august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #81
    - Morsomt å møte Lillestrøm
    Av Thomas Gulbrandsen
    23.08.06 09:53


    Lyn-forsvareren Indridi Sigurdsson gleder seg til å stoppe gamle lagkamerater i kveld.
    24-år gamle Sigurdsson spilte tre sesonger i Lillestrøm fra 2000. Nå er han tilbake i norsk fotball etter tre år i belgiske Genk. Men i kveldens kamp på Ullevaal stiller islendingen i hvit og rød Lyn-drakt.
    - Det blir morsomt å møte gamle lagkamerater. Da jeg var i Belgia, fulgte jeg med på hvordan Lillestrøm gjorde det via internett, sier Sigurdsson til TV 2 Nettavisen.
    Redningsmann
    Landslagsspilleren var god kamerat med spillere som Espen Søgård, Kasey Wehram, Pål Strand og Frode Kippe i tiden på Åråsen. I tillegg spilte han sammen med LSK-trener Uwe Rösler og Lyns sportslige leder Torgeir Bjarmann. Sistnevnte var en viktig årsak til at han endte i Lyn.
    - Jeg har tenkt å ta en tur opp på Åråsen for å besøke spillerne, men det har vært travelt etter at jeg kom til Oslo. Jeg har imidlertid snakket med Espen på telefon, forteller Sigurdsson.
    Sigurdsson ble hentet inn av Lyn for å løse den akutte forsvarskrisen i klubben. I debutkampen mot Stabæk spilte han venstreback, men med langtidsskader på midtstopperparet Tommy Berntsen og Steven Lustü kan Sigurdsson være aktuell i midtforsvaret i kveld.
    - Jeg har spilt mest back de siste årene, men har ingen favorittposisjon. Jeg spiller der Henning (Berg) har bruk for meg, sier Sigurdsson.
    Viktig kamp
    Kveldens kamp på Ullevaal er svært viktig både i medalje- og bunnstriden. Lillestrøm kan overta tabellteten med tre poeng, mens Lyn trenger en seier for å få en luke til bunnlagene.
    Hos Lyn er forsvarsspillerne Steven Lustü, Tommy Berntsen, Lars Kristian Eriksen og Henrik Dahl ute med skader. I tillegg er superspissen Edu tvilsom på grunn av et vondt kne. Nigerianeren testes før kampstart.
    Lillestrøm må klare seg uten keeper Heinz Müller, som fikk rødt kort i cupkampen mot Start. Bjørn Helge Riise fikk en smell i samme kamp, men er trolig spilleklar i kveld.
    Se Lyn – Lillestrøm på TV 2 Zebra klokken 18.30 (kampstart 19.00). Du kan også følge kampen på web-TV og i vårt livesystem.
    | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle717950.ece |
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #82


      Start-spillere rasehetset av LSK-supportere






      KRISTIANSAND: Alex Valencia (26) og David Nielsen (29) utsettes for grov og rasistisk hets på Kanarifansens hjemmesider etter lørdagens cupkamp i Kristiansand.



      Av: Ole M. Borgersen
      Publisert: 23.08.2006 kl. 09:16
      Endret: 23.08.2006 kl. 09:21
      - Det er forferdelig trist at vi aldri kan bli kvitt rasismen. De som skriver dette, bør se seg selv i speilet, mener en oppgitt Alex Valencia.

      Sammen med lagkameraten David Nielsen har Starts kantspiller blitt omtalt i svært nedsettende ordelag på debattforumet til Lillestrøms supporterklubb Kanarifansen etter lørdagens cupkamp på Kristiansand stadion. En kamp Start vant 3-2.

      Innleggene har ligget ute siden lørdagens kvartfinale, og Fædrelandsvennen har fått flere tips fra publikum på den grove hetsen de siste dagene.

      - Dette er ikke bra. Ikke bra i det hele tatt, sa Starts sportslige leder, Trond Are Gjone, da Fædrelandsvennen viste ham innleggene i går.

      Kontaktet Fjørtoft


      Etter at Fædrelandsvennen gjorde Start og Lillestrøm oppmerksom på saken i går ettermiddag, ble innleggene med rasisme og annet støtende innhold fjernet fra internett.

      Gjone tok umiddelbart kontakt med Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft, som igjen tok saken opp med Kanarifansen.

      Da Fædrelandsvennen gikk gjennom nettstedet i går ettermiddag, var de groveste innleggene fjernet.

      - Vi tar avstand fra all rasisme. Overfor Uwe (Rösler) eller Start-spillere. Dette er noe vi ikke vil identifiseres med, sier Jan Åge Fjørtoft til Fædrelandsvennen.

      Han henviser til Kanarifansens ledelse for øvrige kommentarer, og etter gjentatte forsøk på å komme i kontakt med supporterklubben får Fædrelandsvennen følgende tekstmelding fra leder Petter W. Olofsson:
      - Disse innleggene er slettet fra vår side. Ellers ingen kommentar.



      Nielsen: - Idioti


      Avsløringen om rasismehetsen mot Start-spillerne kommer etter at LSK-trener Uwe Røsler selv ble offer for nazi-hets på Kristiansand stadion under lørdagens cupkamp.

      I dagene etter kampen har det imidlertid vært Start-spillerne som har fått unngjelde. Kraftspissen David Nielsen, som scoret to mål og fikk LSK-keeper Heinz Müller utvist, er den det går verst utover på debattforumet til Kanarifansen.

      Dansken, hvis far er fra Kongo, ønsker imidlertid ikke å si for mye om saken.

      - Det er sikkert tre-fire mennesker som har skrevet på hjemmesiden, og de fortjener ikke oppmerksomhet rundt dette. Det har vært sagt og skrevet mye stygt om meg opp gjennom karrieren, men jeg gidder ikke bruke krefter på det. Jeg synes bare det er ren idioti, sier Nielsen.

      Alex Valencia har mor fra Colombia. Heller ikke høyrekanten velger ikke å la mobbingen gå innover ham.

      - Jeg velger å ikke være lei meg eller bitter. Hvis det hadde vært en motspiller eller en venn, da hadde jeg reagert sterkt. Men i dette tilfellet synes jeg bare synd på dem som har skrevet det, sier Valencia.

      Etter det Fædrelandsvennen forstår kommer verken Alex Valencia, David Nielsen eller Start til å forfølge saken videre.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #83
        Kanarifansen med rasisme-stopp

        Relaterte klubber
        Lillestrøm
        Stiftet: 02.04.1917
        Hjemmebane: Åråsen
        Tilskuerrekord: 13595
        Neste kamp: 23.08.2006 Lyn-Lillestrøm
        Mer om Lillestrøm
        Start
        Stiftet: 19.09.1905
        Hjemmebane: Kristiansand Stadion
        Tilskuerrekord: 16516
        Neste kamp: 24.08.2006 Drogheda United-Start
        Mer om Start

        Relaterte artikler

        Relaterte ligaer


        KRISTIANSAND: Lørdagens harselering med fargede spillere blir den siste på Lillestrøm-fansens diskusjonsforum.
        SI DIN MENING: Delta i rasisme-debatten!
        DIREKTE 19.00: LYN - LSK!



        Av: Øyvind Brenne
        Publisert: 23.08.2006 kl. 12:31
        Endret: 23.08.2006 kl. 12:39
        I etterkant av Fædrelandsvennens oppslag onsdag om Start-spillerne David Nielsen og Alex Valencia, som ble hetset på Kanarifansens diskusjonsforum blant annet på grunn av hudfarge da Start slo LSK i cupen, har supporterklubben tatt tak.



        På sin egen hjemmeside skriver Kanarifansen at reglene strammes inn med umiddelbar virkning.

        - I forbindelse med Start-kampen var det mange som lot sinnet få litt for fritt utløp her på forumet. Vi både vet og forstår at fotball engasjerer. Men det er ingen unnskyldning for å spre trusler eller annen hets her på forumet. For å rydde opp i det som har skjedd siden Start-kampen innfører KFL Debatt en ny, tydelig og spesifikk regel om ufin språkbruk, skriver supporterklubben.

        Ordlyden her er: "Ufin språkbruk er forbudt. Trusler, rasisme, hets og annen ufin språkbruk tolleres ikke, og vil bli moderert uten samtykke. Brudd kan medføre utestengelse."


        - Vi gjør oppmerksom på at vi faktisk vil bruke denne regelen aktivt i moderering fra nå av, fastslår Kanarifansen.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #84
          Heinz Müller utestengt

          Lillestrøms keeper Heinz Müller er utestengt i én kamp etter sin kontroversielle utvisning mot Start.

          Det bestemte disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund onsdag.
          Müller fikk rødt kort etter at han tilsynelatende felte Starts David Nielsen som siste mann i cupkampen lørdag.
          Men etter kampen innrømmet Nielsen at han filmet, og Heinz Müller nektet å stille opp sammen med Start-spilleren for å la seg intervjue på TV 2.
          - Det er lite fair og usportslig gjort, konstaterte en svært skuffet Müller overfor TV 2 Nettavisen etter 2-3-tapet.

          Nå blir Müller likevel straffet av Norges fotballforbund (NFF).
          - Heinz Müller blir ilagt karantene for sin opptreden under kampen mellom Start og Lillestrøm den 19. august 2006, heter det i den korte pressemeldingen fra NFF.

          Avgjørelsen skaper imidlertid neppe hodebry hos Lillestrøms trener Uwe Rösler. Straffen skal nemlig sones i første runde av cupen først neste sesong.
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            #85
            - Det var ikke rasisme

            - Det var ikke rasisme

            Kanarifansen avviser at det forekom rasistiske utbrudd mot Alex Valencia og David Nielsen på fansens diskusjonsforum etter cuptapet for Start nylig.

            Av Thomas Enger




            Fædrelandsvennen hadde en sak i dagens avis der hetsen mot Valencia og Nielsen ble omtalt.
            - Det er forferdelig trist at vi aldri kan bli kvitt rasismen, kommenterte Valencia.

            Grov språkbruk
            LSK-fansen avviser imidlertid at det var snakk om rasisme. Det var riktignok en rekke mishagsytringer og til dels grov språkbruk mot Start-duoen, men det var aldri rasisme.
            Moderator på Kanarifansens hjemmeside, Ronnie Hallén, har sendt en mail til sportslig leder i Start, Trond Are Gjone, der Halén har lagt ved hele loggen fra diskusjonsforumet. Halén har også bedt Gjone videreformidle innholdet i det som ble slettet fra forumet, til Nielsen og Valencia for å vise at det ikke var rasisme.
            - Det er ikke hyggelig lesning for dem, i og med at det var både den ene og den andre personkarakteristikken. Men det var ikke rasisme der. En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge, og de fikk ikke pes fordi de har en annen hudfarge. Det var mange usaklige ytringer der, mye som var langt under beltestedet, men det var ikke rasehets, presiserer Hallén overfor TV 2 Nettavisen.

            Strammer inn
            Han synes det er spesielt ille at Lillestrøm, som er en klubb som selv har - og har hatt - mange utlendinger i sine rekker, får et rasistisk stempel på seg.
            - LSK er en klubb som er viden kjent for å ha mange utlendinger. For oss er det åpenbart at vi aldri har hatt noe problem med rasisme. Men det kommer fram mye dritt, men ikke noe verre enn på et hvilket som helst annet forum i Norge, sier han.
            Likevel har Kanarifansen kommet med følgende innstramming på hjemmesiden:


            «Ufin språkbruk er forbudt. Trusler, rasisme, hets og annen ufin språkbruk tolleres ikke, og vil bli moderert uten samtykke. Brudd kan medføre utestengelse.»
            23.08.06 13:49, ny 23.08.06 14:08

            Link til saken: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle718286.ece
            Last edited by gj; 04.10.2006, 19:20. Begrunnelse: Lagt til "Link til saken..."
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7028

              #86
              http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2252380.ece

              Rølpet skader LSK

              LILLESTRØM:
              LSK-trener Uwe Rösler ble utsatt for nazi-hets under kampen mot Start. På kanarifansens forum på internett (bildet) svares det med utskjelling av alt og alle i sørlandsklubben.

              Av: Per Kristian Torvik

              Skjellsord i fylla er vi blitt vant til på arenaene. På nettet styrer rølpet i enda større grad. Nå er ikke LSK-supporternes hjemmeside vanligvis noe verre enn andre forumer for eliteserieklubbene. Men etter kvartfinaletapet nådde skribleriene et nytt lavmål.
              Fædrelandsvennen tok tak i saken, kontaktet Start, fikk uttalelser fra to av lagets fargede spillere – og ble naturligvis sitert på alle større nettsteder i landet.
              Forfatterne av rølpet synes ikke å forstå at det er totalt ødeleggende LSKs rykte.
              Grovt

              Nå inneholdt innleggene ikke mye av de verste rasehetsordene mot Starts fargede Alex Valenica og David Nielsen, selv om det er blitt et hovedpoeng.
              Men det var ikke småtterier de som har skrevet maktet å lire av seg etter skuffelsen over tapet. Her er et knippe av de verste, som sørlandsavisen fant, før innleggene ble fjernet:
              Bra å se Kasey banke litt gladkristen møkk.
              Han derre jævla Nielsen, fy faen. Jævla dansk skuespiller jævel.
              Tror jeg skal sende et lite brev til vår kjære dommer og et brev til den helvetes horesønnen av en danske.
              Faen som jeg skulle likt å gå løs på Bjørnebye med sauesaksa. Det svinet.
              Faen så ræva disse stinkende rekespiserne og gladkristne sørlandsmongoene er på tribunen.
              In your face, kristenhelvetesmøkkatryner!!!
              Har noen sett keeperen til kristenhelvete i 2. omgang?
              En horedanske ødelegger kvelden.
              Spark'en i kne og sørg for at'n blir sendt i rullestol!!!
              Dette var altså et utdrag fra LSK-supporternes hjemmeside. Om skaden allerede var skjedd med alle negative omtale, har de ansvarlige for siden i ettertid laget nye regler som skal følges etter en melding på hovedsiden:
              Trusler, rasisme, hets og annen ufin språkbruk tolereres ikke, og vil bli moderert uten samtykke. Brudd kan medføre utestengelse.
              Lavmål

              LSK-leder Per Mathisen er skuffet og sier klubben har nulltolerenase når det gjelder slik opptreden..
              – Dette er et lavmål som ikke skal forbindes med LSK. Vi har regler for tribunekultur og for oppførsel på reiser. På samme måte forbindes supporterne med klubben også når de skriver på hjemmesiden.
              – Hva vil du gjøre med saken?
              – Jeg ser at de ansvarlige har gjort sine tiltak allerede. Jeg har tillit til at det blir ryddet ordentlig opp. Vi vet av erfaring at det er noen få elementer som ødelegger, og at de aller fleste av supporterne oppfører seg helt ok, sier Per Mathisen.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • rEPPA
                *****istrator
                • Nov 2003
                • 3927

                #87
                http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127513

                LSK-keeper står over etter «justismord»

                LSK-protest ikke tatt til følge

                Lillestrøm må klare seg uten keeper Heinz Müller når de i kveld jakter topplassen i eliteserien.
                Av VIDAR ENERSTVEDT

                VG Nett LIVE:
                Lyn - Lillestrøm fra kl. 19

                «Heinz Müller blir ilagt karantene for sin opptreden under kampen mellom Start og Lillestrøm den 19. august 2006», skriver disiplinærutvalget i Norges Fotballforbund i en kort pressemelding i dag.

                Lillestrøm leverte protest, fordi de mente utvisningen var feilaktig. Men denne ble ikke tatt til følge.

                - Vi tar dette til etterretning, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til VG Nett.

                - Hvor viktig er Heinz Müller for dere?

                - Han spiller ikke i kveld. Vi har en veldig god annenkeeper. Sånn er det, sier Fjørtoft.

                Feil opplysninger

                Flere medier har i dag meldt at Müller først må sone i cupen neste år. Det er ikke korrekt. Siden de ble utslått må han sone i klubbens første obligatoriske kamp: I kveld mot Lyn.

                - Han må stå over i dag, ja, bekrefter Hanna Tjernet i doms- og sanksjonsutvalget i Norges Fotballforbund overfor VG Nett.

                Kontroversiell utvisning

                Lillestrøms tyske keeper ble utvist tidlig i 2. omgang i kvartfinalen mot Start, etter at han stormet ut for å takle David Nielsen. TV-bildene viser at det aldri var kontakt mellom spillerne. Müller mente at han aldri skulle vært utvist, og han fikk støtte av Starts David Nielsen.

                Men selv om TV-bildene viste at det ikke var kontakt, mente Lillestrøm-trener Uwe Rösler at Müller hadde seg selv å takke.

                - Når han kommer ut i den hastigheten, gir han dommeren sjansen til å bruke det røde kortet. Jeg tror ikke han traff ham (David Nielsen). Men når du går inn i en duell slik, risikerer du rødt kort. Det burde han ha tenkt på, sa Rösler til VG.

                Kveldens kamp på Ullevaal er også viktig for Lyn. De har fire poeng ned til bunnen av tabellen og ti poeng opp til serieleder Brann.

                (VG NETT 23.08.06 kl. 14:57)
                www.kfl.no/debatt

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #88
                  Fugla flyr til topps og United vinner igjen




                  Oddsekspertens dom.

                  (Dagbladet.no): LSK går til topps på tabellen med seier og tre poeng på Ullevaal i kveld. Oddsekspert Jon Einar Birkevold setter en knapp B på sine spill- og vinnsider på Dagbladet.no.
                  Lyns manglende tilskuerstøtte og skadetvil rundt Chinedu Ogbukes oppgis som litt av bakgrunnen for tipset.
                  - Edu er usikker, og om han ikke spiller synker vertenes sjanser mye. Gjestene ut av cupen mot Start, men fuglene flyr til topps med seier i denne, skriver Birkveld i sin daglige spalte.

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #89
                    Tatt fra www.lsk.no



                    LSK øker tilgjengligheten for salg av sine billetter
                    LSK har inngått en avtale med Reitangruppen som gjør at publikum kan forhåndskjøpe sine billetter til LSKs hjemmekamper på samtlige Narvesen-kiosker i Norge.
                    Dette gjøres tilgjenglig for Narvesen kioskene idag, så dersom du ikke har kjøpt din billett til neste hjemmekamp ennå, så kan du gjøre dette på din nærmeste Narvesen kiosk fra og med i morgen.
                    Dette betyr også at alle som har kjøpt billetter på www.billettluka.no kan hente ut sin billett på alle Narvesen kiosker.
                    I tillegg til billettprisene kommer Narvesen's serviceavgift på kr 20,-.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #90
                      Start skal spille UEFA-cup på Åråsen.

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3359

                        #91
                        Rösler: - Skjønner ingenting

                        ULLEVAAL (VG Nett) Lillestrøm-trener Uwe Rösler har problemer med å forklare hvorfor laget hans igjen sprekker mot slutten av en eliteseriekamp.
                        SKUFFET: Uwe Rösler fortviler etter at Henning Berg og Lyn fikk med seg poeng på overtid. Foto: Scanpix

                        Det har skjedd opptil flere ganger denne sesongen, senest i eliteserieoppgjøret mot Fredrikstad på Åråsen for drøye to uker siden.

                        I kveld gikk Lillestrøm igjen mot tre poeng- og tabelledelse da Stefan Gislason på overtid banket inn utligningen til 3-3. Uwe Rösler har ingen forklaring på hva som skjer.

                        - Det går iallefall ikke på kondis. Vi kjemper og står på hele veien, men taper to poeng på overtid. Nå er vi bare skuffet, og klarer ikke å glede oss over det ene poenget, sa LSK-treneren etter kveldens batalje på Ullevaal.

                        Laget hans fikk imidlertid en kanonstart på kampen, da Espen Søgård sendte Lillestrøm i føringen på en flott heading, allerede etter fire minutt. Og romerikingene var det førende laget gjennom store deler av førsteomgangen, med flere store sjanser. De fleste ved en giftig Michael Mifsud.

                        Men Lyn ville også være med på leken, og ble tildelt straffespark ti minutter før hvilen. Den satte Stefan Gislason sikkert i mål. Samme mann fikk Kasey Wehrman utvist like før hvilen, etter at australieren slo etter ham. Dermed måtte LSK spille over en omgang med en mann mindre på banen.

                        Knappe 4500 tilskuere hadde tatt turen til Ullevaal denne sensommerkvelden. De fikk imidlertid overvære en fantastisk andre omgang med mange sjanser og flotte scoringer.

                        Hjemmelaget gikk knallhardt ut etter hvilen og hadde to store sjanser før fem minutter av andreomgangen var spilt.
                        Noen minutter senere var det imidlertid klart for Mifsud show:

                        Etter 52 minutter klinket han ballen i mål fra knappe 20 meter. Lyn-keeper Gustavsson fikk så vidt en hånd på ballen, men maktet ikke å hindre LSK-ledelse.

                        Knappe fem minutter senere var malteseren på farten igjen. Denne gangen var hjemmelagets sisteskanse imidlertid fullstendig sjanseløs på skuddet fra 16-meteren.

                        Men malteserens innsats onsdag kveld til tross; han blir ikke å finne i den gule drakta neste sesong.

                        - Han forsvinner. Så enkelt er det. Lillestrøm har bestemt at det blir sånn, og det blir det sånn, sier Rösler til VG Nett.

                        Fra sidelinjen fikk han se laget sitt sprekke mot slutten for n'te gang denne sesongen. Først reduserte Lyn til 2-3 ved Bala etter 68 minutter, før Gislason prikket inn 3-3- tre minutter på overtid.

                        - Vi trodde vi skulle klare å stå distansen helt inn, men det gjorde vi ikke. Og jeg vet heller ikke hvorfor det er slik. Kanskje er det mangel på rutine, jeg vet ikke, sa en oppgitt, men forbausende rolig Rösler etter kampen.

                        Mer lyst var det i Lyn-leiren. Hjemmelaget tok et viktig poeng i forhold til bunnstriden. Men trener Henning Berg nekter imidlertid å snakke om tabellsituasjonen. Nærmest som vanlig er det "neste kamp" som gjelder.

                        - Det er slik det er, og slik har det vært hele veien. Vi får gjøre opp status etter denne sesongen, så får vi se hva målsettingen blir foran neste år, sa en strålende fornøyd Lyn-trener etter ett "vunnet" poeng på Ullevaal.

                        Mannen som sørget for det, Stefan Gislason, ble helt to-målshelt onsdag kveld. Men islendingen var like mye i fokus etter situasjonen som førte til utvisningen av Kasey Wehrman. Selv forklarer han episoden slik:

                        - Det var en duell, og han slo etter meg. Han fikk rødt, jeg fikk gult. Det var helt greit. Nå er jeg bare mest fornøyd med at vi fikk med oss ett poeng fra denne kampen, oppsummerte han.

                        Lyn ligger nå på 8.plass, mens Lillestrøm fremdeles bekler bronseplassen i eliteserien etter sprekken på Ullevaal.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #92
                          Fra RB:


                          En psykisk lidelse

                          ULLEVAAL:
                          Fem ganger har seier blitt til uavgjort mot slutten for LSK. Lagets manglende evne til å holde på en ledelse er blitt en psykose.


                          BYTTE: LSKs problem med å holde på ledelsen er større enn at det var feil av Uwe Rösler å bytte ut Michael Mifsud.

                          Av: Morten Svesengen

                          KOMMENTAR

                          Det er blitt så vanlig med poengtap i sluttminuttene at selv LSK-trener Uwe Rösler ikke klarte å føle sikker på seier da laget hans skaffet seg en tomålsledelse tidlig i andre omgang.
                          LSK hadde en mann mindre på banen, og kampen skulle vært død og begravet da Michael Mifsud skjøt inn 2-1 og 3-1.
                          Men tida da LSK låste igjen forsvarsdøra og kastet nøkkelen opp på tribunen, er ikke her nå.

                          Flere forklaringer

                          Poengtapene i de fem kampene – mot Rosenborg, Stabæk, Odd, Fredrikstad og Lyn – har uansett ikke kommet av én enkelt grunn.
                          Sannsynligvis handler det om en kombinasjon av den mentale utryggheten som mange sene baklengsmål skaper i et lag, udyktighet og taktiske disposisjoner.

                          Det er naturlig å stille seg spørsmålet om treneren kunne gjort noe annerledes når laget enda en gang slapp inn et sent utlikningsmål. Er det Röslers taktiske disposisjoner som er problemet?
                          Mot Rosenborg tapte LSK på manglende høyde i forsvaret da et aggressivt Rosenborg pumpet høye baller. Vanskelig for treneren å demme opp for et slik angrepsvåpen så lenge han hadde to lange menn – Arild Sundgot og Pål Steffen Andresen – ute med skade.
                          Både mot Stabæk, Odd og Fredrikstad, kan det stilles spørsmål ved taktikken. I alle de tre kampene ble LSK unødvendig opptatt av å dra ut tida og å legge seg bakpå.

                          Feil å bytte Mifsud?

                          Også i går handlet det om å hale ut tida mot slutten. Men med 10 mot 11 og tre Lyn-spisser, hadde de neppe særlig valg. Derfor kom Olivier Occean inn for Michael Mifsud – for å holde ballen oppe.
                          I etterpåklokskapens navn er det selvfølgelig lett å kritisere en trener som bytter ut banens beste spiller 11 minutter før slutt.
                          Men det blir for enkelt å forklare Lyns utlikning med det byttet alene.
                          Jo, Mifsud var het i går. Det luktet mål av ham. Og Occean gjorde ingen prikkfri jobb da han kom inn for å holde på ballen.
                          Uansett kunne LSK avgjort – uten Mifsud.

                          Hadde Robert Koren lyktes med sin dribling på midtbanen, ville han og Occean hatt en hel banehalvdel alene med en Lyn-spiller.
                          Hadde ikke Arild Sundgot touchet frisparket til Koren, ville Occean kunne heade mot et nærmest åpent mål.
                          Ingen ville snakket om feil bytte da. Derfor blir det også for enkelt å forklare 3-3-målet med det byttet.
                          Det kunne kommet også med Mifsud på banen.
                          For øyeblikket ser ikke LSK ut til å være i stand til å drepe en eneste fotballkamp uansett hvilke bytter Uwe Rösler gjør.

                          Superkveld ble ny nedtur

                          Onsdagskvelden på Ullevaal skulle for alvor sette LSK i førersetet for gull.
                          Nok en gang kjempet laget seg tilbake med en mann mindre på banen.
                          Endelig så de ut til å benytte seg av matchballen som gårsdagens hengekamp var.
                          Og sist, men ikke minst så LSK ut til å bryte det vonde sluttminutt-marerittet. Lyn skapte lite de siste 20 minuttene.
                          Istedenfor å legge seg som serieleder og stå opp med den gode følelsen en 3-2 seier ville vært, våkner de nok en gang med negativt fokus. Det er fortsatt bare ett poeng opp til serieleder Brann.
                          Men troen på seriegull blant LSKs supportere samsvarer neppe med tabellposisjonen. Det er bare Uwe Rösler og hans spillere som kan gjenskape entusiasmen. Første mulighet er søndag – hjemme mot Ham-Kam.

                          Kommentar

                          • dIsTurBeD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 668

                            #93


                            Mer trøbbel for Mifsud


                            Michael Mifsud var banens ener, men har nok en gang provosert sin arbeidsgiver og sine lagkompiser. Se skjortekastinga her.

                            ULLEVAAL (TV 2 Nettavisen): LYN – LILLESTRØM 3-3: Tre Lillestrøm-spillerne måtte løpe til for å beskytte Michael Mifsud da han scoret sitt første mål mot Lyn onsdag. Malteseren fikk gult kort for å ha revet av seg skjorta etter scoringen, men i Lillestrøm reagerer man mer på det faktum at Mifsud kastet drakta i bakken etter scoringen.
                            - Man kaster ikke drakta si i bakken, sier Frank Grønlund.
                            - Det er tabu.
                            Ødelegger for seg selv
                            LSKs daglige leder er ikke videre imponert over malteserens oppførsel etter en snau times spill. Og han tror i alle fall ikke spissen, som onsdag scoret sitt åttende seriemål for sesongen, har gjort det noe lettere for seg selv i sin jakt på en ny arbeidsgiver.
                            - Det er andre klubber som ser dette, og spesielt engelske klubber vil reagere på noe slikt. Der er det helt utenkelig å slenge dritt om din egen klubb, selv om du skal skrive under for en ny klubb dagen etter.
                            Grønlund mener onsdagens handling kun vil skade Mifsud selv.
                            - Jeg tror andre klubber vil kvie seg for å hente en spiller som gjør noe slikt. Det sender ikke ut noen gode signaler, mener den gamle forsvarskjempen.
                            «Inn på kontoret»
                            Nå varsler han at klubben vil ta tak i hendelsen, uten at han vil blåse den så voldsomt opp.
                            - Vi vil ta oss en prat med Michael, men mest for å gi ham råd. Michael er ikke en A4-type, og kanskje er det derfor han er den spillere han er. Mot Lyn var han strålende, og av og til er det litt godt at man ikke bare har trauste nordmenn i laget, sier Grønlund med et lurt smil om munnen.
                            - Det vil ikke være aktuelt å straffe ham med bøter eller lignende?
                            - Nei, det kan jeg ikke tenke meg, sier Grønlund, som understreket at han ikke hadde pratet med sportslig ansvarlig Jan Åge Fjørtoft om hendelsen før han pratet med TV 2 Nettavisen.
                            - Ingen symbolsk handling
                            Hovedpersonen selv mener imidlertid ikke at han provoserte eller gjorde noe galt da han feiret Lillestrøms 2-1-mål på onsdag.
                            - Det var bare en helt naturlig feiring, og ikke noe symbolsk i det jeg gjorde, understreker Mifsud ovenfor TV 2 Nettavisen, som nok en gang var skuffet over å bli byttet ut.
                            Han har spilt alle Lillestrøms 17 seriekamper denne sesongen, er klubbens toppscorer, men har ennå til gode å spille 90 hele minutter i serien. 14 ganger er han blitt byttet ut, tre ganger har han kommet inn som innbytter. Med 1118 minutters spilletid betyr det at han i snitt har vært på banen i 65 minutter av hver kamp.
                            Det liker malteseren dårlig.
                            Sint og skuffet Mifsud
                            - Jeg er skuffa, og jeg er sint, sier Mifsud etter nok en gang å ha blitt byttet ut – til tross for at han var kampens gigant.
                            - Det er blitt en vane, før kampen kan du nesten vedde på at jeg blir byttet ut, sier Mifsud hoderistende.
                            - Rösler sier at han trengte noen som jobbet hjemover, og at du virket sliten og bare gikk på offensive løp?
                            - Se kampen en gang til på video. Da vil du se at jeg ikke er sliten, mener Mifsud, som ikke hadde noe nytt å meddele i forhold til sin fremtid på Åråsen.
                            Coventry har lenge vært nevnt som en potensiell ny arbeidsgiver etter at de forrige uke mistet sin superspiss, Gary McSheffrey, til Birmingham.
                            Frustrert lagkamerater
                            Om Mifsud skulle bli McSheffreys erstatter på Highfield Road så vil det garantert vekke blandede reaksjoner på Åråsen. Mens spillere og trenere onsdag var flinke å skryte av hans utrolige prestasjoner i Lyn-kampen, så sa Arild Sundgots reaksjon etter en drøy halvtime det meste:
                            Mifsud skar inn fra skrått hold, men i stedet for å spille en umarkert Sundgot på femmeteren, klinket Mifsud ballen i nettveggen. En kraftig provosert Sundgot veivet med armene og sa til Mifsud akkurat hva han mente om malteserens egoisme, men etter kampen ønsket han ikke å svare på hvordan det var å spille med en slik spiller. Se den og de øvrige Mifsud-episodene ved å trykke playknappen i videovinduet øverst.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #94
                              http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article719012.ece

                              Ønsker de ikke å vinne serien?
                              Av Bengt Magnus Dyrkorn
                              24.08.06 11:20


                              For fjerde gang i år rotet Lillestrøm bort seieren i sluttminuttene. Ivar Hoff gir Uwe Rösler og Gunnar Halle det glatte lag. Tre ganger har Uwe Röslers menn gitt fra seg seieren langt ut i tillagt tid. I tillegg røk seieren mot Rosenborg i seriestarten i løpet av de siste åtte minuttene. Til sammen har gultrøyene gitt bort åtte verdifulle poeng på tampen av kampene - fire av dem mot gullrivalene RBK og Stabæk.
                              Uwe Rösler har ikke svaret på hvorfor det glipper for Lillestrøm i sluttminuttene - gang etter gang
                              - Jeg kan ikke forklare hvorfor det skjer, innrømmer han.
                              - Selvforskyldt
                              Det kan imidlertid en svært engasjert Ivar Hoff.
                              - Forklaringen er veldig enkel. Benken foretar taktiske disponeringer som slår negativt ut. Dette er bare selvforskyldt, mener TV 2s fotballekspert.
                              Og har Lillestrøms spillerbytte i det 82. minutt i tankene. Uwe Rösler tok, som så mange ganger før i år, tomålsscorer Michael Mifsud av banen. Malteseren er av mange regnet som Norges beste spiss, men har ennå til gode å spille 90 minutter. Han har startet 14 kamper - og er blitt byttet ut i samtlige.
                              - Det sier mer enn nok om de som sitter på benken, mener Hoff.
                              - Det er ingen logisk forklaring på at Mifsud tas av mot Lyn. Han er banens beste. Jeg stiller meg følgende spørsmål: vil Uwe Rösler og Gunnar Halle i det hele tatt vinne serien?
                              - For å demonstrere?
                              - Spillerbyttet i gårsdagens kamp var sesongens største taktiske tabbe så langt. Jeg vil faktisk kalle det et utaktisk disponering. Jeg lurer litt på om de gjør det for å demonstrere overfør Mifsud, slik at han ikke skal gå rundt og tro at han er noe, freser Hoff.
                              - De styrer mot seier gang etter gang, men så bytter de alltid ut Mifsud. Hallo! De tok jo ikke av Tom Lund i sin tid! stønner han oppgitt, og legger til at både Lund og Mifsud har hatt som varemerke å lage mål ut av ingenting.
                              Men til tross for at verdifulle poeng gikk fløyten nok en gang, føler Ivar Hoff seg fortsatt trygg på at Lillestrøm vinner serien.
                              - Brann og Rosenborg er for ustabile, og Lillestrøm har Norges beste lag. Så jeg tror fortsatt at LSK vinner. Men i stedet for å lede serien klart og bare safe gullet inn, roter de bort poengene.

                              Under kan du se oversikten over alle poengene Lillestrøm har rotet bort på tampen så langt i år.
                              1. serierunde
                              Lillestrøm leder 3-1 over Rosenborg og styrer mot full pott i seriestarten på hjemmebane. Så rakner alt. Frode Johnsen skaper ny spenning med sin fulltreffer åtte minutter før slutt. Tre minutter senere sikrer Roar Strand poengdeling.
                              9. serierunde
                              Lillestrøm ser ut til å sikre en sterk borteseier mot Stabæk etter at Shane Stefanutto gir romerikingene en sen ledelse. Så får hjemmelaget straffespark fem minutter ut i de høydramatiske tilleggsminuttene. Veigar Páll Gunnarsson gjør ingen feil fra straffemerket.
                              12. serierunde
                              Frode Kippe setter ballen i eget mål etter fire minutter, men Lillestrøm snur og ligger an til 2-1 og tre poeng. Nok en gang ryker det på overtid, når Tarjei Dale utligner for Odd Grenland to minutter på overtid.
                              13. serierunde
                              Lillestrøm har full kontroll over Lyn, og leder 3-1 med ti mann når 21 minutter gjenstår. Men etter Ezekiel Balas redusering får vertene blod på tann. Fire minutter på overtid smeller det igjen. Stefan Gislason banker ballen i nettet fra 14 meter og ødelegger festen for Kanarifuglene.

                              Dersom Lillestrøm hadde stått imot presset og holdt buret rent mot slutten av disse fire kampene, ville toppen av tabellen sett ut som følger ni runder før slutt:
                              1. Lillestrøm - 38 poeng
                              2. Brann - 31 poeng
                              3. Rosenborg - 29 poeng
                              4. Stabæk - 27 poeng
                              PS! I tillegg til dette ga LSK bort to poeng da de lot Simen Brenne utligne kvarteret før slutt i hjemmemøtet med Fredrikstad.
                              window.print();
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Trondeo
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3062

                                #95



                                Rösler sikker på gull

                                LSK-trener Uwe Rösler snakker nå åpent om gull.



                                Det skjedde igjen. Lillestrøm ga bort poeng i sluttminuttene. Totalt har romerikingene mistet 11 poeng på tampen av kampene.
                                - Kanskje vi bør få endret reglene slik at kampene bare varer i 85 minutter, sier keeper Heinz Müller humrende til TV 2 Sporten.
                                Men når dagen derpå-spøkene var avlevert, stod Uwe Rösler igjen sikrere enn før på at det likevel blir gull. Selv om både Brann og Rosenborg akkurat nå ligger foran Lillestrøm.
                                - I garderoben så jeg at spillerne ble sinte. De viste følelser. De kjeftet på hverandre. Det gjorde meg veldig glad. Det er det jeg har ønsket fra første stund her. Flasker føk gjennom lufta, og spillerne skrek til hverandre. Jeg så dem igjen torsdag morgen. Det jeg har sett gjør at jeg er overbevist om at vi vinner serien, sier Rösler.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #96
                                  RB: Jobber med nye spillere

                                  Jobber med nye spillere



                                  ÅRÅSEN:
                                  I dag er det seks dager til overgangsvinduet stenger for denne gang.




                                  Av: Espen Solbakken

                                  Selv om ingen nye navn har sluppet ut av LSK-sekken, blir det nå bekreftet fra øverste hold i klubben at man jobber med å inn forsterkninger allerede før måneden er omme og vinduet stengt.
                                  – Vi jobber med konkrete navn og har vel egentlig aldri arbeidet så intenst som akkurat i den siste perioden. Men det er så tøff konkurranse på markedet nå at vi ikke kan gå ut med initialene en gang til de spillerne vi synes er mest interessante, sier Jan Åge Fjørtoft.
                                  For å skaffe seg best mulig oversikt og kunnskaper om tilgjengelige spillere har klubben nå inngått en avtale med klubbens egen rekrutt-trener, Roy-Kenneth Torkildsen. Han skal nå fungere som en talentspeider og scout for klubben i forkant av overgangene.
                                  PS! En gang LSK-aktuelle Marek Sapara (24) fra Ruzomberuk gikk som ventet til Rosenborg i går.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #97
                                    RB: - Tror LSK vinner gull

                                    - Tror LSK vinner gull

                                    Bjarmann mener Mifsud skyter Lillestrøm til gull


                                    OSLO:
                                    Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann holder LSK som den fremste gullfavoritten, mye på grunn av Michael Mifsud.

                                    MÅ HOLDE TRØKKET: Uten å virke som en "besserwisser", mener Torgeir Bjarmann at LSK må lære seg å holde trøkket oppe i spillet når de leder mot slutten. FOTO: SCANPIX


                                    Av: Espen Solbakken

                                    – Han kan bli den store spilleren i innspurten, sier Bjarmann, etter å ha sett malteseren spise opp hans egne unggutter i Lyn-forsvaret onsdag kveld.
                                    – Jeg tror LSK kan vinne hele greia. De har spisskompetansen i Mifsud og Robert Koren, selv om jeg synes Koren burde utnyttet sitt potensial enda bedre. Når han får ballen rettvendt i mellomrommet, sliter alle lag – og det er også da Mifsud er som farligst, sier Lyn-direktøren.

                                    – Spesielt

                                    Onsdag hadde han en spesiell opplevelse på Ullevaals VIP-tribunene. Sønnene til den gamle LSK-kjempen ropte og heiet for at Arild Sundgot skulle score, samtidig som han og Lyn-eier Atle Brynestad lengtet etter en utligning.
                                    Og selv om den kom – og LSK mistet to poeng i gullkampen – tror Torgeir at dette kan være Åråsen-året med store Å'er.
                                    – De har kommet seg gjennom fem kamper uten seier i sommer. Og så har de surret bort to nye trepoengere nå mot Fredrikstad og oss. Likevel er de bare ett poeng bak Brann. Jeg tror de kommer i flyten igjen, og da blir de vanskelig å stoppe. Den neste serierunden, hvor alle tre topplagene spiller hjemme, blir viktig, mener han.

                                    Vil ikke belære

                                    Lillestrøm har skutt seg selv nok ganger i foten nå til å bli "låghalt", men Bjarmann ønsker ikke å kritisere klubben for opptredenen i sluttminuttene mot Lyn.
                                    – Det var 11 mot 10 på bortebane, så slikt skjer. Da var det kanskje verre å gi fra seieren hjemme mot Odd og Fredrikstad.
                                    – Som gammel forsvarer, hva er det viktigste å gjøre når kamper nærmer seg slutten?
                                    – Jeg vil ikke utbasunere hva andre lag skal gjøre så lenge jeg jobber i Lyn. Men på generelt grunnlag vil jeg si at det viktigste er å kjøre på som normalt, det vil si holde trøkket oppe og ikke falle for dypt ned i boksen så motstanderen får pøse på med innlegg bakfra. For LSK har nok alle baklengsmålene medført en psykisk sperre på en måte, tror Bjarmann.

                                    Nullen i '89

                                    Sist gang LSK vant gull var i 1989 – David Hay som trener, og Bjarmann og en viss Jan Åge Fjørtoft som lovende unggutter i stallen. Den gang ble det 1-0, 0-0, 1-0 og 0-0 stort sett hele veien til gull.
                                    LSK-manager Fjørtoft har gjort seg mange tanker rundt problemene i sluttminuttene, men vil heller bruke all tid og energi på det positive etter de siste ukers overtidmotgang.
                                    – Ikke bare 1989-laget var ekstremt. Jeg var også en del av et landslag som var pottetett på slutten av kamper. For oss ledere er det nå viktig å backe opp spillergruppa, som er blitt slått over fingrene så hardt i det siste. Det er nesten umenneskelig hva de har opplevd av røde kort og baklengsmål på slutten. Etter hvert blir situasjonen selvforsterkende, og mange synes synd på seg selv. Men vi er nødt til å fokusere på å få maksimalt ut av de siste ni kampene, sier Jan Åge Fjørtoft.

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #98


                                      Dette trenger du ikke vite
                                      25.08.06 11:52, ny 25.08.06 12:32


                                      Her finner du tonnevis av nerdestatistikk før helgens runde i Tippeligaen.

                                      Lyn - Sandefjord 27. august kl. 18
                                      *Sandefjord har ikke vunnet noen av de siste tre bortekampene i serien. Den forrige borteseieren kom mot Lillestrøm 28. mai 2006 (1-2).
                                      *Klubbrekorden er fire bortekamper på rad uten seier. Den ble satt i perioden april 2006 til mai 2006.
                                      *Lyn har tatt 11 poeng på både borte- og hjemmebane denne sesongen. De har spilt ni hjemmekamper og åtte bortekamper.
                                      *Sandefjord er det mest generøse laget i andre omgang. Laget har sluppet inn 17 mål etter hvilen.
                                      *Dommer Tommy Skjerven dømt seks straffer denne sesongen. Det er det høyeste antallet av alle dommerne. Fem straffer har gått til bortelaget.

                                      Fredrikstad - Start kl. 18.
                                      *Start har vunnet flere tippeligakamper enn de har tapt i Fredrikstad. Kristiansanderne har vunnet fire av de ni siste oppgjørene, mens tre har endt uavgjort. Målforskjellen er 13-13.
                                      *Fredrikstad har ikke vunnet noen av de siste fem hjemmekampene mot Start. Den siste serieseieren kom 23. mai 1976 (3-0).
                                      *Fredrikstad har ikke holdt nullen i noen av de siste 21 hjemmekampene i Tippeligaen. 1-0-seieren over Tromsø 24. oktober 2004 var siste gang uten baklengs.
                                      *Dette er rekord for Fredrikstad. I toppseriesammenheng har Molde rekorden (fra oktober 1977 til mai 1982), med 25 hjemmekamper på rad med baklengs.
                                      *Start har vunnet sine fire siste tippeligakamper. Det siste poengtapet kom mot Odd 16. juli 2006 (2-0).
                                      *Klubbrekorden er seks seirer på rad (fra juli 1984 til august 1984).
                                      *Start har tatt 12 poeng både på hjemme- og bortebane denne sesongen. Laget har spilt åtte hjemmekamper og ni bortekamper.
                                      *Fredrikstads kaptein Christian Berg kan spille sin 150. tippeligakamp søndag. Han har scoret 11 mål i serien.
                                      *Starts Kristoffer Paulsen kan spille sin 100. kamp søndag. Han har scoret to mål i serien.
                                      *Bjarte Lunde Aarsheim kan spille sin 250. kamp søndag. Han har acoret 16 mål i serien.
                                      *Marius Johnsen er Starts toppscorer med tre mål denne sesongen.

                                      Odd - Tromsø kl. 18
                                      *Tromsø har ikke vunnet noen av de seks oppgjørene klubben har spilt på Odd stadion. To av kampene har endt uavgjort. Målforskjellen er 14-3 i favør Odd.
                                      *Tromsø er ubeseiret i lagets tre siste seriekamper. Det siste poengtapet kom mot Stabæk 24. juli (3-1).
                                      *Tromsøs klubbrekord er 10 kamper på rad uten tap. Det har laget klart to ganger, i perioden august 1996 til mai 1997 og i perioden mai 2000 til august 2000.
                                      *Dersom Odd vinner mot Tromsø, vil laget ta sin 100. seier i Tippeligaen. Klubben har spilt 253 kamper. 101 har endt med tap, mens 53 har endt uavgjort.
                                      *Odd har vunnet 17 poeng på hjemmebane. Klubben har den beste hjemmestatistikken i serien, men deler ledelsen med Rosenborg, Sandefjord og Brann.
                                      *Odd Grenland have won 17 points at home this season. That is a season high along with Rosenborg, Sandefjord and Brann.
                                      *Ingen av Odds spillere har spilt samtlige minutter i serien denne sesongen. Hos Tromsø er Ole Martin Årst den eneste spilleren som har spilt samtlige minutter.
                                      *Årst har scoret i alle de fire siste seriekampene (4).

                                      Brann – Molde kl. 18
                                      *De to klubbene har gjort det like bra på Brann stadion. Begge har vunnet ni kamper, mens seks har endt uavgjort. Molde har beste målforskjell (38-36).
                                      *Brann har vunnet de siste fire hjemmekampene mot Molde. Det siste poengtapet kom 22. juni 2001 (0-0).
                                      *Brann har tapt de siste tre seriekampene. Forrige kamp laget ikke tapte var mot Fredrikstad 30. juli (3-1).
                                      *Klubbrekorden er seks strake tap. Det har skjedd to ganger – i perioden august 1979 til september 1979 og fra juli 1981 til august 1981.
                                      *Molde har også tapt de tre siste seriekampene. Forrige kamp laget ikke tapte var mot Odd 22. juli (2-0).
                                      *Klubbrekorden er fem strake tap. Det har skjedd to ganger – i perioden august 1996 til september 1996 og fra juli 2005 til september 2005.
                                      *Molde har ikke scoret et eneste mål på de tre siste seriekampene. Sist gang de scoret var i oppgjøret mot Odd 22. juli.
                                      *Dersom Molde heller ikke scorer mot Brann, er det ny klubbrekord.
                                      *Dersom kampen ender uavgjort, er det Branns 100. uavgjorte kamp på hjemmebane. Bergenserne har spilt 414 tippeligakamper. 200 har endt med seier, mens 115 har endt med tap.
                                      *Brann har spilt åtte kamper på hjemmebane, mens de andre lagene som star oppført med 17 poeng på hjemmebane, har spilt ni.
                                      *Erlend Hanstveit kan spille sin 150. tippeligakamp søndag. Han har scoret åtte mål.

                                      Viking - Vålerenga kl. 18
                                      *Viking har en god hjemmestatistikk mot Vålerenga. Laget har vunnet 15 av 28 kamper. Ni har endt uavgjort. Viking har 48-22 i målforskjell.
                                      *Viking har ikke tapt noen av de ti siste hjemmekampene mot Vålerenga. Det siste hjemmeserietapet kom 5. august 1990 (1-2).
                                      *Viking har scoret minst ett mål på de ni siste seriekampene på hjemmebane. Klubbrekorden på 23 hjemmekamper på rad med mål stammer fra perioden mai 1970 til august 1972.
                                      *Vålerenga har scoret minst ett mål i de siste ti tippeligakampene på bortebane.
                                      *Klubbrekorden på 16 strake bortekamper med nettkjenning stammer fra perioden juli 2004 til september 2005.
                                      *Viking har bare scoret fem mål etter pause i årets sesong. Det er dårligst i serien.
                                      *Dommer Jonny Ditlefsen har dømt to straffer så langt i sesongen. Begge gikk i favør Lillestrøm i Vikings 3-1-tap 23. april.

                                      Lillestrøm - HamKam kl. 20
                                      *LSK har vunnet ni av 14 hjemmekamper mot HamKam. To har endt uavgjort. Målforskjellen er 17-8 i favør LSK.
                                      *LSK har vunnet de tre siste seriekampene mot HamKam. 2-1-tapet 26. september 2004 var sist gang laget ikke vant.
                                      *LSK har scoret minst ett mål i hver av de siste 22 seriekampene på Åråsen. 0-0-kampen mot Bodø/Glimt 17. oktober 2004 var siste hjemmekamp uten mål.
                                      *Klubbrekorden er 28 hjemmekamper på rad med nettkjenning. Det har skjedd to ganger, i perioden september 1976 til mai 1979 og i perioden august 1991 til mai 1994.
                                      *Forrige gang LSK fikk tildelt straffe var i bortekampen mot HamKam 3. mai. Den bommet Robert Koren på.
                                      *LSK har tatt 15 poeng bade på hjemme- og bortebane denne sesongen.
                                      *HamKam hart apt åtte poeng i andre omgang sammenliknet med stillingen i pausen. Det er den dårligste statistikken av samtlige lag.
                                      *LSKs Michael Mifsud har scoret fem mål på de siste fem seriekampene.
                                      *LSKs Anders Rambekk er den eneste av spillerne på de to lagene som har spilt samtlige miutter i serien i år.

                                      Rosenborg – Stabæk 28. august kl. 19
                                      *Seriestatistikk mellom de to lagene: RBK har vunnet åtte, Stabæk sju, uavgjort seks. Målforskjell 39-34 i favør RBK.
                                      *Rosenborg har ikke slått Stabæk siden 6. oktober 2002 (2-1). Etter det har lagene møtt hverandre fem ganger.
                                      *RBK har vunnet de tre siste seriekampene. Siste poengtap kom i bortekampen mot Start 23. juli (2-1).
                                      *Klubbrekordene er åtte kamper på rad med seier, noe RBK har klart åtte ganger – senest i perioden oktober 2002 til mai 2003.
                                      *Stabæk har vunnet to kamper på rad. Klubbrekorden er seks kamper på rad, noe de klarte i prioden juli 1997 til august 1997.
                                      *RBK har tatt 11 poeng i andre omgang sammenliknet med stillingen ved pause. Det er best I Tippeligaen.
                                      *RBK har også scoret flest mål etter hvilen (18).
                                      *Den neste kampen til RBKs Vidar Riseth blir hans oppgjør nummer 150. Han har scoret 33 mål for RBK og Kongsvinger.
                                      *Stabæk har ikke tapt i noen av de ti kampene Veigar Páll Gunnarsson har scoret denne sesognen.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #99
                                        TV-kamper september og oktober
                                        http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=4095

                                        Fotballmagasinet.no - 25/08 16:15



                                        Norges Fotballforbund har i samarbeid med Norsk Toppfotball og TV 2 plukket ut kamper i Tippeligaen og Adeccoligaen, som skal TV-sendes på TV 2 og Zebra i perioden 24. september til 9. oktober.

                                        TV-KAMPER FRA TIPPELIGAEN 24/9-9/10:

                                        24/9 18:00 Molde-Lillestrøm Zebra
                                        24/9 20:00 Tromsø-Brann TV2
                                        25/9 19:00 Odd Grenland-Rosenborg Zebra


                                        1/10 18:00 Lillestrøm-Stabæk Zebra
                                        1/10 20:00 Rosenborg-Lyn TV2
                                        2/10 19:00 Brann-Odd Grenland Zebra

                                        Kommentar

                                        • LSKOG
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Oct 2005
                                          • 131

                                          Start-Ajax spilles på Åråsen.
                                          Kristiansand stadion oppfyller ikke uefa-krav.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎