Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 475

    Opprinnelig skrevet av Fugggel
    Som han selv har uttalt i media så ønsker han primært å gå ut av Norge og derfor valgte han å takke nei. Lokalavisene i Tromsø har skrevet flere saker hvor Mikkelsen selv delte hva som har skjedd.
    Men hvis Mikkelsen hadde ville gått til oss hadde klubben dratt opp 10mill, er det det du sier? Eller at TIL ville vært villig til å slippe ham for halvparten/tredjedel av nevnte summer?

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

      Men hvis Mikkelsen hadde ville gått til oss hadde klubben dratt opp 10mill, er det det du sier? Eller at TIL ville vært villig til å slippe ham for halvparten/tredjedel av nevnte summer?
      Ingen overgangssum var akseptert, men det nærmet seg et nivå som TIL kunne godkjenne. Og dermed fikk Mikkelsen prate med LSK. Hva budet var på vet jeg ikke, men tviler sterkt på at det var 10 mill, men at det kunne nærme seg det med bonuser osv er vel ikke usannsynlig.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2869

        Opprinnelig skrevet av Fugggel

        Ingen overgangssum var akseptert, men det nærmet seg et nivå som TIL kunne godkjenne. Og dermed fikk Mikkelsen prate med LSK. Hva budet var på vet jeg ikke, men tviler sterkt på at det var 10 mill, men at det kunne nærme seg det med bonuser osv er vel ikke usannsynlig.
        Helt ærlig så er jeg usikker på om jeg noen gang ønsker meg dit at vi bruker 10 mill på en helt grei norsk spiller igjen. Husker med gru når vi tømte banken for spillere som Brenne og Bjørkøy. Nei takk! Driv klubben som vi gjør og som Glimt gjorde for noen år siden. Vi trenger ikke bla opp 15 mill for en spiller som Eriksen for å holde følge
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1817

          Jon Knudsen inn som keepertrener for kvinnelandslaget. Lar det seg kombinere med jobben i LSK? Grodås fikk vel beskjed om at han ikke kunne være keepertrener for både herrelandslaget og LSK i sin tid.

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1817

            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Jon Knudsen inn som keepertrener for kvinnelandslaget. Lar det seg kombinere med jobben i LSK? Grodås fikk vel beskjed om at han ikke kunne være keepertrener for både herrelandslaget og LSK i sin tid.
            Jobber i LSK ut 2022 - før det blir fulltid i NFF f.o.m 1.1.23

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 888

              Ah, kjedelig. Gitt produktet av arbeidet hans er det åpenbart at vi mister en god keepertrener

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Spesielt at Godset som ligger på 7 plass har ordnet seg en spiss før oss.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2116

                  Opprinnelig skrevet av ynnor
                  Spesielt at Godset som ligger på 7 plass har ordnet seg en spiss før oss.
                  Vi får stole på ledelsen her igjen , at dette ordner seg til våres beste men viktig at Holmbert holder seg skadefri da.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Ja skade eller utestengelse på Holmbert i morgen står vi uten spiss i returmøtet

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3150

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      Spesielt at Godset som ligger på 7 plass har ordnet seg en spiss før oss.
                      Tja, den spissen de har ordnet seg er en vi ikke ønsker tilbake...

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3957

                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Spesielt at Godset som ligger på 7 plass har ordnet seg en spiss før oss.
                        Spesiell betraktning...
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2129

                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                          Spesielt at Godset som ligger på 7 plass har ordnet seg en spiss før oss.
                          Det er ikke vanskelig å få tak i en spiss. Det er vanskelig å finne en som passer inn i spillestil, spillergruppe, som er (økonomisk) tilgjengelig og motivert.

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 659

                            Ny spiss må inn og det fort om man skal topp 4 i også.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2298

                              Fikk ikke sett kampen igår men etter rapportene var de en typisk kamp for LSK i Europa. Og en bekreftelse på at maksnivået ligger en del under B/G, molde, Viking og kanskje et par andre også.
                              Det er forskjellen på LSK i Europa og LSK i ES! Hjemme holder vi et jevnt høyt nivå. Som matcher, og vel så det, motstanderne. Og det er slik vi skal bli seriemestere. Sørge for at nivået i neste kamp er høyere enn motstandernes. For maksnivå leverer de nevnte/andre sjelden. Og like ofte leverer de dype daler som de høye topper.

                              I Europa har vi dessverre ikke noe å gjøre enda. Turen til Belgia bør derfor sees på som en treningsleier. På en annen side kunne vi trengt avansementet for å henge med i pengegaloppen. Urealistisk, men ikke umulig å gå videre. Men vil heller ha seriegull enn gruppespill i Europa - enn om det muligens er noe korttenkt

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 866

                                Opprinnelig skrevet av kunden
                                Fikk ikke sett kampen igår men etter rapportene var de en typisk kamp for LSK i Europa. Og en bekreftelse på at maksnivået ligger en del under B/G, molde, Viking og kanskje et par andre også.
                                Det er forskjellen på LSK i Europa og LSK i ES! Hjemme holder vi et jevnt høyt nivå. Som matcher, og vel så det, motstanderne. Og det er slik vi skal bli seriemestere. Sørge for at nivået i neste kamp er høyere enn motstandernes. For maksnivå leverer de nevnte/andre sjelden. Og like ofte leverer de dype daler som de høye topper.

                                I Europa har vi dessverre ikke noe å gjøre enda. Turen til Belgia bør derfor sees på som en treningsleier. På en annen side kunne vi trengt avansementet for å henge med i pengegaloppen. Urealistisk, men ikke umulig å gå videre. Men vil heller ha seriegull enn gruppespill i Europa - enn om det muligens er noe korttenkt
                                Vil anbefale å se kampen før du trekker konklusjoner.
                                Kjenner jeg blir på grensen til provosert når det kommer påstand om "i europa har vi dessverre ikke noe å gjøre enda" når avsender ikke har sett det vi leverte engang. Maksnivået er så absolutt godt nok, det vi svikta på var å holde konsentrasjonen oppe hele veien. To grove ballmist pluss en markeringssvikt på defensiv dødball var det vi slapp inn på.
                                Og etter å ha blitt trykka voldsomt bakpå i starten så jobba vi oss inn i kampen og fikk flere gode initiativ og kunne fort ha scora ihvertfall et mål til.

                                Det skal ikke mer enn et mål til i Belgia for at det blir kamp og mulig å gå videre. Bør derfor satse fra start, så får vi heller bruke byttene tidlig for å spare spillere til serien om det skulle gå skeis. Seier eller uavgjort kan også ha betydning for ranking og eventuell seeding i europakvalik neste år, så vi har absolutt alt å spille for.

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 407

                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  Fikk ikke sett kampen igår men etter rapportene var de en typisk kamp for LSK i Europa. Og en bekreftelse på at maksnivået ligger en del under B/G, molde, Viking og kanskje et par andre også.
                                  Det er forskjellen på LSK i Europa og LSK i ES! Hjemme holder vi et jevnt høyt nivå. Som matcher, og vel så det, motstanderne. Og det er slik vi skal bli seriemestere. Sørge for at nivået i neste kamp er høyere enn motstandernes. For maksnivå leverer de nevnte/andre sjelden. Og like ofte leverer de dype daler som de høye topper.

                                  I Europa har vi dessverre ikke noe å gjøre enda. Turen til Belgia bør derfor sees på som en treningsleier. På en annen side kunne vi trengt avansementet for å henge med i pengegaloppen. Urealistisk, men ikke umulig å gå videre. Men vil heller ha seriegull enn gruppespill i Europa - enn om det muligens er noe korttenkt
                                  Lurer litt på hvilke rapporter du har lest eller hvordan du har lest dem når du konkluderer slik. Kampen under ett var relativt jevnspilt, også med tanke på sjanser.

                                  Jeg synes det var imponerende hvordan laget tok nivået utover 1. omgang. 2. omgang startet svært lovende, men rytmen/initiativet ble ødelagt av Tom Pettersons feilpasning. Slike feil kan også skje på aller øverste nivå i Europa. Det er et stort potensial i laget. Tenk om laget hadde møtt slik motstand oftere!

                                  En kamp til skal spilles før det er avgjort. Utrolig synd Akor er ute. Denne motstanderen hadde passet ham perfekt.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3957

                                    Hvis vi hadde truffet med de to eller tre veldig gode innleggsmulighetene vi hadde i første omgang, hvis vi hadde klart å gjøre ballmottak som ikke var hardere enn skudd, hvis vi hadde valgt framoverløsninga istedenfor bakover og til siden når mulighetene kom, hvis bare et par av gjennomspillforsøkene hadde hatt bedre adresse, og selvfølgelig hvis vi ikke hadde gitt motstanderne målgivende pasninger, hadde vi vunnet denne kampen.

                                    Dette kan høres ut som ironi og latterliggjøring, men det er ikke ment som det! For spillerne og laget har jo vist at de har disse ferdighetene! Og de viste det også i går, om enn i (altfor) korte perioder! Da konkluderer jeg med at dette sitter aller mest i hodet og at det er mangel på rutine og dermed altfor stor respekt (og frykt?) når man kommer på dette nivået.

                                    We will be back!
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3356

                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Fikk ikke sett kampen igår men etter rapportene var de en typisk kamp for LSK i Europa. Og en bekreftelse på at maksnivået ligger en del under B/G, molde, Viking og kanskje et par andre også.
                                      Det er forskjellen på LSK i Europa og LSK i ES! Hjemme holder vi et jevnt høyt nivå. Som matcher, og vel så det, motstanderne. Og det er slik vi skal bli seriemestere. Sørge for at nivået i neste kamp er høyere enn motstandernes. For maksnivå leverer de nevnte/andre sjelden. Og like ofte leverer de dype daler som de høye topper.

                                      I Europa har vi dessverre ikke noe å gjøre enda. Turen til Belgia bør derfor sees på som en treningsleier. På en annen side kunne vi trengt avansementet for å henge med i pengegaloppen. Urealistisk, men ikke umulig å gå videre. Men vil heller ha seriegull enn gruppespill i Europa - enn om det muligens er noe korttenkt
                                      Bare å se på kvaliteten på motstander, og så bør man forstå hvor feil dette blir:
                                      Viking møtte Sligo fra Irland; nivået i Irland ligger vel godt under Eliteserien, noe resultatet også viser
                                      Molde møtte Kisvárda fra Ungarn; usikker på nivået på ungarsk fotball, men føler meg trygg på at det ligger et stykke under Belgia
                                      B/G møtte Zalgiris fra Litauen; også usikker på nivået i Litauen, men det er neppe mye høyere enn Flora Tallin som SJK slo ut.

                                      Disse tre motstanderne ligger langt under nivået til Antwerp, sannsynligvis rundt SJK om ikke lavere, så selv om resultatene kan se imponerende ut så ligger det mye mer bak. Vi ble i går hardt straffet for personlige feil, og fikk på mange måter smake nivået vi bør strekke oss etter selv vi ikke er i nærheten av å ha de samme ressursene. Returen i Antwerp blir tøff, men for mange av våre spillere er det sannsynligvis mer verdifult å smake på et høyere nivå som de likevel føler de kan nå. Hvem de andre norske lagene møter i neste runde aner jeg ikke, men få de ‘feil’ motstander så kan det fort bli stygt. Vi har tross alt i år slått Molde borte, uavgjort borte mot B/G, og et forsmedelig tap hjemme mot Viking (i en ræva prestasjon av oss), så selv om de kan vise til mye penere resultater i går, så betyr ikke det at vi er milevis bak dem.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Dole
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 1529

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                                        Bare å se på kvaliteten på motstander, og så bør man forstå hvor feil dette blir:
                                        Viking møtte Sligo fra Irland; nivået i Irland ligger vel godt under Eliteserien, noe resultatet også viser
                                        Molde møtte Kisvárda fra Ungarn; usikker på nivået på ungarsk fotball, men føler meg trygg på at det ligger et stykke under Belgia
                                        B/G møtte Zalgiris fra Litauen; også usikker på nivået i Litauen, men det er neppe mye høyere enn Flora Tallin som SJK slo ut.
                                        tja, nå er det jo faktisk slik at de øvrige norske lagene møtte svakere motstand fordi de har gjort seg fortjent til det og hadde bedre seeding enn oss.

                                        Viking oppnådde dette ved å eliminere Sparta Praha, et lag trolig på nivå med vår motstander.

                                        Kommentar

                                        • Zindrinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2019
                                          • 475

                                          Opprinnelig skrevet av Dole

                                          tja, nå er det jo faktisk slik at de øvrige norske lagene møtte svakere motstand fordi de har gjort seg fortjent til det og hadde bedre seeding enn oss.

                                          Viking oppnådde dette ved å eliminere Sparta Praha, et lag trolig på nivå med vår motstander.
                                          Vi og viking hadde like manfe koeffpoeng, problemet vårt var vel heller at Flora tapte mot sjk, ellers ville vi vært seeda i 3runde-trekninga og.

                                          Hvis du ser hvilken hylle antwerp både henter og selger spillere på føler jeg meg rimelig sikker på at antwerp hadde tatt praha over 2 kamper sjøl om det er vanskelig å sammenligne ligaer.

                                          Forøvrig må det vel gå an å si at viking hadde mye av den flaksen vi mangla da de slo praha, vant jo på en gavepakke mye større enn de vi ga antwerp t.o.m.
                                          Også kan vi ta med at vi er det første laget til å score på antwerp i år, de hadde gått 4 uten å slippe inn før oss, dog med kaptein alderweireld som er forventa tilbake til helga.

                                          ​​​​

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎