august 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #41
    Mifsud ba om unnskyldning

    (FOTO: HEIKO JUNGE/SCANPIX)


    Michael Mifsuds mange sprell har provosert lagkameratene i LSK. Onsdag ba han spillergruppa om unnskyldning.




    Siden Torgeir Bjarmanns dager har Lillestrøm hatt et «eldreråd» som har hvisket de yngre og mer uerfarne spillerne noen ord i øret når kontroversielle episoder har oppstått. Mange av spillerne skal ha reagert på malteserens oppførsel under og etter kampen mot Viking sist søndag, og kommentarene som LSKs toppscorer kom med skal ha skapt uro innad i laget.


    Etter en kort rådføring med eldrerådet, tok Kasey Wehrman seg en prat med Mifsud (25) på onsdag.
    - Jeg sa til Michael (Mifsud) at hans kommentarer til pressen var dumme, og at de viste mangel på respekt, både for hans lagkompiser og klubb, og at han også får supporterne imot seg med en slik oppførsel, sier Wehrman til TV 2 Nettavisen.
    Krystallklar Fjørtoft
    I forrige uke gikk manager Jan Åge Fjørtoft usedvanlig hardt ut på TV 2, og gjorde det helt klart at malteseren ikke har noen fremtid på Åråsen etter denne sesongen. Lillestrøm-manageren hadde til slutt sett seg lei på den kortvokste spissens utallige utspill om at han ønsket seg til en annen og større klubb i Europa.
    Mifsuds reaksjon da han ble byttet ut mot Viking sist serierunde gjorde heller ikke forholdet til sine omgivelser noe bedre.
    - Det var ti minutter igjen, og jeg sa til Michael at det der var storm i et vannglass – her var det viktigste å forsvare seg, og å holde på ledelsen. Vi spillere må holde sammen, og ikke skape problemer for hverandre. Vil han krangle med Uwe eller Jan Åge, så er det hans greie, men da får han heller gjøre det i garderoben etter kampen, mener Lillestrøms frittalende australier.
    - Lite medietrening
    Som likevel understreker at dum - det er hans kortvokste kollega ikke.
    - Nei, på ingen måte, men han har nok litt lite mediaerfaring, og kan bli vel kjapp i avtrekkeren av og til.
    - Kanskje vi burde prøve litt S&M i garderoben og binde fast Michael rett etter at kampene er slutt, slik at han kan få roe seg ned litt før han prater med pressen, spøker Wehrman, som feirer 29 somre neste uke.
    Etter samtalen med Wehrman valgte Mifsud å reise seg under onsdagens felleslunsj for spillergruppa i Lillestrøm SK. I sin lille tale ba LSK-spissen sine medspillere om unnskyldning for det som hadde skjedd, og understreket at han ikke hadde ønsket å være respektløs overfor dem.
    - Jeg sa til dem at dette ikke har noe med dem å gjøre, og at jeg ikke hadde mente å fornærme noen i spillergruppa, forteller en ordknapp Mifsud til TV 2 Nettavisen, og får hyllest av Wehrman for sin opptreden på onsdagslunsjen.
    Alle til stede
    - Michael var tøff nok til å beklage for hele laget det som hadde skjedd, og understreket at de uttalelsene han hadde kommet med ikke var ment for å sette medspillere eller klubben i dårlig lys.
    På møtet var hele spillegruppa til stede, mens ledelsen, administrasjonen og trenerteamet var fraværende. Reaksjonene hos lagkompisene var positive.
    - Det har nok ligget litt spenning i luften, spesielt etter den siste tidas hendelser, men jeg tror det som skjedde etter treninga kan ha hjulpet alle parter. Spillerne så ut til å reagere positivt på måten Michael taklet dette på, og forhåpentligvis vil vi bare vokse på dette.
    - Alle vil til Barca
    At hans kollega vil til en større klubb, kan også Wehrman godt forstå.
    - Selvsagt vil vi alle spille for Barcelona. Men for å komme til en bedre klubb er det viktigste å gjøre jobben best mulig på banen. Da trenger du at hele laget ditt står samlet bak deg, mener australieren, som ser stort potensial hos den 164 centimeter lave spissen.
    - Han er utrolig kjapp, og har en voldsom entusiasme på banen. Enda morsommere er det å se ham på trening, han kan stå med fire spillere rundt seg, spille vegg med leggene deres, og komme forbi med ballen i egne bein, skryter Lillestrøms midtbaneelegant av sin maltesiske klubbkollega.
    10.08.06 07:12, ny 10.08.06 07:16

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #42
      Her er tabellen det vises til i artikkelen om at LSK er best med Uwe lenger opp i denne tråden.

      TIPPELIGAEN

      Lillestrøm 41 20 10 11 63-49 70
      Brann 42 19 11 12 67-47 68
      Start 42 18 12 12 62-53 66
      Vålerenga 42 18 11 13 61-48 65
      Lyn Oslo 41 18 11 12 54-41 65
      Rosenborg 42 17 10 15 75-60 61
      Viking 42 16 10 16 51-51 58
      Odd G.42 14 13 15 49-69 55
      Ham-Kam 42 13 11 18 55-59 50
      Tromsø 42 11 15 16 47-53 48
      Fredrikstad 42 12 12 18 56-73 48
      Molde 42 13 8 21 57-72 47
      • Alle kamper fra seriestart i 2005 til nå. Kun de lagene som har vært med begge sesongene er med i tabellen.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #43
        Rösler gjorde LSK best
        Av Marius Vik
        10.08.06 11:26, ny 10.08.06 11:33


        Ingen norske Tippeliga-lag har tatt flere poeng enn LSK etter at Uwe Rösler tok over som trener for halvannet år siden.
        70 poeng på 41 kamper har LSK oppnådd i Uwe Röslers regjeringstid, noe som gir LSK et snitt på hyggelige 1,71 poeng per kamp.

        Det er best av alle de norske Tippeliga-lagene. Brann følger nærmest med 1,62 poeng per kamp, mens Lyn overrasker med sin tredjeplass og et snitt på 1,59 poeng per kamp i 2005- og 2006-sesongen.

        – Denne tabellen forteller at vi er på rett vei til å bli den toppklubben vi ønsker å være. Statistikken bør gjøre alle oss som jobber i klubben trygge på at vi har gjort mye riktig. Og det bør gi oss selvtillit i det videre arbeidet for å oppnå noe – allerede i år, sier trener Uwe Rösler til Romerikes Blad.

        Får skryt
        Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, er naturlig nok strålende fornøyd med innsatsen til Rösler.

        - Han har utvilsomt hatt en kjempestart, mener den gamle LSK-kjempen.

        Etter syv år med Arne Erlandsen ved roret kom Uwe Rösler inn forrige vinter. Samtidig ble det gjort en del grep i LSKs organisasjon, endringer man når ser resultatene av.

        - Nye eiere kom inn, vi gjorde endringer i det meste av trenerteamet, samtidig ble det gjort endringer i klubbens oppbygging, blant annet ved at Jan Åge Fjørtoft kom inn som manager.

        - I vårt tilfelle var disse byttene veldig nyttige, og klubben og Rösler har hatt en god utvikling sammen.

        Tross Rölser (37) manglende erfaring er Grønlund full av lovord om sin tyske trener.

        - Han har en voldsom vinnerinnstilling, er lydhør og åpen for innspill, og meget uredd - Uwe er på ingen måte redd for å gjøre forandringer, understreker Grønlund, som selv ledet LSKs forsvaret i romerikingenes gullalder.

        Ingen nye kontraktsforhandlinger
        Tidligere i sommer antydet Rösler at han hun trivdes godt i jobben på Åråsen, hvor han har halvannet år igjen av kontrakten. Frank Grønlund og Jan Åge Fjørtoft sa da at de ville diskutere en kontraktsforlengelse med tyskeren, uten at dette har skjedd ennå.


        | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle706356.ece |
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #44
          Tom Lund (gud) tjener fett

          Spillemillioner til fotballegende

          (Scanpix)


          Fotballegenden Tom Lund og Romerikes største automateier tjener fett på folks spilledille.

          GRATIS OPPSETT: NA24 på mobil
          Romerikes største automateier tjener mye penger på folks hang til spilleautomater. Også fotballegenden Tom Lund tjener fett på andres myntinnkast, melder Romerikes Blad.
          NA24 - din næringslivsavis
          Nor Spill ASA på Skedsmokorset har for øyeblikket 352 automater utplassert på Østlandet og er størst av spilleselskapene på Romerike. Den bokførte omsetningen, etter at gevinstene er utbetalt, passerte 107 millioner i fjor. Overskuddet rundet 10 millioner.
          Fotballegenden Tom Lunds selskap Tom Lund Sport AS, eier 56 automater. I fjor ble det spilt for 125,8 millioner på Lunds automater. Etter gevinstutbetalingene satt han igjen med en bokført spilleinntekt på 22,6 millioner. Overskuddet endte på 6,2 millioner kroner.
          Butikken er med andre ord god, men Lund er usikker på hvor lenge det vil vare. Han viser i årsberetningen sin til at automatvirksomheten lever på lånt tid i og med at Norsk Tipping etter planen skulle hatt monopol allerede fra 1. januar i år.
          «Det foreligger en juridisk prosess i forhold til dette og nåværende automatregime er derfor forlenget. Forutsetningen for fortsatt drift er til stede for 2006, men eventuell fortsatt aktivitet i selskapet relatert til gevinstautomatene etter dette vil være avhengig av utfallet av rettsprosessen», skriver Lund i årsberetningen melder avisen.
          10.08.06 14:08, ny 10.08.06 14:11
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #45
            RB: LSK - en folkefest

            http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2232728.ece
            ÅRÅSEN:


            Arild Sundgot (her med Michael Mifsud) setter ny klubbrekord hver gang han jubler for mål. Denne sesongen kan også Åråsen-publikummet skrive seg inn i klubbhistorien.

            REKORDJUBEL: Aldri har Arild Sundgot og de andre LSK-spillerne jublet foran flere tilskuere på Åråsen. Rekorden fra 1977 FOTO: SCANPIX

            Av: Morten Svesengen

            Aldri har flere tilskuere sett LSKs hjemmekamper på Åråsen. Tilskuersnittet på Åråsen etter sju seriekamper er 9.059.
            Fortsetter trenden vil rekorden fra suksessåret 1977 ryke med god margin.
            Den sesongen vant LSK både cupen og serien, og hjemmekampene på Åråsen ble i gjennomsnitt sett av snaut 8.500 tilskuere.
            LSK har de siste sesongene opplevd en tilskuerboom. I november kulminerer den trolig med ny sesongrekord.


            Klappet høflig i 1977

            Daglig leder Frank Grønlund var selv på laget da LSK sist satte en sesongrekord. Han har vært i klubben siden, og liker det han nå ser.
            – Det er en trend at folk liker å gå på fotballkamp istedenfor å se på TV. I tillegg spiller laget vårt innimellom ganske god fotball, og supporterne våre gjør kampene til en egen opplevelse, mener Grønlund.
            Han forteller om en helt annen tid enn da han selv spilte.
            – De som så på oss klappet høflig når de synes vi spilte god fotball. Nå er det nonstop synging fra Kanari-Fansen i 90 minutter – uansett. I 1977 måtte vi hatt over 20.000 tilskuere på kampene for å få den stemningen som 8.-9.000 lager i dag, sier han.


            Publikumstammen større

            Kanari-Fansen har siden starten på 90-tallet økt medlemstallet betraktelig, og den "gamle" generasjonen supportere har nå flyttet fra ståfeltet til andre tribuneseksjoner.
            Det har ført til en kraftig økning av kanarifans. Arild Myklebust som har vært med fra begynnelsen, mener at fjorårets cupfinale for alvor satte fyr på supporterengasjementet.
            – Cupfinalen var en happening som fikk LSK-hjertet til å banke hos folk. Det sammen med en sportslig god vinter og store forventninger har skapt det tilskuertrøkket vi ser nå, sier Myklebust.
            Han ser en helt ny trend blant LSK-supporterne – hvor stadig flere blir trofaste.
            – Før var vi et storkampslag som alltid trakk mye folk på de største kampene, mens stammen kanskje lå på rundt 3.000 tilskuere. Nå kommer 7.-8.000 uansett hvem vi møter, sier han.


            Synger ut alle

            Andelen av syngende supportere er også stor på Åråsen. Foruten feltet til Kanari-Fansen på tribunen i øst, er det nå mange som synger med over hele stadion.
            – Vi går litt mot strømmen. Der andre supporterklubber sliter med å dra med seg mange på sangene sine, får stadig flere som synger med. Sangene våre er enkle, og vi ønsker å få med enda flere, sier Myklebust.
            Grønlund roser Kanari-Fansen for deres innsats – også på bortebane.
            – Mens spillerne vil vinne kampen på banen, ønsker våre supportere å vinne tribunekampen. Og de gjør det hver gang. De var kanskje ikke mer enn 200 på Viking stadion forrige helg, men de sang ut hjemmefansen totalt, sier Grønlund.

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #46
              Sakset fra papirutgaven til RB.

              MIFSUD MED FOTBALLFOKUS


              Åråsen: Michael Mifsud vil resten av kontraktsperioden på Åråsen la beina snakke. Spissen ønsker ikke lenger å snakke om framtida. Malteseren vil ha full fokus på det som skjer på banen for LSK.

              - Jeg har i hele år blitt spurt om framtida, og jeg innser nå at jeg kunne ha svarrt annerledes på spørsmålene jeg har fått. Men uansett har det aldri vært noen tvil om at jeg er her for å gjøre en jobb for LSK så lenge jeg har kontrakt med klubben. Framover ønsker jeg derfor å konsentrere med om å spille så godt som mulig for LSK, sier MIfsud.

              Onsdag forklarte han seg foran en samlet spillergruppe om konfliktene og mediestyret. Nå er lufta renset på Åråsen, og alle kan konsentrere seg om å slå Fredrikstad lørdag kveld

              PS! Mifsud har scoret tre mål på de to siste seriekampene, og i går var han tilbake i trening etter å ha blitt stoppet av et gnagsår onsdag.

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                #47
                LSKs ukjente helt

                kilde: http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle706697.ece
                Bare tre utespillere har mer spilletid enn ham, men knapt noen vet hvem han er. Møt Lillestrøms anonyme helt
                av Marius Vik
                ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): - Hvis du spør noen utenfor Åråsens vegger, vil de neppe vite hvem jeg er, starter Shane Stefanutto intervjuet med, og har sannsynligvis rett:

                Lillestrøms spiller nummer tre er fast inventar på venstrebacken, men har vært nesten helt usynlig i medias og fotballelskeres øyne.
                - Jeg tror faktisk du er den første som har bedt meg om en skikkelig beskrivelse av Shane, sier LSK-trener Uwe Rösler når TV 2 Nettavisen ber om en tilbakemelding på australieren med klippekort på venstrebacken.

                Håndhilset på pressen
                Så lite oppmerksomhet har den kortvokste australieren fått, at da «halve kongeriket» skulle prate med ham etter en kontroversiell hands i bortekampen mot Vålerenga tidligere i sesongen, gikk han bort til hver og en i pressekorpset, tok dem i hånda og sa (på engelsk) – hei, jeg er Shane, hyggelig endelig å få pratet med dere!
                - Det var selvsagt ment som en spøk, smiler 26-åringen, som av sine medspillere trekkes frem som en av humoristene i LSK-garderoben, akkurat som sin australske kollega, Kasey Wehrman. Men i motsetning til midtbanespilleren som slåss mot to andre spillere som ikke er fra EØS-området (Occean og Mouelhi) om to plasser, kan Stefanutto nøye seg med å være blant de 11 beste for å få plass i Uwe Röslers varme.
                - Jeg har dobbelt statsborgerskap. Da jeg var 18 år, var jeg på prøvespill i Parma. Mine besteforeldre var italienske, og jeg fikk dermed ordnet meg et italiensk pass, den eneste muligheten jeg hadde for at det skulle kunne by seg en sjanse for proffspill i Italia, sier Stefanutto.

                Europeisk interesse
                Italia-karrieren varte imidlertid kun en uke, før han gjorde vendereis til Australia. Der var han fast inventar på venstresiden i Brisbane Strikers’ forsvar i seks år, før han i 2004 satte kursen for Åråsen.
                - Både Molde og Brann signaliserte interesse, men etter at jeg fikk en treningskamp for LSK på La Manga, samt trent en uke under Arne Erlandsens LSK, skrev jeg under, forteller 26-åringen.
                Det har han ikke angret på.
                - Jeg hater vinteren her, men ellers trives jeg godt. Nivået er dessuten tøffere, og så har jeg hatt mine beste fotballmessige opplevelser etter at jeg kom hit til Lillestrøm.
                Han trekker spesielt frem de internasjonale opplevelsene han har hatt det siste halvåret.
                - Kampene mot FC København og Brøndby i Royal League var morsomme, og spesielt Brøndby imponerte meg – jeg har aldri sett et lag spille så nøyaktig og kjapp pasningsfotball som de gjorde. Vi ble stående å måpe, og hadde utrolig flaks som kom hjem med en 1-0-seier, påstår australieren.
                - Men opplevelsen borte mot Newcastle i Intertoto-cupen var helt fantastisk, både resultatmessig og spesielt stemningsmessig. Noe slikt ville jeg aldri ha fått være med på om jeg hadde blitt værende i Australia, mener venstrebacken.

                Fikk sjansen av Rösler
                Nå gleder han seg stort over å ha fått seg fast plass på et Lillestrøm-lag som etter all sannsynlighet vil være tilbake på tabelltoppen lørdag kveld. Han gir trener Uwe Rösler mye av æren for at han har oppnådd det han har så langt.
                - Etter cupfinalen (i fjor) sa Uwe at jeg skulle god tid til å vise meg frem på backen. Det fikk jeg, og det føler jeg har gått bra.
                Det er å si det mildt. Etter en noe blandet førstesesong under Arne Erlandsen, spilte han bare halvparten av seriekampene i fjor. Anders Rambekk holdt australieren ute av laget på begynnelsen, mens Pål Strand sågar ble omskolert til back på slutten, og henviste dermed Stefanutto på tribuneplass.
                - Jeg sa til Shane at han skulle ta dem med ro og at han skulle få god tid til å vise seg fram i vinter, slik at han slapp å være redd for å bli satt ut av laget, sier Uwe Rösler.

                Stabil
                Den sjansen tok Stefanutto godt vare på.
                - Vi slapp inn færrest mål av alle i Royal League, og kom til finalen. Shane har vært fast på laget siden, og bortsett fra en liten downperiode like før ferien, har han vært stabil og prestert på et høyt nivå.
                - Han er meget veltrent og veldig viktig for laget, skryter LSK-treneren av sin nå ikke fullt så ukjente LSK-back.

                PS. Stefanutto har spilt 14 av LSKs 16 kamper denne sesongen, og har hele 1212 minutter med spilletid i årets Tippeliga. Bare Koren, Kippe og Riise av LSKs utespillerne har vært mer på banen i år.
                12.08.06 09:02, ny 12.08.06 09:13
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • Kain
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Feb 2006
                  • 108

                  #48
                  Nekter å snakke om måltørken

                  LILLESTRØM: Han kostet åtte millioner kroner - men har kun fem seriemål i år. I dag vrakes Olivier Occean (24) igjen fra Lillestrøms førsteellever.

                  Av: Erlend Nesje
                  Publisert: 12.08.2006 kl. 09:46
                  Endret: 12.08.2006 kl. 09:52

                  Han startet sesongen lovende og bidro i høyeste grad til Lillestrøms sterke sesongstart. Occean var mannen som skulle skyte romerikingene til det første seriegullet på 17 år. Men etter 28. mai har ikke canadieren scoret ett eneste seriemål. Sist søndag ble tidenes dyreste LSK-spiller plassert på pressetribunen da gultrøyene spilte borte mot Viking i Stavanger. LSK kunne ikke bruke mer enn to spillere utenfor EØS, og derfor ble 24-åringen ofret.


                  Ut fra gårsdagens trening på Åråsen virket det ganske klart at Michael Mifsud og Arild Sundgot starter på topp i kveldens hjemmemøte med Fredrikstad. Men Occean ser i hvert fall ut til å få en plass på innbytterbenken.

                  Motsatt av Mifsud
                  Mens spissmakker Mifsud har sagt fra med klare ordelag de gangene han har blitt vraket - eller tatt av banen - har Occean valgt å forholde seg taus. Han vil ikke si ett ord om hverken måltørke, formsvikt eller vraking.


                  To ganger i går spurte Aftenposten om intervju. Begge ganger sa han høflig nei.

                  - Hva er grunnen til at du ikke vil si noe?

                  - Det er et valg jeg har tatt. Jeg har ikke lyst å snakke med mediene nå, sa Occean med et smil og forlot Åråsen.


                  Da trener Uwe Rösler drillet det som lignet startelleveren mot Fredrikstad, bedrev Occean avslutningstrening sammen med keeperne og manager Jan Åge Fjørtoft.


                  Trener Rösler sier han har bestemt seg for hvilke 11 som starter, men vil ikke offentliggjøre noe lag før det gjenstår halvannen time til avspark.

                  - Det har ikke gått Oliviers vei i det siste og han leter etter selvtilliten. Men han har vært god på trening den siste uken, og han blir stadig bedre. Jeg er sikkert på at han vil score mål igjen snart, sier trener Uwe Rösler.

                  Fortsatt gullkamp
                  For to uker siden ble LSK-treneren sitert på at han hadde gitt opp gullkampen. Men med tomålsseier i dag vil "fugla" igjen klatre til topps på tabellen, og legge ytterligere press på Brann før deres møte med Vålerenga i morgen.

                  - Jeg har aldri sagt at vi har gitt opp noen gullkamp. Det jeg sa var at vi ikke hadde nådd våre mål ("goal") de siste kampene, men journalistene har trodd jeg sa "gold". Det er noe helt annet. Vi har skal henge med i toppen helt til slutt, og så får vi se hva det blir til. Uansett er det ingen enkle kamper, heller ikke mot Fredrikstad, sier LSK-treneren før møtet med laget på kvalifiseringsplassen.

                  P.S.: Ifølge manager Fjørtoft forelå det ingen konkrete bud på hverken Michael Mifsud eller Robert Koren i går formiddag.

                  Hasle kanaris

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #49
                    Fra RB:


                    Ble advart med video -
                    Uwe vil unngå nytt tap for et bunnlag


                    ÅRÅSEN:
                    LSK har gjort det til en uvane å snuble mot bunnlagene. I går ble spillerne advart mot Fredrikstad med video – for å unngå en ny "mine" i kveld.



                    "ROBIN HOOD": LSK-treneren tror kombinasjonen av undervurdering og press har ført til LSKs mange poengtap mot bunnlag. FOTO: SCANPIX


                    PÅ KNE: Når Frode Kippe (til venstre) og LSK avgir poeng på hjemmebane er det ofte mot antatt svakere motstand. For eksempel mot Tommy Knarviks Sandefjord i mai.FOTO: GEIR EGIL SKOG


                    Av: Morten Svesengen

                    LSK-trener Uwe Rösler har i likhet med mange supportere blitt lei av å se laget svikte i kamper mot antatt svakere lag – særlig på Åråsen.
                    Før treningen i går ville han vise spillerne at Fredrikstad ikke er et lag å ta lett på.
                    – Fredrikstad har et godt lag som kan slå alle hvis de får lov å spille. Så langt har de vært gode hjemme og ikke fullt så gode borte. Jeg vil ikke at det skal løsne for dem på bortebane i dag, sier Rösler.

                    – Vi er et topplag

                    Rösler er fullt klar over at de fleste poengtapene på hjemmebane i hans regjeringstid har kommet mot lag LSK bør slå på eget gress. I tillegg har laget hans for ofte hatt problemer mot bunnlag.
                    Forrige sesong møtte LSK de fem lagene som lå nederst på tabellen i de fem siste kampene. LSK tok 5 av 15 poeng. Med 9 poeng eller mer, ville LSK tatt seriegullet.
                    – Det er absolutt et poeng at vi har slitt mer mot bunnlag enn topplag. Slike ting må vi luke vekk om vi skal vinne noe, sier Rösler.

                    – Hva er årsaken?

                    – Sannsynligvis en kombinasjon av at noen i utgangspunktet har trodd disse kampene er lettere å vinne. Og at vi ikke har tålt presset som ligger i slike skal-vinne-kamper, mener LSK-treneren.
                    LSK-spissen Arild Sundgot tror LSK har lært, og at årets mannskap vil takle dette på en annen måte.
                    – I 2004 og 2005 var vi med helt i toppen bare en liten periode for så å falle litt av. Denne sesongen har vi vært med i toppen fra starten. Nå er vi et topplag, og jeg føler meg trygg på at vi vil bli det ut året. I kveld skal Fredrikstad slås, sier Sundgot.

                    Serieledelse i kveld

                    – Jeg tror Arild har et poeng. Den selvtilliten vi har bygd opp både gjennom vinteren og vårsesongen bør gjøre spillerne trygge på seg selv. I tillegg ser jeg at spillerne er i form. Derfor handler det om å spille opp mot vårt beste i kveld. Da slår vi Fredrikstad, men bare hvis vi klarer det.
                    Espen Søgård mener at LSK er godt forberedt.

                    – Vi fikk en god analyse av Fredrikstad før treningen i går. Det er liten tvil om at de har et godt lag, og derfor er det viktig at vi hindrer dem i å være gode. Kampen går på Åråsen, og her skal vi styre – og vinne, sier Søgård.
                    At LSK overtar serieledelsen med seier i kveld ønsker verken Søgård eller kaptein Frode Kippe å fokusere på.

                    – Vi kan ikke tenke på tabellen. For oss handler dette om å gå ut og gjøre en god jobb. Vi skal ha tre poeng i kveld selv om vi møter et lag som er desperat etter å vinne, sier Frode Kippe.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #50
                      Fra VG:
                      (Lillestrøm - Fredrikstad 1-1) På overtid hadde åttemillionerkjøpet Olivier Occean en gigantmulighet til å sende Lillestrøm i serieledelse.


                      Rösler fredet Occean etter kjempemissen


                      (Lillestrøm - Fredrikstad 1-1) På overtid hadde åttemillionerkjøpet Olivier Occean en gigantmulighet til å sende Lillestrøm i serieledelse.
                      Av KLAUS ERIKSEN



                      BURDE BLITT MATCHVINNER: Olivier Occean (venstre) hadde en meget stor mulighet til å avgjøre kampen til Lillestrøms fordel. Her er han i en duell med FFK-keeper Rami Shaaban like før den store muligheten. Foto: Scanpix


                      Occean startet på benken etter en skikkelig formsvikt den siste tiden, men kom inn da kvarteret av kampen gjensto. Fredrikstad hadde utlignet Lillestrøms ledelse like før, og LSK var på desperat jakt etter ledermålet igjen. Dette ville føre klubben opp på samme poengsum som Brann, men nå kan istedet Brann øke ledelsen til fem poeng om de slår Vålerenga i morgen.

                      Lillestrøm presset massivt den siste tiden, og på overtid kom sjansen alle på Romerike hadde ventet på. Innlegget fra Bjørn Helge Riise var perfekt. Olivier Occean sto på fire meter og var upresset da han gikk opp for å sikre tre poeng. Men i stedet for å sende ballen i mål, headet han i bakken og nærmere tre poeng kom ikke ballen.

                      Sint Rösler

                      På sidelinjen så det ut til at Uwe Rösler skulle gå av hengslene, og han hadde fortsatt ikke roet seg da han kom til intervjuet med TV 2 etter kampslutt. Men etter å ha glefset til TV2s Ernst A. Lersveen, ville ikke Rösler være med på at det var Occeans skyld at det bare ble ett poeng lørdag kveld.

                      - Det er ikke bare Olivier. Mifsud var alene. Koren var alene, sier Rösler til TV2.

                      Lillestrøm tok ledelsen på et frispark ved Kasey Wehrman etter en halvtime. Målet må FFK-spillerne i muren ta mye av skylden for. Skuddet fra Wehrman subbet luggene til et par av spillerne, og TV-bildene viser at spillerne i muren faktisk tok hodene vekk når ballen kom. Rami Shaaban var både utspilt og sjanseløs for å redde skuddet som var meget velplassert.

                      - Heldig mål

                      - Vi fikk en heldig scoring ved Kasey, innrømmer Rösler som mente at Lillestrøm var langt bedre etter pausen.

                      LSK hadde mange store sjanser og tok over mer og mer mot slutten. Men Fredrikstad hadde også store sjanser, og et kvarter før slutt fikk laget uttelling. Raymond Kvisvik fikk utover bedre kontroll på venstrefoten, og han sendte Hans Erik Ramberg inn i feltet med en presis pasning. Ramberg slo ut i feltet igjen og der dukket Simen Brenne opp. Han banket ballen i mål nesten helt oppe i vinkelen.

                      - Jeg synes vi gjør en grei kamp i begge omgangene. Det er jevnt i serien og vi trenger de poengene vi får, sier Brenne til TV2.

                      Elyounussi skadet

                      Stortalentet Tarik Elyounoussi som har vært veldig god for Fredrikstad den siste tiden, skadet seg etter bare fem minutters spill. Han kastet seg for å heade et innlegg fra kanten, men landet på armen og ble kjørt til sykehus.

                      Etter sykehusbesøket ble han intervjuet av TV 2 med armen i gips, men legepersonellet klarte ikke å finne ut om han hadde brukket noe.

                      - Det var for mye væske. Vi kan nok se etterhvert om det er noen små brudd, men jeg føler meg mye bedre nå, sier Elyounoussi til TV 2.

                      Innbytteren ble byttet ut igjen

                      Dag Frode Hornseth som spilte for 2. laget til Fredrikstad i går, kom inn og fikk sin sesongdebut i eliteserien. Men bare ti minutter ut i andre omgang ble han byttet ut igjen av FFK-trener Knut Thorbjørn Eggen som smilte litt anstrengt da han tok angriperen ut igjen.

                      - Jeg spilte en time i går, men jeg ble egentlig bedre og bedre i beina og skulle gjerne vært lenger der ute, sa Hornseth til TV2.

                      Fredrikstad ligger for øyeblikket på trygg grunn, men vinner Viking (mot Start) og Molde (mot Rosenborg) søndag blir FFK sendt under streken igjen.

                      (VG NETT 12.08.06 kl. 21:25)

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #51
                        Fra FXT/Nettavisen:


                        Forstår ikke hvorfor de svikter





                        John Anders Bjørkøy (midten) og Fredrikstad klarte 1-1 mot Lillestrøm på Åråsen.
                        Foto: Lise Åserud (SCANPIX)

                        Lillestrøm klarte ikke å innta tabellteten i Tippeligaen. Det endte 1-1 mot Fredrikstad på Åråsen. Se målene her - helt gratis.

                        Av Dag Langerød

                        ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen) LSK – FFK 1-1: - Vi ble for feige, fastslo Lillestrøm-spillerne etter at de ga bort poeng mot Fredrikstad. Og verst av alt – de gjør det igjen, igjen og igjen.

                        Lillestrøm ledet Tippeligaen i 42 minutter, men burde ledet fortsatt. De rotet imidlertid bort nok et poeng på hjemmebane mot et bunnlag. Og det egentlig helt unødvendig. Fredrikstad kom nemlig til Åråsen uten en ordentlig spiss i førsteelleveren, og skapte ikke en eneste sjanse de første 70 minuttene.
                        Så ble Lillestrøm, ifølge seg selv, feige, sluttet å løpe, jobbe og spille fotball. Det lønner seg som regel ikke, og dermed ble det bare ett poeng på Uwe Röslers menn.

                        - Det sitter i hodene våre, sier LSK-treneren oppgitt til TV 2 Nettavisen.
                        - Altfor ofte skjer dette. Vi slutter å løpe. Vi stopper å jobbe. Vi stopper å spille fotball. Vi lar dem komme inn i kampen. Jeg spurte spillerne i garderoben etter kampen, hvorfor? Men jeg fikk ikke noe riktig svar. Det at vi misser på sjanser er en ting. Det vil vi alltid gjøre. Men at vi aldri lærer er det mest skuffende med denne kampen. De satte inn en to meter høy spiss. Så får vi panikk. To-tre spillere slutter å løpe de to-tre ekstra meterne de skal gjøre. Man ser at utlikningen kommer. Så kommer den, fortsetter han.

                        Under Rösler har Lillestrøm en fantastisk hjemmestatistikk, men når det går galt så gjør det det som regel mot bunnlag. I fjor vant blant annet Odd og Tromsø på Åråsen. Tidligere i år vant Sandefjord.
                        - Men jeg vet altså ikke hvorfor dette skjer. Du får spørre dem. Men det handler ikke om det fysiske. Vi kom jo tilbake etter 1-1-målet, sier LSK-treneren.

                        Rösler vil ikke kommentere om en psykolog kunne vært nyttig, da han ser for seg avisoverskriftene søndag uansett hva han svarer.
                        Kasey Wehrman, som for øvrig scoret sitt første mål for klubben i sin 64. kamp, mener uansett at resten av sesongen handler kun om én ting – å ta gull.

                        - Jeg vet at jeg egentlig kanskje ikke burde svart på spørsmålet, men jeg har vært her lenge nå og vil vinne noe, sier han.
                        - Har du sagt til Uwe Rösler at han også burde snakke om gullet?
                        - Nei.
                        - Hvorfor ikke?
                        - Han kan være ganske skremmende noen gang, sier Wehrman.
                        Og gliser.
                        De andre som gliste etter lørdagens kamp var alle i Fredrikstad-garderoben.
                        - Det er bra for selvtilliten å gå ut fra en arena hvor ikke mange tar poeng, med ett poeng. Det er veldig viktig for vårt videre arbeid, sier han.
                        - Men var det ikke veldig defensivt å starte med Kvisvik og Tarik som spisser?
                        - Planen var at Kvisvik har en god pasningsfot, og at Tarik er god i bakrom. Men i etterpåklokskapens ånd kan man vel si at Øyvind Hoås burde vært innpå tidligere, sier Ahlsen.

                        PS: FFK-trener Knut Torbjørn Eggen følte seg syk etter kampen, og ville ikke snakke med pressen.
                        12.08.06 18:35, ny 12.08.06 23:04
                        Last edited by sparwasser; 12.08.2006, 22:30. Begrunnelse: FXT. no endret på tittelen

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #52
                          Mangler killerinstinkt

                          http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article62589.ece

                          -Spissene er ikke hensynsløse nok


                          MÅLSCORER: Kasey Wehrman, som selv scoret et mål, refser spisskollegene sine for å ikke være hensynsløse nok. ( )
                          Relaterte artikler



                          Lillestrøms målscorer og bestemann, Kasey Wehrman, refser spissene for ikke å være hensynsløse nok foran mål i dagens kamp mot Fredrikstad.


                          Av: Roy Ellingsen
                          Publisert: 12.08.2006 kl. 22:41
                          -Både Michael og Olivier skulle scoret, men var ikke giftige og hensynsløse nok da de hadde sjansen, sier Wehrman, som scoret sesongens første mål på et vakkert frispark. Likevel er han naturlig nok skuffet over å se to poeng forsvinne.
                          Sjansene han snakker om er først og fremst da Michael Mifsud rundet keeper og ikke klarte å score for åpent mål, og Olivier Occeans svake heading i ønskeposisjon like før slutt.
                          -Jeg hadde heller gått av banen uten scoring så lenge laget hadde vunnet. Vi kom ut til 2. omgang som om vi ville vinne, men misbrukte de store målsjansene og ga dem en sjanse til å komme tilbake. Utrolig skuffende, sier Wehrman.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #53
                            RB: Slurver bort gullet

                            http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2235385.ece

                            Har mistet 9 poeng i sluttminuttene

                            Rosenborg 3-3

                            Stabæk 2-2

                            Tromsø 0-1

                            Odd 2-2

                            Fredrikstad 1-1

                            ÅRÅSEN:
                            Billige baklengsmål og tapte poeng i sluttminuttene kan ødelegge LSKs gulldrøm. Kasey Wehrman mener at angrepsspillerne må ta på seg skylda for gårsdagens poengtap.

                            POENGTAP: Kasey Wehrman scoret et flott mål og burde vært på et vinnerlag i går. Men nok en gang ga LSK fra seg det som så ut til å være en trygg ledelse. FOTO: LISBETH ANDRESEN


                            Av: Morten Svesengen

                            – I denne kampen skapte vi mer enn nok til å avgjøre kampen. Både Michael (Mifsud) og Olivier (Occean) hadde store sjanser til å avgjøre. De bør være de første til å strekke hånda i været og beklage at vi ikke vant denne kampen, sier Kasey Wehrman.
                            Australieren sendte selv LSK i ledelsen med et nydelig frispark – hans første seriemål for klubben i hans 64. seriekamp.
                            Og med ledelsen 1-0 så LSK ut til å gå mot en komfortabel seier og serieledelse. Men ettmålsledelse er aldri nok til å føle seg helt sikker. Og LSK har gjort det til en uvane å gi fra seg poeng mot slutten denne sesongen.


                            – Redde for å vinne

                            Det startet allerede i serieåpningen mot Rosenborg da 3-1 ble til 3-3 i løpet av noen dramatiske sluttminutter.
                            Fram til Stabæk berget 2-2 på en unødvendig overtidsstraffe i mai, hadde dette likevel ikke sett ut til å være et LSK-problem.
                            Men etter at seiersrekken på seks kamper ble brutt på Nadderud, har LSK-spillerne stadig blitt minnet om det.
                            I den siste kampen før ferien ga de fra seg initiativet i Tromsø på stillingen 0-0 og tapte til slutt 1-0.
                            Mot Odd i den første kampen etter ferien ble det enda verre da skienslagets ti mann utliknet LSKs 2-1-ledelse i sluttminuttet.
                            Og i går skjedde det altså igjen – i en kamp hvor Fredrikstad ikke hadde hatt en eneste åpenbar sjanse før de satte inn 1-1. Likevel satt nok mange med en følelse at det kunne skje. For i minuttene før utlikningen, ga LSK fra seg initiativet.
                            Dan Anton Johansen har ikke været med på noen av de andre poengtapene. Han opplevde det slik:
                            – Det så ut som vi ble redde for å vinne kampen. I første omgang holdt vi tempoet opp og hadde kontroll på dem, sier den danske forsvarsspilleren som var banens beste spiller i går.


                            Uwe spurte spillerne

                            Kasey Wehrman er ganske enig med sin danske lagkamerat.
                            – Vi klarer ikke å "drepe" kampene på hjemmebane. Jeg savner at vi er mer nådeløse når vi går inn i duellene foran motstanderens mål, sier Wehrman.
                            LSK-trener Uwe Rösler beholdt roen og holdt seg på Åråsen denne kvelden – selv om han sikkert var minst like skuffet som etter kampen mot Odd. Han vet ikke hvorfor spillerne har gjort det til en uvane å "slå av bryteren" i perioder av kampene.
                            – Vi hadde full kontroll på alt og vi skapte sjanser nok av sjanser til å avgjøre. Så skjer dette igjen. Jeg spurte spillerne i garderoben om de har noen forklaring på hvorfor dette skjer. Det hadde de ikke. Dessverre er det lettere å trene fysisk enn mentalt, sier LSK-treneren.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #54
                              FB: Simen skjøt "Fugla" ned fra toppen

                              http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/arti...108130025/1009

                              – En utrolig deilig følelse å se ballen i mål, sier Brenne


                              Her lader Simen Brenne (25) kanonen og vingeklipper samtidig Kanarifuglene i deres eget bur. – 1-1 på Åråsen føles som en liten triumf, gliser FFK-helten.

                              Tekst: Vidar Henriksen
                              vidar.henriksen@f-b.no

                              17 minutter før full tid kom et magiske øyeblikk for de med et rødt-hvitt hjerte. Lillestrøm ledet 1-0 og fansen nøt at laget hadde inntatt tabelltoppen. Da tok regissiør Raymond Kvisvik affære. En briljant pasning havnet i bena på Hans Erik Ramberg. Han tittet opp og så Simen innen i feltet. Simen ladet og via tverrliggeren suste ballen i nettet. Bak målet gikk de tilreisende fra Plankebyen bananas.

                              Deilig følelse

                              – Fortell om målet?
                              – Jeg lukket øya, ler Simen.
                              – Gjorde du det?
                              – Nei! Jeg så at Raymond sendte en vakker pasning til "Hansi". Jeg ropte på ham og prøvde å plassere den i vinkelen. Følelsen av å se den gå i mål var utrolig deilig, medgir midtbaneeleganten.

                              FFK gjelder

                              Han ble omringet av et stort pressekorps etter kampslutt. De ønsket å få svar på om han nå var moden for større oppgaver.
                              – Koren er på vei bort fra Lillestrøm. Ønsker du å spille for Lillestrøm?, ville en vite.
                              – Jeg har registrert at mitt navn blir nevnt. Det er hyggelig det, men det er FFK som gjelder for meg, svarte Simen Brenne høflig men avvisende.
                              Arbeidsro
                              Simen ønsket isteden å snakke om viktigheten av poenget rødbuskene fikk med seg fra Åråsen.
                              – Hva betyr det?
                              – Det betyr at vi får mer arbeidsro, men også en del for selvtilliten til hver og en av oss.
                              – Når fikk dere troen på at dere kunne få med dere poeng her?
                              – I pausen ble vi enig om å legge om spillet vårt. Etter at Øivind (Hoås) kom inn fikk vi et oppspillspunkt og jeg synes heller ikke de skapte all verden. Likevel har nok vi mer grunn til å være fornøyde med ett poeng enn det Lillestrøm er, fliret 25-åringen.

                              Positive Hoås

                              Pål Andre Czwartek roser også Øivinds innhopp.
                              – Først når han kom inn klarte vi å flytte spillet høyere opp på banen. Han bandt opp flere spillere og vi hadde en god periode rundt scoringen. Følelsen av å se Simen score var fantastisk.

                              Tarik ut

                              FFK fikk en verst tenkelig start på gårsdagens kamp, da angrepsvåpenet Tarik Elyounoussi måtte ut med en skade i albuen.
                              – Det satte naturligvis en støkk i oss, innrømmer Per Egil Ahlsen.

                              Positivt trekk

                              Dag Frode Hornseth ble kastet inn i manesjen uten at det var noe sjakktrekk fra FFKs trenerbenk. Dag Frode voktet så sent som tirsdag goalen for FFKs rekruttlag og var åpenbart uten matchtrening.
                              – I ettertid må det være lov til å si at det ikke var heldig, men desto gledeligere var det å se hva Øivind gjorde etter at han kom inn, skryter Ahlsen som møtte pressen ettersom Knut Torbjørn Eggen var kraftig forkjølet.
                              PS: Etter kampslutt gikk ryktene om at den tidligere Lillestrøm-spilleren, Magnus Powell som nå er i Lyn kan være aktuell for FFK-spill.

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #55
                                Fra Aftenposten:


                                Vi må trene hodene


                                SKUFFET: En svært skuffet Uwe Rösler gikk slukøret ut av banen etter at Lillestrøm hadde rotet bort seieren hjemme mot Fredrikstad. ( )

                                Når det ikke lenger er overraskende at Lillestrøm roter bort tilsynelatende sikre poeng, har serietoeren et problem.

                                Av: Aslân W.A. Farshchian
                                Publisert: 13.08.2006 kl. 11:12
                                Endret: 13.08.2006 kl. 11:20

                                Kanari-fansen har sett det før denne sesongen. Det hendte borte mot Stabæk, da Heinz Müller ble utvist og hjemmelaget utlignet på straffe. Hjemme mot Odd røk to poeng i sluttminuttene og i går rotet Uwe Röslers mannskap det til igjen.
                                -Jeg spurte spillerne hvorfor vi slutter å spille i 10-15 minutter. De ga ingen gode svar, så dere får spørre dem selv, sier Uwe Rösler etter 1-1 mot Fredrikstad.
                                -Jeg er skuffet. Ikke skuffet fordi vi ikke scorer på sjansene våre og lager flere mål, men fordi vi ikke vinner 1-0.

                                Vil se tilbake
                                Kasey Wehrman scoret sitt første seriemål for Lillestrøm etter 32 minutter.
                                -I de første 20 minuttene av annenomgang så vi ut til å overkjøre dem. Så kommer de mer inn i kampen og får sakte, men sikkert troen på at de kan få poeng. Vi spiller mot et lag vi skal slå, men dette er ikke første gang dette skjer denne sesong. Det skjedde mot Stabæk, mot Odd . . .
                                Wehrman og de andre måtte se at serieledelsen glapp og at Brann nå har to poengs forsprang i tabelltoppen når lagene står med 16 kamper hver.
                                Dersom vi ikke vinner gull, vil vi se tilbake på kamper som denne og tenke på poengene vi mistet, sier Wehrman.

                                Hodetrening
                                Vi må trene hodene, og det er ikke lett. Det er enklere å trene kroppen, sier Uwe Rösler, uten å ville si noe om laget vil hente inn psykologhjelp.
                                -Da vet jeg hva overskriftene blir i morgen - "Lillestrøm trenger psykolog" - så det vil jeg ikke.
                                Åttemillionersmannen Olivier Occean bommet på en gigantsjanse på overtid. Etter kampen forkant han uten å snakke med pressen.

                                Minst like skuffet var Arild Sundgot. Spissen er inne i sin tiende sesong på Åråsen og vet at to tapte poeng her og to der fort kan ødelegge hans første gullfest i klubben. Men han prøvde i alle fall å forklare poengtapet.
                                -Vi spiller middels før pause. Så spiller vi bra de første 20 minuttene av annenomgang, uten å få målet som kan avgjøre kampen. Så kommer de inn igjen i kampen og vi får det vanskelig på 1-1.

                                -Hvorfor skjer det?
                                -Fredrikstad er et godt lag, som har spilt i eliteserien i flere sesonger . . ., starter Sundgot.
                                -Det der svarer du bare fordi du må.
                                -Ja . . . jeg har ikke noe fornuftig svar, sier Sundgot, slår ut med armene og forsvinner skuffet ut av Åråsen.

                                PS: FFKs Tarik Elyounoussi måtte tidlig forlate banen. Spissen ble sendt til sykehus etter å ha slått albuen kraftig. Røntgenundersøkelsen i går kveld viste ikke om det var brudd fordi væskeansamlingen var for stor.

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #56
                                  Fra RB:


                                  Børsen: LSK-Fredrikstad

                                  Lillestrøm – Fredrikstad1-1 (1-0)

                                  Stadionstemning: 6
                                  Kampkarakter: 4
                                  Åråsen.
                                  Mål: 1-0 (32) Kasey Wehrman, 1-1 (74) Simen Brenne.
                                  Tilskuere: 7.415.
                                  Målsjanser: LSK 6, FFK 2.
                                  Cornere: LSK 9, FFK 3.
                                  Dagens kanarifugl: Dan Anton Johansen
                                  LSK (4-4-2):

                                  Heinz Müller 5
                                  Satt på få prøver før pause. Stort sett trygg og god i det han var nødt til å foreta seg. Etter hvilen bommet han én gang i feltet, men god ellers. Kunne nok en gang ikke gjøre noe med et unødvendig baklengs.

                                  Dan Anton Johansen 6 BB
                                  LSK-forsvarets "Mr. Cool". Gjør nærmest alt riktig med ball. Nå virker også beina friskere enn de var rett etter at han kom. Villig og kreativ på offensiven. Full kontroll bakover på sin side.

                                  Anders Rambekk 5
                                  Fikk veldig lite å gjøre bakover i 1. omgang. Brukte noen av de oppsparte kreftene framover, hvor han brøt og gikk i angrep flere ganger. Laget så ut til å ha kontroll, men slapp nok en gang inn unødvendig baklengsmål.

                                  Frode Kippe 5
                                  Vant alle dueller han var involvert i før pause. Tapte ikke mange etter hvilen heller. Men nok en gang klarte han ikke å holde laget samlet i den kritiske fasen rundt FFKs utlikning.

                                  Shane Stefanutto 5
                                  Spiller på et høyere nivå enn tidligere. Rolig med ballen og veldig villig offensivt. Defensivt kan vi nesten ikke huske sist han gjorde en stor feil. Innleggskvaliteten varierer fortsatt litt for mye.

                                  Bjørn Helge Riise 5
                                  Frisk innledningsvis da han vant alt av dueller. Men pasningskvaliteten var svak. Spilte seg opp etter pause. Da var innleggskvaliteten også bedre.

                                  Kasey Wehrman 5
                                  Fikk ikke like mye ballkontakt som han pleier i starten. Men spilte seg inn i kampen. Frisparket han satte inn var det internasjonal klasse over. Tok tak i kampen så lenge han orket. Men virket sliten da gjestene plutselig fikk lov til å komme inn i kampen.

                                  Robert Koren 3
                                  Sliter med å prege kampene slik alle ønsker. Litt fordi han blir passet godt på, men mest fordi han ikke engasjerer seg nok. Fint forsøk på halvvolley rett før hvilen. Så ut som han ønsket å være et helt annet sted da gjestene kom inn i kampen.

                                  Espen Søgård 4
                                  Løp som vanlig mer enn de fleste, men ble noe anonym ute til venstre. Lyktes heller ikke godt de gangene han fikk ballen. Innleggsfoten hans holder ikke samme klasse som Strand sin. Bedre den tida han spilte etter pause. Byttet ut.

                                  Arild Sundgot 5
                                  Ballen ble slått for ofte mot hodet hans. Arild er mye bedre når oppspillene kommer langs bakken. Med rette frustrert over at han aldri fikk ballen fra Mifsud. Flink til å holde på ballen. Merkelig at han ble byttet ut i jakten på seiersmål.

                                  Michael Mifsud 4
                                  Enkelte ganger ser det ut til at Michael Mifsud tror spillet fotball er funnet opp for at bare han skal spille. Burde spilt fri Sundgot og Riise en gang hver før pause. Bedre i 2. omgang. Rundet keeper, men forsøket ble stoppet på streken.

                                  SUM 11 MANN: 52

                                  INNBYTTERE:

                                  Pål Strand
                                  (24 min. for Søgård).

                                  Olivier Occean
                                  (14 min. for Sundgot).

                                  Magnus Myklebust
                                  (8 min. for Mifsud).

                                  DOMMER
                                  Per Ivar Staberg, Harstad 5

                                  Noen merkelige frisparkavgjørelser, men i det store og hele en grei kampleder med full kontroll.

                                  ANALYSEN

                                  LSK uten tap for Fredrikstad siden de kom tilbake i toppen. Kom også til Åråsen uten borteseier. LSK festet grepet fra start og vant ofte ballen i gunstige posisjoner. Men pasningskvaliteten var ofte for dårlig.
                                  Wehrman skjøt laget i ledelsen, og det var fortjent nok siden LSK var det eneste laget som skapte noe før pause.

                                  Etter hvilen så LSK ut til å ha full kontroll, og laget hadde også flere muligheter til å øke ledelsen. Men som så altfor ofte tidligere i år, slapp LSK motstanderen inn i en kamp de eide. Selv om gjestene ikke hadde skapt sjanser, lå det en utlikning i lufta da Simen Brenne satte inn 1-1.

                                  Hvorfor Rösler tok ut Sundgot i jakten på et seiersmål, var merkelig så lenge det siste kvarteret var et eneste langt innlegg foran Fredrikstad-målet. Occean nær seiersmålet på en megasjanse, men uten selvtillit klarte han ikke å sette den.

                                  Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                                  Kommentar

                                  • B-Boys
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Jun 2005
                                    • 56

                                    #57
                                    Hvor er tankene dine, "Robbie"?

                                    ÅRÅSEN:
                                    Han var LSKs viktigste spiller i en flott vårsesong. I det siste har ikke sloveneren vært i nærheten av samme nivå. Har han allerede signert for en ny klubb?
                                    UJEVN: For øyeblikket klarer ikke Robert Koren å prege kamper for LSK. Hva er grunnen?FOTO: LISBETH ANDRESEN






                                    BAKGRUNN
                                    Morten Svesengen
                                    RB-sporten sitter inne med informasjon som tyder på at Robert Koren har gjort det klart med en ny arbeidsgiver.
                                    Ingen i ledelsen på Åråsen er informert om det. Det trenger de heller ikke å være. For med mindre enn seks måneder igjen av LSK-kontrakten, står spilleren fritt til å signere en ny avtale med hvem han vil.
                                    Uansett om Koren allerede vet hvor han skal fortsette sin fotballkarriere eller ikke, så har det skjedd noe med midtbanespilleren.
                                    Innsatsen hans på banen i de siste kampene har ikke vært av normal Koren-standard. Det har vært noe uinteressert over den slovenske landslagsspilleren.
                                    Zane-syndromet

                                    For en spiller med kontrakt som går ut etter sesongen, kan det skyldes en av disse to årsakene:
                                    At spilleren ikke takler usikkerheten som Bosman-tilværelsen tross alt medfører.
                                    At spilleren allerede har skrevet under for en ny klubb, og at han derfor ikke gir det lille ekstra i alle dueller for å unngå skader. Hvis hodet bare er litt på et annet sted, er det ikke enkelt å prestere på sitt høyeste nivå.
                                    Fotballen er full av historier om spillere som ikke har taklet slike situasjoner.
                                    På Åråsen har vi også sett det tidligere.
                                    Clayton Zane var en åpenbaring for LSK i hele 2001-sesongen. Han virket minst like god hele vinteren før sesongen 2002, men ei snau uke før seriestart ble han solgt til belgiske Anderlecht. Selve overgangen skulle først skje et par måneder senere.
                                    I de sju kampene han spilte for LSK før avreisen til Brussel var ikke Zane den samme spilleren. Ett mål var alt han maktet å lage, og lite av det han gjorde ute på banen minnet om spissen som ble seriens toppscorer sesongen før.
                                    Mer ujevn i år

                                    I de siste kampene har Koren minnet meg litt om den spilleren Zane var før han dro fra Åråsen for fire år siden.
                                    25-åringen har hatt sine "av-og-på"-perioder gjennom hele sesongen, og har ikke vært like stabil som i fjor. På RB-sportens spillerbørs har han denne sesongen et gjennomsnitt på 5,36 poeng. Forrige sesong ble han årets LSK-spiller med 5,76 i snitt.
                                    Men sloveneren har uansett vært Åråsen-klubbens viktigste spiller. Han har avgjort mange kamper med mål og målgivende pasninger.
                                    I det siste har han ikke klart å kompensere downperiodene med krydder i form av mål og målgivende. Hvis det fortsetter, kan det ramme LSK hardt på tabellen.
                                    Derfor det er så viktig for LSK og trener Uwe Rösler å få maksimalt ut av Robert Koren den tida som gjenstår av kontrakten.
                                    Når midtbanespilleren kommer tilbake fra landskamp onsdag, må klubben starte "Aksjon Koren". Den handler om å vekke slovenerens interesse for å vinne fotballkamper med LSK.
                                    Om Rösler og de andre på Åråsen lykkes med det eller ikke, kan være forskjellen på gull og en plass lenger ned på tabellen.
                                    U-land kanaris

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #58
                                      Royal League fortsetter som før

                                      Pressemeddelelse



                                      Alle seks aktionærer i Royal League har dags dato afholdt bestyrelsesmøde. Fra alle landes side blev der udtrykt tilfredshed med turneringen. Bestyrelsen for Royal League ønsker således at fortsætte turneringen med udgangspunkt i, at der deltager fire hold fra hvert land. Royal League fortsætter således sit arbejde med planlægningen og udviklingen af turneringen, udtaler formanden for Royal League, Thomas Christensen.

                                      Kjør debatt:

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #59
                                        [B] Edu slapp med skrekken [B]
                                        Av Thomas Gulbrandsen
                                        15.08.06 11:41, ny 15.08.06 11:47


                                        Gladnytt til Lyn-fansen: Edu er aktuell til seriekampen mot Lillestrøm neste onsdag.
                                        Les også: - Aldri sett bedre i Tippeligaen
                                        Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke tok pusten fra publikummet på Nadderud, og scoret to mål før han måtte ut med en kneskade halvveis ut i andre omgang.
                                        Etter kampen opplyste 20-åringen til TV 2 Nettavisen at han hadde landet forkjært i en hodeduell, og at han ikke visste hvor alvorlig skaden var.
                                        Mandag var han til MR-undersøkelse, og i dag kom resultatet.
                                        - Edu har fått en hevelse fortil i kneet. Skaden er ikke alvorlig, og han er aktuell til kampen mot Lillestrøm neste onsdag, sier Lyn-lege Anders Walløe til TV 2 Nettavisen.
                                        De neste dagene kommer Edu til å trene alternativt på sykkel og i styrkerommet. Den medisinske ledelsen i Lyn kommer til å vente til kampdagen før de avgjør om Edu er spilleklar mot LSK.

                                        Se Edus supermål og alle høydepunktene fra Stabæk - Lyn gratis på FXTV
                                        | Denne artikkelen er skrevet ut fra: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle710466.ece |
                                        Kunne tenkt meg å slippe å møte han
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #60
                                          - Føler ikke noe press


                                          I UVANT ROLLE: Anders Rambekk. ( Foto: EIRIK FARDAL )


                                          BISLETT: Anders Rambekk har bare spilt to kamper for Lillestrøm på høyreback denne sesongen. Mot selveste Brasil får han tillit i den uvante rollen.



                                          Av: Roar Lyngøy
                                          Publisert: 15.08.2006 kl. 16:00
                                          Men telemarkingen tar det hele med tilsynelatende knusende ro.
                                          - Jeg føler ikke noe press. Høyreback er egentlig ikke min posisjon, og jeg føler ikke at jeg har noe å tape, sier Rambekk.
                                          Under deler av tirsdagens trening på Bislett lå han nede og fikk behandling.
                                          - Jeg sliter litt med lysken, men det er ikke noe alvorlig. Jeg er klar mot Brasil. Klar som et egg! sier den tidligere Odd Grenland-spilleren.

                                          - Midtstopper jeg er

                                          Rambekk har spilt seg inn på landslaget etter overgangen til LSK. Men høyreback-posisjonen er han ikke helt tilfreds med.
                                          - Jeg har spilt to kamper denne sesongen i den posisjonen. Jeg er også blitt brukt som venstreback. Men det er først og fremst midtstopper jeg er. Det er der jeg tror jeg har størst potensial, sier Rambekk.

                                          Sier ikke nei

                                          Men legger fort til:
                                          - Jeg er bare glad for at jeg får spille på landslaget. Det sier man ikke nei til, uansett om det er i en litt uvant posisjon, sier han med et smil.
                                          Rambekk tror det først og fremst blir defensiv jobbing på ham onsdag.
                                          - Det blir veldig gøy å spille mot Brasil, samtidig som backen er en litt utsatt rolle med mange en mot en-situasjoner. Men vi skal være kompakte bakover mot Brasil.

                                          Magekribling

                                          Rambekk innrømmer at det kommer til å krible godt i magen i timene før avspark.
                                          - Jo mer jeg tenker på det, jo mer kribler det. Men der og da, når kampen er i gang, tenker man ikke på det, sier Rambekk.
                                          Åge Hareide sier det er godt mulig at Rambekk blir å finne på høyrebacken også i EM-kvaliken til høsten.
                                          - Vi har testet ut mange sidebacker etterhvert, og kvaliteten har vært høyst varierende. Anders har stort sett vært god for Lillestrøm denne sesongen, og vi ønsker å teste ham, sier landslagssjefen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎