Nedrykkstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2117

    Nei, vi ender trygt rundt midten. Steng tråd.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      Omtrent hvert jævla år de siste10 åra (minus et par sesonger). Er det ikke mulig å få litt fred?

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Dette kan endre med nedrykk, selv om jeg ikke tror det skjer. Er det noe cupen har vist, så er det at Arne Erlandsen klarer å mobilisere gutta i enkeltkamper når det trengs. Derfor tipper jeg vi vinner et par av de "cupfinalene" som kommer de neste ukene, og som fort blir direkte avgjørende for nedrykksstriden. En seier mot Aalesund hjemme vil f.eks gjøre mye, og selv om Arne Erlandsen, som sagt tidligere aldri kommer til å klare å skape noe bærekraftig over tid, så er han en mester til å få frem det beste i en 11'er i en viktig enkeltkamp som dette. Derfor tipper jeg vi slår Aafk hjemme, og kanskje til og med allerede mot Sogndal førstkommende runde.

        Tipper derfor vi ender på rundt 34-35 poeng som er på eksakt samme nivå som den begredelige og undepresterende fjorårssesongen, men over både kvalikk og nedrykk. I beste fall plukker vi også opp noen poeng mot slutten av sesongen når likegyldigheten begynner å bre seg til lagene uten noe mer å spille for.

        Så kan cupfinaleseier redde mye av inntrykket av sesongen som helhet, samt gi Arne Erlandsen er verdig avskjed før vi forhåpentligvis begynner å se fremover igjen.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2309

          Her er VGs vurdering av nedrykksstriden. Kan kjøpe den: http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...ma/a/24149039/

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7042

            Skulle ønske det var mulig å få en oktober måned med et minimum av søvn, men nei. Ett mål siste tre kamper og årsverste i Tromsø. Helvitis fokkings fokk, nå er vi der igjen.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              Opprinnelig skrevet av heidar
              Nei, vi ender trygt rundt midten. Steng tråd.
              Såppas! Kan du kopiere det som står på pilleglasset? Kanskje noe for flere av oss her... lol

              Kommentar

              • OptimistFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 462

                Noen som har regnet poengsnitt med og uten Bonke?

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  Pusycats.. Tåler dere ikke litt spenning?? Hva vil det si å holde med LSK? Helvete uke etter uke men når det gjelder leverer gutta. 9. plass og cupgull!! Ogb til slutt, dere er mer en den 12.mann. Lsk hadde aldri vært i cupfinalen uten de som dro til Molde i semien. Respekt

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3374

                    Heldigvis er det mange ustabile lag i Eliteserien i år, så jeg tror det går bra. Håper likevel at vi drar i land et par trepoengere nå slik at nervene får roet seg før cupfinalen.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7042

                      De som (i likhet med meg) lider av kritisk søvnmangel og akutt nedrykksparanoia for tiden og trenger gruppeterapi, kan komme på Martins på søndag og høre på Fredriks og min podcast (+gjester).
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        Bare å sette en 500 lapp på at Tromsø slår RBK på lørdag. Skjer garantert.
                        ..................

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3329

                          VIF slår enkelt Haugesund 3-0 hjemme, og ligger da på 30 poeng.

                          Helgens kamp blir bare viktigere og viktigere...

                          Kommentar

                          • Klimtkongen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2014
                            • 419

                            Grøsser når jeg tenker på sesongavslutningen. Slår vi ikke Sogndal og Ålesund så er det krise. Da er det vanskelig å se hvor vi skal vinne. Samme dritten hvert år.

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              Pusycats.. Tåler dere ikke litt spenning?? Hva vil det si å holde med LSK? Helvete uke etter uke men når det gjelder leverer gutta. 9. plass og cupgull!! Ogb til slutt, dere er mer en den 12.mann. Lsk hadde aldri vært i cupfinalen uten de som dro til Molde i semien. Respekt
                              Nei Holly. Jeg blir 70 neste år og ti år med neglebiting gjør at jeg nå er helt nede på knokene, og tåler ikke mer spenning av dette slaget stort lenger. Det er fortvilende å se pasningene gå rett i beina eller brøstkassa på motstander nesten hver gang vi har ballen. Formutviklinga er for jævlig, det er tre poeng ned til direkte nedrykk, og det er statistisk helt usannsynlig at Arne skal greie å gjenta kunststykket fra innspurten i fjor. Vi har kommet i en situasjon der kampene mot Sogndal og Ålesund rett og slett bare må vinnes. Det er bare å se i øynene at dette er jevnbyrdige motstandere hvor jævlig det enn høres ut, og det er helt urealistisk å kalkulere med mer enn 4 poeng på de to kampene.Sjøl dét er kanskje i overkant, 2 er mer sannsynlig. Ting kan tyde på at vi faktisk er det verste laget i serien pr dato. Treningskampen mot Strømmen var forferdelig. Jeg klarer ikke å se lyst på sesongavslutningen slik laget har oppført seg i høst. Krysser knokene og håper det beste, liker dårlig å sitte her på svarte skauen og håpe at Vålerenga og RBK skal banke henholdsvis Ålesund og Tromsø. Det burde vært omvendt.
                              Last edited by nebbjævel; 14.10.2017, 09:41.

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Utrolig viktig seier. Men fortsatt er det mulig å kåle det til. Må ha minst 4 poeng til.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4376

                                  Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Utrolig viktig seier. Men fortsatt er det mulig å kåle det til. Må ha minst 4 poeng til.
                                  Minst 4?? Da vil vi ha 35. Tviler sterkt på at både Aafk og Tromsø avslutter med 3-1-1 og tar 10 av 15 mulige poeng.

                                  1 seier til bør holde fint. Men tar selvsagt så mye som mulig. Matchballen hadde vi i dag og den tok vi. Dette går bra nå!
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1467

                                    Det er fortsatt inntil 15 poeng til som skal fordeles..
                                    INGEN grunn til å ikke bli bedre, og vinne mer..

                                    Kommentar

                                    • Klimtkongen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2014
                                      • 419

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                      Minst 4?? Da vil vi ha 35. Tviler sterkt på at både Aafk og Tromsø avslutter med 3-1-1 og tar 10 av 15 mulige poeng.

                                      1 seier til bør holde fint. Men tar selvsagt så mye som mulig. Matchballen hadde vi i dag og den tok vi. Dette går bra nå!
                                      Kjempeviktig seier. Men det var ikke matchballen. De kommer sannsynligvis i Skien og spesielt Ålesund, men det avhenger av resultater i andre kamper. Taper Tromsø og Ålesund resten av kampene så har vi jo klart oss.

                                      Ålesund møter Kristiansund på hjemmebane neste runde og kan fort bli hjemmeseier. Vi spiller bortekamp i Skien og kan fort tape. Da er det 3 poeng ned. Samtidig kan Tromsø fort slå Stabæk som spiller uten Ohi. Når vi da møter Ålesund hjemme i neste runde så er det matchballen til begge lag, for begge har et vanskelig program igjen. Taper vi så er begge lag på 31. Vinner vi så er vi på 34, mens de er på 28. Da er saken klar. Det blir dårligst kvalifisering. Tromsø har hjemmekamp mot Viking den runden, så de kan fort stå på 31 de også.

                                      Runden etter så møtes Tromsø og Sogndal. Det betyr at enten får et lagene tre poeng eller så blir det ett poeng til begge. Hva som er best er vanskelig å si.

                                      For vår del så følger da to veldig vanskelige kamper. Brann sloss om medalje og vi møter dem i Bergen. Uka etter møter vi sølvjagende Molde. At vi slo begge lagene i samme situasjon i fjor bra å ta med seg, men det er to kamper jeg håper vi ikke går inn i og desperat trenger de poengene.

                                      Vi avslutter borte mot Sandefjord. Jeg håper vi er klare før den kampen starter. Og det er vi sannsynligvis ikke om vi ikke vinner matchballene mot Odds og Ålesund..Seier i Skien hjelper mye på viktigheten av Ålesund-kampen, men det er Ålesundkampen som likevel er nøkkelkampen hvis lagene under oss planlegger et comeback. Og det gjør dem nok.

                                      Hvis vi taper resten så må Sogndal klare å ta 5 poeng på 5 kamper for å gå forbi oss. Det tror jeg dem kan greie.
                                      Hvis vi taper resten så taper vi også mot Ålesund. Da trenger de 4 poeng på 5 kamper for å gå forbi oss. Slår de Kristiansund kan det bli alt for spennende.
                                      Hvis vi taper resten så må Tromsø ta 7 poeng på 5 kamper for å gå forbi oss. Det tror jeg dem greier.
                                      Hvis vi taper resten så må Kristiansund ta 3 poeng på 5 kamper for å gå forbi oss. Det tror jeg dem greier.

                                      Og det er jo ikke sånn at vi er trygge hvis ikke alt dette ikke skjer. Hvis alle lagene klarer det så er vi på direkte nedrykk, hvis tre av dem greier det så er vi på kvalik.

                                      Så ja, jeg mener vi trenger 4 poeng til på de to neste for å unngå å bli nervevrak. Det eneste jeg er overbevist om er at ikke alle kamper kommer til å gå som vi tror. Så sent i sesongen er det best å møte lag som ikke har mye å spille for, men det gjør jo ikke vi. Vi møter to lag som sloss om medalje og et lag som sloss mot nedrykk. Det er mulig å sikre plassen i siste runde, men det håper jeg vi slipper. For hvis vi har tenkt å unngå å gå inn i siste runde uten å være truet så blir det nemlig mye verre.

                                      Hvis vi taper de 4 neste, så må Sogndal ta 2 poeng på 4 kamper for å kunne gå forbi oss i siste runde.
                                      Hvis vi taper de 4 neste, så taper vi mot Ålesund og da må Ålesund ta 1 poeng på 4 kamper for å kunne gå forbi oss i siste runde.
                                      Hvis vi taper de 4 neste, så må Tromsø ta 4 poeng på 4 kamper for å kunne gå forbi oss i siste runde.
                                      Hvis vi taper de 4 neste, så må Kristiansund ta 0 poeng på 4 kamper for å kunne gå forbi oss i siste runde.

                                      Så hvis vi regner med at Brann og Molde gir 0 poeng, så skjønner du hvorfor Ålesundkampen blir så viktig. Taper vi den så er det egentlig bare Oddskampen igjen før siste serierunde å ta poeng i. Naturligvis så kan vi vinne resten av kampene og få 46 poeng og ikke skjønne at dette bekymra oss, Men vi er ikke helt der akkurat nå.

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        Etter å ha studert kampoppsettet for de siste 5 kampene, så vil mest sannsynlig Sogndal havne på 31 poeng, Tromsø 29, Aalesund, 27 og Viking 19 med utgangspunkt i resultatene av deres hjemme- og bortekamper tidligere i år. I så tilfelle så kan vi tape de resterende kampene, og greie oss. Men som regel så tar bunnlagene en del uventede poeng på slutten av sesongen, så dermed så får noen av lagene mest sannsynlig mer poeng enn man i utganspunktet skulle forvente.

                                        Dette er hvordan jeg anser mulighetene i de neste kampene, hvor jeg tar for meg bortekampene først:
                                        Borte mot Odd, så tilsier statistikken at vi bør tape. Av Odd sine 12 hjemmekamper har du vunnet hele 8. Kun to uavgjort og to tap. De tapte mot Molde, spilte uavgjort mot Brann og Sarpsborg. Eneste skrellen de har gått på er hjemmekampen mot Viking som de presterte å tape.
                                        LSK har kun to seire på 12 bortekamper, mens 5 har endt med uavgjort, og 5 med tap. Kun vunnet borte mot Sogndal og borte mot Stabæk som hadde 120 min med cupfotball i beina bare noen dager i forveien. Så denne kampen regner jeg med tap, så får alt annet komme som en bonus.
                                        Brann har vært ca lika gode hjemme som Odd. Av 12 kamper så har de 7 seire, 3 uavgjort og 2 tap. Det ene tapet var mot Sarpsborg, også de gikk på en skrell - mot Kristiansund. Så også her er det lov å håpe. Spesielt med tanke på at vi vant mot dem i fjor. På den andre side så klappet vi sammen mot dem hjemme i våres, og de har et veldig bra lag og er sterke på hjemmebane. Så også her så regner jeg med tap, men kanskje vi kan dra opp en kanin av hatten.
                                        Sandefjord er faktisk også gode på hjemmebane, de har også vunnet 7 av 12 kamper. To kamper har endt uavgjort og tre med tap. Så de er med andre ord omtrent like gode hjemme som Brann har vært. To av tapene har vært mot Brann og RBK, men de har også tapt mot Stabæk. Vi var ganske heldige som dro med oss alle poengene fra Åråsen på våren, og regner med at også dette blir en veldig vanskelig kamp.
                                        Så av bortekampene, så tilsier statistikken fra 0 til noen få poeng.
                                        Aalesund har vært det desidert dårligste laget i Eliteserien de siste 11 kampene, og i tillegg så har vi vært gode på hjemmebane om vi ser bort fra de første kampene i år. Så her bør det hankes inn 3 poeng. Molde har ikke så veldig mye bedre borteform enn vi har hjemmeform, vi slo dem i cupen, og jeg føler at vi har et lite tak på dem. Så her blir jeg ikke forundret om vi kan raske med oss en seier, og blir litt skuffet om vi ikke i alle fall greier uavgjort.

                                        Nøkkelkampenen til LSK slik jeg ser det er hjemme mot Aalesund og Molde. Slår vi Aalesund og spiller uavgjort mot Molde, så vil vi havne på 35 poeng - noe som bør føre oss på veldig trygg grunn.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2309

                                          Mot slutten av sesongen er det ofte andre elementer som spiller inn, hvor mye et lag har eller ikke har å spille for.
                                          Heldigvis for oss kan neppe Aafk unne seg å parkere bussen. Kanskje i den kampen kan vi få årets brakseier.
                                          Molde og Brann spiller for Europa, og det betyr muligens noe. Odds sesong er mer eller mindre over. Fagermo ser ut
                                          til å ha resignert også. Ikke like uspiselig når gutane hans går på tap. Her bør det absolutt være muligheter for poeng.
                                          Har ikke sett Sandefjord iår bortsett fra mot oss, og trodde en stund de lå bak oss, og ble overasket at de faktisk
                                          har gjort det så bra som de har gjort det. Tar det på kontoen at de har blitt kraftig undervurdert. Litt avhengig av
                                          resultatene vi har før det møtet blir det nok en batalje ala den mot Sogndal.
                                          For morro skyld tipper jeg 3p mot Odd, 3p mot Aafk, 0 mot Brann, 3 mot Molde og 1 mot Sandefjord. Hvis betyr vi
                                          vil klatre et par plasser, og forhåpentligvis forbi vif.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎