august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    RB: Høyt spill

    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2257102.ece

    Høyt spill

    ÅRÅSEN:
    Uwe Rösler er plutselig sikker på at LSK vinner serien. Søndag står både poeng og troverdighet på spill.

    OFFENSIV: Uwe Rösler.

    NEDBRUTT: Slik var status hos LSK-supporterne onsdag kveld klokka 21.00. Uwe Rösler har gjennom sitt gullutspill vekket entusiasmen som syntes borte for tre dager siden. BEGGE FOTO: ROAR GRØNSTAD

    Av: Espen Solbakken

    KOMMENTAR
    LSK-trenerens utspill i TV2-sporten torsdag kveld var både etterlengtet, uventet og logisk på samme tid.
    Uventet fordi det var nye toner fra trenerstanden.
    Logisk fordi det var nødvendig å bygge opp entusiasmen.
    Etterlengtet fordi det gikk utenom de vanlige klisjeene.
    På samme måte som det var en øvre grense for antall ulve-rop fra Kjetil Rekdal, er det også en kalkulert gambling ved å gå ut å være sikker på at laget ditt tar gull. Troverdigheten ligger i potten i morgen. For hva sier Rösler etter et eventuelt tap hjemme mot Ham-Kam i morgen kveld. Er han sikker på gull da også?
    Han vil garantert få spørsmålet igjen – og da nytter det ikke å si "next question".

    Strategisk

    Supportere, spillere og ledere var langt nede etter cupexit'en i Kristiansand. All kjempingen gjennom 120 minutter var forgjeves. Så ble LSK på ny redusert til 10 mann på Ullevaal fire dager senere, og ytterligere to poeng ble tapt på overtid.
    Det var få – bortsett fra Rösler – som våknet med gull i munn dagen etter. Folk var langt nede, og de trengte noe ekstraordinært for å få tilbake troen. Og de fikk det gjennom trenerens utspill. Han hadde sett noe i garderoben etter Lyn-kampen som hadde overbevist ham. I hvert fall var det det han sa.
    Spillere hadde gått løs på hverandre verbalt og flasker hadde flydd i Alex Ferguson-stil gjennom rommet. Reaksjonen var i Röslers ånd.
    Han var klar til å gå ut med det ultimate målet; gull.

    Flytter fokus

    Dermed fikk han også flyttet fokus vekk fra mindre behagelige spørsmål. Ingen brydde seg lenger om spillerbyttet, der en outstanding Michael Mifsud var tatt av til fordel for syndebukken Olivier Occean.
    Den samme Mifsuds trøyekasting ble glemt og det endeløse overtidsmarerittet skjøvet til side. Meldingen var klar til Brann, Rosenborg og Stabæk:
    – Dette tar vi!
    Det var vågalt, og det kan selvsagt slå begge veier. Det kan være et tegn på en ekstrem selvsikker og trygg trener. Men det kan også tolkes som et halvdesperat trekk for å gjenopprette statusen til Lillestrøm som gullkandidat – et slags siste grep for å snu skuta og gjenvinne optimismen.
    Etter mange "en-kamp-om-gangen-floskler" vil mange si; endelig!

    Kjapt svar

    Den umiddelbare effekten kan måles på tabellen søndag kveld. I fjor kritiserte Romerikes Blad den defensive målsettingen til den sportslige ledelsen utover i sesongen. LSK hadde tilnærmet gullkontakt hele veien, men likevel ble det messet til det kjedsommelige om at målet var å bli nummer fire og dermed kvalifisere seg til Royal League.
    Og de fikk jo selvfølgelig rett; laget ble til slutt nummer fire – de hadde jo heller ikke siktet høyere. Nå går man altså for gull, en mer offensiv holdning har ikke blitt uttalt så eksplisitt fra ledelsen på ti år.
    Treffer Rösler igjen blir det gul høst.
    Last edited by sniper; 28.08.2006, 17:52. Begrunnelse: etter ønske fra mennesket på bildet

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      Kunne fått ny klubb på dagen

      Michael Mifsud ønsker seg vekk fra Lillestrøm, og er erklært uønsket i klubben. Likevel er det han som holder klubben inne i gullkampen.


      - Kunne fått ny klubb på dagen


      SCORER OG SCORER: Michael Mifsud mener klubber står i kø.
      Foto: Arnt E. Folvik

      annonse


      Michael Mifsud ønsker seg vekk fra Lillestrøm, og er erklært uønsket i klubben. Likevel er det han som holder klubben inne i gullkampen.
      LES OGSÅ:
      writemail('mar', 'dagbladet.no') MARIANNE STEFFENSEN
      Lørdag 26.08.2006, 05:50
      oppdatert 06:01
      (Dagbladet): Det er under en uke til overgangsvinduet stenger, men Mifsud, som lenge har vært på kanten med Lillestrøm-ledelsen fordi han har flagget sitt ønske om å forlate klubben, er ikke urolig selv om han trolig må vente enda noen måneder før han flytter på seg.Etter at han kastet Lillestrøm-drakten fra seg i feiringen av scoring nummer to mot Lyn sist, uttalte daglig leder i Lillestrøm Frank Grønlund til Nettavisen at Mifsuds oppførsel ville skremme bort andre klubber.
      - Det er nok av interesserte klubber. De står i kø, og jeg har snakket med flere. Om jeg hadde fått klarsignal fra Lillestrøm nå ville det ikke vært noe problem å finne en ny klubb, sier Michael Mifsud til Dagbladet.
      Han vil derimot ikke røpe hvilke klubber eller ligaer det er interesse fra.

      Har briljert

      Den lille malteseren har briljert for LSK den siste måneden. Bråket mellom han og klubbledelsen har ikke påvirket hans spill i negativ retning, snarere tvert i mot. De siste fire kampene har Mifsud scoret fem mål, til tross for at han har kommet inn som innbytter eller har blitt byttet ut i samtlige matcher.
      - Det føles veldig godt å gi svar på banen, slik situasjonen har vært, sier Mifsud - som likevel har vist sin frustrasjon tydelig når han har blitt byttet ut.
      Han innrømmer også at hverdagen har vært tøff i det siste.
      - Det har vært vanskelige uker, men når jeg går på banen skyver jeg all frustrasjon til side. Jeg ønsker å gjøre mitt beste for Lillestrøm så lenge jeg er her, sier Mifsud, vel vitende om at prestasjonene på banen er hans beste billett bort.
      - Jeg spiller både for Lillestrøm og meg selv når jeg er utpå der, slår han fast.

      Møter Norge

      Men selv om Mifsud er ferdig med norsk fotball om få måneder, er han ikke ferdig med å terrorisere norske forsvarsspillere. Som de norske landslagsgutta skal Mifsud i gang med EM-kvalifisering neste helg, og Malta spiller i samme gruppe som Norge.
      - Det blir artig å møte Norge med landslaget. Jeg har allerede krysset av de kampene i kalenderen. Kampen på Ullevaal går neste høst. Jeg håper å spille mot noen av gutta fra Lillestrøm da; Bjørn Helge (Riise), Anders (Rambekk) og kanskje Frode (Kippe), smiler Mifsud.
      Han holder Tyrkia som favoritt i gruppen, men lover at Malta skal utfordre alle.
      - Vi er et lite land, men skal gjøre vårt beste i hver kamp, sier Mifsud, som har sånn passe tro på Norge.
      - Norge har et brukbart lag, og får en del gode resultater, som mot Brasil. Men det handler mye om å ha dagen også, mener Mifsud.
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Hamar Dagblad: Vil skyte HamKam oppover

        http://www.hamar-dagblad.no/apps/pbc...1064/HDNYHETER

        Vil skyte HamKam oppover


        Dette er mannen som vil skyte HamKam unna bunnstriden. Oluwasegun Abiodun (22) har scoret fire mål på sine siste seks seriekamper, og nærmer seg toppformen.
        Tekst: Anders Bronken
        Det håper han at Lillestrøm får merke på Åråsen i morgen kveld. Ingen er mer målfarlige enn nigerianeren om dagen, og han har sjøltillit nok til å mene at han er mannen som kan skyte HamKam vekk fra bunnstriden.

        Skadetrøbbel
        – Jeg håper det. Formen blir bare bedre og bedre. Jeg har fått trent bra en lang stund nå, og teknikken begynner å sitte. Med hard arbeid, konsentrasjon, og ved å score mål skal jeg hjelpe HamKam oppover på tabellen, sier Oluwasegun Abiodun.
        Han har kun spilt ti kamper denne sesongen – seks fra start og fire som innbytter. Den litt amputerte sesongen skyldes en kneskade han pådro seg under treningsleiren på Ayamonte rett før seriestart.
        – Det tok litt tid å bli frisk, men begynner formen min å komme. Jeg tror høstsesongen kan bli min beste periode i til nå i HamKam, sier spissen på engelsk. Det er andrespråket hans. Yoruba, ett av fire offisielle nigerianske språk, er morsmålet hans.

        Vil ha ny kontrakt
        – Jeg håper jeg kan spille godt over en lang periode. I fjor var jeg mye skadet, og hadde det ikke noe gøy. Nå har jeg fått trent bedre. Jeg har lagt inn to ekstra økter på egenhånd siden jeg ble skadefri. Da jobber jeg med hurtighet og teknikk, og det skal gjøre meg enda bedre.
        Talentet hans er udiskutabelt. Han har spilt Champions League-kvalifisering med Maccabi Haifa, og har landskamper på U21-nivå med Nigeria. Toppklubber som Tottenham, Feyenoord og Anderlecht har vist sin interesse. Men "Ola" vil bli på Hamar enn så lenge.
        – Kontrakten min går ut etter neste sesong. Jeg vil gjerne skrive under en ny. Jeg elsker Hamar og klubben min, og vil gjerne bygge hus her. Da kan jeg komme tilbake hit, selv om jeg spiller i en annen klubb i Europa.

        – Klarer oss
        For 21-åringen vil utenlands. Drømmen er Premier League og Chelsea.
        – Alle fra Nigeria vil spille i England, jeg også. Men jeg drar ikke for enhver pris. Klubben jeg skal til må virkelig ønske å ha meg, og tilby meg en skikkelig kontrakt. Jeg drømmer om det, men det skjer når tiden er inne. Det kan bli i neste uke, neste måned eller neste år. Men jeg må være god over tid først, og nå vil jeg bare ha det moro og spille bra for HamKam.
        Abiodun er ikke bekymret over lagets utsatte tabellsituasjon med kun to poeng ned til bunnplassen.
        – Jeg tror det går bra til slutt. Vi har mange gode spillere, og med kamper som mot Rosenborg og Brann klarer vi oss. Det er ni kamper igjen, og jeg har troen. Jeg skal i hvert prøve å bidra med det jeg kan, sier Oluwasegun Abiodun.


        "Jeg elsker Hamar og klubben min. Jeg vil gjerne bygge hus her."
        Publisert: 26.08 09:30, Sist endret: 26.08 09:40

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          Det står i kalenderen at LSK3 spiller mot Sander i dag. Kampen gikk i går. På kjent LSK-vis rotet LSK3 bort en 2-0-ledelse i den viktige bunnkampen. Kampen endte 2-2.

          Kommentar

          • RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

            Mifsud er skadd etter at han ble taklet av Occean på dagens trening. Han ble observert med en stor bandasje rundt kneet.

            Kilde:
            RoyVaadal.

            Kommentar

            • rEPPA
              *****istrator
              • Nov 2003
              • 3927



              Mouelhis mulighet

              Av: Espen Solbakken

              ÅRÅSEN:

              Lillestrøms mest tålmodige spiller, Khaled "Kiko" Mouelhi, får endelig sjansen igjen fra start i kveld.


              På grunn av regelen med kun to spillere utenfor EØS-området, har tunisieren altfor ofte måttet se LSK-kampene fra tribunen. Det har ikke vært lett.

              – Jeg vet ikke hvor lenge det kan fortsette slik, men jeg nærmer meg nok grensa for hva jeg kan akseptere. En slik situasjon er ikke bra for noen spiller, sier Mouelhi.
              Samler krefter

              I dag spiller han trolig til venstre på LSKs midtbane. Og han mener alle kan være trygge.

              – Jeg har fått sjansen før, og hver gang har jeg vist noe. Nå får jeg muligheten igjen, så dette blir viktig for både meg og laget. Nå må vi komme tilbake på rett vei med en seier, sier han.

              Hver fredag reiser han fra Lillestrøm til en moské i Oslo for å be og samle krefter. Han mener bønnen er viktig for alle praktiserende muslimer.

              – Det betyr alt for meg, og jeg føler meg bedre etterpå, sier Mouelhi om sin oppladning før fotballhelgene.

              – Og i dag blir det ikke noe baklengsmål på overtid?

              – Fokus og konsentrasjon, lover Mouelhi om dagens avslutning på kampen mot Ham-Kam.
              – Ikke lett

              Det er Kasey Wehrmans suspensjon for det røde kortet mot Lyn som åpner for Mouelhi. I vår var det Kasey som så kampene på tribunen på grunn av EØS-regelen. Han kjenner seg igjen i Kikos situasjon.

              – Han har vært tålmodig, men har sikkert også tenkt tanken om å finne en annen klubb underveis. Det er ikke lett å være fotballspiller og bli satt utenfor på denne måten. Men han er yngre enn meg, så kanskje han tar det lettere enn det jeg gjorde, sier Wehrman.
              – Aldri sviktet

              LSK-trener Uwe Rösler mener Mouelhi fortjener dagens mulighet.

              – Han har spilt godt de gangene han har fått sjansen, som for eksempel i bortekampene mot Viking og Newcastle. Han har aldri sviktet oss, selv om kanskje venstresiden på midtbanen ikke er hans favorittposisjon. Vi får se hva neste sesong bringer når kortene skal stokkes på nytt, sier Rösler om spillerstallen.
              www.kfl.no/debatt

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                RB-notis i dagens papirutgave:Både trenere og det medisinske støtteapparatet trodde i går ettermiddag at Mifsud spiller i kveld.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  [FONT=verdana,geneva,arial]Koren: - Jeg blir [/FONT]



                  Først holdt han oppvisning mot HamKam. Så sa han det alle LSK-supportere har drømt om.

                  ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): LILLESTRØM – HAMKAM 3-3:
                  Endelig var Lillestrøm «av gammelt kaliber», og endelig viste Robert Koren gammel klasse. Det var nok til å sende hjem HamKam med tre baklengs og null poeng og bagasjen.

                  Ikke skrevet under
                  Nå lover sloveneren at han blir hos romerikingene ut sesongen. Samtidig avkrefter han ryktene om at han allerede skal ha undertegnet for en annen klubb.
                  - Nei, det har jeg ikke gjort. Det har vært en viss interesse fra flere klubber, men jeg har ikke skrevet under på noe.
                  - Det er 100 prosent sikkert at jeg blir her ut sesongen, så får vi se hva som skjer etter den tid.
                  Lillestrøms midtbaneelegant utelukker sågar ikke at han kan komme til å fortsette å spille sin fotball på Romerrike.
                  - Vi får se på hva Lillestrøm tilbyr, sier den slovenske landslagsspilleren, som lenge har vært åpen på at ambisjonene er å spille for en større klubb. Helst i Spania.

                  Tilbake for fullt
                  Etter en liten downperiode i Lillestrøm-drakta, hvor både fans og presse begynte å stille spørsmål om fokus og innsats var helt slik det skulle, har Robert Koren kommet godt tilbake. Mot Start gjorde han et godt innhopp, mot Lyn var han igjen sentral i det meste av Lillestrøms offensive spill – og mot HamKam var 25-åringen tilbake som banens beste, for tredje gang i år.
                  Trener Uwe Rösler mener slovenerens beskjed om å bli værende er – nettopp – gull verdt for Lillestrøm.
                  - I utgangspunktet har vi ingen å miste, vi trenger alle 18-19 spillerne for å være med i kampen om gullet, sier LSK-treneren diplomatisk.
                  Likevel må han innrømme at det er noe spesielt med hans to «rebeller», Robert Koren og Michael Mifsud.
                  - Koren har vist alle hva han er god for etter kritikken, og er nå tilbake i den samme formen han hadde i vår. Sammen med Michael Mifsud er han selvfølgelig svært viktig i vår jakt på tittelen, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.

                  Mifsud blir også?
                  Akkurat det er det Lillestrøm trenger for at det skal bli alvor av det seriegullet Uwe Rösler lovet dagen etter poengtapet mot Lyn. Når så samme Mifsud sier at han selv også «ikke regner med å bli solgt den neste uka», og at «han skal gjøre sitt aller beste i sine siste måneder i Lillestrøm-drakta», så betyr det at Lillestrøm etter alle solemerker får beholde sine to viktigste matchvinnere ut sesongen.
                  Da kan det fort bli mer jubel enn den man så etter HamKam-seieren, presentert gjennom dagens blideste, Espen Søgård.
                  - Jævlig deilig, innrømmet midtbanemotoren, som bare brukte det første ordet da han oppsummerte kampen mot Lyn overfor TV 2 Nettavisen fire dager tidligere. Bare et regnvær uten sidestykke stoppet smilet å stige opp i himmelske høyder.
                  «Fetsundråneren», Søgårds klengenavn blant LSK-supporterne, mener at usikkerheten kom snikende da HamKam reduserte til 1-2 tidlig i andreomgangen, men at Lillestrøm for en gangs skyld klarte å holde tempoet oppe og unngå å legge seg bakpå mot slutten – slik de har sluppet inn mål på fire-fem ganger tidligere denne sesongen.
                  - Viktig og utrolig deilig, mente Bjørn Helge Riise, mens HamKam-trener Frode Grodås var alt annet en lykkelig etter tomålstapet. Grodås var skuffet over resultatet, dommeren og sin egen keeper, Ivar Rønningen.
                  - Vi gjør en bra kamp de første 35 minuttene, men deretter svinger vi voldsomt i prestasjonene, sier Grodås, som var tilbake på Åråsen ti år etter han selv ga seg som spilelr for Lillestrøm.

                  Dommeren avgjorde kampen
                  Noen lykkelig retur ble det imidlertid aldri, og Grodås sa til TV 2 Nettavisen at han mente utfallet fort kunne ha vært annerledes, hadde keeperen fulgt keeperboka - og dommeren dommerboka.
                  - Ivar (Rønningen) vet han skal bokse den første (der han gir en retur som Arild Sundgot enkelt dytter over streken, journ. anm.).
                  - Og dommer Sandmoen?
                  - Er med på å avgjøre kampen. Heinz Muller ligger på ballen i ti sekunder, og når Marcus Ringberg spør hva han skal gjøre, så får han gult kort. Helt utrolig, sukker HamKam-treneren oppgitt.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • rEPPA
                    *****istrator
                    • Nov 2003
                    • 3927

                    http://www.dagbladet.no/sport/2006/08/28/475064.html

                    Koren åpner for å bli på Åråsen


                    SATTE INN LILLESTRØMS TREDJE: LSK-playmaker Robert Koren blir bosmanspiller etter sesongen. Likevel er det ikke sikkert han forlater Åråsen.
                    Foto: Scanpix

                    Går ikke til hvem-som-helst.

                    ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm - Ham-Kam 3-1.

                    Han spilte nok en god kamp i går, Robert Koren.

                    LSKs midtbanejuvel har ikke lagt skjul på at han kan tenke seg større utfordringer, men han liker ikke å prate om en mulig overgang til utlandet nå.

                    Ikke nå som Lillestrøm kjemper om gull i Tippeligaen.

                    Men han sier han skjønner at det er spekulasjoner, og forteller at det er klubber som sikler etter ham - men det er ikke noe i ryktene om at han allerede har skrevet under for en ny klubb.


                    Tenker bare på gullkampen
                    - Jeg har noen muligheter, klubber er interessert. Men jeg har ikke signert en kontrakt med noen ennå. Jeg kommer ikke til å forlate klubben nå, sier sloveneren.

                    Dermed flyr han ikke ut det overgangsvinduet som stenger 31. august.

                    - Kan det hende du er Lillestrøm-spiller også neste år?

                    - Alt kan skje. Vi får se etter sesongen. Nå tenker jeg bare på LSK og de gjenværende kampene, sier Koren til Dagbladet.no.

                    Han er nest best på Dagbladets spillerbørs så lang denne sesongen, bak Veigar Pall Gunnarsson.

                    Neste kanarifugl på lista er Michael Mifsud. Han kan også forsvinne fra klubben, og han utelukker ikke at det skjer denne uka.


                    - Gir alltid 100 prosent
                    - Det er klubber som er interessert, men jeg har kontrakt med Lillestrøm ut sesongen, sier Mifsud til Dagbladet.no.

                    LSK har tidligere ikke lagt skjul på at de vil selge Mifsud, men nå har malteseren scoret seks mål på de fem siste seriekampene. I går kveld nettet han LSKs andre i 3-1-seieren mot HamKam.

                    - Det spørs om de vil selge meg nå, sier Mifsud lurt.

                    Hvis ikke klubben selger ham nå, kan Mifsud gå gratis til en annen klubb etter sesongen.

                    - Har du hatt en formstigning nå fordi du vil vise deg fram for andre klubber?

                    - Nei, det tror jeg ikke. Jeg gir alltid 100 prosent, uansett.


                    - Viktige spillere
                    LSK-trener Uwe Rösler, strålende fornøyd etter tre viktige poeng i går kveld, svarer unnvikende på Dagbladet.nos spørsmål om han frykter at Mifsud forsvinner til uka.

                    - Jeg fikk kritiske spørsmål fra pressen da jeg startet med ham på benken mot Brann, men hvordan gikk det? (Mifsud kom inn og puttet to, red.anm.) Noen ganger må du gjøre sånne ting for å få mest mulig ut av spillerne, sier Rösler.

                    Han legger imidlertid ikke skjul på at formspillerne Koren og Mifsud er viktige for gulljakten til Lillestrøm.

                    - Koren har vært enorm og Mifsud har svart veldig bra på tiltale. Dette må vi holde ved like.
                    www.kfl.no/debatt

                    Kommentar

                    • Vicarious
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 391

                      Flere klubber lukter på LSKs juvel

                      ... men Koren lover å bli på Åråsen ut sesongen

                      Lillestrøm (VG Nett) Flere klubber lukter nå på LSKs midtbanejuvel Robert Koren (25). Den slovenske landslagsspilleren holder kortene tett til brystet om hvilke klubber som er aktuelle.

                      Av ERIK SØNSTELIE
                      - Det er kontakt med noen klubber. Det er noen som snakker sammen. Men mer er det ikke å si. Ikke foreløpig, sier Koren, som bedyrer at han uansett blir på Åråsen ut sesongen. Det vekker garantert jubel hos Kanarifansen.

                      Sloveneren var banens største profil da Lillestrøm slo Hamkam 3-1 på Åråsen stadion søndag. Han lagde ett av LSKs mål, var nest-sist på de to andre, og sto også bak en rekke andre farlige angrep i det kraftige regnskyllet som preget kampen.

                      Les også:LSK sente Ham-Kam hjem som slakt

                      Ryktene har gått i Lillestrøm om at Koren allerede er blitt enig med en klubb om hvor han spiller neste sesong. Ryktene startet da den tekniske midtbane-eleganten i noen kamper ikke strålte like mye som han pleier.

                      - Veldig bra siden

                      De skjøt fart da Uwe Rösler satte ham på benken.

                      - Han har spilt veldig bra siden, sa LSK-treneren etter hjemmeseieren mot Hamkam.

                      - Det er lett for treneren å si når kampen gikk bra og vi vant, sier Koren.

                      Han avviser at det er avklart hvor han skal spille neste sesong og virker litt oppgitt over anklagene om at han ikke lenger har alt fokus på Lillestrøm.

                      - Med en gang jeg ikke får det til i en kamp, starter folk å tro at jeg har hodet et annet sted. Men det stemmer ikke. Jeg prøver å spille bra for Lillestrøm i hver kamp. Men det er ikke alltid jeg har dagen, jeg heller, sukker han.

                      - Spansk fotball interessant

                      Koren fremholder at han trives i Lillestrøm, gjerne vil vinne noe med Lillestrøm og føler han har utviklet seg som spiller i Lillestrøm. Men han har et ønske om å få prøve seg i en litt større liga enn den norske eliteserien - om muligheten byr seg.

                      - Jeg er blitt 25, har ennå ambisjoner og det handler også noe om økonomi, forklarer han.

                      - Du har sagt at du kan tenke deg å gå til spansk fotball?

                      - Jeg har sagt hvis jeg kan velge, eller blir spurt om hva jeg ser på TV, er spansk fotball interessant. Men hvis en klubb i England, Frankrike eller Tyskland ønsker kontrakt med meg, er det ingen problemer med å spille i noen av de ligaene, heller.

                      - Din spillestil hadde kanskje passet best i spansk fotball?

                      - Slikt er vanskelig å si. Hadde noen spurt meg før jeg kom til Norge om min spillestil passet i den norske eliteserien, ville jeg sikkert sagt nei.

                      Han tror ikke at det virker negativt inn på resten av spillergruppen at både han og den andre store profilen denne sesongen, Michael Mifsud, har ytret at de de vil spille i en annen liga etter sesongen. I alle fall så lenge spillerne yter 100 prosent for laget.

                      Det bekrefter også LSK-spiss Arild Sungdot.

                      - Jeg kan forstå dem og jeg ønsker dem lykke til hvis de går, sier han.

                      Kjempefornøyd Sundgot

                      Selv er han inne i varmen på førsteelleveren igjen etter å ha startet store deler av vårsesongen på benken. I går takket han igjen for tilliten med å score.

                      - Det var en viktig seier. Vi har rotet det til for oss på slutten av flere kamper nå. Endelig holdt det helt inn. Og endelig fungerer kroppen 100 prosent igjen. Jeg er kjempefornøyd. Jeg har fått starte i flere kamper nå. Men konkurransen om spissplassene er tøff. Det er fire gode spisser i klubben, sier Sundgot.

                      Nå skal både han og resten av laget slåss for å knipe seriegullet foran Brann og Rosenborg. Trener Uwe Rösler har endret målsetningen fra å klare bedre enn fjorårets fjerdeplass.

                      - Det er OK at han gikk ut og sa det. For det har ligget i kortene lenge allerede, selv om vi har vært inne i en tungperiode og har slitt litt. Men etter kampen mot Hamkam satser vi på at vi er ferdig med den tunge perioden, sier Bjørn Helge Riise, en annen av spillerprofilene i regnskyllet på Åråsen.

                      (VG NETT 28.08.06 kl. 10:05)
                      Last edited by Vicarious; 28.08.2006, 11:47.

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        - Gullet er vårt


                        GJØR SOM TRENER'N: LSK-spillerne, med Robert Koren i spissen, går ut og sier at seriegullet er målet.
                        Foto: Scanpix

                        annonse


                        Riise og Koren tror LSK blir seriemestere.
                        LES OGSÅ:
                        writemail('shar', 'dagbladet.no')STIAN HARALDSEN
                        Mandag 28.08.2006, 10:26
                        oppdatert 10:33

                        ÅRÅSEN (Dagbladet.no): I forrige uke, etter at Lillestrøm tapte to poeng mot Lyn på overtid, kom Uwe Rösler med denne trenerutypiske meldingen: - Jeg er overbevist om at vi vinner ligaen i år.
                        Dagbladets kommentator Morten Pedersen applauderte offensiviteten til LSK-treneren.
                        - Ni serierunder før slutt er det endelig en trener som tror og mener at laget hans er i stand til å vinne årets liga, skrev Pedersen på lørdag.
                        Også Lillestrøm-spillerne er glade for at Rösler ikke pakker inn ambisjonene i en kamp av gangen-prat.
                        - Det er befriende at han sier det. Alle vil ta gull, og vi er nære. Vi er like offensive som ham, sier Bjørn Helge Riise til Dagbladet.no.

                        Hyller Röslers gullprat
                        I går kveld bidro han sterkt til at LSK kapret tre nye poeng i gulljakten, da han slo to målgivende pasninger. Lillestrøm er nå ett poeng bak Brann, og er tre foran Rosenborg som møter Stabæk i kveld.
                        Robert Koren, som scoret LSKs tredje i går, er enig med Riise at det er bra Rösler snakker om gull.
                        - Jeg er veldig glad for at han har trua på dette, sier sloveneren.
                        Uwe Rösler selv sier han ikke klarte å holde ordene inne lenger.
                        - Jeg bare måtte sende ut et signal til spillergruppa, klubben og alle andre, sier han.

                        - Må glemme Brann og RBK
                        For Lillestrøm har bestemt seg. De skal ta gull. Og de tror på det også.
                        - Vi er bra trent og har god selvtillit. Jeg tror vi tar gull, sier Bjørn Helge Riise.
                        - Hvor mange poeng må dere ta på de siste åtte kampene for å bli seriemestere?
                        - Målet er å vinne alle åtte, men det er vanskelig å si hvor mange poeng vi trenger. Brann tapte tre kamper på rad, så det er vanskelig å spå hvordan det går med de andre lagene. Vi må bare fokusere på oss selv.
                        Også Robert Koren tror Lillestrøm blir seriemestere 5. november.
                        - Hvis du legger sammen fjorårssesongen og sesongen så langt i år, synes jeg vi har vært det beste laget. Vi tror på oss selv, og nå må vi bare fokusere på våre kamper og ikke tenke på Rosenborg eller Brann, sier Koren.
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Runbernt
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2004
                          • 127

                          Gjøvik-Lyn - LSK 2

                          LSK 2 spilte i kveld 1-1 mot Gjøvik-Lyn på bortebane. Målscorer var Magnus Myklebust.
                          Runbernt

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2260733.ece

                            Anders gir Uwe æren

                            LILLESTRØM:
                            Anders Rambekk er en av fem LSK-spillere som er på landslagsoppdrag den nærmeste uka. Han gir Uwe Rösler æren for at han er blitt internasjonal for Norge.
                            MERSMAK: Anders Rambekk har spilt to landskamper i år. Oppgjøret mot Brasil på Ullevaal har gitt ham ambisjoner om ytterligere kamper for Norge. FOTO: SCANPIX




                            Av: Per Kristian Torvik

                            – Lagkameratene har naturligvis hatt mye å si for meg også. Men Uwe har lært meg masse, ikke minst om innstillingen til trening og kamper. Å bli tatt ut av Åge Hareide var en stor inspirasjon, sier Anders Rambekk.
                            Derfor er landslagsdebuten mot Sør-Korea, og oppgjøret mot Brasil for et par uker siden, en type kamper han har lyst til å ha flere av. Men Anders er en sindig kar. Han vil helst ikke si noe om hvorvidt EM i Sveits og Østerrike i 2008 er noe han har ambisjoner om å være med på.
                            – Jeg er 30 år. 2008 føles akkurat nå lenge til. Men jeg har veldig lyst til å spille flere landskamper.
                            En irriterende antydning til strekk i lysken kan sette stopper for det. Han håper han kan holde den under kontroll ved fornuftig trening.
                            – Blir det for ille må jeg operere etter sesongslutt. Det går litt opp og ned. Mot Ham-Kam var jeg helt fin til det begynte å regne. Men den såpeglatte banen var neppe god for meg.
                            Blir pappa

                            I månedsskiftet januar/februar neste år blir Anders pappa for første gang. Samtidig starter han sesongforberedelsene til sitt tredje år med LSK.
                            – Dermed er du snart klar for samtaler med manager Jan Åge Fjørtoft om eventuell forlengelse av kontrakten. Hva tenker du om det?
                            – Vi har så vidt snakket litt løst om at vi snart skal ta en prat. Men vi har vel ingen hast noen av oss.
                            Likevel kan Anders kort og greit avkrefte det som har gått på ryktebørsen i Grenland i lengre tid. Han har ikke tenkt å reise hjem og spille for Odd igjen.
                            – Jeg begriper ikke hvordan slike rykter oppstår. Jeg har det veldig bra her jeg er nå. Å komme til LSK var et løft for karrieren min. Kona skal skrive en hovedfagsoppgave. Den kan bli utsatt på grunn av graviditeten. Det eneste jeg vet om framtida, er at på et eller annet tidspunkt kommer vi til å flytte enten til Porsgrunn eller Sandefjord, der vi kommer fra.
                            Anders var med og vant cupfinalen for Odd i 2000. Etter det har han tapt to cupfinaler, mot Vålerenga i 2002 og for LSK mot Molde i fjor.
                            – I tillegg var jeg med og tapte Royal League-finalen mot FC København. Nå har jeg lyst til å bli kvitt taperstemplet i avgjørende kamper og vinne serien med LSK, sier Anders.
                            Individuelt opplegg

                            Han er tatt ut i den norske troppen til de to EM-kampene mot Ungarn og Moldova. Og han er ikke alene om å være med internasjonalt. Det blir LSK-spillere i åtte landskamper de nærmeste dagene:
                            Michael Mifsud skal spille mot Bosnia-Hercegovina hjemme på Malta lørdag og mot Tyrkia neste onsdag. To meget interessante kamper, siden Malta er i Norges gruppe.
                            Robert Koren rekker et besøk hos sin nesten nyfødte sønn, for Slovenia spiller borte mot Bulgaria i EM-kval neste onsdag.
                            Olivier Occean er i Canadas tropp mot Jamaica, en kamp som går mandag.
                            Magnus Myklebust skal spille mot Armenia (borte) lørdag og Bosnia-Hercegovina neste onsdag i EM-kvalifisering for U21-landslaget.
                            Uwe Rösler er ikke urolig for at så mange er borte i ti dager før den viktige sesongavslutningen, der LSK skal kjempe om seriegull.
                            – Det er alltid positivt med landslagsspillere. På denne tid av året gjør det heller ikke så mye at noen er ute. Olivier Occean og Magnus Myklebust kan får verdifull matchtrening. Jeg regner med at Åge Hareide bruker Anders Rambekk fornuftig. De som er hjemme kommer til å trene mer individuelt ut fra hvordan de føler det nå, og hvordan belastningen med kamper har vært, sier Uwe Rösler.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Bjørn Helge Riise erstatter Rushfeldt


                              NY MANN: Bjørn Helge Riise møter på landslagstrening i dag som erstatter i troppen for Sigurd Rushfeldt.
                              Foto: Scanpix

                              annonse


                              Møter på trening i dag.
                              LES OGSÅ:
                              writemail('sst', 'dagbladet.no')SIGBJØRN STRAND
                              Tirsdag 29.08.2006, 09:55
                              oppdatert 09:57

                              (Dagbladet.no): Tromsø-spiss Sigurd Rushfeldt meldte i går forfall til landslagets EM-kvalkamper mot Ungarn og Moldova.
                              Lillestrøms Bjørn Helge Riise er ny mann i troppen, opplyser fotballforbundet i dag.
                              Dermed har familien Riise minst en mann i troppen, selv om det skulle vise seg at John Arne Riise ikke møter opp.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

                                Takket nei til Coventry

                                Michael Mifsud blir trolig ikke solgt i dette overgangsvinduet.
                                Foto: Scanpix


                                Lillestrøm takket i helgen nei til et bud fra Coventry på Michael Mifsud.


                                TIPPELIGAENLagK+-P1Brann182718342Lillestrøm183323333Rosenborg18281833Se hele tabellen

                                Coventry har fulgt Michael Mifsud i lengre tid og ønsker å sikre seg malteseren.
                                I helgen tikket bud nummer to fra Sky Blues på Åråsen, men det ble møtt med et klokkeklart nei.
                                - Det var det samme budet som de kom med sist. Vi så ikke på det som et bud en gang, sier daglig leder Frank Grønlund til TV 2 Nettavisen.
                                LSK-ledelsen har tidligere hevdet at de ikke vil selge noen av spillerne sine i dette overgangsvinduet, men helt kategorisk er ikke Grønlund.
                                - Vi selger til riktig pris, men vi gir ikke bort vår beste spiller og risikerer å miste en plass i toppen når vi ser hvor mye penger det er i Royal League og europacupene, sier han.
                                Dersom Coventry er villige til å heve budet sitt betraktelig, kan det likevel skje noe innen overgangsvinduet stenger.
                                - Hvis de vil betale i en størrelse som gjør at vi kan gjøre butikk på det, så kan vi diskutere det. Men når vi ser hvor de starter, så vet vi at de ikke kommer opp der vi vil, sier Grønlund.
                                Den gamle midtstopperkjempen er ganske sikker på at Lillestrøm beholder både Mifsud og Robert Koren ut sesongen. Han tror ikke det dukker opp flere bud innen fredag.
                                - Det tviler jeg på. Eller. Jeg er ganske sikker på at det ikke skjer noe nå, sier han.
                                29.08.06 12:14
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Denne saken er hentet fra VG Nett.
                                  URL: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128089
                                  Landslagserstatter Bjørn Helge Riise skadet
                                  Bjørn Helge Riise, som i dag ble plukket ut til å erstatte Sigurd Rushfeldt, må etter all sannsynlighet melde forfall til landslaget.
                                  Av Glen Bisset Eriksen


                                  SKADET: Bjørn Helge Riise må gjøre som storebror, og melde forfall til landslagssamlingen. Foto: Scanpix


                                  Sigurd Rushfeldt måtte trekke seg fra EM-kvalifiseringskampene mot Ungarn og Moldova på grunn av influensa, og Bjørn Helge Riise ble tatt ut som erstatter tirsdag formiddag.

                                  Nå må han etter all sannsynlighet trekke seg.

                                  Etter det VG Nett erfarer Riise har i dag vært til behandling for en skade, og senere i dag kunngjør landslaget etter all sannsynlighet at lillebror Riise deler skjebne med John Arne.

                                  VG Nett kommer med mer.


                                  VG NETT 29.08.2006
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Kasey fikk to kampers karantene og det gjenstår å sone borte mot Start.



                                    Publisert: 29.08.2006 kl. 19:52
                                    Det kom disiplinærutvalget i NFF frem til etter at de var samlet tirsdag ettermiddag.
                                    Sigurd Rushfeldt må dermed stå over Tromsøs viktige hjemmekamp mot Lyn 10. september.
                                    Under det samme møtet i disiplinærkomiteen ble det også klart at Lillestrøms Kasey Wehrman får to kampers karantene etter det røde kortet han pådro seg mot Lyn i hengekampen forrige onsdag. Wehrman sonet den første kampen da LSK slo HamKam søndag, og han må i tillegg se bortekampen mot Start 10. september fra tv-stolen.
                                    Last edited by RoyVaadal; 29.08.2006, 21:13. Begrunnelse: Tatt bort litt ikke-LSK-stoff og lagd ny overskrift til saken

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      Fra FXT.no:



                                      Wehrman skuffet over suspensjon

                                      Kasey Wehrman var både skuffet og overrasket over at han fikk to kampers suspensjon for fotballforbundet

                                      - Jeg forstår ikke hvorfor jeg har fått denne straffen når Stefan Gislason både har beklaget sin oppførsel og sagt at det ikke var store greiene, sier en oppgitt Kasey Wehrman til TV 2 Nettavisen.

                                      Det var etter forrige ukes seriekamp mot Lyn at Wehrman måtte ta en tidlig dusj etter at han hadde veivet til Lyns midtbanespiller Stefan Gislason med høyrearmen. Gislason beklaget i ettertid for å ha overreagert ved å ta seg til munnen, til tross for at Wehrman kun hadde vært borti armen og brystet til islendingen.

                                      - Jeg er både skuffet og overrasket over å få to kamper, innrømmer Lillestrøm-spilleren.

                                      Den ene kampen har han allerede stått over, det var da HamKam ble feid av banen med 3-1 sist søndag. Bortekampen mot Start den 10. juni vil også gå uten den tøffe australieren. Men redd for å miste plassen sin, er han ikke.

                                      - Jeg er glad hvis gutta vinner, men ikke redd for å miste plassen min. Den har vært utsatt hele tiden, men jeg har alltid klart å komme tilbake, sier en offensiv Wehrman til TV 2 Nettavisen.
                                      29.08.06 21:50

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Fra RB:


                                        Fansen får førsteretten

                                        ÅRÅSEN:
                                        Førstkommende lørdag er trolig siste sjanse til å kjøpe billett til årets hjemmemøte med Vålerenga. Billettene selges i lukket salg til klubbens egne supportere.


                                        PRIORITERES: LSK-fansen blir tilgodesett når billettene til hjemmekampen mot Vålerenga skal selges.FOTO: ROAR GRØNSTAD

                                        Av Morten Svesengen

                                        LSK bruker samme salgsopplegg som de gjorde i forbindelse med semifinalen mot Vålerenga i fjor høst.
                                        Alle med sesongkort på Åråsen, og medlemmer i LSK og Kanari-Fansen, får sjansen til å kjøpe VIF-billetter i et lukket salg.
                                        Derbykampen mot Vålerenga spilles mandag 18. september, og klubbens lukkede salg holdes allerede førstkommende lørdag – på Åråsen.
                                        – Dette kan være den eneste sjansen til å kjøpe billett for folk som ønsker å se kampen, sier Arild Myklebust i Kanari-Fansen.

                                        Kan kjøpe fem hver

                                        Foruten solgte sesongkort, VIP-plasser og billetter til Kanari-feltet (2.000 plasser), får VIF-klanen hele tribunen i nord (2.000 plasser).
                                        Det betyr at det ikke er mange billetter igjen til dem som vil se oppgjøret mellom erkerivalene.
                                        I lørdagens lukkede salg i billettlukene på Åråsen er det kun de med gyldig medlemskort eller sesongkort som får kjøpt billett. På hvert enkelt kort kan det kjøpes inntil fem billetter.
                                        Hvis det fortsatt er plasser igjen etter det lukkede salget, vil restbillettene trolig bli lagt ut for åpent salg i Lillestrøm.

                                        Stopper VIF-supportere

                                        Målet med et lukket salg er å gi LSK-supportere et fortrinn og et ønske om at tre av fire tribuner skal være LSK-tribuner.
                                        På disse tribunene vil folk med VIF-sympati bli avvist ved porten dersom de ikke har gyldig billett til VIF-supporternes tribune.

                                        – Uansett om VIF-supportere skaffer seg billetter via venner og kjente i Lillestrøm, vil de ikke komme inn på noen av disse seksjonene. Her skal det vært gult og svart, sier Myklebust.
                                        Billetter til Vålerengas seksjon på Åråsen selges av Klanen i hovedstaden.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          RB: Ble tilbudt "taxipenger"

                                          Fra dagens papir-RB:

                                          ÅRÅSEN: Coventry har vært nevnt som mulig ny klubb for LSK-spissen Michael Mifsud. Nylig kom også den engelske 1. divisjonsklubben med et bud. Men det var ikke i nærheten av det beløpet LSK ønsker dersom de skal selge toppscoreren, som har kontrakt ut denne sesongen. - Tilbudet var ikke på mer enn det koster å ta taxi til Gardermoen. Det var selvfølgelig helt uaktuelt å selge for en slik sum, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎