Marius Lundemo

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    Da er det vel bare å løfte denne til hovedforumet igjen.




    EDIT: Og jeg minner om at Marius har spillersang.


    Melodi: KC & The Sunshine Band – Give It Up

    "Shalalala-lalalala-la
    Marius Lundemo, Lundemo
    Marius Lundemo-o!"

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1324

      Kommer gratis og har signert en kontrakt ut 23-sesongen. I korteste laget, må jeg si. Hadde forventa en treårskontrakt på en spiller som ham.

      uansett spennende å få ham tilbake. Velkommen!

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2855

        Etter å ha vasa rundt i RBK og utlandet er det nok godt for han å komme tilbake til en skikkelig toppklubb igjen
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Etter å ha vasa rundt i RBK og utlandet er det nok godt for han å komme tilbake til en skikkelig toppklubb igjen
          Ja, og ikke minst er det meget interessant å lese to sider tilbake i denne tråden, hvor vi alle måtte erkjenne at vi var en farmerklubb for Molde og RBK, og at våre spillere måtte til en av disse klubbene om de hadde ambisjoner...

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2105

            Eneste jeg er skeptisk til , er skade historikken hans.
            Ellers virker det som en god dialog mellom han og LSK på at de vil forlenge kontrakten i 2023 om ting fungerer ?

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2001

              Opprinnelig skrevet av Playboy1
              Eneste jeg er skeptisk til , er skade historikken hans.
              Ellers virker det som en god dialog mellom han og LSK på at de vil forlenge kontrakten i 2023 om ting fungerer ?
              Sannsynligvis er det det. På den annen side: Hvis det funker veldig godt, bærer det vel rett ut igjen med begrenset salgsverdi på grunn av kort kontrakt. Skadehistorikken er nok en del av bildet med tanke på kontraktslengde, den andre delen av det handler nok om at Marius ønsker å stå friest mulig hvis det rette tilbudet dukker opp. Han har vel allerede gått en gang fra oss som Bosman...

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3318

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Sannsynligvis er det det. På den annen side: Hvis det funker veldig godt, bærer det vel rett ut igjen med begrenset salgsverdi på grunn av kort kontrakt. Skadehistorikken er nok en del av bildet med tanke på kontraktslengde, den andre delen av det handler nok om at Marius ønsker å stå friest mulig hvis det rette tilbudet dukker opp. Han har vel allerede gått en gang fra oss som Bosman...
                Regner med at sign-on feen ikke er all verden, og da sitter vi igjen med en god defensiv midtbanespiller for en billig penge. Hvorvidt han gå for en billig penge om kort tid er jeg mindre bekymret over. Marius er en etablert spiller som er i 2. Omg. av karrieren. Skulle vi solgt han for store summer, så har han sannsynligvis prestert såpass i den tiden han har vært her at det er helt greit.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2001

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Regner med at sign-on feen ikke er all verden, og da sitter vi igjen med en god defensiv midtbanespiller for en billig penge. Hvorvidt han gå for en billig penge om kort tid er jeg mindre bekymret over. Marius er en etablert spiller som er i 2. Omg. av karrieren. Skulle vi solgt han for store summer, så har han sannsynligvis prestert såpass i den tiden han har vært her at det er helt greit.
                  Enig i det du skriver, men det var ikke poenget mitt. Poenget var at vi kan ha en god dialog om en eventuell forlengelse, men det er stor sannsynlighet for at det bare blir forlenget hvis det funker "sånn passe". Hvis han får mye skadeproblemer er det kanskje ikke interessant å forlenge. Skulle han falle gjennom sportslig (lite trolig) likeså. Hvis han derimot lykkes veldig godt, har sannsynligvis Marius bedre alternativer. Sjansen til forlengelse er vel litt som med Matthew - at han er god, men ikke FOR god :P

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3318

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Enig i det du skriver, men det var ikke poenget mitt. Poenget var at vi kan ha en god dialog om en eventuell forlengelse, men det er stor sannsynlighet for at det bare blir forlenget hvis det funker "sånn passe". Hvis han får mye skadeproblemer er det kanskje ikke interessant å forlenge. Skulle han falle gjennom sportslig (lite trolig) likeså. Hvis han derimot lykkes veldig godt, har sannsynligvis Marius bedre alternativer. Sjansen til forlengelse er vel litt som med Matthew - at han er god, men ikke FOR god :P
                    En annen side er at klubben kan skape seg et godt rykte blandt spillere og agenter; dersom Lundemo klarer å gjenoppbygge karrieren sin med LSK, så kan vi fort finne andre spillere som ønsker seg hit for en kortere periode for så reise ut igjen. Klubben kan på den måten styrke stallen med spillere på et høyere nivå enn hva vi normalt kan forvente.

                    Det er noe kortsiktig tenkning, men sidestilt med talentutvikling med tanke på fremtidige salg, så kan klubben heve kvaliteten på laget ytterligere. Klubbøkonomien kan også styrkes ytterligere ved at vi får gode resultater.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2857

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      En annen side er at klubben kan skape seg et godt rykte blandt spillere og agenter; dersom Lundemo klarer å gjenoppbygge karrieren sin med LSK, så kan vi fort finne andre spillere som ønsker seg hit for en kortere periode for så reise ut igjen. Klubben kan på den måten styrke stallen med spillere på et høyere nivå enn hva vi normalt kan forvente.

                      Det er noe kortsiktig tenkning, men sidestilt med talentutvikling med tanke på fremtidige salg, så kan klubben heve kvaliteten på laget ytterligere. Klubbøkonomien kan også styrkes ytterligere ved at vi får gode resultater.
                      Legg til at spillere som Lundemo sannsynligvis også bidrar til høyt nivå på treningene. Kompetanseoverføring fra ledre, erfarne spillere som har spilt på høyere nivå enn eliteserien til de yngre i stallen kan være svært verdifull.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2001

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        En annen side er at klubben kan skape seg et godt rykte blandt spillere og agenter; dersom Lundemo klarer å gjenoppbygge karrieren sin med LSK, så kan vi fort finne andre spillere som ønsker seg hit for en kortere periode for så reise ut igjen. Klubben kan på den måten styrke stallen med spillere på et høyere nivå enn hva vi normalt kan forvente.

                        Det er noe kortsiktig tenkning, men sidestilt med talentutvikling med tanke på fremtidige salg, så kan klubben heve kvaliteten på laget ytterligere. Klubbøkonomien kan også styrkes ytterligere ved at vi får gode resultater.
                        Godt poeng. Slik du beskriver det, synes jeg ikke en gang at det er spesielt kortsiktig tankegang. Vi kan ikke BARE drive talentutvikling. Et lag med 19-åringer, uansett hvor talentfulle, rykker ned. Man må ha en blanding av voksne med erfaring og ungt pågangsmot. Talentene skal også lære av noen, og blomstrer best med en trygg spiller ved siden av seg. Regelmessig vil vi ha behov for den type hjelp som vi her snakker om fra en spiller som ikke nødvendigvis er ute etter sin siste kontrakt, men å bygge seg opp igjen.

                        Kommentar

                        • armykanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2009
                          • 736

                          Gratulerer til Lundemo med ny kontrakt.

                          Min mening, er at dette er en helt ålreit og smart signering. Tipper ikke dette vælver økonomien på noen som helst måte, og han har nå fått en god preseason. Han kan bare bli bedre, og utgangspunktet er ikke dårlig. Gi mannen en sjanse også skal man ikke se bort ifra at dette var en god investering. Han har et toppnivå som er veldig god eliteseriespiller, og han har fortsatt mange gode år igjen. Skade situasjonen hans har selvsagt ikke vært av det idelle frem til nå, men det ser ut som det er lysere tider for fortsatt (litt) unge Lundemo.

                          Mulig det kanskje kommer mer opp av hatten til Mesfin, og ja vi trenger kanskje mer frekvens på denne midtbanen. Men en Lundemo med en god preseason kan bli veldig bra. Jeg er optimist, og ikke bare for å værra det.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎