Er Uwe god nok som trener for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    #81
    Jeg har sansen for mye av det Uwe gjør. Men det har jo også begynt å bli noen negative ting. La meg sette opp en del ting som jeg er fornøyd med og misfornøyd med, og se hvor det lander:

    Positivt:
    • Det er bra at han satser på en rask og en sterk/hodesterk spiss. Mye bedre enn Erlandsen som ikke hadde krav om en rask spiss
    • Jeg gir han mye av æren for at Rambekk har blitt landslagsspiller. Han har gitt Rambekk tillitt som stopper, til tross for omgivelsenes tro på at han er en potet.
    • Jeg liker at han har brukt Kippe og Rambekk som stoppere til fordel for På Steffen, til tross for press fra omgivelsene.
    • Han vraket Occean etter ikke alt for lang tid, selv om dette er Uwes mann
    • Viljen til å satse blant annet med tre bak når vi ikke leder mot slutten av kampene
    • Han er flink til å analysere motstanderen og å ta hensyn til dems styrker og svakheter.

    Negativt:
    • Feil spiller på venstrekant over lang tid. En annen skulle vært brukt eller annen skulle vært kjøpt.
    • Kasey burde fått mer tillitt på bekostning av Søgård og Khaled.
    • Kjøpet av Occean ser foreløbig tvilsomt ut.
    • At vi satser for mye på å spille defensivt utover i 2.omgang hvis vi leder
    • Jeg er ikke fornøyd med det generelle utbyttet av hans spillerkjøp. Valuta for penga har ikke vært bra nok.
    Tja. Det var det jeg kom på i farta. Jeg tror jeg heller til at jeg vil beholde Uwe, men jeg er ikke redd for å få en ny trener inn.
    RoyVaadal.

    Kommentar

    • 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

      #82
      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Vi er i ferd med å speilvende 2002-sesongen. Da hadde vi 17 poeng på de 18 første og sto på kanten av stupet før Uwe egenhendig tok 20 poeng på de 8 siste. I år tok vi 20 poeng på de 8 første og sto på terskelen til paradiset, men det går mot 18 poeng på de 18 siste. Uten at vi skal gi Uwe skylda egenhendig.
      Jeg må fortsette litt på mine egne broderier om dette. Med unntak for Tommy tror jeg ikke noen Lillestrømtrener i moderne tid har hatt mer å gå på enn Arne Erlandsen etter den smått sensasjonelle 2001-sesongen. Likevel var han i ferd med å bli korsfestet etter 17 poeng på 18 serierunder i 2002. Min påstand er derfor: Uwe hadde jævla flaks med når han hadde flaks i år. Hvis LSK hadde åpnet sesongen så dårlig som vi har avsluttet, hadde ikke han hatt arbeidsro på veldig lenge. Arne Erlandsen fikk det aldri igjen.

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #83
        Next coach please.

        Uwes dager som trener i LSK bør henge i en tynn tynn tråd. Hva er det mannen har fått til?

        La oss se:

        - 4. plass i 2006 (ok, greit resultat det)
        - finale i RL (pytt, turneringen betyr ingen verdens ting)
        - cup-finale 2006 (kjempebra)
        - 3.-4. eller 5. plass i år (en skam å ikke klare minimum bronse)

        Jeg vil at du Uwe tar:

        - ditt arrogante vesen
        - din offentlige "skyld-legging" på enkeltspillere
        - din uforskammede behandling av journalister og andre
        - dine gjentatte taktiske feilvurderinger
        - din ødeleggelse av LSK sitt forsvar
        - ditt bomkjøp ved navn Occean

        og forsvinner ut av Åråsens porter.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • kjutta
          Medlem
          Møteplager
          • Oct 2006
          • 80

          #84
          Vi har hatt den beste spillestallen gjennom tidene i år.På papiret.Hvem disponerer disse spillerne.Jo du uwe.Hva må til for att den mannen skal lykkes da?????

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #85
            Opprinnelig skrevet av Grusom B (Lasse Kongo)
            Hey! Idiotparade her jo!
            Ja, men så flott at den største av de alle kom innom da. Vil du gå foran med flagget eller, Bongo?
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #86
              Opprinnelig skrevet av reka
              Enhver trener som sørger for en ubrutt seiersrekke mot enga er en suksess. Next question please!
              hehehe....årets kommentar. Uten tvil.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • krisruds
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 839

                #87
                Jeg er av motsatt mening, jeg vil gjerne gi Uwe 2-3år til.
                Ser ikke at han gjør noe veldig feil. ALLE hata Rekdal i enga de første åra, se hva han fikk til med den stallen. Fakrisk Imponerende...

                Sånn som kampen idag mot Tromsø, så er det faen ikke hans skyld at gutta ikke putter ballen i mål. Som han sier selv, han kan ikke utføre det gutta skal.

                Jeg er egentlig drit fornøyd med spillet vi hadde idag, mangla bare måla. OO viste igjen at han er på gang. Får bare håpe at formen hans kommer seinere neste år, slik at den holder utover i serien
                krisruds medlem av KFL siden 1996


                OI OI OI nå har vi det morro :)

                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Canaria
                  Hadde Sundgot vært 100% frisk så hadde han nok kommet innpå tidligere og sikkert startet kampen også. Rösler kan jo ikke trylle spillerne friske heller da.
                  Uwe var veldig klar på akkurat det etter kampen. Sundgot slet med feber og legene sa maks 10-15 minutters spilletid. Han ønsket ikke å sette Koren som spiss og hadde sendt innpå Sundgot før dersom det hadde vært forsvarlig.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av chrissp
                    - ditt bomkjøp ved navn Occean
                    Og nok en gang trekkes denne fram. Jeg synes det er greit å trekke fram at det faktisk var fler enn Uwe som ønsket Occean til LSK. Per Berg hadde ikke betalt 8 millioner for noe han ikke mente var kvalitet. Forumdeltakerne hylte etter Occean og sa "bla opp med 10-15 millioner, han vil bli vår nye toppspiss". For Occean var god, det er det ingen tvil om. Og det er heller ingen tvil om at han i år ikke har vært særlig god. Og jeg retter ikke denne spesielt til deg, chrissp, men til alle som sutrer over bomkjøpet av Occean. Tenk gjennom hvor positive og sikre dere var på at Occean ville slå til, akkurat som Uwe var. For potensialet til Occean er der, men han sliter. Jeg tror likevel det er vanskelig å finne en trener som vet bedre hvordan Occean har det enn en gammel toppspiss som Uwe Rösler.

                    Av og til er man nødt til å ta noen sjanser for å lykkes, foreløbig har ikke LSK lykkes med Occean. Men vi er ikke den eneste klubben som har gjort bomkjøp i Norge, se hvor mange "stjerner" Vålerenga hentet som har endt opp som fotballinnvalide eller blitt så dårlige at de knapt holdt mål på andrelaget. Brann svei av 10 millioner på Thorstein Helstad som har prestert hva? Og med dagens LSK-økonomi, tror dere ikke at også Erlandsen ville gått for å sikre seg en toppspiss om han hadde like mye penger som Uwe? Etter 2005-sesongen var det svært få alternativer som var hetere enn Occean.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • krisruds
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 839

                      #90
                      Det som er et veldig problem for oss som ikke er med på treningen eller med i garderoben etterpå. VI veit ikke hva som er galt med spillera, eller hvordan dem føler seg. Jeg er 140% tillitt til at Uwe tar ut de 11 beste spillera til hver kamp.
                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                      Kommentar

                      • krisruds
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 839

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Og nok en gang trekkes denne fram. Jeg synes det er greit å trekke fram at det faktisk var fler enn Uwe som ønsket Occean til LSK. Per Berg hadde ikke betalt 8 millioner for noe han ikke mente var kvalitet. Forumdeltakerne hylte etter Occean og sa "bla opp med 10-15 millioner, han vil bli vår nye toppspiss". For Occean var god, det er det ingen tvil om. Og det er heller ingen tvil om at han i år ikke har vært særlig god. Og jeg retter ikke denne spesielt til deg, chrissp, men til alle som sutrer over bomkjøpet av Occean. Tenk gjennom hvor positive og sikre dere var på at Occean ville slå til, akkurat som Uwe var. For potensialet til Occean er der, men han sliter. Jeg tror likevel det er vanskelig å finne en trener som vet bedre hvordan Occean har det enn en gammel toppspiss som Uwe Rösler.

                        Av og til er man nødt til å ta noen sjanser for å lykkes, foreløbig har ikke LSK lykkes med Occean. Men vi er ikke den eneste klubben som har gjort bomkjøp i Norge, se hvor mange "stjerner" Vålerenga hentet som har endt opp som fotballinnvalide eller blitt så dårlige at de knapt holdt mål på andrelaget. Brann svei av 10 millioner på Thorstein Helstad som har prestert hva? Og med dagens LSK-økonomi, tror dere ikke at også Erlandsen ville gått for å sikre seg en toppspiss om han hadde like mye penger som Uwe? Etter 2005-sesongen var det svært få alternativer som var hetere enn Occean.

                        TAKK!!!

                        Er faktisk ganske sikker på at de som lovpriste OO når vi skulle kjøpe han er de samme som sier at det er Uwe sin skyld at han er dårlig, at det var et bomkjøp.

                        Jeg tror det er langt ifra et bomkjøp, bare i RL så gjorde han at klubben tjente tilbake noen av de millionene vi brukte på han. Han putta 5 mål tildig i sesongen slik at vi fikk en pang start. Men etter det har han dessverre vært i en begredelig form.
                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Og nok en gang trekkes denne fram. Jeg synes det er greit å trekke fram at det faktisk var fler enn Uwe som ønsket Occean til LSK. Per Berg hadde ikke betalt 8 millioner for noe han ikke mente var kvalitet. Forumdeltakerne hylte etter Occean og sa "bla opp med 10-15 millioner, han vil bli vår nye toppspiss". For Occean var god, det er det ingen tvil om. Og det er heller ingen tvil om at han i år ikke har vært særlig god. Og jeg retter ikke denne spesielt til deg, chrissp, men til alle som sutrer over bomkjøpet av Occean. Tenk gjennom hvor positive og sikre dere var på at Occean ville slå til, akkurat som Uwe var. For potensialet til Occean er der, men han sliter. Jeg tror likevel det er vanskelig å finne en trener som vet bedre hvordan Occean har det enn en gammel toppspiss som Uwe Rösler.

                          Av og til er man nødt til å ta noen sjanser for å lykkes, foreløbig har ikke LSK lykkes med Occean. Men vi er ikke den eneste klubben som har gjort bomkjøp i Norge, se hvor mange "stjerner" Vålerenga hentet som har endt opp som fotballinnvalide eller blitt så dårlige at de knapt holdt mål på andrelaget. Brann svei av 10 millioner på Thorstein Helstad som har prestert hva? Og med dagens LSK-økonomi, tror dere ikke at også Erlandsen ville gått for å sikre seg en toppspiss om han hadde like mye penger som Uwe? Etter 2005-sesongen var det svært få alternativer som var hetere enn Occean.
                          Occean var god han ja, i Odd.
                          Hva som har skjedd med han etter han begynte i LSK kan fåglarna vite.
                          • Blir han trent feil?For mye? For lite?
                          • Tackler han ikke presset (en fullkommen LSK-spiller der, altså)?
                          • Blir han brukt feil på banen?
                          • Er han ikke så god som han viste i Odd
                          Petter

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Og nok en gang trekkes denne fram. Jeg synes det er greit å trekke fram at det faktisk var fler enn Uwe som ønsket Occean til LSK.
                            Har ikke godt lei av det. Uwe nevnte at OO nettopp har gjennomført sine beste treninger for fugla. Begynner å lure litt hvordan de treningene ser ut.... Occean hadde nok heller ikke kommet hvis ikke Uwe ville ha ham. Uwe var nok den sterkeste pådriveren...

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            For Occean var god, det er det ingen tvil om.

                            Han var ja. Kanskje fordi han spilte under en bedre trener?
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              #94
                              Skal vi finne oss høygafler, tau og fakler å gå ut i gatene å hyle og leke lynsjemobb? Eller er vi rett og slett patetiske nå? Er ikke så fryktelig lenge siden "alle" og enhver hyllet Uwe opp i skyene for flotte resultater og geniale innkjøp. Er vi egentlig Norges beste fans i med og motgang - eller er vi en flokk sutrete medgangssupportere?
                              Uwe gå alt og gir alt for kluben. Spillerene er det kanskje mer så som så med...(Kan forøvrig opplyse at det ikke er hver dag sjefen min evner å få meg til å jobbe max heller. Som f.eks i morgen..)

                              Det fører null og nix positivt med seg at vi slakter trener, spillere eller andre i klubben. Vi bør heller stå med hevet hodet ved deres side og backe de opp i slike vanskelig perioder. Basta!

                              Kommentar

                              • MedlemNR35
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 905

                                #95
                                Uwe har kun hatt to år på seg og tatt oss fra vår faste 7.plass til medaljestrid.

                                Begynner å lure på folk som ikke tror Uwe er god nok som trener for LSK.Hvem har dere egentlig tro på?Wenger?Fergusson?Capello?

                                Seriøst,gi mannen tid da.Kontinuitet skal ikke undervurderes.

                                Kommentar

                                • MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

                                  #96
                                  enig.

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #97
                                    Tid er ikke noe vi har mye av. 17 år uten suksess er ALTFOR lenge, 2 fjerdeplasser er ikke nok for å overbevise meg om at Uwe er rett mann for oss. Håper ikke vi gjør samme feilen som vi gjorde med Glenn Arne mys pys Erlandsson og beholder samme trener i altfor mange år.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • LSK-supp.
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 1023

                                      #98
                                      Uwe kan da ikke skape mirakler heller.

                                      Han har nok gjort noen taktiske blundere i løpet av sesongen, men det gjør alle trenere.

                                      Det han derimot ikke kan gjøre noe med er mangelen på gode nok spillere, både rbk og brann har bedre spillere enn det Uwe disponerer, selv om akkurat det kanskje er vanskelig å innse med LSK-øyne.

                                      Vi har foreksempel spilt en hel sesong uten en klar venstre-ving, det bidrar ikke akkurat til gull.
                                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1547

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                        Uwe kan da ikke skape mirakler heller.

                                        Han har nok gjort noen taktiske blundere i løpet av sesongen, men det gjør alle trenere.

                                        Det han derimot ikke kan gjøre noe med er mangelen på gode nok spillere, både rbk og brann har bedre spillere enn det Uwe disponerer, selv om akkurat det kanskje er vanskelig å innse med LSK-øyne.

                                        Vi har foreksempel spilt en hel sesong uten en klar venstre-ving, det bidrar ikke akkurat til gull.
                                        Men det er kanskje mulig å hevde at det er treneren/ledelsen sitt ansvar å finne en brukbar kantspiller. Synes du ikke?

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          jeg er litt lei det maset om kantspiller jeg altså. Mange eksperter i motgang. I går f.eks, skapte man jo mange nok sjanser til å mose TIL.
                                          Og at treneren skal gå er for meg helt utrolig at Kanari-Fansen maser om.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎