Ny trener

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3141

    Opprinnelig skrevet av CFC1976
    Har hørt at klubben har mange navn på blokka.

    Tom Nordlie
    Toni Ordinas
    Magnus Haglund og Janne Mian
    Magnus Powell
    Alan Curbishley
    Petter Belsvik
    Kent Nielsen
    Dette må være en spøk, ikke sant? For er dette representativt for lista så er jeg for en gangs skyld enig med GIF: Alle må gå!!!

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Det der er jo ikke en liste som LSK sitter igjen med av høyaktuelle trenere. På en liste med 150 navn så sier det seg selv at det er en god del forskjellige type trenere. Og alle de trenerne er ikke aktuelle for LSK.
      ..................

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av G-Man
        GIF Kanari: I håp om å slippe den endeløse messingen om hvor håpløs trener, styre og sportssjef er når ny trener er på plass: Kan du på denne gangen på forhånd gi meg en liste over trenere som du vil godkjenne (og dermed gi litt støtte i ettertid)?
        Siden du spør så pent skal jeg svare. Det handler som nevnt om egenskaper, ikke navn. Men for å kutte det ned til en person, en med egenskapene til å forstå vår historie, hvor vi er nå, og dit vi (forhåpentligvis) vil, er Mikael Stahre. Nå er han uaktuell, men de ideene og egenskapene hadde jeg stilt meg 100% bak og treffer på LSKs vage retningslinjer, ihvertfall utad. Her er en tråd om ham i subforumet som forklarer mer detaljert:

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          • Alan Curbishley kunne jeg vurdert, uten å ha det minste peiling på hva slags fotball han oppfordrer til. Han gjorde det i sin tid godt med Charlton, og klarte å få dem til å rykke opp til Premier League, men det er 20 år siden. Han sa selv opp i West Ham da eierne solgte spillere uten å snakke med ham først. Han er kjent for å få gode resultater ut av lag med få midler. I det minste er ikke Norge godt kjent med ham før, så han kan bli et friskt pust.
          • Magnus Haglund hadde vunnet serien for oss innen nå hvis han hadde fortsatt, men jeg ønsker ikke å starte den regla på nytt. Vi spiller radikalt annerledes nå enn vi gjorde under Haglund, og det kommer til å ta ørten sesonger før vi klarer å spille hans possession-baserte fotball. I tillegg ble jeg drittlei av å se laget ikke kontre på åpenbare kontringsmuligheter.
          • Tom Nordlie. Kan gi oss et cupgull på kort sikt. Seriegull? Nei. Ikke en nubbesjans. Legg til at spillerne kommer til å bli overtrente.
          • Toni Ordinas vet jeg ikke nok om.
          • Kent Nielsen og Petter Belsvik. Nei og nei.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5092

            Opprinnelig skrevet av Funchaloe
            Kent Nielsen og Petter Belsvik. Nei og nei.
            Du blander ikke med Kent Bergersen her? Kent Nielsen er dansk.

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              Jeg har generelt lite peiling på trenere, så skal ikke legge meg for mye opp i det, men altså, det MÅ da vel gå an å å tenke lenger enn at man skal ha tilbake trenere som man har prøvd og som ikke har funket tidligere? Når jeg ser folk foreslå Tom Nordlie (eller Henning Berg før Stabæk for guds skyld snappa han opp) så må jeg spørre meg om folk i det hele tatt husker at det var en grunn til at de fikk sparken. Hva er det neste, at man om 5 år skal begynne å rope på Runar igjen? Sukk. Ikke vil jeg ha tilbake Haglund heller, den klaginga på han orker jeg bare ikke en gang til. Ikke det at de etter han ikke har blitt klaget på, men folk var virkelig helt ufattelig forbanna på den mannen.

              Mitt ene, ydmyke ønske for ny trener er at man tenker fremover og ikke resirkulerer allerede godt brukte lsk-trenere, spesielt de som allerede har fått sparken. Og at man ligger unna gjengangerne som allerede har fått sparken i 2-3 andre tippeliga-klubber.
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3141

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari

                Siden du spør så pent skal jeg svare. Det handler som nevnt om egenskaper, ikke navn. Men for å kutte det ned til en person, en med egenskapene til å forstå vår historie, hvor vi er nå, og dit vi (forhåpentligvis) vil, er Mikael Stahre. Nå er han uaktuell, men de ideene og egenskapene hadde jeg stilt meg 100% bak og treffer på LSKs vage retningslinjer, ihvertfall utad.
                Jeg skal gi deg kred for den, GIF - det er en treneransettelse jeg også kunne stilt meg bak. Kanskje det bare er form og ikke så mye innhold vi er uenige om?

                Kommentar

                • Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

                  Opprinnelig skrevet av Marit
                  Jeg har generelt lite peiling på trenere, så skal ikke legge meg for mye opp i det, men altså, det MÅ da vel gå an å å tenke lenger enn at man skal ha tilbake trenere som man har prøvd og som ikke har funket tidligere? Når jeg ser folk foreslå Tom Nordlie (eller Henning Berg før Stabæk for guds skyld snappa han opp) så må jeg spørre meg om folk i det hele tatt husker at det var en grunn til at de fikk sparken. Hva er det neste, at man om 5 år skal begynne å rope på Runar igjen? Sukk. Ikke vil jeg ha tilbake Haglund heller, den klaginga på han orker jeg bare ikke en gang til. Ikke det at de etter han ikke har blitt klaget på, men folk var virkelig helt ufattelig forbanna på den mannen.

                  Mitt ene, ydmyke ønske for ny trener er at man tenker fremover og ikke resirkulerer allerede godt brukte lsk-trenere, spesielt de som allerede har fått sparken. Og at man ligger unna gjengangerne som allerede har fått sparken i 2-3 andre tippeliga-klubber.
                  Ok, jeg angrer meg litt. Kom på at det er en trener jeg faktisk kunne tenkt meg å få tilbake, og det er Uwe. Selv om han fikk sparken. Med det er jo til gjengjeld urealistisk.
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    Opprinnelig skrevet av Marit

                    Ok, jeg angrer meg litt. Kom på at det er en trener jeg faktisk kunne tenkt meg å få tilbake, og det er Uwe. Selv om han fikk sparken. Med det er jo til gjengjeld urealistisk.
                    Uwe Røsler blir ikke trener denne gang, men han var aktuell da Erlandsen fikk redningsjobben i 2016. Så en vakker dag kommer nok Der Uwe inn portene på Åråsen igjen.

                    Kommentar

                    • Ivailo Kirov
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jul 2012
                      • 62

                      Er Bob Bradley tilgjengelig ?
                      "Det er de gule som spiller spillet"

                      Sitat : Kong Haakon

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3318

                        Kun Curbishley skiller seg ut på den lista. Kent Nielsen kjenner jeg ikke, men resten burde være uaktuelle.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 419

                          Hørt et rykte om Morten Tandberg.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                            Hørt et rykte om Morten Tandberg.
                            Fin fyr, men det smaker vel ikke direkte FUGL av en hovedtrener som tidligere har vært trener nede i divisjonene og utover det har vært assistent i en bakgårdsklubb i Oslo. Lukter altfor mye eksperiment til at jeg tror det er aktuelt (med mindre klubben har resignert og planlegger for OBOS neste år, da kan Tandberg være et naturlig valg).

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1206

                              Det mest utrolige jeg hører er at vi må ha en trener som utvikler klubben når vi nesten ligger på direkte nedrykk etter 16 kamper. Jeg vil ha en trener som kan ta opp kampen med Rekdal og Berg og det blir ikke lett å finne....

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Det mest utrolige er at jeg hører at vi må ha en trener som utvikler klubben når vi nesten ligger på direkte nedrykk etter 16 kamper. Jeg vil ha en trener som kan ta opp kampen med Rekdal og Berg og det blir ikke lett å finne....
                                Det er lov å ha to tanker i hodet. Vi kan ansette en redningsmann ut 2018 for deretter å finne en langsiktig løsning.

                                Kommentar

                                • occean-fan!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 646

                                  må jo se realiteten i øynene her. Vi har en begrenset spillerstall og må prestere svært god sett opp mot forutsetninger for å overleve. Vi har ikke tid til å drille inn noe nytt, drive med langsiktig utvikling osv. alt handler om å overleve. Selvom jeg hater det så får man bare ansette Tom Nordlie. Problemet er vel at han neppe gidder et så kortsiktig prosjekt. For tanken min her er selvfølgelig bare ut sesongen

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1206

                                    Det ser jo ut som det er mytteri i spillerstallen til enga også, kanskje Deila snart er ledig

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Det mest utrolige jeg hører er at vi må ha en trener som utvikler klubben når vi nesten ligger på direkte nedrykk etter 16 kamper. Jeg vil ha en trener som kan ta opp kampen med Rekdal og Berg og det blir ikke lett å finne....
                                      Hadde jeg hatt den minste trua på at en redningsmann ikke får beholde jobben i sympati hvis han klarer å holde oss oppe, så kunne jeg vært tilbøyelig til å akseptere en slik løsning. Dessverre viser ansettelsen av Arne E at man ikke klarer å skille en jobb der man skal skvise maks ut av en spillerstall med noen enkle ideer over kort tid, fra en jobb der man skal utvikle klubb og spillere over tid. Det er to helt forskjellige jobber der den første er den desidert enkleste.

                                      Jeg var en av forkjemperne for å ansette Arne E den gang, men under forutsetning av at man ikke ga han jobben fast når han hadde reddet oss.

                                      Nå håper jeg man går etter en fast løsning og en trenertype som både kan holde oss oppe, men samtidig tenke langsiktig. Det er definitiv mulig. Dessuten er det ikke sånn at gode trenere med en langsiktig tankegang ikke klarer å omstille seg når det er nødvendig. Det så vi jo også Magnus Haglund gjorde i sine første LSK sesong når vi lå i sumpa. Da la han om til en betydelig enklere og mer kynisk fotballstil som ga de nødvendige resultatene.

                                      Nei, den halve sesongen en ny trener får på seg med laget er den som skal gjøre at vi ikke kommer like skeivt ut neste år. Derfor vil jeg ha inn en fast løsning med en gang om den beste kandidaten er tilgjengelig.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Jepp, etter at man har sparket en trener med ussel personalbehandling, som også klarte kunststykket å miste respekten i sitt eget støtteapparat, så vil man gå for en annen trener som brenner broer på rekordtid. Det er nok akkurat det denne spillergruppa trenger og etterlyser nå.

                                        Blir helt matt.

                                        Kommentar

                                        • _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4376

                                          Spillergruppa driter jeg i. De fortjener kritikk de også nå. Nå fikk de på mange måter vilja si når Erlandsen fikk fyken, og leverer pinlig innsats i de to påfølgende kampene. Spesielt i dag. De er faen meg en gjeng med puddinger som må steppe opp mange hakk, uavhengig av hvem som trener dette laget! Er du en ræva spiller så får du hvertfall vinne de jævla duellene og løpe mer enn motstander. Det krever ingen ferdigheter, men ren vilje. En vilje som ikke er der. Pinlig!
                                          ..................

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎