Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Aderyn
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2020
    • 133

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Redd for at tredjeplassen ryker nå
    Sannsynligvis ja, skjønner ikke at noen fortsatt har snakket om seriegull, det er og har vært sjanseløst med vår form. Vi har mer enn nok med å berge medalje. Rosenborg og Enga i kjempeform mens vi taper mot fuckings Jerv. Er redd begge tar oss igjen.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1529

      Opprinnelig skrevet av Aderyn

      Sannsynligvis ja, skjønner ikke at noen fortsatt har snakket om seriegull, det er og har vært sjanseløst med vår form. Vi har mer enn nok med å berge medalje. Rosenborg og Enga i kjempeform mens vi taper mot fuckings Jerv. Er redd begge tar oss igjen.
      Nå er det vel ikke så mange som før sesongen tippet oss foran Rosenborg og Vålerenga på tabellen.

      Mulig Bohinen har hatt rett og at vi har overprestert i første del av sesongen - selv om vi sjelden har spilt strålende fotball.

      Bakke er nok en flink trener men ingenting tyder på at han er i nærheten av å ha evnene til Kjetil Knutsen.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4319

        Godt vi allerede har 37p, for her blir det neppe mange fler.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2116

          Totalt sett synes jeg vi var mere overbevisende forrige sesong enn denne.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3352

            Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Totalt sett synes jeg vi var mere overbevisende forrige sesong enn denne.
            Virker som om Bakke og Myhre har nøyd seg med at Dragsnes og Åsen funker sammen på venstresiden, og da har det ikke vært behov for å utvikle andre aspekter av spiller vårt. Og. I hvertfall ikke noe Plan B.

            Spillerne våre virker å mangle alt som gjør Glimt gode: hurtighet, bevegelse uten ball, uforutsigbarhet, og vilje til å ta de tunge løpene.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1529

              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Virker som om Bakke og Myhre har nøyd seg med at Dragsnes og Åsen funker sammen på venstresiden, og da har det ikke vært behov for å utvikle andre aspekter av spiller vårt. Og. I hvertfall ikke noe Plan B.

              Spillerne våre virker å mangle alt som gjør Glimt gode: hurtighet, bevegelse uten ball, uforutsigbarhet, og vilje til å ta de tunge løpene.
              Den største forskjellen på Glimt og oss er trolig trenere og støtteapparat.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 659

                Da var det 13 kamper siden man spilte en god kamp. Forøvrig forrige gang man også hadde "toppet" lag.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  Opprinnelig skrevet av Dole

                  Den største forskjellen på Glimt og oss er trolig trenere og støtteapparat.
                  Kjetil Knudsen har is utviklet et grunnspill basert på hurtighet og vilje til å utfordre, mens vi stopper opp og slår heller en støttepasning. Våre spillere stopper også opp etter å ha slått en pasning. Selv miniputter lærer at når du slår fra deg ballen, så skal du bevege deg i ny posisjon og gjøre deg spillbar. Vi skal heller småspille i det bakre leddet. Nordlie har flere ganger etterlyst større hurtighet i pasningspillet, men vi skal fortsatt gjerne kjele med ballen en to-tre touch før vi slår den fra oss.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1340

                    Opprinnelig skrevet av Dole

                    Den største forskjellen på Glimt og oss er trolig trenere og støtteapparat.
                    Klart, det er ikke sånn at trenerne skal være fritatt fra kritikk, og grunnspillet vårt har fremdeles mye å gå på - i tillegg har vi mista dødballstyrken vår over natta, virker det som. Det er trenernes ansvar.

                    Men - å plassere skyld på trenerne for at laget ikke funker blir helt feil. Det er tross alt Bakke og Myhre som har tatt laget fra OBOS til toppen av Eliteserien.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                      Men - å plassere skyld på trenerne for at laget ikke funker blir helt feil. Det er tross alt Bakke og Myhre som har tatt laget fra OBOS til toppen av Eliteserien.
                      Hvem skal da ha skylden? Det er trenerne som legger opp taktikken, og når den ikke funker så bør det tas grep. Resultatet i dag var en varslet katastrofe. Man så tidlig at ting ikke fungerte, men velger altså å vente til Jerv scorer før man tar grep.

                      Det er tydelig at Knudsen ikke fungerer på venstrevingen. Så lenge Åsen ikke holder 90 min, så kanskje vi skal la Knudsen og Kairinen bytte plasser. Edh har hatt en dalende formkurve, spesielt på høyresiden. Kanskje vi skal la Petterson få hvile litt fra start.

                      Neste kamp forventer jeg at det har blitt tatt grep.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2298

                        Flyten, gliden og turen må til slutt ta slutt. Det toppet seg i forrige kamp med MHC sin scoring. Iflg trenerapparatet har vi vel ikke spilt en eneste god kamp enda. Det har vært skriverier om at laget har mye å gå på. Jeg mistenker det motsatte, som flere andre har påpekt - at vi har overprestert resultatmessig og fått i overkant godt betalt uttellingsmessig.
                        Jeg hadde inntil kampslutt idag en vag drøm om et fotballmirakel men nå som andre har påpekt kan jeg senke skuldrene. Det blir nok heller en plass rundt midten. Vi får satse på å bite fra oss i enkeltkamper - ihvertfall mot slummen. Gjøre det hederlig i bartebyen og ta en hjemmeseier mot svina fra møre. Så er sesongen egentlig veldig ok.

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 660

                          Ekstremt skuffa fordi vi før Tromsø var i en posisjon som. Kunne gi håp om både gull og medaljer. Men alt i alt lå dette litt i korta. Vi har vært relativt heldige med poengfangst og prestert over evne sålangt. Hadde før sesongen vært veldig positivt overraska over hvor vi er per nå. Nå ligger vi ann til å ende på 6.plass, noe som er solid. Hvis vi kan forbedre oss kan vi kanskje også klare en 5 eller 4 plass. Men begynn med å få bakkekontakt

                          Kommentar

                          • Gigi
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Sep 2009
                            • 110

                            Jeg trenger å få ut litt galle etter de siste kampene, beklager på forhånd.

                            1. Gjenta suksessoppskriften fra Tromsø-kampen? Virkelig?

                            2. Fridjonsson er god, men ha fart rundt seg. Er et system med enslig spiss, og maks antall sentrale midtbanespillere på banen samtidig, ufravikelig? Vi spiller både Fridjonsson og oss selv dårlige.

                            3. At vi har en god hodespiller på topp, betyr ikke at alt av etablert angrepsspill må ende med et høyt innlegg fra kant, men der har vi jaggu gått oss fullstendig fast. Neandertaler-fotball av et merke man sjelden ser topplag forsøke seg på, kanskje av en grunn.

                            4. Jeg tror ikke det hjelper at fansen hyler som bortskjemte unger på en ny spiss. Vi har snakka høyt om hvor bred og god stall vi har, men nå er det fullstendig krise fordi Adams er ute? Hyl på trenerteamet, som har nok verktøy til å snekre sammen et troverdig opplegg ute på banen. Men da må de kanskje gå utenom et par av yndlingene sine og/eller legge om formasjonen.

                            5. Vi faser ikke inn en eneste unggutt i år (inkluderer ikke nyinnkjøpte, allerede ganske habile spillere). Skogvold (som vi ikke hadde bruk for i dag) får allernådigst en halvtime i Belgia fordi ingen har troa på noe resultat der uansett. Har vi ingen gutter som er verdt noen titalls minutter i eliteserien, utenom folk som Edh som hadde mange minutter i banken allerede ved sesongstart? Kanskje greit med et mellomår på denne fronten (?), men la det ikke bli en trend. Vi har hatt høy svansføring på talentarbeid.

                            6. Etter kamper som mot KBK har vi implisitt fått høre at siden vi vant, er det bare tull å være kritiske mot de (manglende) byttene. Ok, kan vi kritisere nå? At disse nesten alltid kommer seint, gjør både at vi sier fra oss sjansen til å ta tak i kampen fra benken før spilte 75, og - noe jeg er mer bekymret over - at vi ikke holder andrevalgene - de kroniske andrevalgene som ikke får starte om helvete fryser over - i gang. Hva tenker du hvis du er på benk mot Tromsø, på bemk i dag, og ser at det ikke gjøres bytter før baklengsmålet? Jeg skjønner ikke hva vi skal med en bred stall, det virker som en høy pris å betale for å kunne spille 11 mot 11 på treningene. Bruk den a?

                            7. Jeg tillater meg å sette et lite spørsmålstegn ved kombinasjonen av alder, skader og kontraktslengder på midtbanen. Alle disponeringene var i og for seg forståelige helt til Lundemo kom, men hva for en korttids-luksussignering er det? Jeg har lyst til å le meg ihjel av Vålerenga som henter Strandberg og Børven, men får flux sodaen i halsen. (Men ok, dette kan jo i teorien fuinke, så er bare nitti prosent bastant.)

                            8. DE HAR SKJØNT AT DE LANGE KASTENE IKKE ER SÅ JÆVLIG LANGE NÅ, GI FAEN I Å PÆLME DEM INN TIL EN-MOT-FEM-SITUASJONER LANGT FORAN FØRSTE STOLPE.

                            9, 10 og 11. Balltempo og ikke alltid spille til nærmeste spiller a? For meg var det der, samt på fart i laget, vi ble aller mest avslørt mot Antwerp.

                            12. Vi har pissa på Molde, Rosenborg og Vålerenga i år, ligger på tredjeplass, og får kanskje litt energi inn i den kanoniserte førsteelleveren nå som vi ikke skal spille midtuker. Kjør.

                            13. Dragsnes er en fotballgud, men når han nærmer seg 16 blir aksjonene hans litt for ofte modernistiske kommentarer til det å være menneske i en kaotisk tid. Bare bittelitt bedre på offensiv tredel, så vet jeg ikke om det finnes passende superlativer.

                            Sånn.

                            Hvis denne posten er altfor all over the place, kan mods bare slette.

                            Vil fortsette å følge spissjakten med moderat interesse, men med mye større interesse hvordan laget stilles opp i de neste kampene.

                            (Før noen tolker dette som en forsøksvis nedsabling av Bakke/Myhre: Nei. De har gjort en enorm jobb og skal fortsette med det, åpenbart. At det finnes ting å diskutere samt en viss overfølsomhet etter Jerv-kampen, endrer ikke på det.)

                            Kommentar

                            • Pad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2022
                              • 659

                              Nå har man to muligheter til å gi andre sjansen mot KBK og Sandefjord hjemme. Om man ikke rører i gryta nå så kan man bare selge Røsler, Svendsen og resten av gjengen som måtte se de første 65 i dag.

                              Kommentar

                              • occean-fan!
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 660

                                Fittefaen

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 659

                                  Man sitter jo med følelsen av at man er et Ogbu-salg og Åsen (skader, ikke med videre osv) unna å bli et bunnlag igjen. Stilte spørsmålet for en tid siden om denne nye "kulturen" man såg var et resultat av jobbing i klubben eller om mesteparten kom og snart går med Åsen. Frykter svaret mer og mer.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3956

                                    Opprinnelig skrevet av Pad
                                    Man sitter jo med følelsen av at man er et Ogbu-salg og Åsen (skader, ikke med videre osv) unna å bli et bunnlag igjen. Stilte spørsmålet for en tid siden om denne nye "kulturen" man såg var et resultat av jobbing i klubben eller om mesteparten kom og snart går med Åsen. Frykter svaret mer og mer.
                                    Vi har jo spilt som et bunnlag selv med Ogbu, så vi er vel der alt. Vi trenger desperat en yngre "Åsen" til å ta over når han gir seg, i tillegg til ny stopper (regner med at Ogbu blir solgt senest i vinter), ny spiss og et par-tre andre forsterkninger. Hvis vi mener alvor med målsetninga om å være et stabilt topplag, da. Det kan nok holde hardt.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2869

                                      Opprinnelig skrevet av Pad
                                      Nå har man to muligheter til å gi andre sjansen mot KBK og Sandefjord hjemme. Om man ikke rører i gryta nå så kan man bare selge Røsler, Svendsen og resten av gjengen som måtte se de første 65 i dag.
                                      Røsler har vel fått muligheten flere ganger nå og er per tid langt bak Garnås i min bok. Det er ikke der skoen trykker. At Svendsen ikke får muligheten er i hvertfall min kjepphest. Det er intet mindre enn en skandale. Den eneste i klubben som både kan og vil forsere en mann. Det oser jo spilleglede av gutten også og det til tross for de psykiske vanskene han har. En herlig fyr. Dyrk han!!! Det irriterer meg noe så jævlig at han ikke får muligheten. Utrolig synd med massetransport idag
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • Aderyn
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2020
                                        • 133

                                        Det jeg savner aller mest på dette laget, foruten Adams tilbake er noen tradisjonelle vinger. Fart og x faktor, der sliter vi kraftig. Håper vi slipper å se Knudsen på kant igjen, det funker rett og slett ikke, han er en sentral midtbanespiller, ikke en ving. Bak der har vi Åsen, som på sitt beste er en veldig bra spiller men som verken har fart eller målteft. Vi har Ibrahimaj på høyre som har visse kvaliteter men heller ikke er et fartsmonster eller har veldig høy suksessrate når det gjelder dribblinger.

                                        Svendsen er spilleren i Eliteserien med klart flest suksessfulle driblinger per 90 min(Ja foran Mvuka, Fofana, Sahraoui, Holm og Mikkelsen osv), men har åpenbart liten tillitt hos Bakke og Myhre. Synes han gjør et bra innhopp i dag bortsett fra den grusomme missen. Håper virkelig han får starte foran Knudsen snart. Eller så må vi ut på markedet for å finne en ving som har kvalitetene som nevnes ovenfor, er lei at få spillere på dette laget klarer å ta seg forbi motstanderen i en 1v1 situasjon.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 659

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                          Røsler har vel fått muligheten flere ganger nå og er per tid langt bak Garnås i min bok. Det er ikke der skoen trykker. At Svendsen ikke får muligheten er i hvertfall min kjepphest. Det er intet mindre enn en skandale. Den eneste i klubben som både kan og vil forsere en mann. Det oser jo spilleglede av gutten også og det til tross for de psykiske vanskene han har. En herlig fyr. Dyrk han!!! Det irriterer meg noe så jævlig at han ikke får muligheten. Utrolig synd med massetransport idag
                                          Problemet mitt med Svendsen er at han aldri får spille i et kampbilde som passer han. Tenk hva han kunne gjort på 0-0 i dag med de rommene Jerv gir fra seg, evt så gir ikke de bort de rommene som betyr at de ikke kan stå mann-mann når man prøver å spille seg ut som igjen gir bedre arbeidsforhold for resten av gjengen. Slik man stiller i dag så finnes det ikke et forsvar som er redd for å stå mann-mann mot Holmbert, Ibrahimaj og Knudsen.

                                          Såg også nå 2.omg mot Molde ifjor og det samme spørsmålene man stiller seg nå ang innoverkanter og måte å spille på blir bare enda større. Innlegg på innlegg med to utoverkanter med backer som kommer rundt. Det trykket man greide i den og faktisk mange andre kamper har man ikke vert i nærheten av en eneste gang denne sesongen, kanskje med unntak av RBK hjemme hvor man var i nærheten, men langt unna max fra ifjor. Også det som slår meg når man ser på flere av de kampene fra ifjor er at ingen spillere har utviklet seg rett vei (bortsett fra Garnås). Edh, Mathisen, Ranger, Svendsen, til dels Dragsnes. Og det som er likt for de fleste er de ser tyngre ut enn på samme tid ifjor. Når var sist Edh, Ranger eller Dragsnes kom seg forbi noen? Og når man også sliter med å fylle på med nye spillere fra enten akademiet eller andre klubber så må det faktisk skje noe, enten på feltet eller inne hos Mesfin. Man fikk med litt flaks en perfekt spiller i Akor som tross alt var tiltenkt utfordrerposisjon, men som heldigvis viste seg å være mye av det den gjengen her trengte og man kan jo bare tenke seg hvordan dette hadde sett ut om Holmbert > Akor faktisk var tilfelle.
                                          Last edited by Pad; 15.08.2022, 00:34.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎