Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Med Berg inn for Stabæk blir denne sesongen skummel. Bommer vi med trenervalget så fyker fort Rekdal og Berg forbi oss. Dyktige trenere, spesielt Berg.

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      Ut ifra dagens RB så ser det ut til at de har brukt god til med veldig mange alternativer. Mitt håp er å finne trener ala Valakari. De har brukt et veldig bredt nedslagsfelt og skriver at LSK er en meget attraktiv klubb å trene. Det virker også som de er klare på at de ønsker en trener som har samme filosofi som klubben. Dukker Nordli opp av den hatten vet jeg virkelig ikke hva jeg gjør. Jeg tror virkelig ikke det og tipper det kommer opp noe helt nytt uten tidligere relasjoner til klubben. Tidsaspektet er fra veldig snart til ut Juli måned. Er 3-5 personer igjen av veldig mange nå som er igjen på oppløpssiden.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 864

        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
        Er 3-5 personer igjen av veldig mange nå som er igjen på oppløpssiden.
        Forstod det som at de ikke er nede i 3-5 ennå, men at de jobber seg ned dit nå. Kartlegging rundt og samtaler med kandidatene

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1214

          Opprinnelig skrevet av Bibaboy
          Ut ifra dagens RB så ser det ut til at de har brukt god til med veldig mange alternativer. Mitt håp er å finne trener ala Valakari. De har brukt et veldig bredt nedslagsfelt og skriver at LSK er en meget attraktiv klubb å trene. Det virker også som de er klare på at de ønsker en trener som har samme filosofi som klubben. Dukker Nordli opp av den hatten vet jeg virkelig ikke hva jeg gjør. Jeg tror virkelig ikke det og tipper det kommer opp noe helt nytt uten tidligere relasjoner til klubben. Tidsaspektet er fra veldig snart til ut Juli måned. Er 3-5 personer igjen av veldig mange nå som er igjen på oppløpssiden.
          Kandidaten skal ikke pendle, men skal bo i området ble også sagt. Kan tolkes som man vil

          Kommentar

          • tarsen
            Medlem
            Bøffel
            • May 2015
            • 32

            Opprinnelig skrevet av fredpet76

            Kandidaten skal ikke pendle, men skal bo i området ble også sagt. Kan tolkes som man vil
            Velger å tolke det til at personen ikke nødvendigvis må bo i området i dag, men må være villig til å flytte til nærområdet.
            Forventer egentlig at tilsvarende gjelder for de fleste fotballklubber som skal ansette en langsiktig trener/manager.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3174

              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              Ut ifra dagens RB så ser det ut til at de har brukt god til med veldig mange alternativer.
              Går ut fra at det dreier seg om denne, ikke i RB, men på lsk.no:

              Sportssjef Simon Mesfin er godt i gang med å finne den langsiktige trenerløsningen for Lillestrøm Sportsklubb.



              gilbert

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                kvaliteten på det lsk.no leverer har økt betraktelig med ny mediesjef.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Når klubben har som mål å utvikle hele mennesket så må en naturlig konsekvens være at fotballaget skal fremstå så komplett som mulig, taktisk, fysisk og teknisk. Og bare utifra det Sundgot har sagt så langt hersker det liten tvil om at vi vil gå fra en spillestil der man aldri spilte seg ut bakfra til en trener som i det minste ser verdien av det. I seg selv en stor endring. Faktum er vel at de nedfelte retningslinjene på området er såpass vage at det utelater et minimum av treneremner.

                  Norsk fotball ville også ha mye å tjene på å slutte å koble ønsket om å holde mer på ball automatisk med det å eie ball.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3150

                    GIF Kanari: I håp om å slippe den endeløse messingen om hvor håpløs trener, styre og sportssjef er når ny trener er på plass: Kan du på denne gangen på forhånd gi meg en liste over trenere som du vil godkjenne (og dermed gi litt støtte i ettertid)?

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      GIF Kanari: Kan du på denne gangen på forhånd gi meg en liste over trenere som du vil godkjenne (og dermed gi litt støtte i ettertid)?
                      Håper virkelig ikke det er sånn at GIF kanari sitter på en liste over alle trenere som er riktig og god nok for LSK. Dette er ikke så enkelt som at man bare kan namedroppe en haug med trenere som man har sett i andre norske klubber eller med LSK kamper på samvittigheten. Dette er en prosess som krever kartlegging av kandidater utover det vi nødvendigvis kjenner til pr.dd. Med andre ord er det en jobb en mann med en 100% stilling i klubben i samråd med flere kjente og ukjente relasjoner må jobbe for å kartlegge og finne ut av.

                      Dessverre har det vært litt for mange prosesser i LSK (og andre norske klubber) der man finner navnet på en liste hvilken som helst supporter kunne klart å hoste frem. Det er for enkelt, og har gitt for dårlige resultater. Jeg har heldigvis begynt å få litt tro på dette, og at klubben faktisk gjør denne jobben nå, i og med at dette tar litt tid.

                      Men viktigere enn hvilket navn og person man drar opp av hatten er det faktum at en ansettelse gjøres etter klubbens premisser, og ikke etter en trener sine premisser. Klubben må definere hvordan klubben skal fremstå, så må vi finne den treneren som har best forutsetninger for å hjelpe klubben til å oppnå dette i nærmeste fremtid. Så trenger ikke dette være treneren for de neste 10 årene, så lenge man finner en mann som starter prosessen. Trenere blir sjelden i en klubb noe særlig lengre enn 2-3 år uansett, og derfor er det så veldig viktig at det ikke er treneren, men klubbens filosofi man jobber etter. Det finnes uansett nok av trenere til enhver filosofi, så det er enkelt å utelukke gode navn til fordel for riktig mann.

                      Vi må stille kravene og forutsetningene for stillingen vi skal besette, så vil listen forkortes en del bare basert på dette. At f.eks Sarpsborg 08 sparker Brian Deane etter klubbens høyeste tabellplassering i nyere tid fordi han krever mer makt og andre arbeidsforhold er 100% etter min smak. Der er det klubben som styrer, og treneren er ansatt for å jobbe etter dette. Noe Geir Bakke har vært riktig person til å gjøre, selv om det kanskje fantes sterkere trenernavn der ute den gang.

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        Opprinnelig skrevet av gilbert

                        Går ut fra at det dreier seg om denne, ikke i RB, men på lsk.no:

                        Sportssjef Simon Mesfin er godt i gang med å finne den langsiktige trenerløsningen for Lillestrøm Sportsklubb.



                        gilbert
                        Det er helt korrekt gilbert. Det dreier seg om lsk.no.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4314

                          Opprinnelig skrevet av Bibaboy

                          Det er helt korrekt gilbert. Det dreier seg om lsk.no.
                          Nå er det riktignok kommet en svært god og informativ artikkel også på RB. Over 150 kandidater, store deler av det vestlige Europa er dekket opp, flere med erfaring fra internasjonalt toppnivå. Mesfin setter av hele juli til å vurdere aktuelle kandidater (skulle bare mangle). Synes dette virker lovende, og våger å være forsiktig optimist med tanke på prosessen her.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Håper virkelig ikke det er sånn at GIF kanari sitter på en liste over alle trenere som er riktig og god nok for LSK.
                            Nei, det tror jeg da virkelig ikke et øyeblikk, heller.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              Fra vennelista til Bjarmann og 3 kandidater til en tilsynelatende grundig prosess med 150 navn fra store deler av Europa. Skal vi endelig lykkes med treneransettelsen? Håpet lever!
                              ..................

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3174

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Nå er det riktignok kommet en svært god og informativ artikkel også på RB. Over 150 kandidater, store deler av det vestlige Europa er dekket opp, flere med erfaring fra internasjonalt toppnivå. Mesfin setter av hele juli til å vurdere aktuelle kandidater (skulle bare mangle).
                                Mesfin sier han (hittil) har snakka direkte med "flere enn 20, men færre enn 50" kandidater. Det er tre alternativer når det gjelder framdrift: Primært ønsker klubben å få på plass en langsiktig trenerløsning så snart som mulig (dvs i løpet av juli/august​​​​​​). Et annet alternativ er en kortsiktig løsning, ut sesongen. En tredje mulighet er Sundgot/Kåsene ut sesongen.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Liker prosessen, men hadde følt meg mye mer komfortabel om dette ble gjort i vinter. Vi har ikke evig med tid nå. Bekymra for plassen.

                                  Kommentar

                                  • CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

                                    Har hørt at klubben har mange navn på blokka.

                                    Tom Nordlie
                                    Toni Ordinas
                                    Magnus Haglund og Janne Mian
                                    Magnus Powell
                                    Alan Curbishley
                                    Petter Belsvik
                                    Kent Nielsen

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                      Har hørt at klubben har mange navn på blokka.

                                      Tom Nordlie
                                      Toni Ordinas
                                      Magnus Haglund og Janne Mian
                                      Magnus Powell
                                      Alan Curbishley
                                      Petter Belsvik
                                      Kent Nielsen
                                      Hvis Toni Ordinas, Tom Nordlie og Alan Curbishley står på samme liste, så er sportslig ledelse i klubben i verre tilstand enn fryktet. Da tyder ingenting på at klubben har noen som helst idé om hva de vil, og at alt vil overlates til treneren. Forøvrig en ekstremt kjedelig liste med navn uansett og forhåpentligvis ikke med rot i virkeligheten.

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                        Har hørt at klubben har mange navn på blokka.

                                        Tom Nordlie
                                        Toni Ordinas
                                        Magnus Haglund og Janne Mian
                                        Magnus Powell
                                        Alan Curbishley
                                        Petter Belsvik
                                        Kent Nielsen
                                        Kjære vene. Det var lista si det.
                                        LSK ansetter ikke to trenere og resten ....
                                        Nordlie er Nordlie.
                                        Samlede sparka trenere fra lag under oss, Curbishley har ikke trent et lag på 10 år og våre to tidligere ass.trenere bør vel ikke være aktuelle.
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                          Har hørt at klubben har mange navn på blokka.

                                          Tom Nordlie
                                          Toni Ordinas
                                          Magnus Haglund og Janne Mian
                                          Magnus Powell
                                          Alan Curbishley
                                          Petter Belsvik
                                          Kent Nielsen
                                          Regner med dette er et utdrag av 50 navn eller noe sånt. Kent Nielsen kjenner jeg ikke til. Magnus Haglund kanskje ikke spesielt spennende, men uansett en god trener. Resten må jo være helt uaktuelt per i dag.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎