Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grankanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2018
    • 125

    #41
    Kjempe trist med nedrykket. Satt igjen på stadion i 45 minutter å stirret tomt ut i lufta. Kald, svimmel, kvalm og apatisk.

    Nå begynner jeg endelig å klare å tenke pragmatisk rund situasjonen. Jeg har trua på at LSK kan rykke rett opp. Kanskje til og med havne på øvre halvdel i 21. MEN! Da må den jævla evalueringen faktisk gi resultater. Selvransakelse er key her. Er du gæren nok til å ha en jobb som krever at du er gæren for å oppnå suksess? Er det snille gutter LSK trenger for å vinne eliteserien på sikt?

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3352

      #42
      Det er nesten så jeg begynner å bli bekymret for evalueringen. Støtten fra supportere og sponsorer virker å være så sterk at klubben ikke må ta drastiske grep, og da blir det lett å ty til floskler, feie kritikk under teppet og stable skjelettene tilbake i skapet.

      Det er fantastisk at viljen til å støtte opp om klubben er så sterk, men den kritiske evalueringen som ble varslet er så viktig for langsiktig konkurranseevne slik at vi ikke opplever noe lignende på nye 50 år. Å bli et heislag ala Sogndal, Aalesund og Sandefjord vil være spikeren i kista for klubben.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        #43
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Det er nesten så jeg begynner å bli bekymret for evalueringen. Støtten fra supportere og sponsorer virker å være så sterk at klubben ikke må ta drastiske grep, og da blir det lett å ty til floskler, feie kritikk under teppet og stable skjelettene tilbake i skapet.

        Det er fantastisk at viljen til å støtte opp om klubben er så sterk, men den kritiske evalueringen som ble varslet er så viktig for langsiktig konkurranseevne slik at vi ikke opplever noe lignende på nye 50 år. Å bli et heislag ala Sogndal, Aalesund og Sandefjord vil være spikeren i kista for klubben.
        Du har nok rett. Den varslede "evalueringen" er et spill for galleriet. Skrivet som ble distribuert i går lå ganske sikkert klar i skuffen, slik at styret og ledelse kunne vise "handlekraft".

        De som har ledet klubben på veien mot nedrykket, fredes av Morten Svesengen i rb.no (bak betalingsmuren).

        Det er ikke tid for panikk og oppvask – LSK må samle kreftene for sin tøffeste kamp

        "Det er ikke tid verken for paniske handlinger eller å kaste alle involverte ut av sine posisjoner. I mine øyne har LSK et velfungerende styre som har gjort veldig mye riktig.

        De kan ikke lastes for å ha ansatt Jörgen Lennartsson som trener. På sommeren i 2018 var det den beste treneren LSK kunne ansatt. Det er heller ingen grunn til å kritisere LSK-styret for at de lot den svenske treneren sitte så lenge som han gjorde. I utgangen av august var klubben nærmest sikret videre spill i Eliteserien med 25 poeng på 19 kamper."

        (...)
        Å bytte ut alle involverte nå, er det verste klubben kan gjøre nå. De av styremedlemmene som ønsker å være med videre bør derfor få ny tillit.

        Jeg ser heller ingen grunn til at sportssjef Simon Mesfin skal frykte sin framtid. Han har gjort en god jobb med å legge forholdene til rette for trener Jörgen Lennartsson. Samtidig har han gjort en formidabel jobb ved å bygge opp klubbens akademi. Nå har LSK med Toni Ordinas i spissen ett av landets beste akademier. Det tar tid å få resultater av det, men det vil komme."


        https://www.rb.no/lsk/fotball/mening...o/5-43-1207126
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Tjodleif
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2017
          • 850

          #44
          Fra alvor til spøk: det triste er at guttene våre ikke blir å se på FIFA 21.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9372

            #45
            Detta blir tut og kjør med samme folk og mangler - der avgjørelser tas.

            Får bare håpe at det tvinger seg inn mange lokale unggutter i førsteelleveren.

            Har ikke trua.

            Kommentar

            • scages
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1292

              #46
              Tikka inn en litt alright hilsen fra en bekjent i Tornekrattet:

              "Må ha vært fryktelig tungt i går. Jeg har vært med på to nedrykk selv, høsten 1993 på dagtid (vi fikk fri fra skolen) og 2006 etter 8-0 tap på Nadderud. Begge ganger ble det starten på noe bra. Det er gøy å vinne kamper igjen, og som reisende å få se mange nye arenaer. Vi rykka rett opp og vant cupen i 94, og bygget opp et nytt ungt lag med de tre S’ene, rudi, Hestad osv. I 2007 kom Kjell Jonevret og bygget nytt, et viktig forstadium til gullalderen fra 2011. Håper dere rykker rett opp igjen med en ny grunnstamme av talenter og en ny vinnerkultur opparbeidet fra OBOS. Lykke til."

              Vi må legge det bak oss og komme oss opp igjen fort som faen. Eksempelvis rykka bondelaget vif ned i 2000 og i 2005 stod dem igjen som seriemestere i Eliteserien. (Med latterlig lave 46 poeng, 10 poeng mindre enn vi tok i sølvsesongen 2001.) Bygg for framtida nå, så er vi plutselig tilbake.

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1817

                #47
                Opprinnelig skrevet av scages
                Tikka inn en litt alright hilsen fra en bekjent i Tornekrattet:

                "Må ha vært fryktelig tungt i går. Jeg har vært med på to nedrykk selv, høsten 1993 på dagtid (vi fikk fri fra skolen) og 2006 etter 8-0 tap på Nadderud. Begge ganger ble det starten på noe bra. Det er gøy å vinne kamper igjen, og som reisende å få se mange nye arenaer. Vi rykka rett opp og vant cupen i 94, og bygget opp et nytt ungt lag med de tre S’ene, rudi, Hestad osv. I 2007 kom Kjell Jonevret og bygget nytt, et viktig forstadium til gullalderen fra 2011. Håper dere rykker rett opp igjen med en ny grunnstamme av talenter og en ny vinnerkultur opparbeidet fra OBOS. Lykke til."

                Vi må legge det bak oss og komme oss opp igjen fort som faen. Eksempelvis rykka bondelaget vif ned i 2000 og i 2005 stod dem igjen som seriemestere i Eliteserien. (Med latterlig lave 46 poeng, 10 poeng mindre enn vi tok i sølvsesongen 2001.) Bygg for framtida nå, så er vi plutselig tilbake.
                Eksemplene du kommer med er ikke sammenlignbare med vår situasjon. I Molde har Røkke pøst inn penger, og klubben har oppnådd suksess som følge av dette. Da søpla tok gull i 2005 var vel Trøim inne med midler og de hentet spillere som Flo, Iversen og Hoseth.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                  Eksemplene du kommer med er ikke sammenlignbare med vår situasjon. I Molde har Røkke pøst inn penger, og klubben har oppnådd suksess som følge av dette. Da søpla tok gull i 2005 var vel Trøim inne med midler og de hentet spillere som Flo, Iversen og Hoseth.
                  Stabæk er vel klubben det er mest logisk å sammenlikne seg med. De har satset steinhardt på egne spillere og lagt økonomien på et fornuftig nivå.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3150

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                    Du har nok rett. Den varslede "evalueringen" er et spill for galleriet. Skrivet som ble distribuert i går lå ganske sikkert klar i skuffen, slik at styret og ledelse kunne vise "handlekraft".

                    De som har ledet klubben på veien mot nedrykket, fredes av Morten Svesengen i rb.no (bak betalingsmuren).

                    Det er ikke tid for panikk og oppvask – LSK må samle kreftene for sin tøffeste kamp

                    "Det er ikke tid verken for paniske handlinger eller å kaste alle involverte ut av sine posisjoner. I mine øyne har LSK et velfungerende styre som har gjort veldig mye riktig.

                    De kan ikke lastes for å ha ansatt Jörgen Lennartsson som trener. På sommeren i 2018 var det den beste treneren LSK kunne ansatt. Det er heller ingen grunn til å kritisere LSK-styret for at de lot den svenske treneren sitte så lenge som han gjorde. I utgangen av august var klubben nærmest sikret videre spill i Eliteserien med 25 poeng på 19 kamper."

                    (...)
                    Å bytte ut alle involverte nå, er det verste klubben kan gjøre nå. De av styremedlemmene som ønsker å være med videre bør derfor få ny tillit.

                    Jeg ser heller ingen grunn til at sportssjef Simon Mesfin skal frykte sin framtid. Han har gjort en god jobb med å legge forholdene til rette for trener Jörgen Lennartsson. Samtidig har han gjort en formidabel jobb ved å bygge opp klubbens akademi. Nå har LSK med Toni Ordinas i spissen ett av landets beste akademier. Det tar tid å få resultater av det, men det vil komme."


                    https://www.rb.no/lsk/fotball/mening...o/5-43-1207126
                    For de som ikke har innsett det for lenge siden: Svesengen er kanskje det største tåkehuet som befinner seg i nærheten av LSK. Hvis klubben bruker han som et sannhetsvitne, blir OBOS bare en mellomstasjon på veien nedover divisjonene.

                    Kommentar

                    • Solør
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Aug 2015
                      • 17

                      #50
                      Håper hvertfall klubben forsøker seg på Uwe Rösler, nå som han er ledig på markedet! Våt drøm ihvertfall

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1330

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av G-Man

                        For de som ikke har innsett det for lenge siden: Svesengen er kanskje det største tåkehuet som befinner seg i nærheten av LSK. Hvis klubben bruker han som et sannhetsvitne, blir OBOS bare en mellomstasjon på veien nedover divisjonene.
                        Det er veldig rart å frikjenne styret og Mesfin for dette her, og i hvert fall FØR evalueringen i det hele tatt er gjort. Ja - Jörgen skal ha mesteparten av ansvaret for at laget er ræva, men det må han dele med både spillere, ledelse og støtteapparatet.

                        Spillere og støtteapparat kommer garantert til å forsvinne, og jeg forventer en skikkelig evaluering av alle som har hatt med sport å gjøre i år. Trenger vi i det hele tatt en sportsdirektør?

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1330

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Solør
                          Håper hvertfall klubben forsøker seg på Uwe Rösler, nå som han er ledig på markedet! Våt drøm ihvertfall
                          https://www.vg.no/sport/fotball/i/Jo...source=vgfront
                          Å hente inn dyre spillere og trenere håper jeg vi ser null av. Særlig hvis de blir henta på bakgrunn av gamle meritter. Uwe var en god trener for oss for 15 år sida, men nå håper jeg at klubben evner å tenke nytt og spennende. Nesselquist fra Strømmen, for eksempel.

                          Kommentar

                          • Radulovic
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Mar 2016
                            • 86

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                            Å hente inn dyre spillere og trenere håper jeg vi ser null av. Særlig hvis de blir henta på bakgrunn av gamle meritter. Uwe var en god trener for oss for 15 år sida, men nå håper jeg at klubben evner å tenke nytt og spennende. Nesselquist fra Strømmen, for eksempel.
                            Nei takk til han i alle fall, med fettprosentmålingene sine og dårlige resultater. men jo helt klart en ung og fremadstormende trener.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7029

                              #54
                              Jeg tror vel det kommer an på om klubben faller ned på å satse steinhardt på unge spillere, og heller ofre opprykk det første året for å sette og utvikle en stamme for fremtiden. I så fall syns jeg Toni Ordinas er den mest nærliggende. Han er fantastisk dyktig som spillerutvikler. Hvorfor det gikk galt for ham i Stabæk vet jeg ikke nok om, men i jobben han har nå må han være blant de aller beste i Skandinavia.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 290

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                For de som ikke har innsett det for lenge siden: Svesengen er kanskje det største tåkehuet som befinner seg i nærheten av LSK. Hvis klubben bruker han som et sannhetsvitne, blir OBOS bare en mellomstasjon på veien nedover divisjonene.
                                RB bør virkelig også ta en intern evaluering av sin dekning denne sesongen. De har ikke stilt kritiske spørsmål i det hele tatt. Hvorfor stilte de ikke spørsmål om bruken av Baccay? Hvorfor ble det ikke stilt kritiske spørsmål rundt at vi brukte en million på Gustafsson som i store deler av sesongen så ut som en Westerberg? Hvilke spørsmål stilte de rundt lånet av Tamm? Hvorfor stilte de ikke spørsmål om spillestilen og ideene til Lennartsson der vi vandret fra naiv balltrilling mot 08 til ultradefensive "6-3 - 1"-formasjoner på bortebane? Hvorfor fredet de Lennartsson så lenge? Svesengen la jo nærmest skylda på fansen etter sparkingen av Lennartsson.

                                Det provoserer meg faktisk at han fortsatt messer om at "plassen var sikra 25. august". Plassen er ikke sikker før man har minimum 32 poeng! Jeg begynner faktisk å lure på om slakten på Intility ble en slags forbannelse. Det var så moro at folk virker å ha glemt hvor elendige vi var på våren. LSK anno våren 2019 er det omtrent bare LSK anno høsten 2019 som har vært dårligere. Folk har glemt 08 borte, Glimt borte, Odd hjemme, Strømmen i cupen, Molde hjemme, 1. omgang mot Mjøndalen borte osv. Plutselig hadde alle glemt hvor katastrofalt dårlige vi var før VIF-matchen, og mantraet ble at LSK visstnok var gode på våren i år. Kanskje hjalp det Lennartsson med å bli sittende mye lenger enn han burde ha gjort.

                                Jeg innse muligens alvoret for seint jeg også, og jeg tar selvkritikk på det. RB innså det enda seinere, og da bør de virkelig se seg selv i speilet. Det journalistiske arbeidet deres i år har rett og slett ikke holdt mål.

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 801

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Jeg tror vel det kommer an på om klubben faller ned på å satse steinhardt på unge spillere, og heller ofre opprykk det første året for å sette og utvikle en stamme for fremtiden. I så fall syns jeg Toni Ordinas er den mest nærliggende. Han er fantastisk dyktig som spillerutvikler. Hvorfor det gikk galt for ham i Stabæk vet jeg ikke nok om, men i jobben han har nå må han være blant de aller beste i Skandinavia.
                                  Så spørs det hvor bærekraftig den stammen er når spillere forsvinner til konkurrenter som kan tilby høyere lønn straks kontrakten er i ferd med å gå ut. For 10 år siden så tror jeg ideen om en bærekraftig stamme hadde vært noe, i dag så tror jeg en bare må satse på korttidskontrakter og trenere som evner å bygge lag med de forutsetningene.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1330

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Jeg tror vel det kommer an på om klubben faller ned på å satse steinhardt på unge spillere, og heller ofre opprykk det første året for å sette og utvikle en stamme for fremtiden. I så fall syns jeg Toni Ordinas er den mest nærliggende. Han er fantastisk dyktig som spillerutvikler. Hvorfor det gikk galt for ham i Stabæk vet jeg ikke nok om, men i jobben han har nå må han være blant de aller beste i Skandinavia.
                                    Helt enig i at det ser veldig lovende ut, det han har bygget opp.. Og egentlig grunn god nok til å fortsette med nettopp dét.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #58
                                      Er det en mann de vil ha tilbake i Stabæk-kretser, hvis man skal dømme etter diverse forumer, så er det Ordinas. Om ikke som trener, så ihvertfall i jobben han startet i. Nå får han vel selskap av sportssjefen som drar til Danmark, han som levere konsekvent i stillinga si. Og et ærlig spørsmål fordi jeg ikke leser gammelmedia eller har den minste interesse av å støtte agendaen deres, har de nevnt et pip om planene for et bærekraftig LSK? Hvis talentarbeidet skal brukes som et kronargument for ikke å sparke noen, hvorfor deler man ikek mer om planene? Dette er jo god PR for klubben! Hvorfor må jeg til en Josimar-podcast for å høre om hvor opptatt Ordinas er at LSK må skape sin egen identitet, det noen av oss her inne har mast om siden LSK-hallen sto ferdig om ikke lenger?


                                      Kommentar

                                      • tarsen
                                        Medlem
                                        Bøffel
                                        • May 2015
                                        • 32

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                                        Røsler er ferdig i Malmø. Kjøpt ut av siste året i kontrakten
                                        Da er det vel bare å ringe med engang
                                        Ønsker vi egentlig Røsler som resirkulert trener? Suksess i fortiden er ingen garanti for suksess i nå- og framtiden, noe vi så med Erlandsen. Med all respekt for Uwe, frykter jeg det er lett å se seg blind på historien og hente inn en gammel helt som skal gjenskape det gamle fremfor å bygge nytt. Etter så mange år i dumpa, mener jeg at klubben trenger et nytt fundament. Stak en retning og hent en sulten ny trener som står for denne retningen. Hvis fotballen vi skal spille harmonerer med Uweball, go for it, men gjør valget basert på fremtiden, ikke fortiden.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3352

                                          #60
                                          Akkurat nå savner jeg multiquote-funksjonen fra gamleforumet.

                                          Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                          RB bør virkelig også ta en intern evaluering av sin dekning denne sesongen. De har ikke stilt kritiske spørsmål i det hele tatt. Hvorfor stilte de ikke spørsmål om bruken av Baccay? Hvorfor ble det ikke stilt kritiske spørsmål rundt at vi brukte en million på Gustafsson som i store deler av sesongen så ut som en Westerberg? Hvilke spørsmål stilte de rundt lånet av Tamm? Hvorfor stilte de ikke spørsmål om spillestilen og ideene til Lennartsson der vi vandret fra naiv balltrilling mot 08 til ultradefensive "6-3 - 1"-formasjoner på bortebane? Hvorfor fredet de Lennartsson så lenge? Svesengen la jo nærmest skylda på fansen etter sparkingen av Lennartsson.

                                          Det provoserer meg faktisk at han fortsatt messer om at "plassen var sikra 25. august". Plassen er ikke sikker før man har minimum 32 poeng! Jeg begynner faktisk å lure på om slakten på Intility ble en slags forbannelse. Det var så moro at folk virker å ha glemt hvor elendige vi var på våren. LSK anno våren 2019 er det omtrent bare LSK anno høsten 2019 som har vært dårligere. Folk har glemt 08 borte, Glimt borte, Odd hjemme, Strømmen i cupen, Molde hjemme, 1. omgang mot Mjøndalen borte osv. Plutselig hadde alle glemt hvor katastrofalt dårlige vi var før VIF-matchen, og mantraet ble at LSK visstnok var gode på våren i år. Kanskje hjalp det Lennartsson med å bli sittende mye lenger enn han burde ha gjort.

                                          Jeg innse muligens alvoret for seint jeg også, og jeg tar selvkritikk på det. RB innså det enda seinere, og da bør de virkelig se seg selv i speilet. Det journalistiske arbeidet deres i år har rett og slett ikke holdt mål.
                                          Svesengen er vel kompis med de fleste i styre og administrasjon, så vi kan ikke forvente at han er noen vaktbikkje som holder klubben i ørene. Plassen er for øvrig ikke sikret før man har nok poeng til at et nedrykk eller kvalifisering ikke lenger er matematisk mulig, evt. god nok målforskjell etter siste runde.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎