Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kingrock
    Medlem
    Bøffel
    • Aug 2022
    • 35

    (Mitt første innlegg her. Har vært kanarifugl i en årrekke. Stort sett diskutert på Facebook-gruppa, men det har vært alt for mye tull, korte kommentarer uten innhold og sutring før man før tenkt seg om. Har lest mye her og vil nå også bli en aktiv bruker)

    Mikkelsen synes jeg var spennende nyheter i det den kom. Med to aktuelle klubber på banen, Glimt og LSK, hvor Mikkelsen sa nei til Glimt tidlig, trodde jeg faktisk at denne overgangen skulle skje. Etter at disse ryktene begynte å svirre har jeg fulgt litt mer med på Tromsø og må konkludere med at dette er en spiller vi så absolutt burde hatt i stallen. Bare se den siste kampen mot RBK. Der var Mikkelsen helt enorm.
    Men når media begynner å spekulere i et bud fra Røkkeløkka på 15 mill blir jo dette selvsagt bare utopi.
    Er stygt redd for at sjansen vår for seriegull var i år (det har vi rotet bort nå).
    Slik Molde og Glimt ruster opp laget sitt nå, kan jeg ikke helt se at noen andre skal klare å ta gull og sølv neste år.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      Opprinnelig skrevet av Kingrock
      (Mitt første innlegg her. Har vært kanarifugl i en årrekke. Stort sett diskutert på Facebook-gruppa, men det har vært alt for mye tull, korte kommentarer uten innhold og sutring før man før tenkt seg om. Har lest mye her og vil nå også bli en aktiv bruker)
      Velkommen! Det kan nok bli litt sutring her også til tider, og ikke minst lite gjennomtenkte kommentarer i stor grad av affekt. Men det er også bra med fotballkunnskaper, reale diskusjoner og fornuftige innspill, så dette er et forum hvor det er lett å trives!

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 645

        Ohi til Brøndby for 10 mill som vel betyr at det tikker inn omtrent 500k på konto. Kan man håpe de blir brukt på noe før torsdag?

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 801

          Opprinnelig skrevet av Pad
          Ohi til Brøndby for 10 mill som vel betyr at det tikker inn omtrent 500k på konto. Kan man håpe de blir brukt på noe før torsdag?
          Et par prosent av Mikkelsen kanskje? En halv fot?

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4304

            Greit at man er happy med å få inn ny spiller, men å hylle "Simsir-fintene" når det eneste han gjør er å traske litt fram og tilbake for deretter å skyte utenfor hver eneste gang blir jo litt flaut spør du meg da

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3323

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Greit at man er happy med å få inn ny spiller, men å hylle "Simsir-fintene" når det eneste han gjør er å traske litt fram og tilbake for deretter å skyte utenfor hver eneste gang blir jo litt flaut spør du meg da

              https://www.lsk.no/nyheter/simsir-fi...9s4A4S2TMPLJfo
              Stusset på dette selv. Ingenting i den videoen som imponerte.

              Kommentar

              • cetor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2011
                • 253

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Greit at man er happy med å få inn ny spiller, men å hylle "Simsir-fintene" når det eneste han gjør er å traske litt fram og tilbake for deretter å skyte utenfor hver eneste gang blir jo litt flaut spør du meg da

                https://www.lsk.no/nyheter/simsir-fi...9s4A4S2TMPLJfo
                Helt enig. Liker tanken bak videoen, men her har man bare rasket sammen noen klipp som viser lite annet enn svake avslutninger.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1328

                  Slettet innlegg som var i strid med forumreglementet og diskusjon i etterkant.

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 301

                    Sves erfarer at det kan komme inn to nye spillere i dag på grunn av skadesituasjonen til Petterson og Edh.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4304

                      Opprinnelig skrevet av ChrisK
                      Sves erfarer at det kan komme inn to nye spillere i dag på grunn av skadesituasjonen til Petterson og Edh.
                      RB erfarer også at den ene er Gilberts mye omtalte "hårtoppstopper" fra Elfenbenskysten, Ibrahim Cisse (18). Har vi plass til ham i utlendingskvota da?

                      Ellers var visstnok Akor tilbake på feltet i dag, dog bare med noen lette berøringer. Optimistisk anslag om at han kan være tilbake til sesongavslutningen mot Ham-Kam 12. november. Dog vil jeg tro det ikke tas noen sjanser her og Akor først blir med igjen når oppkjøringa starter i januar.

                      Kommentar

                      • Kingrock
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Aug 2022
                        • 35

                        Er veldig spent på hva man evt. tenker i forsvarsrekka. Petterson ute mot Enga er på ingen måte godt nytt. Ikke bare fordi vi mangler rutine og duellkraft bak der, men Knudsen og/eller Dragsnes blir trukket ned i banen. Dersom det kommer en "haste"-signering i forsvaret i dag, håper jeg virkelig det kan matche de kvalitetene vi allerede har bak der.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4304

                          Opprinnelig skrevet av Kingrock
                          Er veldig spent på hva man evt. tenker i forsvarsrekka. Petterson ute mot Enga er på ingen måte godt nytt. Ikke bare fordi vi mangler rutine og duellkraft bak der, men Knudsen og/eller Dragsnes blir trukket ned i banen. Dersom det kommer en "haste"-signering i forsvaret i dag, håper jeg virkelig det kan matche de kvalitetene vi allerede har bak der.
                          Det blir spennende å se hvordan man komponerer forsvaret ja. Dersom Edh var tilgjengelig kunne man jo trukket Dragsnes ned som stopper og kjørt Ranger og Edh på hver sin ving. Nå blir det fort Ranger - Garnås - Igoh - Colin - Dragsnes. Colin er ingen venstre stopper. Han trives best på Igohs plass. Backupen på venstreback, Holst, er ute for sesongen. Får vi rett og slett se Knudsen som stopper? Klinker man til med ilddåp for svært talentfulle Murugesapillai, ikke ulikt den Edh fikk mot trøndera i fjor? Selv tror jeg på denne oppstillingen, med forbehold om at vi ikke henter inn en skikkelig slugger som går rett inn på venstre stopperplass:

                          MHC
                          Garnås - Ogbu - Dragsnes
                          Ranger - Knudsen - Mathew - ?
                          Ibra - Lehne - Åsen

                          Klarer ikke gjette hvem som blir venstre vingback. Har ikke snøring.

                          Kommentar

                          • Kingrock
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Aug 2022
                            • 35

                            Er redd vi mister mye offensiv slagkraft med å trekke Dragsnes helt ned. Vetle har, etter min mening, vært en av de beste spillerne våres i år. Men skadesituasjonen krever selvsagt rokkeringer. Hadde vært godt å fått inn en stopper som kunne gått rett inn i posisjonen.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4304

                              Opprinnelig skrevet av Kingrock
                              Er redd vi mister mye offensiv slagkraft med å trekke Dragsnes helt ned. Vetle har, etter min mening, vært en av de beste spillerne våres i år. Men skadesituasjonen krever selvsagt rokkeringer. Hadde vært godt å fått inn en stopper som kunne gått rett inn i posisjonen.
                              Dette er et veldig godt poeng. Kombinasjonene Petterson/Dragsnes/Åsen er det nærmeste vi har vært et skikkelig grunnspill i angrepsspillet vårt i år...

                              Kommentar

                              • Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 645

                                "LSK "kan" signere to nye spillere". Er vel så enkelt som at man MÅ signere to og da vertfall om den ene er en 18 år gammel afrikaner. Virker merkelig om han skal være noe bedre enn Slørdahl også, men man ikke har villet signere han tidligere.
                                Viser jo dessverre at den kritikken som har kommet mot Mesfin i dette vinduet er tildels begrunnet.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1385

                                  Mesfin fikk rett i at panikken kommer når den må komme.

                                  Problemet er bare at å hente inn spillere i desperasjon nå er kortsiktig, så det kan ikke gå under det å være smart og tenke langsiktig.

                                  Dette er en balanse man må beherske. Alle vet det (og de som ikke visste det har kanskje skjønt det etter intetsigende og belærende RB-artikler).

                                  Hverken det at Svendsen tar pause. eller det at det dukker opp et par skader i tett kampprogram, kan ha vært en overraskelse.

                                  Langsiktig tenking her hadde vært å være forberedt da vinduet åpnet og hentet inn et par spillere som kunne bidratt i kamp og treningshverdag. Da hadde vi vært ekstremt mye bedre rustet nå når disse skadene dukker opp - og kanskje vi også allerede hadde hatt noen flere poeng.

                                  Det er fint å følge strategien, men den strategien kan ikke legge begrensninger som gjør at det tas ukloke avgjørelser.

                                  Kommentar

                                  • Pad
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2022
                                    • 645

                                    Hvor mange ganger har vi hørt om at spillere blir klar for kampen, men så viser det seg at han faktisk blir ute i flere uker etter den aktuelle kampen? Som med Edh nå, Helland og Åsen tidligere år.
                                    Nå sies det samme rundt både Edh og Petterson. Smeller som gjør at de nok ikke blir klar for derby, men "bare" en trøkk som ikke ser så alvorlig. Hørt det så altfor mange ganger før.

                                    Kommentar

                                    • occean-fan!
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 651

                                      Ser komposisjoner av laget er nevnt over her. Kan det være en ide å legge om formasjon til denne matchen og kjøre 4 bak, med Ranger, Garnås, Igoh og Vetle. Kan eventuelt teste TLO og Holmbert i tospann. Hadde vært deilig å vinne derbyet i en klassisk 4-4-2

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4304

                                        Makan til brønnpissing da? Nå har vi allerede dekka opp for Holst (Lundemo), Akor (Lehne) og Svendsen (Simsir). Ingen her inne vet nok om Svendsen-saken til å uttale seg bastant, så den må vi bare legge på is. Simsir er en glimrende signering når uhellet først var ute. Folk her inne glemmer at vi var nære å lande Mikkelsen, men at spilleren selv takket nei. Sånt får man ikke gjort noe med.

                                        At vi ligger der vi ligger på tabellen er egentlig et lite mirakel når man ser på førsteelleveren i år. Molde er Molde, og Glimt har begynt å bruke penger som fulle sjømenn. Vi klarer ikke å henge med, og jeg er helt enig med Mesfin i at vi ikke skal kjøpe oss til fant. Det blir ikke gull i år, og det gir ingen mening å skulle kaste penger etter spillere for å prøve å ta igjen Molde og holde Glimt bak oss. Stein for stein er veien å gå, så får vi telle opp til slutt.

                                        Ser man på konkurrentene våre til tredjeplassen så har RBK smelt 10 millioner i bordet for en danske fra nivå to. Ser ut som de har truffet blink, men vi har ikke sjans til å holde på sånn. Vi kjempa om Cornic, men kom til kort. Sånn er det noen ganger. VIF har gjort som de pleier å gjøre når det butter: gjøre sitt ytterste for å trekke opp snittalderen med gamle profiler på latterlige lønninger. Den sign on-feen til Strandberg er bare latterlig, og Børven + Juklerød er så definitivt ikke billige de heller.

                                        Altså, bare se på den gjengen som har spilt for oss i år:

                                        Mads - Egenutviklet keeper
                                        Garnås - Kom fra Kisa for en slikk og ingenting. Avskrevet etter opprykket, men blitt en topp 15-stopper i ES under Bakkes ledelse.
                                        Ogbu - Stortalent, men få hadde vel trodd at han skulle bli såpass dominerende såpass raskt. Helt ærlig er han for meg helt der oppe med de beste stopperne klubben noensinne har hatt. Eksemplarisk speiding av Mesfin og Co. Kom for tre millioner og er vel dermed et av dyreste kjøpene vi noensinne har gjort? Vil uansett bli den dyreste spilleren vi noensinne har solgt den dagen han går, så 3m var en jævla god investering.
                                        Pettersson - Totalt uskrevet blad for alle her inne før han kom. hentet fra MLS for en slikk og ingenting. Passer som hånd i hanske til spillestilen vår takket være målrettet speiding. Trives også som faen i klubben. Helt riktig type å hente.
                                        Ranger/Edh - Egenutviklede backer
                                        Knudsen - Egenutviklet
                                        Mathew - En bærebjelke som har kosta oss null og niks. Blant ES beste balanserende midtbanespillere.
                                        Dragsnes - Henta fra Mjøndalen på free transfer. Var god for dem. Har tatt ytterligere steg hos oss.
                                        Ibrahimaj - Blant de mer profilerte signeringene vi har gjort – uten at han egentlig er noe særlig til profil. Godt likt i Viking, men ellers ikke en type resten av ligaen lå langflate etter.
                                        Akor - Overgått alle forventninger. Helt fersk på ES-nivå
                                        Åsen - Vrakgods fra RBK.

                                        Faktisk helt sjukt at denne gjengen leda serien for ikke lenge siden. Klubbdriften har aldri vært bedre enn den er i dag.

                                        At vi skulle ryke på to skader til akkurat nå er selvsagt veldig uheldig, men hva skulle man egentlig gjort annerledes? Det er ikke sånn at Mesfin bare har sitti på ræva i sommer. Han har garantert lett høyt og lavt uten å komme i mål med en passende signering. Da er det bedre å ha is i magen enn å signere noen bare for å signere noen. Simon er tydelig på at alle som kommer inn skal passe inn i troppen, ikke bare ferdighetsmessig, men også personlighetsmessig. Det er ekstremt viktig at man ikke firer på kravene her. Når man ser på elleveren jeg har listet opp over, så skjønner man fort at det ikke er de individuelle ferdighetene som har gjort at de fungerer så bra sammen. Det er samholdet og kollektivet. Raser dette, så raser også hele korthuset. Ett råttent eple i kurven, og vipps så er alt råttent igjen.

                                        Videre er det utelukkende positivt for meg at Mesfin har konkrete navn på blokka nå når uhellet først er ute. Selv gleder jeg meg heller over å høre hvem det er snakk om. Det virker ikke som om hverken Edh eller Pettersson har fått noe spesielt langvarige skader, så da høres det bra ut i mine ører å få inn et talent + en rutinert leiesoldat som kan komme inn og gjøre en innsats og dekke opp fram til Eskil og Tom er tilbake.

                                        Nei altså... In Mesfin we trust! Såpass har han faktisk gjort seg fortjent til etter de siste årene! Enkelte her inne er heller nødt til å justere forventningene sine spør du meg.
                                        Last edited by Kanarivogel89; 31.08.2022, 21:39.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 645

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Nei altså... In Mesfin we trust! Såpass har han faktisk gjort seg fortjent til etter de siste årene! Enkelt her inne er heller nødt til å justere forventningene sine spør du meg.
                                          Tror nok alle her inne har trua på Mesfin og den jobben han gjør og han også har fått fortjent skryt for, men da må det også være lov å sette noen spørsmålstegn ved et par ting. At den venstresiden bak har vert tynn har man nå sagt i de 3 siste vinduene og nå straffes man knallhardt for å ikke ha fikset det. Og ja det er nok vanskelig i dagens marked, men så lenge det faktisk er jobben til Simon så må man få sette til forventinger til at han også gjør den jobben. Også er det andre punktet fremover og mangel på andre typer enn Helland, Ibrahimaj, Åsen og Knudsen. Simsir kom(som er bra), men man lurer jo på om han også hadde vert interessert i å spille Europa og kjempet om medaljer noen uker tidligere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎