Sesongen 2019

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

    På siste LSK live sa Mesfin at vi ønsker å beholde alle spillerne som er igjen i troppen, og at de er med i planene.
    Ja, men navn ble ikke nevnt , selv om Lindblad spurte spesifikt om fremtiden til backene våre og vi vet at man ønsker å styrke laget på venstra. Og er en venstrefot så mye verdt at man kan koste på seg å ha Kind Mikalsen som stallfyll? Hvilke prioriteringer i 2018, spesielt da alt ble avgjort, tyder på det?

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3144

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Men selv om Rafn på ingen måte er noen klassespiller,
      Har du tenkt over at det er gjentatte formuleringer som denne - til stort sett alle på og utenfor banen i LSK - som gjør at mange ikke orker å forholde seg til det du sier?

      Personlig mener jeg at du i blant faktisk har noen gode poenger der er verdt å diskutere, men det blir så vanskelig å engasjere seg i en slik sjø av depresjon og mistrøstighet.

      Og ja, jeg leser at du lenger ned i innlegget ditt sier at innsatsen til Rafn gjør at han duger for deg på høyresiden. Problemet ditt tror jeg er at brorparten aldri kommer så langt at de leser det fordi de faller av et eller annet sted på vei gjennom argumentasjonen for for hvorfor Kind Mikalsen, Ringstad og Rafn (eller brorparten av alle de andre) er så håpløse.

      Når det gjelder Ringstad så får vi være enige om å være uenige. Og det gjelder for så vidt Kind Mikalsen også, som jeg gjerne ser få prøve seg etter en sykdoms- og skadefri vinter før jeg feller en endelig dom.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1326

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari

        Ja, men navn ble ikke nevnt , selv om Lindblad spurte spesifikt om fremtiden til backene våre og vi vet at man ønsker å styrke laget på venstra. Og er en venstrefot så mye verdt at man kan koste på seg å ha Kind Mikalsen som stallfyll? Hvilke prioriteringer i 2018, spesielt da alt ble avgjort, tyder på det?
        Nei, det er et godt poeng synes jeg. Lennartsson sa at vi ønsket oss en venstrebeint back/kant siden vi har for få venstrebeinte spillere i klubben pdd. Det er sant at vi har få av dem, men vi har én: han som allerede spiller venstreback/kant. Sett i sammenheng med at Mesfin sier vi ser etter kvalitet framfor kvantitet, ser det ikke så lovende ut for SKM.

        Hvilke egenskaper de ser for seg i en ny back, har jeg ikke hørt noe om. Derfor er det ikke så rart at mange tenker på Ringstad heller. Han har venstrebein, han er sannsynligvis tilgjengelig for et beløp vi har råd til og han har levert veldig bra i LSK før. Om han klarer å komme tilbake på det nivået vet jeg ikke, men han så god ut i de kampene jeg så ham for Sandefjord i fjor.

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 863

          Selv om man ikke er fornøyd så skal man som arbeidsgiver være ytterst forsiktig med å signalisere at en arbeidstager ikke er god nok. SKM har ikke levert som man skulle ønske, men han har blitt flytta rundt på og slitt med smerter, som andre har poengtert.

          Hvis Ringstad leverer som han gjorde mot slutten for Sandefjord så ser jeg han som en forsterkning. Om vi finner noe enda bedre så er jeg happy for det, men en Ringstad i form er en GOD back i eliteserien.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3324

            Jeg ser ikke Ringstad og SKM som konkurrenter, men heller komplimenter. Stian på back og Simen på kant, og så er venstresiden låst. To spillere som komplimenterer hverandre. Begge har defensive egenskaper som gjør at Stian kan gå på løp fremover fordi han er trygg på at Simen dekker rommet bak seg. Simen er en god duellspiller i boksen når innleggene kommer inn fra høyre.

            Både Rafn og SKM slet på venstrebacken i fjor, og mitt inntrykk er at mye handlet om formasjon og spillerne rundt dem. De hadde defensivt svake kanter foran seg i Ødemarksbakken og Brenden, en lite bevegelig Kippe på innsiden, og Mathew som lot spillere løpe inn bak backen når denne ble tvunget frem for å presse ballfører. Når backen måtte presse ballfører ble det et rom bak dem som motstander visste å utnytte. Enten det var en spiss eller indreløper/sentral midtbane som tok løpet, så fikk de store rom og tid til å boltre seg på. Veldig ofte synes jeg kantene våre trakk tidlig og langt inn i banen, noe som gjorde at returløpene ble lange og mot slutten av kampene trege. Med bedre bevegelser fra kantene vil backen få bedre støtte og vi tetter igjen bedre bakover.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3144

              Jeg tror nok unge Ødemarksbakken kommer til å gjøre venstrekanten til sin, selv om kombinasjonen Ringstad / SKM også hadde vært interessant. Om ikke annet ville det ha gitt oss muligheten til å variere venstresiden avhengig av hvorvidt vi forventer å stå høyt eller ikke.

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2106

                Vi bør bruke de pengene vi Evt har Idag , på bedre
                spillere enn det vi har Idag , på den/de aktuelle plassene. Da bør etter min mening Ikke Ringstad
                være noe alternativ . Ødemarksbakken må nå satses på
                venstrekant.SkM er billigere løsning enn Ringstad
                på backen , også uten at jeg kan se noen kvalitets forskjell på dem PR d.d

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3324

                  Ødemarksbakken (og Brenden) viste klare svakheter defensivt som må forbedres før han er selvskreven på kanten. Men jeg har stor tro på Ødemarksbakken denne sesongen. Jeg ga han fjorårssesongen til å avklimatisere seg, og synes han viste mye bra på høsten. Noen kilo muskler i vinter og terping på defensive oppgaver, og han kan fort bli en profil i laget.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1384

                    Noen som har RB+ og kan si hva det står om hvor lenge Igonen er ute med skade? Satser man på Hedenstad Christiansen som backup frem til han er tilbake, eller må man hente inn en erstatter?

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 464

                      Opprinnelig skrevet av BD
                      Noen som har RB+ og kan si hva det står om hvor lenge Igonen er ute med skade? Satser man på Hedenstad Christiansen som backup frem til han er tilbake, eller må man hente inn en erstatter?
                      Han uttaler selv at det kan ta mellom en til tre måneder før han er tilbake.

                      Kommentar

                      • Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

                        Opprinnelig skrevet av BD
                        Noen som har RB+ og kan si hva det står om hvor lenge Igonen er ute med skade? Satser man på Hedenstad Christiansen som backup frem til han er tilbake, eller må man hente inn en erstatter?
                        Ute 1-3 måneder. Han håper å være klar til seriestart. Overskriften handler nok mest om at det blir vanskelig for ham å bli 1.keeper når han er ute hele sesongoppkjøringen.

                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                        Kommentar

                        • yeh_boiii
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Feb 2018
                          • 44

                          Nå skjer det ting her:

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3324

                            Med Smarason på plass begynner ting å se bra ut. En eller to signeringer fra en ganske så komplett tropp med dobbel dekning på de fleste plasser.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1173

                              Spennende signeringer for tiden, gleder meg til sesongen!

                              Kommentar

                              • Dinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 884

                                Nå er førsteleveren og troppen såpass god at vi ikke behøver flere hoder, med unntak av tydelige oppgraderinger. Håper de klarer å finne en eller to klare oppgraderinger over eksempelvis en av backene (venstre?)
                                twitter @amundsakis
                                ΘΥΡΑ 13

                                Kommentar

                                • lsk_rob
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2016
                                  • 139

                                  Veldig bra jobba, fått på plass mesteparten av ønskene Simon tidlig varslet at de ønsket. Gjenstår vel å finne en venstrebent spiller, men det er kanskje også litt tynt på topp med kun Lehne/Smara/Moses?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Beholder vi Matthew begynner da å bli en del sentrale midtbanespillere som kan dyttes opp også, blir kanskje mer 4411 enn 442 i 2019.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3165

                                      Den totale A-stallen er nå på hele 27 spillere, effektivt 25 med Ødegaard og PMO på utlån. Bare én skade, på Igonen, trolig tilbake først rundt seriestart.

                                      Neppe rom for nye spillere (venstreback) før Mathew eventuelt blir solgt. Tre keepere, åtte forsvar, elleve midtbane og tre reine spisser, men her er flere muligheter på topp.

                                      Nesten halve 11'ern ny siden JL tok over (Smárason, Pedersen, Ayaghwa, Salquist, DG), fire av dem med dokumentert godt skandinavisk nivå. Alle på plass før januar er over. Jeg er alltid naiv optimist i forsesongen, men denne gangen mer enn vanlig, og med en viss grunn (tror jeg).

                                      Marko
                                      Simen-Erik/Tobias-Frode-Simen/ny
                                      Bakken-Daniel-Fredrik/Raphael-Daniel
                                      Arnór-Thomas

                                      Men her er nå flere gode alternativer enn på mange år: Særlig Sheriff, Charles og Moses blir spennende å følge. Brenden, Haakenstad og Melgalvis må heve seg (som SKM), men kan være gode innbyttere (minst). Spennende er også de fire yngste, Mads, Lars, Josef og Magnus, alle meget store talenter.

                                      (Fun fact: Mange med samme navn: To hver av Aleksander/Alexander, Daniel, Erik, Mads/Mats, Simen, Tobias.)

                                      Også verdt å legge merke til at stallen for 2020 kan bli ganske lik årets. Ikke mange bosmenn i år. Bra for kontinuiteten.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7027

                                        Jeg syns faktisk dette begynner å se ganske ok ut (men det har jeg sagt før...). Smarason var svært uventet, jeg tok det for gitt at han var tapt for klubben. Jeg mener stallen fortsatt mangler en back og en spiss, forutsatt at nysvensken holder godt nok nivå. Svensker jeg kjenner mener han har et høyt toppnivå, men er ustabil.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • yeh_boiii
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Feb 2018
                                          • 44

                                          Nå er vi vel 10 utlendinger i troppen, hvilket betyr at Matthew MÅ selges, eventuelt må Moses og/eller Charles på et nytt utlån.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎