Arne Erlandsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    Arne Erlandsen

    Finnes sikkert en gammel tråd, men gidder ikke å lete den frem.

    Velkommen hjem, Arne. Det var ihvertfall autoritet, ro, humør og trygghet på pressekonferansen. Tror dette er det beste valget for LSK akkurat nå. Gleder meg til å høre sangen din på Åråsen til helga. Gode minner.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)
  • WenZ
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2008
    • 106

    #2
    Velkommen tilbake

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Velkommen tilbake!😀
      Godt å se en trener med pondus, selvsikkerhet og tydelig målrettethet på podiet i dag!

      Gleder meg til å se hva du får til med mannskapet du har til rådighet!😀

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 736

        #4
        Dette bringer hyggelige minner tilbake! Hadde aldri trodd dette.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #5
          Det beste valget. Vi har spilt mye 4-4-2 i år allerede og sånn sett blir det en mindre omstilling enn å legge om til f.eks 4-3-3. Det kan ta litt tid å få det til å sitte. Kjenner klubben godt og har vel sett samtlige kamper i år. Regner med at han tenkt mye allerede hvordan dette laget burde sett ut. Nå må Arne få trykka på de riktige knappene. Tror ikke det er så mye som skal til for å vinne kamper igjen. Litt mer solide defensivt. Mer aggressivitet og hardere i gjenvinning. Samt ettertrykk. Var deilig å følge treninga i dag. Arne var aktiv som i gamledager. Var mye fokus på tempo av det jeg så.
          ..................

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2526

            #6
            Nå er jeg veldig fornøyd. Rett og slett glad. Dette har jeg veldig trua på!

            Alle mann til Åråsen på søndag med en ny giv og friskt mot!
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • Gjest

              #7
              Anbefaler alle å lese dette innlegget fra Gilbert fra avslutningen på den forrige perioden til Erlandsen:


              Må si at jeg blir mer og mer glad for at Erlandsen er tilbake. Han fikk til mer i sin tid enn vi har fått til siden, og med enda flere år på baken og erfaring fra flere klubber, så ser jeg ikke bort ifra at han kan få enda mer nå enn forrige gang. Greier han å holde klubben oppe i år, så ser jeg på det som merkelig hvis han ikke får 1 år til for å bevise hva han er god for.

              Er lenge siden jeg har gledet meg mer til neste kamp enn nå!

              Kommentar

              • Marit
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2010
                • 885

                #8
                Selv om vi nå ligger på direkte nedrykk er jeg mer optimistisk nå enn jeg har vært på 10 serierunder. In Arne we believe!
                Andas in och andas ut
                Orkar jag så orkar du

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 402

                  #9
                  Har troa her også. Arne fortsetter også om vi rykker ned og han har vel lært et og annet om å bygge lag, så her håper jeg vi har is i magen og lar Arne finne nye Shane Stefanutto, Koren, Pål Strand, Zane etc.

                  Kommentar

                  • Mr T
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jun 2009
                    • 10

                    #10

                    Etter det jeg så på trening i dag (rb.no) så er jeg positiv.
                    Ble faktisk ganske gira😀😎

                    Kommentar

                    • Robiwan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 603

                      #11
                      "Jeg vet at det er utfordrende. Men jeg er ikke redd for noen ting, sier Arne Erlandsen." Så utrolig digg med noen som tørr å stå for noe, som har pondus og roa til å mene noe.
                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                      Kommentar

                      • Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

                        #12
                        Liker uttalelsene fra Erlandsen. Har stor tro på at han har utviklet seg hele veien, og nå er en god trener som kommer til å klare dette.

                        LSK blir nye Leicester :-)

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3146

                          #13
                          Gøran Sørloth sa en gang at de grudde seg for å reise til Åråsen fordi de visste at det kom til å gjøre vondt. De visste at LSK (med spillere som Arne) kom til å trykke til. Sørloth sa at han stort sett haltet ut av Åråsen med kroppen full av blåmerker.

                          De siste årene har vi blitt et kosekollektiv der ingen behøver å frykte at de blir bustete på håret engang , der LSK-spillerne ikke engang står opp når en lagkamerat blir kvestet ned i gresset.

                          Ære være Arne Erlandsen og den innstillingen han skal forsøke å gjenskape i det som en gang var et fryktet fort. Det skal gjøre vondt å komme til Åråsen!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7028

                            #14
                            For min del kan den moderne fotballen stappe hårgeléen og støttepasningene sine der sola ikke skinner. Vi har ikke vært i nærheten av å vinne noe med å spille pusefotball, men vi har mistet sjela vår som klubb. Arne representerer den sjela, og hvis han kan gjenskape noe av det LSK alltid sto for da jeg var liten, må han gjerne fortsette i jobben for min del. La dem hate oss, det er bedre enn å bli ignorert og trekke 1500 tilskuere til hjemmekamper.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              For min del kan den moderne fotballen stappe hårgeléen og støttepasningene sine der sola ikke skinner. Vi har ikke vært i nærheten av å vinne noe med å spille pusefotball, men vi har mistet sjela vår som klubb.
                              Sorry, men det her er jo beviselig feil. Vi tok tilbake Åråsen med en fotball der det var et utprega ønske å styre kampen. Klubben har klart å miste sin identitet styrt av mennesker som lever på ryktet av den identiteten, det er den bitende ironien. Så dette har fint lite å gjøre med hårgele og støttepasninger, men alt å gjøre med manglende kompetanse. Få inn folk som kjenner vårt ønske om å være aggressive og fysiske, samtidig som man klarer tilpasse seg en ny tid, ikke minst med tanke på BEGGE de underlagene man spiller fotball på.

                              Kommentar

                              • Gjest

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                                Sorry, men det her er jo beviselig feil. Vi tok tilbake Åråsen med en fotball der det var et utprega ønske å styre kampen.
                                Hva slags bevis har du for at vi tok tilbake Åråsen med en slik type fotball?

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Trooond

                                  LSK blir nye Leicester :-)
                                  Merker at denne sammenligningen kommer til å bli slitsom og misbrukt i mange år fremover. :-)
                                  Leicester er et helt unikt tilfelle i moderne tid, og sannsynligvis vil de være nærmere nedrykk poengmessig enn å bli ligamester igjen i år. Leicester anno 2015/16 sesongen var forøvrig også mer lik Stabæk under Janne Jönsson enn LSK under Arne Erlandsen. Styrken på offensiv dødball er kanskje den største likheten med Arne Erlandsen sitt fotballag, men gode dødballer ønsker jo alle lag å ha, selv om noen bruker mer tid på dette enn andre, men da går det gjerne på bekostning av tiden man f.eks bruker på å innarbeide et godt angrepsspill. Sånn jevnt over er det langt flere bunnlag som spiller fotball som Island, som Arne Erlandsen også sammenligner seg med (mer riktig enn Leicester), enn det er topplag.

                                  Jeg mener dog Arne Erlandsen var rett mann å ansette nå. Det er få trenere som er klare for å komme inn på så kort varsel og med en så kort kontrakt. Han har en enkel filosofi som ikke krever uker å innføre, men som i alle fall på kort sikt kan sikre de nødvendige poengene.
                                  Å ansette en på lengre kontrakt ville jo krevd langt mer tid enn to dager, så det hadde man uansett ikke tid til å gjøre i dagens situasjon der hver eneste kamp er viktigere enn cupfinalen i 2007. Det ville også vært fullstendig idiotisk å finne en langsiktig trener før man har brukt tid på å rydde opp i klubben og definere hva man faktisk vil ha. Først da vil man jo vite hva en trener på lang kontrakt skal stå for. Det virker man å ha null kontroll på i dag. Ikke minst bør jo listen over kandidater utarbeider aller først, og den bør inneholde litt flere navn enn tidligere LSK spillere og trenere.

                                  Opp mot Tom Nordlie synes jeg det også var riktig, da omlegging til 4-3-3 ville krevd mer jobb enn å gjøre enkle forbedringer og forenkle det Runar K har forsøkt seg på.

                                  Arne Erlandsen skaper ikke noe stort engasjement og håp for fremtiden i min stue, men det er det tryggeste valget vi kunne gjøre på så kort tid for å unngå nedrykk. Det er alt som betyr noe nå. Om han lykkes gjenstår å se, da skaden dessverre allerede er så stor at det ikke er sikkert det lar seg fikse. Da er det i så fall styret med Owe som hovedansvarlig som må ta alt ansvar for dette og gå av på dagen for å ha latt sin egen stolthet og ære stå i veien for klubbens beste.

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Jeg har som nevnt i nedrykkstråden gravd i resultatene til LSK under Erlandsens ledelse. Av de 156 kampene i Tippeligaen endte 72 kamper (46%) med seier, 34 (22%) med uavgjort og 50 (32%) med tap.
                                    Interessant nok så hadde vi ligget på delt 5. plass med Molde med 38 poeng, kun 3 poeng unna laget som ligger på 2. plass, med tilsvarende statistikk i år.

                                    Så hvis Erlandsen greier å opprettholde den gode statistikken de neste kampene, og laget holder seg, så håper jeg vi får se han lenger. Hadde vært moro å vært med å kjempe i medaljestriden igjen!
                                    Last edited by Gjest; 21.09.2016, 15:14.

                                    Kommentar

                                    • OlaG
                                      Oversetterdrone
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 882

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Å ansette en på lengre kontrakt ville jo krevd langt mer tid enn to dager, så det hadde man uansett ikke tid til å gjøre i dagens situasjon der hver eneste kamp er viktigere enn cupfinalen i 2007. Det ville også vært fullstendig idiotisk å finne en langsiktig trener før man har brukt tid på å rydde opp i klubben og definere hva man faktisk vil ha. Først da vil man jo vite hva en trener på lang kontrakt skal stå for. Det virker man å ha null kontroll på i dag. Ikke minst bør jo listen over kandidater utarbeider aller først, og den bør inneholde litt flere navn enn tidligere LSK spillere og trenere.
                                      Jeg er åpen for Erlandsen 2017 hvis klubben faktisk gjennomfører en renselse som mange her inne håper på, og trenger mer tid på å gjøre det arbeidet du snakker om. Ellers hjertens enig

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3146

                                        #20
                                        Der jeg håper og tror LSK under Arne kan tåle sammenligningen med Leicester er på hvor langt innsats og fellesskap kan ta deg. Nei, jeg tror heller ikke Leicester vinner serien igjen i år, men det de gjorde i fjor kan ingen ta fra dem. Klarer vi den samme mobiliseringen ut året så klarer vi oss. Hva vi så skal gjøre til neste år er en helt annen diskusjon, som også avhenger av hvorvidt vi unngår nedrykk.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎