Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    En sammenligning av Erlandsen vs. Uwe i forhold til antall poeng per sesong:

    Erlandsen:
    år poeng
    98 33
    99 48
    00 40
    01 56
    02 36
    03 37
    04 35
    =========================
    Snitt = 40,7

    Uwe
    år poeng
    05 42
    06 37 + ? (2 kamper igjen)
    =========================
    Snitt med 0 poeng på de to siste = 39,5
    Snitt med 3 poeng på de to siste = 41
    Snitt med 6 poeng på de to siste = 42,5

    Ut fra dette er det lite som tyder på at det er framgang under Uwe sammenlignet med Erlandsen!
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • stiandahl
      Medlem
      Hoffnarr
      • Apr 2004
      • 61

      Krever opprydding etter Röslers uttallelser

      Før kampen mot Tromsø mandag satte jeg kaffen i vrangstrupen da vår trener Røsler uttalte til media at han var fornøyd spillemessig med de siste kampene LSK har spillt henholdsvis mot Stabæk,Molde og Sandefjord.
      Har det klikket for fyren eller??? Jeg blir helt sjokkert over uttalesen.

      F.eks mot Molde spilte vi mot et lag som var fryktlig svakt og Lillestrøm var ikke så mye bedre. Jeg var etter den kampen helt forskremt over så lavt tippeliganivå som ble utøvd akkurat der. Og det var en god kamp av Lillestrøm......

      Jeg prøver å tenke hva Røsler tenker. Ja vi hadde banespillet, vi hadde noen få sjanser, men ærlig talt Røsler. Det var ikke noe mer enn det.

      Det som begynner å gå meg på nervene nå er at vår trener til stadighet etter kampene uttaler at han syntes synd på guttene,at Lillestrøm hadde fortjent noe mer, og at man ikke kan gjøre noe med personlige feil(minner meg litt om Høgmo i våres når han skulle snakke med pressen om Rosenborg sine dårlige prestasjoner.
      Faktum er det at Lillestrøm etter min mening i serien 2006 ikke har spillt en virkerlig god kamp. Det er skremmende!! I våres tok vi poeng fordi vi hadde marginene på vår side mens i høst har vi tapt mange poeng fordi vi ikke har vært så heldige. Spillemessig mener jeg serien 2006 har vært klubbens svakeste på mange mange år.

      Med den stallen vi har hatt i 2006 mener jeg vi lang på vei skulle hatt lang flere poeng enn det vi har til nå. Noe har virkerlig gått galt. Og at Rosenborg vinner serien i år er faen meg ikke fordi RBK har vært så veldig gode,det er fordi blant annet VIF,Brann og LSK har prestert lang under hva man kan forvente.

      Og så til alle som var så fordømt negative til Erlandsen.Jeg tør påstå at alle sesongene Erlandsen var trener presterte han bedre med LSK enn det som har vært tilfelle med sesongen 2006 hvis man ser på hvilke ressurser man hadde. Jeg mener også at fjorårets sesong var lang under det man burde ha prestert.

      Det eneste det handler om i fotball er resultater, og kommer ikke dem må man gjøre forandringer. Så brutalt er det. Per Berg må vri seg i skuffelse om dagen og gud vet hva han tenker. Fornøyd er han nok ikke....
      Har han like gode kvalifikasjoner for å kunne gjøre grep i en fotballklubb som han har gjor innen næringslivet forventer jeg at han etter sesongen tar en evaluering av resultatene og sier: "Røsler du fikk sjansen i 2 år men har ikke oppnådd det vi eller du hadde håper på".

      Jeg mener det er dags for et trenerbytte og mener helt opplagt at vi nå ser hva resultatene av å ansette en person uten treningserfaringer har gitt i form av resultater.
      Jeg mener også enkelte i administrasjon må gå av. Her mener jeg det absolutt må skje en fornyelse.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Støttes 100%.

        Det har vært noen av oss som har vært kritsike til Uwe og andre en stund, og forsøkt å se bak resultatene. Vi har blitt skjelt ut og bedt om å holde kjeft.

        Jeg er ikke primært forbanna på fjerdeplassen, det jeg er forbanna på, er at vi fortsatt har til gode å spille en god kamp, og at vi har en trener som nekter å ta selvkritikk. Det blir umulig å lære når man tror man gjør alt perfekt, og at det er bare dommere, tilskuere, journalister, maskoter og andre som har skyld i dårlige prestasjoner.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • bøllefrø
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2004
          • 462

          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Uwe kan da ikke skape mirakler heller.

          Han har nok gjort noen taktiske blundere i løpet av sesongen, men det gjør alle trenere.

          Det han derimot ikke kan gjøre noe med er mangelen på gode nok spillere, både rbk og brann har bedre spillere enn det Uwe disponerer, selv om akkurat det kanskje er vanskelig å innse med LSK-øyne.

          Vi har foreksempel spilt en hel sesong uten en klar venstre-ving, det bidrar ikke akkurat til gull.
          Er ikke enig. Etter min mening har vi hatt TLs sterkeste forsvar (ihvertfall inntil Stoffe forsvant), og det har likevel sluppet inn mer mål enn noen av de andre topplagene. Min teori er at Uwe som spiss ikke kan det med å sette forsvar. Hadde vi holdt tettere, hadde vi hatt flere poeng.

          Venstreving greiene blir litt dumt. Vi har en venstreving nå, og det er Uwes valg at vi ikke spiller med han. Det er også Uwe som valgte å ikke spille med Trond Olsen, og det er hans valg å konsekvent bruke Koren, Søgård eller Kiko på venstre uten å gi noen av dem sjansen til å spille seg "varm" på en uvant plass.

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
            En sammenligning av Erlandsen vs. Uwe i forhold til antall poeng per sesong:

            Erlandsen:
            år poeng
            98 33
            99 48
            00 40
            01 56
            02 36
            03 37
            04 35
            =========================
            Snitt = 40,7

            Uwe
            år poeng
            05 42
            06 37 + ? (2 kamper igjen)
            =========================
            Snitt med 0 poeng på de to siste = 39,5
            Snitt med 3 poeng på de to siste = 41
            Snitt med 6 poeng på de to siste = 42,5

            Ut fra dette er det lite som tyder på at det er framgang under Uwe sammenlignet med Erlandsen!
            Interessant statistikk. Med tanke på ressurser er dette ikke imponerende takk. Jeg frykter at snittet fort ender under 40 for å si det sånn...

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Støttes 100%.

              Det har vært noen av oss som har vært kritsike til Uwe og andre en stund, og forsøkt å se bak resultatene. Vi har blitt skjelt ut og bedt om å holde kjeft.

              Jeg er ikke primært forbanna på fjerdeplassen, det jeg er forbanna på, er at vi fortsatt har til gode å spille en god kamp, og at vi har en trener som nekter å ta selvkritikk. Det blir umulig å lære når man tror man gjør alt perfekt, og at det er bare dommere, tilskuere, journalister, maskoter og andre som har skyld i dårlige prestasjoner.
              Synes gårsdagens kamp var noe av det beste banespillet jeg har sett av fugla i TL i år. Kun marginer og dårlig dommer som gjorde at vi ikke vant. 1 forsvarsfeil, og en takling utenfor 16 metern avgjorde kampen.

              Så ser ikke helt hvorfor dette kommer opp nå. Forstå meg rett. Har sjelden vært så skuffa og frustrert som i går, men endelig viste vi at vi kan spille god fotball som vi gjorde i går.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                Med tanke på ressurser er dette ikke imponerende takk.
                Værsågod...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Har vi bedre resurser en noen av lagene rundt oss? Noe jeg ikke har fått med meg?
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7048

                    Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                    Er ikke enig. Etter min mening har vi hatt TLs sterkeste forsvar (ihvertfall inntil Stoffe forsvant), og det har likevel sluppet inn mer mål enn noen av de andre topplagene. Min teori er at Uwe som spiss ikke kan det med å sette forsvar. Hadde vi holdt tettere, hadde vi hatt flere poeng.

                    Venstreving greiene blir litt dumt. Vi har en venstreving nå, og det er Uwes valg at vi ikke spiller med han. Det er også Uwe som valgte å ikke spille med Trond Olsen, og det er hans valg å konsekvent bruke Koren, Søgård eller Kiko på venstre uten å gi noen av dem sjansen til å spille seg "varm" på en uvant plass.

                    Mange gode poenger, men Gunnar Halle var granngivelig back i 2,5 tiår. Han burde kunne ett og annet om forsvarsdrilling. Problemet ligger i organiseringen av laget og spillertypene Rösler foretrekker, tror jeg.

                    Jeg gir'n to kamper til å reise kjerringa. Da får vi RL, og kanskje medalje, og så får vi nøye oss med det. To tap på de siste kampene er uakseptabelt. Da ryker i tillegg 4. plassen, og da forventer jeg at det blir konsekvenser. Vi har resultatrekken til et bunnlag i høst.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                      Min teori er at Uwe som spiss ikke kan det med å sette forsvar. Hadde vi holdt tettere, hadde vi hatt flere poeng.
                      Din teori er uten hold i virkeligheten. LSK har en meget god struktur defensivt, det viser de få målsjansene vi faktisk slipper til imot.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Kanaristar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2005
                        • 155

                        Halle var en god forsvarer. Han har mye erfaring. MEN er han for snill og gosjelig til å være i trenerteamet til LSK ? Klarer han å overføre det han kan til spillerne ?
                        Kjøp Citroën !

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Det har vært noen av oss som har vært kritsike til Uwe og andre en stund, og forsøkt å se bak resultatene. Vi har blitt skjelt ut og bedt om å holde kjeft.
                          Er det noen som er resultatorientert, så er det jo grinebiterne. Prestasjonene til LSK har vært gode, spesielt på Åråsen. Utfordringen har vært uttelling.

                          Så kan det også sies at LSK i år til dels har skapt for få klare målsjanser ut fra den tidvise dominansen i banespillet. Så også i går. LSK skapte veldig mye, men neppe mer enn 5-6 store målsjanser, resten var av typen halvsjanser. Det som er kjipt er at Tromsø ikke skapte halvsjanser en gang...

                          Der har LSK en del å gå på i forhold til periodene med flyt under Erlandsen. Erlandsens store force var viljen til å flytte folk inn i boksen, i motsetning til hva en del liker å tro om "defensive" Arne. Den viljen ser vi ikke i like stor grad under Uwe, hvor det defensive er blitt prioritert.

                          All sjansestatistikk er ullen, men ta f.eks. tallene fra Eliteguiden på vg.no. Der ser vi at LSK i snitt skaper 4,7 målsjanser pr. kamp. Kun Molde, Start, Sandefjord og Odd er dårligere enn oss der.

                          Den samme statistikiken viser at LSK slipper til 3,5 målsjanser i mot. Desidert minst av alle lagene i Eliteserien. LSK er defensivt meget sterke, de slipper ikke til mye sjanser fra motstanderen, men sliter altså med store, avgjørende individuelle feil.

                          LSK er effektive, faktisk det tredje beste laget, med hensyn til å score på sine sjanser. 34% av sjansene ender i mål, Rosenborg putter på 27% av sine målsjanser.

                          Når det gjelder motsatt effektivitet, dvs. antall innslupne mål pr. målsjans i mot, har LSK en redningsprosent på 60. Trøndera derimot har 80% redninger på sjanser i mot.

                          Ingen tvil om at LSK ikke har fått betalt i poeng ut fra sjansestatistikken totalt. Og ser vi på banespillet og prestasjonene, mener jeg at den i enda større grad tilsier at LSK har gode prestasjoner bak resultatene.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Prestasjonene til LSK har vært gode, spesielt på Åråsen. Utfordringen har vært uttelling.
                            Det å ikke se et problem eller en utfordring er dessverre ikke uvanlig for mange i en organisasjon som sitter nær belsutningstakerne. Slik som du kanskje gjør, Ronnie. Du er er vel den på forumet som har aller nærmest kontakt og relasjoner med trenerne og spillerne i LSK. Derfor er det naturlig at du blir litt "svaksynt" etterhvert... :-)

                            Vi som f eks var i Molde, og de som så kampen på TV, skjønte i alle fall én ting. Det var ingen god prestasjon av LSK.
                            De som var i Sandefjord, eller vi foran TV-skjermen, så at det i praksis var en kamp mellom et lag fra Tippeligaen og et fra Adecco-ligaen. Likevel ble det uavgjort. Det var ingen god prestasjon av LSK.

                            Da må vi få lov å reagere når treneren sier at han er godt fønøyd med prestasjonene i disse kampene.
                            Det må være lov å reagere når vi i de tre kampene mot bånnlagene Molde, Sandefjord og Tromsø tilsammen produserer 11 målsjanser (i føge VG-børsen), og treneren kontrer med å si han synes "synd på gutta".

                            Jeg er langt på vei enig med de som hevder at Royal League-innsatsen kanskje gjorde oss helt blinde.
                            Men at vi skulle miste gangsynet så til de grader er likevel overraskende. Spesielt sett i lys av at trenden med spillet og PRESTASJONENE har fulgt den samme trenden over flere måneder.
                            For det er et faktum, uansett hvor "synd det er på gutta".

                            Så til slutt: Siden dette er mitt innlegg nummer 1000 på forumet, og siden de fleste av disse innleggene bare har vært bullshit, så vil jeg si følgende:
                            Jeg er enda mer glad i LSK i dag enn jeg var før kampen mot Tromsø i går.
                            Men jeg undertstreker at kjærligheten gjelder klubben!

                            mvh
                            Gammer´n - klar for showkamp på Fjellhamar i dag. Og der er også en viss manager og trener.... :-)
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Det å ikke se et problem eller en utfordring er dessverre ikke uvanlig for mange i en organisasjon som sitter nær belsutningstakerne. Slik som du kanskje gjør, Ronnie. Du er er vel den på forumet som har aller nærmest kontakt og relasjoner med trenerne og spillerne i LSK. Derfor er det naturlig at du blir litt "svaksynt" etterhvert...
                              Du mener jeg er svaksynt, jeg vil heller si klarsynt. Den vesentlige forskjellen mellom meg og grinebiterne er at for meg er glasset halvfullt, grinebiterne mener glasset er halvtomt.

                              Jeg ser utfordringene, men før jeg i det hele tatt kan komme inn på dem, så er det nødvendig at den mest usakelige, stupide kritikken blir imøtegått med gode argumenter.

                              For å si det sånn, det er en utfordring å debattere med folk som havder følgende "Sandefjord er det dårligste laget som har vært i toppserien siden Os i 1975."

                              Når andre følger opp med å foreslå Eggen Jr. eller Kjetil Rekdal som gode trenerkandidater for LSK, da burde jeg skygge unna og heller la god-dag-mann-økseskaft-gjengen holde på i fred. Dessverre klarer jeg ikke det.

                              Og så er det jeg som er svaksynt? Allah min store skaper...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7048

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Du mener jeg er svaksynt, jeg vil heller si klarsynt. Den vesentlige forskjellen mellom meg og grinebiterne er at for meg er glasset halvfullt, grinebiterne mener glasset er halvtomt.
                                Jojo, men hva mener du da er svaret? Spørsmålet er : LSK har sluppet inn 33 mål på 24 seriekamper, et alarmerende antall av dem som følge av basale, personlige feil. Du og jeg har begge hørt Rösler si om og om igjen at "you can't concede goals like that", men hvis ansvar er det å trene vekk de individuelle defektene som forårsaker dem?

                                Fire seire på de siste 16 seriekampene sier etter mitt skjønn det aller meste om hvor mye trenerteamet har fått ut av dette mannskapet, med de ressursene de har hatt til rådighet. Vi hadde flyt og endel flaks i vårsesongen, og takke faen for det. Med fem-seks poeng mindre tatt i vårsesongen ville nemlig 7. plassen vært det høyeste vi hadde nådd i år.

                                Taper du èn kamp, kan du skylde på uflaks og si du synes synd på spillerne. Men ikke når det skjer for tiende gang i løpet av en sesong, da er det noe som er strukturelt feil. Jeg påstår at LSK denne sesongen har kastet bort flere poeng på grunn av enkeltstående brølere enn noe annet topplag så lenge jeg kan huske i Tippeligaen.

                                Og jeg mener absolutt at situasjonen må evalueres etter sesongen for noen og enhver sin del, uten at vi skal dra noen konklusjoner helt enda. Men det er overtydelig for meg at laget mangler en leder, en sjef, en som har vinni noe før, som kan dra gutta på beina når det begynner å blåse. Kanskje har vi for mange lykkejegere på treårskontrakter.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  For å si det sånn, det er en utfordring å debattere med folk som havder følgende "Sandefjord er det dårligste laget som har vært i toppserien siden Os i 1975."

                                  Og så er det jeg som er svaksynt? Allah min store skaper...

                                  Kan du ikke heller delta i debatten med gode argumenter, som du sikkert har, i stedet for å heve deg over det fordi vi andre i dine øyne er idioter...?

                                  Nå bruker du jo samme taktikk som Uwe: "Next, please..."


                                  Mvh
                                  Gammer´n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Kan du ikke heller delta i debatten med gode argumenter, som du sikkert har, i stedet for å heve deg over det fordi vi andre i dine øyne er idioter...?
                                    Utfordringen min er jo at jeg ikke klarer å heve meg over det som kommer. Jeg forsøker å nyansere en i utgangspunktet håpløs debatt. Og fordi jeg ikke henger meg på de mest stupide analysene som kommer, så er jeg altså svaksynt.

                                    Kanskje en idé for enkelte å prestere litt over tid selv? Når premissene for en del av debatten er at idioten Uwe bruker Occean, som er en av to friske spisser i stallen, så sier det seg selv at noen må ta ansvar og ta til motmæle fremfor å la det være et gyldig premiss.

                                    Allah forby at dere selv klarer å se hvor dypt ned dere har sunket når det gjelder å finne feil med Uwe.

                                    I og med at jeg stadig må bruke tid på elementær voksenopplæring, blir det ikke rom for det som kunne vært en konstruktiv debatt. I stedet blir det hele et spørsmål om hvem som spiller på venstrekanten. Akkurat som om det er det avgjørende for utfallet av kampen...
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      I og med at jeg stadig må bruke tid på elementær voksenopplæring, blir det ikke rom for det som kunne vært en konstruktiv debatt. .

                                      Å faaan. Det har du jo rett i.
                                      Sorry.

                                      mvh
                                      Gammer´n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        Morten Pedersen har en helsides kommentarartikkel i dagens papir-dagblah med tittelen "Kan Lillestrøm leve med Rösler?". Pensumlitteratur for BennyLem m.fl.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7048

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Allah forby at dere selv klarer å se hvor dypt ned dere har sunket når det gjelder å finne feil med Uwe.

                                          I og med at jeg stadig må bruke tid på elementær voksenopplæring, blir det ikke rom for det som kunne vært en konstruktiv debatt. I stedet blir det hele et spørsmål om hvem som spiller på venstrekanten. Akkurat som om det er det avgjørende for utfallet av kampen...
                                          Hva ser du av voksne, kritiske innspill man kunne fremmet angående Rösler/Halles disposisjoner, da? Ikke minst i forhold til den retningen spillemønsteret, for eksempel, har tatt, men også vedrørende foretatte innkjøp og disponering av det tilgjengelige spillermaterialet.

                                          Og la meg bare understreke at jeg antakelig har vært blant de som har støttet Uwe sterkest på dette forumet. Men høstsesongen vår har vært en skandale, og det må man nødvendigvis få lov til å mene uten å bli stemplet som noe nær en idiot. Rösler står til syvende og sist ansvarlig for resultatene til laget, og om det verst tenkelige skulle skje og vi sågar skulle komme til å miste RL-plassen, for ikke å snakke om den viktige 3. plassen, bør han, som alle andre, tåle en kraftig evaluering etter sesongen. For i tilfelle vil dette ha vært en fiaskosesong.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎