrive hans prestasjoner på kant for at 2-1 blir 2-3. Bedre i garderoben enn på kant?
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #24
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Erlandsen var den siste som tidvis forsøkte å spille korrekt LSK-fotball. Med korrekt LSK-fotball mener jeg:
          Hmmm... Korrekt LSK-Fotball. For min del er det den fotballen som skaffer oss mest poeng, og den fotballfiliosofien du forfekter er ganske utdatert og forutsigbar. Fotballfaglig er du litt beslekta med Tom Nordlie.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #25
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            Nice try, men du må stå opp tidligere om morran.

            Start ledet 2-1 da Nosa tuslet slukøret av banen i dag.

            Du har en solid jobb foran deg hvis du skal tilskrive hans prestasjoner på kant for at 2-1 blir 2-3. Bedre i garderoben enn på kant?
            Vi skaper flere sjanser för han går av også. Selv om Erling legger målgivende, er det ikke hans intreden som vinner kampen for oss. Visst endrer spillet litt karakter på venstrekant, både på godt og ondt, men seieren kommer etter en god kollektiv jobb igjennom siste 15 minuttene av förste omgang og hele andre. Nosa skaper sjanser han og. Hvorfor vi på död og liv skal ha hardcore krittslikkere på banen er hinsides min fatteevne. Vi har masse kvikke spillere som er dyktige på små flater og har alt å tjene på å söke oss mer innover med kantene. Ikke har vi voldsomt med luftstyrke i boksen heller.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1173

              #26
              Nosa på sentral midtbane har til gode å imponere meg i år. Hvis han virkelig vil tilbake dit så forelsår jeg at han bretter opp armene og beviser at han fortjener den plassen. Berg vet best.

              Kommentar

              • runarM
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 565

                #27
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Jeg har i det minste vett nok til å fokusere på fotballen fremfor å uffe og akke meg over noe som skrives på det som er et debattforum. Solid argumentasjon du viser forøvrig, men det er ikke annet å forvente av 99,9%.

                Ahh. Igjen en av disse 99,9% som kun angriper og ikke har noen egen argumentasjon.

                Brenne, Kiko, Søgård, Bjørkøy ---> Nosa.

                Fin balanse? Gode resultater? God utvikling? Tenk litt.
                Jeg mener HB har over all forventning resultater og fremtidsvyer. Hva skal jeg tenkte på? Fjøra og Nordlies totale slakt av klubben? Hvordan klubben reiser seg fra asken og gjenoppstår som en klubb med en plan, med nøktern ressursbruk men med en talentutvikling som vi fortsatt bare kan se konturene av?

                Forresten rart du påpeker at Søgård har forfalt. Han er bedre enn jeg noen sinne har sett han i LSK-trøya. Men det er vel neppe i noen grad HB's fortjeneste. Hva med Essidiri på høyreback? Innkjøp av stortalentet Nosa? Ujah? LKE? BBS?

                Bjørkøy???! Hva er oddsen for at han ville blitt kjøpt under HB/TB? Utenkelig! Og hvordan passer HB's disposisjoner inn i listen over feilplasserte spillere gjennom Nordlie/Fjøra-eraen? At de har et fellestrekk at du ikke ville ha han i en kantrolle? Hvilken type kantrolle tenker du på konkret? Er det flere alternativer, eller er det en bestemt som er eneste fasit?

                Gleder meg forøvrig stort til den selvutvente og svært oppegående 0.01%-klubben påpeker både positive såvel som negative sider ved spillet vårt som går litt dypere enn en FRPs analyse av miljøproblematikken.
                runarM

                Kommentar

                • lobolars
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Mar 2010
                  • 64

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Det ligger i blodet å ta nederlag med stoisk ro, seiere med avmålt glede og gi beng i lagoppstillinger og spillerutvikling. Alle mann etter ballen, 4-4-2 og kula skal trøkkes inn i mål i en dusj av gammelmanssvette og blod. Hadde noen snakket om at en eller annen gauder måtte spille for å utvikle seg for 10 år siden hadde jeg sett rart på vedkommende. Enten leverte du eller så kunne du pakke deg himat, hvor det hølet enn måtte være. Nå er plutselig alle supportere rektorer på sitt eget fotballakademi og kan skrive lange avhandlinger basert på FM-kunnskapene sine og drilloterminologien.

                  Stopp teoritrådene, jeg vil av.
                  Tror Reka og alle dere andre kansje slipper å krangle om et av talentene våre snart.Snakket med en som står Ringen nær i kveld,og han sa at Ringen er lojal og vil følge kontrakten men trodde han ønsket seg bort.Mulig utlån etter ferien.Ikke noe fremtid å spille 3 div.Han kom jo fra 2 div.Min personlige mening er at så lenge Berg og co ikke synes han er noe å satse på,får de prøve å gi han gratis til en annen klubb.Er jo ikke værre enn det.Men synd er det hvis våre fremste talenter forsvinner.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av runarM
                    Forresten rart du påpeker at Søgård har forfalt. Han er bedre enn jeg noen sinne har sett han i LSK-trøya. Men det er vel neppe i noen grad HB's fortjeneste. Hva med Essidiri på høyreback? Innkjøp av stortalentet Nosa? Ujah? LKE? BBS?
                    Du trenger ikke å gjøre deg dummere enn du er. Denne tråden handler om hvordan spillere kan forfalle på venstrekant når de ikke har forutsetninger for å spille der. Brenne er det grelleste eksemplet. Kjøpt inn som storscorer og ødelagt av feilplassering.

                    Kiko, Søgård og Bjørkøy er blant de mange andre som har mislykkes totalt. Som selv du kan se så presterer Søgård nå langt bedre på rett plass...

                    Min frykt nå er at Nosa lider Brennes skjebne.

                    Opprinnelig skrevet av runarM
                    Gleder meg forøvrig stort til den selvutvente og svært oppegående 0.01%-klubben påpeker både positive såvel som negative sider ved spillet vårt som går litt dypere enn en FRPs analyse av miljøproblematikken.
                    Du, jeg har faktisk tatt på astronautdressen min her. Jeg venter på at vår Store Leder skal ta oss med på sin lovede månelanding. Det er en analyse for historiebøkene. Pffffffttttt.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • lskgogo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 633

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av lobolars
                      Tror Reka og alle dere andre kansje slipper å krangle om et av talentene våre snart.Snakket med en som står Ringen nær i kveld,og han sa at Ringen er lojal og vil følge kontrakten men trodde han ønsket seg bort.Mulig utlån etter ferien.Ikke noe fremtid å spille 3 div.Han kom jo fra 2 div.Min personlige mening er at så lenge Berg og co ikke synes han er noe å satse på,får de prøve å gi han gratis til en annen klubb.Er jo ikke værre enn det.Men synd er det hvis våre fremste talenter forsvinner.

                      lobotomerte lars..

                      Selvfølgelig ser Berg & co på han som ett stort talent. Hvis ikke hadde han jo ikke vært med i troppen hver eneste tippeligakamp.
                      Du går virkelig inn for å sverte rekruteringsarbeidet til Lillestrøm, gang på gang, i tråd etter tråd. Hva er det du vil oppnå? Fakta er at rekruteringsarbeidet i Lillestrøm er bedre enn det noensinne har vært. Anbefaler deg en tur for å se juniorlaget fra tid til annen. Mye god fotball og spennende spillere.
                      Det ville vært idioti og sette ut Tarik for Ringstad slik det er nå. Tarik er flere nivåer bedre. Men jeg kan si meg enig i at Berg kanskje kunne brukt Ringen mer som innbytter.

                      Du får det jo til å virke som om han er gitt opp...
                      Gutten er 19 år og har fremtiden fremtiden forran seg, talentet blir ikke borte av og ikke spille hver kamp.
                      Tar seg en pause til mars 2012..

                      Kommentar

                      • runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 565

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Du trenger ikke å gjøre deg dummere enn du er. Denne tråden handler om hvordan spillere kan forfalle på venstrekant når de ikke har forutsetninger for å spille der. Brenne er det grelleste eksemplet. Kjøpt inn som storscorer og ødelagt av feilplassering.
                        Jeg gjør meg ikke dummere enn jeg er, jeg ER så dum at jeg ikke klarer å se hvordan laget skulle blitt bedre av å benke enten Søgård eller Tam, som tilsammen malte istykker Starts midtbane. Nosa gjør en grei jobb på kant i denne kampen, og er med på det usedvanlig ensidige spillet i andre omgang. Han har da absolutt gjort sine saker greit på kanten? Og hvorfor du sammenligner, og antar at de har de samme forutsetningene og rollene
                        å oppfylle, Søgård, Kiko, Brenne og ikke minst Bjørkøy med Nosa er en gåte. En Nosa som kan både runde på kant og skjære innover, er vel ikke direkte sammenlignbart med f.eks Søgårds rolle som kriseløsning på kant?

                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Du, jeg har faktisk tatt på astronautdressen min her. Jeg venter på at vår Store Leder skal ta oss med på sin lovede månelanding. Det er en analyse for historiebøkene. Pffffffttttt.
                        Nice, håper den er tight og fin. Ikke noe er som middelaldrende mannfolk med overdrevet tro på egen fortreffelighet i trang sølvdrakt.
                        runarM

                        Kommentar

                        • *46*

                          #32
                          Ofte er jeg veldig enig med deg BennyLem, men her er jeg en del som jeg er ueing med deg i. Jeg synes absolutt ikke Nosa gjør seg helt bort på vingen. Laget blir smalere fremover, men samtidig synes jeg det hele har blitt mer giftig fremover. Tror ikke Nosa råttner på rot på venstre ving - det er han klok nok og sterk nok mentalt til ikke å gjøre. Ringen kommer til å komme mer og mer inn i spillet som innbytter. Tipper han er fast og helt sjef på venstre kanten innen sesongen er over.

                          Det jeg er 110 % enig med deg i BennyLem - jeg er dritt leie av å se at man ikke går ut fra avspark i 100 for å vinne. Ikke la seg spille bakover som dem gjør i dag. Hvorfor skal man presse fra minutt en mot RBK og ikke IK Start? En gåte for meg. Jeg hater det like mye som å safe i land en seier med ledelse på et mål. Press på - motstanderen må frem og det vil bli glipper. Man er også mer skjerpa når man pusher på. I rally og motorsport (som jeg kjenner best som utøver - fotball var begredelig fra min side...) skjer de mest dustetet ulykkene når en sjåfør skal safe inn....

                          Kommentar

                          • lobolars
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Mar 2010
                            • 64

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av lskgogo
                            lobotomerte lars..

                            Selvfølgelig ser Berg & co på han som ett stort talent. Hvis ikke hadde han jo ikke vært med i troppen hver eneste tippeligakamp.
                            Du går virkelig inn for å sverte rekruteringsarbeidet til Lillestrøm, gang på gang, i tråd etter tråd. Hva er det du vil oppnå? Fakta er at rekruteringsarbeidet i Lillestrøm er bedre enn det noensinne har vært. Anbefaler deg en tur for å se juniorlaget fra tid til annen. Mye god fotball og spennende spillere.
                            Det ville vært idioti og sette ut Tarik for Ringstad slik det er nå. Tarik er flere nivåer bedre. Men jeg kan si meg enig i at Berg kanskje kunne brukt Ringen mer som innbytter.

                            Du får det jo til å virke som om han er gitt opp...
                            Gutten er 19 år og har fremtiden fremtiden forran seg, talentet blir ikke borte av og ikke spille hver kamp.
                            De som kjenner Ringen sier det ikke finnes mere lojal gutt enn han. Hyggelig at du er enig at et innhopp hadde vært på sin plass.Men hvorfor ikke la han gå til en annen klubb.Flere fra LSK som har lykkes med det mener jeg å huske.Minner meg litt om Rolf Nordberg som spillte på LSK for endel år siden.Fikk jo navnet at han var med rundt i Norge bare for å dusje.Kom aldri innpå.Er ikke ute etter talentarbeidet til LSK men mener de må ta ansvaret for dem eller slippe dem.Har vært på et par juniorkamper og synes ikke det var all verden.Bl annet mot NTG Lyn.Det var tynn suppe.Og jeg nevnte ikke å bytte med Tarik.Men Knutzon har vel fått sine sjanser i forhold til mange andre.....

                            Kommentar

                            • Sultanen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2005
                              • 257

                              #34
                              Hvis Ringstad har gitt opp kampen om å spille seg inn på førstelaget er det vel bare å slippe han til en annen klubb. Sånn jeg ser det er han vel første backup på venstresiden. Det betyr at ved en karantene eller skade på venstresiden så starter Ringstad for en av landets beste klubber. Ser ikke helt hvor Ringstad skal gå for å få bedre matching.

                              Kommentar

                              • lskgogo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 633

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av lobolars
                                De som kjenner Ringen sier det ikke finnes mere lojal gutt enn han. Hyggelig at du er enig at et innhopp hadde vært på sin plass.Men hvorfor ikke la han gå til en annen klubb.Flere fra LSK som har lykkes med det mener jeg å huske.Minner meg litt om Rolf Nordberg som spillte på LSK for endel år siden.Fikk jo navnet at han var med rundt i Norge bare for å dusje.Kom aldri innpå.Er ikke ute etter talentarbeidet til LSK men mener de må ta ansvaret for dem eller slippe dem.Har vært på et par juniorkamper og synes ikke det var all verden.Bl annet mot NTG Lyn.Det var tynn suppe.Og jeg nevnte ikke å bytte med Tarik.Men Knutzon har vel fått sine sjanser i forhold til mange andre.....

                                Der er jeg helt enig med deg! Skulle gjerne sett Ringstad istedenfor EK i dag. Ja, Guldbrandsen er ett godt eksempel på spillere som har godt av ett lån. Men det er sikkert en grunn til at Ringstad ikke blir lånt ut. Nemelig at Berg har planer for han. Men slik som det er i dag er det ingen som har spilt seg ut slik at det ville vært fornuftig å sette han inn.

                                Jeg mener LSK tar ansvar for spellera. Se på Guldbrandsen. Vi hadde mer enn nok av spisser, og det var lite sannsynlig at han ville få mange sjangser på a-laget i år. Derfor fikk han fritt gå på lån.

                                Det er jo ikke bare å slippe spillere, flere av de har kontrakter å forholde seg til. Og uansett, Lillestrøm er da ikke noe dårlig klubb å være i for en ung og lovende spiller, føler jeg.

                                Kan det rett og slett være at de trives her?
                                Tar seg en pause til mars 2012..

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av runarM
                                  JOg hvorfor du sammenligner, og antar at de har de samme forutsetningene og rollene
                                  å oppfylle, Søgård, Kiko, Brenne og ikke minst Bjørkøy med Nosa er en gåte. En Nosa som kan både runde på kant og skjære innover, er vel ikke direkte sammenlignbart med f.eks Søgårds rolle som kriseløsning på kant?
                                  La meg klargjøre.

                                  Nosa er selvsagt en bedre venstrekant enn Brenne, som igjen er en bedre kant enn Bjørkøy, som er bedre enn Kiko, som er bedre enn Søgård osv.

                                  Hovedpoenget mitt er at samtlige av disse er bedre sentralt. Jeg tror derfor det er bedre for både LSK og disse enkeltspillerne at de spiller på rett plass. Samme gjaldt Koren i sin tid. Han mestret kant, fordi han var super-duper-god, men var langt bedre sentralt.

                                  Spørsmålet er hvorfor vi stadig henter inn en haug sentrale spillere, slik at de skyver våre reelle kantspillere (Ringen, Bolly, Elling) ut på benken. Tam er en fin fyr. Søgård også. Men jeg mener de kjemper om en og samme plass. Så kan Nosa kjempe med Kiko (og på sikt Tokstad) om den andre sentrale plassen.

                                  Sorry. Det er min fotballfilosofi. Rett spiller på rett plass fremfor et "navn". Det tror jeg gir et bedre spillemønster i lengden.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Sultanen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 257

                                    #37
                                    Spørsmålet blir jo om det er best med Nosa på kanten og Tam sentralt eller Nosa sentralt og Ringstad, Bolly eller Knudzon på kant. Det er hva som er best for laget som teller ikke hva spillerens opprinnelige posisjon er.

                                    Kommentar

                                    • Johnny Sack
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2007
                                      • 127

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem

                                      Spørsmålet er hvorfor vi stadig henter inn en haug sentrale spillere, slik at de skyver våre reelle kantspillere (Ringen, Bolly, Elling) ut på benken. Tam er en fin fyr. Søgård også. Men jeg mener de kjemper om en og samme plass. Så kan Nosa kjempe med Kiko (og på sikt Tokstad) om den andre sentrale plassen.
                                      Heller Nosa på venstre resten av året enn Bolly i én kamp. Søgård er en fin fyr, og en god speller. Han spiller seg inn på laget under enhver trener...jeg tror det sier litt om hvor god han egentlig er. Synes midtbanekonstellasjonen nå er bedre enn på lenge og jeg kan ikke se problemet i at spillere matches på forskjellige plasser slik at de kan trå til der det trengs. Et godt eksempel er vel Essediri? Blomstrer som bare det på backen.

                                      Kommentar

                                      • lobolars
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Mar 2010
                                        • 64

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                        Der er jeg helt enig med deg! Skulle gjerne sett Ringstad istedenfor EK i dag. Ja, Guldbrandsen er ett godt eksempel på spillere som har godt av ett lån. Men det er sikkert en grunn til at Ringstad ikke blir lånt ut. Nemelig at Berg har planer for han. Men slik som det er i dag er det ingen som har spilt seg ut slik at det ville vært fornuftig å sette han inn.

                                        Jeg mener LSK tar ansvar for spellera. Se på Guldbrandsen. Vi hadde mer enn nok av spisser, og det var lite sannsynlig at han ville få mange sjangser på a-laget i år. Derfor fikk han fritt gå på lån.

                                        Det er jo ikke bare å slippe spillere, flere av de har kontrakter å forholde seg til. Og uansett, Lillestrøm er da ikke noe dårlig klubb å være i for en ung og lovende spiller, føler jeg.

                                        Kan det rett og slett være at de trives her?
                                        Enig.Kjempeartig og riktig å la minibukken få sjansen i en annen klubb.Han gjør det jo kjempebra.Men det gjelder jo ikke bare Ringen.Hva med Bolly og Tokstad.Men det løser seg vel.Vi får kose oss med 3 poeng og la andre løse det med talentene.

                                        Kommentar

                                        • lobolars
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Mar 2010
                                          • 64

                                          #40
                                          Bedre matching.Enn 3 div..Hallo.Noe som ikke stemmer.Men tror dette løser seg etter hvert.Tror Ringen er på hugget etter en plass i start 11.Storspillte jo mot Gjelleråsen.Men det var 3 div.Tror fortsatt det er en dårlig utviklingsarena for våre talenter,men...Tokstad,Bolly og Ringen.Vi får se.....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎