Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1223

    b/g uten Moe, Hagen og Saltnes fra start i cupen og vi var aldri i nærheten av å true de. Vi har fått noen kamper under beltet så jeg tror på en litt jevnere affære men glimt er storfavoritter uansett. Vi må uansett reise dit med ett mål for øye og det er å ødelegge, ett ord om at vi må angripe og være oss selv osv er sprøyt. Her må alle gjøre grovjobben 110% for å ødelegge så mye som mulig av glimt sin signatur, men først er det Aalesund.....

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      b/g uten Moe, Hagen og Saltnes fra start i cupen og vi var aldri i nærheten av å true de.
      Det er ikke sant. Vi ledet 1-0 og skulle hatt straffe rett før pause da Ranger ble lagt i bakken av Wembangomo, som skulle vært utvist.
      Det er ingen garanti for at LSK hadde vunnet, men at de aldri var i nærheten av å true Bodø/Glimt er feil.

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1223

        Opprinnelig skrevet av ulfpulf

        Det er ikke sant. Vi ledet 1-0 og skulle hatt straffe rett før pause da Ranger ble lagt i bakken av Wembangomo, som skulle vært utvist.
        Det er ingen garanti for at LSK hadde vunnet, men at de aldri var i nærheten av å true Bodø/Glimt er feil.
        Joda, men jeg mener i ettertid at kamper bør analyseres ut fra 90 minutter og der var vi aldri i nærheten spillemessig.

        Kommentar

        • Tjodleif
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2017
          • 853

          Aafk melder at deres bortefølge samles på Martin's før kamp. Er det vanlig med bortefans der? Jeg er nesten aldri ute før kamp selv, men stusset litt over dette

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2886

            Er så deilig å se det laget her. Alle bidrar. Ikke en gratispassasjer. For et kollektiv vi har!
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3384

              Opprinnelig skrevet av Tjodleif
              Aafk melder at deres bortefølge samles på Martin's før kamp. Er det vanlig med bortefans der? Jeg er nesten aldri ute før kamp selv, men stusset litt over dette
              De fleste bortesupporterne er velkomne. Det er noen unntak som er naturlige.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2128

                KFL har jo vært helt RÅ til nå denne sesongen !
                Og det fra sesongstart av.
                Og I går stod jo de fleste igjen i nesten
                2 ekstra omganger , for å hylle spillerne

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3335

                  Det som er litt tragikomisk når laget presterer så bra er at vi får se så lite til Svendsen, dessverre. Er åpenbart et tredjevalg på høyrekant, og Åsen er bankers på vestre. Da blir det vanskelig å spille seg inn. Håper vi får se mer av han utover sesongen. Hadde jo et flott innhopp i Molde.

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1220

                    Det samme gjelder Røsler. Kan ikke se at han får særlig spilletid slik Garnås presterer om dagen. Kunne vært interessant å se han på høyre vingback.

                    Kommentar

                    • OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 896

                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Det som er litt tragikomisk når laget presterer så bra er at vi får se så lite til Svendsen, dessverre. Er åpenbart et tredjevalg på høyrekant, og Åsen er bankers på vestre. Da blir det vanskelig å spille seg inn. Håper vi får se mer av han utover sesongen. Hadde jo et flott innhopp i Molde.
                      Jeg satt og tenkte på det i går at man kanskje like gjerne kunne bytta inn Svendsen som Helland i går, men problemet med Svendsen er vel fremdeles at både Helland og Ibrahimaj er bedre i det defensive arbeidet. Og når vi kjører så offensivt med vingbackene våre som vi gjør (de er jo regelmessige høyere i banen enn vingene) så er det ganske viktig.

                      Kommentar

                      • ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

                        Jeg mener at med Tobias Svendsen inn så er det ikke bare et offensivt ,men også defensivt ,da han er en av få som kan ta med seg ballen forbi ledd og jeg synes de to siste kampene har skreket litt etter det mot slutten. Håper han slipper til mer etterhvert uten at det er skader og karantener

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3384

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76
                          Det samme gjelder Røsler. Kan ikke se at han får særlig spilletid slik Garnås presterer om dagen. Kunne vært interessant å se han på høyre vingback.
                          Usikker på om Røsler får sjansen på høyrekanten all den tid Edh og Ranger konkurrerer på plassen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2188

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Usikker på om Røsler får sjansen på høyrekanten all den tid Edh og Ranger konkurrerer på plassen.
                            Jeg er ikke usikker. Holst har også blitt satt inn på denne plassen. Jeg tviler ikke på at Røsler kunne gjort en god jobb der, og han virker mye mer spillende enn Garnås, noe som også kunne tale for at han ville kunne fungere der. Likevel, husk på at vi ikke har noen backup på høyre/sentral stopper annet enn Røsler nå som Slørdal er lånt ut. Det vil komme karantener etter hvert, og kanskje skader også. Blir ikke overrasket om Røsler får spilletid i cupen, det samme med Tobias. Vi må regne med at kjeksbeina til Helland ikke vil holde til kamp/benk gjennom hele sesongen, så i den plassen er det fantastisk luksus å ha Svendsen som backup. Inntil videre gleder jeg meg over at vi har en 5-6 benkespillere som holder bra eliteseriestandard, så må vi selvfølgelig passe på at det blir nok spilletid til at ingen går sure. Balansen er hårfin, vi har ikke et etablert nok spillemønster ENNÅ til å tåle mye rotasjon, men vi må holde 2. valgene i gang.

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 415

                              Cupfinalen mellom et lag som delvis har kvalifisert seg gjennom et skrivebord på Ullevaal stadion mot et lag uten ære (pengedoping, Sarr osv). Begge lag på fremmed dekke - noe så eksotisk som gress. Begge lag med heiagjeng som skaper stemning som på en håndballkamp, bare dårligere da kampen går utenfor hall og med mye bedre plass. Fortsatt mange billetter å få kjøpt 10 min før kampstart. At kampen går 1.mai denne gangen kan unnskyldes med pandemi. NFF ser gjerne at dette blir den nye normalen.

                              Den tristeste cupfinalen noensinne. Eneste lyspunkt er at vi ikke trenger et resultat i vår favør for å kvalifisere oss for Europa.

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3335

                                Espejord ut med skade, kan fort miste kampen mot oss neste helg, samt Boniface ute med karantene. Blir fort Nordås inn der i tillegg er Saltnes som kjent ute med karantene. Her har vi en gyllen mulighet til å ta en skalp. Glimt så prega ut i dag.

                                Kommentar

                                • Zindrinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2019
                                  • 488

                                  Kanskje enda viktigere er at det bildet av glimt som gullkalver og kjæledegger virker å være forbi, de fikk en mildt sagt jævli tvilsom straffe imot, det hadde aldri skjedd i fjor, ingen dommer som tør å "ødelegge for norges beste lag" ved å dømme straffer imot eller ikke gi straffer for, det blir så latterlig stort fokus på at storlag blir "snytt" av dommere. Se f.eks molde og Brynhildsen og gauseth som mener molde blei snytt for straffe mot oss da dragsnes takla utafor 16m, men ikke et ord om trøya til Edh som stod som et seil før han ble regelrett klippa ned..innafor 16m.

                                  Blir nok drita vanskelig uansett og glimt med 2 tap på rad nå er sikkert ikke veldig girapå et 3 tap og 9p bak oss på tabellen. Men når de ikke lenger er untouchables i norsk foppals øyne har vi hvertfall en sjans.

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3335

                                    Ola Solbakken er også ute mot oss da han skal opereres til uka melder Eurosport.

                                    Kommentar

                                    • ChrisK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2013
                                      • 318

                                      Da har Glimt et såpass stort frafall at mange nok tror LSK har en sjans. Historisk sett blir det tap.

                                      Kommentar

                                      • bjarmann
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 2886

                                        Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                        Da har Glimt et såpass stort frafall at mange nok tror LSK har en sjans. Historisk sett blir det tap.
                                        Hehe. Vi har nå meldt dette i 2 kamper på rad. Klassiske matcher vi før alltid tapte. Nå er jeg så dum at jeg faktisk tror vi kan vinne på Aspmyra.
                                        I år så tar vi alt

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3384

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Jeg er ikke usikker. Holst har også blitt satt inn på denne plassen. Jeg tviler ikke på at Røsler kunne gjort en god jobb der, og han virker mye mer spillende enn Garnås, noe som også kunne tale for at han ville kunne fungere der. Likevel, husk på at vi ikke har noen backup på høyre/sentral stopper annet enn Røsler nå som Slørdal er lånt ut. Det vil komme karantener etter hvert, og kanskje skader også. Blir ikke overrasket om Røsler får spilletid i cupen, det samme med Tobias. Vi må regne med at kjeksbeina til Helland ikke vil holde til kamp/benk gjennom hele sesongen, så i den plassen er det fantastisk luksus å ha Svendsen som backup. Inntil videre gleder jeg meg over at vi har en 5-6 benkespillere som holder bra eliteseriestandard, så må vi selvfølgelig passe på at det blir nok spilletid til at ingen går sure. Balansen er hårfin, vi har ikke et etablert nok spillemønster ENNÅ til å tåle mye rotasjon, men vi må holde 2. valgene i gang.
                                          Regner med at stort sett alle på benken starter mot EIF og i de første rundene. De fleste holder mer enn god nok standard slik at starterne kan hvile.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎