Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Er Uwe god nok som trener for LSK?

    Opprinnelig skrevet av Torolf
    Tiden da LSK vant med utklassingssifre er også forbi. Hovedårsaken er at vi legger om spillet når vi tar ledelsen i en kamp. Jeg savner utklassingssifrene fra Erlandsen-tida (vel å merke de som gikk i LSKs favør).
    Merk at den gangen gikk det faktisk an aa spille med kantspillere som kom til innlegg (som i nevnte kamp med 6-0-seier).

    I aar sitter Uwe med huet i raeva og inbiller seg at vi vinner med Kiko/Soegaard paa kant. Raevafotball kalles det, bokstavelig talt.

    Som tidligere nevnt her utallige ganger, saa har vi enda ikke spilt en gjennomfoert god seriematch i aar. Og det med det som kanskje er en av tidenes beste LSK-staller. Skandale. Ny trener naa, saa kanskje vi redder stumpene!
    117
    Ja
    54,70%
    64
    Nei
    28,21%
    33
    Vet ikke
    17,09%
    20

    The poll is expired.

    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    I aar sitter Uwe med huet i raeva og inbiller seg at vi vinner med Kiko/Soegaard paa kant. Raevafotball kalles det, bokstavelig talt.
    Herre min kjære skaper, dette er vel et levende eksempel på hva Mykle kaller "Sølve Grotmol". Løvenstad byttes dog ut med Vestli.

    Håper Kasey får fortsatt tillit. Han gjorde en bra match mot Sandefjord og han virker å være ekstremt på hugget om dagen. Kanskje bør Uwe også vurdere Martin fra start på venstresiden.

    Det er fristende å gi Steffi fortsatt tillit som høyreback på grunn av høyden og dueller mot Årst og Rushfeldt, men jeg vil heller ha inn Anton som er bedre offensivt og har mer å bidra med der. Rambekk og Kippe burde være mer enn nok til å holde styr på Tromsøs spisser.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Herre min kjære skaper, dette er vel et levende eksempel på hva Mykle kaller "Sølve Grotmol".
      Uff. Tenk at noen kan ha andre meninger enn aa ukritisk hylle Uwe.

      Vi har faktisk ikke spilt en eneste bra seriematch i aar, og naa faar det holde med elendige disposisjoner paa venstrekant.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Uff. Tenk at noen kan ha andre meninger enn aa ukritisk hylle Uwe.

        Vi har faktisk ikke spilt en eneste bra seriematch i aar, og naa faar det holde med elendige disposisjoner paa venstrekant.
        Herregud mann! Det er greit å ha andre meninger, men kontroversielle meninger bør bygges opp med desto tyngre argumenter.

        På de ti siste årene (fra 96) har LSK fått med seg to 2. plasser, mens det ikke har blitt noen 3. plasser. Det vil si at vi ligger an til det tredje beste resultatet på ti år. I tillegg til dette har vi vært i to finaler (men dessverre tapt disse), og fjerdeplassen i fjor var tangering av det tredje beste (denne sesongen sett utenom, siden alt ikke er avgjort) resultatet på samme tid.

        Ut fra dette vil jeg si at det trengs mer tyngde i argumentene dine enn at du er misfornøyd med venstrekanter som ikke "slikker krittet" (om jeg forstår deg riktig, for du sier egentlig bare at vi spiller med gale venstrekantspillere). Brann spiller for øvrig heller ikke mye med to rene vinger, og de ligger på 2. plass. Dvs. at de to øverst plasserte lagene med 4-4-2, spiller uten to rene vinger.

        Jeg har forhåpninger om å se Husár mer på vingen etter hvert, men
        det blir for lettvint å si at Uwe gjør en dårlig jobb, bare fordi vi ikke vinner alt, og at vi spiller med mer sentrale midtbanespillere på venstrekanten.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #5
          Opprinnelig skrevet av Kimito
          På de ti siste årene (fra 96) har LSK fått med seg to 2. plasser, mens det ikke har blitt noen 3. plasser. Det vil si at vi ligger an til det tredje beste resultatet på ti år.
          Denne sammenligninga er litt for enkel. Med Per Bergs inntreden så har vi brukt mye mer penger enn i alle disse foregående åra. Man må vurdere hva vi får igjen for pengebruken.

          Jeg har stor sans for Uwe, men jeg begynner å synes at vi får lite uttelling for pengebruken.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            #6
            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            Denne sammenligninga er litt for enkel. Med Per Bergs inntreden så har vi brukt mye mer penger enn i alle disse foregående åra. Man må vurdere hva vi får igjen for pengebruken.

            Jeg har stor sans for Uwe, men jeg begynner å synes at vi får lite uttelling for pengebruken.
            Joda, jeg ser den, men samtidig er det mer penger i alle klubbene nå igjen. LSK har ikke skilt seg spesielt ut på den fronten, og bruker trolig mindre enn RBK, Brann, VIF...og Viking? Så ut fra pengebruk ligger vi i alle fall ikke under nivået vi bør ligge på. Når man i tillegg ligger der man skal i henhold til den langsiktige planen som Uwe lanserte tidligere, så synes jeg den harde kritikken er drøy kost. Skulle vi derimot fortsette i stimen fra denne høstsesongen. La oss si ut sesongen, og inn i neste sesong. Da begynner også jeg å bli kritisk.

            Mener for øvrig ikke at alt har blitt gjort riktig under Uwe og Gunnar, men håper de lærer enda mer på veien.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #7
              RB hadde i går en sak om LSKs dårlige formutvikling. På de 15 kampene fra runde 8 til runde 23 har vi prestert å tape 17 poeng vis-à-vis Rosenborg.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4376

                #8
                Opprinnelig skrevet av BennyLem

                Vi har faktisk ikke spilt en eneste bra seriematch i aar, og naa faar det holde med elendige disposisjoner paa venstrekant.
                Tja. Vil vel si at Molde hjemme (3-0 etter 30 min), og Viking kampen borte var rimelig bra. De jeg kom på i farten.

                Men er enig i at vi ikke har spilt mange utrolige kamper under Uwe, som f.eks 5-1 i Bergen i 2004. Savner at ikke angrepsviljen er større når vi leder. Sånn som i kampen mot Molde kunne vi kjørt på og feid over dem. Istedet velger vi å kontrollere inn.
                Last edited by _Jonern; 19.10.2006, 16:33.
                ..................

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Denne sammenligninga er litt for enkel. Med Per Bergs inntreden så har vi brukt mye mer penger enn i alle disse foregående åra. Man må vurdere hva vi får igjen for pengebruken.

                  Jeg har stor sans for Uwe, men jeg begynner å synes at vi får lite uttelling for pengebruken.
                  Det er ikke riktig Roy. Sammenlignet med konkurrentene i Tippeligaen, bruker LSK mindre i år enn vi har gjort tidligere år.

                  Den vesentligste forskjellen er at LSK i år har investert i en dyr spiller i Occean. Kunne sikkert ta med Husar også, men ingen forventet at han skulle gjøre noen forskjell denne sesongen. Tidligere har LSK brukt veldig mye penger på lønn.
                  Last edited by Rønnern; 19.10.2006, 17:47.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    RB hadde i går en sak om LSKs dårlige formutvikling. På de 15 kampene fra runde 8 til runde 23 har vi prestert å tape 17 poeng vis-à-vis Rosenborg.
                    Vi har vunnet fire av de siste femten kampene. Omtrent hver fjerde kamp ender med seier.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Det er ikke riktig Roy. Sammenlignet med konkurrentene i Tippeligaen, bruker LSK mindre i år enn vi har gjort tidligere år.
                      Denne sammenligningen har jeg ikke sett noe sted. Har du regnet ut dette og glemt å dele det med oss andre, Rønnern?

                      En annen kilde har disse tallene for i år:


                      Jeg veit at disse talla er kompliserte å beregne og å sammenligne, siden det er mange selskaper involvert. Kanskje skulle noen av pengene vært holdt utenfor, men LSK invest-pengene burde kanskje telt med andre veien. De er så vidt jeg har forstått ikke blitt tatt med i regnskapet over.
                      Men jeg har en følelse av at Rösler har mer å rutte med enn Erlandsen hadde, også i forhold til våre konkurrenter.

                      Mer diskusjon om dette ligger her:
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • Ola
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1651

                        #12
                        Det er helt skamfullt dårlig. Kollaps og psykisk knekk på en gang.

                        Men men, vi kan glede oss over at vi på sensommerern var "det laget som var best hvis vi slo sammen poengene fra 1,5 sesonger.)

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          Det er helt skamfullt dårlig. Kollaps og psykisk knekk på en gang.

                          Men men, vi kan glede oss over at vi på sensommerern var "det laget som var best hvis vi slo sammen poengene fra 1,5 sesonger.)
                          Det er da noe....

                          Best når det ikke gjelder.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1452

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Torolf
                            RB hadde i går en sak om LSKs dårlige formutvikling. På de 15 kampene fra runde 8 til runde 23 har vi prestert å tape 17 poeng vis-à-vis Rosenborg.
                            Jeg synes årets sesong har vært en gedigen nedtur selv om det skulle ende med en bronse. Som trenere pleier å si må man se bak resultatet og for LSKs del er det lite hyggelig. Vi har i løpet av sesongen gått fra å være et topplag til en middelmådighet. Vi har tatt 18 poeng på de siste 15 kampene. Det gir et snitt på 1,2 poeng per kamp. Hadde vi tatt så få poeng hele sesongen ville vi idag ha ligget på 8. plass med 28 poeng. Vi har helt klart ikke hatt marginene på vår side, men det blir en dårlig unnskyldning når forskjellen er så stor. Jeg vet ikke hva årsaken til den tilnærmede kollapsen er, men det er noe LSK må finne ut av. Ellers har vi ikke mye å se fram til neste sesong. Det er utrolig at et lag greier å bli så mye dårligere i løpet av en sesong. Jeg håper selvfølgelig at vi greier å sikre bronsemedaljen, men at denne sesongen ikke har vært en nedtur er en ubegripelig påstand for meg. Dette er min 11. sesong som fast tilskuer på Åråsen og enda lar titlene vente på seg. Da blir en 3. plass fattig trøst. Men jo lengre ventetida varer, jo deiligere blir det den dagen vi endelig kan løfte et trofe igjen!

                            I all ergrelsen kan man jo bare drømme om hva som hadde skjedd dersom LSK ikke hadde blitt snytt for Sapara...
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Kunne sikkert ta med Husar også, men ingen forventet at han skulle gjøre noen forskjell denne sesongen.
                              Dette er noe av det jeg er mest kritisk til. De fleste andre lagene forsterket seg rundt sommeren enten ved kjøp av spillere og/eller bytte av trener. Vi hentet Husar, som ikke får spille. Skyldes manglende spilletid:

                              A. Et gedigent bomkjøp fordi han ikke er god nok?

                              B. Taktisk blemme å ikke benytte han?

                              C. Ikke meningen at han skulle bidra med noe i år? (Som Rønner'n insinuerer. Det er isåfall en gedigen skandale, all den tid en skikkelig kantspiller var det vi trengte sårt).

                              Uansett er dette ledelsen sin feil. Jeg holder (mye pga. ubekreftet håp) en knapp på alternativ B. Derfor blir jeg eitrendes forbanna når jeg ser Uwe krøkke det til med Kiko/Søgård på kant, og begrunne det med det lamme "defensiv trygghet". (Et hovedproblem i år er at frykten å tape virker større enn ønsket om å vinne).

                              Som nevnt tidligere, så kan jeg ikke huske at vi totalt sett har hatt en bedre stall (dette er selvsagt subjektivt, men tenk hva vi har slitt med av egne spillere tidligere år, spesielt utover i sesongen). Rosenborg er også relativt sett svekket sett opp mot andre sesonger. Jeg mener at vår dårlige prestasjon i år (ikke en eneste bra seriematch, kun dommerhjelp i starten av sesongen gjør at vi ikke ligger på nedrykk) skyldes en kombinasjon av:

                              1. Feil disposisjon av laget fra start. Spesielt venstre kant.

                              2. Feig taktikk. Legg seg bakpå hvis vi leder.

                              3. Feilkjøp/feilinnpassing av spillere (Occean, Danton, Husar, Olsen, til enhver tid en ikke-EØS-spiller som er indisponibel).

                              Å høre sutring om personlige feil hver gang vi taper gir meg bare bekreftelser på at vi har en trener som ikke er verdig rollen sin.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Et hovedproblem i år er at frykten å tape virker større enn ønsket om å vinne
                                Akkurat mine tanker også.
                                Dette er desto mer irriterende fordi jeg føler at spillerne er gode nok i massevis. Det ser ut til at tenningen og gløden er helt fraværende. Er det ikke gøy å spille foran Norges beste publikum, da? Da kan man heller legge opp.

                                Det har vært snakket om psykolog-hjelp til spillerne.
                                Kanskje det vil være mer kostnadseffektivt og nyttig at de som daglig omgås spillerne sendes på seminar for å forbedre sin evne til å motivere og hjelpe spillerne?

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                2. Feig taktikk. Legg seg bakpå hvis vi leder.
                                Jeg har ikke alltid inntrykk av at det er taktikk å legge seg bakpå, men det er påfallende hvor passive gutta ofte blir.
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • KimFL
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1410

                                  #17
                                  Om Uwe er en god nok trener, er vel kanskje litt tidlig å gi noe eksakt svar på. Da han ble ansatt som trener, hadde han ambisjoner om å seriegull innen 3 år. I fjor var målsetningen en plass blant de 4 beste og cupgull. Det klarte vi nesten (dårlig matte på Ullevål kan vel ta noe av skylden for dette). Da vi skulle ut i Royal League, så ble målsettingen oppjustert til å komme seg til finalen. Det klarte vi også, men dessverre ble det tap der og.

                                  Målsettingen for i år var medalje. Det ligger vi an til nå. Gullet er nok uten rekkevidde, men sølvet er fortsatt en mulighet, selv om det ikke ser så lyst ut akkurat nå. Bronse er vel det som er mest aktuelt, selv om det like gjerne kan bli 4-5 plass....så jevnt er det faktisk i toppen nå. Så klarer vi bronsen, evt sølv, så trur jeg vi bør være brukbart fornøyd med sesongen. Selvfølgelig skuffende at vi også i år har "svikta" på slutten av sesongen, men det tar tid å bygge et topplag/vinnerlag.

                                  Uwe's uttalte ambisjoner var gull i 2007, og siden han mer eller mindre har nådd de målene han har satt (så langt), så ser det jo bra ut. Så jeg velger å fortsatt ha trua på at dette kan bli noe stort.

                                  Får vi 3. plassen i år, så betyr det både UEFA-cup og Royal League, hvilket også betyr bra matching i vintersesongen/sesongoppkjøringa, og ikke minst muligheten til ekstra penger i kassa. Og så blir'e jo morsomt hvis vi får noen europeiske topplag til Åråsen da....drømmer om Real Madrid eller Barcelona, men de får vi ta etter neste sesong....i CL.


                                  mvh
                                  KimFL

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    1 Rosenborg 15 11 2 2 27 - 13 35
                                    2 Start 15 8 4 3 21 - 17 28
                                    3 Vålerenga 15 8 3 4 29 - 17 27
                                    4 Brann 15 8 1 6 22 - 21 25
                                    5 Stabæk 15 6 4 5 28 - 24 22
                                    6 Lyn 15 6 3 6 21 - 19 21
                                    7 Ham-Kam 15 5 4 6 23 - 20 19
                                    8 Tromsø 15 5 3 7 23 - 24 18
                                    9 Lillestrøm 15 4 6 5 22 - 24 18
                                    10 Sandefjord 15 5 3 7 25 - 31 18
                                    11 Viking 15 5 2 8 16 - 22 17

                                    12 Fredrikstad 15 4 4 7 26 - 31 16

                                    13 Odd 15 4 3 8 18 - 27 15
                                    14 Molde 15 4 2 9 17 - 28 14

                                    Dette er tabellen de siste 15 kampene. Jeg tviler på om klubben, med sine ambisjoner, er fornøyd med å duppe rett over nedrykk i 2/3 av sesongen. Så jeg håper det sportslige apparatet tar å bretter opp ermene så for som mulig. Dersom vi greier bronsen, får det være godt nok. Derom det blir dårligerer bør man i hvertfall se an litt. Noe kommer jo an på om spillegruppa er fornøyd også.

                                    Kommentar

                                    • kimmern
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 1173

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Uff. Tenk at noen kan ha andre meninger enn aa ukritisk hylle Uwe.

                                      Vi har faktisk ikke spilt en eneste bra seriematch i aar, og naa faar det holde med elendige disposisjoner paa venstrekant.
                                      WOOORD

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        (ikke en eneste bra seriematch, kun dommerhjelp i starten av sesongen gjør at vi ikke ligger på nedrykk)
                                        Feil. Hvis vi hadde tatt like mange poeng hele sesongen som vi har gjort de siste 15 kampene hadde vi ligget på 8. plass med 28 poeng. Det er forøvrig bare tull at det kun var dommerhjelp som gjorde at vi hadde en god sesongstart og dette må vel etter hvert sies å ha jevnet seg ut ganske betraktelig.

                                        LSK tok under Erlandsens siste 3 år 3 strake 7. plasser. De siste to årene med Uwe har gitt: 4. plass, cupfinale, RL finale og i år ligger vi an til 3. plass. Hvilken forferdelig jobb Uwe må ha gjort. Jeezez..
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎