august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #21
    Fra Aftenposten:


    Klart vi kan vinne serien



    Michael Mifsud har satt inn 2-0 mot Brann og tiljubles av lagkameratene. ( Foto: Digitalsport )

    LILLESTRØM, LSK - BRANN 2-0: Michael Mifsud kom inn og avgjorde kampen mot serieleder Brann med to kjappe scoringer. Nå tror han Lillestrøm kan vinne serien.

    Av: André Almløv
    Publisert: 02.08.2006

    Lynraske Michael Mifsud måtte finne seg i å starte på banken da serieleder Brann gjestet Åråsen, til det som kan ha vært en tidlig seriefinale. Men da han fikks sjansen kjente han sin besøkelsestid og senket serielederen med to kjappe scoringer like før slutt.

    - Klart vi kan vinne serien. Alle her er positive og veldig ambisiøse. Vi snakker ikke om seriegull, men alle her tenker nok på det. Vi får se hvordan det ender, sier Mifsud.
    Malteseren erstattet Olivier Occean 35 minutter før slutt og gjorde seg straks bemerket med sine raske løp inn bak Brann-forsvaret.
    - Jeg kom til to sjanser og scoret to mål, var på rett sted til rett tid og fikk flotte pasninger. Det er alltid moro å score mål, men det viktigste var seier mot Brann i dag, sier Mifsud, som ikke legger skjul på at han venter på et tilbud fra en større liga enn den norske.

    Skuffende

    - Derfor var det skuffende å starte på benken. Men jeg visste at jeg måtte gi alt da jeg kom inn. De som er her og ser på spillere vil legge merke til de som skaper sjanser og scorer mål, sier han.

    Manager Jan Åge Fjørtoft kan godt tenke seg å beholde Mifsud, men har akseptert at både han og Robert Koren trolig går gratis som Bosmann-spillere.
    - Vi forholder oss til at det er hverdagen vi lever i og at vi ikke har noen tilbud på Koren og Mifsud til nå, sier han.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #22
      Fra RB:


      MAGISKE MICHAEL

      ÅRÅSEN:
      Vraket før start. Ganske usynlig i 29 minutter. Så eksploderte Michael Mifsud. På to små minutter avgjorde han kampen og satte fyr på et fullsatt Åråsen.



      Av: Morten Svesengen

      Det som så ut til å gå mot en ganske kjedelig 0-0 kamp mellom de to topplagene i en tett kamp – ble plutselig en fantastisk forestilling for folk på Åråsen. I hvert fall de rundt 8.000 som holdt med LSK.
      Da steg banens minste spiller – Michael Mifsud – til værs og skallet inn Dan Anton Johansens perfekte innlegg.
      Et viktig mål for spenningen i toppen av Tippeligaen. En enormt viktig scoring for LSK som ikke hadde vunnet i serien siden 16. mai.
      Og sist, men ikke minst utrolig godt for Mifsud selv, som har hatt måltørke i serien siden han scoret mot Stabæk. En spiss som scorer lite er ikke særlig attraktiv selv om kontrakten går ut om noen måneder.
      – En fantastisk lettelse å score igjen. Den siste tiden har jeg gjort en jobb for laget og skapt mer sjanser for andre enn meg selv. Men mål er alltid viktig for selvtilliten, og derfor var dette deilig, sa Michael Mifsud.

      To minutter – to mål

      Han ble satt ut av laget før kampstart, men fikk sjansen snaut ti minutter ut i andre omgang da LSK ikke hadde klart å bryte hull på Brann-forsvaret.
      – Alle vil spille fra start, og jeg var selvfølgelig skuffet over å bli satt på benken. Jeg visste at jeg måtte prestere, og var veldig tent da jeg kom inn, sa Mifsud.
      26-åringen trengte litt tid på å komme i gang han også i går. Men da han eksploderte gikk det fort.

      83. min.: Først skallet han inn 1-0 på Dan Anton Johansens presise innlegg – utagbart for keeperen.
      – Et fantastisk innlegg av Dan. Man må ikke være stor for å heade inn mål bare man plasserer seg riktig, sa han med et smil om munnen.
      84. min.: Minuttet etterpå stakk han gjennom et hull i Brann-forsvaret og ble nydelig framspilt av Robert Koren. Skuddet med høyrebeinet plasserte han enkelt til side for Håkon Opdal i gjestenes mål.
      – "Robbie" er en spiller som forstår fotball. Han ga meg som vanlig en flott pasning og heldigvis en bra avslutning fra meg.

      – Et godt bytte

      Med Mifsud som tomålsscorer og LSK tre poeng nærmere Brann, hevdet nok noen at LSK-trener Uwe Rösler hadde startet med feil spissduo.
      Rösler så det annerledes.

      – Arild (Sundgot) og Olivier (Occean) spilte godt på topp. Jeg hadde håpet å komme i ledelsen før jeg byttet inn en av de "små". Men følte vi trengte litt forandring. Særlig etter at Brann måtte ta ut sin raskeste stopper. Hvis jeg var journalist, ville jeg kalt det et godt bytte, sa Rösler.
      Tyskeren var naturligvis strålende fornøyd med svaret Mifsud ga etter å ha blitt satt ut av laget.

      – Vi har en stor stall, og det vil alltid bli bytter. Selvfølgelig liker ingen å bli satt på benken. Verken Frode (Kippe) eller Michael gjorde det. Derfor likte jeg veldig godt det han leverte som innbytter. Vi trengte de to målene og han trengte det. Veldig godt at de kom akkurat nå, sa Rösler

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #23
        Fra Rogalands Avis:



        Frykter ikke Mifsud

        LSK – Brann 2-0. Michael Mifsud kom inn som innbytter og slukket Brann med to mål på ett minutt. Tom Prahl frykter ham ikke.



        Tom Prahl

        Av: Bjarte Stav

        – Nei, vi frykter ikke noen spillere, sier Prahl til Rogalands Avis.

        Sammen med Arvi Taaler var han på plass på Åråsen, da Lillestrøm tok skalpen av serielederen i går kveld.
        – Mifsud starter nok mot oss på søndag. Han leverte en meget god søknad, vurderer Prahl.

        Som en Duracell-kanin
        Selv om han ikke frykter Mifsud, er han full av lovord om malteseren.
        – Han er en farlig spiller. Han er en av eliteseriens raskeste, og løper inn og ut over alt. Mellom stopper og back, på utsiden av backene. Ja, han er som en Duracell-kanin, eksemplifiserer Viking-treneren.
        I Vikings bortekamp mot Lillestrøm i 3. serierunde i vår, var Mifsud et stadig uromoment. Han ble også kåret til banens beste.

        – Enda mer gnist

        Foran søndagens kamp er Prahl mer opptatt av hvordan Viking skal spille, enn hvordan han skal stoppe enkeltspillere.
        – Vi må mobilisere enda mer gnist enn vi hadde mot Ham-Kam. Aggressiviteten må være på topp i 90 minutter. Vi kan ikke henge oss for mye opp i hvordan Lillestrøm skal spille, sier Prahl.
        – Har det du så av Lillestrøm mot Brann noe å si for hvordan dere legger opp formasjonen på søndag?
        – Ja, absolutt. Vi må tenke på hvordan vi skal forsvare oss og hvordan vi skal angripe. Men jeg kan ikke røpe om vi skal spille 4-4-2 eller 4-3-3, sier svensken.

        – Ekstremt viktig

        Serielederen fra Bergen spilte solid i forsvar i 83 minutter. Lillestrøm spilte omstendelig og statisk i store deler av kampen.
        – Det var en jevn kamp med få sjanser. Det så ut til å gå mot 0-0, sier Prahl.
        Det var helt til lille Michael Mifsud klarte å rive seg løs fra sin markering åtte minutter før slutt. Den kortvokste spissen raget høyest og headet ballen utagbart i nettet etter innlegg fra Dan Anton Johansen.
        – Det er alltid godt å score mål, og det var ekstremt viktig med tanke på gullkampen, sa Mifsud til Avisenes Nyhetsbyrå etter kampen

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #24
          Fra RB:

          Lasses jubeluke



          EKEBERGSLETTA:
          (LSK – Ull/Kisa 1-0). For Lasse Bergan-Foss har den siste uka vært en eneste stor opptur. I dag kan den krones med Norway Cup-gull.


          TETT: Alexander van Wijk har holdt buret rent for LSK i Norway Cup.

          Av: Wegard Bakkehaug

          – Det er gøy nå, sier den beskjedne 17-åringen etter 1-0-seieren over naboen Ull/Kisa i semifinalen.
          Han kunne nok brukt langt større ord om det som har skjedd den siste uka. Fredag forrige uke fikk han lærlingkontrakt i LSK, gjennom uka har han vært krumtappen i et LSK-forsvar som ikke har sluppet inn mål på Ekebergsletta og i går ble han matchvinner i semifinalen.
          – Men jeg tror det var offside, smiler Bergan-Foss.

          Møter Dala

          Det var det ingen i LSK-leiren som brydde seg om i går kveld. Fokuset ble raskt rettet mot finalen der interkretslaget Brumunddal venter.
          – Vi vet det er et godt lag så vi venter en tøff kamp, sier Bergan-Foss.
          LSK-stopperen berømmer kanarifuglenes evne til å krige og stå på kampen ut. Det er kanskje den beste resepten på de mildt sagt humpete banene i hovedstaden.
          – Det er det som nytter her inne. Kriger vi som mot Ull/Kisa tar vi Brumunddal, mener 17-åringen, som aldri har vunnet noe som fotballspiller før.
          – Eller, vi tok Romerikscupen et år forresten. Ellers har jeg kun vært med på å rykke opp til 3. divisjon med LSK 3.

          Null baklengs

          LSK-keeper Alexander van Wijk har til gode å plukke ballen ut av nettet på Ekebergsletta denne uka.
          – Og nå er det bare en kamp igjen. Det er ikke verre enn det, smiler burvokteren, som har mye godt å si om Bergan-Foss og de andre i forsvarsfireren.
          – Jeg har faktisk hatt lite å gjøre. Forsvaret vårt funker bra sammen. To gode backer og to gode stoppere blir bra. Solid, oppsummerer van Wijk.
          Finalen spilles 10.30 i dag tidlig på bane 1 på Ekeberg.

          PS! LSK-juniorene har sluppet inn ett mål denne uka, men det var mens Bergan-Foss og de andre rekruttspillerne var i Trysil for å spille 2. divisjonskamp.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #25
            Fra RB


            DEN HARDESTE STRAFFEN

            EKEBERGSLETTA:
            (Lillestrøm – Brumunddal 3-5 e.str.). Å tape en finale i Norway Cup på straffesparkkonkurranse er det bitreste som finnes.



            Av: Espen Bolstad espen.bolstad@rb.no 63 80 48 00

            I går opplevde tre av LSK-juniorene akkurat det.
            – Jeg planla å sette den så hardt jeg kunne i hjørnet. Jeg hadde ikke mye krefter igjen i beina så den ble ikke godt nok plassert, forklarer en tydelig skuffet Jonas Kordahl, som samtidig skrøt av Brumunddals sisteskanse.
            – Dette var utrolig kjip. Å tape på denne måten var ikke noe gøy, forteller Jørgen Slorafoss, som bommet på LSKs andre straffespark.
            Morten Derbakk bommet også på sin straffe, mens Lillestrøms to sikre på 16-meteren var Lasse Bergan-Foss og Nickolas Sparby.

            Ledet

            De to sistnevnte ga Lillestrøm ledelsen etter 17 minutter. LSK-juniorenes kjempe i midtforsvaret, Lasse Bergan-Foss, kranglet til seg ballen etter et langt innkast fra Sparby. Han fikk vende opp og dundret inn en perle av et mål i krysset. Utagbart for Brumunddals keeper.
            Lillestrøm førte hele den førsteomgang og hadde flere sjanser til å gå opp i en tomålsledelse. Men det ville seg ikke for gultrøyene, og i andreomgang kom Brumunddal mer med i kampen.
            – Vi mistet rytmen i spillet. Derfor slapp vi motstanderen mer til bakover, samtidig som at gutta har hatt et ekstremt tett kampprogram denne uken. I tillegg til Norway Cup var de onsdag i Trysil for å spille andredivisjonskamp mot Nybergsund. Så noe av forklaringen ligger nok der også, forteller LSK-trener Roy Kenneth Torkildsen.

            – Stolt

            Kaptein Andreas Castilla, fant til tross for tap, fram smilet etter kampen. Og da sølvpokalen ble løftet kunne man høre litt spredd jubel på podiet.
            – Det er klart vi er litt skuffa nå. Men jeg er utrolig stolt av det vi har prestert. Å komme til en finale er stort i seg selv. Samtidig som at vi ryker på straffer. Noe som er å regne som bingo, forteller Castilla.
            Lillestrøms keeper Alexander van Wijk, som hadde holdt nullen i turneringen fram til finalen i går, var selv litt skuffet over ikke å ha reddet noen av Brumunddals straffer.
            – Jeg har egentlig en ganske god statistikk på straffer, og jeg var på den ene, men det ville seg ikke i denne kampen, forteller keeperen, som egentlig var mest bitter over at Brumunddals utligningsmål gikk inn.
            – Jeg trodde jeg hadde gjort en kjemperedning. Men fra hånden min og ned i gresset fikk ballen en utrolig skru og skrudde inn i mål da den traff bakken, forteller keeperen.

            Glapp mannen

            Men den som var mest "nede" etter straffetapet var Ragnar Hovind. Tårene kom hos LSK-spilleren og han gikk med skjorta over hodet for å skjule skuffelsen etter kampen.
            – Det er litt ekstra skuffende med tanke på at det var jeg som glapp markeringen da Brumunddal scoret, forteller Hovind.
            – Men vi taper som et lag, og vinner som et lag. Så jeg kommer nok over dette, avslutter han.

            Kommentar

            • gulsort
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2004
              • 166

              #26
              DEJLIGT I NORGE

              ÅRÅSEN:
              Åtte nye danskeimporter har kommet til norsk fotball det siste året. I kveld møtes fire av dem på Stavanger stadion.
              DANSK VIKING: Allan Gaarde, en av tre danske spillere i Viking, mot Michael Mifsud i vårkampen. FOTO: SCANPIX



              Av: Espen Solbakken

              – Hvorfor er det plutselig så mange danske spillere i Tippeligaen, Dan Anton Johansen?
              – Felles for dem som har kommet i det siste er at det handler om etablerte spillere fra SAS-ligaen som ønsker å prøve noe nytt. De har spilt mange år i Danmark og kjenner alle klubbene og spillerne der. Nå vil de oppleve noe annet, sier LSKs nye høyreback.
              I kveld møter han landsmennene Allan Gaarde, Nicolai Stockholm og Søren Berg, som alle har gjort siddiser av seg i løpet av det siste året. De to sistnevnte ga Gaarde selskap nå i sommer.
              Visste lite

              – Er det mer penger her?
              – Du vil som regel alltid få mer når du bytter klubb uansett. Men pengene er ikke hovedårsaken til at jeg er her. Jeg trengte en ny utfordring.
              Selv visste Johansen svært lite om norsk fotball før han kom. Men det skyldes like mye at han ikke er fotballmann 24 timer i døgnet.
              – Går det en god film og en fotballkamp samtidig på tv, velger jeg filmen. Jeg ser på fotballen som en jobb jeg liker veldig godt. Men hjemme fra jobben pleier jeg heller tida med familie og venner foran enda mer fotball.
              – Og hva er inntrykket nå etter to uker på Åråsen?
              – Utrolig bra. Derfor føltes det ekstra bra etter jeg la innlegget som Michael Mifsud scoret på mot Brann. Jeg jublet mot tilskuerne, for jeg ønsker å gi noe tilbake til denne klubben. Lillestrøm har virkelig behandlet meg godt, sier Johansen, som i nærmeste framtid flytter ut av hotellrommet og inn i hus på Strømmen.
              Lav status

              Norsk fotball har lenge slitt med lav status hos det danske folket. Det bekrefter også Dan Anton Johansen, det er mange som snakker "skidt" om norsk fotball i Danmark.
              Agent Bjarne Sognnæs tror dette er i ferd med å snu.
              – Det er blitt mer stuereint å gå hit for danske spillere, de har alltid søkt seg sørover. I enkelttilfeller kan de også få bedre betalt, men jeg tror ikke det er mer penger her generelt.
              – Hvorfor begynte strømmen av danske spillere?
              – Jeg tror Jan Michaelsen åpnet en del dører da han gikk rett fra Panathinaikos til Ham-Kam. Dessuten har muligens det de norske klubbene har vist i Royal League hatt noe å si. Økonomisk er det også tøff skatt for danskene i hjemlandet. Der verdsetter de utlendingene høyere gjennom å gi dem en lavere artistskatt, sier Bjarne Sognnæs.
              Sommerhandel

              Torgeir Bjarmann i Lyn har i år vært med og kjøpt Rasmus Daugaard fra SAS-ligaen, mens han har solgt Kristian Flittie Onstad til Esbjerg.
              Han mener danske-boomen i Norge er et sommerfenomen – mye på grunn av skattereglene.
              – Det er i sommervinduet vi kan konkurrere med de danske klubbene, for reglene er slik at de får lav skatt i Norge det første halve året. Dette gjør det gunstig for spillerne å komme hit, sier Bjarmann om det han tror er en av årsakene til at nesten et tosifret antall har kommet til Norge i løpet av et år.
              – Og sportslig sett?
              – Det er bra kvalitet over hele linja i den danske toppserien, så spillerne er relativt sikre investeringer sportslig. Dessuten er de litt annerledes som typer. De tilfører norske klubber noe annet ferdighetsmessig, sier Bjarmann.
              Lyn-lederen tror likevel at norsk fotball ikke kan konkurrere med lønnsnivået i Danmark på de beste spillerne.
              PS! LSK kan fremdeles få en danske også på venstrebacken. Etter det RB-sporten erfarer, står Chris Sørensen (28) fra Odense Boldklub fremdeles på ønskelista.
              For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

              Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #27
                (Viking-Lillstrøm 1-2) Etter sin andre strake seier klatret Lillestrøm opp på 2. plass og legger ytterligere press på serieleder Brann.


                Etter 2-0-seieren mot nettopp Brann i midtuken satte Lillestrøm en stopper for formsvikten som har preget gultrøyene. Søndag kveld sikret de seg en ny seier og har nå tre poeng opp til Brann som spiller mot Start i kveld. Men uansett hvordan det går i den kampen har bergenserne én kamp mer spilt enn LSK.

                Michael Mifsud ble matchvinner mot et Viking-lag som er i skikkelig trøbbel. Malteseren fastsatte sluttresultatet til 2-1 da han tuppet ballen i mål fra kloss hold i det 47. minutt.

                Scoringen var av den omdiskuterte sorten. Et langskudd fra Bjørn Helge Riise gikk rimelig rett på Viking-keeper Iven Austbø. Men unggutten ga likevel retur og Mifsud kranglet til seg ballen før han satte den i mål. Austbø signaliserte til dommeren at Mifsud hadde sparket ballen ut av hendene hans.

                Viking klarte aldri å komme til de helt store sjansene etter Mifsuds scoring, og da fløyta gikk for full tid sto det tydelig å lese i ansiktet til Viking-spillerne at de går mot en tung høst.

                Utlignet på overtid

                Etter en litt tam åpning på Viking stadion frisknet det til og spillet bølget frem og tilbake. Viking hadde muligheten til å ta ledelsen da Allan Gaarde skjøt på et frispark etter 13 minutters spill, men Heinz Müller fikk slått til corner.

                Bjørn Helge Riise kom til flere gode innlegg fra sin høyre kantposisjon - uten at det ga uttelling for Lillestrøm.

                Men gjestene tok ledelsen i det 36. minutt da Arild Sundgot headet i mål etter et innlegg fra Shane Stefanutto.

                Viking klarte å utligne på et meget gunstig tidspunkt da Peter Ijeh ekspederte ballen i mål ett minutt på overtid av 1. omgang. Men det hjalp lite ettersom Lillestrøm scoret på nytt rett etter hvilen.

                Lillestrøm tar imot Ham-Kam i neste serierunde som spilles om to uker. Da får Viking besøk av Vålerenga.

                PS! Både Mifsud og Sundgot scoret sitt sjette seriemål for sesongen og deler med det toppscorertittelen i Lillestrøm.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #28
                  http://www.dagbladet.no/sport/2006/08/06/473150.html



                  Lillestrøm sleit seg til seier


                  STERK: Arild Sundgot har akkurat satt ballen bak Viking-keeper Iven Austbø.
                  Foto: Scanpix

                  annonse


                  Lillestrøm er et mer effektivt fotballag enn Viking. Derfor sikret laget seg tre viktige bortepoeng etter å ha vunnet 2-1 mot Viking i Stavanger.
                  LES OGSÅ:
                  writemail('plt', 'dagbladet.no')PER LARS TONSTAD
                  Søndag 06.08.2006, 20:08
                  oppdatert 20:16

                  (Dagbladet.no): Viking - Lillestrøm 1-2

                  Arild Sundgot er sterk og lur i angrep, mens Michael Mifsud er mest lur. Begge to dukket opp i rette posisjoner og scoret mot et tafatt Viking-forsvar. Sundgot var selvsagt frampå med hodet på et innlegg. Han er flink til på lure seg bak ryggen på forsvarere og få rom til å ta imot ballen. Slik ga han kanarifuglene ledelsen 1-0.
                  Viking utlignet minuttet før pause, da Peter Ijeh beinet en ball i mål etter en hodestuss fra Søren berg. Det ga Viking håp, men i tillegg til vilje trengs det evner for å vinne fotballkamper. Viking fortsatte å pumpe lange baller mot spissene Ijeh og Berg. De støtte på en LSK-mur i form av Frode Kippe og Anders Rambekk.
                  I stedet var det Lillestrøm som tok føringen på en kontring. Raske Michael Mifsud utfordret Vikigns ferske førstekeeper Iven Austbø. Austbø mistet ballen, der var Mifsud med ei lang tå og sikret LSK-seieren. Ongangen ut spilte LSK fornuftig, mens Viking ikke klarte å skape stort. En sterk sliteseier for Lillestrøm, nok et skuffende hjemmetap for et dårlig samspilt Viking-lag.
                  Det snakkes gull i Lillestrøm, det snakkes krise i Viking.

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    LSK.no:

                    LSK møter FC Lyn Oslo spilles 23.august
                    Det har endelig blitt bestemt at den utsatte kampen i Tippeligaen mellom FC Lyn Oslo og LSK skal spilles onsdag 23. august klokken 19:00.

                    Kommentar

                    • Svimling
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Nov 2005
                      • 40

                      #30
                      Olivier Occean ble overraskende utelatt fra troppen mot Viking.- Det er en kombinasjon av at jeg er ute av form og at jeg har behov for hvile, sier canadieren til Fotballmagasinet.no.


                      Kommentar

                      • Svimling
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2005
                        • 40

                        #31
                        Lillestrøm er for alvor med i gullkampen etter seier over Viking i Stavanger. Viking-keeper Iven Austbø kommer neppe til å sove godt i natt etter å ha vært direkte innblandet i kanarifuglenes seiersmål.

                        Les hele saken

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #32
                          Rambekk får fornyet tillitt på landlaget!

                          Grattis Rambekk!!!:lsk:

                          Her er troppen:
                          Håkon Opdal, Brann
                          Thomas Myhre, Charlton
                          Utespillere:
                          Martin Andresen, Brann
                          Daniel Braathen, Rosenborg
                          John Carew, Lyon
                          Christian Grindhiem, Vålerenga
                          Erik Hagen, Zenit St. Petersburg
                          Brede Hangeland, FC København
                          Jon Inge Høiland, Kaiserslautern
                          Steffen Iversen, Rosenborg
                          Marius Johnsen, Start
                          Claus Lundekvam, Southampton
                          Tommy Svindal Larsen, Odd Grenland
                          Anders Rambekk, Lillestrøm
                          John Arne Riise, LIverpool
                          Sigurd Rushfeldt, Tromsø
                          Fredrik Strømstad, Start
                          Kjetil Wæhler, Vålerenga
                          Ole Martin Årst, Tromsø

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #33
                            Ingen er sikre

                            Av: Espen Solbakken
                            STAVANGER:

                            (Viking – LSK 1-2). LSK-trener Uwe Rösler våger å sette ut sine største stjerner i jakten på gull. I går satt Olivier Occean på tribunen – med en prislapp på 8 millioner kroner.



                            – Jeg har vært litt ute av form, men det er alltid skuffende å ikke få spille. Jeg fikk beskjeden på hotellet rett før kampen, sa Occean, som først sto oppført som materialforvalter (!) på LSK-lagoppstillingen. Senere tok han plass som på pressetribunen som tilskuer.
                            – Det er tøff konkurranse i denne klubben. Vi har 20 mann som desperat ønsker å spille, jeg er en av dem. Men jeg vil slå tilbake, sa Occean, som ble offer for regelen om bare to spillere utenfor EØS-området.
                            De ble opptatt av Khaled Mouelhi på banen og Kasey Wehrman på benken.
                            Får sjansen igjen

                            Kaptein Frode Kippe var tilbake på laget søndag etter at han ble satt utenfor Brann-kampen. Han sier rulleringen kommer på grunn av mange kamper i det siste.
                            – Det er ikke alltid like lett å akseptere for den spilleren laguttaket rammer, men det fine er at du aldri er ute i kulden lenge, selv om du ikke spiller alle kampene. Du får alltid sjansen igjen, sier Frode Kippe.
                            Uwe Rösler sier at byttingen på laget slett ikke gjøres for å holde spillerne lykkelige. Det handler alltid om å finne de 11 spillerne som har størst mulighet til å vinne kamper for ham.
                            – I dag hadde vi tapt om den samme midtbanen fra Brann-kampen skulle spilt igjen. Jeg ville ha friske bein og brakte inn Kiko Mouelhi. Jeg tror ingen kan argumentere mot det i ettertid, sa Rösler.
                            – Og sannsynligvis trengte Occean litt fri også.
                            – Vil byttingen fortsette?
                            – Ikke så ofte i periodene hvor vi ikke har midtukekamper, men jeg ønsker å bruke stallen vår. Med kun 13-14 spillere ville vi ikke vært i nærheten av å vinne noe, sier Rösler, som er glad han har flere enn det å velge mellom.
                            Få sjanser

                            I en til dels kjedelig 1. omgang ble det knapt nok skapt halvsjanser den første halvtimen. Viking ble avvinket for offside på vei gjennom to ganger, begge hårfine avgjørelser.
                            LSK var i flere gode posisjoner til å skape noe, men ble for upresise på siste tredjedelen av banen. Så plutselig satt både pasningen og timingen. Avsender Shane Stefanutto hadde helt riktig adresse på sitt innlegg øremerket Arild Sundgot. Det virker som om Sundgot-mål i Stavanger aldri går av moten.
                            Trener Uwe Rösler fikk imidlertid jubelen i vrangstrupen da LSK helt utilgivelig sovnet i de siste sekundene før pause. Forsvaret ble for fokusert på ballen og mistet markeringene både på innlegget til Søren Berg på bakre stolpe og hans heading til målscorer Peter Ijeh.
                            Sikret seieren

                            – Utrolig viktig å slå raskt tilbake med mål tidlig i 2. omgang. Jeg er fornøyd med hvordan vi holdt på ballen etter scoringen, oppsummerte Rösler.
                            Hans kollega Tom Prahl sa på sitt sedvanlig, småsløve vis dette om kampen:
                            – Synd at vi ikke utnyttet muligheten, for jeg tror dette var et bra tidspunkt å møte LSK på. Men de var gode til å spille på resultat og sikkerhet.
                            – Nedtur for Viking etter den gode kampen mot Ham-Kam sist?
                            – Ja, men selv om vi var gode mot Ham-Kam, så er Lillestrøm en motstander av en helt annen kaliber. En helt annen klasse, sier Prahl om gullkandidaten.

                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              #34
                              Børsen: Viking-LSK

                              Av:


                              Viking – Lillestrøm 1-2 (1-1)

                              Stadionstemning: 5
                              Kampkarakter: 3
                              Åråsen.
                              Mål: 0-1 (36) Arild Sundgot (Shane Stefanutto), 1-1 (45) Peter Ijeh, 1-2 (47) Michael Mifsud.
                              Gult kort: Søren Berg, Viking, Pål Steffen Andresen, LSK.
                              Tilskuere: 12.818.
                              Målsjanser: Viking 2, LSK 2.
                              Cornere: Viking 6, LSK 2.
                              LSK (4-4-2):

                              Heinz Müller 5

                              Holdt endelig nullen igjen mot Brann sist. Den sprakk igjen på overtid i 1. omgang i går, men ingen tabbe. Hadde i lange perioder relativt lite å gjøre, holdt konsentrasjonen oppe.
                              Dan Anton Johansen 5

                              Har gått rett inn på LSK-laget fra Brøndby. Viser fram en fin innleggsfot ved flere anledninger, men kan bli litt lett å vinne over i lufta i boksen. Byttet ut med høyere Andresen på slutten.
                              Anders Rambekk 5

                              Forsvarssjef sist, ny makker igjen i dag. Holdt Viking unna sjanser helt til målet på overtid før pause. Flink til å finne Mifsud på løp i bakrom. Litt smårusten i posisjoneringene et par ganger.
                              Frode Kippe 5

                              Tilbake på laget etter at han hvilte mot Brann. Litt veike avklareringer, men ryddet stort sett godt unna før pause. Småtrøbbel med sleipe Ijehlangs bakken, men greide å binde forsvaret sammen.
                              Shane Stefanutto 6 BB

                              Aspirerte til banens beste-pris i forrige match. Fulgte opp i går med å servere flott assist til Sundgot på ledermålet. Spiller klokt og med stor selvtillit om dagen. God kontroll på rutinerte Søren Berg.
                              Bjørn Helge Riise 4

                              Sonet for gule kort sist, tilbake på laget igjen. Rev og slet i Perreira og jobbet hardt begge veier. Sleit litt med å skape de store tingene. Fikk best betalt for den defensive jobbingen i går.
                              Espen Søgård 5

                              Balansemann bak Koren på midten. Gjør en jobb i det skjulte hele veien og spiller enkelt. Flink til å distribuere baller ut på kantene. Ut på venstrekanten i 2. omgang, svakere der.
                              Robert Koren 4

                              Flyttes stadig vekk rundt i ulike midtbaneroller. Prøvde å sette i gang spillet raskt og vant ofte ballen høyt i banen. Likevel langt unna vanlig toppnivå, lite involvert og satte for sjelden fart i angrepene til LSK.
                              Khaled Mouelhi 5

                              Gårsdagens overraskelse i Röslers laguttak. Ble litt statisk i sitt kantspill, trakk ofte innover i banen. Slo enkelte gode crossere over til Riise på motsatt. Falt litt av etter en god 1. omgang. Fullt godkjent, byttet ut.
                              Arild Sundgot 6

                              En av tre LSK-spisser med fem seriemål før denne. Åpnet godt med å droppe ned i banen og finne medspillere hver gang. Headet inn årets sjette scoring, men imponerte enda mer som ballholder på topp.
                              Michael Mifsud 4

                              Kom fra benken og ble stor matchvinner sist. Tok med seg Svenning på mange diagonalløp mot cornerflagget. Imidlertid for egoistisk og gjør noen rare valg med ballen. Våkent frampå på 1-2-målet.
                              SUM 11 MANN: 54

                              INNBYTTERE:

                              Kasey Wehrman

                              (17 min. for Mouelhi).
                              Magnus Myklebust

                              (15 min. for Mifsud).
                              Pål Steffen Andresen

                              (11 min. for Johansen).
                              DOMMER

                              Kjetil Sælen, Arna-Bjørnar 4

                              Forholdsvis lettdømt. Ikke påvirket av publikums piping, men forvirret alle med inkonsekvent frisparklinje.
                              ANALYSEN

                              Etter at LSK re-startet sin sesong i jakten på gull mot Brann, så var troen sterk på ytterligere tre poeng på fantastiske Viking Stadion. Begge lag åpnet litt avventende, med et lite overtak til Viking. LSK kom inn igjen i kampen, men det ble ikke skapt sjanser i noen ende. Faktisk var Sundgots mål kampens første reelle mulighet. Uprofesjonelt av bortelaget å la Viking utligne på overtid i 1. omgang – også Viking scoret på sin første målsjanse. Drømmestart etter hvilen med Mifsuds retur-mål umiddelbart, og da "satte" LSK seg på kampen igjen for å kontrollere inn tre poeng. Frode Kippe reddet en heading med bakhodet etter corner, noe mer enn det hadde ikke Viking å komme med. Kjedelig match for nøytrale, men tre uhyre viktige poeng for gulljagende kanaris.
                              Vurdert av Espen Solbakken
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #35
                                Grattis også til Magnus Myklebust som er tatt ut til U-21 troppen.
                                U-21 landslaget møter Estland i Tallinn onsdag 16.august.




                                TRENGER KAMPTRENING: Magnus Myklebust er en av de spillerne landslagstrener Hallvar Thoresen håper vil få et løft etter kampen mot Estland. Foto: SCANPIX

                                Sakset fra NFF:

                                "- Det er mange spillere som har fått mye spilletid i Tippeligaen, og det er veldig postivt. Jeg er litt mer bekymret over formen til de offensive spillerne, og jeg tenker da på Magnus Myklebust, Erik Huseklepp og Daniel Fredheim Holm.

                                De både har vært og blir viktige for oss, og alle tre trenger matching som forhåpentligvis kan løfte de, slik at de kan få mer spilletid i klubblagene, sier landslagstrener Hallvar Thoresen til fotball.no".
                                Troppen:
                                Iven Austbø, Viking FK
                                Rune Jarstein, Odd Grenland
                                Trond Erik Bertelsen, Fredrikstad FK
                                Andrè Danielsen, Viking FK
                                Tarik Elyounoussi, Fredrikstad FK
                                Steffen Hagen, Odd Grenland
                                Henning Hauger, Stabæk Fotball
                                Daniel Fredheim Holm, Vålerenga Fotball
                                Erik Huseklepp, SK Brann
                                Petter Vaagan Moen, SK Brann
                                Magnus Myklebust, Lillestrøm SK
                                Kristian F. Onstad, Esbjerg fB
                                Tore Reginiussen, Tromsø IL
                                Knut Olav Rindarøy, Molde FK
                                Espen Ruud, Odd Grenland
                                Jone Samuelsen, Viking FK

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #36
                                  Konflikter og scoringer

                                  Av: Espen Solbakken
                                  ÅRÅSEN:
                                  Kontroversielle Michael Mifsud har skutt LSK rett tilbake i gullstriden. Men kan scoringsidyllen og konfliktene med klubbledelsen gå hånd i hånd sesongen ut?


                                  KOMMENTAR
                                  Michael Mifsud har ingen imponerende scoringsstatistikk for Lillestrøm i de to sesongene han har vært her. Men den siste uka har han vært viktig.
                                  Og ironisk nok har målene kommet i en periode hvor konflikten med klubben har toppet seg.
                                  Manager Jan Åge Fjørtoft gikk ekstremt hardt ut på TV2 i forrige uke, der han avslo enhver mulighet for Mifsud til å fortsette i klubben. Døra Mifsud har lukket igjen gjennom egne uttalelser, ble låst fra andre siden av manageren.
                                  Nå er nøkkelen borte også.
                                  Profesjonelle

                                  Fjørtoft hadde sett seg lei på medieutspillene fra spilleren om ønsket klubbskifte. Likevel var det oppsiktsvekkende å høre manageren eksplisitt uttale at han mente Mifsud hadde opptrådt mindre lurt enn Koren.
                                  I går sa Mifsud at han ønsket å fortsette å gjøre jobben for LSK de siste to månedene av kontrakten. Så er det slutt.
                                  For klubben er det nødvendig at ikke hverdagen mellom kampene nå blir preget av konflikter. Både spillere og ledere er nødt til å være profesjonelle i sin omgang med både kollegaer og media.
                                  Selv om sommerheten har avtatt noe, er Mifsud nemlig fremdeles "on fire" – på og utenfor banen. I går ble han byttet ut for 12. gang av 12 mulige i serien denne sesongen. Reaksjonen i etterkant illustrerer godt den anstrengte situasjonen.
                                  Mifsud og Rösler havnet i verbal diskusjon for åpen scene. Alle de 12.818 tilskuerne på Viking Stadion kunne se opptrinnet. Søndag burde Mifsud akseptert å bli byttet ut, bedre var han ikke. Men muligens var det frustrasjon over hele dusinet med bytter som gjorde at det rant over.
                                  Det går det an å skjønne.
                                  Klubben først

                                  Når det nå spisser seg til i Tippeliga-innspurten, er Lillestrøm 100 prosent avhengig av en lojal og dedikert spillergruppe.
                                  Michael Mifsud er en spesiell type, men kan ikke påberope seg noen spesialbehandling i gruppen. Så kan man samtidig selvfølgelig reise spørsmålet om det var lurt av Fjørtoft å karakterisere spillerens oppførsel så konkret som han gjorde på TV2.
                                  Medietrykket vil være enormt på Lillestrøm i ukene som kommer. Suksess vil være et kriterium for oppmerksomhet, men i tabloide 2006 er det lite som slår en saftig konflikt mellom kjente fjes.
                                  Lillestrøm som klubb har vært flink til å la føttene stå for snakkingen i det som har vært en meget god sesong. Med stjernespillere på vei bort, er utfordringen å opprettholde fokus på det sportslige.
                                  Om all PR er god PR, er irrelevant her. Små marginer vil avgjøre seriegullet i år. Det gjelder å konsentrere seg om ting man kan påvirke – og gjøre usikkerhetsfaktorene færrest mulig.
                                  Todelt

                                  For Michael Mifsud er situasjonen enkel. Det er ingen enkeltspillere som er større enn klubben, og han har så vidt Romerikes Blad vet ennå ingen ny arbeidsgiver klar.
                                  Både han og LSK vil dermed tjene på at målene fortsetter å renne inn de neste ukene.
                                  Uwe Röslers hjemland har vunnet mange mesterskap med innbyrdes konflikter, men det er ingen framgangsmåte jeg anbefaler å kopiere.

                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #37
                                    Tidligere fugl til Lyn

                                    Forsvarsduo til Lyn
                                    Av Bengt Magnus Dyrkorn
                                    08.08.06 23:31


                                    Lyn har skrevet kontrakt med en tidligere Lillestrøm-spiller og en finsk 18-åring fra Charlton.
                                    Islandske Indridi Sigurdsson har signert en kontrakt med Oslo-klubben ut 2008-sesongen. Sigurdsson har tidligere spilt for Lillestrøm sammen med Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann.
                                    24-åringen, som står bokført med 31 landskamper for Island, kommer fra KR Reykjarvik. Han har også spilt i belgiske Genk etter at han forlot Åråsen.
                                    Oslo-klubben henter også den finske stopperen Jani Tanska fra Charlton. 18-åringen, som i fjor var med i London-klubbens A-stall, kommer på utlån ut sesongen.
                                    Både Sigurdsson og Tanska er forsvarere, og tanken er at de to skal fylle hullene etter den skaderammede stopperduoen Steven Lustü og Tommy Berntsen.
                                    Lyn håper å ha nykommerne klar til søndagens kamp mot Stabæk.
                                    | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle704884.ece |
                                    Last edited by Kjell.T.Ring; 09.08.2006, 08:14. Begrunnelse: font
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • dIsTurBeD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 668

                                      #38


                                      Disse dømmer kvartfinalene


                                      Terje Hauge skal dømme Vålerenga - Fredrikstad. ( Foto: Digitalsport )



                                      Dommeroppsettet for kvartfinalene i cupen for menn er klart.



                                      Publisert: 09.08.2006 kl. 10:13
                                      Endret: 09.08.2006 kl. 11:00
                                      Dommeroppsettet for kvartfinalene:
                                      Lørdag 19/8 16.00:
                                      Vålerenga - Fredrikstad - Terje Hauge, Olsvik
                                      Lørdag 19/8 19.00:
                                      Start - Lillestrøm - Kjell Alseth, Stjørdals/Blink
                                      Søndag 20/8 16.00:
                                      Follo - Sandefjord - Kjetil Sælen, Arna-Bjørnar
                                      Søndag 20/8 19.00:
                                      Viking - Rosenborg - Brage Sandmoen, Kjelsås

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #39
                                        Prøver seg i Lillestrøm...

                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          #40
                                          LSK best med Uwe

                                          ÅRÅSEN:
                                          To tapte cupfinaler og null titler. Men statistikken er klar. Ingen har tatt flere seriepoeng enn LSK etter at Uwe Rösler overtok trenerjobben på Åråsen.
                                          PÅ TOPP: LSK-trener Uwe Rösler ønsker ikke gullsnakk: – Jeg ser ingen nytte av å forandre målet nå. Vi ønsker å vinne alle fotballkampene vi spiller. Det er der vårt fokus ligger, sier tyskeren. FOTO: SCANPIX




                                          Av: Morten Svesengen

                                          Tabellen er basert på de 42 serierundene som er spilt etter at Rösler overtok jobben til Arne Erlandsen for halvannet år siden. Den forteller at LSK har tatt flest poeng av alle de norske toppklubbene.
                                          – Jeg visste ikke om statistikken, men samtidig overrasker den meg ikke. For vi har ikke tapt så mange kamper siden jeg overtok, sier Rösler.
                                          Tyskeren vet godt at medaljene deles ut etter hver sesong, og at det ikke oppnås noen premie for innsatsen etter halvannet år. Men han mener likevel at tabellen RB-sporten presenterer i dag, forteller noe om LSKs utvikling.
                                          – Denne tabellen forteller at vi er på rett vei til å bli den toppklubben vi ønsker å være. Statistikken er bør gjøre alle oss som jobber i klubben trygge på at vi har gjort mye riktig. Og det bør gi oss selvtillit i det videre arbeidet for å oppnå noe – allerede i år, sier Rösler.
                                          Forandrer ikke målet

                                          Han føler seg på ingen måte at jobben er gjort ferdig på Åråsen.
                                          – Vi er i stadig utvikling. Forrige sesong nådde vi målet om en plass blant de fire beste. Før denne sesongen kjøpte vi Olivier Occean som en klar forsterkning til førstelaget, og i tillegg har vi en bedre stall. Derfor er det naturlig at målet er å gjøre det bedre i år, sier Rösler.
                                          Målet på lengre sikt er at LSK skal tilbake helt på toppen – også på slutt-tabellen. Men LSK-treneren ønsker ikke å snakke om gullmuligheter denne sesongen.
                                          – Uansett hvor mange ganger jeg blir spurt om gull kommer jeg ikke til å endre målsetting midt i sesongen. Målet om å forbedre fjorårets 4. plass står fast. Jeg ser ingen nytte av å forandre målet nå. Vi ønsker å vinne alle fotballkampene vi spiller. Det er der vårt fokus ligger. Gjør vi det kan vi selvfølgelig oppnå noe, sier Rösler.
                                          – Vi er et topplag

                                          LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ser på tabellen for de 42 siste serierundene i Tippeligaen er en viktig bekreftelse for Åråsen-klubben.
                                          – Tabellen forteller meg at LSK etter tre miserable sesonger med 7. plasser igjen kan regnes som et topplag. Den er en bekreftelse på at vi det siste halvannet året har greid å snu en trend, sier Fjørtoft.
                                          Han legger likevel ikke skjul på at han ikke slår seg til ro med dette.
                                          – Vi er fornøyd med å være et topplag igjen. Men det er ikke denne tabellen vi ønsker å være øverst på, sier LSK-manageren.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎