Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #21
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Merk at den gangen gikk det faktisk an aa spille med kantspillere som kom til innlegg (som i nevnte kamp med 6-0-seier).

    I aar sitter Uwe med huet i raeva og inbiller seg at vi vinner med Kiko/Soegaard paa kant. Raevafotball kalles det, bokstavelig talt.

    Som tidligere nevnt her utallige ganger, saa har vi enda ikke spilt en gjennomfoert god seriematch i aar. Og det med det som kanskje er en av tidenes beste LSK-staller. Skandale. Ny trener naa, saa kanskje vi redder stumpene!
    Synes det blir feil å kun gi skylda til Uwe, synes en del spillere burde ta større del av skylda. For flere av spillerne har vist en fryktelig dårlig innsatts i flere av kampene. Og det kan ikke skyldes dårlig taktisk disponering. For når spillerne entrer banen så burde dem blø for drakta og klubben, noe flere av spillerne ikke har gjort denne sesongen. Så stå på Uwe, klarer vi 3 plass så skal jeg være sånn passe fornøyd, bare ikke slipp søpla forbi oss på tabellen.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #22
      Opprinnelig skrevet av KimFL
      Om Uwe er en god nok trener, er vel kanskje litt tidlig å gi noe eksakt svar på.
      ...

      Uwe's uttalte ambisjoner var gull i 2007, og siden han mer eller mindre har nådd de målene han har satt (så langt), så ser det jo bra ut. Så jeg velger å fortsatt ha trua på at dette kan bli noe stort.

      mvh
      KimFL
      Støtter deg i dette. For tidlig å avskrive Uwe. Mannen har store ambisjoner. Men selvsagt: Uwe er fersk som trener, og har ennå mye å lære. Men han har utvilsomt et hjerte for klubben, og et enormt engasjement - og jeg er fortsatt optimist. Tror på medalje i år; og på at vi er på vei mot noe stort.

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1551

        #23


        Man behøver i alle fall ikke å lure på om mannen har evne til selvransakelse og ydmykhet. Det har han definitivt ikke.

        Litt underlig også at han karakteriserer førsteomgangen mot storlaget Molde som årets beste spillemessig. En omgang som ikke akkurat var en fest av målsjanser. Poenget med fotball er å score flere mål enn motstanderen. Ingenting annet. Det nytter ikke å skylde på "uflaks" på samme måte som Severin Suveren når man ikke vinner. Da har man rett og slett ikke vært gode nok. Forøvrig viser vel de to hjemmekampene Molde har spilt etter kampen mot oss hvor gode de egentlig er. De ble feid av banen mot VIF og klarte 1-1 mot Ham-Kam. At vi i en omgang klarer å dominere mot Molde mellom de to 16-meterne får i alle fall ikke frem noe jubelbrøl hos meg.

        Men uanvhengig av dette, så er det godt mulig Uwe er en mer enn god nok trener for Lillestrøm. Det vil jeg ikke ta stilling til.

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          #24
          Opprinnelig skrevet av Dole
          http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-mag...cle2364399.ece

          Man behøver i alle fall ikke å lure på om mannen har evne til selvransakelse og ydmykhet. Det har han definitivt ikke.

          Litt underlig også at han karakteriserer førsteomgangen mot storlaget Molde som årets beste spillemessig. En omgang som ikke akkurat var en fest av målsjanser. Poenget med fotball er å score flere mål enn motstanderen. Ingenting annet. Det nytter ikke å skylde på "uflaks" på samme måte som Severin Suveren når man ikke vinner. Da har man rett og slett ikke vært gode nok. Forøvrig viser vel de to hjemmekampene Molde har spilt etter kampen mot oss hvor gode de egentlig er. De ble feid av banen mot VIF og klarte 1-1 mot Ham-Kam. At vi i en omgang klarer å dominere mot Molde mellom de to 16-meterne får i alle fall ikke frem noe jubelbrøl hos meg.

          Men uanvhengig av dette, så er det godt mulig Uwe er en mer enn god nok trener for Lillestrøm. Det vil jeg ikke ta stilling til.
          Vi hadde vel tre store sjanser i 1. omgang mot Molde. Jeg synes det er bra, men skjønner ikke at Uwe kaller det årsbeste. Jeg undres noen ganger litt på uttalelsene til våre trenere. Når Gunnar Halle blir intervjuet synes han stort sett alltid at ting ser bra ut og at vi bare må fortsette. Blant annet husker jeg han observerte dette mot Tromsø, noe som forbløffet meg en smule. Hvis det er det gutta får beskjed om i pausen tror jeg vi har en mulig forklaring på hvorfor vi, som Uwe sier, sover i begynnelsen av 2. omgang. Tidligere har jeg trodd at Uwe tok tak, mens Gunnar var diplomaten, men med uttalelser som denne begynner man å lure.

          Uansett har Uwe min fulle tillit. Han har gjort LSK om til et topplag. I utgangspunktet har vel i hvert fall Viking og Vålerenga et like godt utgangspunkt for å skape et topplag som LSK, mens Brann og RBK i øyeblikket har helt andre konkurransevilkår enn de andre klubbene i Tippeligaen.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #25
            Rekdal hadde selvinnsikt nok til å trekke seg (alle ære til han for det). Det førte VIF fra bunn til topp på kort tid.

            Høgmo hadde selvinnsikt nok til å sykemelde seg. Det førte RBK fra bunn til seriegull!

            Uwe har alt annet enn selvinnsikt, noe disse uttalelsene beviser nok en gang...
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #26
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Uwe har tre kamper igjen å bevise at han er riktig mann også neste år. Med seier i dag har vi heng på 2. plassen. Blir det tap tror jeg på 4. plass, som i seg selv er et stort nederlag, men vi kan også ende på 5. plass, som ville vært direkte pinlig.

              Enten har treneren tillit eller så har han det ikke. Hos meg har han det - enn så lenge.
              Jeg skrev det som står over i en annen tråd tidligere i dag.

              Uwes uttalelser håper jeg er en feilsitering fra journalisten. Jeg gjentar: Uwes uttalelser HÅPER jeg er en feilsitering fra journalisten.

              At mannen ikke evner å se at noe er gjort feil, fra ham selv, kanskje fra støtteapparatet, kanskje enkeltspillere, tar ikke bort det faktum at han er ansvarlig til sist.

              Å skylde på enkeltspilleres feil i media er svakt lederskap. Man vinner kamper sammen - man taper kamper sammen.

              Man kan snu Uwes retorikk på hode og si at kampene som er vunnet, er kommet gjennom enkeltspilleres sine sterke enkeltprestasjoner. Kanskje en liten sannhet i det, men når man vet at fotball er et lagspill, vet vi også at det ligger prestasjoner i forkant - både hva gjelder mål for og mål mot. Derfor er Uwes uttalelser kjedelige, for å bruke et mildt uttrykk.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2315

                #27
                uwe hæres ikke mest aggresiv ut foran kampen. skal ikke forundre meg mye om tromsø tukter oss enda en gang. bra får det være at mykle får spille. han burde vel kanskje vært prøvd på kant istedemfor kiko/espen også kanskje.
                det er synd å si det, men det er et lsk helt uten selvtillit foran de 3 siste kampene, måtte gutta bare slippe seg løs, sånn at 3.plassen blir berget

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Rekdal hadde selvinnsikt nok til å trekke seg (alle ære til han for det). Det førte VIF fra bunn til topp på kort tid.

                  Høgmo hadde selvinnsikt nok til å sykemelde seg. Det førte RBK fra bunn til seriegull!

                  Uwe har alt annet enn selvinnsikt, noe disse uttalelsene beviser nok en gang...
                  Hva er egentlig vitsen med innlegg nummer 500 om hvor dårlig du synes Uwe er?
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • DreptKjendis
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Apr 2006
                    • 27

                    #29
                    Uwe setter som vanlig ut alle piggene når det kommer spørsmål som går på hans disposisjoner og vurderinger. Dette gjelder enten han blir spurt om enkeltkamper,eller sesongen i sin helhet.

                    For meg er det nok nå; håpløse opptredener i pressen i tide og utide, konsekvent feildisponering på venstrekant, stort medansvar for gjentatte kollapser/poengtap i sluttfasen av kamper.

                    Evnen til å se egne feil er minimal,og evnen til å gjøre noe med de virker enda mindre.

                    For å svare på trådoverskriften: Nei, Uwe er ikke god nok som trener for LSK.

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1223

                      #30
                      Rösler har 3 kamper på seg. Dessuten forlanger jeg en skikkelig evaluering av arbeidet som har blitt nedlagt denne sesongen og ikke minst hvordan ledelsen i LSK ser for seg veien videre. Rösler har kontrakt ut neste sesong og jeg tipper at planenen hans ikke er å forlenge med LSK uansett. Kan LSK sitte å se på at trenere som Tom Nordli, Kjetil Rekdal, Knut Thorbjørn Eggen bli ledige på markedet uten å handle?
                      Aller helst ville jeg ha lurt Atle Brynestad med på en byttehandel. Fjørtoft/Rösler mot Bjarmann/Berg men alle med mer enn 3 års skolegang ser hvor dårlig buisness det hadde vært for Lyn.
                      Last edited by maxpayne; 23.10.2006, 12:06.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av maxpayne
                        Rösler har 3 kamper på seg. Dessuten forlanger jeg en skikkelig evaluering av arbeidet som har blitt nedlagt denne sesongen og ikke minst hvordan ledelsen i LSK ser for seg veien videre. Rösler har kontrakt ut neste sesong og jeg tipper at planenen hans ikke er å forlenge med LSK uansett. Kan LSK sitte å se på at trenere som Tom Nordli, Kjetil Rekdal, Knut Thorbjørn Eggen bli ledige på markedet uten å handle?
                        Nils Arne Eggen vil også trene et lag igjen. Tørum vil kanskje ha hovedansvar for et lag, enn å være assistent for Høgmo?

                        Uansett, ingen vits å snakke om slike ting nå, realiteten er at Uwe Rösler trener LSK og har kontrakt ut 2007.

                        Men, å diskutere hans disposisjoner må man få lov til. Håper virkelig ikke avisartikkelen stemmer. Dere ser at det er Torvik som har skrevet det....

                        Petter

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Kan LSK sitte å se på at trenere som Tom Nordli, Kjetil Rekdal, Knut Thorbjørn Eggen bli ledige på markedet uten å handle?
                          Ja, de to sistnevnte bør vi i hvert fall holde oss langt unna. Det er en grunn til at de var/er upopulære i Vålerenga og Fredrikstad. Nordlie, derimot, er en kandidat som bør vurderes.

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1452

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av DreptKjendis
                            Uwe setter som vanlig ut alle piggene når det kommer spørsmål som går på hans disposisjoner og vurderinger. Dette gjelder enten han blir spurt om enkeltkamper,eller sesongen i sin helhet.

                            For meg er det nok nå; håpløse opptredener i pressen i tide og utide, konsekvent feildisponering på venstrekant, stort medansvar for gjentatte kollapser/poengtap i sluttfasen av kamper.

                            Evnen til å se egne feil er minimal,og evnen til å gjøre noe med de virker enda mindre.

                            For å svare på trådoverskriften: Nei, Uwe er ikke god nok som trener for LSK.
                            Uwe må også ta et medansvar for; at LSK har gått fra klippekort på 7. plasser til å bli et topplag, at LSK for første gang siden 1992 kom til en cupfinale, at LSK som eneste norske lag har greid å komme til en RL finale, at vi har fått en meget godt tak på Vålerenga og at vi for første gang siden 1982 slo RBK på Lerkendal.

                            Det er vel kanskje Uwe sin skyld at Pål Strand har hatt sin dårligste sesong noensinne også. Hvilke fantastiske alternativer Uwe har oversett på venstrekant er og forblir en gåte for meg. Smeller? Vi har ikke gått på en eneste skikkelig smell i år. Ikke en eneste gang har vi blitt direkte utspilt.

                            Alt er ikke rosenrødt, men den "støtten" enkelte viser til våre egne er til å bli flau over. Om Uwe er god nok eller ikke er umulig å si utenfra, men hittil har han både resultatene og spillerne på sin side. At enkelte synes medieutspillene hans er mer viktige enn resultater får stå for deres regning.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • DreptKjendis
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Apr 2006
                              • 27

                              #34
                              Uwe må også ta et medansvar for; at LSK har gått fra klippekort på 7. plasser til å bli et topplag, at LSK for første gang siden 1992 kom til en cupfinale, at LSK som eneste norske lag har greid å komme til en RL finale, at vi har fått en meget godt tak på Vålerenga og at vi for første gang siden 1982 slo RBK på Lerkendal.
                              At hovedgrunnen til denne fremgangen skyldes bedre økonomiske rammer for utvidelse og forbedring av spillerstall hersker det vel liten tvil om. Men ja, Uwe er en del av et team (ledelse,trenerstab,spillere) som har fått oss opp i topp 4 i landet. Spørsmålet er om andre kunne gjort en bedre jobb enn han, med de samme forutsetningene.

                              Det er vel kanskje Uwe sin skyld at Pål Strand har hatt sin dårligste sesong noensinne også. Hvilke fantastiske alternativer Uwe har oversett på venstrekant er og forblir en gåte for meg. Smeller? Vi har ikke gått på en eneste skikkelig smell i år. Ikke en eneste gang har vi blitt direkte utspilt.
                              Vi har hatt for dårlig deknig på venstre kant selvsagt, men at ikke Strand, trond Olsen, eller muligens Myklebust hadde levert bedre KANTSPILL enn Kiko med samme tillit over tid har jeg vanskelig for å tro.
                              Når jeg nevner kollaps/poengtap vil ikke det si det samme som at vi har blitt utspilt. Det jeg mener er at i flere kamper i år har vi sett både slitne og rådville ut når presset har satt inn siste 15min. Dette i kamper vi enten har ført eller som har vært helt jevne. Gjentatte ganger har vi blitt liggende med strekk i laget (!!!) mot slutten, dette må da være mulig å korrigere, om ikke umiddelbart, så i det minste i neste tilsvarende matchsituasjon ? Og ja, spillerne må også ta sin del på denne biten.
                              Forøvrig enig med deg at vi ikke har blitt direkte utspilt i år, men vi har heller ikke feid noen av banen sjøl.

                              Alt er ikke rosenrødt, men den "støtten" enkelte viser til våre egne er til å bli flau over. Om Uwe er god nok eller ikke er umulig å si utenfra, men hittil har han både resultatene og spillerne på sin side. At enkelte synes medieutspillene hans er mer viktige enn resultater får stå for deres regning.
                              Jeg mener ikke at medieutspill er viktigere enn resultater, men at han med fordel kan jobbe litt for å fremstå litt mer positiv utad.
                              Hva mener du med "støtten" til egne ? At noen stiller spørsmål og vil diskutere Uwe Røslers jobb som trener betyr neppe at de ikke støtter Fugla. Diskusjonen om støtte får du ta med de som står å skjeller ut Arild eller andre spillere hver gang de misser i et mottak, eller med de som ikke synger andre ganger enn når vi leder 5-0 hjemme mot enga.

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av petter
                                Tørum vil kanskje ha hovedansvar for et lag, enn å være assistent for Høgmo?
                                Uansett hva som blir sagt på Lerkendal nå, har jeg ingen tro på at Høgmo er hovedtrener der når serien sparkes igang neste år.

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #36
                                  Uwe har gjort jobben sin. Vil ikke ha noen av de andre idiotene (bortsett fra Nordlie) på Åråsen.

                                  takket være Uwe har vi fått massevis av medieomtale, og det er faktisk ekstremt viktig i dagens fotball for å få sponsorer og folk til å komme på kampene og sørge for at LSK går rundt.
                                  Uwe har gitt oss cupfinale i Norge og RL. Vi kan faktisk ta sølv hvis Brann driter seg ut og vi gjør jobben.
                                  Occean er i siget nå og han kan fort få en scoring på Åråsen igjen idag.

                                  Husar på kanten blir mer og mer sikker på seg selv og lærer systemet vårt.
                                  Og vi har sterke sentrale midtbanespillere nå, med en herlig høyrekant. Forsvaret vårt er bra og vi har god rutine på alle plassene.

                                  At Uwe har vært bra for klubben er hevet over enhver tvil...:lsk:
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #37
                                    Som i alle andre bedrifter så er vel resultatet på "bunnlinja" ved årets slutt det avgjørende for om ledelsen har gjort en god eller dårlig jobb.

                                    Vil tro at en tredjeplass kan bringe hyggelige tall på bunnlinja, mens f eks en femteplass ikke vil gjøre det....

                                    mvh
                                    Gammer´n - som egentlig skrev dette innlegget mest fordi jeg var lei av å se den dumme "Klans-tråden" ligge øverst i forumet :-)
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

                                      #38
                                      Akkurat nå, 20 minutter før slutt mot Tromsø, så ser "bunnlinja" veldig dårlig ut.....
                                      Taper vi også denne kampen blir vel ikke spørsmålet i denne tråden mindre aktuelt.

                                      Mvh
                                      Gammer´n
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

                                      Kommentar

                                      • Kanarijenta
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 504

                                        #39
                                        Jeg er også en av de som ikke har vært noe begeistret for Uwe.. Deler forøvrig samme synspunkter som Drept_Kjendis..

                                        Etter all sannsynlighet slår vi ikke Tromsø i dag, og da mener jeg det er på tide at ledelsen tar av seg Uwe-brillene sine og begynner å se på ting i et litt større perspektiv.. Spillemessig og resultatmessig er det vi har prestert i år alt annet enn godt nok..

                                        Bra at vi har fått et tak på Vålerenga og tatt fire poeng mot Brann osv, men faen betyr vel det da når vi ikke en gang slår nedrykkslagene på hjemmebane??
                                        Super Kanaris

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #40
                                          Han tviholder fortsatt på Søgård på kant fra start, og nekter å lære av egne feil. Da må han lære på den harde måten. Avskjed på grått papir!
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎