Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Etter min mening er det all grunn til å sette spørsmålstegn med sportslig ledelses arbeid frem mot dette vinduet. Det at Adams ble skadd gjør naturligvis behovet for en forsterkning tydeligere. Men det har overhodet ikke vært noen tvil om at dette laget har skreket etter en bakromstrussel siden forrige overgangsvindu. Vanskelig å kritisere de for at de ikke har landet en spiss. Men at det ikke er landet en offensiv spiller til er ikke bra nok. Der har vi hatt god tid å burde siktet oss inn på et alternativ som kunne vært klar 01.08.

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 659

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

      Jeg skjønner frustrasjonen din asså, men det er ikke Mesfin aleine som har bestemt at vi ikke skulle hente en spiss samma hva på første mulighet etter Adams' skade, detta er jo en plan både styret, mesfin, bakke og resten av teamet er enige om, å tenke langsiktig og ikke prøve å haste seg til kortvarig suksess. Det er ikke som om de leiter høyt og lavt etter "hva som helst" fordi de føler vi MÅ ha en spiss nå for å kunne vinne gull NÅ, og Mesfin bare er håpløs som ikke finner noen som vil komme.

      Hvis Teamet har rett i sin visjon vil vi være med i medaljekamp også de neste sesongene, og kanskje der komme i en enda bedre posisjon til gullet enn vi var i år.
      Hvis vi utålmodige supportere har rett vil vi ha skusla vekk vår éne store mulighet for edelt metall i et år der vi lå på topp og alle andre gullkandidater så ræv ut.

      Jeg tror svaret ligger et sted midt i mellom, vi hadde nok ikke vært med i gullkamp i november om vi hadde kjøpt inn en spiss 1 august uansett, men jeg tror også det skal bli drita vanskelig å gjenta suksessen vi har nå også de neste åra, for det å ha tatt oss fra kronisk dumpekandidat til topp 4 to år på rad rett etter OBOS, som virkelig ikke er lett å rykke rett opp igjen fra, det er intet annet enn suksess.
      Etter skaden til Akor er en ting og jeg skjønner jo at det er vanskelig å dra opp noe der på kort varsel. Men når det viser seg at man har vist om problemene til Svendsen i flere mnd før vinduet åpnet så må det være lov å være kritisk til at det ikke kom inn noen 1. August. Og det er jo ikke bare fordi man blir tynnere i stallen tallmessig, men troppen har veldig tydelig manlger og det er også noe både Bakke og Mesfin messer om så er det å ha en komplementerende tropp. Altså nå er vingalternativene 4x spillere som er best med ball i beina og uten noe fart og 3 av disse er venstrebeinte. Den som var annerledes var Svendsen, og når man da viste han ville være usikker resten av året så burde noen vert på vei inn døra lenge før Akor sin skade. Og med Akor ute så ser man nå hvordan det ser ut når man har bare like spillere fremover i banen. Pdd så må man ha i en spiss og en typisk kantspiller. Vi møter en i helga som hadde vert perfekt. Og fortsetter det uten nye spillere inn så er det bare å glemme Europa, medaljer og evnen til å tiltrekke seg best mulige spillere ved neste vindu.
      Mye prat om at markedet for spisser er trangt nå, men hva skjer den dagen man selger Ogbu og skal erstatte han. Om det er få spisser så er det enda verre med stoppere som man har sett i egentlig alle vindu de siste 10 årene.

      Kommentar

      • Kjellern
        Medlem
        Hoffnarr
        • Mar 2017
        • 42

        Klarer ikke forstå hva de som stresser Mesfin tenke times. Simon kan fint hente spiss om halvtime han, men er det Skoda eller Malec dere vil ha?

        Kommentar

        • Pad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2022
          • 659

          Opprinnelig skrevet av Kjellern
          Klarer ikke forstå hva de som stresser Mesfin tenke times. Simon kan fint hente spiss om halvtime han, men er det Skoda eller Malec dere vil ha?
          Med glede. Egentlig alt som har mer fart enn Holmbert. Ta 08, klubb midt på tabellen og heller ikke med mer penger får inn Engvall på lån ut sesongen. En spiller med spilletid fra belgiske ligaen i år og rett inn i laget. En slik spiller nå kan bety forskjellen på Europa eller 7-8 plass og alt som der medfører.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1387

            Opprinnelig skrevet av Pad

            Med glede. Egentlig alt som har mer fart enn Holmbert. Ta 08, klubb midt på tabellen og heller ikke med mer penger får inn Engvall på lån ut sesongen. En spiller med spilletid fra belgiske ligaen i år og rett inn i laget. En slik spiller nå kan bety forskjellen på Europa eller 7-8 plass og alt som der medfører.
            Enig! Trikset er å ha to tanker i hodet samtidig. Vi skal prestere både på kort og lang sikt. Dersom man kniver om medalje/Europa i toppen eller om å overleve i bunnen av tabellen må man tenke litt mer på hvordan vi presterer på kort sikt - i hvert fall når troppen har åpenbare og viktige mangler.

            Siden Akor ble skadet har det vært viktigere å tenke kortsiktig, da troppen plutselig fikk prekære mangler - kun ett eneste spissalternativ og stor mangel på fart offensivt.

            Dette kan allerede ha kostet oss flere poeng.

            Vi trenger i tillegg minst to forsterkninger offensivt for å kunne henge med. Det kom nettopp frem at klubben har vært godt kjent med Svendsen sine utfordringer i år og at det er en stor risiko for at han ikke kunne bidra noe særlig i år. De vet at Åsen har hanglet i lengre tid. De vet at Helland "alltid" er skadet. Når da Akor blir skadet og Skogvold åpenbart vurderes for å ikke være klar for å bidra i særlig grad, trenger vi to offensive signeringer og en av de burde vært på plass for to uker siden.

            Klarer ikke å forstå hva de som ikke stresser klubben tenker på.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4321

              På tide å hente hjem Mathisen? Nærmeste vi har en spiller med Svendsens kvaliteter. Seferi virker litt å være et tapt prosjekt, selv om mye nok fortsatt kan skje der. Helt middelmådig for et ganske dårlig Kvik/Halden i PostNord. Blir 20 neste år og må begynne å ta steg snart om han skal ha en framtid i ES.

              Kommentar

              • Zindrinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2019
                • 475

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                På tide å hente hjem Mathisen? Nærmeste vi har en spiller med Svendsens kvaliteter. Seferi virker litt å være et tapt prosjekt, selv om mye nok fortsatt kan skje der. Helt middelmådig for et ganske dårlig Kvik/Halden i PostNord. Blir 20 neste år og må begynne å ta steg snart om han skal ha en framtid i ES.
                Mathisen spiller vel sentral midt i sogndal, blir ikke det en litt mer magnus knudsen type ving igjen? Driv med ballen, men liksom ikke nærteknikk og driblefant med innleggsfot som er vingtypen vi vil ha?

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4321

                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                  Mathisen spiller vel sentral midt i sogndal, blir ikke det en litt mer magnus knudsen type ving igjen? Driv med ballen, men liksom ikke nærteknikk og driblefant med innleggsfot som er vingtypen vi vil ha?
                  Jo absolutt, men likefullt det nærmeste vi har en spiller med Tobias’ ferdigheter. Han er vel indreløper opprinnelig, men spiller som du sier sentralt i Sogndal og gjør sine saker bra. Han er neppe løsningen, men jeg slang bare ut noe siden det er helt tørt på nyhetsfronten.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1340

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Jo absolutt, men likefullt det nærmeste vi har en spiller med Tobias’ ferdigheter. Han er vel indreløper opprinnelig, men spiller som du sier sentralt i Sogndal og gjør sine saker bra. Han er neppe løsningen, men jeg slang bare ut noe siden det er helt tørt på nyhetsfronten.
                    Har vi noen mulighet i avtalen til å hente Mathisen tilbake da? Hvis vi har det, tror jeg det kan være lurt. Han spilte sine beste kamper på kant i fjor, og har en del av de samme styrkene som Svendsen, dog ikke like ekstremt..

                    edit: vi har opsjon på å hente ham tilbake. Bruk den!

                    Lillestrøm og Sogndal er enige om en utlånsavtale for Ulrik Mathisen.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3957

                      Nå melder VG at TLO har bestemt seg for å returnere til LSK. Nå må vi vel snart kunne regne med at dette ikke bare er løse rykter! Måtte han lykkes like godt som i (edit 2021-sesongen!

                      Edit: At jeg trodde det var to år siden han dro, understreker bare hvor mye han er savnet!
                      Last edited by DoubleHi5; 20.08.2022, 15:56.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Diamanten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 67

                        Og ikke minst 2021 ses

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 659

                          Lehne OG Gulbrandsen? Trenger jo flere inn og med 352 så er det plass til begge.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2869

                            Gi meg noe papir! Jeg må tørke både tårer og noe annet
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • *eLSKerLSK*
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 407

                              Tenk om han blir presentert i pausen i morgen!!!

                              Kommentar

                              • cetor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2011
                                • 254

                                Føler meg ikke trygg her. Sves har enda ikke erfart noe som helst.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2880

                                  Herlig! Glimt bare ett poeng hjemme mot HK.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4321

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                    Herlig! Glimt bare ett poeng hjemme mot HK.
                                    For en deilig luke vi kunne skaffa oss om vi ikke kuka det til mot Jerv. Fortsatt forbanna. Forventer seier i morra.

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      For en deilig luke vi kunne skaffa oss om vi ikke kuka det til mot Jerv. Fortsatt forbanna. Forventer seier i morra.
                                      Må bli det nå ja..

                                      Kommentar

                                      • Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1467

                                        Opprinnelig skrevet av cetor
                                        Føler meg ikke trygg her. Sves har enda ikke erfart noe som helst.
                                        Han har vel erfart i flg podcasten at mye talte for at det ville ordne seg med en spiss i løpet av uka..
                                        Men for all del - ingen ting er avklart før det er avklart..

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 866

                                          Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                          Han har vel erfart i flg podcasten at mye talte for at det ville ordne seg med en spiss i løpet av uka..
                                          Men for all del - ingen ting er avklart før det er avklart..
                                          Jeg syntes han sa at ny spiss neppe ville få med seg verken sandefjord eller kbk. Så jeg venter på 'Sves erfarer', men jeg formelig sitrer av spenning

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎