Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håvard Ottesen
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2012
    • 128

    Både glimt og Molde kunne vel trengt seg en spiss. Kan de mest pengesterke klubbene i landet Hive seg inn i kampen om Brunes?

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4303

      Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
      Både glimt og Molde kunne vel trengt seg en spiss. Kan de mest pengesterke klubbene i landet Hive seg inn i kampen om Brunes?
      Mesfin har vært tydelig på at vi ikke skal selge mer til Molde. Vil tro det samme gjelder Glimt. Nå er vi der oppe og utfordrer. Da kan vi ikke hjelpe to av de nærmeste utfordrerne.

      Eneste muligheten er hvis Brunes slår seg totalt vrang. Han sier i intervju med RB at hvis han kommer tilbake til LSK, så er det for å spille, ikke sitte på benken, så vi får fort en liten logistisk utfordring neste år. Gi meg Akor og Brunes i 2023. Fridjonsson er en perfekt leiesoldat, men vil neppe være fornøyd med å slite benk i sine beste år, og Brauten virker å ha flere strenger å spille på. Akor går nok sommeren 2023 om han fortsetter i samme sporet, så da er det finfint å ha Brauten. Kanskje kommer Lehne tilbake rundt samme tid og.

      Blir ekstremt skuffet om Brunes ikke får en real sjanse hos oss. Garantert ny Ohi-historie.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4303

        Og der snakker vi tosifra. Scorer på absolutt alt.

        Og der var det elleve. Karrierens enkleste mål, men den teller lell.

        Kommentar

        • Zindrinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2019
          • 455

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
          Og der snakker vi tosifra. Scorer på absolutt alt.

          Og der var det elleve. Karrierens enkleste mål, men den teller lell.
          1-0 var virkelig klasse, sjøl om han ikke er mye involvert i det oppbyggende spillet her er han enorm på å finne rom, og å ikke løpe i beina på lagkompiser som leter etter de samma romma. Han bestemmer, og ombestemmer seg på et kvart sekund og setter full fart dit han skal.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4303

            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

            1-0 var virkelig klasse, sjøl om han ikke er mye involvert i det oppbyggende spillet her er han enorm på å finne rom, og å ikke løpe i beina på lagkompiser som leter etter de samma romma. Han bestemmer, og ombestemmer seg på et kvart sekund og setter full fart dit han skal.
            Spiss med stor S! Har noen helt ekstreme kvaliteter.

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2109

              I Vg står det at han evt kan hentes tilbake fra 1August om LSK ønsker dette , stemmer dette da?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4303

                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                I Vg står det at han evt kan hentes tilbake fra 1August om LSK ønsker dette , stemmer dette da?
                Ja det stemmer, men Mesfin har avvist at dett er aktuelt, noe jeg mener er helt riktig. Akor og Holmbert leverer bra og Brunes koser seg på Sørlandet. Ikke noe poeng i å endre på noe i år.
                Last edited by Kanarivogel89; 23.05.2022, 20:29.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2043

                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                  I Vg står det at han evt kan hentes tilbake fra 1August om LSK ønsker dette , stemmer dette da?
                  Det skjer bare hvis Adams blir solgt. Økonomisk sett ville kanskje det optimale vært om Adams selges i sommervinduet for en feit sum, mens vi henter Braut tilbake. Han fortsetter som i OBOS, forlenger, og blir deretter solgt. Vi får TLO tilbake etter et år 100 mill i banken etter to salg med feite videresalg klausuler.

                  Kommentar

                  • Zindrinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2019
                    • 455

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Spiss med stor S! Har noen helt ekstreme kvaliteter.
                    Første målet blir bare bedre for hver gang jeg ser det, han ser rundt seg hele tida, følger med på ranheims venstre stopper 2 ganger før innlegget kommer, så en siste gang mens ballen er i lufta, ser han har tid tilå ta den ned, faker en kanon i nærmeste og bare smellern lavt i lengste. Også dét mottaket på kassa sjøl om han har titta på forsvar og keeper i tillegg til ballbane.
                    Sjøl om de ikke vil si det høyt så er det klart at 2-3mål pr kamp fram mot sommern gir Mesfin og Co et særdeles viktig valg å ta. Holmbert kan knekke beinet på trening imorra, da er Braut på plass før noen får rukket å si første august.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2043

                      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                      Første målet blir bare bedre for hver gang jeg ser det, han ser rundt seg hele tida, følger med på ranheims venstre stopper 2 ganger før innlegget kommer, så en siste gang mens ballen er i lufta, ser han har tid tilå ta den ned, faker en kanon i nærmeste og bare smellern lavt i lengste. Også dét mottaket på kassa sjøl om han har titta på forsvar og keeper i tillegg til ballbane.
                      Sjøl om de ikke vil si det høyt så er det klart at 2-3mål pr kamp fram mot sommern gir Mesfin og Co et særdeles viktig valg å ta. Holmbert kan knekke beinet på trening imorra, da er Braut på plass før noen får rukket å si første august.
                      Fortsetter han på denne måten begynner det snart å bli fristende å hente ham tilbake og legge om til 3-5-2. Det blir meningsløst å hente ham hvis vi fortsetter med en midtspiss.

                      Kommentar

                      • bjarmann
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 2864

                        Er Ingen tvil om at gutten er en bedre spiss enn Holbert. Intet mindre enn en skandale om vi lar han gå før vi har prøvd han mer i klubben, men la han bli året ut
                        I år så tar vi alt

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3347

                          Jeg tenker det kan være greit å la han fortsette i Start denne sesongen for å få spilletid og selvtillit, og så starter vi neste vi neste sesong med JBB og Adams på topp, med mindre det blir spillersalg
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3323

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Er Braut mye dårligere enn Botheim? Selger vi for glansbilder nå kommer vi til å angre

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                Opprinnelig skrevet av ynnor
                                Er Braut mye dårligere enn Botheim? Selger vi for glansbilder nå kommer vi til å angre
                                Nå vi roe ned litt her. Han spiller strengt talt obosliga. For all del imponerende det han presterer, men noe særlig mer enn 5-8 mill i sommer har jeg ikke tro på.

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 801

                                  Hvis han ikke vil forlenge kontrakten er et salg i sommer muligens til det beste for klubben. For hans egen del tror jeg han ville tjent mye på å ta et år i tippeligaen, bli med fugla ut i Europa i år og neste år og deretter gå til en større klubb for et mye høyere beløp enn 5-8 millioner.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3954

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Nå vi roe ned litt her. Han spiller strengt talt obosliga. For all del imponerende det han presterer, men noe særlig mer enn 5-8 mill i sommer har jeg ikke tro på.
                                    Du har kanskje/sikkert rett. Men selger vi ham for det, uten tidenes beste videresalgsavtale, er det skandale.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4303

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Du har kanskje/sikkert rett. Men selger vi ham for det, uten tidenes beste videresalgsavtale, er det skandale.
                                      Kjenner jeg blir greit oppgitt om vi selger ham til typ Brøndby for 6 millioner nå. Absolutt eneste årsak til at han skal selges for under 10 millioner – minst – i tillegg til en feit videresalgsklausul er at han har slått seg vrang og ikke ønsker å kommer tilbake til LSK etter sesongen.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1328

                                        Det blir jo vanskelig for fugla å cashe inn stort for Braut. Han har bare prestert på nivå 2 og 3, selv om han utvilsomt har potensial til å spille på et høyere nivå enn det. Jeg kommer ikke på noen storscorere i OBOS som ble solgt for store penger.

                                        Til sommeren har han 1.5 år igjen av kontrakten. Når kontraktslengden blir kortere enn det, går salgsverdien også ned.

                                        Jeg tror Braut må spille og levere i ES for at salgsprisen virkelig skal opp, men det har vi ikke tid til, med mindre vi henter ham tilbake i sommer. Det kan vi så klart gjøre og håpe på å selge ham med ekstra gevinst til jul, men det vil gå ut over Adams’ spilletid igjen.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2288

                                          Spørs om vi ikke må gå over til 352 hvis vi skal cashe inn. Da må også kontrakten reforhandles. Ut 2024, helst lenger.
                                          Risky å tukle med en vinnerformel, men når KKK blir klar igjen har vi en solid sentral midt med rimelig backup.
                                          Problemet er at vi antagelig må omstille oss til 343 igjen når Adams, Braut og KKK blir solgt. Vi må forberede oss på å gå på en Glimt-smell når det gjelder å miste spillere.
                                          I tillegg til de tre blir Ogbu åpenbart solgt. Deretter Knudsen og Edh. Muligens også Ranger. Mathew derimot går av med pensjon på Åråsen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎