Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    #61
    Enhver trener som sørger for en ubrutt seiersrekke mot enga er en suksess. Next question please!

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      #62
      Uwe er noe av det beste som har skjedd LSK.
      Men at han gjør feil er det faen ikke noe spørsmål om.
      La oss alle håpe han har lært og tar oss til toppen neste sesong. Håper nesten at vi ikke klarer å kvalifisere oss til RL heller, kanskje spillerne er mer tente gjennom hele sesongen, og ikke bare halve da....
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #63
        Opprinnelig skrevet av Dole
        Jeg er sikker på Uwe vil være ganske fornøyd i morgen også. Han vil trolig hevde at vi spilte våre beste omgang for sesongen i dag.
        Og det har han i tilfelle helt rett i.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #64
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Og det har han i tilfelle helt rett i.

          Er enig i at vi spilte en god 1. omgang idag. Men så var også TIL helt ufattelig rævva også. At laget kvalitetmessig hører hjemme i Adecco er det ingen tvil om. 2. omgang var vi ikke så gode, men alt i alt en bra kampe av gutta. Idag har vi kun Koren som har selvtillit foran mål og det er for lite.

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #65
            Faen meg godt gjort å peke ut treneren som feilen etter dagens kamp. Jeg spør følgende: Hvilke taktiske feildisposisjoner gjorde Uwe idag? Hva faen gjorde han galt?

            Vi skaper omkring 15 målsjanser idag, og makter å sette 1 av dem i mål. Vi blir snytt for et soleklart straffespark på Sundgot, og nettavisen skriver at fellingen av Koren skjedde innenfor 16-meteren, uten at jeg kan si noe sikkert da jeg ikke har sett situasjonen.

            Tromsø på sin side, skaper 2 søte, små sjanser i tillegg til et straffespark som er hodeløst ræva av våre spillere. At vi i det hele tatt klarer å skape en situasjon som gjør at dommern KAN dømme straffespark mot banens treigeste spiller på vei etter en ball som ruller mot dødlinja er for meg utrolig. Men på langt nær like utrolig som at treneren får skylda etter denne kampen.

            Hva vil dere Uwe skal si? "Jeg tar selvkritikk for at spillerne ikke klarer å score mål på de 15 sjansene de har" ? Hvordan kan Uwe på noen som helst måte ha en innvirkning på at samtlige spillere på banen kronisk bommer? Spillerne trener stadig på avslutninger på treningene, men de bommer likevel. Hvis noen i det hele tatt har et eneste godt argument for at Uwe ikke er god nok etter dagens kamp, som forøvrig var enveiskjøring kampen igjennom, så vil jeg like å se det. Fjollete dustekommentarer fra sjeler som lever i den negative verden uten et snev av saklighet ser ikke jeg på som et argument.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #66
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Og det har han i tilfelle helt rett i.
              Da må lista ligge lavt (noe forøvrig jeg er enig at den gjør, ettersom vi knapt har spilt gode omganger i år).

              Vi spiller på hjemmebane, og møter seriens dårligste lag (helt til vi gir de tre poeng). Da bør vi klare å få et visst trøkk?

              Slik jeg ser det tvinger vi ikke TIL-keeperen til mange redninger i dag. Vi har et visst trøkk, men skaper ikke mange sjanser, og de få sjansene vi skaper treffer vi ikke ramma på.

              Ingen skudd på mål -> ingen mål -> ingen seier -> ingen medaljer -> elendig sesong -> Uwe må gå.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1223

                #67
                Opprinnelig skrevet av reka
                Enhver trener som sørger for en ubrutt seiersrekke mot enga er en suksess. Next question please!
                dette er vel iallefall dagens dummeste.

                Kommentar

                • runarM
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 565

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Ingen skudd på mål -> ingen mål -> ingen seier -> ingen medaljer -> elendig sesong -> Uwe må gå.
                  Har hatt troa på Uwe lenge, men når vi spiller en hel sesong i TL uten å overbevise 100% i en eneste match...... Mulig stallen er for dårlig til å spille ut noen av de andre laga. Mulig alle de andre laga har gode dager når de møter oss. Mulig det skyldes personlige feil hver eneste gang. Mulig det er uflaks. Eller ikke.

                  Ikke sikkert Uwe er så dårlig taktisk, men vi har ihvertfall ikke overbevist i det heletatt denne sesongen - og ett sted må jo feilen ligge.
                  runarM

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Da må lista ligge lavt (noe forøvrig jeg er enig at den gjør, ettersom vi knapt har spilt gode omganger i år).

                    Vi spiller på hjemmebane, og møter seriens dårligste lag (helt til vi gir de tre poeng). Da bør vi klare å få et visst trøkk?

                    Slik jeg ser det tvinger vi ikke TIL-keeperen til mange redninger i dag. Vi har et visst trøkk, men skaper ikke mange sjanser, og de få sjansene vi skaper treffer vi ikke ramma på.

                    Ingen skudd på mål -> ingen mål -> ingen seier -> ingen medaljer -> elendig sesong -> Uwe må gå.
                    Innlegget ditt er egentlig så latterlig at det ikke fortjener en kommentar, men i skrivende stund kjenner jeg at jeg blir smålig provosert. Du skriver KONSTANT negativt om ALT og alle som omhandlet laget til LSK, og idag har du tydelig lagt igjen ting man bruker til å se med hjemme. Hvis du klarer å prestere å skrive at vi ikke har mange avslutninger idag, da lurer jeg på hvilke forventninger du har til LSK? Tror du vi kan kjøre powerplay med 50 målsjanser og 8 mål i hver eneste kamp? Idag har vi styggmange målsjanser, men ditt eneste fokus ligger i at Uwe må gå så det er vel umulig å få deg til å innse annet.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Hvilke taktiske feildisposisjoner gjorde Uwe idag? Hva faen gjorde han galt?
                      Han flyttet blant annet Robert Koren opp som spiss, slik at vi mistet all vår kreativitet foran Tromsøs forsvarsmur. Fram til denne genistreken så hadde Koren nesten skapt alle sjansene våre. Etter denne genistreken så ble trøkket vårt langt dårligere.

                      Men dette er bare et grep i en kamp vi burde avgjort langt tidligere.
                      Likevel er denne kampen en i serien av mange dårlige, med et mannskap som alle eksperter mener er blant de tre beste i landet. Likevel ligger vi blant de tre nederste på "høsttabellen".

                      Er treneren helt uskyldig i det?

                      Mvh
                      Gammer´n
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1223

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Faen meg godt gjort å peke ut treneren som feilen etter dagens kamp. Jeg spør følgende: Hvilke taktiske feildisposisjoner gjorde Uwe idag? Hva faen gjorde han galt?

                        Vi skaper omkring 15 målsjanser idag, og makter å sette 1 av dem i mål. Vi blir snytt for et soleklart straffespark på Sundgot, og nettavisen skriver at fellingen av Koren skjedde innenfor 16-meteren, uten at jeg kan si noe sikkert da jeg ikke har sett situasjonen.

                        Tromsø på sin side, skaper 2 søte, små sjanser i tillegg til et straffespark som er hodeløst ræva av våre spillere. At vi i det hele tatt klarer å skape en situasjon som gjør at dommern KAN dømme straffespark mot banens treigeste spiller på vei etter en ball som ruller mot dødlinja er for meg utrolig. Men på langt nær like utrolig som at treneren får skylda etter denne kampen.

                        Hva vil dere Uwe skal si? "Jeg tar selvkritikk for at spillerne ikke klarer å score mål på de 15 sjansene de har" ? Hvordan kan Uwe på noen som helst måte ha en innvirkning på at samtlige spillere på banen kronisk bommer? Spillerne trener stadig på avslutninger på treningene, men de bommer likevel. Hvis noen i det hele tatt har et eneste godt argument for at Uwe ikke er god nok etter dagens kamp, som forøvrig var enveiskjøring kampen igjennom, så vil jeg like å se det. Fjollete dustekommentarer fra sjeler som lever i den negative verden uten et snev av saklighet ser ikke jeg på som et argument.
                        det ble iallefall stillt store spørsmåltegn ved Röslers disposisjoner av Robert Koren utover i andre omgang av Nils Johan Semb. Koren var glimrende i sin fremskutte midtbanerolle helt til Rösler gjorde grep som nærmest gjorde han helt usynlig.
                        Tyskerens disposisjoner ligner mere og mere på en udugelig Football Manager 2006 spiller, og det er vel egentlig det spillet tyskeren burde hatt i hendene og ikke et LSK lag som skriker etter selvtillit.

                        Kommentar

                        • Canaria
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Sep 2004
                          • 73

                          #72
                          Hadde Sundgot vært 100% frisk så hadde han nok kommet innpå tidligere og sikkert startet kampen også. Rösler kan jo ikke trylle spillerne friske heller da.


                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Han flyttet blant annet Robert Koren opp som spiss, slik at vi mistet all vår kreativitet foran Tromsøs forsvarsmur. Fram til denne genistreken så hadde Koren nesten skapt alle sjansene våre. Etter denne genistreken så ble trøkket vårt langt dårligere.

                            Men dette er bare et grep i en kamp vi burde avgjort langt tidligere.
                            Likevel er denne kampen en i serien av mange dårlige, med et mannskap som alle eksperter mener er blant de tre beste i landet. Likevel ligger vi blant de tre nederste på "høsttabellen".

                            Er treneren helt uskyldig i det?

                            Mvh
                            Gammer´n
                            Les hva jeg skriver da, jeg skrev hvordan Uwe kan klandres for at vi tapte IDAG, ikke høsttabellen. Koren har vært brukt som spiss med hell tidligere, og at han ikke gjorde seg like godt synlig idag blir etterpåklokskap. I tillegg skapte LSK såpass mange sjanser at du ikke kan si at det er det som er skylden. Men det er klart, når du leter etter feil så finner du dem, enten vi vinner eller taper.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • runarM
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 565

                              #74
                              Spørsmålet er vel om Uwe har gjort maksimalt ut av laget denne sesongen? Det gjelder både taktisk og psykologisk. I såfall er godt over halve stallen vår totalt overvurdert.
                              runarM

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                #75
                                Oppdatert tabell over vår verden siden 16. mai:

                                Rosenborg 16 30-14 38
                                Vålerenga 16 32-18 30
                                Start 16 21-19 28
                                Brann 16 23-24 25
                                Lyn 16 23-20 24
                                Stabæk 16 29-27 22
                                Tromsø 16 25-25 21
                                Sandefjord 16 27-31 21
                                Ham-Kam 16 24-21 20
                                Fredrikstad 16 28-32 19
                                Lillestrøm 16 23-26 18
                                Viking 16 17-24 17
                                Odd 16 19-29 15
                                Molde 16 18-29 15


                                Jeg klarer ikke å mislike Uwe, han er for tøff, men jeg er ganske sikker på at hvis dette hadde vært tabellen etter de første 16 serierundene i stedet for de siste 16, så ville ikke BennyLem og Maxpayne vært alene om å forlange Uwes hode på et fat.

                                Vi er i ferd med å speilvende 2002-sesongen. Da hadde vi 17 poeng på de 18 første og sto på kanten av stupet før Uwe egenhendig tok 20 poeng på de 8 siste. I år tok vi 20 poeng på de 8 første og sto på terskelen til paradiset, men det går mot 18 poeng på de 18 siste. Uten at vi skal gi Uwe skylda egenhendig.

                                Kommentar

                                • Vinje
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Feb 2006
                                  • 110

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
                                  Hey! Idiotparade her jo! Dere er latterlige, kunnskapsløse, og som supportere er dere verdt omtrent like mye for klubben som en tilfeldig fugleskit i storgata. Tror dere Alex Ferguson gjorde alt rett i Aberdeen? Eller at Arsene Wenger var sinnsyk fra første øyeblikk i Monaco? Ja, Uwe gjør en og annen taktisk disposisjon som ikke henger på greip, men disse feilene går på én ting, og kun én ting; manglende rutine. Dere har tydeligvis ikke skjønt en døyt av konseptet kontinuitet, mens fotballforståelsen tydeligvis ikke er den største heller. Uwe er rett mann, og denne kampen var det ikke vi som tapte, men Espen fuckings Berntsen.

                                  PS! Flo i stedet for Myklebust??? Du kan da umulig være interessert i fotball. Penny og stall er nok mer i din gate. Makan til horseshit.
                                  Så HVORFOR I HÆLVETE skal de få "trene" på å være trener i LSK da? Hva med å hente en erfaren trener som har evnen, kunnskapen og klokskapen til å gjøre noe med den "fantastiske" troppen vi har? Hvorfor skal vi la Uwe trene på dette hos oss, slik at vi for andre året på rad høyst sansynlig havner bak søppla fra VIF? Tørum er også nybegynner på Tippeliganivå, men ser du han gjøre like mye håpløse bytter og laguttak?

                                  Har vi vunnet så mye som en treningskamp siden Uwe så stolt stod på TV2 og proklamerte "Vi tar gull i år" ????
                                  Det var min mening, og den er alltid riktig!

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Innlegget ditt er egentlig så latterlig at det ikke fortjener en kommentar, men i skrivende stund kjenner jeg at jeg blir smålig provosert. Du skriver KONSTANT negativt om ALT og alle som omhandlet laget til LSK, og idag har du tydelig lagt igjen ting man bruker til å se med hjemme. Hvis du klarer å prestere å skrive at vi ikke har mange avslutninger idag, da lurer jeg på hvilke forventninger du har til LSK? Tror du vi kan kjøre powerplay med 50 målsjanser og 8 mål i hver eneste kamp? Idag har vi styggmange målsjanser, men ditt eneste fokus ligger i at Uwe må gå så det er vel umulig å få deg til å innse annet.
                                    Jeg er ofte kritisk, men helst når det er en god grunn. Min feil i dag (hvis du sjekker før-matchtråden) var at jeg ikke var negativ nok (selv om dette kan være vanskelig å tro). Jeg fryktet 0-0, men Uwe klarer faktisk å toppe dette med å tape 1-2 hjemme mot bunnlaget Tromsø, som er noe av det tristeste som har vært i serien siden Mjølner.

                                    Legg også merke til at jeg presiserer at vi hadde få (ingen, bortsett fra målet?) avslutninger på kassa. At Søgård, Kasey eller OO sleiver ballen utenfor kvalifiserer ikke til skudd på mål. Som jeg skriver er første bud å treffe ramma. Her har Søgård, OO m.fl. en lang vei å gå.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Smukken
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2004
                                      • 718

                                      #78
                                      Det kan virke som om treningsgrunnlaget er feil (dvs trene på feil ting - intensitet)

                                      Nullstilling av mentalitet / Motivere riktig / Øke selvtillit

                                      Flaks kommer som en følge av hardt arbeid gjennom en hel sesong og er ikke basert på tilfeldigheter (dvs alle gode lag har flaks) - har vi flaks ? nope

                                      For ikke å snakke om taktiske feil (det begynner å bli en del av de nå)


                                      Jeg mener Uwe er feil person for LSK - og har ment det en stund. Faen det er nesten så jeg savner Arne.
                                      Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Legg også merke til at jeg presiserer at vi hadde få (ingen, bortsett fra målet?) avslutninger på kassa. At Søgård, Kasey eller OO sleiver ballen utenfor kvalifiserer ikke til skudd på mål. Som jeg skriver er første bud å treffe ramma. Her har Søgård, OO m.fl. en lang vei å gå.
                                        Her er jeg helt enig med deg, men poenget er at vi skaper drøssevis med feite målsjanser som vi setter like utenfor hver gang. Det betyr jo at vi faktisk skaper sjanser, og det er ingen tvil om at vi er nødt til å trene avslutninger. Likevel synes jeg det er fullstendig urimelig å si at vi ikke presterer offensivt fordi om bare 3 av 15 avslutninger treffer mål, fordi den spillestilen vi kjører idag feier over Tromsø totalt. Uwe kan ikke gjøre jobben for gutta der ute på banen, men idag skulle jeg ønske at Uwe vandret rundt på banen som vårt fremste angrepsvåpen i stedet for sjefen på benken. For Uwe hadde aldri latt seg be to ganger på den måten gutta gjorde idag.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • bøllefrø
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2004
                                          • 462

                                          #80
                                          Man kan selvsagt ikke si at Uwe skal score målene, eller at han skal spille i forsvar og lukke døra. Men når personluige feil gjentar seg, og spisser blir vaksinert mot å score, mener jeg trenerne har et ansvar. Det er gode spillere, og jeg tror de trenger andre rammer enn det de får av Uwe 6 co. Ta Rambekk f.eks. - han er en god spiller som helt plutselig gjør grove feil. Jeg tror det handler om utrygghet og feil fokus.

                                          En treners viktigste oppgave er å få et kollektiv til å prestere - sammen. Det har ikke Uwe klart hverken denne eller forrige høst. Han har heller ikke klart å få kollektivet til å prestere i noen av de to finalene vi har spilt.

                                          Uwe virker flink til å drille kollektivet helt inntil noe står på spill. Men når det drar seg til, når hver kamp har konsekvenser, da klarer ikke gruppa å prestere. Jeg tror at han ikke har de psykologiske evnene til å ta presset vekk fra spillergruppa, så de kan konsentrere seg om å spille kamp slik de gjør på trening.

                                          Men: jeg har selvsagt ikke peiling, men det er den antakelsen som ligger mest nær min synsing.

                                          Og så kan vi bare avblåse alt pjattet om Koren: siden vi ikke er i Europa neste år, kommer han ikke til å spille for oss. UEFA-cup var siste halmstrået for å beholde han, nå er jeg 99% sikker på at det røyk i dag. Dessverre.

                                          Og så synes jeg det er synd at LSK i år igjen har stor innvirkning på bunnstriden (i kompani med elendige dommere). 0 poeng mot Tromsø og 6 mot Viking vitner om et lag som ikke makter å ta ut potensialet i enkeltkamper og som svinger i prestasjonene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎