Jonatan Braut Brunes

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3159

    Folk må slutte å tro at Brunes er en frelser bare fordi han har mellomnavnet Braut. Jeg vurderer Adams som en bedre spiss enn Braut Brunes, og jeg rangerer dem begge langt bak Holmbert. For ikke å snakke om Lehne, Ujah, Gulbrandsen og sikkert flere andre som Mesfin har tenkt på før meg.

    For ikke å snakke om at lille-Braut har vist både holdninger og kommet med uttalelser som ikke passer spesielt godt inn i det kollektivet vi har blitt nå.

    Kommentar

    • Kroktåa
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2015
      • 2888

      Opprinnelig skrevet av G-Man
      For ikke å snakke om at lille-Braut har vist både holdninger og kommet med uttalelser som ikke passer spesielt godt inn i det kollektivet vi har blitt nå.
      Har du noen eksempler å vise til her? Jeg veit at Fe-Vennen sørget for en lokalpatriotisk tweak på et sitat som var noe i retning av at Start trente hardere enn LSK. Den har ikke særlig høy informasjonsverdi. Noe annet?

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3159

        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

        Har du noen eksempler å vise til her? Jeg veit at Fe-Vennen sørget for en lokalpatriotisk tweak på et sitat som var noe i retning av at Start trente hardere enn LSK. Den har ikke særlig høy informasjonsverdi. Noe annet?
        Nå utfordrer du meg siden ting må tas fra hukommelsen. Den uttalelsen du nevner er en av dem, en annen var en om at det var klippekort i LSK, og en tredje noe om at han trivdes mye bedre i Start (eller muligens Kristiansand, husker ikke helt). Ikke noe av dette er kritisk eller diskvalifiserende, kanskje mer unødvendig i forhold til klubben som eier deg.
        Verre for meg er at han i Start begynte å gjøre akkurat det samme som Store-Braut gjorde den siste perioden i Dortmund: Jobbe mindre, færre returløp, slå mer oppgitt ut med armene om ikke pasningen kom akkurat som/når den skulle - generelt et mer negativt / selvfokusert kroppsspråk. Det passer dårlig i det hardtarbeidende kollektivet LSK har blitt.
        Kan det endre seg om han kommer tilbake? Muligens, men jeg føler meg slett ikke overbevist, særlig fordi han fortsatt vil være det klare andrevalget han var når han dro.

        Kommentar

        • fetsundfugl
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Nov 2012
          • 6

          Opprinnelig skrevet av G-Man

          Nå utfordrer du meg siden ting må tas fra hukommelsen. Den uttalelsen du nevner er en av dem, en annen var en om at det var klippekort i LSK, og en tredje noe om at han trivdes mye bedre i Start (eller muligens Kristiansand, husker ikke helt). Ikke noe av dette er kritisk eller diskvalifiserende, kanskje mer unødvendig i forhold til klubben som eier deg.
          Verre for meg er at han i Start begynte å gjøre akkurat det samme som Store-Braut gjorde den siste perioden i Dortmund: Jobbe mindre, færre returløp, slå mer oppgitt ut med armene om ikke pasningen kom akkurat som/når den skulle - generelt et mer negativt / selvfokusert kroppsspråk. Det passer dårlig i det hardtarbeidende kollektivet LSK har blitt.
          Kan det endre seg om han kommer tilbake? Muligens, men jeg føler meg slett ikke overbevist, særlig fordi han fortsatt vil være det klare andrevalget han var når han dro.
          Har ikke hørt noen av disse uttalelsen han skal ha kommet med. Når det gjelder selve spillet du skriver om, er jeg enig i obsevasjonene dine.
          Har vel sett 4-5 kamper med start i år, ikke det at jeg unner de noe godt, mer for å følge med vår spiller der. Har lagt merke til kroppsspråket i mange situasjoner. Helt sikker på at jeg har sett han rusle hjemover med hoftefeste ved kontringer imot.

          Det positive. Han er jo dødelig effektiv i og rundt 16 metern. Blir jo satt opp av gode prestasjoner fra medspillere. Har også sett noen gode gjennlegg på førstetouch med ryggen mot mål.

          Ingenting hadde vært bedre en om han hadde slått igjennom på Åråsen. Velger dog å stole på at støtteapparatet i klubben vet hva de driver med.

          Mvh

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4361

            Opprinnelig skrevet av fetsundfugl

            Har ikke hørt noen av disse uttalelsen han skal ha kommet med. Når det gjelder selve spillet du skriver om, er jeg enig i obsevasjonene dine.
            Har vel sett 4-5 kamper med start i år, ikke det at jeg unner de noe godt, mer for å følge med vår spiller der. Har lagt merke til kroppsspråket i mange situasjoner. Helt sikker på at jeg har sett han rusle hjemover med hoftefeste ved kontringer imot.

            Det positive. Han er jo dødelig effektiv i og rundt 16 metern. Blir jo satt opp av gode prestasjoner fra medspillere. Har også sett noen gode gjennlegg på førstetouch med ryggen mot mål.

            Ingenting hadde vært bedre en om han hadde slått igjennom på Åråsen. Velger dog å stole på at støtteapparatet i klubben vet hva de driver med.

            Mvh
            Ikke for å spore av tråden, men mener vi heller bør se på mannen som har servert sikkert 80% av sjansene til Braut i år, Oskar Fallenius. 20-åring på lån fra Brøndby. Virker som en klassespiller!

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2185

              Opprinnelig skrevet av fetsundfugl

              Det positive. Han er jo dødelig effektiv i og rundt 16 metern. Blir jo satt opp av gode prestasjoner fra medspillere. Har også sett noen gode gjennlegg på førstetouch med ryggen mot mål.

              Mvh
              Hmmm, kunne nesten vært en beskrivelse av en spiller vi allerede har i stallen...
              Enig med Vogel89, der det har skortet hos oss har vært at vi i lange perioder ikke klarer å sette opp Fridjonsson i de gode situasjonene. (om svaret er en ny spiller inn (i så fall på bekostning av hvem?) er et annet spørsmål.) Det hyggelige er jo at vi ikke trenger å lykkes med det så mange ganger i hver kamp.

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Ikke for å spore av tråden, men mener vi heller bør se på mannen som har servert sikkert 80% av sjansene til Braut i år, Oskar Fallenius. 20-åring på lån fra Brøndby. Virker som en klassespiller!
                Regner med at du kanskje ikke har fått med deg at han er ute resten av sesongen ?


                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4361

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                  Regner med at du kanskje ikke har fått med deg at han er ute resten av sesongen ?

                  Resten av sesongen ja faktisk. Fikk med meg at han fikk en alvorlig skade, men ikke at det var fullt ille. Fallenius var uansett tenkt på mer som et langtidsprospekt. Ikke en som skal komme inn og ta tak i ting fra dag én.

                  Så tilbake til Braut. Mesfin bekrefter på det nærmeste at han er ferdig. Sier til Eurosport at han ikke trener med laget. Da sier vi takk og farvel og venter i spenning på hvem som kommer inn portene de neste ukene!

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3374

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Har du noen eksempler å vise til her? Jeg veit at Fe-Vennen sørget for en lokalpatriotisk tweak på et sitat som var noe i retning av at Start trente hardere enn LSK. Den har ikke særlig høy informasjonsverdi. Noe annet?
                    Alle spillere som kommer til en klubb er programforpliktet til å si noe positivt om klubben og hvorfor de har kommet, selv om det er langt fra sannheten. I tillegg kommer journalisters egne evner til å vri på utsagn for å skape mest mulig blest. JBB kan jo ikke si at han kommer til Start kun fordi han ikke nådde opp i spisskampen i LSK, noe som er nærmere sannheten.

                    Vi har nok av eksempler å ta av, ikke minst en viss islendings hjemkomst for et par år siden før det plutselig ble mye mer attraktivt å ‘komme hjem’ til nordvestlandet.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2888

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Alle spillere som kommer til en klubb er programforpliktet til å si noe positivt om klubben og hvorfor de har kommet, selv om det er langt fra sannheten. I tillegg kommer journalisters egne evner til å vri på utsagn for å skape mest mulig blest. JBB kan jo ikke si at han kommer til Start kun fordi han ikke nådde opp i spisskampen i LSK, noe som er nærmere sannheten.

                      Vi har nok av eksempler å ta av, ikke minst en viss islendings hjemkomst for et par år siden før det plutselig ble mye mer attraktivt å ‘komme hjem’ til nordvestlandet.
                      Hørte nettopp Dødball (podden), der Nordlie langt på vei hevder at JBB ikke var ønsket tilbake på Åråsen grunnet primadonnanykker.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2125

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                        Hørte nettopp Dødball (podden), der Nordlie langt på vei hevder at JBB ikke var ønsket tilbake på Åråsen grunnet primadonnanykker.
                        Fikk med meg det samme.
                        Etter Nordlie sitt utsagn , så fryktet evt Ledelsen i LSK at den gode harmonien i gruppa kunne bli splittet opp hvis Brauten kom tilbake nå ?
                        Ingen motargumenter fra Svesengen heller her , så da er vel dette ganske så realistisk vel ?

                        Det har jo egentlig virka som han aldri ville komme tilbake i LSK igjen , etter han havnet i Start da.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4361

                          Blir bra med ham og Friday i Godset da

                          Kommentar

                          • BD
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2006
                            • 1400

                            Solgt for drøyt 3 millioner ifølge DT.

                            Sport, Strømsgodset | Drammens Tidende erfarer: Blir SIF-spiller (dt.no)

                            I dagens marked er dette billig for en spiss som fremdeles er ung og toppscorer i Obos.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4361

                              Fint det. Tror lav sum, høy videresalgsprosent er veien å gå her. Bruke noe av pengene på å lokke lille-Bukken nå, så blir dette bra!
                              Last edited by Kanarivogel89; 03.08.2022, 10:40.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9386

                                Opprinnelig skrevet av BD
                                Solgt for drøyt 3 millioner ifølge DT.

                                Sport, Strømsgodset | Drammens Tidende erfarer: Blir SIF-spiller (dt.no)

                                I dagens marked er dette billig for en spiss som fremdeles er ung og toppscorer i Obos.
                                Godset er vel eneste som er interessert? De er jo "semikonk". Salvesen penga går ikke til dem omtrent.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1400

                                  Opprinnelig skrevet av knut

                                  Godset er vel eneste som er interessert? De er jo "semikonk". Salvesen penga går ikke til dem omtrent.
                                  Odd og Tromsø har vel vært nevnt, uten at jeg vet hvor stor interessen har vært. Uansett interesse må det være lov å være litt skuffet over summen. Under tre mill. hadde jo vært helt sykt lavt, så dette er liksom det aller laveste man kunne forvente å få for han.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1353

                                    Opprinnelig skrevet av BD

                                    Odd og Tromsø har vel vært nevnt, uten at jeg vet hvor stor interessen har vært. Uansett interesse må det være lov å være litt skuffet over summen. Under tre mill. hadde jo vært helt sykt lavt, så dette er liksom det aller laveste man kunne forvente å få for han.
                                    3 mill er lavt sammenligna med Salvesen, så klart. Men - han har heller ikke vært særlig god etter en strålende start på sesongen. Han har store svakheter som dessverre har blitt tydeligere utover i sesongen.. tror 3 mill pluss prosenter av videresalg er helt greit, jeg.

                                    edit: rydda litt opp i argumentet

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3374

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      Hørte nettopp Dødball (podden), der Nordlie langt på vei hevder at JBB ikke var ønsket tilbake på Åråsen grunnet primadonnanykker.
                                      Poenget mitt var at man skal ikke legge for mye i hva spillere sier når de kommer til en ny klubb.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2888

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Poenget mitt var at man skal ikke legge for mye i hva spillere sier når de kommer til en ny klubb.
                                        Nei, det er jeg helt enig i, og argumenterte vel også for akkurat det litt tidligere. Men når Nordlie går såpass langt som han gjorde i podden med å erklære fyren som en ulikbar type med primadonnanykker, så tror jeg på det.

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2125

                                          Opprinnelig skrevet av BD
                                          Solgt for drøyt 3 millioner ifølge DT.

                                          Sport, Strømsgodset | Drammens Tidende erfarer: Blir SIF-spiller (dt.no)

                                          I dagens marked er dette billig for en spiss som fremdeles er ung og toppscorer i Obos.
                                          Enig. Men vi har jo ikke ett veldig godt utgangspunkt , hvor Godset vet vi absolutt vil selge denne aktuelle spilleren da.

                                          Lykke til videre Braut ! Hadde trua paa deg i LSK ,

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎