august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #61
    http://www.rb.no/lokal_sport/article2239987.ece

    Himmelsk seiersmål

    JESSHEIM:
    (Ull/Kisa – LSK 2 3-2). Hadde seiersmålet kommet i eliteserien, ville det gått i TV 2-reprise som kandidat til årets mål fram til november. På Jessheim er Anders Eriksen fornøyd med at det blir snakket om i flere år.

    DEN SATT: Anders Eriksen har senket LSK med et fantastisk mål og er å vei ut for å ta imot jubelen fra lagkameratene. LSKs keeper Otto Fredrikson kunne ingenting gjøre med ballen som strøk inn i vinkelen (lille bildet). FOTO: GEIR EGIL SKOG




    Av: Per Kristian Torvik

    – Jeg kan ikke huske at jeg har fått et sånt treff. Det må i tilfelle være lenge siden. At jeg lyktes når laget trengte det aller mest, kunne ikke vært bedre, jublet Anders.
    Klokka hadde dratt seg mot fem overtidsminutter, da han mottok ballen fra Tom-Øyvind Risanger, dro til på halv volley, og lærkula suste inn helt oppe i hjørnet.
    – Jeg slet med krampe og var egentlig klar til å bli byttet ut. Heldigvis sto jeg litt lenger. Et mer velkomment mål er det sjelden vi har fått.
    – Dere har slitt med uttellingen lenge. Kan dere gjenta dette mot de ordinære lagene og ikke bare mot et LSK, som var sterkt på papiret?
    – Jeg håper dette var et vendepunkt. Vi vet at vi kan hamle opp med de beste når vi kunne slå LSK.
    – Du åpnet også scoringene med en frekkis fra nesten død vinkel. Det så mer ut som et innlegg?
    – Det var det ikke. Jeg scoret på samme måte i vinter en gang. Keeper tror ikke på skudd og går litt ut fra streken. Det gjorde også LSK-keeperen, og det ble akkurat plass til ballen mellom ham og stanga.
    Gamle LSK-ere

    Anders Eriksen var en av tre gamle LSK-ere på banen for Ull/Kisa i går. Den fjerde, Frank Arne Hauge, sonet for tre gule kort. Bror Harald Hauge syntes det var ekstra stas å slå gamleklubben.
    – Det får ikke blitt bedre enn dette i 2. divisjon. Vi vant fortjent og fikk de tre poengene vi var på jakt etter. Å spille mot LSK med mange fra a-stallen er en ekstra inspirasjon.
    – Det store spørsmålet er om dere kan gjenta denne innsatsen mot de andre motstanderne?
    – Det vi presterte i dag må bli standarden framover. Da kommer vi til å ta mange poeng.
    Det tror også trener Harald Fjeldberg, som ikke var overrasket.
    – Vi har vært gode i mange kamper den siste tida, men ikke fått uttelling. Jeg merker på hele laget at de får ekstra tenning mot LSK, som ofte møter med godt lag mot oss. Da er det gøy å lykkes.
    – Nå peker pila oppover?
    – Vi er edruelige og vet vi må jobbe hardt. Målet er naturligvis å gjenskape gode prestasjoner. Håper er at det har løsnet foran mål, sa Harald Fjeldberg.
    Under pari

    LSK-trener Gunnar Halle var ikke fornøyd. Det syntes han heller ikke spillerne hadde grunn til å være – med tanke på at det var mange som har lyst til å spille kvartfinale mot Start lørdag.
    – Med tanke på den nivåforskjellen som skal være der, var dette langt fra godt nok for oss. Jeg syntes Khaled Mouelhi spilte en oppløftende 1. omgang. Bortsett fra det var dette langt svakere enn vi bør kunne forlange, mente Gunnar Halle.
    Oliver Occean spilte 70 minutter og scoret et praktfullt mål på en stupheading. Det trodde mange ville bli seiersmålet, da LSK snudde fra 0-1 til 2-1 på seks minutter.
    Det var ikke så lett å legge merke til, men Occean virket lettere i beina den timen han var på banen enn han har gjort på a-laget de siste ukene. Det er kanskje et tegn på at det kan gå mot bedre tider for canadieren.
    I tillegg avsluttet Pål Strand til godkjent. Men som helhet var LSK med sju fra a-stallen langt under det nivået en bør forvente at helprofesjonelle spillere.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • Trofast kanari
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 355

      #62
      Diomande fra lsk.no

      LSK ønsker å hente afrikansk spiss
      - Diomande har vært på treningsopphold to ganger og har imponert både på- og utenfor banen, sier LSK – manager Jan Åge Fjørtoft. - For LSK er dette en fin anledning til å vise hvor viktig fotballen kan være i forhold til integrering. LSK har en lang tradisjon i å ta mot utenlandske spillere. Vi er veldig bevist på vårt ansvar for spillerne vi henter inn, og vi har også ansatt Gunnar Falkum i en deltidstids- stilling for spesielt å følge opp dette. Diomande er en spiss- type LSK kan få mye glede av i åra framover
      Den siste tiden har det vært mye fokus på for mange utlendinger, men Fjørtoft er ikke bekymret for dette: - Se bare på Diomande. I de periodene han har vært her, har han vist sine jevnaldrede norske spillere hva som skal til for å hevde seg, gjennom en fantastisk innstilling og ikke minst viljen han viser til egentrening. Jeg er stolt over at vi har en flerkulturell gruppe i LSK. For meg er dette fargerikt felleskap i praksis. Skal vi unngå at dette bare blir slagord på festtaler, så må vi vise at dette fungerer, avslutter LSK- manageren

      Kommentar

      • dIsTurBeD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 668

        #63


        Coventry vil ha Mifsud

        Michael Mifsud kan bli Coventry-spiller.
        Foto: Erlend Aas (Scanpix)


        Michael Mifsud har lenge ønsket seg bort fra Lillestrøm. Nå kan Coventry komme med et bud.

        Av Stig Nygård


        Michael Mifsud har ikke lagt skjul på at han er klar for andre utfordringer enn dem han får i Lillestrøm.
        Nå kan The Championship i England bli neste liga for malteseren.
        - Det er interesse fra Coventry, og det har det vært lenge. Vi venter bare på om de kommer med noe konkret. Jeg tror ikke Lillestrøm har hørt noe ennå, sier Mifsuds agent Mark Taylor til TV 2 Nettavisen.
        The Sky Blues har penger tilgjengelig etter at de solgte Gary McSheffrey til Birmingham for fire millioner pund, og Mifsud kan fort bli mannen som erstatter forrige sesongs toppscorer.
        - Jeg tror det. De har vært interessert i Michael lenge, sier Taylor.
        Og ting kan skje fort.
        - De vil ha en spiss inen overgangsvinduet stenger. Ledelsen skal ha et møte i dag og det er mulig de kommer med et tilbud etter det, sier agenten.
        Mifsud er Lillestrøms toppscorer, sammen med Arild Sundgot, med seks tippeligamål denne sesongen.
        Taylor tror Mifsud er interessert i å spille på nest høyeste nivå i England.
        - Han er interessert i å spille i England på høyest mulig nivå, så jeg tror han er interessert i dette, sier han.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #64
          http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2243496.ece

          Snakker med alle

          Av: Morten Svesengen
          ÅRÅSEN:
          Han nektet å snakke etter Fredrikstad-missen, men i LSK-garderoben er Olivier Occean den eneste som kan prate med spillerne på deres egne morsmål.


          Riktignok har canadieren trøbbel når Uwe Rösler og Heinz Müller snakker tysk, men alt som går på fransk, engelsk og norsk får spissen med seg.
          – Norsk er foreløpig mest til hjemmebruk. Men det meste som blir sagt i garderoben får jeg med meg, sier Occean med et smil om munnen.
          Motivert av tribuneplass

          Etter at han bommet på den store målsjansen i sluttminuttene mot Fredrikstad, var Occean verken særlig blid eller snakkesalig.
          – Jeg var frustrert over den missen, sier "Ollie".
          Men nå er den glemt, og den storvokste spissen ser bare framover. At han ikke har scoret et eneste seriemål for LSK siden 28. mai, forsøker han å stenge ute.
          – Det stresser meg ikke. Spisser vil alltid score mål, og det er det vi bedømmes ut fra. Men jeg kan ikke gå rundt og tenke på det. Jeg må jobbe hardt på trening. Da vil målene komme, sier Occean.
          Spissen selv mener det handler mest om konsentrasjon.
          – Jeg må være mer konsentrert foran mål når sjansen byr seg, og jeg jobber med det hver dag. Det var mine avslutninger som brakte meg hit, og jeg skal få det til igjen, lover han.
          24-åringen har stort sett hatt trener Uwe Röslers tillit gjennom hele sesongen. Men i Viking-kampen for snart to uker siden, plasserte utenlandsregelen ham på tribunen.
          – Selvfølgelig var jeg skuffet. Alle ønsker å spille. Samtidig trengte jeg det kanskje. Jeg er helt sikker på at jeg vil lære av det, og det er liten tvil om at det har gjort meg enda mer motivert, sier han.
          Får spisshjelp

          Occean fikk en pangstart på LSK-karrieren med tidlige mål i både Royal League og serien. Presset om at han skulle score mål, har derfor ikke kommet før nå. LSK-trener Rösler, som selv var spiss, har hele tiden forsøkt å forberede 24-åringen på det.
          – Spisser vil alltid oppleve dette. Jeg har fortalt "Ollie" at en slik periode vil komme før eller senere. Selv om han er 24 år, er han fortsatt ung når det gjelder erfaring på dette nivået. Og dette er noe han må lære, sier Rösler.
          Tyskeren har et avslappet forhold til Occeans måltørke.
          – Jeg ser at han jobber hardt på trening og gjør de riktige tingene. Derfor er jeg rolig. Det er bare et spørsmål om tid før han vil score igjen, tror LSK-treneren.
          Rösler er ikke den eneste i klubben med spisserfaring. LSK-manager Jan Åge Fjørtoft kan også hviske ett og annet ord om det å score mål i ørene på Occean.
          – Tror det er en fordel for "Ollie" at han har flere gamle spisser rundt seg. Jeg sa det til ham før Fredrikstad-kampen at plutselig treffer ballen deg i hodet og går inn. Så er du i gang igjen. Det var ikke langt unna at nettopp det skjedde, sier Fjørtoft.
          Han mener at Occean skal bruke missen på overtid forrige lørdag til noe positivt.
          – Den situasjonen viser hvor liten forskjell det er på å bli helt og syndebukk. Det er viktig ikke å gjøre det mer komplisert, mener Fjørtoft.
          PS! Med 12 mål i alle turneringer, er Olivier Occean fortsatt den LSK-spilleren som har scoret flest mål i 2006.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

            #65
            Her er LSKs mentale trener

            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #66
              Fra RB:


              Uwe ber om mer fra Koren

              ÅRÅSEN:
              LSK-trener Uwe Rösler er ikke fornøyd med det midtbanestjernen Robert Koren har prestert den siste tiden.


              KRAV: Robert Koren (t.v) må prestere mer, mener trener Uwe Rösler.

              Av: Morten Svesengen

              Etter treningen i går tok tyskeren en prat med Koren som var tilbake på Åråsen etter å ha spilt 90 minutter for Slovenia mot Israel (1-1) i privatlandskamp.

              – "Robbie" var ikke med på gjennomgangen av Fredrikstad-kampen, siden han var på landskamp. Gunnar Halle og jeg gikk gjennom kampen med ham. Han er en av våre aller viktigste spillere, men i det siste har han ikke spilt så godt som vi ønsker. Derfor var det viktig å fortelle ham hva vi ønsker at han skal forbedre, sier Rösler.
              LSK-treneren hadde også en samtale Michael Mifsud om lørdagens kamp. Malteseren spilte denne uka 45 minutter for landet sitt mot Slovakia (0-3).

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #67
                - Perfekt å møte Start
                Av Marius Vik
                18.08.06 14:07, ny 18.08.06 14:08


                Uwe Rösler mener Lillestrøm har fått det perfekte tidspunkt å møte formsterke sørlendinger på.
                Start har riktignok aldri vunnet cupen, men med kun et tap i alle turneringer siden midten av mai, er de formlaget fremfor noen.

                Cupfeberen herjer på Sørlandet – et perfekt utgangspunkt, synes LSK-trener Uwe Rösler.

                Presset på Start
                - Dette er et perfekt tidspunkt å møte dem på, mener LSK-treneren.

                - Presset er på dem, og de kan fort undervurdere oss siden de har gått så lenge uten tap, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.

                Påstanden blir imidlertid avfeid av Start-trener Stige Inge Bjørnebye.

                - Vi har vært så lenge i fotballen, at det er det ingen fare for. Vi vil selvsagt ikke undervurdere Lillestrøm, sier Bjørnebye.

                Sliter i overgangsfasen
                Til tross for fire strake seirer i Tippeligaen, mener den gamle høyrehånda til Åge Hareide at hans nye mannskap fortsatt har mye å jobbe med videre.

                - Resultatene er vi meget fornøyde med, men vi har fortsatt mye å gå på når det gjelder prestasjonene, spesielt i overgangsfasen, understreker Start-treneren.

                Uwe Rösler ser for seg en tøff kamp i 120 minutter, og Bjørnebye er ikke uenig.

                - Nå skal vi ut i krigen. Lillestrøm gir fra seg lite rom, men dette er i utgangspunktet vår sjanse til å vinne noe i år, mener Start-treneren.


                Lillestrøm tapte fjorårets cupfinale 3-2 for Molde, men har vunnet VM hele fire ganger, sist gang i 1985. Start har aldri vunnet cupen, ei heller vært i finalen. De har vært tapende semifinalist fire ganger, sist gang i 2000.
                | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle714031.ece |
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring

                  Lillestrøm tapte fjorårets cupfinale 3-2 for Molde, men har vunnet VM hele fire ganger |
                  :lsk:



                  Her er LSKs mentale trener
                  Frank Abrahamsen på Åråsen. I bakgrunnen skimtes Magnus Myklebust, uten at spilleren nødvendigvis har noe med artikkelen å gjøre.Idrettspsykolog Frank Abrahamsen har gjort Lillestrøm betydelig bedre, mener Uwe Rösler.

                  Av Marius Vik RELATERTE SAKER
                  Mifsud sa unnskyld
                  - Forstår ikke hvorfor vi svikter
                  Rösler gjorde LSK best


                  TOPPSAKER NETTAVISEN - Bjørnøy har skylda Se hva vi fant på internett Derfor får du strømsjokk Se Gode tilbud Bestill flybillett Bestill hotell Bestill leiebil EuroBonus Tilbud på e-post Bedriftsavtale Sjekk inn på internett SMS tjenester Pris oversikt

                  ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): Michael Owen har hatt det, Morten Gamst Pedersen har hatt det, Tyskland og Nederland brukte det i forbindelse med VM, og både Rosenborg og Lillestrøm har det – en egen mental trener.


                  Startet med Railo
                  På 70-tallet var Willy Railo en pioner på mentalt trening på toppidrettsnivå med bestselgeren «Best når det gjelder». Etter en downperiode på 80- og tidlig 90-tall har det blitt stadig mer populært å ta i bruk idrettspsykologer - eller idrettspedagoger, som de liker å kalle seg - for å drive mental trening. Etter at Lillestrøm forrige lørdag kastet bort sitt niende poeng for sesongen gjennom baklengsmål i sluttminuttene, var det mange som etterlyste den ekstra mentale styrken hos Lillestrøm-spillerne. Flere av journalistene antydet at det var behov for psykolog-hjelp.

                  Men faktum er at Lillestrøm har hatt sin egen idrettspsykolog i over et år allerede. Frank Abrahamsen er ansatt i Olympiatoppen, og som en del av samarbeidet med LSK besøker han Lillestrøm-spillerne tre-fire ganger i måneden. 32-åringen synes han har en spennende jobb.


                  - Den største forskjellen på en vanlig psykolog og meg, er at jeg jobber med folk hvor alle har utmerket seg på et spesielt felt; alle har vist eksepsjonelle evner på minst et område.


                  - Utfordringen kan dermed ligge i å få utøveren til å yte det lille ekstra, som kan være forskjellen mellom en femteplass og en topplassering.


                  Abrahamsen har jobbet som idrettspsykolog i tre-fire år, og vært innom de fleste lagidrettene utenom basketball. Han mener idrettspsykologene har mye de kan bidra med.


                  - Det fysiske vil alltid være det viktigste for en toppidrettsutøver, men undersøkelser viser at en kombinasjon av fysisk og mental trening gir de beste, sportslige prestasjonene.


                  - Spesielt etter skade er den mentale treningen viktig for å komme tilbake etter skade, mener LSK-mentoren.


                  Hyller sin mentale trener
                  I Lillestrøm levner man ingen tvil om at mental trening generelt og at Frank Abrahamsen spesielt har vært et viktig i det å gjøre LSK til det topplaget de er i dag. Uwe Rösler mener idrettspsykologen har gjort sine menn til bedre fotballspillere.


                  - Frank har gjort spillerne bedre, spesielt de unge, og kan også hjelpe folk i apparatet rundt. Poenget har vært å få mer ut av den enkelte, og det har han definitivt klart, mener LSK-treneren, som understreker at dette ikke er noen stor sak.


                  - Det er en del av hele pakka, et av mange skritt for å bli best mulig. I England og Tyskland har de gjort dette i lang tid.




                  Shane Stefanutto er svært fornøyd med Frank Abrahamsens mentale treningsmetoder.
                  Shane Stefanutto er helt enig, og mener selv han har fått seg et skikkelig løft etter at han begynte å bruke idrettspsykologen.


                  - Gi den mannen all den kreditt han kan få!


                  - Jeg begynte å bruke Frank (Abrahamsen) før sommeren, og blant annet gjennom noen enkle pusteøvelser han lærte meg, så klarer jeg å stresse ned mye letter på banen, sier australieren.


                  Kan bedre konsentrasjonsevnen
                  Stress og konsentrasjon i sluttfasen av kamper er noe av det Uwe Rösler, fans og media har ment Lillestrøm har slitt med i år. Uten at Abrahamsen vil kommentere verken klubben eller enkeltspillere direkte, mener han at dette absolutt er ting som idrettspsykologer kan hjelpe med.


                  - Dette er absolutt noe en toppidrettsutøver kan trene på. Først forsøker vi å kartlegge hvorfor vedkommende sliter med konsentrasjonen - hva er det som gjør at vedkommende kan forsvinne ut av kampene?


                  - Deretter ser vi på de indre og ytre faktorene som er med på å ødelegge for konsentrasjonen, og så forsøker vi å frigjøre disse for å få konsentrasjonen tilbake igjen. Men å holde fokus i 90 minutter er imidlertid umulig, understreker Abrahamsen, som selv har drevet med både fotball og karate på anstendig nivå.


                  Idrettspsykologens råd
                  Selv om 32-åringen tilknyttet Olympiatoppen først og fremst jobber med toppidrettsutøvere, mener han at alle som driver idrett også bør drive mental trening. Her er hans viktigste råd for å øke prestasjonene:


                  * Begynn tidlig med mental trening

                  * Før treningsdagbok

                  * Fokuser først og fremst på det som går bra, men også på steder der det er utviklingspotensial. Forholdet bør være 3:1


                  I Olympiatoppen sier man at det er fire ferdigheter man kan jobbe på det mentale plan med:


                  1) Visualisering (å se for seg at man lykkes med en situasjon, som Kjetil Rekdal sa etter at han satte straffen mot Brasil i 1998 «den straffen hadde jeg scoret 100 ganger på i hodet mitt»)


                  2) Indre dialog (gjennom en indre samtale å overbevise seg selv at man skal lykkes med en konkret ting)


                  3) Spenningsregulering (som for eksempel å puste dypt for å redusere stressnivået)


                  4) Målsetting (å setet seg mål både for kort sikt og lang sikt, før en trening kan man si at man skal være blant de tre beste på alle løpsøvelsene)


                  - Ikke alle ferdighetene vil passe like godt for alle, men mange vil finne noe som passer for dem, mener idrettspsykologen.

                  18.08.06 11:01, ny 18.08.06 11:05


                  Last edited by KFL41; 18.08.2006, 14:56.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #69
                    Fra Aftenposten:



                    Heinz Müller var rasende over det røde kortet. ( Foto: Tomas Rolland - Digitalsport )

                    Müller: - Det var ikke rødt kort

                    KRISTIANSAND, Start - LSK 3-2 e.e.o: Lillestrøm-keeper Heinz Müller var mildt sagt oppgitt over at han ble utvist i duellen med David Nielsen.

                    Av: Kjell-Ivar Grøndal

                    Publisert: 19.08.2006 kl. 22:39

                    - Etter kampen kom David bort til meg og beklaget seg. Det sier vel det meste, sier Müller til fvn.no
                    Og fortsetter:
                    - Jeg rykker ut for å ta ballen, men jeg er ikke i kontakt med David. Fallet er rent skuespill. Dessverre mente dommeren noe annet, sier den tyske keeperen.

                    Får støtte
                    David Nielsen innrømmer langt på vei at det ikke var noe rødt kort.
                    - Jeg ser at Heinz kommer og prøver å hoppe unna for å komme meg fri. Det gjør at jeg faller. Min intensjon var ikke å skuespille for at Heinz skulle få rødt kort, sier Nielsen.
                    Lillestrøms keeper tror imidlertid ikke at utvisningen hadde direkte innflytelse på kampens resultat.
                    - Vi er jo heldige og får en utligning ett sekund før full tid. Kanskje ble vi mer slitne fordi vi spilte store deler av kampen med ti mann, men til sjuende og sist kan vi bare skylde på oss selv, sier Müller.

                    Rösler gratulerer
                    LSK-trener Uwe Rösler var både høyt og lavt gjennom samtlige 120 minutter. Etter det dramatiske oppgjøret sa han følgende:
                    - Det var en fantastisk god kamp mellom to svært gode lag. Dessverre for oss var det Start som trakk det lengste strået. All ære til dem.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #70
                      Fra FXT.no:


                      - Ja, jeg filmet!



                      David Nielsen innrømmer at han filmet i episoden som fikk Lillestrøms keeper Heinz Müller utvist.
                      Foto: SCANPIX/EPA/SERGEI ILNITSKY


                      Starts omstridte danske David Nielsen innrømmer at han filmet da LSK-keeper Heinz Müller fikk rødt kort.

                      Av Jan Sturla Johannessen

                      KRISTIANSAND STADION (TV 2 Nettavisen): START – LILLESTRØM 3-2 (e.e.o): Etter en av årets mest dramatiske kamper er Start klar for sin femte semifinale i cupen i klubbens historie.
                      Men Lillestrøm måtte spille store deler av kampen med ti mann etter at keeper Heinz Müller ble utvist i begynnelsen av andreomgang.
                      - Det var overhodet ikke kontakt mellom meg og David Nielsen. Han filmer, og det synes jeg er lite fair og dårlig gjort, sukker Heinz Müller overfor TV 2 Nettavisen etter kampen.

                      Ja, jeg filmet
                      Og Starts David Nielsen er – overraskende nok – enig med motstanderen.
                      - Ja, jeg filmet, sier Start-spissen som ble hentet til klubben i slutten av mai.
                      Før han utdyper:
                      - Men det var aldri min intensjon å få keeperen deres utvist. Han rykket ut i en så stor fart at jeg var nødt til å komme meg unna, forteller dansken.
                      Lillestrøms trener Uwe Rösler ville helst si minst mulig til episoden som førte til at LSK måtte spille en snau time med ti mann mot elleve.
                      - Jeg kommenterer ikke dommerens avgjørelser. Men det jeg kan si om den episoden, er at Heinz (Müller, red. anm) burde holdt seg på streken. Det er livsfarlig å rykke ut i så stor fart så langt utpå banen. Da ber du om kort, konkluderer tyskeren.

                      LSK kom tilbake
                      Med ti mann mot elleve kjempet imidlertid LSK seg tilbake i kampen, og utlignet til 2-2 på overtid i andre omgang. To minutter før dommeren blåste av andre ekstraomgang avgjorde Alex Valencia kampen til Starts fordel.
                      Uwe Rösler skryter av egne disiplers innsats etter kampen.
                      - Vi beviste nok en gang at vi er det best trente laget i Norge. At vi kommer tilbake og avgjør på overtid, er strålende. Det var en veldig god og intens kamp fra vår side, oppsummerer han.

                      Drømmer om første cupfinale
                      Starts trener Stig Inge Bjørnebye mener det var helt rettferdig at Start tok seg til cupens semifinale. I løpet av kampen hadde hjemmelaget tre stolpeskudd og misbrukte også et straffespark.
                      - Utrolig deilig at vi vant. Nå har jeg veldig troen på at Start kan ta seg til cupfinalen, sier den nybakte treneren for Kristiansand-klubben – vel vitende om at Start aldri tidligere har vært i cupfinalen i løpet av klubbens 100-årige historie.

                      19.08.06 22:37, ny 19.08.06 23:03

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #71
                        http://www.fxt.no/cupen/article715139.ece

                        Nazi-rop sjokkerte Rösler
                        Av Jan Sturla Johannessen
                        19.08.06 22:54


                        - Skandale, sier Uwe Rösler etter at enkelte Start-supportere ropte nazi-skjellsord til tyskeren.
                        KRISTIANSAND STADION (TV 2 Nettavisen) START – LILLESTRØM 3-2 (e.e.o): Det var i sluttminuttene av oppgjøret på Kristiansand Stadion noen få Start-supportere ropte nazi-skjellsord mot Rösler fra sittetribunen under cupkampen mot Start.
                        Lillestrøms trener fikk med seg de ufine ropene fra tribunen – og ble sjokkert og lei.
                        - Skandale. Jeg ble rett og slett sjokkert. Jeg trodde ikke dette kunne skje i Norge, et land jeg liker så godt, sukker en åpenhjertig Rösler overfor TV 2 Nettavisen etter at publikum for lengst har forlatt Kristiansand Stadion.
                        Ga media skylden
                        Rösler tror media har noe av skylden for Start-fansens hetsing.
                        - I media de siste ukene har det blitt dannet et helt feil inntrykk av meg. Jeg er blitt feilsitert og feilinformert, og det ser dere utfallet av nå, konkluderer Rösler.
                        - Vurderer du å gå videre med episoden?
                        - Nei, det holder at jeg forteller dette til dere nå. Jeg har et veldig bra forhold til Start, jeg. Både trener Stig Inge Bjørnebye, Erik Solér og spillerne. Det er en veldig fin klubb, men i dag var det noen få idioter som ødela, svarer han.
                        Ampert oppgjør
                        Cupens kvartfinale ble til tider et svært ampert oppgjør. Totalt delte dommer Kjell Alseth ut åtte gule og ett rødt kort.
                        Også på trenerbenkene var det til tider en heftig diskusjon mellom Start-sjef Stig Inge Bjørnebye og Uwe Rösler.
                        Ingen av dem ville imidlertid si så mye om dommer Alseths innsats. Men Bjørnebye er likevel klar på følgende:
                        Ingen sure miner
                        - Det er ingen sure miner mellom meg og Rösler. Vi er kjempekompiser. Også under kampen i dag, sier han.
                        Start er klar for semifinale for femte gang i klubbens historie etter å ha slått LSK 3-2 etter ekstraomganger. David Nielsen scoret to og Valencia ett for Start. Arild Sundgot scoret begge målene for Lillestrøm.
                        window.print();
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Chessheim-kanaris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1022

                          #72
                          - Fotballen kan være brutal

                          KRISTIANSAND:
                          (Start – LSK 3-2 e.e.o.). Så nært, men likevel så langt unna. Uwe Rösler kalte LSKs comeback en seier for moralen, men syntes ikke spillerne fikk hva de fortjente.
                          STOLT: Uwe Rösler
                          Les også:

                          Protester mot kortet

                          Rösler utsatt for nazistiske tilrop



                          Av: Espen Solbakken

                          – Fotballen kan være brutal noen ganger. Jeg var så stolt av spillerne mine etter denne kampen. Derfor gikk jeg også ut på banen for å ta hver enkelt av dem i hånda og takke for den enorme innsatsen, sa tyskeren.
                          I april tapte LSK Royal League-finalen, i går forsvant årets andre mulighet til å ta en tittel. Nå er det bare serien igjen – og Röslers menn har bare tre dager på seg til å komme over gårsdagens bitre nederlag.
                          – Så bittert

                          – Den aller verste måten å tape en fotballkamp på, var den unisone følelsen hos spillerne etter at Alex Valencia skjøt cuphåpet i filler i det 119. minutt av 120.
                          – Vi var det beste laget med ti mann på banen. I ekstraomgangene kontrollerte vi kampen og tettet til. Så kommer det siste målet. Dette fortjente ikke gutta, sa Rösler.
                          – Hva synes du om utvisningen?
                          – Jeg vil ikke føre den dialogen i mediene, men du gir alltid dommeren en mulighet til å vise deg ut når du som keeper forlater feltet ditt på den måten. Men jeg vil snakke med dommeren om situasjonen, og alle i LSK føler at vi har en god sak her.
                          – Müller skulle ikke vært utvist, sier LSK-treneren.
                          Laget hans var langt fra feilfritt i går. Spesielt 1. omgangen var under pari, og baklengsmålene virket også billige. Og selv om Lillestrøm selv kom tilbake i ordinær tid, var det nok en gang et mål imot helt på slutten som felte LSK.
                          – Vi er nødt til å lære av feilene våre – og lære fort, sier Rösler.
                          Drama uten like

                          Sju gule kort, ett rødt, scoring på overtid, straffemiss, flere stolpeskudd og masse dramatikk. Cupen levde virkelig opp til sitt rykte på Sørlandet denne lørdagskvelden. Det ble en heidundrende batalje.
                          Start så lenge ut som vinnere i 2. omgang. De ledet kampen, førte spillet og hadde en mann mer på banen. LSK virket udisiplinerte i både handling og fasong i 1. omgang. Frustrasjonen formelig flommet da Arild Sundgot dukket opp på Robert Korens lange innkast. Det var i det 94. minutt, og LSKs cupambisjoner lå i respirator. Sundgot blåste liv i det som var en død og halvveis begravet drøm. Den voksende moralen i LSK gjorde at laget løftet seg ytterligere, og i ekstraomgangene så bortelaget ut som mannskapet med mest krefter.
                          Den siste kraftanstrengelsen sto imidlertid Alex Valencia for. Da var det for sent å svare for tredje gang, men Uwe Rösler ble beroliget av den staminaen som bor i hans eget lag.
                          – Det krever ekstrem "fitness" å gjennomføre det vi gjorde 10 mot 11 i denne kampen. Derfor skal vi også reise oss fysisk og mentalt til Lyn om tre dager, sa han.
                          – Heftige saker, sa en tydelig fornøyd Start-trener, Stig Inge Bjørnebye, etter kampen.

                          mvh Lsk's nye fysioterapeut

                          Kommentar

                          • Chessheim-kanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1022

                            #73
                            Protester mot kortet

                            KRISTIANSAND::
                            Lillestrøm legger inn protest mot det røde kortet til Heinz Müller, fordi han ikke var nær Starts David Nielsen i duellen rett etter pause.
                            AVGJØRENDE ØYEBLIKK: Kjell Alseth gir Müller rødt kort. Dette vil LSK nå forsøke å få opphevet. FOTO: SCANPIX






                            Om protesten tas til følge, kan Müller spille mot Lyn onsdag. Hvis ikke, står Otto Fredrikson.
                            – Det kunne ikke vært mer feil. Alle så jo at jeg ikke tok beina hans. Også David Nielsen sier det i etterkant. Men det var skuffende at han overspilte og utnyttet situasjonen. Svakt av dommeren ikke å se det, mente Müller.
                            – Dette kortet må vi prøve å få opphevet, sier han.
                            – Han skal ikke vises ut, men jeg hopper over ham og blir hindret fra å komme forbi - selv om han ikke rører meg, sier Nielsen. TV-bildene viste at Nielsen trolig burde hatt gult kort for filming, mens Müller skulle fått fortsatt. I så måte hadde Nielsen blitt utvist for sitt andre gule kort i kampen.
                            Erstatter Otto Fredrikson kunne blitt den store helten i en eventuell straffesparkkonkurranse. Han hadde allerede reddet en straffe i kampen, og var klar for mer.
                            – Den verst tenkelige måten å tape på. Vi kjempet så hardt, men ærlig talt så tenkte jeg ikke på straffer selv om det kun var ett minutt igjen, sa Otto. Finnen har tro på at han skal gjøre en ny god kamp mot Lyn om tre dager hvis han får sjansen.

                            mvh Lsk's nye fysioterapeut

                            Kommentar

                            • Chessheim-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1022

                              #74
                              KRISTIANSAND (VG) Uwe Rösler reagerer kraftig på at publikum på Kristiansand stadion bombarderte ham med nazi-rop under kvartfinalen.


                              Rösler møtt med nazi-rop

                              KRISTIANSAND (VG) Uwe Rösler reagerer kraftig på at publikum på Kristiansand stadion bombarderte ham med nazi-rop under kvartfinalen.

                              [FONT=Arial]Av BJØRN ARNE JOHANNESSEN

                              [/FONT]
                              [FONT=Arial,Helvetica]
                              SÅRET: Uwe Rösler Foto: SCANPIX
                              [/FONT]


                              - Det var nazi-rop, og det er absolutt en skandale. Jeg var ikke født i 1933. Og jeg har ikke noe å gjøre med den andre verdenskrigen.

                              Jeg har ikke drept noen. Så de trenger ikke sammenligne meg med nazistene, sier Uwe Rösler.

                              LSK-treneren sier til VG at han forventer seg mer av folk i et land som Norge - tydelig såret etter et par tilløp i 2. omgang i går.

                              LSK-manager Jan Åge Fjørtoft hørte også ropene. Han reagerte spontant, og kontaktet ansvarlige i IK Start.

                              - Det stemmer at det ble ropt etter Rösler. Men jeg vil understreke at Start som arrangør har lagt seg flat. De kan ikke for at individuelle gjør slikt, sier Fjørtoft.
                              mvh Lsk's nye fysioterapeut

                              Kommentar

                              • Chessheim-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1022

                                #75
                                (Start - Lillestrøm 3-2 e.e.o.) Da tre stangskudd, brent straffespark og mål i mot fire minutter på overtid så ut til å knekke Starts vinnerbølge, klemte Alex Valencia ballen i mål i det 119. spillerminutt.


                                Valencia matchvinner etter 119 min:
                                - Forjævlig deilig!

                                (Start - Lillestrøm 3-2 e.e.o.) Da tre stangskudd, brent straffespark og mål i mot fire minutter på overtid så ut til å knekke Starts vinnerbølge, klemte Alex Valencia ballen i mål i det 119. spillerminutt.
                                [FONT=Arial]Av JØRGEN MEBERG GILBRANT

                                [/FONT]

                                [FONT=Arial,Helvetica]DRAMA: David Nielsen setter inn 2-1 for Start. Lillestrøm kom imidlertid tilbake og utlignet på overtid av andre omgang. Foto: Scanpix
                                [/FONT]

                                Cupdrama er en av fotballens mest forslitte klisjeer, men hva skal man si?

                                Ett omdiskutert rødt kort, brent straffespark, utligning fire minutter på overtid, samt 30 intense minutter i ekstraomgangene som fikk sin utløsning da Starts Alex Valencia avgjorde helt på tampen.

                                Det var kveldens ingredienser i kvartfinalen mellom Start og Lillestrøm.

                                - Unnskyld ordbruken, men det her var forjævlig deilig! jubler Valencia etter matchvinnerscoringen.

                                VG Nett Live
                                Dramaet minutt-for-minutt

                                - Dette var heftige saker, nærmest ristet Stig Inge Bjørnebye på hodet etter 120 minutter.

                                Omdiskutert Nielsen

                                Selv om Alex Valencia fikk æren av å sette inn den avgjørende scoringen, er utvilsomt kveldens hovedperson David Nielsen.

                                Starts danske angrepsspiller scoret Starts to første mål og var meget involvert da LSK-keeper Heinz Müller ble utvist tidlig i andre omgang.

                                Müller kom ut på 30 meter for å takle Nielsen som var på vei igjennom. LSKs tyske keeper skled inn, men var aldri nær Nielsen.

                                - Jeg bare hopper opp for å unngå taklingen, sier Nielsen.

                                TV2-ekspert Totto Dahlum og Müller er begge sterkt uenige.

                                - Jeg kan bare si at det er klar filming. Det er rent skuespill, sier Müller til TV2 om Nielsens fall.

                                VG Debatt
                                - Pinlig å se på Nielsen

                                Start med elleve mot ti og 2-1-ledelse tidlig i andre omgang.

                                Det burde blitt mer.

                                Tre stangskudd og Atle Roar Hålands brente straffespark ble det nærmeste Start kom en punktering av kampen, i stedet reiste Lillestrøm seg på overtid.

                                - Fortjente straffekonk

                                Etter 93 minutter og 45 sekunder prikket Sundgot inn utligningen og sikret ekstraomganger for LSK.

                                Men Valencia slukket lyset for kanarifuglene.

                                - Ett minutt igjen, utrolig ... sier Sundgot.

                                - Jeg synes virkelig vi fortjente straffekonk, men Start har tydelig marginene på sin side om dagen, sukket Sundgot.

                                Bjørnebye har nå ledet Start i sju kamper etter sparkingen av Tom Nordlie. Start har vunnet samtlige. Nå er laget klare for semifinalen i cupen i det som kan bli en gullsesong på sørlandet.

                                (VG NETT 19.08.06 kl. 21:44)
                                mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #76
                                  Vil inn i varmen

                                  LILLESTRØM::
                                  (LSK 2 – Steigen 3-1). Magnus Myklebust (21) hadde håpet på mer spilletid i år etter sitt gjennombrudd i fjor. Unggutten venter tålmodig i rekkene for å få en mulighet av Uwe Rösler igjen.
                                  NEDOVER: – Jeg spilte mer i fjor, så denne sesongen har vært en nedtur, sier Magnus Myklebust om sin egen spilletid for a-laget. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN




                                  Av: Espen Solbakken

                                  – Jeg venter og venter. Det hadde vært verre om jeg var 25 år og på toppen av karrieren. Jeg er fremdeles ung, men etter fjorårssesongen hadde jeg forventet mer enn dette, sier Myklebust.
                                  – Er det du eller Michael Mifsuds form som er årsaken til all benkeslitingen?
                                  – Man setter jo ikke ut en som scorer mål, men i utgangspunktet er det han jeg må danke ut. Jeg har ikke vært i god nok form selv heller, men føler at det begynner på løsne litt igjen nå, sier den tidligere Hødd-spilleren.
                                  Det er trener Uwe Rösler enig i.
                                  – Formen hans er på vei opp. Han hadde to gode innhopp mot Viking og Rosenborg og scoret to mål i U21-landskampen forrige uke.
                                  – Når kommer Myklebust til å spille fra start igjen?
                                  – Hans tid vil komme, og det er ikke langt unna om han fortsetter stigningen. Han har vært litt uheldig med at Mifsud har vært god i sommer, men nå begynner han å ligne på den spilleren han var i Royal League i vinter, sier Rösler.
                                  Myklebust og Lillestrøm 2 gledet ikke tyskernes trenerhjerte i går. LSK 2 var svake lenge og sløste med sjansene mot bunnlaget Steigen. 0-1 ved pause ble imidlertid snudd til seier 3-1 takket være tre midtstopper-headinger av Lasse Bergan-Foss (2) og Eirik Bertheussen. Bergan-Foss var den som kom nærmest Tippeliga-standard, med innstilling og trøkk i spillet sitt.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #77
                                    Fra FXT.no:


                                    Takk gud for leggbeskyttere!



                                    Bjørn Helge Riise takker gud for at han hadde leggbeskyttere mot Start.
                                    (FOTO: TERJE BENDIKSBY/SCANPIX)


                                    Bjørn Helge Riise pådro seg en stygg stempling i helgens cupoppgjør mot Start.

                                    Av Sturla Johannessen



                                    KRISTIANSAND STADION (TV 2 Nettavisen): Det var i andreomgang i Starts 3-2-seier over LSK i cupen at Riise ble stemplet stygt av en Start-spiller i knehøyde.
                                    - Takk gud for at jeg hadde leggbeskyttere. Uten ville det sett veldig stygt ut, sier Riise til TV 2 Nettavisen.
                                    Han pådro seg en kraftig smell og ble umiddelbart etter kampen bandasjert på sin høyre legg. Midtbanespilleren fryktet lenge at onsdagens oppgjør mot Lyn kunne gå i vasken.

                                    Slapp med skrekken
                                    Men etter å ha undersøkt skaden søndag kveld er dommen fra Lillestrøms medisinske apparat klar.
                                    - Vi regner med at han kan spille kampen mot Lyn, sier Lillestrøms fysioterapeut Jørn Karlsen til TV 2 Nettavisen mandag morgen.
                                    Fysioterapeuten sier likevel at Riise var heldig som slapp unna en alvorligere skade.
                                    - Han hadde veldig vondt på søndag. Han fikk et kraftig slag mot kneet og leggen og har pådratt seg en indre blødning. Det var en stygg slagskade. Men selv om han hadde veldig vondt, var det heldigvis ikke en alvorlig skade, konstaterer Karlsen.

                                    - Dommeren har skylden
                                    Bjørn Helge Riise var mest oppgitt over dommeren etter Lillestrøms nederlag mot Start lørdag kveld. Dommer Kjell Allseth delte ut åtte gule og ett rødt kort i løpet av kvartfinalekampen på Kristiansand Stadion.
                                    - Dommeren må ta sin del av skylden for at det ble såpass ampert. Han ga kort på dueller det ikke skulle blitt delt ut kort i, og vinket spillet videre da han burde gitt kort. Helt utrolig at motstanderen slapp unna kort etter stemplingen mot meg, i hvert fall, fastslår Riise.

                                    21.08.06 09:51





                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      #78
                                      Når åtte millioner blir et problem

                                      ÅRÅSEN: Olivier Occean sliter med å treffe målet om dagen. At prislappen på åtte millioner kroner henger som en møllestein rundt halsen på ham gjør ikke situasjonen bedre.


                                      DEN GANG DA: Olivier Occean feirer scoring mot Molde. Siden har måltørken inntruffet. I serien har han ikke scoret siden kampen mot Sandefjord 28. mai. FOTO: SCANPIX

                                      Av: Per Kristian Torvik

                                      KOMMENTAR

                                      Det betyr ikke at canadieren på litt sikt behøver å bli LSKs dyreste flopp. I sin første sesong i Odd var han eliteseriens sensasjon med 14 mål. I fjor gikk det tråere. Da våknet han først i høstsesongen etter at Tommy Svindal Larsen og Patrick Suffo var kjøpt inn for å redde skienslaget fra nedrykk.

                                      Ollie var sterkt medvirkende til snuoperasjonen med sine åtte mål totalt.
                                      Prestisje

                                      Occean kom til LSK som mannen som skulle føre laget helt til topps. Mange medier hadde laget som serievinner, nettopp fordi de hadde vunnet overgangskrigen og sikret seg Odd-spissen.

                                      Bare det kan være nok til å sette bedre og mer rutinerte folk ut av spill. Når han har fått flere sjanser til å spille enn han har fortjent, har det mange årsaker:

                                      Det var Rösler som har ivret etter at LSK skulle sikre seg Ollies underskrift. Han har lagt mye prestisje i nettopp det. Som trenerens viktigste kjøp har det vært naturlig at han har fått mange muligheter til å vise hva han kan.

                                      Prislappen på åtte millioner kroner har vært medvirkende til at LSK ugjerne vil sette ham på reservebenken. Derfor vil også Rösler gjerne bevise at kjøpet har vært riktig.

                                      Treneren har nesten uten unntak prioritert å bruke en stor og en liten, kjapp spiss samtidig. Med Occean som førstevalg og Mifsud som makker har LSK spilt mange kamper med to typer som ikke passer sammen. Mifsuds spesielle stil har ikke akkurat vært med på å gjøre Occean bedre.

                                      Per i dag er børen blitt for tung for sympatiske Ollie. Han trenger tid til å finne seg sjøl – og gjør det best på treningsfeltet de kommende ukene.
                                      Sundgot best

                                      Den som har måttet lide mest er Arild Sundgot. Seinest mot Start beviste han igjen det mange har visst lenge: Han er LSKs desidert mest målfarlige spiller. I kvartfinalen scoret han to ganger, og hadde tre-fire nestensjanser som kunne gitt flere mål.

                                      Sundgot er toppscorer i serien i år igjen, selv om han har fått altfor få sjanser til å spille spiss. De gangene han har vært på banen fra kampstart, har det oftest vært som midtbanespiller. Likevel er han farligst, selv om han naturlig nok ikke kommer til like mange sjanser som når han spiller ren spiss.

                                      Skadefri er Sundgot utvilsomt mer enn god nok for førsteelleveren. Derfor har han spilt en del kamper, om enn ikke i sin favorittposisjon. Han er satt som offensiv midtbanespiller og skjøvet Robert Koren ut på kanten.

                                      Dette har for begge to vært en nest beste løsning. Grunnen til at det er blitt sånn, er at Olivier Occean har hatt klippekort fram til det siste. Når han spilte mot Start har det sammenheng med at det synes viktig at han skal lykkes.

                                      Dessverre blir det bare verre og verre for hver gang. Mot Start var han aldri i nærheten av den kvalitet Sundgot viste fram.
                                      La de beste spille

                                      Med kvartfinaletapet har LSK bare serien å konsentrere seg om. Det kan i og for seg være bra at laget kan konsentrere seg om en eneste oppgave, selv om cuptapet sved aldri så mye.

                                      Uwe Rösler vil gjerne bruke hele spillerstallen og la alle få sin sjanse. I det ligger også at han mener bredden er så god at laget ikke svekkes.

                                      Det kan være tilfelle i enkeltkamper. Men over tid er han nødt til å bruke de beste spillerne i de posisjonene de passer best.

                                      Det betyr at Robert Koren må ha den offensive midtbanerollen, og Arild Sundgot spille spiss.

                                      Det betyr også at Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen og Frode Kippe bør være på banen samtidig. Når Rambekk er god nok til å spille back for Norge, er han også god nok i LSK.

                                      Skal LSK sikre seg seriegullet for første gang på 17 år, må Uwe Rösler slutte med den luksusen det er å anse 16-17 spillere i stallen for likestilte i laguttak. Det er ikke tilfelle.

                                      De beste må på banen samtidig så snart som mulig. Det betyr onsdag kveld mot Lyn.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #79
                                        Edu testes onsdag

                                        Av Thomas Gulbrandsen
                                        22.08.06 13:16, ny 22.08.06 13:18


                                        Lyns stjernespiss Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke er høyst usikker før seriekampen mot Lillestrøm.
                                        Edu har tatt Tippeligaen med storm etter at han kom tilbake til Lyn tidlig i sommer, og er i søkelyset til flere utenlandske toppklubber.
                                        I oppgjøret mot Stabæk for halvannen uke siden scoret den 20 år gamle nigerianeren to flotte mål før han måtte ute med et hovent kne.
                                        Det er fortsatt usikkert om Edu rekker den utsatte hjemmekampen mot Lillestrøm onsdag kveld.
                                        - Edu har trent alternativt de siste dagene. Han kommer til å bli testet før kampen onsdag, sier Lyns fysioterapeut Geir Kåsene til TV 2 Nettavisen.

                                        Edu ble, i likhet med tidligere Lyn-spiller John Obi Mikel, tatt ut på det nigerianske A-landslaget som møter Niger til VM-kvalifiseringskamp 2. september.


                                        Les også: Berntsen må opereres igjen
                                        | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle717215.ece | Greit for meg å ikke møte han
                                        Last edited by iL; 22.08.2006, 12:59. Begrunnelse: fjernet font tagger
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #80
                                          RB: Lokket til Lyn av Torgeir

                                          http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2251147.ece

                                          Lokket til Lyn av Torgeir

                                          I kveld vil Sigurdsson stoppe LSKs gulljakt

                                          LOSBY:
                                          Indridi Sigurdsson fikk fart på karrieren på Åråsen. I kveld gjør han alt for å stoppe et LSK på jakt etter serieledelse.
                                          GAMLE MINNER: Indridi Sigurdsson har mange gode minenr fra tida i LSK. I kveld spiller han for Lyn i oppgjøret mot Lillestrøm. Bildet på skjermen ble tatt i 2001. FOTO: ROAR GRØNSTAD




                                          Av: Morten Svesengen

                                          Islendingen var LSK-spiller i fire sesonger fra 2000-2003. Han likte seg så godt i Norge og norsk fotball at han valgte å komme tilbake etter tre år i belgiske Genk.
                                          – Jeg hadde flere muligheter. Blant annet i Portugal. Men siden samboeren og jeg skal ha barn i februar, valgte jeg litt tryggere omgivelser. Jeg vet at vi vil trives godt her, sier Sigurdsson.
                                          Men det ble ingen retur til Åråsen – selv om LSK på et tidspunkt skal ha forhørt seg med agenten hans. Da hadde allerede Lyns sportsdirektør Torgeir Bjarmann kommet Åråsen-klubben i forkjøpet.
                                          – Lyn ville ha meg allerede i vinter, men da håpet jeg på et tilbud fra England. Lyn kom tilbake i sommer, og jeg fikk et godt inntrykk av klubben. LSKs mulige interesse hørte jeg om, men først etter at jeg kom til Norge. Da var jeg allerede kommet langt med Lyn, sier Sigurdsson.
                                          La pasning til Uwe

                                          Og på Ullevaal har han truffet igjen mange tidligere kolleger fra LSK-tida. Magnus Powell, Tommy Berntsen og sportsdirektør Bjarmann har alle sentrale roller i Lyn-miljøet.
                                          På banen i dag kan han møte flere gamle kjente – selv om det har vært mange utskiftninger på Åråsen siden han forlot klubben.
                                          – Det er fortsatt mange spillere igjen. Jeg har blant annet snakket litt med Espen (Søgård) etter at jeg kom tilbake til Norge. I tillegg spilte jeg sammen med begge trenerne, sier forsvarsspilleren som spilte 70 obligatoriske kamper for LSK.
                                          Og LSK-trener Uwe Rösler hadde han en spesiell link med på banen.
                                          – Tror jeg la pasningen til både det første og siste målet hans for LSK, sier islendingen.
                                          Rösler husker også godt "Indi".
                                          – Jeg husker ham som en god spiller. Arne Erlandsen gjorde en god jobb med å bygge ham opp over flere år i LSK. Han var en offensiv back som alltid ville angripe, og ut fra det han presterte skjønte jeg at han ville få muligheten i utlandet. Jeg ønsker ham også lykke til i Lyn, men ser helst at han ikke lykkes så godt mot oss, sier Rösler.
                                          Har fulgt med LSK

                                          Selv om han har vært i Belgia i tre år, har han fulgt godt med på det som har skjedd både i norsk fotball generelt og Åråsen spesielt.
                                          – Har fulgt med LSK helt siden jeg dro. Både gjennom noen av spillerne og internett. Jeg har skjønt at de har et godt lag denne sesongen, men i kveld skal de stoppes. Vi trenger poeng for ikke å havne i nedrykksfare, sier Sigurdsson.
                                          Den islandske landslagsspilleren fikk sin Lyn-debut mot Stabæk i forrige runde. Det endte med tap. I kveld havner venstrebacken i duell med Bjørn Helge Riise på LSKs høyrekant.
                                          – Jeg så Fredrikstad-kampen til LSK på TV, og jeg så at han er en god spiller med gode innlegg. Det blir min jobb å hindre at han får slått de i kveld, sier islendingen.
                                          PS! Sigurdsson bor på Losby Gods i Lørenskog inntil han får kommet seg i orden i en leilighet i hovedstaden.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎