Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5092

    #61
    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Braut er i alderen som oppfyller kravene til nasjonal utlånsordning. Dvs at han kan hentes tilbake når som helst.
    Lånet til Braut Brunes ble vel inngått for tidlig på året til å være innenfor nasjonal utlånsordning? Hvis vi ikke har avtalt opsjon på at vi kan hente ham tilbake f.eks til sommeren, så blir han nok i Kristiansand hele sesongen.

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      #62
      Opprinnelig skrevet av McGuffy

      Lånet til Braut Brunes ble vel inngått for tidlig på året til å være innenfor nasjonal utlånsordning?
      Det har du helt rett i. Overså den detaljen.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4303

        #63
        Satt og så scoringene igjen nå. Imponerende at han virker like rolig med begge bein. Iskalde chipper både med høyre og venstra. Sier ikke nei takk til en skikkelig tofota spiss!
        Last edited by Kanarivogel89; 06.04.2022, 13:11.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3347

          #64
          Etter Viking borte i fjor hvor han kom til en del fete sjanser var jeg ikke bekymret dersom vi hadde valgt å starte sesongen med Braut og Adams som alternativene på spissplass, og evt. hentet inn en veteran i sommervinduet. Vi får trøste oss med at vi sannsynligvis går inn i neste sesong med to unge talenter som forhåpentligvis har fått mye spilletid.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1462

            #65
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Etter Viking borte i fjor hvor han kom til en del fete sjanser var jeg ikke bekymret dersom vi hadde valgt å starte sesongen med Braut og Adams som alternativene på spissplass, og evt. hentet inn en veteran i sommervinduet. Vi får trøste oss med at vi sannsynligvis går inn i neste sesong med to unge talenter som forhåpentligvis har fått mye spilletid.
            Jeg tror Holbert har mer å tilføre Adams gjennom treningsuken enn Braut ville hatt..

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2043

              #66
              Opprinnelig skrevet av Tvilling

              Jeg tror Holbert har mer å tilføre Adams gjennom treningsuken enn Braut ville hatt..
              Veldig godt poeng, og helt i tråd med alt annet Bakke & Co har hatt suksess med her så langt. Et annet poeng er at hvis Adams fortsetter på denne måten, så spiller han ikke for oss neste sesong. Da er det mulig å hente tilbake Braut med en troverdig beskjed om at han nå er klar til å bli satset på av oss. Enten da i tospann med en hjemvendt TLO eller sammen med Holmbert. Det at Braut da opplever å bli satset på hos oss i 2023 vil være avgjørende for om det er mulig å forlenge kontrakten med ham.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1328

                #67
                JBB har utvilsomt et høyt nivå inne, men han har fortsatt mye å jobbe med for å bli en god ES-spiss. Veldig målfarlig og god i boksen, men har mye å gå på i det oppbyggende spillet. I fjor var den store svakheten hans, etter min mening, at han ikke var god nok til å ta ned og fordele ballen feilvendt.

                Blir han god i den delen av spillet også, har vi en knallgod spiss. Håper han får sjansen til å utvikle det på et år som førstevalg i OBOS.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3347

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Veldig godt poeng, og helt i tråd med alt annet Bakke & Co har hatt suksess med her så langt. Et annet poeng er at hvis Adams fortsetter på denne måten, så spiller han ikke for oss neste sesong. Da er det mulig å hente tilbake Braut med en troverdig beskjed om at han nå er klar til å bli satset på av oss. Enten da i tospann med en hjemvendt TLO eller sammen med Holmbert. Det at Braut da opplever å bli satset på hos oss i 2023 vil være avgjørende for om det er mulig å forlenge kontrakten med ham.
                  Spørsmålet er om Braut er interessert i et scenarium som atter back-up for TLO? Dersom vi selger Adams og henter TLO til neste sesong, så vil Braut starte som reserve. TLO vil på bakgrunn av fjorårssesongen være førstevalg og vil som 31-32 år gammel ikke signere for å konkurrere om plassen. Han vil nok ha tydelige forsikringer om at pendlingen mellom Moelven og Åråsen ikke ender med benkesliting. Dersom Ham-Kam beholder plassen vil de fort være en potensiell kandidat for TLO. Det er derfor ikke opplagt at TLO returnerer til oss når ‘eventyret’ i Midtøsten er over.

                  Dersom Braut tar steg denne sesongen vil han fort bli attraktiv for mange klubber, og det er ikke sikkert at han er villig til å risikere fornyet benketilværelse i sine viktigste formative år mens en gammel legende rir inn i solnedgangen. Klubben vil definitivt måtte ta noen tøffe beslutninger om veien videre.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2043

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Spørsmålet er om Braut er interessert i et scenarium som atter back-up for TLO? Dersom vi selger Adams og henter TLO til neste sesong, så vil Braut starte som reserve. TLO vil på bakgrunn av fjorårssesongen være førstevalg og vil som 31-32 år gammel ikke signere for å konkurrere om plassen. Han vil nok ha tydelige forsikringer om at pendlingen mellom Moelven og Åråsen ikke ender med benkesliting. Dersom Ham-Kam beholder plassen vil de fort være en potensiell kandidat for TLO. Det er derfor ikke opplagt at TLO returnerer til oss når ‘eventyret’ i Midtøsten er over.

                    Dersom Braut tar steg denne sesongen vil han fort bli attraktiv for mange klubber, og det er ikke sikkert at han er villig til å risikere fornyet benketilværelse i sine viktigste formative år mens en gammel legende rir inn i solnedgangen. Klubben vil definitivt måtte ta noen tøffe beslutninger om veien videre.
                    Enig i alt du skriver, men Braut har tross alt et år til igjen av kontrakten. Det betyr at vi sitter med ok kort på hånda. Han kan selvfølgelig be om transfer, men må uansett forholde seg til kontrakt med oss. Hvis han ikke er god nok til å kjempe om plassen, trenger vi ham ikke tilbake. Da er det bedre å selge ham.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2868

                      #70
                      JBB kommer til å møte minst like stor konkurranse om spissplassen som hos oss med Akor eller TLO, dersom han vil steppe opp fra Start eller sesongen. Det får han venne seg til, og ta utfordringen. Noe han også helt sikkert gjør.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3323

                        #71
                        To nydelige scoringer mot Skeid foreløpig, høy kvalitet over avslutningene.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2868

                          #72

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4303

                            #73
                            Mål og målgivende mot Grorud. Toppscorer i OBOS med seks mål på fem kamper.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3146

                              #74
                              Selvfølgelig vanskelig å sammenligne direkte med tanke på kvaliteten til motstander o.s.v, men står virkelig Braut Brunes kvalitetsmessig noe tilbake for Adams? Jeg heller mer og mer mot å svare nei.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2288

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av G-Man
                                Selvfølgelig vanskelig å sammenligne direkte med tanke på kvaliteten til motstander o.s.v, men står virkelig Braut Brunes kvalitetsmessig noe tilbake for Adams? Jeg heller mer og mer mot å svare nei.
                                Bør vel heller sammenlignes i første omgang mot Holmbert ettersom han kun er hos oss på lån. Slik det ser ut nå er et mulig scenarie er at vi lar Holmbert gå mens vi tar tilbake Braut. Kun spekulasjon fra min side. Og snakker da tidligst til høstsen men antagelig ikke aktuelt før 2023? Må heller ikke glemme at Holmbert levert varene han også. Et uvant luksusproblem (som vil toppe seg når KKK er tilbake)

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2864

                                  #76
                                  Hent han tilbake. Skal skyte oss til gull neste år (forsvare gullet)
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4303

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Selvfølgelig vanskelig å sammenligne direkte med tanke på kvaliteten til motstander o.s.v, men står virkelig Braut Brunes kvalitetsmessig noe tilbake for Adams? Jeg heller mer og mer mot å svare nei.
                                    For en luksus at vi da har begge to å rutte med! Helt ypperlig at Brunes får skutt på seg selvtillit i OBOS. Adams har bevist at han har ES-nivået inne. Det blir opp til Brunes å gjøre det samme neste år. Jeg tror han blir en sensasjon. Vil overraske meg stort om han ikke selges til utlandet for en god slump penger innen utgangen av 2024.

                                    Men Adams går nok først

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4303

                                      #78
                                      Brauten putter igjen han, denne gang mot Sogndal og Ulrik Mathisen.

                                      Og der satt enda en. Blir spennende å se hvor mange han ender på
                                      Last edited by Kanarivogel89; 15.05.2022, 18:14.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3323

                                        #79
                                        På plass til rett tid igjen, dagens andre for Brunes.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2288

                                          #80
                                          Hat-trick

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎