Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4303

    #81
    Nesten så man må begynne å spørre seg om han blir solgt før vi får glede av ham? Navnet alene gjør ham jo mer attraktiv. Vil ikke overraske meg om budene tikker inn i sommer

    Kommentar

    • kanarisuper
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2019
      • 547

      #82
      Helt vilt hvordan han herjer i hvertfall

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2109

        #83
        Opprinnelig skrevet av kunden
        Hat-trick
        Bare å tenke på hva som skjer videre med han?
        jeg har ikke peiling , men måten han utrykker seg på hver gang han scorer for Start og ttar seg på deres klubb eblem er , se nå har jeg det bra?
        som nevnt tidligere mulig bare min innbilning , men noe må ha skjedd i LSK ? Vi kunne umulig gi fra oss en sånn spiller etter forrige sesong , når TLO var klar ut ?

        Kommentar

        • kanarisuper
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2019
          • 547

          #84
          Håper ikke alle bruer er brent for å få han tilbake..

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4303

            #85
            Opprinnelig skrevet av Playboy1

            Bare å tenke på hva som skjer videre med han?
            jeg har ikke peiling , men måten han utrykker seg på hver gang han scorer for Start og ttar seg på deres klubb eblem er , se nå har jeg det bra?
            som nevnt tidligere mulig bare min innbilning , men noe må ha skjedd i LSK ? Vi kunne umulig gi fra oss en sånn spiller etter forrige sesong , når TLO var klar ut ?
            Næ, ikke noe dramatikk her tror jeg. Gjetter han så at veien fram ble lang med Adams og Fridjonsson inn og ba om å bli lånt ut for å få spilletid. Ingen garantier for at han hadde dunket dem inn i ES. Har kun levert i PostNord tidligere. Helt strålende at han får dominere i OBOS. At han tar seg til emblemet er jo bare standard publikumsfrieri. Sånn skal det være selv om man er på utlån.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2868

              #86
              Opprinnelig skrevet av kunden
              Hat-trick
              Imponerende. Men, tvi vøre for et "forsvarsspill"!

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4303

                #87
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Imponerende. Men, tvi vøre for et "forsvarsspill"!
                Interessant at Sogndal har vært bunnsolide defensivt før i kveld. Snakk om skrell!

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2109

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Næ, ikke noe dramatikk her tror jeg. Gjetter han så at veien fram ble lang med Adams og Fridjonsson inn og ba om å bli lånt ut for å få spilletid. Ingen garantier for at han hadde dunket dem inn i ES. Har kun levert i PostNord tidligere. Helt strålende at han får dominere i OBOS. At han tar seg til emblemet er jo bare standard publikumsfrieri. Sånn skal det være selv om man er på utlån.
                  Ikke uenig hva du sier , men Fridjonson ble jo henta lenge etter at Braut fikk gå .
                  Det er det jeg ikke forstår?
                  Men for all del , vi har 2 gode spisser idag , men mange av oss så potensialet hans. For min del ville jeg gjerne vite hvorfor?

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4303

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Playboy1

                    Ikke uenig hva du sier , men Fridjonson ble jo henta lenge etter at Braut fikk gå .
                    Det er det jeg ikke forstår?
                    Men for all del , vi har 2 gode spisser idag , men mange av oss så potensialet hans. For min del ville jeg gjerne vite hvorfor?
                    Det var tydelig at vi var på spissjakt selv om Holmbert ikke var klar. At vi var på spissjakt betydde at Braut ikke var tiltenkt å være førstevalg. Da er det helt fair at han ønsket jevnlig spilletid på høyere nivå enn 3. divisjon.

                    Tror nok klubben er mer klare enn noen over potensialet hans. Helland var for eksempel ute og hyllet ham allerede etter 2. runde i fjor mot Viking. Men at han ser ut til å bikke tosifra før en fjerdedel av sesongen er ferdigspilt er jo helt sinnsykt, og ikke noe noen kunne forutsett. Nå leverer han på OBOS-nivå, og da kommer muligheten på nivået over neste år. Helt fair at han går gradene.

                    Men fortsetter han sånn som dette blir han uansett solgt før vi får se ham noe mer på Åråsen.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1328

                      #90
                      Det han viste i fjor var ikke nok til at vi kunne satse på han som spiss i år. God til å komme seg til sjanser, men ikke god nok i det oppbyggende spillet. Et år med jevnlig spilletid i OBOS er nok bra for ham, og det er godt mulig at vi får en top notch ES-spiss tilbake etter sesongen.

                      Før neste sesong er det mange avgjørelser klubben lø ta - får vi TLO tilbake? HenteHolmbert permanent? Selge Braut eller satse på ham? Blir spennende å se hvem vi har som spiss i 2023. Jeg gjetter på Adams/Lehne.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2043

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                        Det han viste i fjor var ikke nok til at vi kunne satse på han som spiss i år. God til å komme seg til sjanser, men ikke god nok i det oppbyggende spillet. Et år med jevnlig spilletid i OBOS er nok bra for ham, og det er godt mulig at vi får en top notch ES-spiss tilbake etter sesongen.

                        Før neste sesong er det mange avgjørelser klubben lø ta - får vi TLO tilbake? HenteHolmbert permanent? Selge Braut eller satse på ham? Blir spennende å se hvem vi har som spiss i 2023. Jeg gjetter på Adams/Lehne.
                        Enig, og i tillegg er det en bevisst strategi fra sportslig at vi skal ha en etablert og en utfordrer i alle posisjoner. Det tilsier å ikke satse på Braut/Adams. Flott at Braut gjør det bra. Det vil gi oss en bedre spiller tilbake eller 25+ mill på konto. Tror at vi ikke nødvendigvis får mulighet til å velge så mye. Kanskje er både Adams og Braut i andre ligaer før neste sesong

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3347

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                          Det han viste i fjor var ikke nok til at vi kunne satse på han som spiss i år. God til å komme seg til sjanser, men ikke god nok i det oppbyggende spillet. Et år med jevnlig spilletid i OBOS er nok bra for ham, og det er godt mulig at vi får en top notch ES-spiss tilbake etter sesongen.

                          Før neste sesong er det mange avgjørelser klubben lø ta - får vi TLO tilbake? HenteHolmbert permanent? Selge Braut eller satse på ham? Blir spennende å se hvem vi har som spiss i 2023. Jeg gjetter på Adams/Lehne.
                          Usikker. TLO blir 32 neste år. Dersom han returnerer til Eliteserien tror jeg det blir Ham-kam. Med heldagsopplegget LSK legger opp til blir pendling til Moelven tøffere, spesielt med tanke på at ungene blir eldre og krever mer tid.

                          Spørsmålet er hvilken pris som blir krevd for Fridjohnson og hvilke følere som kommer vedr. Adams. Vi kan fort sitte med en situasjon hvor Braut er førstevalget vårt neste sommer.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3954

                            #93
                            For et vanvittig luksusproblem vi kan komme til å stå i! Mitt gule hjerte føler umiddelbart at Braut skal tilbake med håp og tro på at han kan slå skikkelig igjennom hos oss, før han forsvinner mot stjernene. Men kommer det noen store bud før han skal tilbake, vil det jo være lett å tenke det sikre fremfor en, tross alt, mer usikker gevinst lenger frem.

                            Men han heter tross alt Braut, og han ser ut som en også! Når han begynner å levere som nå, kan dette ende i et vanvittig eventyr. Også økonomisk. For alle involverte.

                            En ting jeg lurer på, er hva som står i kontrakten hans med oss. Hans onkel er tross alt Alf-Inge Haaland, og når vi hører hvordan han har styrt kontraktene til Erling og sikret han og sønnen full kontroll, vil jeg bli overrasket om ikke også Jonatan har noen smarte setninger i kontrakten. Hvis LSK sitter med alle kort i forhold til Jonatan, kan dette i mest vanvittige tilfelle generere mer til klubben enn et middels Europa-eventyr! Uten, selvsagt, å ta helt av !!

                            I dette tilfellet er det viktigere enn noen gang at vi har våkne og skarpskodde jurister med på laget når avtaler skal skrives!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2868

                              #94
                              Altså, vi må huske på et par ting. Først og fremst:

                              Dette er OBOS-ligaen! Til og med de som scouter spillere i Europa forstår det, i motsetning til enkelte fuglafans og "ekspertkommentatorer" på fotballkanaler. Å bøtte inn mål på nivå 2 i en tredjerangs nasjon gjør ingen klubbeiere våte i buksa nedover i Europa. Sjøl om han heter Braut til mellomnavn.

                              For all del; Det er hyggelig og til dels imponerende at han har putta 9 på 6 kamper i OBOS.

                              I fjor bøtta Oscar Aga inn mål for Grorud i OBOS-ligaen. 25 mål på 30 kamper. Imponerende, det også. Han blei solgt til Elfsborg i Allsvenskan. Jeg veit ikke for hvor mye, men det ryktes om 2-3 millioner kroner. Så langt, har han fått ett (1) innhopp på 20 minutter. For klubben som ligger på 14. plass i Allsvenskan, etter 8 matcher.

                              Så; Jonathan kommer nok tilbake til Åråsen etter endt sesong, forhåpentligvis stinn av sjøltillit og klar for å ta ett steg til på prestasjonsskalaen. Etter hva jeg har fått inntrykk av ham, antar jeg at han har nok vett i skallen og perpektiv på tingene til å forstå at man blir ikke Erling Haaland av å knekke OBOS-koden foran mål, men er ydmyk nok til å fortsette å jobbe knallhardt for å ta stegene i de gradene han skal.

                              Det er ikke talentet det står på. Det vil ikke overraske meg om han blir et nytt, godt salgsobjekt for Sportsklubben etter å ha terrorisert ES-stoppere i en til to sesonger, men neppe før.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 455

                                #95
                                Hva gjør vi før 2023 sesongen hvis braut er avventende med å signere ny kontrakt da? ETS ble jo lånt ut siste året uten en forlengelse i boks først, da ender det gjerne med at spilleren drar etter endt kontrakt. Men har vi mulighet til å ikke bruke ham neste år hvis han ikke vil ha ny kontrakt først? Eller må vi bare tåle en situasjon der han bruker sitt siste år på å bli vår toppscorer for så å dra gratis? Vi burde virkelig hatt forlenga kontrakten FØR utlånet, men det er lett å være etterpåklok.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                  Hva gjør vi før 2023 sesongen hvis braut er avventende med å signere ny kontrakt da? ETS ble jo lånt ut siste året uten en forlengelse i boks først, da ender det gjerne med at spilleren drar etter endt kontrakt. Men har vi mulighet til å ikke bruke ham neste år hvis han ikke vil ha ny kontrakt først? Eller må vi bare tåle en situasjon der han bruker sitt siste år på å bli vår toppscorer for så å dra gratis? Vi burde virkelig hatt forlenga kontrakten FØR utlånet, men det er lett å være etterpåklok.
                                  Vil tro at enten så forlenger Braut kontrakten etter sesongen eller så blir han solgt. Avhenger selvfølgelig av hvordan situasjonen rundt spissene er. Men i det gitte scenarioet du beskriver tror jeg et salg vil forekomme. Og det vil også være riktig dersom han er avventende rundt en ny kontrakt.

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1211

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Nesten så man må begynne å spørre seg om han blir solgt før vi får glede av ham? Navnet alene gjør ham jo mer attraktiv. Vil ikke overraske meg om budene tikker inn i sommer
                                    Leser at Start ønsker å kjøpe han ut av kontrakten. De har ingen opsjon, men de kunne visstnok kjøpt han i vinter.

                                    https://www.adressa.no/sport/fotball...-kjoepe-brunes
                                    Last edited by fredpet76; 18.05.2022, 08:20.

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 455

                                      #98
                                      Se ikke bort fra at han heller vil værr the main man i start neste år hvis de rykker opp enn å sloss om 1 spissplass med akor eller kanskje lehne. Han kan umulig føle han fikk mange sjanser i lsk, uavhengig av hvor god og uerstattelig lehne var. Vi er lskfans men braut må jo tenke på seg sjøl og. Håper virkelig det løser seg, han har noen ganske rå avslutnings egenskaper, de markkryperne ender alltid helt inntil stanga, han hadde en sånn vending og bang nedi stolperota fra 16m for oss og i fjor.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4303

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                        Se ikke bort fra at han heller vil værr the main man i start neste år hvis de rykker opp enn å sloss om 1 spissplass med akor eller kanskje lehne. Han kan umulig føle han fikk mange sjanser i lsk, uavhengig av hvor god og uerstattelig lehne var. Vi er lskfans men braut må jo tenke på seg sjøl og. Håper virkelig det løser seg, han har noen ganske rå avslutnings egenskaper, de markkryperne ender alltid helt inntil stanga, han hadde en sånn vending og bang nedi stolperota fra 16m for oss og i fjor.
                                        Da får håpet heller være at utenlandske klubber kommer på banen om han skulle skyte Start til opprykk. Vil være helt håpløst å selge ham til en konkurrent. Start-spisser har allerede voldt oss nok skade i det siste

                                        Kommentar

                                        • Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 455

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Da får håpet heller være at utenlandske klubber kommer på banen om han skulle skyte Start til opprykk. Vil være helt håpløst å selge ham til en konkurrent.
                                          Vil heller ha braut på laget enn de 2-3 milliona noen er villig til å gi en obos-dødare på utgående kontrakt.
                                          3-5-2 neste år med åsen, kaan og knudsen/matthew (hvis 1 eller begge blir med videre, evt ulrik math i form) på midten og akor og braut på topp

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎