Sesongen 2022

Collapse
Dette emnet er besvart.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 445

    Gi Ranger en svær gressbane å løpe på, mot en motstander som skal være bedre enn oss så han slipper å skulle finne rom/taime løp inn i et minimalt bakrom eller evt treffe perfekte innlegg på stillestående spisser mot dårligere lag som legger seg bakpå. Et bartelag neste helg i en 352 som burde kunne gi litt rom på sidene, gjerne et matchbilde der bartene sliter og vi spiller på oss trua på seier, da er sjøltillit det eneste som mangler for at Lars skal skinne, det er jeg hellig overbevist om. Han var herlig å se i pre-season til korona/obos-året før han brakk ankelen eller hva det var, da han sa det var litt heldig for egen del at seriestart blei utsatt siden han var skada. Sjøl om han har fått sjanser i tide og utide har han ikke fått fast plass og en mulighet til å vite at han kan ha en dårlig kamp uten at det betyr han ut og Edh inn i neste. Både den mentale biten for hans egen del, og samspillet med de andre han ikke får bygd opp over tid er det største hinderet for hans utvikling sånn jeg ser det.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9365

      Dragsnes blir jo bare bedre og bedre!

      edit: Likte at han kjefta på en ego Åsen som trudde han var målmaskin etter seriens enkleste mål i år og da også slutta å sentre og heller fyra på alt, da også med mer vanlige hell.
      ​​​​​​
      Last edited by knut; 10.09.2022, 19:42. Begrunnelse: edit

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4284

        Vi får bare krysse alt vi har og håpe Rösler og Lehne er tilbake på trening mandag. Har ikke råd til flere frafall. I så fall må Mesfin på jobb igjen!

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3318

          Opprinnelig skrevet av maxpayne

          Ranger er en spiller som nå har fått drøssevis med sjanser for LSK. Han er en spiller som holder elitserienivå men ikke på en klubb som kjemper om medalje. Det å hevde at han ikke var involvert i noen baklengs sist helg er ikke riktig selv om han heller ikke kan gis skyld alene. Kanskje det aller sløveste han bidro med sist helg var en offside han satt seg i 10 - 15 sekunder før 2 - 0 målet, og som var foranledningen til situasjonen som oppstod. Ranger er relativt raskt på store flater men ikke særlig rask og sterk en mot en og har har stort sett en finte som kan brukes men er meget lett å lese. Han er ikke er han god nok til å holde lenge nok på ball når det trengs og er dårlig på små spillflater når det blir trangt. Det han har bidratt med offensivt er meget labert etter alle sjansene han har fått, og defensivt er det akkuratt godt nok for en klubb som kjemper i toppen i Obos eller om nedrykk i eliteserien. Han hadde f.eks ikke utkonkurert Haakenstad i Sandefjord, det føler jeg meg temmelig sikker på.
          Med den tankegangen er det ingen i LSK som er gode nok, med unntak av Mathew, Ogbu og Mads. Skal man snakke om offside, så kan man nevne TLO som teoretisk kostet oss to poeng mot KFK med sin offside før sin egen scoring. Din besttelse med Ranger begynner å nærme seg patologiske nivåer.

          Så lenge du fortsetter, så blir jeg nødt til å fortsette å peke på spillopplegget vårt som gjør høyresiden vår til gråstein. Og jeg begynner å bli rimelig lei av å gjenta meg i det uendelige. I dag var Ranger bare hårsbredder fra å få straffe i første minutt, men etter det ble det ikke slått i bakrommet selv om han startet utallige ganger. Som du nevner er Ranger rask, men når laget nekter å spille på hans styrker så er det vanskelig å skinne. Det er det samme med Fridjohnson som ikke er en bakromsspiss, men en avslutter i boksen. Å fortsette å spille på samme måte når han kommer inn gjør det nær umulig for han å lykkes.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Radulovic
            Medlem
            Møteplager
            • Mar 2016
            • 86

            Begynner å bli utrolig trøtt på LSK-supporteres hang til å alltid skulle ha en hakkekylling.

            Kommentar

            • *eLSKerLSK*
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 402

              Opprinnelig skrevet av Radulovic
              Begynner å bli utrolig trøtt på LSK-supporteres hang til å alltid skulle ha en hakkekylling.
              Finnes det noen klubbhorer her som kan bekrefte/avkrefte at dette fenomenet kun gjelder LSK? Har kun erfaring med klubben vår.

              Ranger får altfor mye. Det er flere i stallen som bidrar minst like lite uten å få noe i nærheten av all driten Ranger får. Ranger er helt ok. Hverken mer eller mindre.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9365

                Ranger burde ha terpa litt sammen med typ TLO for å få litt mer "feel" rundt sluttprodukt. Det er der det skorter.

                Skjønner hvorfor Bodø ville hente'n.

                ​​​​​

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2857

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  så kan man nevne TLO som teoretisk kostet oss to poeng mot KFK med sin offside før sin egen scoring.
                  Vil bare anmerke at dommeren ikke blåste offside på TLO (noe han heller ikke var), men på Hellands hodeløse virring foran keeper i klar offsideposisjon. Dette bekreftet dommeren selv ovenfor Nordlie.

                  Ellers er jeg 100% enig i det øvrige du skriver.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3318

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Vil bare anmerke at dommeren ikke blåste offside på TLO (noe han heller ikke var), men på Hellands hodeløse virring foran keeper i klar offsideposisjon. Dette bekreftet dommeren selv ovenfor Nordlie.

                    Ellers er jeg 100% enig i det øvrige du skriver.
                    Ok, tok feil der, men TLO er ikke akkurat ukjent med offsideavblåsninger. Generelt sett er det egentlig litt fasinerende at en spiss kan brenne utallige sjanser men så lenge han klarer å pirke den avgjørende ballen over streken så er han gud, mens en keeper eller forsvarsspiller må kun gjøre en feil for å bli uthengt som syndebukk. Dette gjelder ikke bare oss men forball og sport generelt. Bare å se på håndball hvor Nora Mørk regnes som en av verdens beste til tross for at hun kun spiller halve kampen. I fotball er det ikke noe bedre; når vant en forsvarsspiller sist Gullballen?
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2855

                      Mikkelsen valgte å ikke signere for fugla for å hjelpe oss i Tromsø i stedet! Herlig
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4284

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Ok, tok feil der, men TLO er ikke akkurat ukjent med offsideavblåsninger. Generelt sett er det egentlig litt fasinerende at en spiss kan brenne utallige sjanser men så lenge han klarer å pirke den avgjørende ballen over streken så er han gud, mens en keeper eller forsvarsspiller må kun gjøre en feil for å bli uthengt som syndebukk. Dette gjelder ikke bare oss men forball og sport generelt. Bare å se på håndball hvor Nora Mørk regnes som en av verdens beste til tross for at hun kun spiller halve kampen. I fotball er det ikke noe bedre; når vant en forsvarsspiller sist Gullballen?
                        Vet ikke om du var ute etter svaret her, men uansett så var det vel Cannavaro, en gang før Messi/Ronaldo-æraen begynte?

                        Kommentar

                        • *eLSKerLSK*
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 402

                          Jadda!

                          Kommentar

                          • Kingrock
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Aug 2022
                            • 35

                            Søpla og Glimt taper. Fy fader, så deilig. Kom igjen, Haugesund - gjør helga perfekt nå!

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2857

                              Herlighet! En iskald pils i handa og sutretrynet til Fagermo. En uslåelig combo.

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2855

                                Opprinnelig skrevet av Kingrock
                                Søpla og Glimt taper. Fy fader, så deilig. Kom igjen, Haugesund - gjør helga perfekt nå!
                                Strandberg skada og. Tipper de får valuta for penga ryktes om 10 mill sign on fee der
                                Last edited by bjarmann; 11.09.2022, 20:22.
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Aderyn
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2020
                                  • 133

                                  Opprinnelig skrevet av Radulovic
                                  Begynner å bli utrolig trøtt på LSK-supporteres hang til å alltid skulle ha en hakkekylling.
                                  Må også være lov å mene at en spiller ikke er god nok for klubben uten at man blir stemplet som at man bare er ute etter å skape en hakkekylling. Ranger virker som en fin fyr og jeg ønsker han alt godt men jeg mener oppriktig at han ikke er god nok for et topplag i Eliteserien, det kommer jeg ikke til å gi meg på. Det er absolutt andre spillere som ikke har prestert veldig bra i det siste, Kairinen f. eks. Men forskjellen er at potensialet til Kairinen er udiskutabelt. Han har vært ujevn men viser ofte glimt av sin klasse, så åpenbart at det er noe der. Ranger synes jeg ikke har vist noe nevneverdig på uhorvelig lang tid. På samme måte som at noen sikkert har sin hakkekylling så er det også supportere som har altfor stor tålmodighet til unge lokale spillere, selv om de ikke leverer. Om Ranger var Anthony Adebayo fra Nigeria så tror jeg pipa hadde fått en annen lyd hos ganske mange. Men mange blir blendet av at det er en med lokal tilhørighet som var spennende for 2-3-4 år siden. Med oppturen LSK har fått som klubb så må også forventningene til spillerne bli høyere. Se hvordan Dragsnes leverer på venstrekanten, er det noen som seriøst mener at høyresiden er i nærheten av like farlig?

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2857

                                    Fy faen, for en magisk aften!

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      Bartetap - deilig!!!!!

                                      Kommentar

                                      • occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 646

                                        Perfekte resultater!

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3318

                                          Opprinnelig skrevet av Aderyn
                                          Med oppturen LSK har fått som klubb så må også forventningene til spillerne bli høyere. Se hvordan Dragsnes leverer på venstrekanten, er det noen som seriøst mener at høyresiden er i nærheten av like farlig?
                                          Nei, vi mener ikke at høyresiden vår er i nærheten av å være like farlig, men det er på grunn av taktikken til Bakke. Det er opplest og vedtatt at vi skal angripe på venstresiden. Nå forskyver også Ibramhimaj så langt over mot venstre at høyrekanten vår blir rent ensom der ute. Edh på venstrekanten i våres så ut som en 10 mill. mann, men så fort han ble flyttet over på høyre ble han like grå som Ranger. Det handler om spillopplegg og taktikk, og ikke spillernes egenskaper.

                                          Jeg har siden slutten på fjorårets sesong sagt at vi må utvikle høyresiden vår slik at vi ikke blir for forutsigbare, men det har ennå ikke skjedd og virker å ikke skje inntil motstanderne legger opp taktikken deretter. Da frykter jeg Bakke får sparken før han rekker å gjøre justeringer, og så er vi fem skritt bak.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎