Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4413

    Opprinnelig skrevet av Diamanten

    Det er slettet fra min hukommelse i så fall.... Trodde vi hadde rød, rød og sort , sort de åra. Men var vel typ 2 opptredener per år der og 1 et år kanskje. Da glemmer en fort. Gjerne post bilder om noen har moro å se gamle drakter
    Husker Reitmaier, Müller og Logi alle stilte i hvitt relativt ofte. Men det blir jo litt annerledes enn utespillerne uansett.

    Og nå som jeg har begynt å tenke på dette, erindrer jeg plutselig Søgård rånende rundt i helhvitt.
    Last edited by Kanarivogel89; 06.05.2022, 16:44.

    Kommentar

    • Radulovic
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2016
      • 87

      Spilte i hvit borte mot Moss i 2001 i alle fall. Bjarmann x 2.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2889

        Opprinnelig skrevet av Nosferatu
        Er det bare jeg som ser på Taylor i kveld og tenker "her har vi speller" selv om det er EIF?
        Så ut som en milliard mot et fjerdedivisjonslag, i alle fall. Det er lovende, er så langt jeg vil strekke meg. Om han viser seg 10 prosent like god mot BG/MFK/RBK, skal jeg kysse støvlene hans.

        Kommentar

        • McGuffy
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 5096

          Vi spilte i hvite drakter med rød detaljer på tidlig 2000-tall ja. Rimelig stilige faktisk.

          Kommentar

          • Grankanari
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2018
            • 125

            Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, siden seksjonen "tribunekultur" er så og si død.

            Nå nærmer norges eneste skikkelige derby seg. Billettsalg går så det griner. Jeg vil tro det blir et helt formidabelt leven på tribinen, og spesielt på kanarifeltet. I fjor hørte jeg nesten ikke søpla fra min plass på felt C. MEN, når jeg så på kampen i reprise, og hørte med andre gule som satt andre steder på stadion, ble det tydelig at resonansen fra feltet er betydelig dårligere enn fra kortsiden. Klanen kom feilaktig og ufortjent seirende ut av desibelduellen på Åråsen.

            Det ble en del prat om dette i fjor, men har ikke hørt noe om det siden. Hva er planen i år? Uansett hvor godt trøkk det kommer fra kanarifansen, vil tv-seere og spillerne utpå matta høre lyden fra kortsiden bedre.

            De kampene vi sto på RB ble trøkket utad på et helt annet nivå. Om vi hadde fylt opp hele RB, og de resterende kunne stått på feltet, hadde vi vunnet tribunekampen med 100% margin.

            Hva er planen I år?

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3969

              Etter det som har skjedd så langt i sesongen, holder jeg Viking som favoritt til gullet. Hvis de beholder Berisha. Og Tripic. Men jeg synes vi er på medaljekurs og vi har mye å gå på spillemessig!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4413

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Etter det som har skjedd så langt i sesongen, holder jeg Viking som favoritt til gullet. Hvis de beholder Berisha. Og Tripic. Men jeg synes vi er på medaljekurs og vi har mye å gå på spillemessig!
                Særp i neste blir en skikkelig test. Tre poeng der, så begynner dette å se virkelig lyst ut.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4413

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Det blir hele tiden sagt at nå ser vi hvor lista ligger når det gjelder tempo og intensitet i spillet. Så gjør noe med det!!!!! Let etter spillere som flytter bena rask nok både defensivt og offensivt på små flater. Her er vi laaaaang bak b/g og flere lag i Norge er foran og matcher oss. Her må unggutta gå foran for her har ikke Helland og Aasen så mye å lære bort lenger. Vi er relativt gode på å forsvare oss kollektivt med mange bak ballen men når man er nødt til som mot b/g å forsvare mere mann mot mann så ser vi nokså dårlige ut til tider.
                  Flytter denne fra kamptråden over hit da mitt tilsvar er mer en generell betraktning og ikke direkte relatert til kampen mot Glimt.

                  Tror Helland er ferdig etter sesongen hvis han ikke får skikk på skadene, og kanskje selv om han skulle få skikk på kroppen. Neppe en billig kar å ha på sykestua, og vi har mye annet spennende på vei fram på vingene. Vil uansett ikke betegne signeringen som feilslått. Pål, sammen med Åsen, Tom Peder og andre, har vært ekstremt viktig for å få på plass den mentaliteten og kulturen vi ønsker å fostre i klubben. Primadonnanykker og individualisme virker å være ord for fortiden. Igjen står et kollektiv som jobber knallhardt for hverandre. Ogbu dominerer totalt, men stresser ikke med å komme videre. Tenker bare kamp for kamp. Svært talentfulle Svendsen får knapt spilletid, men surmuler ikke. Jobber på og var overalt første 45 mot Glimt. Ikke minst er de rutinerte gutta vi har fått inn siden opprykket viktig for de yngre i troppen. Typer som Edh, Ranger og Christiansen holder føttene på bakken og tar ingenting for gitt. Når det gjelder Gjermund, så har jeg nevnt det tidligere, og jeg blir bare mer og mer sikker i min sak: Han er den viktigste signeringen klubben har gjort på denne siden av årtusenet. Måtte han bli her ut karrieren, så kan vi supplere med typer som MaxPayne etterlyser og la Gjermund forme dem.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    Opprinnelig skrevet av Grankanari
                    Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne, siden seksjonen "tribunekultur" er så og si død.

                    Nå nærmer norges eneste skikkelige derby seg. Billettsalg går så det griner. Jeg vil tro det blir et helt formidabelt leven på tribinen, og spesielt på kanarifeltet. I fjor hørte jeg nesten ikke søpla fra min plass på felt C. MEN, når jeg så på kampen i reprise, og hørte med andre gule som satt andre steder på stadion, ble det tydelig at resonansen fra feltet er betydelig dårligere enn fra kortsiden. Klanen kom feilaktig og ufortjent seirende ut av desibelduellen på Åråsen.

                    Det ble en del prat om dette i fjor, men har ikke hørt noe om det siden. Hva er planen i år? Uansett hvor godt trøkk det kommer fra kanarifansen, vil tv-seere og spillerne utpå matta høre lyden fra kortsiden bedre.

                    De kampene vi sto på RB ble trøkket utad på et helt annet nivå. Om vi hadde fylt opp hele RB, og de resterende kunne stått på feltet, hadde vi vunnet tribunekampen med 100% margin.

                    Hva er planen I år?
                    Vet ikke hva som kan gjøres. Når klanen fyller bortefeltet er det vanskelig for kanarifeltet når akustikken jobber i mot. Eneste blir å synge enda høyere og passe på at hver eneste sjel på feltet gir alt. Var bra trykk i fjor men ofte mange nye på feltet på storkampene som gjør ting litt vanskeligere, mulig å gjøre det bedre i år. Håper virkelig finansieringen for byggingen av en ny RB tribune kommer på plass i løpet av sesongen. Kunne vi hatt 2.500 - 3.000 stående bak mål hadde vi knust søpla på alle parametere.

                    Kommentar

                    • *eLSKerLSK*
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 415

                      Nydelig kveld!

                      Kommentar

                      • bema0806
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2011
                        • 521

                        Er det noe som skjer rundt Åråsen 16.mai, eller i Lillestrøm? Synes det er så jævlig dårlig av klubben å ikke pushe mer på oss supportere.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3969

                          Opprinnelig skrevet av bema0806
                          Er det noe som skjer rundt Åråsen 16.mai, eller i Lillestrøm? Synes det er så jævlig dårlig av klubben å ikke pushe mer på oss supportere.
                          Det er det kanskje. Men det er vel også "jævlig dårlig" at det ikke er mer trøkk i Kanarifansen hvis man sitter passive og venter på at klubben skal ta alle initiativ...?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2188

                            En viktig del av enhver sesong er også å planlegge for de neste. Vi har en del spillere på utgående kontrakt, disse står fritt til å snakke med andre klubber om relativt kort tid. Vi har også 2 på lån ut sesongen. Hvem er det viktigst å forlenge med, og hvem kan vi eventuelt la gå?

                            - Sveinhaug
                            - Matthew
                            - Petterson
                            - Taylor
                            - Helland
                            - Fridjonsson

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3335

                              Sveinhaug har jeg sett alt for lite til å si noe om.

                              Mathew bør forlenges. Bærebjelke, rutinert og meget god spiller. Aldri skadet.

                              Pettersson håper jeg også forlenger. Målfarlig, god fot, i tillegg er han en kjernekar som passer meget godt inn i gruppa.

                              Taylor blir nok forlenget. Viser fin utvikling og får mye ros.

                              Helland tror jeg de ikke forlenger, så fremt de får skikk på skadehistorikken. Men det ser ikke spesielt lovende ut. Knapt spilt på en og en halv sesong.

                              Fridjónsson, usikker. Bikker han mellom 10-15 kasser virker det rart å ikke signere. Samtidig har vi fetter Braut på sørlandet som banker på døra.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1360

                                Litt avhengig av hvordan det går med Helland i høst, synes jeg ikke klubben kan forlenge med ham - med mindre det blir en veldig prestasjonsbasert lønn. Han er jo steingod, men spiller altfor lite. Blir for råflott å lønne en spiller så mye når han ikke spiller, uansett hvor viktig han er i garderoben..

                                Kommentar

                                • brune stakkeland
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2012
                                  • 877

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                  E

                                  - Sveinhaug
                                  - Matthew
                                  - Petterson
                                  - Taylor
                                  - Helland
                                  - Fridjonsson
                                  Mathew og Petterson bør vi så absolutt forlenge med, Sveinhaug vet jeg virkelig ikke nok om.
                                  Helland, kommer helt an på hva både han og vi tenker om skadesituasjonen, men Helland trenger neppe å ta en avgjørelse før langt utpå høsten.
                                  Taylor ef absolutt lovende, men her har vi vel en opsjon på å kjøpe han så vi trenger vel ikke frykte noe konkurranse her.

                                  Fridjonsson bør vi ikke forlenge med ennå. Vi har Adams, Braut Brunes leverer på sørlandet og i tillegg: når andre klubber kan begynne å snakke med spillerne våre på utgående kontrakter så sitter det en modøl i emiratene som vi kan begynne å snakke med. Det kommer ikke til å bli et problem å finne en spiss for oss neste år, problemet kommer til å være hvilke gode spisser vi skal la gå til andre klubber

                                  Kommentar

                                  • Aderyn
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2020
                                    • 133

                                    Skjer med Brunes nå a? Enorm sesongstart han har hatt. Fortsetter han slik blir det for bud allerede i sommer. Vi har også ikke egentlig plass i troppen til å hente han hjem.

                                    Kommentar

                                    • armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 737

                                      Opprinnelig skrevet av Aderyn
                                      Skjer med Brunes nå a? Enorm sesongstart han har hatt. Fortsetter han slik blir det for bud allerede i sommer. Vi har også ikke egentlig plass i troppen til å hente han hjem.
                                      Dilemma! Men synes han i Eurosport har et godt poeng.

                                      Tar vi han tilbake nå, så er risikoen der for at han kan stagnere hvis han igjen må inn i en kø av spisser. Det er helt nødvendig at han får spille hver eneste kamp fremover nå. Det er vel per nå ikke aktuelt i LSK, og ville han funket med en gang i vår spillestil(?)

                                      Om klubben kan selge han for en god sum etter 25+ kasser i OBOS, pluss en satans god videresalgsprosent andel, så er vel det kanskje til det beste. Men hvem fankern vet… Han ser jo i alle fall helt sinnsykt on-fire nå!

                                      Alternetivet er å reforhandle kontrakten nå, men vil han det? Han har vel bare kontrakt ut 2023?

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1403

                                        Opprinnelig skrevet av armykanari

                                        Dilemma! Men synes han i Eurosport har et godt poeng.

                                        Tar vi han tilbake nå, så er risikoen der for at han kan stagnere hvis han igjen må inn i en kø av spisser. Det er helt nødvendig at han får spille hver eneste kamp fremover nå. Det er vel per nå ikke aktuelt i LSK, og ville han funket med en gang i vår spillestil(?)

                                        Om klubben kan selge han for en god sum etter 25+ kasser i OBOS, pluss en satans god videresalgsprosent andel, så er vel det kanskje til det beste. Men hvem fankern vet… Han ser jo i alle fall helt sinnsykt on-fire nå!

                                        Alternetivet er å reforhandle kontrakten nå, men vil han det? Han har vel bare kontrakt ut 2023?

                                        En løpende vurdering av tabellposisjon, samt skader på, og prestasjoner av, alle våre tre spisser, legges nok til grunn når man vurderer om man skal hente han tilbake. Å gjøre det nå tror jeg bare fører til misfornøyde spillere og dårligere utvikling for Braut. Hadde Holmbert eller Akor falt igjennom kunne man vurdert det annerledes allerede nå, men det er jo ikke tilfelle.

                                        Kanskje blir det mer riktig å hente han tilbake på sensommeren, men det får tiden vise.

                                        Kommentar

                                        • *eLSKerLSK*
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 415

                                          Scoret flest og sluppet inn færrest mål. Leder serien fortjent!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎