august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Fra FXT.no:


    Gi meg tid, Åge!

    Anders Rambekk i kamp med kollega Fredrik Strømstad under landslagets trening på Bislett.

    Anders Rambekk ønsker å få vist seg frem for Norge, men landslagssjefen er skeptisk til LSK-spillerens offensive kvaliteter.

    Av Marius Vik

    BISLETT (TV 2 Nettavisen): Anders Rambekk er Lillestrøms potet, med spill på venstrebacken, midtstopperplassen og høyrebacken det siste året.

    Trenger mer løpskraft
    Selv om han først og fremst ønsker å være stopper, innser han det er på backen det er lettest å få plass. Men Åge Hareide gir ikke den tidligere Grenlands-helten carte blanche på høyrebacken, selv om han forventes å starte i bortekampen mot Ungarn på lørdag. Der vil Norge garantert få kjørt seg mer enn i hjemmekampen mot Moldova fire dager senere.

    - Defensivt er Rambekk meget sterk, og han velger meget fornuftige løsninger, men hjemme er det mulig at vi trenger mer en mer løpskraftig og offensiv spiller, mener landslagssjefen.

    Anders Rambekk mener han kan takle utfordringen, men vil ha tid til å etablere seg i posisjonen.

    - Hadde jeg fått ti kamper for Lillestrøm på høyrebacken, så hadde jeg fått vist hva jeg kan offensivt, mener 30-åringen.

    - Gi meg tid, så skal jeg vise at jeg kan bidra offensivt, sier en offensiv Anders Rambekk.

    Sandstø garanterer suksess
    Han henter stor støtte i sin gamle trener, Odds Arne Sandstø.

    - Jeg kan GARANTERE at Anders vil bidra mye offensivt hvis han ikke får beskjed om at han ikke spiller på nåde hver gang, lover Odd-treneren.

    - Det finnes ytterst få landslagsspillere som klarer å overlappe så mye som det Anders vil ved siden av en spiller som kan holde på ballen – noe som for eksempel Fredrik Strømstad gjør.

    Sandstø har svært gode erfaringer med Rambekks backspill i Odd, spesielt samspillet han hadde med Thomas Røed i sin tid. Dette spillet tror han det norske landslaget kan få se mer av i tiden fremover, og han håper også at Hareide vil gi Rambekk tid til å etablere seg på høyrebacken.

    - Jeg er overhodet ikke i tvil om at han vil skape mye i en slik situasjon. Han vil skape rom for seg selv og for kantspilleren, og Norge vil komme til mange innleggssituasjoner, sier Arne Sandstø til TV 2 Nettavisen.

    Til tross for at verken Roar Strand, André Bergdølmo eller Christer Basma er aktuelle for landslaget, vil Åge Hareide ikke hente inn noen ny høyreback til hjemmekampen mot Moldova. I stedet kan han komme til å gjøre en formasjonsendring i en kamp hvor Norge forventes å legge høyt press og føre det meste av kampen.

    - Kanskje bruker vi bare én back, og heller går over til et 3-5-2-system, sier Hareide.
    30.08.06

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      Fra RB:


      LSK signerte slovak



      Slovakiske Martin Husár signerte torsdag for LSK. 21-åringen kommer fra toppserieklubben Spartak Trnava.

      Av: Morten Svesengen

      Husár som har spilt 52 seriekamper for Spartak Trnava, spiller både back og kantspiller på venstresiden.
      Husár har stått lenge på LSK-blokka. Åråsen-klubben så ham flere ganger på de samme turene som de finsiktet den nåværende Rosenborg-spilleren Marek Sapara.

      I tida etter at Sapara glapp ut av hendene på LSK, har LSK fortsatt å følge U21-landslagsspilleren tett, og klubbens talentspeider Roy-Kenneth Torkildsen så ham senest i seriekamp for Spartak Trnava onsdag.

      LSK forhandlet fram avtalen med Husárs klubb først, og ble enig med kantspilleren torsdag.
      Husár gjennomførte legesjekken på Åråsen før kontraktsforhandlingene førte til signering torsdag ettermiddag.

      Kommentar

      • Blogger
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jul 2004
        • 104

        Ifølge Rb varer kontrakten ut 2010 sesongen:

        LSK signerte slovak

        Slovakiske Martin Husár signerte torsdag for LSK. 21-åringen kommer fra toppserieklubben Spartak Trnava og er bundet til Åråsen-klubben i fire og et halvt år..




        Av: Morten Svesengen

        Husár som har spilt 52 seriekamper for Spartak Trnava, spiller både back og kantspiller på venstresiden.
        Husár har stått lenge på LSK-blokka. Åråsen-klubben så ham flere ganger på de samme turene som de finsiktet den nåværende Rosenborg-spilleren Marek Sapara.
        I tida etter at Sapara glapp ut av hendene på LSK, har LSK fortsatt å følge U21-landslagsspilleren tett, og klubbens talentspeider Roy-Kenneth Torkildsen så ham senest i seriekamp for Spartak Trnava onsdag.
        - En spiller vi har fulgt både i kamp og trening. Jeg kan love supporterne at vi nå har hentet det alle vil forbinde med en LSK-spiller. En kraftfull spiller som vi håper å få mye glede av, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
        LSK forhandlet fram avtalen med Husárs klubb først, og ble enig med kantspilleren torsdag.
        Husár gjennomførte legesjekken på Åråsen før kontraktsforhandlingene førte til signering torsdag ettermiddag. Kontrakten gjør ham til LSK-spiller ut sesongen 2010.

        Kommentar

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎