Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1211

    #21
    Jeg er positiv til utlånet og som en test for Braut. Nå har han alle muligheter til å bevise at han duger på Obos nivå der han mest sannsynlig vil få mange muligheter. Gjør han ikke det anser jeg det lite sannsynlig at vi ser han på Åråsen i 2023. Vi må ikke glemme at han aldri i særlig grad har spilt høyere en PostNord-ligaen.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2043

      #22
      Opprinnelig skrevet av Playboy1
      Litt skeptisk til dette utlånet.
      Dersom vi ikke har en spiss pågang som kan gå rett
      inn i første elleveren ? Er vi veldig tynnt besatt på denne plassen. Samt Braut vil bare ha 1 år igjen på kontrakten med LSK etter neste sesong.
      Om han gjør succse for Start , spørs det da om vi får se han så mye mere i LSK drakta?
      Ikke så ofte at det kommer lukrative tilbud fra utlandet til OBOS spillere. Hvis det skulle skje, så er det vi som har kontrakten, ikke Start. Enig med Fredpet at dette er en passe utfordring for ham. Hvis han ikke lykkes, har han neppe noe i Tippeligaen å gjøre. Da får vi evt. låne ham ut en sesong til for å frigjøre plassen i stallen. Hvis han lykkes får vi tilbake en bedre spiller. Jeg forventer at vi sikrer oss en god signering på midtspiss i løpet av kort tid. Hvis man ikke var trygge på at man ville få til dette, hadde man aldri tatt sjansen på utlånet. Det ville i så fall være en vill gambling hvis Sannes som ikke klarte å få fast plass på Strømmen i fjor skulle være første utfordrer på midtspiss.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4303

        #23
        Utelukkende positivt at Braut lånes ut. Klubben viser at de har en plan med ham og samtidig at de er nær å lande en storfisk. Simon ville garantert tråkket på bremsen her etter TLO-salget dersom man ikke var i samtaler med en erstatter. Tror det blir en spennende første uke av 2022!

        Kommentar

        • Snow
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jul 2019
          • 179

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Ikke så ofte at det kommer lukrative tilbud fra utlandet til OBOS spillere. Hvis det skulle skje, så er det vi som har kontrakten, ikke Start. Enig med Fredpet at dette er en passe utfordring for ham. Hvis han ikke lykkes, har han neppe noe i Tippeligaen å gjøre. Da får vi evt. låne ham ut en sesong til for å frigjøre plassen i stallen. Hvis han lykkes får vi tilbake en bedre spiller. Jeg forventer at vi sikrer oss en god signering på midtspiss i løpet av kort tid. Hvis man ikke var trygge på at man ville få til dette, hadde man aldri tatt sjansen på utlånet. Det ville i så fall være en vill gambling hvis Sannes som ikke klarte å få fast plass på Strømmen i fjor skulle være første utfordrer på midtspiss.
          Fotball er et lagspill med 11 man og mye politikk. Tror du virkelig at en spiller som er lånt ut til strømmen fra et eliteserielag skal få fast plass på Strømmen når de vet at han kommer til å forsvinne. Da har ikke du skjønt mye av fotball politikken. Jeg har fulgt med Strømmen, Skeid og Ullkisa siden vi ofte låner ut spillere til disse klubbene. Apipon og Seferi har nesten ikke sittet på benken engang for Skeid og så dårlige er de ikke. Sannes har skåret 4 mål på treningen til Strømmen som jeg så på en gang. Var banens beste spiller og så blir han ikke tatt ut til kamp. Magnus Knudsen spilte meget bra i en kamp til rett tid og millionene tiket inn til LSK. Det er sånn LSK skal tjene penger. Sannes og Braut bytter plass. Sannes har 1 år igjen av kontrakten og må vise seg fram i år så han vil få spilletid om LSK vil tjene penger på han. Braut kommer tilbake neste sesong om han nå ikke ender opp som Sandberg. Ikke glem at Sannes var andre valget etter TLO før han ble skadet. Blir spennende å se hva LSK finner på. Kanskje vi får oss en overraskelse eller to.Botheim ble lånt ut til Stabekk 15 kamper og null mål. Sesongen etter 32 kamper og 15 mål for Bodø Glimt.
          Alt kan skje i fotball.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2043

            #25
            Opprinnelig skrevet av Snow

            Fotball er et lagspill med 11 man og mye politikk. Tror du virkelig at en spiller som er lånt ut til strømmen fra et eliteserielag skal få fast plass på Strømmen når de vet at han kommer til å forsvinne. Da har ikke du skjønt mye av fotball politikken. Jeg har fulgt med Strømmen, Skeid og Ullkisa siden vi ofte låner ut spillere til disse klubbene. Apipon og Seferi har nesten ikke sittet på benken engang for Skeid og så dårlige er de ikke. Sannes har skåret 4 mål på treningen til Strømmen som jeg så på en gang. Var banens beste spiller og så blir han ikke tatt ut til kamp. Magnus Knudsen spilte meget bra i en kamp til rett tid og millionene tiket inn til LSK. Det er sånn LSK skal tjene penger. Sannes og Braut bytter plass. Sannes har 1 år igjen av kontrakten og må vise seg fram i år så han vil få spilletid om LSK vil tjene penger på han. Braut kommer tilbake neste sesong om han nå ikke ender opp som Sandberg. Ikke glem at Sannes var andre valget etter TLO før han ble skadet. Blir spennende å se hva LSK finner på. Kanskje vi får oss en overraskelse eller to.Botheim ble lånt ut til Stabekk 15 kamper og null mål. Sesongen etter 32 kamper og 15 mål for Bodø Glimt.
            Alt kan skje i fotball.
            Tenker at vi kan ta debatten uten å blande inn hvor mye jeg har forstått av fotballpolitikk. Du er sikkert mye flinkere på det.

            Argumentene du kommer med, som ikke er nye, vil gjelde for alle utlån. Jeg har ingen problemer med å se for meg at en innlånt spiller vil tape kampen mot en stallspiller de fleste ganger hvis nivået ellers er likt. At man låner inn en spiller for deretter å ikke bruke ham av politiske grunner virker derimot pussig. En spiller som blir lånt inn vil ha en forventning om å kunne være med å spille, og det skaper fort uro og misnøye i garderoben hvis enkelte ikke får en fair sjanse. Jeg tror at Strømmen ville brukt hvem som helst hvis det kunne reddet dem fra nedrykk. Interessant at du også nevnte Kisa, som vel ganske systematisk har brukt spillerne de har lånt fra oss. Vi kan nevne Knudsen, Ranger og Krogstad i nyere tid. Strømmen brukte også både Moses og Ezeh. ETS i Jerv er også et eksempel på en lånespiller som faktisk brukes. Vi har også hatt keeper på utlån som stort sett har spilt de siste sesongene. Ikke alle utlån/innlån er vellykkede, men din argumentasjon tilsier at alle slike avtaler skulle være bortkastet, og det kjøper jeg bare ikke.

            Jeg har ikke glemt noen ting om Sannes, jeg bare konstaterer at han ikke har hatt den utviklingen vi håpet på. De minuttene han har fått på a-laget har sett stort sett ganske hjelpeløse ut, og jeg bare konstaterte at han heller ikke så ut til å ta nivået i Strømmen. Personlig tror jeg 2022 blir siste sesong i stallen for Sannes, og ikke usannsynlig at han også ender på en utlånsliste. Selvfølgelig kan alt skje i fotball, og jeg ville gledet meg over å ta feil. Som regel skjer de store endringene a la Botheim ved et miljøskifte.

            Jeg tror for øvrig ikke at vi skal basere oss på å tjene pengene basert på at en spiller tilfeldigvis har en kanonkamp akkurat når den rette klubben er til stede på tribunen. Det blir for tilfeldig, men antar du ikke mente det helt sånn.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              #26
              Aasen fikk spille litt hos oss i 2021 selv om han var på lån. Kairinen også i 2020. Craninx slet mest benk. Kvalitet trumfer politikk ganske greit i de aller fleste tilfellene.
              Men for all del, håper Sannes slår gjennom hos oss. Han er ung. Lehne slo vel gjennom ganske sent og spilte sin foreløpig beste fotball i en alder av 30.

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                #27
                Aassen og Kairinen var spillere som var interessert i å bli i LSK. Mest skuffet er jeg over Skeid angående spilletid til Apipon og Seferi. Alle klubber har forskjellig politikk. Noen låner spilleren pga av interesse for å kjøpe andre pga av skader. Så har vi spillere som vil ha spilletid og utvikle seg men ikke interessert i å bli i klubben.

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  #28
                  Disse låneoppholdene med lite spilletid skulle man tro var bortkastet både for begge klubber, samt spilleren selv. Hvordan ender det egentlig opp slik? Har LSK oversolgt hvor god spilleren er? Har lånende klubb lovt mye spilletid, men er egentlig ute etter stallfyll?

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av niko
                    Disse låneoppholdene med lite spilletid skulle man tro var bortkastet både for begge klubber, samt spilleren selv. Hvordan ender det egentlig opp slik? Har LSK oversolgt hvor god spilleren er? Har lånende klubb lovt mye spilletid, men er egentlig ute etter stallfyll?
                    Godt spørsmål.
                    Man låner jo som regel bort spillere som ikke har vært gode nok, ergo kommer man til ny klubb ute av form(ofte) og kanskje uten selvtillit. Om man ikke knekker koden med engang er det lett for klubben å sette ut lånespillerne og sette inn egne spilllere.

                    Kommentar

                    • Snow
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2019
                      • 179

                      #30
                      Jeg vet ikke om det er endel av akademiet at alle skal bli lånt ut en gang og så vet jeg ikke hva slags avtale LSK har med Romerike lagene. Jeg tror ikke at LSK får betalt for spilleren som blir lånt ut til et Romerike lag feks Strømmen.

                      Kommentar

                      • OptimistFugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 462

                        #31
                        Klubber har forskjellig mål med lån ja. Det er jo noe klubbene diskuterer før lånet kommer i stand. En klubb som jevnt plasserer lånespillere på benken blir fort ikke like aktuell som lånedestinasjon for fremtidige utlån. Jeg tror Braut får spille mye i Start og at vi vil være godt tjent med utlånet.

                        Kommentar

                        • Snow
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jul 2019
                          • 179

                          #32
                          Ser at han har signert for Start.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3954

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Snow
                            Hva har dette i spillertråden til Braut Bunes å gjøre?
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Hva har dette i spillertråden til Braut Bunes å gjøre?
                              Konkurrent til spissplassen i Start? Påvirker vel mulighetene for spilletid på utlånet.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3323

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av HSft

                                Konkurrent til spissplassen i Start? Påvirker vel mulighetene for spilletid på utlånet.
                                Sanyang kan vel også bekle kantrolle. Start spiller vel 4-2-3-1. Tipper Braut på topp og Sanyang på kant.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4303

                                  #36
                                  Brauten med drømmegoll på volley mot Brann nå nettopp.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2109

                                    #37
                                    Nå vet ikke jeg ikke jeg hvordan dialogen har vært mellom LSK og Braut i forkant før overgangen ?

                                    Men er folket her fortsatt overbevist om at det var det rette å la Braut gå til Start ?

                                    Vil jo tro at om han skulle lykkes i Start , så kan det jo være at han er lite lysten til å komme tilbake ?

                                    Blir selvfølgelig litt feil å dvele med dette nå ,
                                    men kan ikke skjønne annet enn at vi ville hatt behov for å hatt han i LSK denne sesongen.

                                    Men som sagt , jeg vet ikke hvordan dialogen har vært mellom han og LSK ?

                                    Og hvis det er sånn at Braut helst ville til Start , istedet for å fighte for en plass på LSK laget , selv med Lehne ute ? så vil en se helt annerledes på dette.

                                    Men jeg kjøper ikke det at LSK skulle leie han ut i den tro at vi bare skal få tilbake en bedre spiller , i sitt siste år av kontrakten neste år.

                                    Sitter med en følelse at det kanskje ligger mere bak
                                    her , enn det som er kommet ut ?


                                    Kommentar

                                    • Henke25
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jun 2018
                                      • 79

                                      #38
                                      Huff, jeg har sett potensiale i gutten over tid. Håper ikke han glipper.

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2109

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Henke25
                                        Huff, jeg har sett potensiale i gutten over tid. Håper ikke han glipper.
                                        Ja der sa du med bare noen få ord , akkurat sånn jeg tenker også .

                                        Kommentar

                                        • bema0806
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2011
                                          • 521

                                          #40
                                          Tror nok vi har sett det siste av Brauten i LSK, dessverre.. håper jeg tar feil, men det virker som det ligger mer bak enn det som fremkommer av media

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎