Endringer må skje i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Vi er sårbare fremover, men vi er ikke i kritisk sone hos NFF. Vi kommer til å gå i blanse, minus/pluss kanskje 1 million i år.
    I fjor var vi "i deep shit".
    Tror Lyn var i gul sone hos NFF når de gikk konkurs, så jeg ville ikke ta det for gitt at NFF er de første til å fange opp hvor galt ting eventuelt er. Uten at jeg med det skal beskyldes for å mene vi er i ferd med å gå konkurs. Jeg peker bare på at NFF ikke er verdens mest pålitelige kilde.

    Vi fikk poengtrekk for å ha justert opp verdien på eiendom for å vise positiv egenkapital. En ting er å eie mer enn man skylder. Det er ikke nødvendigvis det samme som å ha penger til regninger. Det meste vi har av verdier er jo i fast eiendom, spillere, opparbeidet goodwill, osv. Og det er jo regnskapsverdien av disse tingene som avgjør om vi er på pluss eller minus når det gjelder egenkapital.

    Aner ikke helt hvordan det står til hos oss nå. Vi er ikke friskmeldt før det kommer mer penger inn enn det går ut. Vi må gå i pluss på drift, ikke fordi vi justerer opp verdier på eiendom eller noe annet.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Velger å ta alt som kommer ut fra klubben om økonomien med en stor klype salt. Husker fortsatt da vi "bare manglet et godt fotballag" i november. Det viste seg at vi mangla en god del mer enn det.
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        Latterlig bra tråd! Selv om ikke alle er enige viser det at folk i det minste bryr seg om LSK fortsatt.

        Jeg støtter trådstarter helt og holdent. Klubben har blitt styrt, trent og kjørt i dass over lang tid. Mange vet at for eks ett salg av LSK hallen hadde trolig reddet LSK's økonomi. Den økonomien som er der blir fremstilt som helt fin og folk biter på. I stedet fikk man kastet ut folk i styret som faktisk tok i ett tak. Nå er det gutteklubben grei som igjen styrer sjappa. Det er 0 (NULL!) tæl i spillerne. Mot en lett motstander løper de rundt der ute med hodet lavt og det ser ikke ut som de vil være der ute i det hele tatt.
        Mange av disse har dette som jobb. Og hva skjer hvis man ikke leverer på jobb? Da får man advarsler og etterhvert sparken. Det sitter folk som jobber med markedsføring i LSK som knapt løfter en finger. Virker det som! Og sånn skal det ikke være når man jobber med markedsføring. Det skal mases, pushes og nesten irriteres med reklame om kamper og ting som skjer. Dette skjer ikke. KFL sin facebook er bedre enn LSK på markedsføring. Der får man jevnlig beskjed om kampene i god tid før.

        Noe må helt klart skje! At det sitter folk her å forsvarer hvordan klubben driftes og hvordan laget fremstår og spiller er for meg helt utrolig. Hvis man mener at ting er greit nå blir vi borte som klubb innen noen år. Økonomien er skakkjørt og da må vi få inn folk som kan økonomi og som vet hva de driver med. Ikke folk som spilte i LSK før (satt på spissen)
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          Opprinnelig skrevet av UltraFo
          Det skal mases, pushes og nesten irriteres med reklame om kamper og ting som skjer. Dette skjer ikke. KFL sin facebook er bedre enn LSK på markedsføring. Der får man jevnlig beskjed om kampene i god tid før.
          Under kamp på Åråsen opplyses det vel ikke engang om når neste hjemmekamp er... Håpløst.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1467

            Opprinnelig skrevet av scages
            Under kamp på Åråsen opplyses det vel ikke engang om når neste hjemmekamp er... Håpløst.
            De gangene jeg har vært på Åråsen det siste halvåret (felt G), har det uansett ikke vært mulg å oppfatte noen av de opplysningene som har vært gitt over høyttaleranlegget...
            - så akkurat det lar seg kanskje endre??

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Forholdt meg til LinkedIn-profilen hennes hvor det står at hun avslutter forholdet 30/9, men jeg tviler ikke på at du har hørt rett.
              Skjønner. Det var ikke ment som sånn «du tar feil», eller «her kommer jeg», det var kun til informasjon, i og med at det hadde blitt nevnt flere steder i tråden. Siste dagen hennes var i slutten av juni. For de som er opptatt av den slags.

              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Forøvrig er jeg nysgjerrig på at du nevner Fofana som en av de største kontraktene våre. Fofana har vel kun signert på én avtale med LSK, og tidligere har afrikanerne våre fått relativt beskjedne lønninger på første kontrakt. Kjenner du til innholdet i den avtalen og bakgrunnen for at Fofana eventuelt fikk mye bedre vilkår enn feks. Nosa, som var minst like talentfull, og gikk for nærmest juniorlønn i starten?
              Nysgjerrighet er bra! Og takk for gode spørsmål og svar som alltid. Dette er igjen «bare» noe jeg har hørt, om innholdet i den avtalen, så får folk selv avgjøre i hvilken grad det jeg skriver er til å stole på.

              Mulig det stemmer at disse kontraktene tidligere har vært i det lavere sjiktet, men juniorlønn i ordets rette forstand er neppe riktig, da disse arbeidsforholdene er regulerte med minimumslønn.
              Nosa hadde ingen juniorlønn. Ikke i første kontrakt, og hvert fall ikke i andre. At Nosa selv mente han hadde en slags «juniorlønn» i første kontrakt, stemmer nok derimot
              Han kan f.eks. ha sammenlignet sitt sportslige bidrag og lønningspåsa med Kikos ditto, og da blei nok det frøktli’ skakt og urettferdig. Nosa så på seg selv som en av Tippeligaens beste spillere, og det var han jo også.
              De som tror eller mener at afrikanerne i LSK generelt tjener «dårlig», tar feil. Dårlig sammenlignet med Kiko eller BHR, ja så klart, men alle sammen de seinere åra, inkl. Nosa, har hatt ålreite lønninger som et minimum.

              (sjekk f.eks. denne saken, hvor skattenivået til herremennene Edwin, Dosso og Nosa taler sin tydelige språk: http://www.rb.no/lsk-magasinet/lonns...s/1-95-5353025 - et stykke ned på siden)

              Jeg prøver stort sett å uttale veldig rundt på forumet, enten kildene mine er glimrende eller bare ganske bra, og derfor skreiv jeg sannsynligvis fire av de fem største kontraktene. Det er opplagt at Kippe skiller de fem, og så kan det være at Erlings kontrakt for 2015 er bedre enn det Fofanas var – det veit jeg ikke. Føler uansett at poenget mitt fortsatt er gyldig, at lønnsnedgangen kompenserer for en hel del av publikums- og mediepengene som uteblir, enten fasitsvaret skulle være fire av de fem største, fire av de seks eller fire av de 22.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎