Er Per Bergs makt bra for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Henrik
    Når man snakker om penger, noen som vet forskjellen i kroner på å bli nummer 2, 3, 4 eller 5? Som vel er de realistiske plassene vi kan ende på.
    Jeg tror fort det dreier seg om millionbeløp mellom hver plass.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Jeg tror fort det dreier seg om millionbeløp mellom hver plass.
      Spranget mellom 3-4 plassen er vel størst i og med at 3.plassen sikrer uefacup spill.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Spranget mellom 3-4 plassen er vel størst i og med at 3.plassen sikrer uefacup spill.
        Ja, men i rene pengepremier er differansen størst mellom plass 1 og 2, nest størst mellom 2 og 3 osv., hvis jeg husker riktig.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Selve pengebeløpet vi vil få fra NFF er vel bare en liten del av regnestykket. Her er det vel mange forskjellige ting som bør regnes med når man skal beregne sluttplasseringens verdi. Pengepremie, bonuser fra sponsorer, økt markedsverdi, inntekter fra turneringer man kvalifiserer seg til (uefa og Royal League), økt interesse etc.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

            Jeg tenkte på direkte fra NFF. UEFA skaffer vi vel (forhåpentligvis) fra cupen uansett.

            Kommentar

            • TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

              Når jeg ser utspill i avisene som dagens "Ville vært mestere med mer ydmyk holdning" smerter det ihvertfall at Per Berg har dratt inn folk som Eldar Hansen i styringen av LSK. Få han ut!!!

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13244

                Må si meg delvis enig i den ja - litt drøye uttalelser fra E. Hansen, man skulle nærmest tro at det var en fortrolig samtale på Brakka som var lekket ut. Samtidig trengs litt kritiske røster i LSK - men kanskje ikke folk som kommer med nedsettende personkarakteristikker i pressen....

                Kommentar

                • Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1529

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Må si meg delvis enig i den ja - litt drøye uttalelser fra E. Hansen, man skulle nærmest tro at det var en fortrolig samtale på Brakka som var lekket ut. Samtidig trengs litt kritiske røster i LSK - men kanskje ikke folk som kommer med nedsettende personkarakteristikker i pressen....
                  Tja, nå er det vel først og fremst spesifikke hendelser han kommenterer, og ikke personkarakteristikker han utbasunerer.

                  Men uansett er jeg enig med deg i at man burde holde dette internt fremfor å dele sitt syn med pressen.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    Opprinnelig skrevet av Dole
                    Tja, nå er det vel først og fremst spesifikke hendelser han kommenterer, og ikke personkarakteristikker han utbasunerer.
                    Her er jeg faktisk stort sett enig med Hansen. Det har vært mye rart fra LSKs ledelse i år. Mangel på ydmykhet er sannsynligvis en medvirkende faktor her.

                    Et ferskt eksempel, som ikke navnes av Hansen, er surret med billetter til cupfinalen. Med en litt mer ydmyk og lyttendende holdning fra LSK sin side, så kunne dette vært unngått.

                    Jeg tror ikke du trenger en stor referansegruppe av folk som er sesongkortinnehavere og/eller medlemmer av KLF for å kunne fastslå at opplegget rundt billettsalg ikke holder mål. Den "Rieber-rekka" som sneglet seg rundt Åråsen i går kunne ha vært unngått ved å lytte mer til trofaste supportere i forkant.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13244

                      Kan noen gi noen gode begrunnelse på hvorfor avisleserne trenger å høre dette:

                      Tom Nordlie?
                      - Litt omstendelig og spiser av omgivelsene. Han er en person som trenger mye trygghet og bekreftelser.

                      Ikke akkurat en flatterende beskrivelse, og er helt unødvendig å lufte i media. Det Hansen gjør i artikkelen overfor både LSK og RBK er vel å pisse i begge buksebeina uten å merke noen varmeeffekt.

                      Kommentar

                      • CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

                        Snakk om undergraving av Tom Nordlie som tross alt er genierklert de fleste steder i Norge. (selv i Bergen!).
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          - Mer makt til investorene

                          Fotballinvestor vil ha fotballveteranene ut av styrene.

                          16.06.09 07:11
                          LSK-investor Per Berg synes fotballens rike onkler bør ha mer spillerom.

                          Til Dagbladet sier Berg at det ikke er et urimelig krav at folk som har gjort det godt i forretningslivet kan tilføre klubbene kompetanse på økonomisiden.
                          - Jeg tror det bare er sunt for mange forballklubber å bli tilført litt press og «push» fra investorgruppene, sier Berg til Dagbladet.

                          Bjarne Berg i investorgruppen Hardball er langt på vei enig med Per Berg. Førstnevnte er en av flere i som investerer i fotballspillere for Brann.
                          - Det sitter en del folk i styre og administrasjon som har vært gode til å score, takle eller har spilt 300 kamper for klubbene sine. Det er ikke sikkert de har den nødvendige kompetanse for det, sier Hardball-investoren til Dagbladet.

                          http://www.na24.no/article2648052.ece


                          Tja, kanskje greit at de involverer seg i det økonomiske så lenge de holder seg unna det sportslige? Det er hvertfall et kriterie som må ligge til grunn. Gjerne skriftlig.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            - Mer makt til investorene

                            Fotballinvestor vil ha fotballveteranene ut av styrene.

                            16.06.09 07:11
                            LSK-investor Per Berg synes fotballens rike onkler bør ha mer spillerom.

                            Til Dagbladet sier Berg at det ikke er et urimelig krav at folk som har gjort det godt i forretningslivet kan tilføre klubbene kompetanse på økonomisiden.
                            - Jeg tror det bare er sunt for mange forballklubber å bli tilført litt press og «push» fra investorgruppene, sier Berg til Dagbladet.

                            Bjarne Berg i investorgruppen Hardball er langt på vei enig med Per Berg. Førstnevnte er en av flere i som investerer i fotballspillere for Brann.
                            - Det sitter en del folk i styre og administrasjon som har vært gode til å score, takle eller har spilt 300 kamper for klubbene sine. Det er ikke sikkert de har den nødvendige kompetanse for det, sier Hardball-investoren til Dagbladet.

                            http://www.na24.no/article2648052.ece
                            Per Berg, du fikk spillerom. Du ansatte Asmyhr som hadde kompetanse på økonomi. Han er i dag fungerende konsernsjef for hele shiten der borte. Det er han som har styrt båten LSK AS de siste årene også. Vi ser hvordan det gikk økonomisk. Det er kanskje ikke like greit med investorbasert makt heller?
                            Jeg tror heller på kompetansebasert makt, høres mye bedre ut!

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1173

                              Investorer/eiere er til for EN ting: skrive under på sjekkene.
                              jeg er sterkt imot at man skal eie og drive en klubb som det var ens egen virkelig liv FM save

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Dette er ikke kun svart eller hvitt. I en moderne fotballklubb behøver man økonomisk OG fotballfaglig kompetanse. Utfordringen er å få de to grenene til å samvirke og forstå hverandre best mulig. Dog er det ikke økonomene alene som skal ha skylda for vår finansielle situasjon. Det sportslige har gitt et generøst bidrag. LSK anno 2007-2008 må være skolebokeksemplet på ikke-bærekraftig politikk, både sportslig og økonomisk.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎